mulla oli hampaassa suurehko reikä ja myöhemmin hammas lohkesi. hammaslääkäri laittoi hampaaseen muovipaikan. tai oikeastaan rakensi minulle uuden hampaan.
kuinka kauan tällainen muovipaikka kestää?
se ei varmaankaan ole kovin pitkäikäinen, ja hammaslääkäri sanoikin että joudun tulevaisuudessa laittamaan posliinihampaan ko. muovipaikan tilalle. en vain tajunnu kysyä että koska suunnnilleen...
ja toinen kysymys kuinka kallista on laittaa posliinihampaat tai -kuoret. laitetaanko ne kerralla kaikkiin hampaisiin vai vain ainoastaan ongelmahampaisiin...
muovipaikka
1
631
Vastaukset
- meikpiis75
Kruunuja ja laminaatteja laitetaan vain sellaisiin hampaisiin, joita halutaan korjata tai muotoilla. Turhaan ei ruveta kaikkia hampaita hiomaan. Eli niihin ongelmahampaisiin vain.
Laminaatteja tehdään etualueelle eli kulmahampaasta kulmahampaaseen. Yleensä Suomessa niitä ei tehdä taaemmas. Et kerro mikä hammas on kyseessä. Hinta on yksityispuolella noin 300-400 euroa per hammas.
Kruunun hinta määräytyy sen mukaan, mikä on käytetty materiaali. Metallokeraaminen kruunu (metallirunko, yleensä kulta posliini päällä) maksaa noin 500-600 euroa/ kpl, kokokeraaminen (ei käy kaikille eikä joka tilanteeseen, purenta määrää) tekniikasta riippuen noin 500-650 euroa, kokometallikruunu (kulta) kruunun koosta riippuen noin 450 euroa. Hintaa voivat näiden kaikkien kohdalla nostaa esim. yksilöllinen jäljennöslusikka, kruunun posliiniolkapää jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927