Miten 300 porukalla voitettiin ylivoimainen vastus?

Anonyymi

Miten 300 porukalla voitettiin ylivoimainen vastus?


Kaikille niille (uskoville) jotka tuntevat Raamattunsa hyvin, tai vähintäänkin kohtalaisesti, ovat VT:n opetukset suureksi avuksi. Ymmärryksen lisäämiseksi Jumalan toiminnasta, periaatteista.

Ovathan VT:n praktiset tapahtumat paljolti ”esikuvallista” opetusta. Hengellisen rintaman asioihin. Paavali kirjoittaa:
• ”Tämä mikä tapahtui heille on esikuvallista ja on kirjoitettu varoituksesta meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.” ( 1 Kor 10:11)


Samoin, Hebrealaiskirjeen luku 11. joka on ns. ”uskon luku” valaisee verrattoman hyvin sellaisia strategian puolia, joita nyt edessämme olevissa tiukoissa tilanteissa on hyvä opiskella?

Valmistuminen (hengellisen) sotarintaman haasteisiin!
------------------------------------------------------------------

Kun nyt elämme ja olemme sellaisessa ajankohdassa, jossa Jumala kokoaa kuin kertausharjoitukseen niitä ennalta kutsuttuja ja valittuja palvelijoitaan, lopunajan sotureita, on erittäin välttämätöntä katsahtaa relevantteja seikkoja! Ihan ensiksi on muistettava nämä faktat:

• ”Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan.”
• ”Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan.” ( Efe 6:10-12)

Herran totinen uskova, kristitty ei ole missään sotarintamassa toisia IHMISIÄ vastaan, vaan aina itse pahuutta, vääryyttä, valheita ja pimeyttä vastaan!

Sota on ”Herran” ja meidän sotasankarimme Herra Jeesus sai jo ratkaisevan voiton Golgatalla. Hän kuolemalla kuolemankin voitti, nousi ylös haudasta, astui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle taivaissa. Ja hänellä on Kaikki Valta taivaassa ja maan päällä! Ja Hän käyttää valtaansa oman suvereenin päätöksensä ja Isän päätösten mukaan. Ajat ja ratkaisut ovat Hänen hallinnassaan. ( Apt 1:6.7)

Väkeviksi sodassa?
----------------------------

Siis? Pimeyden valta on jo voitettu. Praktisella käytännön elämän tasolla se Voiton saaminen ja soveltaminen taas on ”taisteluiden” tulos! Jotta siis näkyisi näkyvää ”tulosta”, on ensin ”voitettava” taistelurintama näkymättömällä metafyysisellä, henkien taistelun tasolla. Eikä päinvastoin. Jos koettaa yrittää "voittaa" - eikä ole resursseja taustalla - tulee surkeita fiaskoja!

Tässä on näinä aikoina pahoja puutteita ja ongelmia. Ei ole taistelevaa rukousta (ja paastoa).
Ei ole osaamista.
Ei ole opeteltu ”sotataitoja”.

Mutta ne ihmiset, joille Herra on uskonut erittäinkin kovia koetuksia, kärsimyksiä, hirvittäviä - yli voimien meneviä – pahuuden hyökkäysrintamien tulisia ahjoja? He ovat kuin henkiinjäämislinjalla, pakon edessä - oppineet ja opetelleet taistelutaitoja.. .. Raamattu sanoo:
• ” He tulivat väkeviksi sodassa..” ( Hebr 11:34)

Hengellisessä tasossa se tarkoittaa, ettei voi oppia taistelutaitoja istumalla, uskomalla, hokemalla.

Ei voi tulla vahvaksi, jos lusmuilee rintamassa, harrastaa jopa valheprofetioiden ruoka-annoksia, väittelee ja riitelee päivät pääksytysen oppikysymyksistä ja – kilpailee ”kuka olisi se suurin profeetta”! Jumalan rintamaan ei niin valmennuta!

Jumala arvostaa laatua - ei määrää!
-------------------------------------------

On lohdullista, jopa paradoksaalista todeta, mitä VT:n opetukset valaisevat?

Muun muassa sen, että KUN Jumala on asialla, ei tarvita ihmisten muskeleita apuun! ( Siis hengellisellä rintamalla!) 1 Kor 2:1-5

Tarvitaan jotakin, muuta?

Otan tähän esimerkkitapauksen, keissin – joka monelle jo tuttu lapsuudesta saakka! Gideonin voittava ”armeija” - piskuinen lauma! Joka sitten voitti midinanilaisten suuren sotaleirin. Jossa väkea kuin meren mutaa!
( Tuomarien kirja 6.5) Ottelua ei voitettu ”väellä eikä voimalla” - vaan Jumalan strategian mukaisella viisaudella!

(Aloitus jatkuu..)

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Miten 300 porukalla voitettiin ylivoimainen vastus?


      Miten 300 porukka voitti? (Tuomarien kirja, luvut 6-7)
      ----------------------------------------------------------------------

      Kun isralilaiset olivat syntiensä syystä joutuneet Jumalan kurituksen alle; Jumala käytti jumalattomia pakanoita; midianialisia kuritusvitsanaan - alkoi huuto ja parku ja avunpyynnöt. Hän tahtoi vapauttaa kansansa kurimuksen alta.

      Jumala kuuli huudot. Hänellä oli suunnitelma. Ensin kutsuttiin Gideon, joka oli kuin perälaitaväkeä?
      • ”Oi Herra… (----) Minun sukunihan on heikoin Manassessa, ja minä itse olen kaikkein vähäisin isäni perheessä.” ( Tuom 6:15)

      Jumala ei tehnyt virhettä. Hän ei tarvitse niitä jotka omissa voimissaan ”pullistelevat” ja nostavat itseään pylväiden päille, kehuen olevansa ”jokin”?

      Gideon kävi läpi ensin oman osuutensa testauksen; siis varmistui, että Herra oli todella hänet kutsunut mielettömältä tuntuvaan rintamaan, täysin epäsymmetriseen asetelmaan! Suuren mittavan midianlilaisten rintaman vastapuolelle.

      Sitten. Gideon aloitti (Herran käskystä) ensin puhdistuksen. Epäjumalalien alttarit piti hajottaa maahan saakka. ( Tuom 6:25-28) Piti pystyttää Herran alttari. Rukouspaikka – A ja O! Pyhityksestä, puhdistuksesta se voi alkaa. Se voittoisa rintama! Vain puhtain asein voi hengellisessä tasossa menestyä!

      Ensin Gideonin ”armeijaan” ilmaantui väkeä 32 000 miestä. Ajateltiin, että suurella väellä saadaan voitto! Jumala ei sallinut, että kunniaa jaettaisiin ihmisille? Liikaa väkeä! Ja niin tuli käsky:
      • ”se joka pelkää ja on arka, palatkoon takaisin!” ( Tuom 7:3)

      Näitä arkajalkoja oli peräti 22 000 miestä. Sodassa ei ole pelkureista tippaakaan hyötyä, vaan pelkkää haittaa! Jäi siis 10 000 miestä. Sekään ei ollut Herran ajatus? Hän järjesti testauksen.

      • ”Herra sanoi Gideonille: »Väkeä on vieläkin liikaa. Vie miehesi veden äärelle, niin minä erottelen heidät siellä. Minä sanon sinulle, ketkä sinun on otettava mukaasi ja keitä et saa ottaa.» Gideon vei väkensä veden äärelle, ja Herra sanoi hänelle: »Erota kaikki ne, jotka latkivat vettä kielellään niin kuin koirat, niistä, jotka laskeutuvat polvilleen juomaan.» Niitä, jotka latkivat vettä kielellään, oli kolmesataa miestä; kaikki muut laskeutuivat polvilleen ja ammensivat kädellä vettä suuhunsa.”

      Lopuksi oli siis alle 1 % jäljellä siitä väestä, joka oli alkujaan ollut? 32 000 >> 300.

      • ”Herra sanoi Gideonille: »Näiden kolmensadan vettä latkivan miehen voimalla minä pelastan Israelin ja annan midianilaiset sinun käsiisi. Koko muu joukko palatkoon kotiin.» Gideon lähetti kaikki muut israelilaiset kotiin ja piti itse vain nuo kolmesataa miestä. He ottivat mukaansa kaikki eväsruukut ja torvet.”

      Mitä sen perästä tapahtui? Varsin mielenkiintoinen ja intresantti oli se strategia, jolla nämä 300 miestä voittivat suuren vasta-armeijan! Joka kiinnostunut on, lukekoon siitä! ( Tuom 7: 9 >>)

      Niinpä Hebrealaiskirjeen kirjoittaja lausuu: ( Heb 11:32-34)
      • ”Sillä minulta loppuisi aika, jos kertoisin Gideonista, Baarakista, Simsonista, Jeftasta, Daavidista ja Samuelista ja profeetoista, jotka -
      • uskon kautta kukistivat valtakuntia,
      • pitivät vanhurskautta voimassa,
      • saivat kokea lupauksien toteutumista,
      • tukkivat jalopeurain kidat,
      • sammuttivat tulen voiman,
      • pääsivät miekanteriä pakoon,
      • voimistuivat heikkoudesta,
      • tulivat väkeviksi sodassa,
      • ajoivat pakoon muukalaisten sotajoukot. ...

      Niinpä? Ole siunattu Sinä, teistä jokainen - joka tahdotte astua Herran riveihin! Jumalan puolesta, pahuuden rintamaa vastaan! Voittaja - Jeesus - käy kaiken edellä, keskellä, lopussa - ja Hänessä on turva ja takeet!

    • Anonyymi

      1. Moos. 1:
      3 Ja Jumala SANOI: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

      Eli Jumalan Sana, eli puhe mikä lähtee Hänen suustansa on VOIMALLINEN ja ELÄVÄ!

      Kuten Herrani SANOI;

      Matt. 4:
      4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

      Nyt tässä yhdessä jakeessa, mikä lie, lause on paljon ja sitä en edes tiedä kuinak paljon, mutta loppumaton AARRE eli jalokivi ja aarre arkku ja runsauden sarvi (voima, ja kaikki mitä on Jumala itse :) )
      MINUN Jumalani ja sinun!

      3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
      Tämä tapahtui kurjalle Paavalille ennen kuin oli Herra muuttanut sydämen eli ajatukset ja asenteen ja mielen.

      Ap. t. 9:
      3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;

      ja sitten tapahtui mitä Jumala jo alussa sanoi; eli teki PUHEELLA:

      4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
      Valo poisti pimeyden ja ei ollut enää sydämessä pimeyttä vaan valkeus eli valo.

      Pimeys ei voi kestää valkeutta, Jumalaa, vaan tulee pakosta menemään pois eli pakenee:

      Joahnnes sanoo näin.
      5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

      Mutta Jumala ON Viisauden ja YMMÄRRYKSEN HENKI!
      ja "paljon muuta":
      Kuten syntinen Salomo sai TIETÄÄ ja KOKEA.
      ja Jesaja ilmaisee asian, eli monta puolta Jumalasta näin:
      Jes. 11:
      2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.

      eli Jumala ON HENKI Kuten Herra Jeesus sanoo:
      Joh. 4:24
      Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

      Nyt Herra SANOI, eli PUHUI eli Hänen suustansa LÄHTI SANA:
      Tuom. 6:14
      Silloin Herra kääntyi häneen ja sanoi: "Mene tässä voimassasi ja vapauta Israel Midianin kourista; minä lähetän sinut".
      ja

      2. Moos. 4:12
      Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."

      ja sama sanoo Herra Jeesus, meille:
      Joh. 17:8
      Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

      Ja Jos emme muista, niinkuin usein tapahtuu, jopa Paavalille vankilassa, ku itkien ei "uskonot" että Herra on VALO ja Sana, niin

      MEILLÄ ON OPETTAJA joka MUistutaa meitä!

      Joh. 14:26
      Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
      ja OPETTAJA joka opettaa ja on meidän suumme apuna!

      Nyt sisi, joku kysyy:

      Miten pieni joukko, 300 tahi yksi tahi kaksi voi voittaa ja olla voitokas:

      sillä että Jumala on Meidän kansamme! IMMANUEL:

      Tule Herra Jeesus ja siunaa lastas, ja lapsiasi.

      Nyt meidän tekomme eikä puheemme ole mitään, vaan Jumalan.

      ja JOS ja KUN Herra on antanut meille ELÄVIÄ SANOJA, joita sitten puhumme eli julsitamme, niin tapahtuu kuten alussa:

      3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

      eli kaikki mitä Jumala puhuu, omalla suulla tahi meidän, jso ja kun Herra meitä käytää tapahtuu samaa mitä alussa!

      se tapahtuu!

      ja meille on annettu mahdollisusu eli lupaus, jos saamme Herran armon ja rakkauden osaksemme:
      Joh. 17:

      Nyt JOS eli kun maailma ja sitten myähemmin koko luoma kunta erikoisesti pahan vallayt, Ef 6:12
      Kuulevat Jumalan Sanan, niin sitten se Jumalan Sana tapahtuu.

      Kun Herra Jeesus puhui, niin Hän puhui NIINKUIN SE JOLLA ON VALTA ja eikä niinkuin kirjanoppineet.

      ja meillä on SAMA SANA ,jso Herra oma meille armollinen!

      eli voit rukoilen muistaa minua!

      eli Jos uskon mitä joku epäluetettava ihminen lupaa minulle, ja sittten teen sen mukaan itä uskon sen ihmisen sanoja, niin

      EIKÖ PALJOA ENENÄÄN Jos ja KUN Jumala itse puhuu minulle!

      joten rukoile ja muista minua, että Herra Kiiruusti tulee tykäni, kuten olen pyytänyt:

      HErra, notkista taivaat ja asu alas, minun tykäni ja siunaa minua!

      eli samaa mitä sai Aabraham, Mooses, Profeetat ja Paavali

      ei tämä pyyntö ja rukous ole vähän mutta, ISÄNI ON JUMALA KAIKKIVALTIAS!
      ja Herra on kanssani!

      Tule Herra Jeesus.
      totisesti, totisesti, Jumalan Sana on voimallinen eli Sydän eli asenne ja mieli ja sitten sydän, eli ajatukset eli sanat eli puhe!

      Ylistetty olkoon Herrani Jeesus ja Jumala.

      • Anonyymi

        Hyviä asioita, ylistetty siis olkoon Herra!


    • Anonyymi

      Mitä meidän sitten pitää "voittaa"?
      Mihin "hyökätä"?

      Aina saarnat selittää virtuaalisen kiertelevästi mutta ei kerro mitään suoraan.

      Tämä maailma on talletettu tulelle joten et voi usalaisten tavoin selittää että Jeesus voi palata kun olemme saaneet maailma hyväksi. Maailma ei muutu hyväksi vaan tuhoutuu.

      Uskovat jaksavat ikuisesti uskoa herätykseen. Siihen he uskovat enemmän kuin Jumalaan tai Jeesukseen. Koska se lienee mukava unelma.

      • Anonyymi

        Edellinen kommentoija kysyy:

        Mitä meidän sitten pitää "voittaa"?
        Mihin "hyökätä"?

        Jos on uskova, Herran oma - hänen on hyvä oppia voittamaan erilaisissa tilanteissa.
        Siis voittaa pahuuden, vääryyden, valheen, epäoikeudenmukaisuuden, harhaoppien ja valheprofeettojen suunnalta näkyvät seikat. Ja monia muita.

        Ulkoiset "viholliset" on nähtävä ja torjuttava. Mutta?

        On voitettava ITSESSÄ oleva pahuus. Se on aivan primääri seikka! Ei voi voittaa ulkoisia pahuuden seikkoja, ellei ole ENSIN voittanut itsessä olevia juttuja?
        - On päästävä irti ja voitolle mm.
        * vihasta, * vihaamisesta * katkeruudesta * kateudesta* ilkeydestä* ylpeydestä* peloista *
        anteeksiantamattomuudesta * negatiivisista asenteista * epäuskosta * valheista * kieroudesta* juonittelusta* jne. jne

        On paljon näitä "sisällisiä" negatiivisia ja sitovia asioita. Ne pitää VOITTAA, päästä Herran Pyhän Hengen avulla voitolle. "Uudeksi luomukseksi" niinkuin Raamattu opettaa. Hengelliselle, henkisen elämn tasolle - voitolle turmeltuneen ihmisluonnon alhaisuudesta.

        Tämän lajin "voittavassa" taistelussa saattaa mennä erittäin pitkä aika! Että ihmisestä tulee kuin "koulutettu ratsuhevonen" - joka tottelee suitsia ja pohkeita. Joka on oppinut kuuliaiseksi, eikä anna valtaa ns. "lihan teoille" ei oman minän itsekkäille ja pahoille piirteille!
        Joka taipuu yhä uudestaan tottelemaan Herran Jeesuksen opetuksia, Sanaa ja rakentaa uskonelämän Sanan Kalliolle! (Matt 7 luku)

        Jos joku tahtoo oppia voittoisaa sotaa Herran valtakunnan työtehtävissä, muuta tietä voittoon ei ole. Vain se, että ITSE on voittanut omalla reviirillään pahuuden kavalat otteet!

        Sielunvihollinen, pahuuden rintama, se ei pelkää eikä tottele sellaista (uskovaa) joka vain teoriatasolla ja ulkokohtaisesti sanelee sitä ja tätä.

        Nyt ei enempää ettei tule liian "suurta annosta"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen kommentoija kysyy:

        Mitä meidän sitten pitää "voittaa"?
        Mihin "hyökätä"?

        Jos on uskova, Herran oma - hänen on hyvä oppia voittamaan erilaisissa tilanteissa.
        Siis voittaa pahuuden, vääryyden, valheen, epäoikeudenmukaisuuden, harhaoppien ja valheprofeettojen suunnalta näkyvät seikat. Ja monia muita.

        Ulkoiset "viholliset" on nähtävä ja torjuttava. Mutta?

        On voitettava ITSESSÄ oleva pahuus. Se on aivan primääri seikka! Ei voi voittaa ulkoisia pahuuden seikkoja, ellei ole ENSIN voittanut itsessä olevia juttuja?
        - On päästävä irti ja voitolle mm.
        * vihasta, * vihaamisesta * katkeruudesta * kateudesta* ilkeydestä* ylpeydestä* peloista *
        anteeksiantamattomuudesta * negatiivisista asenteista * epäuskosta * valheista * kieroudesta* juonittelusta* jne. jne

        On paljon näitä "sisällisiä" negatiivisia ja sitovia asioita. Ne pitää VOITTAA, päästä Herran Pyhän Hengen avulla voitolle. "Uudeksi luomukseksi" niinkuin Raamattu opettaa. Hengelliselle, henkisen elämn tasolle - voitolle turmeltuneen ihmisluonnon alhaisuudesta.

        Tämän lajin "voittavassa" taistelussa saattaa mennä erittäin pitkä aika! Että ihmisestä tulee kuin "koulutettu ratsuhevonen" - joka tottelee suitsia ja pohkeita. Joka on oppinut kuuliaiseksi, eikä anna valtaa ns. "lihan teoille" ei oman minän itsekkäille ja pahoille piirteille!
        Joka taipuu yhä uudestaan tottelemaan Herran Jeesuksen opetuksia, Sanaa ja rakentaa uskonelämän Sanan Kalliolle! (Matt 7 luku)

        Jos joku tahtoo oppia voittoisaa sotaa Herran valtakunnan työtehtävissä, muuta tietä voittoon ei ole. Vain se, että ITSE on voittanut omalla reviirillään pahuuden kavalat otteet!

        Sielunvihollinen, pahuuden rintama, se ei pelkää eikä tottele sellaista (uskovaa) joka vain teoriatasolla ja ulkokohtaisesti sanelee sitä ja tätä.

        Nyt ei enempää ettei tule liian "suurta annosta"!

        Kyllä, siihen oman sisimmän voittoon voi mennä 30 vuotta kun luulee että srkssa puhuvat oikein.

        Odottaa ja odottaa että herätys "tulee" eikä osaa tehdä mitään koska joutuisi kaiken tekemään yksin.

        Jeesus lähetti jopa raavaat miehet pareittain mutta Suomessa ei yhtäkään pientä srkssa tueta.

        No nyt 30 vuotta myöhemmin ymmärrän ettei srk saarnoja tule ottaa todesta koska kukaan muukaan ei siellä ota niitä todesta. Vain Raamattu tulee ottaa todesta ja uskoa se mitä siellä lukee eikä saarnaajia, joiden puheet monessa kohtaa kerää vain omaa hyötyään.

        Nyt ne ovat eksyksissä jo niin paljon saarnaajiensa kanssa että mieluummin kuuntelevat myrkyttäjiä kuin Jumalaa. Eksyminen etenee hitaasti pienin askelin.

        Pahuutta eivät siis voittaneet 100 vuodessa vaan ovat sen nyt nielleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, siihen oman sisimmän voittoon voi mennä 30 vuotta kun luulee että srkssa puhuvat oikein.

        Odottaa ja odottaa että herätys "tulee" eikä osaa tehdä mitään koska joutuisi kaiken tekemään yksin.

        Jeesus lähetti jopa raavaat miehet pareittain mutta Suomessa ei yhtäkään pientä srkssa tueta.

        No nyt 30 vuotta myöhemmin ymmärrän ettei srk saarnoja tule ottaa todesta koska kukaan muukaan ei siellä ota niitä todesta. Vain Raamattu tulee ottaa todesta ja uskoa se mitä siellä lukee eikä saarnaajia, joiden puheet monessa kohtaa kerää vain omaa hyötyään.

        Nyt ne ovat eksyksissä jo niin paljon saarnaajiensa kanssa että mieluummin kuuntelevat myrkyttäjiä kuin Jumalaa. Eksyminen etenee hitaasti pienin askelin.

        Pahuutta eivät siis voittaneet 100 vuodessa vaan ovat sen nyt nielleet.

        Jatkuu,, Paavalin voitto tuli viimeisenä päivänä vankilassa, joten ei sekään ollut ulkoinen "maailman hyvyyteen käännyttävä voitto".

        Ehkä sen selittäminen teiltäkin siksi on niin vaikeaa.
        Tasapainoilla näkyvän ja tuonpuoleisen välillä.
        Monien heikkojen mielenterveys joutuu siksi siinä koetukselle.

        Vertaus löytyi kun katselin videoita Orca-akvaarioista. Valas on vankina melkein 30 vuotta. Kommunikoi "tuonpuoleisen" eli pinnan yläpuolella asuvien ihmisten kanssa. Ei ole kaveria ei ole perhettä vangilla. Hän saa ruuan vain "tuonpuoleisilta" olennoilta.
        Ei luonnollista elämää vaeltamassa omassa vesiympäristössään kommunikoimassa ja etsimässä ruokaa, ei normaalia elämää oman lauman kanssa.
        Vaan vankeutta, jossa ainoa yhteys pakotetaan tuonpuoleiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, siihen oman sisimmän voittoon voi mennä 30 vuotta kun luulee että srkssa puhuvat oikein.

        Odottaa ja odottaa että herätys "tulee" eikä osaa tehdä mitään koska joutuisi kaiken tekemään yksin.

        Jeesus lähetti jopa raavaat miehet pareittain mutta Suomessa ei yhtäkään pientä srkssa tueta.

        No nyt 30 vuotta myöhemmin ymmärrän ettei srk saarnoja tule ottaa todesta koska kukaan muukaan ei siellä ota niitä todesta. Vain Raamattu tulee ottaa todesta ja uskoa se mitä siellä lukee eikä saarnaajia, joiden puheet monessa kohtaa kerää vain omaa hyötyään.

        Nyt ne ovat eksyksissä jo niin paljon saarnaajiensa kanssa että mieluummin kuuntelevat myrkyttäjiä kuin Jumalaa. Eksyminen etenee hitaasti pienin askelin.

        Pahuutta eivät siis voittaneet 100 vuodessa vaan ovat sen nyt nielleet.

        " Vain Raamattu tulee ottaa todesta ja uskoa se mitä siellä lukee eikä saarnaajia, joiden puheet monessa kohtaa kerää vain omaa hyötyään."

        Tuohon voi sanoa amen.

        Jokainen, joka on todeksi elänyt Elävän Jumalan asioita, nähnyt rukousvastauksia, Jumalan tekoja ihan tavallisen arkielämän puitteissa? Mitä siitä?

        Se kasvattaa ja vahvistaa uskoa. Antaa puhtia siihen, että yhä uudelleen tarttuu Raamatun Sanaan, kuin oven kahvaan - ja sitten? Herra vastaa Sanastaan ja lupauksistaan!

        Hupsista vain!

        Ja IHME kävelee vastaan, ihan minuuttiaikataulussa!

        Mutta näistä ei tehdä mitään torituotteita. Ei ruveta kailottamaan, nostelemaan itseä pylvään päähän? Ei. ne ovat uskon kasvuksi, vahvistumiseksi. Kuin osavoittojakin, lopullisen Voiton kenraalia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu,, Paavalin voitto tuli viimeisenä päivänä vankilassa, joten ei sekään ollut ulkoinen "maailman hyvyyteen käännyttävä voitto".

        Ehkä sen selittäminen teiltäkin siksi on niin vaikeaa.
        Tasapainoilla näkyvän ja tuonpuoleisen välillä.
        Monien heikkojen mielenterveys joutuu siksi siinä koetukselle.

        Vertaus löytyi kun katselin videoita Orca-akvaarioista. Valas on vankina melkein 30 vuotta. Kommunikoi "tuonpuoleisen" eli pinnan yläpuolella asuvien ihmisten kanssa. Ei ole kaveria ei ole perhettä vangilla. Hän saa ruuan vain "tuonpuoleisilta" olennoilta.
        Ei luonnollista elämää vaeltamassa omassa vesiympäristössään kommunikoimassa ja etsimässä ruokaa, ei normaalia elämää oman lauman kanssa.
        Vaan vankeutta, jossa ainoa yhteys pakotetaan tuonpuoleiseen.

        Onneksi se on jo kuollut eikä enää vanki ihmisten arpapeleissä, viihteessä.

        Samoin joutuu uskova vain kuuntelemaan : "katso tuonpuoleiseen".

        Mutta Jumala toimii tässäkin ajassa. Hän tuomitsee jumalattomia joka päivä. Ei Hän ole jättänyt meitä yksin vaikka uskovilta ei saakaan tukea "omassa ulottuvuudessa".
        Toki nyt kun johtajat ovat itsekin koronan takia ehkä menettäneet rahaa, niin alkavat selittää jotain "toistemme tukemisesta".
        Mutta selittäkööt. Minä olen jo tottunut omaan elämääni kurkoittaa vain "toiseen ulottuvuuteen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, siihen oman sisimmän voittoon voi mennä 30 vuotta kun luulee että srkssa puhuvat oikein.

        Odottaa ja odottaa että herätys "tulee" eikä osaa tehdä mitään koska joutuisi kaiken tekemään yksin.

        Jeesus lähetti jopa raavaat miehet pareittain mutta Suomessa ei yhtäkään pientä srkssa tueta.

        No nyt 30 vuotta myöhemmin ymmärrän ettei srk saarnoja tule ottaa todesta koska kukaan muukaan ei siellä ota niitä todesta. Vain Raamattu tulee ottaa todesta ja uskoa se mitä siellä lukee eikä saarnaajia, joiden puheet monessa kohtaa kerää vain omaa hyötyään.

        Nyt ne ovat eksyksissä jo niin paljon saarnaajiensa kanssa että mieluummin kuuntelevat myrkyttäjiä kuin Jumalaa. Eksyminen etenee hitaasti pienin askelin.

        Pahuutta eivät siis voittaneet 100 vuodessa vaan ovat sen nyt nielleet.

        "Jeesus lähetti jopa raavaat miehet pareittain mutta Suomessa ei yhtäkään pientä srkssa tueta"

        Lähettäjä on aina itse Herra. Srk:n tahot ja ihmiset ovat VAIN välillinen asia. Ain sitä ei edes tarvita. Koska "ovet ovat avoimet".... kylvää, leikatakin, palvella, rukoilla, puhua, tukea toisia!

        Tosin alkuajan uskovien parissa näkyi, että oli "kuulevia hengen korvia".

        Kun siellä paastottiin ja rukoiltiin, Pyhä Henki sanoi:

        " Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut."

        Apt 13:2-4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Vain Raamattu tulee ottaa todesta ja uskoa se mitä siellä lukee eikä saarnaajia, joiden puheet monessa kohtaa kerää vain omaa hyötyään."

        Tuohon voi sanoa amen.

        Jokainen, joka on todeksi elänyt Elävän Jumalan asioita, nähnyt rukousvastauksia, Jumalan tekoja ihan tavallisen arkielämän puitteissa? Mitä siitä?

        Se kasvattaa ja vahvistaa uskoa. Antaa puhtia siihen, että yhä uudelleen tarttuu Raamatun Sanaan, kuin oven kahvaan - ja sitten? Herra vastaa Sanastaan ja lupauksistaan!

        Hupsista vain!

        Ja IHME kävelee vastaan, ihan minuuttiaikataulussa!

        Mutta näistä ei tehdä mitään torituotteita. Ei ruveta kailottamaan, nostelemaan itseä pylvään päähän? Ei. ne ovat uskon kasvuksi, vahvistumiseksi. Kuin osavoittojakin, lopullisen Voiton kenraalia!

        Niinpä, siksi tässä voikaan alkaa kehumaan rukousvastauksia vaikka kuinka suuria olisivat.

        Mutta kun pahuus on tullut valtaan Suomessa niin se kai tarkoittaa ettei täältä löydy edes 300 vanhurskasta miestä. 😥


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus lähetti jopa raavaat miehet pareittain mutta Suomessa ei yhtäkään pientä srkssa tueta"

        Lähettäjä on aina itse Herra. Srk:n tahot ja ihmiset ovat VAIN välillinen asia. Ain sitä ei edes tarvita. Koska "ovet ovat avoimet".... kylvää, leikatakin, palvella, rukoilla, puhua, tukea toisia!

        Tosin alkuajan uskovien parissa näkyi, että oli "kuulevia hengen korvia".

        Kun siellä paastottiin ja rukoiltiin, Pyhä Henki sanoi:

        " Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut."

        Apt 13:2-4

        Niin juuri, jos olisin uskonut tuon jo 30 vuotta sitten niin en olisi turhaan ahdistunut srkn saarnoista, että "kaikkien on nyt heti tehtävä kaikkea muutoin ette pelastu".
        Ja toisaalta "odota, odota, odota".

        Joku ehkä osaa toimia tuollaisten ohjeiden mukaan tai sitten vaan turtuu ja menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi se on jo kuollut eikä enää vanki ihmisten arpapeleissä, viihteessä.

        Samoin joutuu uskova vain kuuntelemaan : "katso tuonpuoleiseen".

        Mutta Jumala toimii tässäkin ajassa. Hän tuomitsee jumalattomia joka päivä. Ei Hän ole jättänyt meitä yksin vaikka uskovilta ei saakaan tukea "omassa ulottuvuudessa".
        Toki nyt kun johtajat ovat itsekin koronan takia ehkä menettäneet rahaa, niin alkavat selittää jotain "toistemme tukemisesta".
        Mutta selittäkööt. Minä olen jo tottunut omaan elämääni kurkoittaa vain "toiseen ulottuvuuteen".

        "Samoin joutuu uskova vain kuuntelemaan : "katso tuonpuoleiseen". "

        Niinkin voi olla ja onkin?

        Mutta ei kokonaan. Jumala toimii siis ihan tässä arkisessa ajassamme.

        Tietenkin on tähdättävä ylemmäksi ja uskon päämärään, ikuiseen elämään.

        Silti on ajallinen osuus.

        Moni Herran oma, joka on jäänyt vaille "toisten uskovien tukea" on löytänyt sen TUEN; joka on ja pysyy. Uskollisena. Jumalan kestävän tuen. Itse olen sen löytänyt kauan sitten, ja siksi en enää liikoja odota vajavaisten ihmisten tuesta.

        Jeesus lupasi: " Minä lähetän teille Toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti." Joh 14 luku, 16 luku...
        Joh 14:16-18


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samoin joutuu uskova vain kuuntelemaan : "katso tuonpuoleiseen". "

        Niinkin voi olla ja onkin?

        Mutta ei kokonaan. Jumala toimii siis ihan tässä arkisessa ajassamme.

        Tietenkin on tähdättävä ylemmäksi ja uskon päämärään, ikuiseen elämään.

        Silti on ajallinen osuus.

        Moni Herran oma, joka on jäänyt vaille "toisten uskovien tukea" on löytänyt sen TUEN; joka on ja pysyy. Uskollisena. Jumalan kestävän tuen. Itse olen sen löytänyt kauan sitten, ja siksi en enää liikoja odota vajavaisten ihmisten tuesta.

        Jeesus lupasi: " Minä lähetän teille Toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti." Joh 14 luku, 16 luku...
        Joh 14:16-18

        "Moni Herran oma, joka on jäänyt vaille "toisten uskovien tukea" on löytänyt sen TUEN; joka on ja pysyy. Uskollisena. Jumalan kestävän tuen. Itse olen sen löytänyt kauan sitten, ja siksi en enää liikoja odota vajavaisten ihmisten tuesta."

        Kyllä, mutta ymmärtäkäämme niitäkin, jotka eivät sen valaan tavoin mielenterveydeltään kestä pelkkää toiseen ulottuvuuteen katsomista. Muistetaan heitä rukouksin ja nähkäämme että siinä ahdingossa auttaa risti eli kuolema omille tunteille. Mun ei tarvitsekaan kaivata ystäviä, tiskailen vaan rennosti päivä kerrallaan unohtaen kaiken muun, niin ei mene mielenterveys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, siksi tässä voikaan alkaa kehumaan rukousvastauksia vaikka kuinka suuria olisivat.

        Mutta kun pahuus on tullut valtaan Suomessa niin se kai tarkoittaa ettei täältä löydy edes 300 vanhurskasta miestä. 😥

        Jumala yksin tietää, montako otollista (Hänelle) on Suomessa tai muualla!

        Masentuneessa tasossa oikea profeetta Elia muinoin luuli olevansa YKSIN jäänyt Herran otollinen mies!
        "Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he vainoavat, ottaakseen sen."

        1 Kun 19: 10

        Mikä oli oikea, Jumalan täsmätieto?

        Oli 7000 ihmistä, jotka eivät olleet eksyneet epäjumalien harhoihin!

        1 Kun 19:18, Room 11:2-4


        Eli? On ihmisen vajavainen tietämys, on myös Jumalan perfecto tieto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Moni Herran oma, joka on jäänyt vaille "toisten uskovien tukea" on löytänyt sen TUEN; joka on ja pysyy. Uskollisena. Jumalan kestävän tuen. Itse olen sen löytänyt kauan sitten, ja siksi en enää liikoja odota vajavaisten ihmisten tuesta."

        Kyllä, mutta ymmärtäkäämme niitäkin, jotka eivät sen valaan tavoin mielenterveydeltään kestä pelkkää toiseen ulottuvuuteen katsomista. Muistetaan heitä rukouksin ja nähkäämme että siinä ahdingossa auttaa risti eli kuolema omille tunteille. Mun ei tarvitsekaan kaivata ystäviä, tiskailen vaan rennosti päivä kerrallaan unohtaen kaiken muun, niin ei mene mielenterveys.

        Jumala ei anna taakkoja, jos mielenterveys ei ole ok:


    • Anonyymi

      Suomi on nyt saman ahdingon sorron alla kuin Gideonin aikalaiset.
      Mutta kukaan ei osaa tehdä mitään ennen kuin Jumala jostain Gideonin nostaa. Eikä välttämättä silti mene samalla tavalla koska jos Ilmestyskirja on tosi niin kaikki maat tuhoutuu seuratessaan petoa.

      • Anonyymi

        Ollaan ahdongon alla. Kyllä.

        Mutta kyllä moni osaa tehdä, paljonkin! Emme me tarvitse gideoneita..vaan meillä on Herra Jeesus Kristus. Johtaja, Mestari.

        Toki Ilmestyskirjan sanat toteutuvat. Ja käy niinkuin käy.

        Mutta tämä on se (hengellinen) voitto. Me emme alistu, vaan pidämme kiinni.

        "Joka voittaa." Ilm 21:7.

        "Joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu" - sanoi Jeesus! Matt 24:13

        Pelolle, frustraatiolle, masennukselle - epäuskolle? Ei pidä antaa sijaa.

        On saatava voitto siis omassa olossa oleville nakertajille.

        Taistele tai kaadu!

        Valintaa on tehtävä, aian uudestaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan ahdongon alla. Kyllä.

        Mutta kyllä moni osaa tehdä, paljonkin! Emme me tarvitse gideoneita..vaan meillä on Herra Jeesus Kristus. Johtaja, Mestari.

        Toki Ilmestyskirjan sanat toteutuvat. Ja käy niinkuin käy.

        Mutta tämä on se (hengellinen) voitto. Me emme alistu, vaan pidämme kiinni.

        "Joka voittaa." Ilm 21:7.

        "Joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu" - sanoi Jeesus! Matt 24:13

        Pelolle, frustraatiolle, masennukselle - epäuskolle? Ei pidä antaa sijaa.

        On saatava voitto siis omassa olossa oleville nakertajille.

        Taistele tai kaadu!

        Valintaa on tehtävä, aian uudestaan!

        Niin, siksi välillä onkin suuri ilo kun näkee että Jumala on jo aloittanut tuomiot ja kosto tulee jumalattomien omaan päähän.

        "Kun nämä alkavat tapahtua niin nostakaa päänne (iloitkaa) sillä teidän vapautuksenne on LÄHELLÄ."


    • Anonyymi

      "Mitä meidän sitten pitää "voittaa"?
      Mihin "hyökätä"?"

      "Jos on uskova, Herran oma - hänen on hyvä oppia voittamaan erilaisissa tilanteissa.
      Siis voittaa pahuuden, vääryyden, valheen, epäoikeudenmukaisuuden, harhaoppien ja valheprofeettojen suunnalta näkyvät seikat. Ja monia muita.

      Ulkoiset "viholliset" on nähtävä ja torjuttava. Mutta?

      On voitettava ITSESSÄ oleva pahuus. Se on aivan primääri seikka! Ei voi voittaa ulkoisia pahuuden seikkoja, ellei ole ENSIN voittanut itsessä olevia juttuja?
      - On päästävä irti ja voitolle mm.
      * vihasta, * vihaamisesta * katkeruudesta * kateudesta* ilkeydestä* ylpeydestä* peloista *
      anteeksiantamattomuudesta * negatiivisista asenteista * epäuskosta * valheista * kieroudesta* juonittelusta* jne. jne"


      Joo näin se on, tahi sitten ei.

      Mitä meidän tulee voittaa?
      EIKÖ Herran Sana, PUHE, Ristillä ole ja oli:
      SE on täytetty!

      Tosin on Kirjoitettu, onko sillä väliä että se on esillä Hebrealaiskirjeesssä, en nyt siihen ota kantaa.

      Hepr. 12:4
      4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,

      Meidän tulee olla kestäviä ja kestävyydellä me tulemme voittamaan ja saamaan autuuden aj sielun pelastuksen.

      Nyt meidän tulee voittaa itsemme ja pahuus meissä !
      sekä että, muista mitä on ilmoitettu:

      ME OLEMME JO KUOLLEET.
      meidän tulee pysyä kuolleina ettei oma itse, me liha, ja sen halut pääse hallitsemaan ja sitten vallitsemaan.

      Jumala ei tarvitse meidän kykyjämme eikä meidän tekojamme, ne ovat kaikki kuin saastainen vaate!

      Nyt, meillä EI OLE MAHDOLLISUUTTA voittaa itseämme, IKINÄ, sillä:

      Room. 7:
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

      eli, niinkauan kuin tämä ruumis on meillä, me olemme sen vankeja ja se pyrkii tekemään Jumalalle mieluisia asioita ja tekoja!

      Mutta Paavali huutaa:
      KUOLEMA ON VOITTO!

      se on viimeinen vihollinen ja siihen meidän tulee pyrkiä:
      Olemaan itselle kuolleita!

      Kuollut ei tee mitään eikä tahto mitään!
      mene hautaus maalle ja kuuntele kuinka paljon ne puhuvat!
      eli,

      Room. 6:
      11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
      ja sama asia on iloitttu, Johannes Kastajan suulla:

      Joh. 3:
      30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

      Kuinka suureksi Hänen Jumala tahtoo kasvaa meissä?
      eikö TÄYDELLISEKSI!

      Olkaa täydelliset Kuin Jumala!
      Matt. 5:
      48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

      Kuka ottaa haasteen vastaa? :)

      eli, Jeesus on MEIDÄN pelastajamme, emme me tahi meidän puheemme tahi tekomme.

      SE ON JUMALAN TEKO, että uskomme:
      ja Hebrealaisekirje sanoo:
      2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

      Jeesus on ALKAJA ja TÄYTTÄJÄ!

      jos eli KUN Jeesus lupasi kaiken valmiiksi ja tekee kaiken, mitä tahdot lisätä siihen!

      eli meidän tulee vaealtaa EDELLÄ valmistetuissa teoissa, Jumalan valmistamissa, ja sitten Jumala vieläpä tekee ne meissä!

      tässä on kuitenkin monta asiaa, joita ei ole esillä:

      meidän tulee olla kestäviä ja taistella, mutta mikä ja kuka on vihollinen!

      me itse, eli epäusko!

      Joten, pyrkikäämme olemaan Herran uskossa jonak Hän antaa ja vaikuttaa.

      Sitten kun me olemme, "kasvaneet" pois kokonaan, tulee TILALLE Pyhä Henki, joka vaikuttaa ja tekee.


      meidän tehtävämme on istua ja kastoa kun HERRA SOTII.

      meillä ei ole eväitä, itsessämme, emmekä voi puhdistaa itseämme.

      vaan taas, se on Herran teko.

      KAIKKI ON VALMISTA, sanoi, PUHUI Herra.
      meidän tulee olla Herran vallassa ja hallinassa ja Herra sen tekee.

      Pelastus ei ole meidän teko tahi ANSIO eli teko/teot.

      Jumala on kaiken tehnyt ja tekee.

      jos me sallimme Herran sen tehdä,
      siinä me tarvitsemme kestäväisyyttä:

      4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
      5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
      6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
      7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
      8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

      Huvikseeko, ISÄ, Jumalalamme meitä kurittaa?
      eikä sen takia että me olisimme kuuliasia ja tottelevaisia.
      Miksi äiti tahi isä antaa lapselle piiskaa? eikä sen takai että tekee sen mitä käsketään.

      Nyt Jumala käskee meitä:
      Kuolkaa itsellenne ja antaa Minun Elää teissä ja kauttanne!

      tästä tulee vielä paljon ilmoittamista, joten, olkaa viisaita ja ymmärtäväisiä.
      jos ei ole anokaa ja Jumala antaa:
      Jes 11!

    • Anonyymi

      "Siis voittaa pahuuden, vääryyden, valheen, epäoikeudenmukaisuuden, harhaoppien ja valheprofeettojen suunnalta näkyvät seikat. Ja monia muita."

      Tässä on ongelma!
      eli en tiedä ! yhtäkää Seurakuntaa, joka olisi edes vähässä puhdas ja uskollinen!

      KAIKKI tyyni posi poikenneet!

      nyt paimenen, ja vanhimmosto VELJIEN, ei siskojen, eikä lapsien, tulisi olla ne jotka ovat taistelemassa väärää optausta ja ilmoitusta vastaa!

      MUTTA
      Mutta, he ovat itse juuri niitä vääriä oppettajia ja profeetoja!

      Joten lampaat ovat pahojen vallassa ja ohjattavissa!"

      Mutta, tulee päivä, kun Jumala itse tulee tykäni ja sitten, se loppuu!

      Jumala ei enää kauaa jaksa katselle, tätä menoa vaan tulee itse ja tekee kummat tekonsa ja Seurakunta TULEE PUHTAAKSI!
      ei niin että jotain puhdistettaan vaan
      KAIKKI!
      Morsian, eli Seurakunta ON OLEVA, puhdas ja tahraton!

      ja ja mutta
      se tekee kipeää, Herralle ekas ja sitten meille!
      Lue mitä on ILMOITETTU Ilmestyskirjassa.

      se tulee KAIKKI tapahtumaa.
      ja tämä on meidän eli teidän osanne:

      22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
      23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

      KAIKKI Seurakunnat saavat tästä osansa!

      omassa Kodissa, Seurakunnassa on naiset hallitsijoina ja johtajina sekä opeetajina että profeettoita!

      mutta
      monet tulevat kokemaan että:
      "23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan."

      ennen oli joskus onneton ilman vaimoa ilman lapsia, ilman poikaa!
      nyt tiedän että se on ollut ja tulee olemaan, siunaus ettei ole.

      no sama, teill joilla on mies/vaimo aj lapsia,
      LUE TARKAA mitä Herra sanoo!

      Naisilla ei ole EDES lupa puhua SEURAKUNNASSA saati opettaa ja johtaa!

      he, kuten Jesaja sanoo, JOHTAA kansan ja koko lauman HARHAA!
      ja turmioo!

      tuskin tahallaan, mutta hyvää tarkoittaen, tahtoo olla pää ja johtaja ja opettaja.

      EI OLE TURHAA sanottu eli kirjoitettu:

      NAINEN petettiin!

      Miestä ei pettänyt kuin vaimo/nainen!

      oli silloin ja usein nytkin mahdotonta että perkele pystyy tekemään tämän vaan tarvitsee apulaisen!
      ja niistä ei ole pulaa.

      Mies on JUMALAN KUVA ja KALTAINEN!
      nainen ei ole Jumalan KUVA eli Jumalan kaltainen!

      se pieni ero!
      eli, tästä en NYT puhu, mutta, mieti tätä:

      Missään ei ole iloitettu että naisella on ELÄVÄ SIELU!
      kisssoilla ja koirilla on myös sielu ja itkee ja iloitsee, jo pyrkii olemaan miehelle ja naiselle mieliksi, eli koirat, kissat eivät, ne vain tekevät jotian jos saavat palkan.
      Koira ei odota palkaa vaan hakee kepin vedestä aj on iloinen,
      eli heillä eli niillä elukoilla on sielu, mutta 100 varmasti ei elävää sielua!

      Nyt taas muisttutan teitä!
      1. Kor. 15:
      45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

      lue edeltä aj jäljestä, ASIA YHTEYS:
      Herra kasvataa sen SIEMENEN VARREN.

      38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.

      MIKÄ on Jumalan SIEMEN?
      Mikä on Miehen siemen?
      mikä on Naisen siemen?
      ja mikä on perkeleen siemen?

      tutki mitä ja MIKSI on KOLME eri veri-ryhmää"!
      eli sielua!
      alussa oli KAKSI!
      Aatami ja Eeva, tietysti Jumala, mutta ei nyt siihen.

      47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

      Nyt mistä mies eli aatami on?
      ja mistä eeva eli nainen on?

      Nyt KOVA SANA JSO KESTÄT!

      Ps. 78:
      25 Ihmiset söivät enkelien leipää; hän lähetti heille evästä yllin kyllin.

      ÄLÄ VAAN TUTKI, mikä tässä on ihminen!
      eli tutki!
      1 moos 2
      23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".

      Mies ja miehetär!

      nyt jos kestät:
      Joh. 6:
      58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

      ja ettei koko lauma käy huutamaan niin:
      Hepr. 11:

      USKON kautta ovat monet naiset pelastuneet, eli tämä ei sulje pois pelastusta naisilta:
      olkoon juutalainen tahi kreikkalainen, tahi suomalainen tahi kiinalainen.
      mies tahi nainen.
      joten, tässä en teille nyt puhu enempää, mutta tämä tulee vielä esille, kuten kaikki mitä Jumala on tehnyt ja on salassa.

      joten pahat pois Seurakunnnasta, olkoo kuka tahansa!
      ja näin tapahtuu.

    • Anonyymi

      "Tämän lajin "voittavassa" taistelussa saattaa mennä erittäin pitkä aika! Että ihmisestä tulee kuin "koulutettu ratsuhevonen" - joka tottelee suitsia ja pohkeita. Joka on oppinut kuuliaiseksi, eikä anna valtaa ns. "lihan teoille" ei oman minän itsekkäille ja pahoille piirteille!"

      KORKEASTI oppinut Saulus, Tarsosta sanoo että se KAIKKI OLI turhaa ja mitätöntä.

      Kuka sitten tietää miten FARISEUKSET kasvattivat , toisiaa ja itseäääm suuriksi!

      2. Kor. 11:
      17 Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.
      18 Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin

      TEHKÄÄMME ITSEMME, lihamme suureksi!
      eli:
      kasvakaa ja oppiikaa ja olkaa väkevät ja taistelkaa!

      ei näin veljeni!
      ei näin!

      vaan:
      Ap. t. 26:
      5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
      ja
      Fil. 3:
      2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
      3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
      4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
      5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
      6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
      7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
      8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
      9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

      Joten, ihmisen ansiot aj oppi aj menestys ei auta, oli cv. kuika hyvä tahansa!

      eli meidän tulee olla Herrassa JA KUOLLEINA!
      eli ei me vaan Herra!

      ja tämä on voitto, ei se että osaat tahi poit jotain, mikä parantaa itseäsi!

      Tämä kaikki opettavat, olkoo vahvoja itsessänne!
      oppikka ja taistelkaa, sitten voitatte, itsenne ja perkeleen!

      Jeesus itse, hädin tuskin voitti perkeleen!
      joten meillä ei ole mitään mahdollisuutta voittaa, edes itseämme saati perklettä eli saatanaa eli vastustajaa!

      ei auta oppi ei kasvu eik äse eikä tämä vaan.

      JEESUS!

      Jeesus voitti me emme voita, mutta saame tämän voiton itsellemme!
      ja JEESUS KUOLI olkaamme Hänen seuraajia, kuolkaamme itsellemme että Jeesus saa elää meissä, Pyhän Hengensä kautta!

      14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

      mikä o Paavalin voitto palkinto?

      Ymmärtääkää ja oppikaa, Jeesus ON PELASTAJA, ei me tahi tekomme.

      "ei oman minän itsekkäille ja pahoille piirteille!""

      Ihmisessä EI OLE MITÄÄ hyvi piirteitä!
      vaan KAIKKI ovat pahaa !
      meissä ei ole mitään hyvää itsessämme eikä tule olemaan, vaan voitto on se mikä oli Paavalin huuto:
      KUOLEMA ON VOITTO!
      ei tämä elämä oli se mukamas kuinka hyvää aj suurta tahansa!

      on vain viisi miestä jotka Jumala voi "kehua", ja olen varma ettei tule kuudetta eli uusia.

      joten ANTAKAA JEESUKSEN KASVAA, ja sallikaa itsenne olla kuolleina.

      • Anonyymi

        JATKA herran koulussa, joskus pääset vapaaksi, voittajaksi -- irti niistä siteistä joissa nyt olet,


      • Anonyymi

        Paljosta puheesta nousee "sydämen kyllyydestä" sellaista, jossa on vielä paljon opittavaa.

        Herra ei jätä työtään kesken. On kuitenkin illuusiota, että joko (kokonainen) seurakunta tulisi puhtaaksi Ja pyhäksi?

        Raamattu valaisee.

        Kun Jeesus lähetti sanansa Vähä-Aasian 7 seurakunnalle, niistä KAKSI oli NUHTEETONTA. Smyrnan kärsivä srk ja Filadelfian srk.

        Muille (5) oli erilaisia nuhteita ja varoituksia.

        Siis, saldo?

        Nämä 2 seurakuntaa olivat "nuhteettomia". Herralla ei ollut niille mitään nuhteita. Mutta täydellisiä (Jumalan täydellisyysmittarilla) ne eivät silti olleet!

        Joten on itsensä kiusaamista, jos kuvittelee, että tässä luopumuksen ja laittomuuden lopunajassa olisi joku "pyhä" ja täydellinen seurakunta? Sellaist ei Raamattu, UT, mitenkään opeta.

        Pyhitys = nuhteettomuus - se tarkoittaa uskon kuuliaisuutta, ja itsensä Pyhän hengen johtoon antamista. Pyhä Henki sitten "muistuttaa, ohjaa, opettaa" Sanan tielle!


      • Anonyymi

        "Jeesus itse, hädin tuskin voitti perkeleen!
        joten meillä ei ole mitään mahdollisuutta voittaa, edes itseämme saati perklettä eli saatanaa eli vastustajaa!"


        Jeesus voitti kirkkaasti perkeleen.

        Jokainen uskova voi voittaa HÄNESSÄ; jos Hän asuu ja hallitsee meidän kuolevaisessa kehossamme! Voidaan voittaa itsessä jylläävät asiat, kun annetaan 100% tila Herran hallita.

        Voidaan voittaa erilaisia pahuuden ja pimeyden valtojen hyökkäyksiä. Rukoilemalla, niillä taisteluaseilla jotka Herra Pyhän hengen kautta antaa.

        " Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava." Luukas 10:19)

        Henget ovat alamaisia - Hänelle - jolle on annettu Kaikki Valta taivaassa ja maan päällä.

        Mutta? Kuten jos todettu, tälle asteelle, että voi komentaa ja käskeä pimeyden tekijöitä Jeesuksen nimessä - siihen on usein melkoisen pitkä prosessi ja kasvu?

        Vihollinen nauraa, jos joku huvikseen "kokeilee" komentaa pahuutta. Mutta itse lusmuilee omassa elämässään yhden ja toisen siteen ja synnin kanssa!

        Valaisevat ja varottava esimerkki löytyy Apostolien tekojen luvusta 19: 14-17.
        ERään ylipapin Skeuaan 7 poikaa? Miten kävi?

        Siis? Ei pidä lähteä "soitellen sotaan" - ellei OMA POTERO ole pyhitetty Jeesukselle, Pyhän Hengen kuuliaisuudessa, totuudessa. Nuhteettomuudessa. Jos jokin pienkin asia, alue, ihmisen elämässä on kuin "vihollisen nappula" - se on kuin särö ehjässä lasissa, ja paineen alla se astia rikkoutuu sen särön vuoksi.

        Siksi on välttämätönt, että uskova joka tahtoo kasvaa voittoisaan rintamaan:

        a) Tekee pesäeron kaikesta syntiasiasta ( erityisesti sisäiset, mielen ja ajatustenkin synnit)

        b) Että uskova antaa Herran parantaa kaikki psyykkiset vammat ja traumat. Niissä usein "muhii" pahuuden pöpöjä. Esimerkkinä anteeksiantamattomuus. Se sitoo vihollisen leiriin.
        On annettava anteeksi 70 x 7 päivässä! ( ei helppo läksy...)


        Toistan edelliset. On mahdollista kasvaa "voittajaksi" hengellisellä rintamalla. Tämä väitteeni
        perustuu praktisiin kokemuksiin, ei ole teoriaa!

        Kunnia ja kiitos Jumalalle:


    • Anonyymi

      "Herra ei jätä työtään kesken. On kuitenkin illuusiota, että joko (kokonainen) seurakunta tulisi puhtaaksi Ja pyhäksi?"

      "Joten on itsensä kiusaamista, jos kuvittelee, että tässä luopumuksen ja laittomuuden lopunajassa olisi joku "pyhä" ja täydellinen seurakunta? Sellaist ei Raamattu, UT, mitenkään opeta."

      Totta, ei ole VIELÄ, mutta tulee olemaa...
      Ef. 5:27
      25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
      27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
      ja
      1776
      25 Miehet, rakastakaat teidän vaimojanne, niinkuin myös Kristus seurakuntaa rakasti ja antoi ulos itsensä hänen edestänsä,
      26 Että hän sen pyhittäis, ja on sen jo puhdistanut veden pesossa sanan kautta:
      27 Että hän saattais itsellensä kunniallisen seurakunnan, jolla ei saastaisuutta eikä ryppyä ole eli jotakuta muuta senkaltaista, vaan että hän pyhä ja laittamatoin olis.

      Totta kait, "taivaassa"! onn puhdas, mutta KUKA morsian ei pese ja valmista itseää kun on HÄÄT edessä!

      Ef. 3:10
      8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
      9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
      10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
      11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,

      Seurakunnalla onn tämä JALO tethtevä, ja SEURAKUNTA toimiii, maanpääällä!

      10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon

      eli ei taivaassa enää ole tätä SEURAKUNTAA vaan se on täällä, kun VIIMEINEN Pasuuna soi, kaden todistajan noustessa YLÖS, soi pasuuna, ja Me muuttumme..

      mutta sama se.
      Morsian ON VALMIS kun Herra kutsuu, eli tulee käsky huuto ja pasuuna.

      sitä ENNEN KAIKKI TULEE TÄYTTYMÄÄN.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tylsä ketju.
      Voisiko joku laittaa vaikka sata metriä sekalaisia Raamatun jakeita. Se piristäisi. Kiitos.

      • Anonyymi

        No mutta hyvänen aika!

        Älä itse ole tylsä; älä ihmeessä sitten lue tällaista ketjua!

        Jos et piristystä löydä niin paha juttu!

        Vaihda palstaa, vaihda kanavaa! Kiitos!

        Älä ole hölmö, älä lue,"tylsää ketjua"......

        Be well!


      • Anonyymi

        Jospa itse laittaiset vaikka kiloemetrin, sekalaisia Raamatun jakeita...

        :))


    • Anonyymi

      "Pyhitys = nuhteettomuus - se tarkoittaa uskon kuuliaisuutta, ja itsensä Pyhän hengen johtoon antamista. Pyhä Henki sitten "muistuttaa, ohjaa, opettaa" Sanan tielle!"


      Monesti, ovat monet sanat saanneet uutta sisältöä!

      eli mitä tarkoitta, pyhä?
      nuhtettomuutta?
      ei vaan EROTETTU JOSTAIN,
      kuten Jumala pitäkää Pyhänä.

      miten siis pitää Jumala nuhtettomana?
      aika moinen tehtävä.

      Mutta, Pitää Jumala muista EROSSA, on se mitä on usein sana, pyhä, ydin.
      esim
      ehtoollinen eli Herran pöytä.
      tahi sapatti, jos joku sitten pyhittää sapatin, niin eikö se ole erotettu muista päivistä.

      Esim nyt, PYHÄ Henki.
      eli on monia henkiä, mutta YKSI niistä on EROTETTU muista ja se on pyhä!

      ""Pyhitys = nuhteettomuus - se tarkoittaa uskon kuuliaisuutta,"
      eli tämä tarkoittaa että pidä laki ja tee kuten Mooses sanoo!

      VANHURSKAUS on "nuhtettomuutta" eli meidät on tehty vanhurskaiksi eli nuhtetttomuksi.
      eli
      luonnollisen elämän kohdalla.

      HERRA on ottanut, ja pyyhkinyt KAIKKI SYYTÖKSET POIS!
      se on että me olemme nuhteettomia JUMALAN EDESSÄ, vaikka emme itsemme emmekä toisen mielestä ole nihtettomia.

      Nyt on KAIKKI POISTETTU eli se on nuhtettomuutta, ei ihmisen silmissä vaan Jumalan.

      Mitä mieltä olet, tuleeko uskovan pitää joku osa Mooseksen laista? pois lukien tämä eli kolme lakia jotka olivat ENNEN MOOSESTA.
      Ap. t. 15:

      28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

      Tulee tämä lisäksi jotain, pitää mitä annettiin Moosekselle eli Israelin kansalle ja heimolle?

      se että nämä kolme PAKOLLISTA on ENNEN MOOSESTA, osa Aatamille ja osa Nooalle.

      tosin tästä on jotain, mitä he, ketä lie, yrittävät, että tulee niin sanottu, nooaan laki!
      aj vain ympärileikatut osaavat ja saavat sitä tulkita OIKEIN!

      eli Lue Galatalaiskrijeen ydin!

      Nyt meillä EI OLE LAKIA ja sen puolesta emme VOI OLLA nuhtettomia!
      mutta ettei joku saa väärää ajatusta, niin

      meidät on TEHTY nuhtettomiksi eli PYHIKSI!
      eli erotettu maailmasta ja maailma meistä.

    • Anonyymi

      "Toistan edelliset. On mahdollista kasvaa "voittajaksi" hengellisellä rintamalla. Tämä väitteeni
      perustuu praktisiin kokemuksiin, ei ole teoriaa!"

      Okei!
      ja
      "Mutta? Kuten jos todettu, tälle asteelle, että voi komentaa ja käskeä pimeyden tekijöitä Jeesuksen nimessä - siihen on usein melkoisen pitkä prosessi ja kasvu?"

      Kuinka pitkä aika?
      en nyt sitä laske, mutta:

      Luuk. 10:
      16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
      17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".
      18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
      19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
      20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

      eli, jos eli Kun tämä aika mitä HE opetuslapset olivat Herran kanssa oli 3 vuotta, niin tämä oli aika alussa.
      eli korkeitaan 2 vuotta!

      eli oli se pitkä aika:
      "siihen on usein melkoisen pitkä prosessi ja kasvu?"

      ja kasvu?
      oliko sitten ne muut, keitä lie olleet, kasvaneet, täytetteen mittaan, esim Juudas!

      eli taas tarjoat: OMIA TEKOJA JA KOULUTUSTA!
      "Tämän lajin "voittavassa" taistelussa saattaa mennä erittäin pitkä aika! Että ihmisestä tulee kuin "koulutettu ratsuhevonen" - joka tottelee suitsia ja pohkeita."

      ja ohi menee se mikä on YDIN:
      "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".

      ei koulutuksen tahi harjoituksen!
      ja
      TÄSSÄ SE YDIN:
      "19 Katso, minä olen antanut teille vallan "

      nyt otat esille tämän:

      Valaisevat ja varottava esimerkki löytyy Apostolien tekojen luvusta 19: 14-17.
      ERään ylipapin Skeuaan 7 poikaa? Miten kävi?

      eli MIKÄ ERO oli näillä seitsemällä Paavaliin nähden?
      eikä se että Paavalilla OLI VALTA!
      toisilla ei.

      11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta,
      eli Paavalin teot olivat Jumalan valtuuttamia eli Paavalilla OLI VALTA!

      "lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse,"

      eli ÄLÄ Lausu Turhaa Herran Nimeä?
      2. Moos. 20:
      7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

      Nyt mitä tämä on?
      eikä sitä että OTTAA JUMALAN TAKAAJAKSI omalle sanalle.

      Jos Jumala on on luvannut olla suun apuna tahi antanut vallan, niin se on että Jumala ON TAKUUMIES, että se mitä Jumalan palvelija sanoo, tapahtuu!

      Muista Mooses!
      Kun Mooses oli tottelematon, niin kuintenkin Herrra teki mitä Mooses sanoi!
      sillä Herra oli luvannut, että

      2. Moos. 4:12
      Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."

      2. Moos. 4:15
      Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä

      eli Jumala OLI TAKUUMIES, eli takanasi että se mitä Mooses puhuu tapahtuu!

      Joten tulee erottaa valta ja toivomus, tahi pyrkimys toisistaan.

      Nyt mitä sitten kasvuu eli koulutukseen tulee, niin
      PIETARI vielä kuuden toista (16) jopa mahdollisesti 20!
      vuotta Herran Kuoleman jälkeen oli ei-kasvanut!

      "siihen on usein melkoisen pitkä prosessi ja kasvu?"
      eli Pietarille meni ainakin 16 vuotta ja SITTENKÄÄN ei ollut:

      "Tämän lajin "voittavassa" taistelussa saattaa mennä erittäin pitkä aika! Että ihmisestä tulee kuin "koulutettu ratsuhevonen" - joka tottelee suitsia ja pohkeita."

      eli lue ap. 10 Kornelius!
      eli Pietari EI USKONUT eikä Totellut Herra, vaikka itse oli ilmestyny, fyysisesti ainakin kolme kertaa Pietarille!

      ja loput voit lukea, Paavalin sanoista, Galatalaisille:

      Gal. 2:4
      Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,

      Luikertaneiden ? mikä tahi kuka luikertelee?
      valheveljiä?

      Kun Ananias, valhehteli, niin Pietari HETI, surmasi hänet ja vaimon!
      Mutta Paavali oli armollinen!
      ei surmanut heitä
      - hiipineet
      -vakoilemaan!

      eli ei rehellistä!

      ja muista, ylitiöpäisen Pietarin nuhteet Herralle!
      ja sitten omat kuvitellamat, kuvittelee että voi kuolemansa jälkeen tehdä jotain maan päällä taivaasta käsin!
      2. Piet. 1:
      15 Mutta minä olen huolehtiva siitä, että te minun lähtöni jälkeenkin aina voisitte tämän muistaa.

      eli se siitä kasvusta!
      mutta
      Heille oli ANNETTU valta.
      jopa surmata veljiä!

    • Anonyymi

      Nuo kaksi edellistä kommenttia olivat kovien sekavaa??? Siis itse kirjoittajakaan ei taida olla ihan selvillä omassa tilassaan?

      Mutta sitä se siis taitaa olla, että menee PITKÄKIN aika, ennenkuin yksi ja toinen oppii läksyt?

      Ei vika ole toki Herrassa!! Hän on aika ok, ajan tasalla, ei ongelmaa!
      Ongelmat ovat meissä tallaajissa, koska me jäämme laiskaläksylle. Vuodesta toiseenkin. Ja siksi menee aikaa, että ihminen ( uskova) on valmentunut olemaan samassa tahdissa Herran kanssa!

      Jopa Mooses? - oli 40 vuotta erämaassa. MIksi? Siksi että hän ns. "lihan käsivarrella" - eli omissa voimissaan rupesi huseeraamaan! ( 2. Moos 2. luku)

      Ja "Suurin Vaimoista syntyneittein joukosta" - Johannes Kastaja, oli erämaassa kaiken aikaa, ennenkuin astui tehtäväänsä. Noin 30 vuotta. ( Luukas 1:80)

      Raamattu antaa valoa ja viisautta. Eivät nämä em:t Herran palveilijat olleet varmaankaan mitä epäkelpoja? Pois se. Mutta?

      Jumala on Jumala. Ihminen on ihminen.

      Ihmisen kyky käsittää Jumalan aivoituksia ei ole mikään sormien napasautus?
      Jos se voi käydä nopeastikin, joskus menee aikaa.

      On vain nöyrästi tyytyminen Herran aikatauluihin ja johdatukseen.

      KUn apostoli Pietari nuhteli NOita Simonia ( Apt 8:20-24) joka oli sisältä siteissä, ja kun Pietari nuhteli Ananiasta ja Safiraa petollisuudesta ( Apt 5. luku) on muistettava,

      että Pietari oli "koulunsa käynyt, läksynsä oppinut"! Siis, kun hän oli kiistänyt tuntevansa Jeesuksen ( Getsemanessa, Johannes 18:25-27) hän sai uuden mahdollisuuden, sijan katumukseen ja parannukseen, ( Johannes 21:15-19).

      Kun Pietari sitten helluntaipäivänä sai Pyhän Hengen lahjan, hänestä tuli se uusi luomus, jossa vanha oli romuttunut menneissä tappioissa ja virheissä, ja nyt Pietari saattoi olla optimaalisesti Pyhän Hengen voimassa ja vaikutuksessa.

      Hän oli "läksyt oppinut" - siinä ei mennyt pitkää aikaa! Että siis Pyhä henki saattoi olla Pietarin elämässä vapaasti vaikuttavana. ( Esteet pois...)

      Mutta me?

      Jokainen voi pohtia, mikä - mitkä - ovat ne seikat. joiden syystä Pyhä Henki ei voi toimia kauttamme? Ne ovat meissä, eivät Herrassa.

      Ja toden totta. Tällaiseen oppimiseen saattaa mennä pitkään? Joku esimerkiksi kantaa kaunaa. Vuosia, vuosikymmeniä! Se on este. Koska Jeesus sanoi, että "joka ei anna sydämestään toiselle anteeksi" joutuu lopuksa kuin "vankilaan"!

      ( Matt 5:23-26)

      Sellainen ihminen on siteissä, "sidottu". Koska hän ei ole totellut mm. käskyä antaaa anteeksi! Ja näin Pyhä henki on estettynä. Pyhä henki on PYHÄ. Hän tarvitsee reviirikseen PUHTAAN, puhdistetun astian. Jeesuksen puhdistaman. Ja se tapahtuu, kun ihminen tunnistaa ja tunnustaa syntinsä. Nimeää ne, ja näin Jeesus puhdistaa... ( 1 Joh 1:8-10)

      Herra auttaa jokaista, joka sydämestään Häntä rakastaa!

    • Anonyymi

      "Hän oli "läksyt oppinut" - siinä ei mennyt pitkää aikaa! Että siis Pyhä henki saattoi olla Pietarin elämässä vapaasti vaikuttavana. ( Esteet pois...)"

      Jeesus on toista mieltä!
      aj Paavali ilmoittaa asian:
      Gal. 2:
      1 Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.

      14 vuotta, ja siihen lisää kolme vuotta mitä Paavali oli erämaassa aj sitten sen jälkeen, omassa kotimaassa, galatian alueella.

      joten noin 20 vuotta ja Pietari ei ollut oppinut, PAAVALIN mukaan!

      Ap 15
      1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua".
      2 Kun siitä syntyi riita ja kun Paavali ja Barnabas kiivaasti väittelivät heitä vastaan, niin päätettiin, että Paavalin ja Barnabaan ja muutamien muiden heistä tuli mennä tämän riitakysymyksen tähden apostolien ja vanhinten tykö Jerusalemiin.

      Ketää vastaan Paavali ja Barnabas kiivaasti väitteli ja mistä asiasta?

      mitä sanoo Paavali?
      Gal 2
      4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,

      6 Ja nuo, joita jonakin pidettiin-millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön-nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,

      eli ei kovin mairitela sana.
      eli jokut pitävät itseään Paavalia parempana ja Paavali pesee heidät menen tullen.

      ja sitten nimet esille:
      9 ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me pakanain keskuuteen ja he ympärileikattujen.

      Jaakob, eräs pää Jerusalemin Seurakunnassa ja ylipapin tuttu.
      Keefas eli Pietari.
      Johannes,
      Nyt he olivat eli heitä pidettiin:
      PYLVÄINÄ jotka pitävät koko "rakennuksen" pystyssä!

      ja sitten
      11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.

      eli sekä Jeesus että Jumala että Paavali, koko ajan joutui ojentamaan Pietaria
      joka sitten lopunta, saattoi oppia:

      2. Piet. 3:
      15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
      16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

      eli ei kuitenkaa, jos on oikein käännetty, ollut kokonaan sitä mieltä, että Jumalan viisaus oli KAIKESSA mukana:
      niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,

      NÄISTÄ ASIOISTA!
      eli ei kaikessa.

      eli ei ollut oppi edes vielä mennyt perille!

    • Anonyymi

      "Kun Pietari sitten helluntaipäivänä sai Pyhän Hengen lahjan, hänestä tuli se uusi luomus, jossa vanha oli romuttunut menneissä tappioissa ja virheissä, ja nyt Pietari saattoi olla optimaalisesti Pyhän Hengen voimassa ja vaikutuksessa."

      jaa
      ja miksi Paavali sanoo KOVAN SANAN:

      8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

      eli KIROUS! en tiedä, mitä Jumala tästä on ollut mieltä, ja miten se meni, mutta
      Paavali sanoo:

      "joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

      Nyt voit ajatuksella lukea mitä toista oppia julistettiin!
      eli lain orjuutta!
      takaisin lain orjaksi ja pois vapudesta minkä Jeesus antoi.
      ja tämä julistetiin, heidän toimesta uskoville jotka menettivät PELASTUKSEN!

      eli
      3 Mutta ei edes seuralaistani Tiitusta, joka oli kreikkalainen, pakotettu ympärileikkauttamaan itseänsä.
      4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,

      eli pakotettiin ympärileikkaukseen sillä "Moosesta" ei voi noudatta ellei oli ympärileikattu, eli se on ehdoton ehto.

      ja sitten:
      Gal. 5:
      1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
      2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
      3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
      4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

      joten, tätä on nytkin Suomessa esillä! ja varsinkin maailmalla!

      ja seuraus on:
      " niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi." ! ! !
      ja
      "hän (joka ympärileikkaa itsensä)on velvollinen täyttämään kaiken lain."
      ja kukaan ei sitä voi tehdä!

      Jaak. 2:
      10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

      eli ei saa tulla yhtäkään virhettä!
      jos tulee on koko laki rikottu.

      tätä ja tämmöistä Pieatari opetti uskoville ja he menivät ansaa ja menettivät Pelastuksen eli Jeesuksen!

      • Anonyymi

        Sekavaa esitystä tuo!

        Pitäis ensin itse päästä johonkin synteesiin, ja sitten vielä OSATA kirjoittaa se kunnolla?

        Aloittajan esitys on kyllä selkeää; näkee että hän tuntee sekä Raamatun, ettää osaa luoda luettavaa tekstiä... ei sekavaa.

        No, kukin tasollaan ja tavallaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe