Missä iässä saitte hammasproteesit?

Anonyymi

Missä iässä saitte hammasproteesit ja minkä ikäinen olet nyt?

Itse sain kokoproteesit ylös ja alas 42-vuotiaana. Nyt olen 51 vuotias mies.

5

846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noinkin nuorella miehellä on ollut ilmainen tai melkein ilmainen hammashuolto koko elämän ajan.

Nyt kiinnostaa, mitä on tapahtunut. Huumeveikko, rapa-alkoholisti vai mikä tausta?

Itse olen 75 v. Pari vuotta sitten sain osaproteesit ylös ja alas. Hampaiden omahoito on ollut säännöllistä lapsuuden jälkeen ja hammaslääkäriin olen kantanut rahaa valtavasti koko aikuisiän. Siinä on ollut hammaslääkäritkin ihmeissään, mikä on, kun hampaat hajoo.

Oikeastaan tekee mieli sanoa, että pääset vähällä, kun sait tekarit jo 42 v.

• Anonyymi

Paha hammaslääkärikammo jo ala-asteelta ollut. Hampaat reikiintyi ja ne alkoivat lohkeilla jne.
        Suomessa oli hyvä hammashoito lapsuudessa ja nuoruudessani. On vielä nykyäänkin.
        Että siinä syy miksi tekarit suussa.
        Terveisin. Aloittaja

• Anonyymi

Täällä tuntuu siltä että huonommas kunnos vaikka käyn hammaslääkärissä.Mulla yks kaveri joka jätti hoitamatta yli kymmenen vuotta sitten nyt kävi tarkastuksessa kuvat otettiin hampaat kunnos muutama pieni reijjän alku.Voipi olla että hampaat kestäis paremmin kun ei juoksis rahojaan viemäs lääkäriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paha hammaslääkärikammo jo ala-asteelta ollut. Hampaat reikiintyi ja ne alkoivat lohkeilla jne.
        Suomessa oli hyvä hammashoito lapsuudessa ja nuoruudessani. On vielä nykyäänkin.
        Että siinä syy miksi tekarit suussa.
        Terveisin. Aloittaja

Onko tietoa missä Tampereella tehdään hyvät hammasproteesit.
        Tuntuu tosi turhauttavalta teettää proteesia jos se ei onnistu.

• Anonyymi

Olisi tosiaan mukava tietää missä iässä legot hajoo lopullisesti , itse nyt 56v ja 3 revittyä hammasta ja juuri tulin lekurista ja taas 1 huonoennusteinen hammas joka eilen lohkesi eikä muottia saanu lekuri paikalleen niin paikka päälle ja kuulemma joko kestää tai sitten ei . mulla lapsuudsta asti kova narskuttaminen yöllä , muuten säännöllisesti hoitanu ja kortisoneja joutunu syömään viimeiset 10 v muutaman kuurin vuodessa nenäonteloiden krooniseen tulehdukseen , taidan olla kumminkin suht onnekas , kait näillä vielä jokunen vuosi menee vaikka muutamasta joutuisiki vielä luopumaan kun ei esteettistä haittaa takahampaiden menetyksestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      142
      3886
    2. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      57
      2764
    3. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      68
      2731
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      86
      2520
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      34
      2383
    6. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      88
      1568
    7. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      106
      1539
    8. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      641
      1332
    9. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      85
      1275
    10. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      165
      1187
    Aihe