Ota hinnoista selvää kun korjautat autoa! esimerkki Lapista

Anonyymi

Paikkakunnat
Lappi
Rovaniemi

Laturin vaihdon hinta kallein 294 halvin 67,20
kataiju
16.11.2016 13:49

Autooni Volvo V50 1.6 D vm: 2009 vaihdettiin laturi liikkeessä JL-Autopalvelut Alakorkalontie 10 Rovaniemi. Liikkeen toimitusjohtaja on Janne Lilja.Kyseessä oli vaihtotyö, osat oli minulla itsellä. En ollut sopinut vaihtotyön hintaa sopiessani kyseisestä vaihdosta. Arvioin työajaksi 1 h. minulla on kokemusta korjaamotoiminnasta, olen ollut autokorjaamon työnjohtajan 12 vuotta. Insinööritutkinnon jälkeen olin saman yrityksen palveluksessa eläkkeelle siirtymiseen asti hallinnollisissa tehtävissä vastuualueena ajoneuvokaluston korjaus ja huolto. Vastuualueeni oli Vaasan alapuolelta Utsjoelle asti. Näitä hallinnollisia tehtäviä ajoneuvokaluston piirissä tein 18 vuotta. Hämmästykseni oli suuri, kun hain auton korjaamolta. Lasku oli 294 €, työveloitus 3 h ja testerimaksu 39 €. Autolla oli myös käyty koeajolla. En ollut tilannut auton käyttämistä testerissä, lisätöitä ei saa tehdä ilman tilaajan suostumusta. Autoa ei myöskään laturin vaihdon jälkeen tarvitse koeajaa. Korjauksen onnistumisen näkee kun mittaa auton latausjännitteen. Kilpailutin jälkikäteen vaihtotyön neljältä korjaamolta vertauksen vuoksi. Hinnat olivat. Wetteri 78 € Wetteri on ollut Volvon merkkiliike 60 luvulta alkaen, ensin Rauman Autoliikkeen nimellä, Polar Rengas 69 €, Napapiirin autopurkaamo ja huolto 138 €, Karin huoltokorjaamo oli tarkin hinnoittelussa työaika 0,78 h x 80 €/h =67,20 €. Vaadin hyvitystä laskusta 294 € - Wetterin hinta 78 € = 216 €. Wetterin hinnan otin vertailuun sen vuoksi kun se on ollut merkkikorjaamo 60 luvulta alkaen. Wetterillä varmasti tehdään vaihtotyö asianmukaisesti ja parhaalla mahdollisella ammattitaidolla ja heidän hinnassa on mukana kaikki vaihtotyöhön kuuluvat toimenpiteet. Hyvitysasiaa hoidin ensin itse, minkäänlaiseen hyvitykseen ei suostuttu. Janne Lilja perusteli asiaa sillä ettei heidän hintaa voi varrata jollakin nyrkkipajalla tehtyyn vaihtotyöhön. En ole ennen kuullut kenenkään väittävän että Wetteri on Volvo huoltojen nyrkkipaja. Kuluttajaneuvojalla oli vaikeuksia saada liikkeen toimitusjohtaja Janne liljaan yhteyttä, ensimmäinen yhteydenotto onnistui, Lilja lupasi selvittää asiaa, mutta sen jälkeen häneen ei saatu yhteyttä. Monen yrityksen jälkeen Liljaan saatiin yhteys ja hän ilmoitti, että minkäänlaiseen hyvitykseen ei suostuta. Asia etenee nyt kuluttajavalituslautakuntaan, todennäköinen päätös on että hyvitysvaatimukseeni tehdään myönteinen päätös. Kuluttajavalituslautakunnan päätös on kuitenkin suositus, se ei ole lainvoimainen päätös kuten käräjäoikeuden päätös. Kaikki liikkeet eivät noudata heidän päätöstään 80 % noudattaa. Todennäköisesti kyseinen liike ei sitä noudata. Vien asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi, oikeudenkäyntikulut ovat tuhansia euroja, mutta jos ratkaisu on minulle myönteinen, niin hävinnyt osapuoli velvoitetaan maksamaan minun oikeudenkäyntikulut. Minulla on myös jo vakuutusyhtiön päätös oikusturvavakuutuksesta, että hävitessäni asian vakuutusyhtiö maksaa minun kuluni. Omavastuu on 200 €. Otan sen riskin, minulla on vakaa käsitys, että minun mahdollisuus voittaa asia on 99,9 %.

lainaus Rovaniemi suomi24

2

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

vertaa

• Anonyymi

Mielenkiinnolla ootellaan miten juttu etenee.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Some liekeissä! Mikko Leppilampi jättää TTK:n - Kollegat ylistävät: "Huikea ja uniikki", "The best"

Mikko Leppilampi teki kyllä huikean uran Tanssii Tähtien Kanssa -juontajana, yhteensä 10 kautta. Mitä luulet, kuka mahtaa astua Leppilammen saappaisii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      3928
    2. Pikkaraisen ulosanti instassa

Onko sillä kaikki kotona yläkerrassa... Miten lapsellisia kommentteja sillä on insta kuvissa. Laitan auringon nukkumaan. Mennään ostamaan kaunoluisti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      1932
    3. Kyllä noita sun silmiä

kattelis mielellään.
      Ikävä
      69
      1598
    4. "MUKANA KU PERÄPUKAMA!!" Janni Hussi paljastaa uudet kuviot pörrökaverin kanssa somessa!

Oho! Janni Hussi paljastaa into piukena somessa uudesta aluevaltauksestaan. Postauksessa ei sanoja säästellä: https://www.suomi24.fi/viihde/mukana-ku-
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      1597
    5. Suomi24 kirjoitukset poliisitutkinnassa

Taitaa olla aika kertoa, missä olemme menossa. Täällä suomi24-palstalla olen saanut vuosikausia kokea valtavaa törkykirjoittelua kohdalleni. Nimimerkk
      Haapavesi
      83
      845
    6. Nyt se sitten päätetään.

Rokottamattomat ovat todella vaikeuksissa, ottaako lopputili vai piikki. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-kiuru-tyopaikoille-valmistella
      Maailman menoa
      255
      825
    7. Susivihaaja myrkyttänyt eläimiä ympäri Pohjois-Karjalaa.

Lieksalainen susivihaaja on syytettynä myrkkysyöttien levittämisestä metsiin eläinten tappamistarkoituksessa ympäri Pohjois-Karjalaa. Jauhelihaan lait
      Lieksa
      149
      765
    8. Taas valvon..

Ja kuuntelen ja katselen sinua. Jos kysyisit mitä minulle kuuluu - varmaan valehtelisin; et koskaan saa tietää miten hajalla olen. Jokainen päivä on t
      Ikävä
      22
      760
    9. ..............................

Se on sillä tavalla nyt et haluaisin tietää mitä ajattelet. Onnistuuko se mielestäsi palstan kautta? Ei meidän tarvitse yhteen muuttaa heti jos et ha
      Ihastuminen
      61
      706
    Aihe