Tenox 20mg

unettomuuteen

Mula on vaikeita unihäiriöitä ja sain tänään tuota lääkettä lääkiriltä. Onko millainen vaikutus?

17

3389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tenox

teki unesta levotonta, painajaisia jne. imovane on sopinut minulle paremmin.ainoa huono puoli imovanessa on paha maku suussa seuraavana päivänä mutta onneksi lääkkeen tarve on vain harventunut entisestään. edellisestä lääkkeen otosta jo useampi kuukausi.

• Nita

20 mg, mutta otan yleensä vaan puolikkaan. Minusta oikein hyvä lääke. Herään joskus kahden maissa yöllä, ahdistaa enkä saa uudelleen unesta kiinni. Olen silloin ottanut puolikkaan ja olo rauhoittuu. Uni tulee melko äkkiä ja aamulla on ihan tavallinen pirteä olo.Lääkäri vaan sanoi että ei kannata ottaa joka ilta. Siihen voi kai tottua.

• siitä tulee riippuvaiseksi.
        Nita kirjoitti:

20 mg, mutta otan yleensä vaan puolikkaan. Minusta oikein hyvä lääke. Herään joskus kahden maissa yöllä, ahdistaa enkä saa uudelleen unesta kiinni. Olen silloin ottanut puolikkaan ja olo rauhoittuu. Uni tulee melko äkkiä ja aamulla on ihan tavallinen pirteä olo.Lääkäri vaan sanoi että ei kannata ottaa joka ilta. Siihen voi kai tottua.

Imovane ei aiheuta samaa.

• Nita
        siitä tulee riippuvaiseksi. kirjoitti:

kertoa että minulla on ollut Imovanea, mutten pystynyt käyttämään koska aamulla suussa oli niin paha maku kuin olisi syönnyt myrkkyä.

• Nita
        Nita kirjoitti:

kertoa että minulla on ollut Imovanea, mutten pystynyt käyttämään koska aamulla suussa oli niin paha maku kuin olisi syönnyt myrkkyä.

olen käyttänyt Tenoxia jo muutaman vuoden pari kolme kertaa viikossa enkä ole tullut riippuvaiseksi. Minulle se on hyvä lääke koska auttaa ahdistukseen joka minulle joskus tulee yöllä. Sain sen takia että minulla on sydämen muljahtelua ja rytmihäiriöta. Kun herää niihin niin usein ahdistaa eikä saa uudelleen unesta kiinni.

• sydänoireisiin
        Nita kirjoitti:

olen käyttänyt Tenoxia jo muutaman vuoden pari kolme kertaa viikossa enkä ole tullut riippuvaiseksi. Minulle se on hyvä lääke koska auttaa ahdistukseen joka minulle joskus tulee yöllä. Sain sen takia että minulla on sydämen muljahtelua ja rytmihäiriöta. Kun herää niihin niin usein ahdistaa eikä saa uudelleen unesta kiinni.

ole määrätty beetasalpaajaa, se rauhoittaa tilanteen paremmin kuin joku Tenox.
        Ja Imovanen voi vaihtaa esim.Stilnoctiin, siitä ei tule ns.jälkimakua.
        Eikä siitä tule riippuvaiseksi, Tenox on bentso, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

• kun olet muutaman vuoden
        Nita kirjoitti:

käyttänyt, koitapa lopettaa se 2-3krt/vko.ssa, käyttö!!! Ei ihan heti tule uni...

• on, eli
        kun olet muutaman vuoden kirjoitti:

käyttänyt, koitapa lopettaa se 2-3krt/vko.ssa, käyttö!!! Ei ihan heti tule uni...

kannattaisi kokeilla lopettaa se kokonaan, siinä sitten huomaa onko riippuvainen vai ei.
        Samaa mieltä ed. kirjoittajan kanssa, eipä taida uni tulla simmuun aikoihin lopettamisen jälkeen.

Lopeta, jos lopetat, asteittain se, elimistösi on nimittäin tottunut siihen (puoliintumisajat ovat suht pitkiä bentsoissa) ja saatat äkkilopetuksella saada erittäin epäm.sivuvaikutuksia.

Ei milään pahalla, mutta kyllä 2-3 krt viikossa noin pitkän ajan käytössä on jo syntynyt fyysinen riippuvuus, sinä et vain tunne sitä kehossasi koska Tenox vaikuttaa noina välipäivinäkin vielä kehossasi.
        Tenox on bentso, ja niihin valitettavasti pääsääntöisesti syntyy riippuvuus, se on ihan järjellä ajateltuna normaalia.

• Nita
        sydänoireisiin kirjoitti:

ole määrätty beetasalpaajaa, se rauhoittaa tilanteen paremmin kuin joku Tenox.
        Ja Imovanen voi vaihtaa esim.Stilnoctiin, siitä ei tule ns.jälkimakua.
        Eikä siitä tule riippuvaiseksi, Tenox on bentso, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

betasalpaaja. Mutta silti yöllä tykyttelee. No.. en laske itseni riippuvaiseksi. Kyllä joskus on viikkojakin etten käytä Tenoxia. Välillä' on vaan elämässä stressaavia aikoja. Onhan hyvä että silloin on lääkkeitä auttamassa.Kävin kardiologilla äskettäin ja hän kirjoitti Tenoxia lisää. Kysyi kuinka usein tarvitsen ja hänen mielestä ei liian usein. Luotan kyllä oman lääkäriin.Kyllä kaikista lääkkeistä voi tulla riippuvaiseksi. Ei Imovanet, Stilnochtit ja muutkaan sen vaarattomia ole. Tenox on bentso.. mutta silti.

• Ovidiu
        siitä tulee riippuvaiseksi. kirjoitti:

Kyllä Imovanestakin voi tulla riippuvaiseksi pitkällä juoksulla. Vaikka tsopikloni ei kuulu bentsodiatsepiineihin, on se kuitenkin niiden kaltainen aine.

Stilnoctia, Imovanea, Sonataa jne. markkinoidaan "nukahtamislääkkeinä", mikä on hieman harhaanjohtavaa. Stilnoct ja Sonata ovat lyhytvaikutteisia unilääkkeitä ja Imovane on keskipitkävaikutteinen unilääke aivan kuten Tenoxkin.

• entä sitten?
        on, eli kirjoitti:

kannattaisi kokeilla lopettaa se kokonaan, siinä sitten huomaa onko riippuvainen vai ei.
        Samaa mieltä ed. kirjoittajan kanssa, eipä taida uni tulla simmuun aikoihin lopettamisen jälkeen.

Lopeta, jos lopetat, asteittain se, elimistösi on nimittäin tottunut siihen (puoliintumisajat ovat suht pitkiä bentsoissa) ja saatat äkkilopetuksella saada erittäin epäm.sivuvaikutuksia.

Ei milään pahalla, mutta kyllä 2-3 krt viikossa noin pitkän ajan käytössä on jo syntynyt fyysinen riippuvuus, sinä et vain tunne sitä kehossasi koska Tenox vaikuttaa noina välipäivinäkin vielä kehossasi.
        Tenox on bentso, ja niihin valitettavasti pääsääntöisesti syntyy riippuvuus, se on ihan järjellä ajateltuna normaalia.

Jonkin asteisesti riippuvainen tenoxiin ja käyttää lääkärin kirjoittamaa lääkettä ja elämänlaatu on parempaa,niin mitä siitä?Toiset tarvitsee lääkkeitä ja toiset ei!Mutta älkäämme ainakaan huonontako tarvitsijan oloa.

• Nita
        entä sitten? kirjoitti:

Jonkin asteisesti riippuvainen tenoxiin ja käyttää lääkärin kirjoittamaa lääkettä ja elämänlaatu on parempaa,niin mitä siitä?Toiset tarvitsee lääkkeitä ja toiset ei!Mutta älkäämme ainakaan huonontako tarvitsijan oloa.

en vieläkään katso itseeni riippuvaiseksi, mutta entäs jos olisinkin. En jaksa tehdä töitä jos en nuku,onneksi on lääkettä joka auttaa. Tenox on ollut minulle hyvä koska herään ahdistukseen ja sydämentykytyksiin. Kausittain on parempi olla ja silloin voin viikkojakin olla ilman Tenoxia.
        Olen myös riippuvainen suklaasta, cociksesta jne... miksi aina hätä on suuri kun joku ihminen esim. on riippuvainen lääkkeistä. Riippuvaiseksi voi tulla niin hirmusen monista asioista.

• unilääkkeistä
        Nita kirjoitti:

en vieläkään katso itseeni riippuvaiseksi, mutta entäs jos olisinkin. En jaksa tehdä töitä jos en nuku,onneksi on lääkettä joka auttaa. Tenox on ollut minulle hyvä koska herään ahdistukseen ja sydämentykytyksiin. Kausittain on parempi olla ja silloin voin viikkojakin olla ilman Tenoxia.
        Olen myös riippuvainen suklaasta, cociksesta jne... miksi aina hätä on suuri kun joku ihminen esim. on riippuvainen lääkkeistä. Riippuvaiseksi voi tulla niin hirmusen monista asioista.

Itse söin monta vuotta joka ilta tenoxia, imovanea ja mitä milloinkin. Sitten eräänä iltana vain päätin lopettaa ja onnistuihan se. Siinä vain pari yötä torkahtelin max. 10 minuutin jaksoja ja välillä taas tuntikausia valveilla. Kolmantena yönä unta sitten riittikin ihan aamuun saakka.

• fiiuliN
        on, eli kirjoitti:

tarkoittaa tuo bentso?

• Nita
        fiiuliN kirjoitti:

tarkoittaa tuo bentso?

on Tematsepaami joka on bentsodiatsepiineihin kuuluva lääke!

• niin(järkeistettynä)
        Nita kirjoitti:

Jos valvot niin kärsit,jos valvot kärsii läheisesi,elämäsi,työ,koulu ja oikeesti ihan kaikki.
        jos nukut lääkkeen avulla niin kuka kärsii?
        aivan.....
        unihäiriöisiä tai lääke käyttäjiä kyllä helposti syyllistettäisiin,mutta unettomuus on helvettiä ja siihen liittyvät muut asiat on helvettiä!
        itse kärsin käsittämättömästä unettomuudesta jo 15,vuotta sitten:sain siitä tai valvomisseuraksina mm:paniikkihäiriöitä uskomatonta ahdistusta ynm:
        helpotus oli niin valtava kun sain nukahtamislääkkeitä koko elämä ja perhesuhde pelastui.
        ja näin yhä tänäkin päivänä(minä tarvitsen ja olen riippuvainen unestani sekä pilleristäni)ja muutos entiseen minään on se että nukun ja elän tasapainossa!
        olisin varmasti siinä helvetissä valinnut jos olisi ollut pakko niin alkamisen alkoholistiksi tai huumeidenkäyttäjäksi.Unettomuus tekee nimittäin hulluksi!

• Anonyymi
        niin(järkeistettynä) kirjoitti:

Jos valvot niin kärsit,jos valvot kärsii läheisesi,elämäsi,työ,koulu ja oikeesti ihan kaikki.
        jos nukut lääkkeen avulla niin kuka kärsii?
        aivan.....
        unihäiriöisiä tai lääke käyttäjiä kyllä helposti syyllistettäisiin,mutta unettomuus on helvettiä ja siihen liittyvät muut asiat on helvettiä!
        itse kärsin käsittämättömästä unettomuudesta jo 15,vuotta sitten:sain siitä tai valvomisseuraksina mm:paniikkihäiriöitä uskomatonta ahdistusta ynm:
        helpotus oli niin valtava kun sain nukahtamislääkkeitä koko elämä ja perhesuhde pelastui.
        ja näin yhä tänäkin päivänä(minä tarvitsen ja olen riippuvainen unestani sekä pilleristäni)ja muutos entiseen minään on se että nukun ja elän tasapainossa!
        olisin varmasti siinä helvetissä valinnut jos olisi ollut pakko niin alkamisen alkoholistiksi tai huumeidenkäyttäjäksi.Unettomuus tekee nimittäin hulluksi!

Tenori ei tehnyt minua riippuvaiseksi.Lopetin niiden ottamisen suoraan,ilman vieroitusoireita.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2995
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1570
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1422
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      979
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe