Naisten taivaaseen pääsy

Anonyymi

Olen kuullut sanottavan, että naiset eivät pääse mormonien taivaaseen, elleivät ole naimisissa mormonimiehen kanssa.

Pitääkö väite paikkansa?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä tuosta mutta eräs Amerikkalainen tuttavani kasvoi Mormoniperheessä ja hän sanoi että hänen isällään oli tapana käyttää "Pyhän Melkisedekin kirousta" ("The Holy Melchizedek Curse") hänen äitinsä (siis tuttavani äitin) kontrolloimiseen.

      Tuttavani kertoi että toi kirous oli vain joitain sanoja taikka tietynlainen katse isältä, koska paljoakaan ei vaadittu hänen äitinsä kontrolloimiseen sillä tavalla. Huom. että Mormoniperheissä mies ja vaimo ovat kumpikin usein kasvaneet Mormoneiksi syntymästään saakka. Joten heille nuorempana syötetyt ajatukset voivat olla aika syvään juurtuneita.

      Siinä kirouksessa on taka-ajatuksena Mormonien mytologian usko miehen ja naisen erilaisiin asemiin tässä elämässä ja kuoleman jälkeisessä. Tuttavani sanoi että Mormonien uskon mukaan taivaassa mies "kutsuu vaimonsa" ensimmäisen ylösnousemuksen aamuna mutta se mies voi itse päättää haluaako kutsua vaimoansa vai ei, ja jos ei halua, siellä taivaassa on monia muita joista voi valita uuden vaimon.

      Tuttavani sanoi että se oli "hell hole marriage" ja että se kuinka hänen isänsä käytti psykologista valtaansa ei ollut hyväksi hänen äidillensä eikä sen takia hänelle itselleenkään lapsena siinä perheessä.

      • Anonyymi

        Joten jos he uskovat että aviomies kutsuu vaimonsa ensimmäisen ylösnousemuksen aamuna niin silloin naisella täytyy olla aviomies.

        Eli siis vaikuttaa olevan niinkuin aloittaja on kuullut. Ehkä tubettaja Exmo Lex voisi vastata tuohon.


      • Anonyymi

        Varsinainen narsisti toiminnassaan.


    • Anonyymi

      Pitää paikkansa, tosin eivät naimattomat miehetkään saa omaa planeettansa. Muistaakseni tuhat vuotisen valtakunnan aikana olisi sitten taas mahdollisuus mennä naimisiin jos ei elämän aikana onnistunut. En muista onko se sitten naimapakko vai saako vielä päättää itse. Kelvollisista miehistähän tulee siis mormoniopin mukaan jumalia omineen planeettoineen ja lukuisine vaimoineen.

      • Anonyymi

        Jaa, että heistä tulee oikein jumalia! Just!

        Mormonithan näköjään lupaavat miehille vielä enemmän, kuin muslimit. Muslimimiehethän pääsevät naiskentelemaan seitsemääkymmentä neitsyttä, mutta mormonimiehistä tulee jumalia moninaiskentelun lisäksi.

        Tuo on varmaan se koukku, joka miehet saa liittymään mormonikirkkoon. Sitä kyllä ihmettelen, että miksi ihmeessä naiset siihen liittyvät!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe