Olen kovasti yrittänyt ja monta kertaa, mutta aina retkahdan käymään kirkossa tai kirkon sivuilla netissä. En pysty olemaan uskomatta vaikka kuinka yritän.
Pitäisikö minun rukoilla itselleni ateismia vai mitä minä voin tehdå?
En vain pysty olemaan ateisti
30
<50
Vastaukset
- Anonyymi
tykkäät olla valehtelija 🤣
- Anonyymi
En oikeastaan, se on netin vaikutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oikeastaan, se on netin vaikutusta.
Et oikeastaan ymmärrä olevasi valehtelija 🤣 olet pappi 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Olet teisti, tai et ole teisti. Suurin osa suomalaisista ei ole.
- Anonyymi
Entä seksuaalisesti, kykenetkö...
😁- Anonyymi
Haluaisin rakastella Jeesusta, mutta jostain syystä hän ei tule kanssani sänkyyn, vaikka kuinka uskoisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisin rakastella Jeesusta, mutta jostain syystä hän ei tule kanssani sänkyyn, vaikka kuinka uskoisin.
Kumpi teistä olisi aktiivi osapuoli?
😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi teistä olisi aktiivi osapuoli?
😁Vaikka minä. Voisin ratsastaa hänellä, jihaa!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka minä. Voisin ratsastaa hänellä, jihaa!!!!
Ateistit ovat itseasiassa estoisempia seksuaalisuudessaan.
Ympäristö orjuuttaa voimallisemmin eikä saa anteeksi Jeesukselta sääntöjen rikkomista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateistit ovat itseasiassa estoisempia seksuaalisuudessaan.
Ympäristö orjuuttaa voimallisemmin eikä saa anteeksi Jeesukselta sääntöjen rikkomista!Kuulemani mukaan vaimoista ei saa tulipunaisenpaa kuin biseksuaalit!
- Anonyymi
Minäkin olen retkahtanut siihen kirkkoviinin makuun niin, etten malta mitenkään pysyä poissa ehtoolliselta. Pitäisiköhän minun ostaa kotiin oma pullo?
- Anonyymi
Ei saa enää verovapaasti.
- Anonyymi
Avaaja lisää; Alkoholosoidun aina uskossa ja en pysty olemaan mieleltäni rairis
vaikka mielelläni haluaisin olla raitis Luterilainen kirkon jäsen. - Anonyymi
Elä huoli. Ei kaikki ole tarpeeksi älykkäitä ateistiksi. Ikävä kuulla että kuulut tähän porukkaan. :(
- Anonyymi
Minäkin haluan, että minua vedetään nenästä. On niin hauskaa tulla höynäytetyksi.
- Anonyymi
Minä taas en pysty käsittämään, miten aikuiset ihmiset pystyvät uskomaan johonkin niin typerään kuin uskonto. Eikö se kuitenkin ole aika lapsellista?
Kyllä minä sen ymmärrän, että vanha mummot ja papat uskovat Jumalaan, koska heille on se jo lapsena totena opetettu. Mutta alle 50 tai 60 vuotta vanhat (ilmeisesti?) täysjärkiset ihmiset, jotain tässä on kyllä pahasti vialla.- Anonyymi
Miten niin typerään? Ateismihan on yleensä paljon typerämpää ja lapsellisempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi on typerämpää? Uskoa yliluonnollisiin satuolentoihin vai olla uskomatta? Eiköhän järkevämpi ole ihminen, joka elää todellisessa maailmassa...
Anonyymi kirjoitti:
” Ateismihan on yleensä paljon typerämpää ja lapsellisempaa.”
No näin on. On paljon järkeväpää uskoa Mulukuun kuin olla typerä ja lapsellinen amulukuisti. Vai mitä?
https://en.wikipedia.org/wiki/Muluku- Anonyymi
Moses_Zuckerkandl kirjoitti:
” Ateismihan on yleensä paljon typerämpää ja lapsellisempaa.”
No näin on. On paljon järkeväpää uskoa Mulukuun kuin olla typerä ja lapsellinen amulukuisti. Vai mitä?
https://en.wikipedia.org/wiki/MulukuVoihan Mooses;-D
Pitää myöntää että olen jakautunut: Välillä ihailen viitseliäisyttäsi jauhaa noitten kanssa ja välillä ihmettelen miksi tuhlata ruutia mitättömyyksiin.
Välillä kyllä annat hyvät naurut.
Kiitos! Anonyymi kirjoitti:
Voihan Mooses;-D
Pitää myöntää että olen jakautunut: Välillä ihailen viitseliäisyttäsi jauhaa noitten kanssa ja välillä ihmettelen miksi tuhlata ruutia mitättömyyksiin.
Välillä kyllä annat hyvät naurut.
Kiitos!"Välillä kyllä annat hyvät naurut."
Jep, eihän edes uskonnot ja ideologiat pitäisi olla sellaisia, että rystyset valkoisena puristuen puolustelemme niitä. Olemmehan kuitenkin ihan jokainen ihmisiä ja minä sisällytän oman hyvyyteni huomaan myös minua vihaavat ihmiset.
Mikäs Mulukussa on naurua aiheuttavaa? Se on Mosambikissa Benue-Kongoa puhuvien Makui ja Banai kansojen luojajumala samalla tavalla kuin Jumala on Suomessa mummojen, pappojen, sotaveteraanien, presidenttien ja hiihulien luojajumala.- Anonyymi
"Välillä kyllä annat hyvät naurut."
Jep, eihän edes uskonnot ja ideologiat pitäisi olla sellaisia, että rystyset valkoisena puristuen puolustelemme niitä. Olemmehan kuitenkin ihan jokainen ihmisiä ja minä sisällytän oman hyvyyteni huomaan myös minua vihaavat ihmiset.
Mikäs Mulukussa on naurua aiheuttavaa? Se on Mosambikissa Benue-Kongoa puhuvien Makui ja Banai kansojen luojajumala samalla tavalla kuin Jumala on Suomessa mummojen, pappojen, sotaveteraanien, presidenttien ja hiihulien luojajumala.Moses_Zuckerkandl !
Tämän ateismi-palstan toisessa keskustelussa joku arveli että olisit juutalainen.
Jos olet, niin miten ymmärrät tuon alla olevan Jeremian profetian siitä, että israelilaiset palaavat diasporasta omaan maahansa. Näinhän on tapahtunut ja tapahtuu parhaillaan.
Venäjän juutalaisia on muuttanut Suomenkin kautta Israeliin.
Jeremia 23:7,8:
Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut.' Ja niin he saavat asua omassa maassansa." Anonyymi kirjoitti:
Moses_Zuckerkandl !
Tämän ateismi-palstan toisessa keskustelussa joku arveli että olisit juutalainen.
Jos olet, niin miten ymmärrät tuon alla olevan Jeremian profetian siitä, että israelilaiset palaavat diasporasta omaan maahansa. Näinhän on tapahtunut ja tapahtuu parhaillaan.
Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut.' Ja niin he saavat asua omassa maassansa.""Jos olet, niin miten ymmärrät tuon alla olevan Jeremian profetian siitä, että israelilaiset palaavat diasporasta omaan maahansa."
Kansani palaa kotkan siivillä isiensä maahan.
On wings of eagles: Operation to bring Yemenite Jews to Israel
https://www.jpost.com/christian-news/on-wings-of-eagles-operation-to-bring-yemenite-jews-to-israel-471982Moses_Zuckerkandl kirjoitti:
"Jos olet, niin miten ymmärrät tuon alla olevan Jeremian profetian siitä, että israelilaiset palaavat diasporasta omaan maahansa."
Kansani palaa kotkan siivillä isiensä maahan.
On wings of eagles: Operation to bring Yemenite Jews to Israel
https://www.jpost.com/christian-news/on-wings-of-eagles-operation-to-bring-yemenite-jews-to-israel-471982Isoisäni oli järjestelijänä ja lentäjänä operaatio 'Lentävässä Matossa', jok toi juutalaisia takaisin Israeliin.
Anonyymi kirjoitti:
Moses_Zuckerkandl !
vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut.' Ja niin he saavat asua omassa maassansa.""Tämän ateismi-palstan toisessa keskustelussa joku arveli että olisit juutalainen."
On totta, että olen juutalainen, mutta monet meistä on kuitenkin nykyään tietyllä tavalla ateisteja, emme usko kirjaimellisesti Jahveen kuten te Suomalaiset ette usko Kalevalan Väinämöiseen. Mutta Jahve on meille kuitenkin kansallinen olento vähän niin kuin teille Väinämöinen tai Saunatonttu. Itse vaikka olen ateisti niin elämäni synkimmällä hetkellä rukoilen Shema Israelia ja laitan toivoni Hatikvaan, kultaiseen Jerusalemiin ja ...Mark Markovich Warshawskyyn.
https://www.youtube.com/watch?v=GQCu9kl68Tg
https://www.youtube.com/watch?v=JH8gtdDA5x0
https://www.youtube.com/watch?v=UUF-jHyEuNg- Anonyymi
"Tämän ateismi-palstan toisessa keskustelussa joku arveli että olisit juutalainen."
On totta, että olen juutalainen, mutta monet meistä on kuitenkin nykyään tietyllä tavalla ateisteja, emme usko kirjaimellisesti Jahveen kuten te Suomalaiset ette usko Kalevalan Väinämöiseen. Mutta Jahve on meille kuitenkin kansallinen olento vähän niin kuin teille Väinämöinen tai Saunatonttu. Itse vaikka olen ateisti niin elämäni synkimmällä hetkellä rukoilen Shema Israelia ja laitan toivoni Hatikvaan, kultaiseen Jerusalemiin ja ...Mark Markovich Warshawskyyn.
https://www.youtube.com/watch?v=GQCu9kl68Tg
https://www.youtube.com/watch?v=JH8gtdDA5x0
https://www.youtube.com/watch?v=UUF-jHyEuNgSatutunnin aika siis. Herraan voi uskoa, sinuun ei.
- Anonyymi
Helpottaa oloa ateistina kun muistaa että samat perusteet joilla teistinä kielsit muiden jumaluuksien olemassaolon pätevät myös siihen sinun entiseen jumalaasi.
- Anonyymi
Tuohan on todella hienoa vaan, että sisäinen maailmasi ohjaa sinua elämässä oikeaan suuntaan, suuntaan kohti Jumalaa. Ihminen ilman Jumalaa on todella säälittävässä aseemassa, koska hänen elämällään ei silloin ole juurikaan tarkoitusta. Evoluutio ja ateismi eivät voi antaa minkäänlaista tarkoitusta kenellekkään meistä.
Siksi tilanteesi on erittäin ihana ja toivottava.
Usko nimittäin ei ole jokaisen ihmisen sisäinen ominaisuus. Jeesuskin jo kauan sitten kehotti rukoilemaan Isältään lisää uskoa. Eikö joku opetuslapsistakin rukoillut anoen että saisi lisää uskoa.
Usko on luonteeltaan jotakin sellaista, joka perustuu tosiasioihin joita välttämättä emme voi nähdä. Usko on myös sellaista, joka oerustuu tosiasioihin, jotka voimme todella nähdä.
Jumalaahan emme voi nähdä optisin silmin. Se ei ole mahdollista. Mutta voimmme nähdä hänen silviä hivelevän kauniit luomisteot jotka kertovat aina jotakin Jumalasta. Mikään aineellinen materia tai muu ei voi syntyä sattumasta. Fysikaalinen todellisuus on, että kaikessa aineessa ja materiassa maailmankaikkaudessamme on tekijä. Mitään ei ole tullut olemassaoloon sattumalta siitäkin huolimatta, että evoluutio antaisi tähän jonkinlaiset perusteet.
Sellaisia perusteita ei ole olemassa.
Olen kovin iloinen puoleatasi, että omaat vahvan uskon ja se on elävää ja todellista,
Mutta onko uskosi perusta eli kirkko oikea paikka etsiä Jumalaa onkin jo aivan toinen juttu. Sillä mitä. mihin ja minkä uskkonnon kautta harjoitamme hengellistä elämää on todellista merkitystä. Siksi lopuksi kehotan sinua vakavasti pohtimaan, onko kirkko tosiaan se hengellinen majakka, joka kykenisi ohjaamaan ihmistä Jumalan tahdon mukaiseen elämään.- Anonyymi
Lisään yölliseeni:
Amen:
Mitä pidätte tästä? Mielestäni on nerokasta raapaista päivän aikana hieman pallihikeä
sormenpäähän ja nuuskia sitä. niin päivä sujuu rattoisammin kun turhaahan siellä on istua kuitenkin.
Netissä surffaaminen on niin out.
Minä en ole Jehova, minä olen ekumeeninen katekumenisoitu kristitty. Ja tietysti myös luteriaani.
Minussa elää alkuseurakunnan henki. Minussa on Aabrahamin, Mooseksen ja Lootin elinvoima.
Minussa on Metusalemin viisaus. Tämän kaiken olen saanut itseeni lukemalla Raamattua. Joka päivä. - Anonyymi
oerustuu tosiasioihin
= Tiedän kokoemukesta että Luterilaisuus = Omahyväisyys ja pahuus.
== Oereustuminen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1579174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492799Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312577- 572531
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971915- 981852
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231793Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481336Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201