Ota hinnoista selvää kun korjautat autoa! esimerkki Lapista

Anonyymi

Paikkakunnat
Lappi
Rovaniemi

Laturin vaihdon hinta kallein 294 halvin 67,20
kataiju
16.11.2016 13:49

Autooni Volvo V50 1.6 D vm: 2009 vaihdettiin laturi liikkeessä JL-Autopalvelut Alakorkalontie 10 Rovaniemi. Liikkeen toimitusjohtaja on Janne Lilja.Kyseessä oli vaihtotyö, osat oli minulla itsellä. En ollut sopinut vaihtotyön hintaa sopiessani kyseisestä vaihdosta. Arvioin työajaksi 1 h. minulla on kokemusta korjaamotoiminnasta, olen ollut autokorjaamon työnjohtajan 12 vuotta. Insinööritutkinnon jälkeen olin saman yrityksen palveluksessa eläkkeelle siirtymiseen asti hallinnollisissa tehtävissä vastuualueena ajoneuvokaluston korjaus ja huolto. Vastuualueeni oli Vaasan alapuolelta Utsjoelle asti. Näitä hallinnollisia tehtäviä ajoneuvokaluston piirissä tein 18 vuotta. Hämmästykseni oli suuri, kun hain auton korjaamolta. Lasku oli 294 €, työveloitus 3 h ja testerimaksu 39 €. Autolla oli myös käyty koeajolla. En ollut tilannut auton käyttämistä testerissä, lisätöitä ei saa tehdä ilman tilaajan suostumusta. Autoa ei myöskään laturin vaihdon jälkeen tarvitse koeajaa. Korjauksen onnistumisen näkee kun mittaa auton latausjännitteen. Kilpailutin jälkikäteen vaihtotyön neljältä korjaamolta vertauksen vuoksi. Hinnat olivat. Wetteri 78 € Wetteri on ollut Volvon merkkiliike 60 luvulta alkaen, ensin Rauman Autoliikkeen nimellä, Polar Rengas 69 €, Napapiirin autopurkaamo ja huolto 138 €, Karin huoltokorjaamo oli tarkin hinnoittelussa työaika 0,78 h x 80 €/h =67,20 €. Vaadin hyvitystä laskusta 294 € - Wetterin hinta 78 € = 216 €. Wetterin hinnan otin vertailuun sen vuoksi kun se on ollut merkkikorjaamo 60 luvulta alkaen. Wetterillä varmasti tehdään vaihtotyö asianmukaisesti ja parhaalla mahdollisella ammattitaidolla ja heidän hinnassa on mukana kaikki vaihtotyöhön kuuluvat toimenpiteet. Hyvitysasiaa hoidin ensin itse, minkäänlaiseen hyvitykseen ei suostuttu. Janne Lilja perusteli asiaa sillä ettei heidän hintaa voi varrata jollakin nyrkkipajalla tehtyyn vaihtotyöhön. En ole ennen kuullut kenenkään väittävän että Wetteri on Volvo huoltojen nyrkkipaja. Kuluttajaneuvojalla oli vaikeuksia saada liikkeen toimitusjohtaja Janne liljaan yhteyttä, ensimmäinen yhteydenotto onnistui, Lilja lupasi selvittää asiaa, mutta sen jälkeen häneen ei saatu yhteyttä. Monen yrityksen jälkeen Liljaan saatiin yhteys ja hän ilmoitti, että minkäänlaiseen hyvitykseen ei suostuta. Asia etenee nyt kuluttajavalituslautakuntaan, todennäköinen päätös on että hyvitysvaatimukseeni tehdään myönteinen päätös. Kuluttajavalituslautakunnan päätös on kuitenkin suositus, se ei ole lainvoimainen päätös kuten käräjäoikeuden päätös. Kaikki liikkeet eivät noudata heidän päätöstään 80 % noudattaa. Todennäköisesti kyseinen liike ei sitä noudata. Vien asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi, oikeudenkäyntikulut ovat tuhansia euroja, mutta jos ratkaisu on minulle myönteinen, niin hävinnyt osapuoli velvoitetaan maksamaan minun oikeudenkäyntikulut. Minulla on myös jo vakuutusyhtiön päätös oikusturvavakuutuksesta, että hävitessäni asian vakuutusyhtiö maksaa minun kuluni. Omavastuu on 200 €. Otan sen riskin, minulla on vakaa käsitys, että minun mahdollisuus voittaa asia on 99,9 %.

lainaus Rovaniemi suomi24

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      vertaa

    • Anonyymi

      Mielenkiinnolla ootellaan miten juttu etenee.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3940
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3742
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      605
      3738
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      14
      2383
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      72
      2332
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      328
      1995
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      124
      1976
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1816
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1489
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe