Emme me uskovat ole negatiivisia vaan positiivisia

Eihän meillä ole mitään syytä olla negatiivisia kun Herra itse on kanssamme ja odotettavissa on ihana ikuisuus Hänen kanssaan 😺

Ne jotka väittävät meitä negatiivisiksi taitavat itse olla sitä.

269

1203

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä kanssasi. Ilmeisesti ateistit haluaisivat, että uskovat olisivat onnettomia ja negatiivisia.

      • Niinpä, taitaa olla kaikki mustamaalauksen keinot käytössä. 😼


      • Kuitenkin uskovat ovat kaikkea vastaan ja ruotivat muiden syntejä.

        He ajattelevat positiivisesti itsestään pelastettuina.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kuitenkin uskovat ovat kaikkea vastaan ja ruotivat muiden syntejä.

        He ajattelevat positiivisesti itsestään pelastettuina.

        Ovat uskonto-positiivisia. Toiset ovat hiv-positiivisia.

        Erilaisia tautitiloja.


      • Anonyymi

        Aha, tasa-arvo ja ihmisoikeudet eivät sinua kiinnosta.
        Selvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, tasa-arvo ja ihmisoikeudet eivät sinua kiinnosta.
        Selvä!

        Homous ei ole tasa-arvoa, siinä ei suvaita naisia.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kuitenkin uskovat ovat kaikkea vastaan ja ruotivat muiden syntejä.

        He ajattelevat positiivisesti itsestään pelastettuina.

        Olen uskova ja olen tietenkin kaikkea pahaa vastaan. Oletko sinä ateistina pahan puolella? Tietenkin olen riemuissani, että olen pelastettu. Riemuissani joskus hihkunkin, kun en voi peitellä iloani. En häpeä hihhuli nimitystäni, enkä häpeä uskoani enkä Jeesusta, joka on antanut minulle positiivisen mielen lähimmäisiäni kohtaan. Vilpittömästi haluaisin, että myös sinä pelastuisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous ei ole tasa-arvoa, siinä ei suvaita naisia.

        Voi sinua ressukkaa!

        Toivottavasti tuo ei ole parasta mihin kykenet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen uskova ja olen tietenkin kaikkea pahaa vastaan. Oletko sinä ateistina pahan puolella? Tietenkin olen riemuissani, että olen pelastettu. Riemuissani joskus hihkunkin, kun en voi peitellä iloani. En häpeä hihhuli nimitystäni, enkä häpeä uskoani enkä Jeesusta, joka on antanut minulle positiivisen mielen lähimmäisiäni kohtaan. Vilpittömästi haluaisin, että myös sinä pelastuisit.

        Olet pelastettu vasta sitten kun valinta tehdään. Raamatun mukaan pelastetut yllättyvät.

        Älä siis ilakoi liian aikaisin.

        Minä olen aina hyvän ja rakkauden puolella. Mutta olen myös realisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous ei ole tasa-arvoa, siinä ei suvaita naisia.

        On paljon homoseksuaaleja, joita miehet ei kiinnosta ollenkaan seksikumppanina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On paljon homoseksuaaleja, joita miehet ei kiinnosta ollenkaan seksikumppanina.

        Kuinka paljon heitä on?

        80 % homoista?


      • torre5 kirjoitti:

        Kuinka paljon heitä on?

        80 % homoista?

        50% koska naispuolisia homoseksuaaleja eivät miehet kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous ei ole tasa-arvoa, siinä ei suvaita naisia.

        Ei homoilla ole mitään naisia vastaan.


    • Anonyymi

      Niin voihan maailmanlopunmeininki ja odottelu helvetteineen olla psitiivinenkin asia tai alituinen taistelu mieikuvituspaholaisia vastaan tai epätoivoinen yritys vakuutella itselleen että maailma vihaa hänenlaisiaan nämä kaikki ovat vain näkökilma kysymyksiä .

      Sarjamurhaaja psykopaatti ei näe ollenkaan itseään negatiivisena asian kun tappaa ja paloittelee uhrejaan hän saa siitä hyvän täydellisen lämpimän olon ja mielenrauhan negatiivisena hänet näkee vain asialle vihkiytymättömät ulkopuoliset jotka eivät ymmärrä asiaa hänen kantiltaan siis tavallaan hänen ajatusmaailmansa ulkopuoliset aivan samoin kuin fundamentalisti uskovainen ilmoittaa ettei hänen ideologiansa ja uskon ulkopuoliset voi ymmärtää hänen uskoaan kuinka positiivinen asia se on hänelle.

      • Tämän maailman loppu on vapautus pahuudesta ja synnistä. Jeesus palaa ja luodaan uudet taivaat ja uusi maa, ilman syntiä. Mikä sen parempaa?

        Sinun elämäsi vaikuttaa negatiiviselta. 😼


      • u.v kirjoitti:

        Tämän maailman loppu on vapautus pahuudesta ja synnistä. Jeesus palaa ja luodaan uudet taivaat ja uusi maa, ilman syntiä. Mikä sen parempaa?

        Sinun elämäsi vaikuttaa negatiiviselta. 😼

        Jotenkin tuntuu, että sinun luulosi eivät uppoa meihin.


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Tämän maailman loppu on vapautus pahuudesta ja synnistä. Jeesus palaa ja luodaan uudet taivaat ja uusi maa, ilman syntiä. Mikä sen parempaa?

        Sinun elämäsi vaikuttaa negatiiviselta. 😼

        Miksi ajattelet noin negatiivisesti ja haluat ihmisten kuolevan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ajattelet noin negatiivisesti ja haluat ihmisten kuolevan?

        Missä sanoin haluavani sinun kuolemasi, Anoliini 😺❓


      • Kun täällä esitetään kaikenlaisia luuloja totena. Jotenkin se pistää silmään ja panee minut ottamaan kantaa.

        Se ei liity omantunnon asioihin, eikä helpottamiseen.


      • Kovasti tulet aina esille. Olet julkisuudenkipeä.


    • Anonyymi

      Ateistit ovat kateellisia uskoville.

      • Anonyymi

        Jotain sellaista se on.


      • Anonyymi

        Jokaisen kannattaakin kadehtia ihmisiä jotka näkevät vain toisten syntejä ja eivät omiaan lainkaan.
        Meille tavan ihmisille vuodesta toiseen jatkuva huorinteko on kadotukseen johtavaa ja positiivisille uskoville pelastukseen johtava ansio.


      • Miksi teille pitäsi olla kateellinen?

        Onko yhtään syytä?


      • Anonyymi

        Se voi olla keskimäärin koko väestön kohdalla, ei jokaisen yksilön kohdalla, mitä jotku kuvittelee, eikä erojen tarvitse olla vertailtaessa aina isoja.
        Riippuu myös ketkä luetaan uskoviksi. Normaaliväestössä on enemmän jollain tavalla uskovia, kuin ihan uskonnottomia tai ateisteja.


    • Anonyymi

      Maailmankatsomus, johon sisältyy olennaisena riemuitseminen omasta "pelastuksesta" samalla kun miljardit ihmiset joutuvat iankaikkiseen liekkimereen kidutettavaksi, on malliesimerkki psykopaatin maailmankuvasta; tällainen maailmankuva ihmis- ja jumalakäsityksineen on täydellisen moraaliton - yhtä moraaliton kuin uskon kohde.

      • Ei sinun ole mikään pakko sinne liekkimereen mennä. Oma valintasi 😼.


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Ei sinun ole mikään pakko sinne liekkimereen mennä. Oma valintasi 😼.

        Näin kuuluu toki vastata ihmisen, jonka on oltava kuuliainen mielisairaalle psykopaattijumalalleen, jonka on saatava iankaikkisesti kiduttaa miljardeja ihmisiä saadakseen sadistista tyydytystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin kuuluu toki vastata ihmisen, jonka on oltava kuuliainen mielisairaalle psykopaattijumalalleen, jonka on saatava iankaikkisesti kiduttaa miljardeja ihmisiä saadakseen sadistista tyydytystä.

        Taidat todellakin syyttää itseäsi tulevasta kohtalostasi 😼


      • u.v kirjoitti:

        Ei sinun ole mikään pakko sinne liekkimereen mennä. Oma valintasi 😼.

        Kaikki kyllä valitsisivat olla menemättä mihinkään liekkimereen. Eihän sinne hullukaan halua.


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Taidat todellakin syyttää itseäsi tulevasta kohtalostasi 😼

        Minä uskon Jeesuksen Kristuksen ylösnousemukseen ja siihen, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa toisin kuin sinun helvetinkatkuinen sianpaskaoppisi opettaa.

        Ja sinun oppisi ja ajattelusi sikamaisuus paljastuu siinäkin, että suhtaudut täysin tyynesti ajatukseen siitä, että ihmisiä, kaltaisiasi, joutuisi eräänä päivänä ikuiseen liekkimereen kidutettavaksi. Tämä on malliesimerkki yhden sortin psykopatiasta. Ja samainen psykopatia sokaisee ihmisen ymmärtämästä evankeliumia, joka kuuluu:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"
        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."
        "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; 11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet. "
        "Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. "


      • Anonyymi

        No, tulipahan selväksi sekin, millaista jumalakäsitystä sinä edustat. Sinä edustat näkökantaa, joka julistaa seuraavat Raamatun paikat

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"
        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."
        "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; 11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet. "
        "Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi."

        PAHUUDEKSI.

        Olitpahan sentään rehellinen,


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Ei sinun ole mikään pakko sinne liekkimereen mennä. Oma valintasi 😼.

        Viljavertaus osoittaa ettei lajike voi muuttua, onneksi te hyväosaisuudestanne kerskaamalla osaatte positiivisesti muistuttaa miten teitä on siunattu hyväosaisuudella.


      • Anonyymi

        Miten ihanan positiivisesti taas osaatkaan ilmaista kaikkea hyvää.


      • Anonyymi

        Ehkä aidot tosiuskovat ovat ansainneet ankean kohtalonsa hänen seurassaan, sitä saa mitä tilaa.


      • Ainakin te ateistit kuolaatte huomiotani, Anoliini 😺


      • Juu. u.v. ja muut ovat sellaisia, että ei ikimaailmassa ikuisesti heidän kanssaan. Ja Jumalan kanssa vielä vähemmän.


      • Anonyymi

        jos u.v pääsee aikanaan Taivaaseen, hänen on vähän eri ihminen siellä, kuin nyt täällä keskustelupalstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kuuluu toki vastata ihmisen, jonka on oltava kuuliainen mielisairaalle psykopaattijumalalleen, jonka on saatava iankaikkisesti kiduttaa miljardeja ihmisiä saadakseen sadistista tyydytystä.

        Oletko valikoidusti uskova? Millä logiikalla haukut Jumalaa, joka ei mielestäsi ole edes olemassa. Mestarisi saatanakin tietää, että Jumala on olemassa. Ehkä hän käyttää sinua pappinaan saadakseen lisää kadotukseen menijöitä. Mutta muista, että hyvä Taivaan Isämme odotta sinuakin, tuhlaaja poikaansa, palaavaksi takaisin, siksi millaiseksi Hän sinut tarkoitti. Toivottavasti et ole lopullisesti valinnut ikuisuutesi vietto paikkaa. Vain kaksi paikkaa on tarjolla.


      • No niin. Sen psykologian takia.

        Miten ihmiset pystyvät päässään keksimään vaikka kuinka tolloja juttuja. Mutta en ole ajatellut olevani tässä muuta kuin kuolemaan asti.


    • Anonyymi

      Usein jotkut ihmiset ovat hyvin sokeita itselleen. Muut kyllä huomaavat minkälainen ihminen hän on. Negatiivisuus näkyy ainakin sinusta ulospäin aika selvästi.

      • Anonyymi

        Sinä olet umpisokea itsellesi.


    • Anonyymi

      Ateistit vain haluavat leimata kaikenlaisilla negaatioilla uskovaisia - ei muuta!

      • Tämä palata on tuosta selvä osoitus. Me uskovat olemme jopa mielisairaita ataistien mielestä.
        Silkkaa pahansuopuutta koska ei täällä ole psykiatreja 😺


      • u.v kirjoitti:

        Tämä palata on tuosta selvä osoitus. Me uskovat olemme jopa mielisairaita ataistien mielestä.
        Silkkaa pahansuopuutta koska ei täällä ole psykiatreja 😺

        Sinä sekoitit "ihmiset" ja "sinut" sopivasti hujan hajan.

        Tämä ei ole silkkaa pahansuopaisuutta.


      • Anonyymi

        Positiivisuutesi selkeästi kasvattaa hyviä hedelmiä ympärilleen


      • Anonyymi

        Mahtavaa nähdä tämä sinun positiivinen asenne muihin läheisiin. Miltä tuntuu kun ammuit itseäsi jalkaan jälleen kerran?


    • Anonyymi

      Ei löydy palstalta yhtään aitouskovan positiivista viestiä. Pelkkää ruikutusta mutta olisiko vähän oma vika jos kaikki on mustaa?

      • Kirjoituksesi kertoo taas enemmän sinusta itsestäsi, Anoliini 😺


      • Anonyymi

        Jokin ihme sylttytehdas tehtailee sarjana kristinuskon vastaisia kummallisia viestejä, joilla ei mitään tekemistä todellisuuden kannalta. Kannattaa lukea Paavalin rakkauden ylistys niin vähän saa tuta mitä kristinusko todellisuudessa on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokin ihme sylttytehdas tehtailee sarjana kristinuskon vastaisia kummallisia viestejä, joilla ei mitään tekemistä todellisuuden kannalta. Kannattaa lukea Paavalin rakkauden ylistys niin vähän saa tuta mitä kristinusko todellisuudessa on.

        No, mitä se sinulle sitten on 😺❓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokin ihme sylttytehdas tehtailee sarjana kristinuskon vastaisia kummallisia viestejä, joilla ei mitään tekemistä todellisuuden kannalta. Kannattaa lukea Paavalin rakkauden ylistys niin vähän saa tuta mitä kristinusko todellisuudessa on.

        Se mitä Paavali puhuu rakkaudesta, ei näytä olevan uskovien olemus.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Se mitä Paavali puhuu rakkaudesta, ei näytä olevan uskovien olemus.

        Missä väitetään, että niin olisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä väitetään, että niin olisi?

        Väitteen mukaan se on sitä mitä kristinusko todellisuudessa on. Eli se rakkaus pitäsi näkyä kristityissä, kuten Paavali kirjoittaa minä-muodossa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Väitteen mukaan se on sitä mitä kristinusko todellisuudessa on. Eli se rakkaus pitäsi näkyä kristityissä, kuten Paavali kirjoittaa minä-muodossa.

        Minkä väitteen, laita faktaa!


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Väitteen mukaan se on sitä mitä kristinusko todellisuudessa on. Eli se rakkaus pitäsi näkyä kristityissä, kuten Paavali kirjoittaa minä-muodossa.

        Keskinäinen rakkaus, ei teitä ateisteja kohtaan.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Väitteen mukaan se on sitä mitä kristinusko todellisuudessa on. Eli se rakkaus pitäsi näkyä kristityissä, kuten Paavali kirjoittaa minä-muodossa.

        Uskovat kykenevät rakastamaan vain toisia samalla tavalla ajattelevia uskovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat kykenevät rakastamaan vain toisia samalla tavalla ajattelevia uskovia.

        Eikö se ole ihan sama teillä ateisteilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat kykenevät rakastamaan vain toisia samalla tavalla ajattelevia uskovia.

        Jeesus: Siitä teidät tuntee minun opetuslapsikseni, että teillä on k e s k i n ä i n e n rakkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole ihan sama teillä ateisteilla?

        En ole.


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Jeesus: Siitä teidät tuntee minun opetuslapsikseni, että teillä on k e s k i n ä i n e n rakkaus.

        Niin ja siksi vain rakastatte toisianne, ette kykene muita rakastamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja siksi vain rakastatte toisianne, ette kykene muita rakastamaan.

        Miksi uskovan pitäisi rakastaa Jeesuksen sanojen vastaisesti 😼❓


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Miksi uskovan pitäisi rakastaa Jeesuksen sanojen vastaisesti 😼❓

        Ei tarvitsekaan. Muut pitävät huolen lähimmäisen rakkaudesta, josta riittää myös muille kuin samalla tavalla ajatteleville.


      • Miksi😼❓


      • Anonyymi

        Oletko hurri?
        Viestissä lukee satavarmasti, voitte elää positiivisina jumalan suunnitelman mukaisesti.
        😁


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Jeesus: Siitä teidät tuntee minun opetuslapsikseni, että teillä on k e s k i n ä i n e n rakkaus.

        Positiivista tuollainen lähimmäisenrakkaus kaikkea Luotua kohtaan.


      • Anonyymi

        Et puhu totta. Onhan täällä kirjoitettu myös selvästi positiivisista asioista.
        Ja toisinajattelijan silmin viestit voivat muutenkin näyttää negatiivisemmilta kuin ne tarkoitettu.


      • u.v kirjoitti:

        Miksi uskovan pitäisi rakastaa Jeesuksen sanojen vastaisesti 😼❓

        "Rakasta vihollistasi".

        Sinä et seuraa Jeesusta. Et koskaan.


      • Anonyymi

        Projisoit negatiivisia homo halujasi muiden vastaavien tyyppien kanssa omana itsenä homoihin!
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat kykenevät rakastamaan vain toisia samalla tavalla ajattelevia uskovia.

        Eikä edes heitä, kun kerran "rakkaus" loppuu välittömästi jos asiakas lähtee lahkosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keskinäinen rakkaus, ei teitä ateisteja kohtaan.

        Saarnaatte siis ihmisille, joista ette todellisuudessa välitä lehmänpaskan vertaa, elleivät he käänny lahkoonne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Positiivista tuollainen lähimmäisenrakkaus kaikkea Luotua kohtaan.

        Tämä oli ilmeisesti sarkasmia, mutta ei ole varmaa että usko.vainen sen sellaiseksi ymmärsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et puhu totta. Onhan täällä kirjoitettu myös selvästi positiivisista asioista.
        Ja toisinajattelijan silmin viestit voivat muutenkin näyttää negatiivisemmilta kuin ne tarkoitettu.

        No kai sekin on aitouskoville positiivista, että heidän inhokkinsa joutuvat käristettäviksi.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Eikä edes heitä, kun kerran "rakkaus" loppuu välittömästi jos asiakas lähtee lahkosta.

        Niin? Tai unohtaa jonkun Raamatunkohdan lukea ulkoa tai kaste epäonnistuu sähkökatkon vuoksi... rituaalit ovat ehdottoman tärkeitä toteuttaa tarkasti...


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Tämä oli ilmeisesti sarkasmia, mutta ei ole varmaa että usko.vainen sen sellaiseksi ymmärsi.

        Niin? Yritin muotoilla sanani mahdollisimman positiivisesti, varmasti hän ymmärtää vilpittömän tarkoitukseni... Rakkauden kemia ilmeisesti unohtuu kun u.v antaa tunteilleen vallan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Yritin muotoilla sanani mahdollisimman positiivisesti, varmasti hän ymmärtää vilpittömän tarkoitukseni... Rakkauden kemia ilmeisesti unohtuu kun u.v antaa tunteilleen vallan.

        Mitä jos kysyisit minulta jos minun tunteeni kiinnostavat, Anoliini 😺❓


    • Anonyymi

      Aivan! Positiivista Ilosanomaa on kertoa ihmisille heidän joutuvan ikuiseen kadotukseen, koska ovat joutuneet syntymään maailmaan rikkaviljan siemenestä ja kerskata omalla hyväosaisuudellaan.
      Jalon ihmisen tunnistaa hyvistä sanoistaan jotka kasvattavat hyvää...

      • Anonyymi

        Tämä! On vaikea kuvitella omahyväisempää, itsetyytyväisempää, epäinhimillisempää ja sadistisempaa maailmankuvaa kuin tämä, jossa Jeesuksella Kristuksella ratsastetaan OMAN sielun pelastumiseksi ja samaisen Jeesuksen nimessä riemuitaan muiden karmeasta kohtalosta. Ja vielä vi**uillaan päälle. Tää avauksen tekijä ei tosin uskaltaisi aukoa tällä tavoin päätään naamatusten, tällaiset neidit huutelee ja soittaa poskeaan ainoastaan tällaisilla foorumeilla, joissa ei tarvitse vastata sanoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! On vaikea kuvitella omahyväisempää, itsetyytyväisempää, epäinhimillisempää ja sadistisempaa maailmankuvaa kuin tämä, jossa Jeesuksella Kristuksella ratsastetaan OMAN sielun pelastumiseksi ja samaisen Jeesuksen nimessä riemuitaan muiden karmeasta kohtalosta. Ja vielä vi**uillaan päälle. Tää avauksen tekijä ei tosin uskaltaisi aukoa tällä tavoin päätään naamatusten, tällaiset neidit huutelee ja soittaa poskeaan ainoastaan tällaisilla foorumeilla, joissa ei tarvitse vastata sanoistaan.

        " Tää avauksen tekijä ei tosin uskaltaisi aukoa tällä tavoin päätään naamatusten, tällaiset neidit huutelee ja soittaa poskeaan ainoastaan tällaisilla foorumeilla, joissa ei tarvitse vastata sanoistaan."

        Olet oikeassa sillä jos Jeesuksen sanomaa aidosti tuodaan esiin, niin jumalattomat repivät uskovat kappaleiksi - - ei se Rooman keisarien meno ja uskovaistuhonta ole minnekään kadonnut kuten viestisi esiintuo suorastaan loistavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tää avauksen tekijä ei tosin uskaltaisi aukoa tällä tavoin päätään naamatusten, tällaiset neidit huutelee ja soittaa poskeaan ainoastaan tällaisilla foorumeilla, joissa ei tarvitse vastata sanoistaan."

        Olet oikeassa sillä jos Jeesuksen sanomaa aidosti tuodaan esiin, niin jumalattomat repivät uskovat kappaleiksi - - ei se Rooman keisarien meno ja uskovaistuhonta ole minnekään kadonnut kuten viestisi esiintuo suorastaan loistavasti.

        Näppärä keino hankkia itselleen järjettömällä historiaviittauksella uhripointseja! Mutta tuollainen 6-vuotiaan tasolle laskeutuva uhriutuminen on uhriutumista, ei mitään muuta. :D :D :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näppärä keino hankkia itselleen järjettömällä historiaviittauksella uhripointseja! Mutta tuollainen 6-vuotiaan tasolle laskeutuva uhriutuminen on uhriutumista, ei mitään muuta. :D :D :D

        >Mutta tuollainen 6-vuotiaan tasolle laskeutuva uhriutuminen on uhriutumista, ei mitään muuta. :D :D :D

        Muista että puhuit tuossa luonnontieteen alan tohtorille, jonka kohdalla tosin kallis koulutus meni totaalisesti Kankkulan kaivoon ja synnytti tiedenaisen sijaan sekopääsaarnaajan. Mutta silti! 😶‍🌫️


      • Anonyymi

        Onko tämä sitä kristillistä positiivisuutta esiintyä idioottina?


    • ”Emme me uskovat ole negatiivisia vaan positiivisia…”

      Totta on että valtaosa uskovista on myönteisiä, mutta rehellisyyden nimessä on sanottava, että osa on hyvin kielteisiä.

      Näitä asioita arvioidaan aina sen mukaan, miten kukin puhuu tai millaiset asenteet hänellä on. Kun tarkastellaan sitä, millaisia ovat Pyhän Hengen hedelmät, huomataan, ettei se aina oikein näy joidenkin asenteissa:

      Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen

      Kol. 3:12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
      3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
      3:14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
      3:15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.

      • Anonyymi

        Olen sitä mieltä, että Rooman kirkon Raamattuun ujuttama helvettioppi turmelee kaiken kauniin Raamatusta ja turmelee meidän mieliämme. Siitä on tavattoman vaikeaa hankkiutua eron, vaikka se aiheuttaa ajatteluun kykenevässä ihmisessä ainakin jollakin tasolla väistämättä sisäisiä ristiriitoja.

        Paavalin mukaan rakkaus ei kykene iloitsemaan vääryydestä vaan iloitsee ainoastaan totuuden kanssa (1 Kor. 13:6).

        Jos helvetti on totta eli sen olemassaolo ja sinne joutuvien ihmisten kohtalo perustuu totuuteen, silloin rakkauden täyttämä uskovainen Paavalin mukaan ILOITSEE SIITÄ.

        En tunne ainuttakaan uskovaa, joka kykenee tähän. Mikä on mielestäni osoitus siitä, että vaikka monet Kristukseen uskovat on aivopesty helvettiin uskoviksi, heidän sisällään oleva Pyhä Henki estää heitä iloitsemasta tästä Rooman kirkon keksimästä valheesta.

        Jeesus ei koskaan puhunut mistään helvetistä vaan Hinnomin laakson kaatopaikasta, josta Jeremia kirjoittaa: "Ja he ovat rakentaneet Baalille uhrikukkulat, jotka ovat Ben-Hinnomin laaksossa, polttaakseen poikiansa ja tyttäriänsä uhrina Molokille, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut. Tällaisia kauhistuksia he tekivät ja saivat Juudan syntiä tekemään." Jeesuksen Kristuksen Isä ei ole mikään Molok, vaikka maallistunut ja keisarin kanssa kättä lyönyt Rooman kirkko halusi 300-luvulta lähtien niin opettaakin.


      • Paavalikin esittää hyviä ajatuksia.

        Todellisuudessa Paavali itse ei osannut hillitä itseään, vaan suutuksissaan erkani porukastaan, ja muutenkin rakkaus oli tipotiessään.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Paavalikin esittää hyviä ajatuksia.

        Todellisuudessa Paavali itse ei osannut hillitä itseään, vaan suutuksissaan erkani porukastaan, ja muutenkin rakkaus oli tipotiessään.

        Niin - Paavali siirtyi Jeesuksen käskystä pakanoiden apostoliksi! Ja me olemme suoraan Paavalin aikaansaannoksia. Kiitos Jeesus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin - Paavali siirtyi Jeesuksen käskystä pakanoiden apostoliksi! Ja me olemme suoraan Paavalin aikaansaannoksia. Kiitos Jeesus.

        Tarkoitan että Paavali kirjoitti ylevästi ollen itse kirjoitustensa vastainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin - Paavali siirtyi Jeesuksen käskystä pakanoiden apostoliksi! Ja me olemme suoraan Paavalin aikaansaannoksia. Kiitos Jeesus.

        >Paavali siirtyi Jeesuksen käskystä pakanoiden apostoliksi!

        Paavali ei tietenkään koskaan tavannut Jeesusta.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Paavali siirtyi Jeesuksen käskystä pakanoiden apostoliksi!

        Paavali ei tietenkään koskaan tavannut Jeesusta.

        Paavali toki tapasi Jeesuksen ja siitäkin kertoo Raamattu.


      • Sinussa en ole havainnut koskaan ripaustakaan positiivisuutta, minkäs sortin uskovainen sinä oikein olet? 🤨


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Sinussa en ole havainnut koskaan ripaustakaan positiivisuutta, minkäs sortin uskovainen sinä oikein olet? 🤨

        Ja kukas sinä luulet olevasi arvioimaan kenenkään uskovaisuutta? Tässä taas näkee miten positiivisessa hengessä uskovat ovat toistensa kurkussa kiinni. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kukas sinä luulet olevasi arvioimaan kenenkään uskovaisuutta? Tässä taas näkee miten positiivisessa hengessä uskovat ovat toistensa kurkussa kiinni. :D

        Luulen olevani pätevä kristitty arvioimaan sinunkin olematonta positiivisuuttasi, Anoliini 😚


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Luulen olevani pätevä kristitty arvioimaan sinunkin olematonta positiivisuuttasi, Anoliini 😚

        "pätevä kristitty"

        Miksi pidät itseäsi muka pätevänä kristittynä haukkumaan muita? Ja olenhan positiivinen; nauran sinulle ja sinun hörhöille jutuille koko ajan. ;)

        Ja taaskaan et osannut vastata kysymykseen. Onko tuollainen kiertely ja väistely myös sinusta positiivinen ominaisuus kristityissä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali toki tapasi Jeesuksen ja siitäkin kertoo Raamattu.

        Paavali kuuli ääniä, kertoo Raamattu.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Paavali kuuli ääniä, kertoo Raamattu.

        Jokainen normaalin kuulon omaava kuulee ääniä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen normaalin kuulon omaava kuulee ääniä.

        Paavali kuuli Jeesuksen äänen.

        Se kuului vain siinä kirjassa. Turha olla näsäviisas.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Paavali kuuli Jeesuksen äänen.

        Se kuului vain siinä kirjassa. Turha olla näsäviisas.

        Niin moni muukin.


      • Anonyymi

        Olipas taas antikristillinen kommentti sulta pilkkaavine hymynaamoineen! Ihan 👹:si tahdon mukainen


      • Anonyymi

        Totuus on tietysti se, että olet solvaaja.
        Jeesus ei tuollaisesta pidä.


      • Anonyymi

        Miten voit sanoa noin..
        Jumala hänetkin on luonut.


      • Anonyymi

        Et näe Jumalan luomassa mitään kaunista.. ohhoh 👎🏻
        Suosittelen löytämään kristillisemmän näkökulman asiaan.


    • Anonyymi

      Itse näen että pahuuden valtaamat ihmiset näkevät tietenkin uskovat negatiiviseen ja jopa ahdistavaan sävyyn, koska pääsanomamme on Jeesuksen "tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Jumalattomien himo tehdä pahaa on niin suuri, että rakkaus ei tähän jamaan heidän kohdallaan sovi. Tästä syystä he tuovat esiin koko ajan vain negaatioita.

      • Tilanne on mahdoton.

        Uskovat ja jumalattomat eivät osoita rakkautta toisilleen.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Tilanne on mahdoton.

        Uskovat ja jumalattomat eivät osoita rakkautta toisilleen.

        Se on hyvä vaan, että pahuuden valtaamat ihmiset kokevat Jeesuksen rakkauden negatiivisesti. Nimittäin jos ei parannusta tapahdu niin helvettituomio on hyvin perusteltu ja silloin he itsekin tunnustavat että helvetti on oikea paikka kitua. Jeesushan tämän toteaa Raamatussa että KAIKKI tunnustavat että Hänen tuomionsa ovat oikeat.

        Ja sitten taas ne pahuuden valtaamat ihmiset, joka kokevat negaatioina julistuksemme, niin voivat tehdä parannuksen ja ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja näin pelastuvat taivaan iloon yhdessä meidän kanssamme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä vaan, että pahuuden valtaamat ihmiset kokevat Jeesuksen rakkauden negatiivisesti. Nimittäin jos ei parannusta tapahdu niin helvettituomio on hyvin perusteltu ja silloin he itsekin tunnustavat että helvetti on oikea paikka kitua. Jeesushan tämän toteaa Raamatussa että KAIKKI tunnustavat että Hänen tuomionsa ovat oikeat.

        Ja sitten taas ne pahuuden valtaamat ihmiset, joka kokevat negaatioina julistuksemme, niin voivat tehdä parannuksen ja ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja näin pelastuvat taivaan iloon yhdessä meidän kanssamme.

        En koe Jeesuksen rakkautta negatiivisena: sitä ei vaan koe.

        Uskovilla on sensijaan negatiivinen suhtautuminen ateisteihin: "pahuuden valtaamat ihmiset, helvetintuomio, oikea paikka kitua".

        Kovaa rakkauden puutetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä vaan, että pahuuden valtaamat ihmiset kokevat Jeesuksen rakkauden negatiivisesti. Nimittäin jos ei parannusta tapahdu niin helvettituomio on hyvin perusteltu ja silloin he itsekin tunnustavat että helvetti on oikea paikka kitua. Jeesushan tämän toteaa Raamatussa että KAIKKI tunnustavat että Hänen tuomionsa ovat oikeat.

        Ja sitten taas ne pahuuden valtaamat ihmiset, joka kokevat negaatioina julistuksemme, niin voivat tehdä parannuksen ja ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja näin pelastuvat taivaan iloon yhdessä meidän kanssamme.

        Palstalla aidot tosiuskovat ovat kertoneet ainoastaan "p y r k i v ä n s ä" noudattamaan ihmisille annettuja käskyjä ja säädöksiä, miten he eroavat niistä tavallisista ihmisistä jotka viettävät lainkuuliaista elämää rikkomatta toisia ihmisiä vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla aidot tosiuskovat ovat kertoneet ainoastaan "p y r k i v ä n s ä" noudattamaan ihmisille annettuja käskyjä ja säädöksiä, miten he eroavat niistä tavallisista ihmisistä jotka viettävät lainkuuliaista elämää rikkomatta toisia ihmisiä vastaan?

        Eroamme siinä että elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus asuu meissä ja aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen.

        Jumalattomien kohdalla ne omat himot taasen ohjaavat elämää, vaikka joskus tarkoitus on hyvä -- - mutta aina se hyvyyskin on vain laskelmoitua oman voiton tavoittelua.


      • Anonyymi

        "Kirjoituksesi on täysin moraaliton ja idioottimainen, eikä se Jeesusta hokemalla muuksi muuta."

        Aivan, näin sinun tuleekin ajatella että se helvettituomio on hyvin perusteltua.

        Voit vapautua tästä vihastasi ja raivostasi vain ottamalla Jeesus vastaan. Hän antaa voiman tehdä Jumalan tahto. Amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eroamme siinä että elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus asuu meissä ja aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen.

        Jumalattomien kohdalla ne omat himot taasen ohjaavat elämää, vaikka joskus tarkoitus on hyvä -- - mutta aina se hyvyyskin on vain laskelmoitua oman voiton tavoittelua.

        Jos kaikki jäisi uskovien varaan, niin ihmiskunta olisi mennyttä. Ilman himoa.

        "Aina se hyvyskin on oman voiton tavoittelua".

        Sinä olet kova mustamaalaamaan. Opettele olemaan asiallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroamme siinä että elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus asuu meissä ja aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen.

        Jumalattomien kohdalla ne omat himot taasen ohjaavat elämää, vaikka joskus tarkoitus on hyvä -- - mutta aina se hyvyyskin on vain laskelmoitua oman voiton tavoittelua.

        Samasta synnillisestä teosta teitä ei sinun mukaasi siis rankaista kuten toisenlaisille tehdään?
        Jos rikotaan Jumalan tahtoa vastaan, miksi uskovaksi itsensä ilmaisseen ei tarvitsisi kärsiä rangaistusta mutta mainitsemiesi ihmisten pitää?
        Uskovathan tuntevat Jumalan antamat säädökset ihmisille, heidän tekemänsä rikokset ovat siis tietoista kapinointia Jumalaa kohtaa, kun taas ihminen joka ei kyseisiä säädöksiä tunne, tekee tekonsa tietämättään.


      • Minulle ei tullut tekstiviestiä, toisella ei ole Valencian läänin terveyskorttia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä vaan, että pahuuden valtaamat ihmiset kokevat Jeesuksen rakkauden negatiivisesti. Nimittäin jos ei parannusta tapahdu niin helvettituomio on hyvin perusteltu ja silloin he itsekin tunnustavat että helvetti on oikea paikka kitua. Jeesushan tämän toteaa Raamatussa että KAIKKI tunnustavat että Hänen tuomionsa ovat oikeat.

        Ja sitten taas ne pahuuden valtaamat ihmiset, joka kokevat negaatioina julistuksemme, niin voivat tehdä parannuksen ja ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja näin pelastuvat taivaan iloon yhdessä meidän kanssamme.

        >Jeesushan tämän toteaa Raamatussa että KAIKKI tunnustavat että Hänen tuomionsa ovat oikeat.

        Ehkä toteaa, mutta ei ehkä puhu totta. Ainakin näyttö tuolle on puhtaasti negatiivinen. Yhdestäkään Jeesuksen langettamasta tuomiosta ei myöskäään ole toistaiseksi tietoa.


      • Helvetti-oppi on Helluntaikirkon kovaa ydintä, ja siinä Jeesuksen sovitus ei näköjään koske ainuttakaan ihmistä joka ei tottele hellarikirkkoa tai ole julkisesti muuten, esimerkiksi Päivi Räsäsen tapaan homoja halventamalla tai Juha Ahvion tapaan äärioikeistolaisia ajatuksia kauppaamalla, erityisen ansioitunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kirjoituksesi on täysin moraaliton ja idioottimainen, eikä se Jeesusta hokemalla muuksi muuta."

        Aivan, näin sinun tuleekin ajatella että se helvettituomio on hyvin perusteltua.

        Voit vapautua tästä vihastasi ja raivostasi vain ottamalla Jeesus vastaan. Hän antaa voiman tehdä Jumalan tahto. Amen

        Opettele sisälukutaitoa. Kuulostat noin 6-vuotiaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroamme siinä että elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus asuu meissä ja aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen.

        Jumalattomien kohdalla ne omat himot taasen ohjaavat elämää, vaikka joskus tarkoitus on hyvä -- - mutta aina se hyvyyskin on vain laskelmoitua oman voiton tavoittelua.

        Minusta on todella hienoa, että tuollaisia sinunkaltaisiasi ihmisiä on olemassa joille Jumalan tahdon täyttäminen on Pyhää ja kaikessa elämässänne kirjaintakaan muuttamatta olette onnistuneet siinä missä muut ovat epäonnistuneet.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Helvetti-oppi on Helluntaikirkon kovaa ydintä, ja siinä Jeesuksen sovitus ei näköjään koske ainuttakaan ihmistä joka ei tottele hellarikirkkoa tai ole julkisesti muuten, esimerkiksi Päivi Räsäsen tapaan homoja halventamalla tai Juha Ahvion tapaan äärioikeistolaisia ajatuksia kauppaamalla, erityisen ansioitunut.

        Päivi on erityisen huonosti ansioitunut homojen halventamisessa ja hyvä niin.
        Hänelle kristittynä kaikki ovat samalla viivalla omien syntiensä kanssa ja Jumalan luomina yhtä arvokkaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettele sisälukutaitoa. Kuulostat noin 6-vuotiaalta.

        Ja kuitenkin kyseessä on yli 60-vuotias tohtori! 😮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on erityisen huonosti ansioitunut homojen halventamisessa ja hyvä niin.
        Hänelle kristittynä kaikki ovat samalla viivalla omien syntiensä kanssa ja Jumalan luomina yhtä arvokkaita.

        Päivin mukaan homous on häpeä. Jos se ei ole homojen halventamista, mikä sitten on?


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Päivin mukaan homous on häpeä. Jos se ei ole homojen halventamista, mikä sitten on?

        On se myös psykoseksuaalinen kehityshäiriö. Päiviltä ei kuule mitään positiivista.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Päivin mukaan homous on häpeä. Jos se ei ole homojen halventamista, mikä sitten on?

        "Päivin mukaan homous on häpeä. Jos se ei ole homojen halventamista, mikä sitten on?"

        Jos on identifioinut itsensä nimenomaan homoseksuaaliksi eli ihmiseksi joka himoitsee seksuaalisesti samaa sukupuolta ja tyydyttää systemaattisesti ei-miehenjanaisen avioliiton ulkopuolisia himojaan, niin tällaista toimintaa Jumala kutsuu synniksi, häpeäksi ja kauhistukseksi. Tämän toteaminen ei ole halventamista, vaan aina kun elävä uskova toteaa synnin niin hän pyrkii saattamaan tämän synnin tekijän oikeille raiteille, pelastukseen ja vapauteen. Jeesus tämän aloitti ja me sitten jatkamme.

        Eihän Päivi eikä kukaan muu saa poiketa Jumalan tahdosta tässäkään suhteessa. Tämän pitäisi jopa ateistin tajuta, että kristinuskon viitekehyksessä näin on asianlaita. Ateistisissa ym. vastaavissa viitekehyksissä on sitten toisenlaiset aatteet ja suhtautumiset.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        On se myös psykoseksuaalinen kehityshäiriö. Päiviltä ei kuule mitään positiivista.

        "On se myös psykoseksuaalinen kehityshäiriö. "

        Tämä taasen liittyy tieteen saavutuksiin!


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Helvetti-oppi on Helluntaikirkon kovaa ydintä, ja siinä Jeesuksen sovitus ei näköjään koske ainuttakaan ihmistä joka ei tottele hellarikirkkoa tai ole julkisesti muuten, esimerkiksi Päivi Räsäsen tapaan homoja halventamalla tai Juha Ahvion tapaan äärioikeistolaisia ajatuksia kauppaamalla, erityisen ansioitunut.

        "Helvetti-oppi on Helluntaikirkon kovaa ydintä, ja siinä Jeesuksen sovitus ei näköjään koske ainuttakaan ihmistä joka ei tottele hellarikirkkoa tai ole julkisesti muuten"

        Jos ajatellaan Helluntaikirkon oppia niin se on Jeesus-keskeistä eli Jeesus on kovaa ydintä, mikä tulee esiin Helluntaikirkon opeista, jotka ovat kaikkien luettavissa - jos vaan uskaltaa lukea.

        Sovitus taas koskee ihmisiä, joissa Jeesus asuu, sillä nämä ihmiset seuraamme Jeesusta ja menemme sinne minne Jeesus menee eikä Jeesus ole helvettiin menossa. Jeesus tulee ihmiseen asumaan, kun ottaa Hänet vastaan kun Jeesus sydämen ovelle kolkuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Päivin mukaan homous on häpeä. Jos se ei ole homojen halventamista, mikä sitten on?"

        Jos on identifioinut itsensä nimenomaan homoseksuaaliksi eli ihmiseksi joka himoitsee seksuaalisesti samaa sukupuolta ja tyydyttää systemaattisesti ei-miehenjanaisen avioliiton ulkopuolisia himojaan, niin tällaista toimintaa Jumala kutsuu synniksi, häpeäksi ja kauhistukseksi. Tämän toteaminen ei ole halventamista, vaan aina kun elävä uskova toteaa synnin niin hän pyrkii saattamaan tämän synnin tekijän oikeille raiteille, pelastukseen ja vapauteen. Jeesus tämän aloitti ja me sitten jatkamme.

        Eihän Päivi eikä kukaan muu saa poiketa Jumalan tahdosta tässäkään suhteessa. Tämän pitäisi jopa ateistin tajuta, että kristinuskon viitekehyksessä näin on asianlaita. Ateistisissa ym. vastaavissa viitekehyksissä on sitten toisenlaiset aatteet ja suhtautumiset.

        Päivi niin sanoo, että Jumala.

        Sinulle tiedoksi: homous on kuten heteroseksuaalisuus. Mutta sinulle homous liittyy himoon. Yritä olla asiallinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "On se myös psykoseksuaalinen kehityshäiriö. "

        Tämä taasen liittyy tieteen saavutuksiin!

        Onpa tiede kummallinen..

        Nyt tiede ei pidä homoja sairaina. Miksi pitäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Päivin mukaan homous on häpeä. Jos se ei ole homojen halventamista, mikä sitten on?"

        Jos on identifioinut itsensä nimenomaan homoseksuaaliksi eli ihmiseksi joka himoitsee seksuaalisesti samaa sukupuolta ja tyydyttää systemaattisesti ei-miehenjanaisen avioliiton ulkopuolisia himojaan, niin tällaista toimintaa Jumala kutsuu synniksi, häpeäksi ja kauhistukseksi. Tämän toteaminen ei ole halventamista, vaan aina kun elävä uskova toteaa synnin niin hän pyrkii saattamaan tämän synnin tekijän oikeille raiteille, pelastukseen ja vapauteen. Jeesus tämän aloitti ja me sitten jatkamme.

        Eihän Päivi eikä kukaan muu saa poiketa Jumalan tahdosta tässäkään suhteessa. Tämän pitäisi jopa ateistin tajuta, että kristinuskon viitekehyksessä näin on asianlaita. Ateistisissa ym. vastaavissa viitekehyksissä on sitten toisenlaiset aatteet ja suhtautumiset.

        Tarkoitatko ettei miehen ja naisen välisessä avioliitossa voi tuntea seksuaalista himoa puolisoaan kohtaan ja tehdä siveettömiä sekä haureellisia tekoja himoissaan hekumoiden vaikka Raamatussa niistä varoitellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Helvetti-oppi on Helluntaikirkon kovaa ydintä, ja siinä Jeesuksen sovitus ei näköjään koske ainuttakaan ihmistä joka ei tottele hellarikirkkoa tai ole julkisesti muuten"

        Jos ajatellaan Helluntaikirkon oppia niin se on Jeesus-keskeistä eli Jeesus on kovaa ydintä, mikä tulee esiin Helluntaikirkon opeista, jotka ovat kaikkien luettavissa - jos vaan uskaltaa lukea.

        Sovitus taas koskee ihmisiä, joissa Jeesus asuu, sillä nämä ihmiset seuraamme Jeesusta ja menemme sinne minne Jeesus menee eikä Jeesus ole helvettiin menossa. Jeesus tulee ihmiseen asumaan, kun ottaa Hänet vastaan kun Jeesus sydämen ovelle kolkuttaa.

        'Jeesus tulee ihmiseen asumaan, kun ottaa Hänet vastaan kun Jeesus sydämen ovelle kolkuttaa.'

        Mistä tietää että Jeesus kolkuttaa sydämen ovelle? Saatanakin voi kolkuttaa, Jeesuksena esiintyen! Saatana on lähes yhtä vahva kuin Jeesus eli hänelle on helppoa eksyttää ihminen tälläkin tavalla. Ja johdattaa seurakuntaansa, jossa ihmiset luulevat ylistävänsä Jeesusta, todellisuudessa Saatanan vetäessä naruista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Päivin mukaan homous on häpeä. Jos se ei ole homojen halventamista, mikä sitten on?"

        Jos on identifioinut itsensä nimenomaan homoseksuaaliksi eli ihmiseksi joka himoitsee seksuaalisesti samaa sukupuolta ja tyydyttää systemaattisesti ei-miehenjanaisen avioliiton ulkopuolisia himojaan, niin tällaista toimintaa Jumala kutsuu synniksi, häpeäksi ja kauhistukseksi. Tämän toteaminen ei ole halventamista, vaan aina kun elävä uskova toteaa synnin niin hän pyrkii saattamaan tämän synnin tekijän oikeille raiteille, pelastukseen ja vapauteen. Jeesus tämän aloitti ja me sitten jatkamme.

        Eihän Päivi eikä kukaan muu saa poiketa Jumalan tahdosta tässäkään suhteessa. Tämän pitäisi jopa ateistin tajuta, että kristinuskon viitekehyksessä näin on asianlaita. Ateistisissa ym. vastaavissa viitekehyksissä on sitten toisenlaiset aatteet ja suhtautumiset.

        Tarkoittiko Päivi näinollen jotain erityistä homoa, jonka hän loukkaamalla koetti saada oikeille raiteille? Hänellähän on kannattajien mukaan paljon homoystäviä, jotain heistäkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On se myös psykoseksuaalinen kehityshäiriö. "

        Tämä taasen liittyy tieteen saavutuksiin!

        Tieteen saavutus on, että homoutta ei enää vuosikymmeniin ole pidetty psykoseksuaalisena kehityshäiriönä.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ja kuitenkin kyseessä on yli 60-vuotias tohtori! 😮

        Sinä olet vieläkin vanhempi mutta ihan kansakoulupohjalta.


      • Älä sinä sitä häpeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on erityisen huonosti ansioitunut homojen halventamisessa ja hyvä niin.
        Hänelle kristittynä kaikki ovat samalla viivalla omien syntiensä kanssa ja Jumalan luomina yhtä arvokkaita.

        Juuri näin 😇


      • Juu. Mutta tietystä syystä erilaisia. Nyt ei ole jaksanut viikkoon edes tiskata.


      • Hän puhui häpeästä.


      • Kun hänen esittämänsä ihmiset eivät häpeä, niin hän on itse se, joka häpeää.


      • Anonyymi

        Ovatko mainitsemasi kyseiset ihmiset siis Viidesläisiä vai ihan vaan hellareita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko mainitsemasi kyseiset ihmiset siis Viidesläisiä vai ihan vaan hellareita?

        Ei vaan teitä ateisteja!


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Onpa tiede kummallinen..

        Nyt tiede ei pidä homoja sairaina. Miksi pitäisi?

        Päivin oppikirjassa luki noin, kun luki aikoinaan lääkäriksi.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kun hänen esittämänsä ihmiset eivät häpeä, niin hän on itse se, joka häpeää.

        Tietyt seksuaaliset teot ovat häpeällisiä Jumalan edessä Raamatun mukaan.
        Homoseksuaalisia taipumuksia omaavissakin on niitä, jotka uskovat asiasta samoin kuten Räsänen. Se on lopulta jokaisen oma asia uskooko mitä Raamattu asiasta opettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivin oppikirjassa luki noin, kun luki aikoinaan lääkäriksi.

        Päivi sanoi niin monta kymmentä vuotta sen jälkeen, kun kyseinen oppikirja oli poistettu.

        Lääkäri ei voi toimia vanhojen tietojen perusteella. 1950-luvulla kirjassa sanottiin, että itkevä vauva saadaan rauhalliseksi rauhoittavalla lääkkeellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietyt seksuaaliset teot ovat häpeällisiä Jumalan edessä Raamatun mukaan.
        Homoseksuaalisia taipumuksia omaavissakin on niitä, jotka uskovat asiasta samoin kuten Räsänen. Se on lopulta jokaisen oma asia uskooko mitä Raamattu asiasta opettaa.

        Jumala ei ole sanonut häpeäksi ainakaan kahden miehen tai naisen välistä seksiä.

        Nämä ovat niitä Päivin ajatuksia. Muuten Raamattu olisi pantu laittomaksi kirjaksi jo aikoja sitten.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Päivi sanoi niin monta kymmentä vuotta sen jälkeen, kun kyseinen oppikirja oli poistettu.

        Lääkäri ei voi toimia vanhojen tietojen perusteella. 1950-luvulla kirjassa sanottiin, että itkevä vauva saadaan rauhalliseksi rauhoittavalla lääkkeellä.

        Onko joku lääketieteellinen tutkimus osoittanut jotain uutta tietoa?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jumala ei ole sanonut häpeäksi ainakaan kahden miehen tai naisen välistä seksiä.

        Nämä ovat niitä Päivin ajatuksia. Muuten Raamattu olisi pantu laittomaksi kirjaksi jo aikoja sitten.

        Jumala määräsi kivitettäväksi sellaiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittiko Päivi näinollen jotain erityistä homoa, jonka hän loukkaamalla koetti saada oikeille raiteille? Hänellähän on kannattajien mukaan paljon homoystäviä, jotain heistäkö?

        Ei ole tarkoituksellisesti loukannut ketään, eikä kohdistanut viestiä yksilöihin, eikä lähtökoht. maallisessa merkityksessä puhunut asiasta.
        Kritiikki, jonka kohdalla Räsänen nosti esiin Raamatun sanan synnistä ja häpeästä, kohdistui kirkkoon, joka poikkesi toiminnassaan Jumalan sanasta. Jumalan tahtoa vastaan rikkominen on häpeällistä. Kaikki rikkovat sitä vastaan, mutta saavat armossa anteeksi, kun katuvat ja haluavat tehdä parannusta. Synnit tulee nähdä synteinä, jotta se on mahdollista. Pelastus on kuitenkin yksin Jumalan käsissä. Emme voi tietää tarkasti ketkä pelastuvat. Voimme turvautua asiassa vain siihen Jumalan sanaan, joka meille on annettu, vaikka pelastumiseen liittyisikin poikkeuksia, joista Jumala yksin tietää.
        Raamatun sanan asioista voi kokea loukkaavana, kun siinä esim otetaan kantaa ihmisten syntisyyteen ja syntitekoihin, ja etenkin, jos ihminen ei itse koe tai halua ajatella toimivansa väärin.
        Raamatun kannan asioihin saa tuoda esiin ihan kaikkien kuullen. Lähtökohtaisesti tietysti odotetaan, että ihminen tulisi uskoon ja sen myötä synnintuntoon. Ei odoteta, että maallistuneet ihmiset alkaisivat suoraa noudattamaan Raamatun sanaa asioista. Joitakin asioita voi helpommin, etenkin, jos niitä pidetään yleisesti ottaenkin hyveellisinä. Pelkkä homosuhteista kieltäytyminen ja muut Jumalan mieleiset teot eivät muutenkaan yksin ole pelastamaan ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittiko Päivi näinollen jotain erityistä homoa, jonka hän loukkaamalla koetti saada oikeille raiteille? Hänellähän on kannattajien mukaan paljon homoystäviä, jotain heistäkö?

        Räsänen on ihan itse homoystävistään maininnut jo aikapäiviä sitten.
        Toki muutkin voivat heistä joitain tietää. Se on kuitenkin Räsäsen henkilökohtainen asia keihin hän erityisesti viittaa.
        Osa heistä uskoo Raamatun opetukseen asiasta (Roomalaiskirje 1) samoin, kuten Räsänen.
        Homosuhteessa oleva kansanedustajakollegansa Tynkkynen sanoi Räsäsen tapausta käsittelevällä videollaan, ettei häntä loukkaa Räsäsen puheet pätkääkään, ja hän on osoittanut Räsäselle tukea ja ymmärrystä, johon helluntaitaustansakin varmasti positiivisella tavalla vaikuttaa. Tynkkynen on kuitenkin sanonut itse uskovansa Raamattuun eri tavalla. Sananvapausseminaarissakin Tykkynen kiitteli sitä kuinka voi vapaasti keskustella Räsäsen kanssa ilman että kummankaan tarvitsee loukkaantua toisen erilaisista näkemyksistä.

        Jos ei usko Raamatun opetuksiin, miksi loukkaantua niistä. Ne eivät ole Räsäsen mielipiteitä, vaan Raamatun sanaa siten miten se on helposti ymmärrettävissä ja miten hän itse on sen vilpittömästi uskossaan ymmärtänyt. Raamattu on kristityille Jumalan sanaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala määräsi kivitettäväksi sellaiset!

        Ei yhtään lesboa.

        En tiedä , että Suomessa koskaan olisi kivitetty homoja. Miksi olisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen on ihan itse homoystävistään maininnut jo aikapäiviä sitten.
        Toki muutkin voivat heistä joitain tietää. Se on kuitenkin Räsäsen henkilökohtainen asia keihin hän erityisesti viittaa.
        Osa heistä uskoo Raamatun opetukseen asiasta (Roomalaiskirje 1) samoin, kuten Räsänen.
        Homosuhteessa oleva kansanedustajakollegansa Tynkkynen sanoi Räsäsen tapausta käsittelevällä videollaan, ettei häntä loukkaa Räsäsen puheet pätkääkään, ja hän on osoittanut Räsäselle tukea ja ymmärrystä, johon helluntaitaustansakin varmasti positiivisella tavalla vaikuttaa. Tynkkynen on kuitenkin sanonut itse uskovansa Raamattuun eri tavalla. Sananvapausseminaarissakin Tykkynen kiitteli sitä kuinka voi vapaasti keskustella Räsäsen kanssa ilman että kummankaan tarvitsee loukkaantua toisen erilaisista näkemyksistä.

        Jos ei usko Raamatun opetuksiin, miksi loukkaantua niistä. Ne eivät ole Räsäsen mielipiteitä, vaan Raamatun sanaa siten miten se on helposti ymmärrettävissä ja miten hän itse on sen vilpittömästi uskossaan ymmärtänyt. Raamattu on kristityille Jumalan sanaa.

        Päivi teki Raamatulle tempun: lisäsi siihen homoseksuaaliset. Nyt hän on oikeudessa, mutta Raamattu ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku lääketieteellinen tutkimus osoittanut jotain uutta tietoa?

        Homous ei kyllä ole mikään sairaus. Se on jo aivan selvää.

        Kukin saa tykätä kenestä haluaa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Homous ei kyllä ole mikään sairaus. Se on jo aivan selvää.

        Kukin saa tykätä kenestä haluaa.

        Räsänenkään ei puhu sairaudesta ja ilmaisi sen pamfletissaan:
        ”Homoseksuaalinen taipumus ei ole sinänsä mielenterveysongelmaan tai fyysiseen sairauteen verrattava ominaisuus.”

        Kuitenkin se on poikkeama normaalista.
        Eläinkunnassakin lajeille edullisinta on, että pariskunnan osapuolet pystyvät lisääntymään keskenään.


    • Anonyymi

      Sanomamme pahuuden valtaamille ihmisille on ikävä ja ahdistava, koska he haluaisivat harjoittaa pahuutta myös jatkossa, mutta se omatunto panee hanttiin - - ainakin alitajuisesti. Siksi he kokevat rakkauden ikäväksi asiaksi ja pyrkivät sen torjumaan.

      • Et taida tietää miten asiat ovat.

        Onko täällä pahuuden valtaamia ihmisiä? Ehkä yksi u.v.

        Uskovat täällä inhoavat koko rakkautta, ovat sanoneet.


      • Sinä ainakin olet äärettömän negatiivinen.


      • Koska te saarnaatte lähinnä Helluntaikirkossanne, ovatko ihmiset siellä siis pahuuden valtaamia?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Koska te saarnaatte lähinnä Helluntaikirkossanne, ovatko ihmiset siellä siis pahuuden valtaamia?

        Tietysti. Tässä kohtaa julistaja on rehellinen!


      • Minua ainakin risoo hellareiden räikeä valehtelu. Heitä pitää karttaa.


    • Anonyymi

      Valitusta ja marmatusta vain. Lähinnä homoista.

      • Et liene lääkäri. Eli sinun jutulle voi nauraa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Et liene lääkäri. Eli sinun jutulle voi nauraa.

        Ei lääkäriä tarvita arvioimaan selviä tapauksia.


      • Kun esitetään, että "homous on sairaus" . Esimerkiksi.


    • Anonyymi

      Huomaa, että vaikka ero kirkosta astuu voimaan välittömästi, eroaminen vaikuttaa verotukseen vasta seuraavan vuoden alusta alkaen. Jos kirkosta eroamisen tekee ihan vuoden lopussa, tieto eroamisesta ei ehti seuraavan vuoden verokorttiin. Verottaja postittaa verokortit jo marras-joulukuussa.

      Eroakirkosta .fi

      • Miten kirkkoon voi liittyä? Onko sinulle siihen linkkiä? 🙂


      • Anonyymi
        u.v kirjoitti:

        Miten kirkkoon voi liittyä? Onko sinulle siihen linkkiä? 🙂

        Etkö ikinä osaa itse etsiä mitään, kun uusavuttomana olet täällä koko ajan kyselemässä apua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ikinä osaa itse etsiä mitään, kun uusavuttomana olet täällä koko ajan kyselemässä apua?

        Etkö sinä vastakaan tiedottamisesta molempiin suuntiin, Anoliini ? 😊


      • u.v kirjoitti:

        Etkö sinä vastakaan tiedottamisesta molempiin suuntiin, Anoliini ? 😊

        Miksi olisi? Ihmiset ovat yleensä yhtä, eikä kahta mieltä. Ja toiminta on sen mukaista.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Miksi olisi? Ihmiset ovat yleensä yhtä, eikä kahta mieltä. Ja toiminta on sen mukaista.

        Kysyikö hän sinulta jotain????????


    • Anonyymi

      HIV positiivisia ???

    • Anonyymi

      Tuntu uskovien negatiivisuudesta on vääjäättömän Jumalan lain tulosta. Myös Jeesus koettiin hyvinkin negatiiviseksi kuten kaikki tiedämme. Emme me nykyajan uskovat voi olla yhtään sen suositumpia.

      • Anonyymi

        Jeesus uhkaili helvetillä kaikkia jotka eivät seuraa häntä.
        Tietysti uskovaiset ovat pohjavireeltään aina negatiivisia.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus uhkaili helvetillä kaikkia jotka eivät seuraa häntä.
        Tietysti uskovaiset ovat pohjavireeltään aina negatiivisia.
        😁

        Kuinkahan moni uskova lähtisi seuraamaan Jeesusta, jos Jeesus kutsuisi mukaan. Mikään syy ei kelpaa esteeksi. Näinhän se Raamatun mukaan menee.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kuinkahan moni uskova lähtisi seuraamaan Jeesusta, jos Jeesus kutsuisi mukaan. Mikään syy ei kelpaa esteeksi. Näinhän se Raamatun mukaan menee.

        "Kuinkahan moni uskova lähtisi seuraamaan Jeesusta, jos Jeesus kutsuisi mukaan. "

        Jokainen Jeesukseen uskova on jo lähtenyt seuraamaan Jeesusta ja maksamme koko ajan siitä hintaa kaikenlaisten negaatioiden ja vihojen muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuinkahan moni uskova lähtisi seuraamaan Jeesusta, jos Jeesus kutsuisi mukaan. "

        Jokainen Jeesukseen uskova on jo lähtenyt seuraamaan Jeesusta ja maksamme koko ajan siitä hintaa kaikenlaisten negaatioiden ja vihojen muodossa.

        Höpön löpön. Töykeydestä ja omahyväisyydestä kuuluukin saada siipeensä. Uhrimentaliteetti, jota edustat, oli täysin vierasta alkuaikojen kristityille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuinkahan moni uskova lähtisi seuraamaan Jeesusta, jos Jeesus kutsuisi mukaan. "

        Jokainen Jeesukseen uskova on jo lähtenyt seuraamaan Jeesusta ja maksamme koko ajan siitä hintaa kaikenlaisten negaatioiden ja vihojen muodossa.

        Et ymmärrä.

        Jos Jeesus tulisi tällä hetkellä kutsumaan mukaan, niin kuinka moni lähtisi ja jättäisi kaiken taakseen tällä hetkellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön löpön. Töykeydestä ja omahyväisyydestä kuuluukin saada siipeensä. Uhrimentaliteetti, jota edustat, oli täysin vierasta alkuaikojen kristityille.

        "Töykeydestä ja omahyväisyydestä kuuluukin saada siipeensä."

        Tämä lienee eräs syistä ja perusteluista miksi vihaavat ihmiset käyvät uskovien kimppuun kun olemme riemuissamme pelastuksessa Jeesuksessa Kristuksessa. Tiedostamme kyllä että ette te kaikki meitä sinänsä vihaa, vaan viha kohdistuu Jeesukseen - näinhän Jeesus itse asian näkee Raamatussa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Et ymmärrä.

        Jos Jeesus tulisi tällä hetkellä kutsumaan mukaan, niin kuinka moni lähtisi ja jättäisi kaiken taakseen tällä hetkellä?

        "Jos Jeesus tulisi tällä hetkellä kutsumaan mukaan, niin kuinka moni lähtisi ja jättäisi kaiken taakseen tällä hetkellä?"

        No tietenkin kaikki Jeesuksen seuraajat lähtevät seuraamaan Jeesusta minne ikinä meneekään ja uskomme mukaan Hän on menossa kohti Taivasten valtakuntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Jeesus tulisi tällä hetkellä kutsumaan mukaan, niin kuinka moni lähtisi ja jättäisi kaiken taakseen tällä hetkellä?"

        No tietenkin kaikki Jeesuksen seuraajat lähtevät seuraamaan Jeesusta minne ikinä meneekään ja uskomme mukaan Hän on menossa kohti Taivasten valtakuntaa.

        Mistä sinä kaikkien tilanteen tiedät?

        Sinä tietenkin lähdet saman tien Jeesuksen mukaan, mutta miten ne muut? Raamatussa oli vielä se vaikeus, että Jeesuksen mukaan piti lähteä, vaikka ei ollut tietoa mikä tyyppi se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Töykeydestä ja omahyväisyydestä kuuluukin saada siipeensä."

        Tämä lienee eräs syistä ja perusteluista miksi vihaavat ihmiset käyvät uskovien kimppuun kun olemme riemuissamme pelastuksessa Jeesuksessa Kristuksessa. Tiedostamme kyllä että ette te kaikki meitä sinänsä vihaa, vaan viha kohdistuu Jeesukseen - näinhän Jeesus itse asian näkee Raamatussa.

        Aivan! Vaikka ette meidän muiden maailman ihmisten tapaan noudata Jeesuksen opetuksia ja Jumalan ihmiselle antamia säädöksiä kaikessa elämässänne kirjaintakaan muuttamatta, niin siitä huolimatta ainoastaan teidät Raamatussa osoitetaan kelvollisiksi.
        Kiva, että suomestakin tulee edes jotakin Raamatullista hyvää...


      • Anonyymi

        Pidätkö omaa uskoasi siis Jeesuksen uskon veroisena?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Et ymmärrä.

        Jos Jeesus tulisi tällä hetkellä kutsumaan mukaan, niin kuinka moni lähtisi ja jättäisi kaiken taakseen tällä hetkellä?

        Jos Jeesus todistaisi selvästi Jumaluutensa sinulle, niin että uskoisit ja kutsuisi mukaansa. Lähtisitkö ja jättäisit taaksesi entisen elämäsi?


    • Anonyymi

      Uskovat taitavat olla lähinnä koronapositiivisia tämän talven jälkeen kun ovat niin negatiivisia rokotuksien suhteen .

      Saksasta ilmoittivat jo että ensikeväänä korona helpottaa jäljellä on enään rokotetut ja taudista ehkä selvinneitä rokottamattomia ja helvetinmoinen määrä kuolleita (rokottamattomia) no niinhän ne on ennustaneet että fundis kristityt häviävät luonnollisen poistuman kautta tämä vain hiukan nopeuttaa prosessia.

      • Anonyymi

        Evoluutio on riemastuttavan totta.
        😁


      • Saatat olla oikeilla jäljillä. Saksalla alkaa kyllä olemaan paha tilanne ja eipä tuo kyllä hyvä ole meilläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio on riemastuttavan totta.
        😁

        Joko sinulla alkaa karvat kasvaa?


    • Anonyymi

      Hauskinta onkin miksi tulee isona 😂🤣😅

    • Anonyymi

      montako kymmentä miljarffdia äitisi on sinulle tällä hetkellä velkaa, koska synnytti sinut tälle surkealle planetalle kärsimään?

      • Anonyymi

        Eivät kaikki kärsi vaikka sinä kärsit.


    • Anonyymi

      Pitäneekö hän sinut polvellaan silitellen hipiääsi ? Jos noin on herkullinen on tulevaisuutesi .

      • Ei ole koskaan tullut mieleenkään, mutta ilmeisesti sinä sellaista kaipaisit. 🙄


    • Anonyymi

      Tiedetään tiedetään, olette ainakin koronapositiivisia.

      • Joskus on käynyt mielessä, että liekö jopa Hiv-positiivisia sen verta pateettisesti mielenkiinto pyörii homostelun ympärillä. Tosin Hivin saa nykyään vissiin varmemmin muualta mutta ei nuo sitä tiedä.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Joskus on käynyt mielessä, että liekö jopa Hiv-positiivisia sen verta pateettisesti mielenkiinto pyörii homostelun ympärillä. Tosin Hivin saa nykyään vissiin varmemmin muualta mutta ei nuo sitä tiedä.

        Sairas mielesi tuottaa kaikenlaista. 😏


    • Anonyymi

      Vastaisuuttakaan on hankala löytää. Jumala lähetti profeettansa työhön. Missä siis on luterilaisten evankeliumi? Kuinka kauan luterilaisten evankeliumi kestää? Kestääkö luterilainen evankeliumi edes aikaa?

      • Anonyymi

        Aivan! Kuka meistä on se, jolla on varaa arvostella toistemme uskoa... kuka noudattaa Jumalan Tahtoa kirjaintakaan muuttamatta kaikessa elämässään?


    • Anonyymi

      Totta, olet hyvä typpi ja palstan piristys.

    • Anonyymi

      Onhan se selvää, että Jumalan Sana ja rakkaus muuntuu syntisten ihmisten mielissä negaatioiksi. Ei tässä mitään uutta auringon alla ole.

      Itseasiassa tässäkin vallitsee Jumalan laki, että maalliset ihmiset vainoaa uskomisen rakkautta täynnä olevia ihmisiä.

      Joh. 15:20
      Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.


      Mutta miten meidän tulee suhtautua tähän vääjäämättömään vainoon ....

      Room. 12:14
      Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.


      1. Kor. 4:12
      me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;

      • Anonyymi

        Aivan! Ylpeyttä korskahtelevat sanat omasta Taivaan perillisyyteen johtavasta synnittömyydestä ja muiden kadotukseen johtavasta syntisyydestä ovatkin siis rakkaudetonta toisten ihmisten vainoamista.


      • Täällä uskovat eivät lue Raamattua.

        Eikö Paavali saanut omista jutuistaan herjauksia? Paavali valitti, kun kaikki aasialaiset olivat jättäneet hänet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! Ylpeyttä korskahtelevat sanat omasta Taivaan perillisyyteen johtavasta synnittömyydestä ja muiden kadotukseen johtavasta syntisyydestä ovatkin siis rakkaudetonta toisten ihmisten vainoamista.

        Oppivatko homofoobikot koskaan?
        Muuttuuko ihminen ja biseksuaali suuntaan.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! Ylpeyttä korskahtelevat sanat omasta Taivaan perillisyyteen johtavasta synnittömyydestä ja muiden kadotukseen johtavasta syntisyydestä ovatkin siis rakkaudetonta toisten ihmisten vainoamista.

        "Ylpeyttä korskahtelevat sanat omasta Taivaan perillisyyteen johtavasta synnittömyydestä ja ..."

        Ja syystäkin olemme aina niin kuuluisan iloisia kun olemme pelastettuja ja Taivaan kirjoissa on nimemme. Aivan oikein olet huomioinut.

        Ja juuri tästä syystä halumme on että saamme jakaa tätä iloa kaikkeen kansaan. Ihmisellä on taipumus jakaa aina ilonsa että kaikki pääsisivät osaksi tästä ilosta. Amen


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Täällä uskovat eivät lue Raamattua.

        Eikö Paavali saanut omista jutuistaan herjauksia? Paavali valitti, kun kaikki aasialaiset olivat jättäneet hänet.

        "Täällä uskovat eivät lue Raamattua."

        Joo - emme lue koska kirjoitamme täällä mutta tuomme Jumalan Sanaa ajoittain luettavaksi jos koemme että asia on ko. kohdassa tärkeää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä uskovat eivät lue Raamattua."

        Joo - emme lue koska kirjoitamme täällä mutta tuomme Jumalan Sanaa ajoittain luettavaksi jos koemme että asia on ko. kohdassa tärkeää.

        Ajoittain ...todellakin tuo sopii.

        Ajoittain sopivassa kohdissa .

        Ajoittain ei sellaisissa kohdissa jotka koskevat teitä itseänne.

        Ajoittain siis Raamatulla ei ole mitään virkaa mielestänne ja mistäpä te voisitte edes tietää mitä siellä lukee kun tuossa yllä sanoit " Joo - emme lue " kunhan nyt tiedätte jotain kohtia mitä joku on kertonut mitä siellä lukee :d


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ajoittain ...todellakin tuo sopii.

        Ajoittain sopivassa kohdissa .

        Ajoittain ei sellaisissa kohdissa jotka koskevat teitä itseänne.

        Ajoittain siis Raamatulla ei ole mitään virkaa mielestänne ja mistäpä te voisitte edes tietää mitä siellä lukee kun tuossa yllä sanoit " Joo - emme lue " kunhan nyt tiedätte jotain kohtia mitä joku on kertonut mitä siellä lukee :d

        Kerro minkälainen uskovainen sinä itse olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro minkälainen uskovainen sinä itse olet.

        No jonkun mummon opettama "uskovainen" kuvittelee olevansa, vaikka viestit ovat jatkuvalla syötöllä vihamielisiä ja ilkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jonkun mummon opettama "uskovainen" kuvittelee olevansa, vaikka viestit ovat jatkuvalla syötöllä vihamielisiä ja ilkeitä.

        Tolkku on mummomuorin oppipoika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä uskovat eivät lue Raamattua."

        Joo - emme lue koska kirjoitamme täällä mutta tuomme Jumalan Sanaa ajoittain luettavaksi jos koemme että asia on ko. kohdassa tärkeää.

        Olen pannut merkille kuinka huonosti uskovat tuntevat Raamatun. Ikäänkuin heillä ei olisi koko Raamattua, tai se on heillä aivan erilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolkku on mummomuorin oppipoika.

        No itse olen jo pitkään ajatellut, että Tolkku on mummomuorin miespuolinen versio - jotain samanlaista heissä on. Mummomuori kuitenkin osaa olla aika asiallinen, mutta Tolkku ei ole pitkään aikaan kirjoittanut mitään asiallista.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Olen pannut merkille kuinka huonosti uskovat tuntevat Raamatun. Ikäänkuin heillä ei olisi koko Raamattua, tai se on heillä aivan erilainen.

        Itselläsi se on erilainen ja motiiveja yrittää väkisin tulkita sitä väärin.
        Uskoville on tärkeä mitä Raamatussa on todellisuudessa tarkoitettu. Onhan se uskoville Jumalan sanaa.
        Et välitä Raamatusta ja joskus kauan sitten olet sanojesi mukaan sen kokonaisuudessaan lukenut, joten tuskimpa olet kovin kärryillä siitä. Muistisikin on tunnetusti niin huono.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itselläsi se on erilainen ja motiiveja yrittää väkisin tulkita sitä väärin.
        Uskoville on tärkeä mitä Raamatussa on todellisuudessa tarkoitettu. Onhan se uskoville Jumalan sanaa.
        Et välitä Raamatusta ja joskus kauan sitten olet sanojesi mukaan sen kokonaisuudessaan lukenut, joten tuskimpa olet kovin kärryillä siitä. Muistisikin on tunnetusti niin huono.

        Uskovat kylläkin sanovat, että heille antaa Pyhä Henki Raamatusta oikean ymmärryksen. Te ette oikeasti tajua.

        Minun on mahdotonta tulkita selvää tekstiä. Mutta sille ei voi mitään, että Raamattu kertoo menneestä ajasta.


    • Anonyymi

      Idols-tuomari Hanski sanoi lopun ajan olevan juhlaa valmistautuneille 🙃

    • Anonyymi

      Uskovilla paras on aina edessäpäin.
      Miten voisimme olla negatiivisia?

      • Hyvin sanottu.


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Hyvin sanottu.

        Niin on. Luulojen varassa on hyvä elää.


      • Anonyymi

        "Uskovilla paras on aina edessäpäin.
        Miten voisimme olla negatiivisia?"

        Negatiivinen aidossa uskossa Jeesukseen oleva on looginen mahdottomuus. Miten voisi uskova olla negatiivinen kun KAIKKI maailmankaikkeuden hyvät voimat ovat käytettävissä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Uskovilla paras on aina edessäpäin.
        Miten voisimme olla negatiivisia?"

        Negatiivinen aidossa uskossa Jeesukseen oleva on looginen mahdottomuus. Miten voisi uskova olla negatiivinen kun KAIKKI maailmankaikkeuden hyvät voimat ovat käytettävissä?

        Uskovat suhtautuvat negatiivisesti lähes kaikkeen, paitsi toisiin uskoviin, jos he ovat samassa lohkossa.


      • Anonyymi

        Ei se itsekään tiedä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Uskovat suhtautuvat negatiivisesti lähes kaikkeen, paitsi toisiin uskoviin, jos he ovat samassa lohkossa.

        En ole huomannut tälläkään palstalla uskovia, joiden mielestä kaikkien pitäisi kuulua tiettyyn kristilliseen kirkkoon tai yhteisöön.


      • Rakkaus, hellyys, auttavainen, rehellinen. Nämä nyt tuli mieleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole huomannut tälläkään palstalla uskovia, joiden mielestä kaikkien pitäisi kuulua tiettyyn kristilliseen kirkkoon tai yhteisöön.

        Kirkkoa vihataan, ja kehutaan omaa lahkoa.

        Näin esimerkiksi.


      • Tuli mieleen, että olen tehnyt hyvää ruokaa vuodesta 1975 lähtien.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Uskovilla paras on aina edessäpäin.
        Miten voisimme olla negatiivisia?"

        Negatiivinen aidossa uskossa Jeesukseen oleva on looginen mahdottomuus. Miten voisi uskova olla negatiivinen kun KAIKKI maailmankaikkeuden hyvät voimat ovat käytettävissä?

        Niinpä niin; sosialismissakin teoria ja käytäntö olivat kaksi täysin eri asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole huomannut tälläkään palstalla uskovia, joiden mielestä kaikkien pitäisi kuulua tiettyyn kristilliseen kirkkoon tai yhteisöön.

        Eihän sitä suoraan sanotakaan. Kaikkihan esiintyvät yleiskristillisinä oikean opin haltijoina eikä lahkoa mainita.

        Sen voi kuitenkin päätellä julistuksesta, ja joskus lahko myös lipsahtaa kun Pyhä Henki onottanut saarnaajan kokonaisvaltaisesti haltuunsa.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Eihän sitä suoraan sanotakaan. Kaikkihan esiintyvät yleiskristillisinä oikean opin haltijoina eikä lahkoa mainita.

        Sen voi kuitenkin päätellä julistuksesta, ja joskus lahko myös lipsahtaa kun Pyhä Henki onottanut saarnaajan kokonaisvaltaisesti haltuunsa.

        onottanut po. on ottanut. 😄


    • Anonyymi

      Ilo Herrassa on väkyvyytemme!

      Tämä tosia uskovista johtuu pelastuksesta, iankaikkisesta pelastuksesta.

      Jos ajatellaan ja ymmärretään mitä käytännössä tarkoittaa iankaikkinen elo miljardin sinua rakastavan ihmisen ja rajattomien resurssien vallitessa, niin ilo siitä seuraa mikä aina näkyy uskovien elämässä, jopa vaikeuksienkin keskellä Ja tästä ilosta seuraa se meidän halu jakaa tätä kaikille ihmisille ja valtava työmäärä jopa vainojen keskellä, että mahdollisimman moni pääsisi osalliseksi tästä valtavasta, oikeastaan rajattomasta lahjasta.

      • Anonyymi

        Missä sinua muka on vainottu ?


      • Anonyymi

        Se pelastuksen jakamisen tarve, mikä ylittää jopa tappavat vainot, niin on suurin todiste tuosta ilosta mikä uskovien elämästä aina tulee esiin. Ongelmana on aina, että tämä onni ja ilo aiheuttaa minua suurta kateutta ihmisissä mikä näkyy taas jatkuvana virtana negaatioita, myös tällä foorumilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sinua muka on vainottu ?

        Missä hän niin sanoi, että häntä olisi vainottu?


      • Älä iloitse liian aikaisin.

        Olisi perustuu tällä hetkellä oletukseen.

        Olen ollut kymmeniä vuosia uskovien keskuudessa, mutta ei siinä sen kummempaa iloa ollut: samat murheet kuin muillakin.


      • En kuitenkaan ole inhottava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se pelastuksen jakamisen tarve, mikä ylittää jopa tappavat vainot, niin on suurin todiste tuosta ilosta mikä uskovien elämästä aina tulee esiin. Ongelmana on aina, että tämä onni ja ilo aiheuttaa minua suurta kateutta ihmisissä mikä näkyy taas jatkuvana virtana negaatioita, myös tällä foorumilla.

        No tuota, en kyllä ole huomannut että kukaan olisi missään sinun "iloasi" kadehtinut, Korkkiruuvi.

        Yleensäkin denialismiin vajoaminen, etenkin kun sen toteuttaa kaltaisesi luonnontieteistä väitellyt tohtori samalla kalliin koulutuksensa maksaneita veronmaksajia pilkaten ja halveksien, on suuren surun eikä suinkaan ilon aihe.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        No tuota, en kyllä ole huomannut että kukaan olisi missään sinun "iloasi" kadehtinut, Korkkiruuvi.

        Yleensäkin denialismiin vajoaminen, etenkin kun sen toteuttaa kaltaisesi luonnontieteistä väitellyt tohtori samalla kalliin koulutuksensa maksaneita veronmaksajia pilkaten ja halveksien, on suuren surun eikä suinkaan ilon aihe.

        "No tuota, en kyllä ole huomannut että kukaan olisi missään sinun "iloasi" kadehtinut, Korkkiruuvi."

        No sinä taidat olla karehtijoiden kuningas, sillä lähes kaikki viestisi ovat suoraa ja epäsuoraa kateuden julistusta. Anna meidän pitää ilomme ja tuoda esiin mitä Jumalan tahto on ja miten Jeesus meitä tässä julistustyössä ohjaa. Ja pidä sinä omat ilosi, mutta muista että noutaja on jo matkalla.


    • Hienoa, että löytyy positiivisuutta! Sitä tarvitaan lisää tänne Suomeen!!!

      • Anonyymi

        Mitä positiivistä on ateismissa? Kaikki on sen mukaan sattumaa ilman mitään tarkoitusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä positiivistä on ateismissa? Kaikki on sen mukaan sattumaa ilman mitään tarkoitusta.

        Mitä positiivista on siinä, ettei usko hammaskeijuun? Rehellisyys. Totuudessa pysyminen.

        ”Kaikki on sen mukaan sattumaa ilman mitään tarkoitusta.”

        Ei ateismiin kuulu tuollaisia väittämiä. Tietoiset olennot antavat itse omalle elämälleen merkityksen. Useimmat asiat eivät tapahdu sattumalta, vaan asioille on omat syynsä. Toki nuo syyt voivat olla niin monimutkaisia, ettemme useinkaan ymmärrä niitä.


      • Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

        Mitä positiivista on siinä, ettei usko hammaskeijuun? Rehellisyys. Totuudessa pysyminen.

        ”Kaikki on sen mukaan sattumaa ilman mitään tarkoitusta.”

        Ei ateismiin kuulu tuollaisia väittämiä. Tietoiset olennot antavat itse omalle elämälleen merkityksen. Useimmat asiat eivät tapahdu sattumalta, vaan asioille on omat syynsä. Toki nuo syyt voivat olla niin monimutkaisia, ettemme useinkaan ymmärrä niitä.

        Negatiivinen muoto luterilaisuudesta on syvällä suomalaisessa sielujen maisemassa!
        😁


    • Anonyymi

      missä se positiivisuus näkyy !!

    • Anonyymi

      Emme me uskovat ole negatiivisia vaan positiivisia.
      Monet myöskin korona- ja HIV-positiivisia.

      • Anonyymi

        "Emme me uskovat ole negatiivisia vaan positiivisia."

        Nämä tällaiset ilkeämieliset ja negatioita valtoimenaan lohkaisut ovat osa sitä kateutta mitä ei-uskovat kokevat kun kohtaavat Jeesukseen uskovien varmuuden ja iloisuuden ja sammumattomalla tempolla ovat yrittäneet lannistaa jo kohta 2000 vuotta jopa tappavin ja kiduttavin keinoin. Kaikenkaikkiaan varmaan jo kymmenin miljardein ihmisten suorittamat kateuden ilmaisut ovat kuitenkin olleen surkean epäonnistuneita.


    Ketjusta on poistettu 158 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe