Tehkääpä testiä

46

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet ollut hereillä koulun biologian tunneilla!
      Vastasit oikein 10 kysymykseen

Mulla meni väärin jalustinluu, josta en ole ikinä edes kuullut. Lisäksi kylkiluiden määrä oli hakusessa. :I

• Ihan hyvä tulos silti. Nyt varmaan muistat oikein, kun tiedät mihin liittyy jalustinluu? :)

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Ihan hyvä tulos silti. Nyt varmaan muistat oikein, kun tiedät mihin liittyy jalustinluu? :)

Ehkä? :DD

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä? :DD

No varmana muistat ensi kerralla. ☺️

• Vedä pillu päähäsi ja loittone siitä paskalinkkeinesi.

• Anonyymi

8 oikein mutta mitä vastasit kysymykseen miten lapsi saa alkunsa munasolu ja munasolu siitä tulee vauva ja stina on upean näköinen nainen ja saako se kikkelin pystyyn varpaan pystyyn nenän pystyyn vai polvi pystyyn

• Hmph. 😕

• Anonyymi

12/12,
      Mutta huomenna pitäisi siitä huolimatta hoitaa se rännien putsaus.

• Heh. 😄👍

• Anonyymi

11 oikein, yhden vaihtoehdon jätin väliin, ei ollut sanatarkkaa vaihtoehtoa

• Okei. 🙂

• 11/12, tunnustelin kehoani ja mielestäni mulla oli 10 kylkiluuta.

• Iän myötä tulee kaikenlaista vaivaa ja biologian tietous kasvaa. Kylkiluiden kohdalla olisi pitänyt kaivella muistikuvia eikä niitä luita. Se meinaan vähän sattui :P

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Iän myötä tulee kaikenlaista vaivaa ja biologian tietous kasvaa. Kylkiluiden kohdalla olisi pitänyt kaivella muistikuvia eikä niitä luita. Se meinaan vähän sattui :P

Niin tulee, nivelet kuivuu, kuluu ja madaltuu, kylkiluut hukkuu. Autsis. Mihin loput luut joutui? 😜

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Niin tulee, nivelet kuivuu, kuluu ja madaltuu, kylkiluut hukkuu. Autsis. Mihin loput luut joutui? 😜

Huomenta, minäkin täällä aamusta. Sain yhden tehtävän alta pois, heräsin aikaisin kirjoittamaan! Pidän ansaitun tauon. Täällä satoi lunta eilen ja pitäisi mennä pakkasille tänään. Mitä sinun aamuun? :)

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenta, minäkin täällä aamusta. Sain yhden tehtävän alta pois, heräsin aikaisin kirjoittamaan! Pidän ansaitun tauon. Täällä satoi lunta eilen ja pitäisi mennä pakkasille tänään. Mitä sinun aamuun? :)

Huomenta Polkkis. 😊

Päästäänköhän laulamaan "valkeaa joulua"..

Heräsin tuossa 7.30, mittasin sokrut (5.4)ja nyt aamupalaa nenän alle. Ihan jees. 😄

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Huomenta Polkkis. 😊

Päästäänköhän laulamaan "valkeaa joulua"..

Heräsin tuossa 7.30, mittasin sokrut (5.4)ja nyt aamupalaa nenän alle. Ihan jees. 😄

Hojo! Kävelin eilen parin tunnin lenkin illalla tuiskeessa ja menin väsyneenä aikaisin nukkumaan. Heräsin aamuyöllä, söin aamupalan ja aloin kirjoittamaan. Nyt on taas nälkä... Ajattelin mennä pitkästä aikaa kirkkoon, kun kerran on hereilläkin. Ihmeellistä, että viikon päästä on jo 1. adventti.

Tuolla pitää muuten lenkkeillessä muuten olla hyvät kengät jo. Laitan talvitennarit kohta teloille, koska pohjat on liukkaat, ei voi lumisilla keleillä niillä kävellä. Tilaillut uusia kenkiä talveksi ja ajattelin vielä parit hankkia, että on valinnan- ja vaihtelun varaa ja muutenkin eri tarkoitukseen kenkiä. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Hojo! Kävelin eilen parin tunnin lenkin illalla tuiskeessa ja menin väsyneenä aikaisin nukkumaan. Heräsin aamuyöllä, söin aamupalan ja aloin kirjoittamaan. Nyt on taas nälkä... Ajattelin mennä pitkästä aikaa kirkkoon, kun kerran on hereilläkin. Ihmeellistä, että viikon päästä on jo 1. adventti.

Tuolla pitää muuten lenkkeillessä muuten olla hyvät kengät jo. Laitan talvitennarit kohta teloille, koska pohjat on liukkaat, ei voi lumisilla keleillä niillä kävellä. Tilaillut uusia kenkiä talveksi ja ajattelin vielä parit hankkia, että on valinnan- ja vaihtelun varaa ja muutenkin eri tarkoitukseen kenkiä. :D

Oot ollut reippaana siellä. Parissa tunnissa ehtii jo vaikka mihin! Toimii varmasti hyvin unia ajatellen kunnon happi haukkailu.

Aika rientää siivillä, viikot tuntuu menevän nopeasti. Vastahan oli maanantai miettii perjantaina.

Tuntuu muutenkin, että aikuisena aika kuluu paljon pikemmin mitä se lapsena kului.

Ostatko valmiiksi nastoitetut? 😄

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Oot ollut reippaana siellä. Parissa tunnissa ehtii jo vaikka mihin! Toimii varmasti hyvin unia ajatellen kunnon happi haukkailu.

Aika rientää siivillä, viikot tuntuu menevän nopeasti. Vastahan oli maanantai miettii perjantaina.

Tuntuu muutenkin, että aikuisena aika kuluu paljon pikemmin mitä se lapsena kului.

Ostatko valmiiksi nastoitetut? 😄

Kirjoittaminen ja lukeminen on hyvä päivittäin katkaista ulkoliikunnalla, ei muuten jaksa ja menee lukkoon ajatukset, jos ei pääse kunnon taukoa pitämään. Ulkoliikunta ja musiikki on itselleni niitä täysiä nollaustaukoja ja muutenkin asioita, jotka tarvitsen säännöllisesti, että voin hyvin ja luovasti.

Täällä oli joulukauden avajaiset eilen, en tosin itse ehtinyt. Oli kuulema ollut menoa ja meininkiä ja ihmisiäkin paljon. Varmaan joka kaupungissa tänä viikonloppuna tai viim. seuraavana ne avajaiset.

Ostan sellaiset talvikengät, joissa hyvä pohja. Riekerin kengissä on aika hyvät pohjat, tarpeeksi uria. En osta valmiiksi nastoitettuja. Luotan pohjan uriin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittaminen ja lukeminen on hyvä päivittäin katkaista ulkoliikunnalla, ei muuten jaksa ja menee lukkoon ajatukset, jos ei pääse kunnon taukoa pitämään. Ulkoliikunta ja musiikki on itselleni niitä täysiä nollaustaukoja ja muutenkin asioita, jotka tarvitsen säännöllisesti, että voin hyvin ja luovasti.

Täällä oli joulukauden avajaiset eilen, en tosin itse ehtinyt. Oli kuulema ollut menoa ja meininkiä ja ihmisiäkin paljon. Varmaan joka kaupungissa tänä viikonloppuna tai viim. seuraavana ne avajaiset.

Ostan sellaiset talvikengät, joissa hyvä pohja. Riekerin kengissä on aika hyvät pohjat, tarpeeksi uria. En osta valmiiksi nastoitettuja. Luotan pohjan uriin.

Juu, muistelen opintoja 2017-2019, töissä millon missäkin, lapsien kuskaus päivähoitoon ja kotiin, kaikki kotityöt ja sitten koulun tehtävät ja näyttösuunnitelmat ennen deadlinea. Raskaat 2 vuotta ikinä.

Ihan sairaasti hommaa. Ulos ei paljon ehtinyt, kun loppui vuorokaudesta tunnit. Kesällä kyllä istui ulkona tekemässä tehtäviäkin.

Joo, välttelen vielä ihmismassoja. Juhlikoon. 😅

Luotat kitkoihin. Mulla on irtomallin nastat, voi nykäistä kengän pohjaan.

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Juu, muistelen opintoja 2017-2019, töissä millon missäkin, lapsien kuskaus päivähoitoon ja kotiin, kaikki kotityöt ja sitten koulun tehtävät ja näyttösuunnitelmat ennen deadlinea. Raskaat 2 vuotta ikinä.

Ihan sairaasti hommaa. Ulos ei paljon ehtinyt, kun loppui vuorokaudesta tunnit. Kesällä kyllä istui ulkona tekemässä tehtäviäkin.

Joo, välttelen vielä ihmismassoja. Juhlikoon. 😅

Luotat kitkoihin. Mulla on irtomallin nastat, voi nykäistä kengän pohjaan.

Opiskelu on perheelliselle ekstravaativaa, varsinkin jos tekee koko tutkinnon lasten aikana. Jotkut tähtää lapsenteon vasta sinne tutkinnon suorittamisen jälkeen tai viimeiselle kokonaiselle tai puolikkaalle vuodelle, että jaksaa. Ymmärrän, että tuo on ollut todella työläs kuvio. Selvisit! :)

• Anonyymi kirjoitti:

Opiskelu on perheelliselle ekstravaativaa, varsinkin jos tekee koko tutkinnon lasten aikana. Jotkut tähtää lapsenteon vasta sinne tutkinnon suorittamisen jälkeen tai viimeiselle kokonaiselle tai puolikkaalle vuodelle, että jaksaa. Ymmärrän, että tuo on ollut todella työläs kuvio. Selvisit! :)

Tein koko tutkinnon ennätysajassa, nuorempi oli reilun 2-vuotias kun aloitin opiskelun, vanhempi reilun 4-vuotias.

Vajaa 2 vuotta, kun elokuussa aloitin 2017 ja maaliskuussa lopetin 2019. Uusi ammatti. Mun kolmas ammatti. Ekan ammatin opiskelin 1994-1996, lähihoitaja. Tokan 2002, ja viimeisimmän 2019.

• Suatana kirjoitti:

Tein koko tutkinnon ennätysajassa, nuorempi oli reilun 2-vuotias kun aloitin opiskelun, vanhempi reilun 4-vuotias.

Vajaa 2 vuotta, kun elokuussa aloitin 2017 ja maaliskuussa lopetin 2019. Uusi ammatti. Mun kolmas ammatti. Ekan ammatin opiskelin 1994-1996, lähihoitaja. Tokan 2002, ja viimeisimmän 2019.

Ja useita muita lyhyempiä koulutuksia välissä mm. kaupanala, yrittäjyys, välinehuolto jne.

• Anonyymi

Toi kylkiluiden määrä, päättelin että niitä aika vähän kun siitä poistamisestakin joillain kaunottarilla puhutaan, mutta onhan noissa sitten varaa. Toi suolijuttu olis kyllä pitäny muistaa.

• Anonyymi

Biologia oli lemppari

Oli vielä ope, joka näytti kuvia maailmanmatkoiltaan

Dioja

Ahmin niitä

En voinu ees kuvitella, että pääsen ittekin sellaisille matkoille

Nii

Elämä saattaa antaa sellaista, jota ei itte ymmärrä rukoillakaan

Ei unelmoidakaan

Se yllättää

• Alimmat kylkiluut uuman uurtajilta poistetaan. Joskus kylkiluista voidaan napata kylkiluu pois, jos on vaikkapa rintakehän yläaukeaman oireyhtymä (thoracic outlet syndrome, TOS).

Silloin napataan ensimmäinen kylkiluu ylhältä. Siis mikäli perusteita tuolle löytyy. Konservatiivinen hoitomuoto tietysti ensisijainen ja toivottavan toimiva.

• Anonyymi kirjoitti:

Biologia oli lemppari

Dioja

Ahmin niitä

Nii

Ei unelmoidakaan

Se yllättää

Minä taas en erityisemmin bilsasta tykännyt. Tokarissakin se näkyi 7 ja 8 numeroina.

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Minä taas en erityisemmin bilsasta tykännyt. Tokarissakin se näkyi 7 ja 8 numeroina.

Minä pidin biologiasta, minulla oli 10 yläasteen ja lukion todistuksessa. Biologia, maantieto, kemia, uskonto, filosofia ja englanti oli minun suosikkeja lukuaineista. Niissä oli kaikissa 10. ;O :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Biologia oli lemppari

Dioja

Ahmin niitä

Nii

Ei unelmoidakaan

Se yllättää

Voihan sitä matkustaa myöhemmälläkin iällä, jos ei ole nuorena voinut ja ehtinyt. Monella on kaukokaipuu. Korona on tainnut sitä kaukokaipuuta kyllä hillitä. Matkailu ehdottomasti avartaa ja ulkomailla pysyvästi tai määräaikaisesti asuminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä pidin biologiasta, minulla oli 10 yläasteen ja lukion todistuksessa. Biologia, maantieto, kemia, uskonto, filosofia ja englanti oli minun suosikkeja lukuaineista. Niissä oli kaikissa 10. ;O :D

Minun ainoat 10 peruskoukussa oli käyttäytyminen, huolellisuus, ympäristöoppi ja uskonto, jaa taisi olla liikuntakin kerran. 😆

Olen käynyt uskontotunnit, vaikkei koskaan ollut pakko. Olisin voinut pitää hyppärin.

• Suatana kirjoitti:

Minun ainoat 10 peruskoukussa oli käyttäytyminen, huolellisuus, ympäristöoppi ja uskonto, jaa taisi olla liikuntakin kerran. 😆

Olen käynyt uskontotunnit, vaikkei koskaan ollut pakko. Olisin voinut pitää hyppärin.

*koulussa ei koukussa. 🥴

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Kiva! Minullakin oli käytös ja huolellisuus aina 10. Liikunta oli lukion päättötodistuksessa 9, se ei ole koskaan ollut 10. En ole liikunnallisesti lahjakas, muutoin kuin itsepuoluslajeissa ja olen nopea juoksemaan ja keskiverto muissa lajeissa. Pidin pallo- ja joukkuelajeista.

Hyvä, että kävit! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva! Minullakin oli käytös ja huolellisuus aina 10. Liikunta oli lukion päättötodistuksessa 9, se ei ole koskaan ollut 10. En ole liikunnallisesti lahjakas, muutoin kuin itsepuoluslajeissa ja olen nopea juoksemaan ja keskiverto muissa lajeissa. Pidin pallo- ja joukkuelajeista.

*itsepuolustuslajeissa

• Anonyymi kirjoitti:

No mulla kaikki muut numerot vaihteli, mutta ympäristöoppi oli 10:ä. Olisin varmasti ollut ihan fiksu muksu, mutta krooninen migreeni aiheutti paljon poissaoloja ja keskittymisvaikeuksia. Olin usein migreenikohtaus päällä koulussakin ja oksensin koulun vessassa, sitten kun alkoi laatta lentää. Monesti 7 päivästä 3:kin oli migreenikohtauksia.

Että ei mitenkään helppo lapsuus ja nuoruus, kun sitä oli jatkuvasti, ei vain silloin tällöin.

Kouluhan siinä kärsi. Mutta nyt aikuisena kun migreenejä on hyvin harvoin olen kiskonut kiitettäviä kaikista aineista, joten ajattelen etten ollut tyhmä lapsenakaan, vain toivottoman paljon kipeä. Mutta yritin parhaani silti.

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

No mulla kaikki muut numerot vaihteli, mutta ympäristöoppi oli 10:ä. Olisin varmasti ollut ihan fiksu muksu, mutta krooninen migreeni aiheutti paljon poissaoloja ja keskittymisvaikeuksia. Olin usein migreenikohtaus päällä koulussakin ja oksensin koulun vessassa, sitten kun alkoi laatta lentää. Monesti 7 päivästä 3:kin oli migreenikohtauksia.

Että ei mitenkään helppo lapsuus ja nuoruus, kun sitä oli jatkuvasti, ei vain silloin tällöin.

Kouluhan siinä kärsi. Mutta nyt aikuisena kun migreenejä on hyvin harvoin olen kiskonut kiitettäviä kaikista aineista, joten ajattelen etten ollut tyhmä lapsenakaan, vain toivottoman paljon kipeä. Mutta yritin parhaani silti.

Joo, ei ne numerot määrittele. Aina voi nostaa arvosanoja ja täydentää ja opiskella muutenkin. Itse tein paljon töitä numeroiden eteen ja minulla oli hyvät olosuhteet lapsena ja nuorena opiskella.

Ei kaikilla ole samat lähtökohdat terveyden ja muun suhteen. Ihmiset on epätasa-arvoisessa asemassa sen suhteen. Moni asia vaikuttaa siihen, että pystyy ja on mahdollista opiskella häiriöittä. Aina onneksi myös aloittaa opiskelun uudestaan, jos kiinnostaa ja jos oma tilanne antaa myötä.

Laitan palstan kiinni nyt. Pitää ehtiä kirkkoon. Hyvät päivänjatkoset!

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, ei ne numerot määrittele. Aina voi nostaa arvosanoja ja täydentää ja opiskella muutenkin. Itse tein paljon töitä numeroiden eteen ja minulla oli hyvät olosuhteet lapsena ja nuorena opiskella.

Ei kaikilla ole samat lähtökohdat terveyden ja muun suhteen. Ihmiset on epätasa-arvoisessa asemassa sen suhteen. Moni asia vaikuttaa siihen, että pystyy ja on mahdollista opiskella häiriöittä. Aina onneksi myös aloittaa opiskelun uudestaan, jos kiinnostaa ja jos oma tilanne antaa myötä.

Laitan palstan kiinni nyt. Pitää ehtiä kirkkoon. Hyvät päivänjatkoset!

Jeps. Samoin! 👍

• Anonyymi

Mitäköhän Kynä.M saa testistä kun soveltaa omia teorioitaan?

• Saas nähdä.

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Saas nähdä.

Pitäisihän sinun se itse mestarina tietää

• Anonyymi kirjoitti:

Pitäisihän sinun se itse mestarina tietää

En voi toisten aivotuksia tietää.

• Anonyymi

Mihin ekologhiseen lokeroon tai lipaston kaaistoon sinä kuulut?

• En ymmärrä kysymystä.

• Anonyymi

Täällä sitä yritetään lokeroida ihmisiä heti aamusta ja yhtä hakoteillä kuten aina.- sivusta

• Anonyymi

Lokeroi ihmisiä kuten YTM=Yritys Turhauttaa Mies, ATM=Automated Teller Machine, eli pankkiautomaatti, joka sylkee seteleitää suustaan, suorastaan oksentaa 200euron seteleitä mahan täydeltä.

• 8 oikein

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2461
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      389
      1974
    3. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1664
    4. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      115
      1482
    5. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      14
      1391
    6. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1062
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1003
    8. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      12
      952
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      65
      888
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      865
    Aihe