Onko Juudas Iskariot helluntalaisten taivaassa?

Anonyymi

Juudas vielä eläissään tunnusti uskonsa Jeesuksen jumaluuteen ja katui syntiään ja täytti helluntalaisten opetuksen ja määritelmän miten monimurhaajatkin nykypäivänä lunastavat taivaspaikan itselleen " usko Jumalaan ja kadu syntejäsi "

31

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä pilkkaa Juudasta. Häntä on kiittäminen pelastuksestamme. Ilman häntä Jeesus ei olisi pystynyt lunastamaan syntejämme.

• Anonyymi

Vapaidensuuntien Jeesuksen jumaluuden kieltäviä ja sitä pilkkaavia vapaamuurarioppeja.

• Anonyymi

Juudas teki vain mitä Jeesus käski hänen tehdä!
      Juudas oli Jeesuksen uskollisin opetuslapsi ja ystävä!
      Lue Raamatusta mitä kaikkea Jeesus teki, vain että hänellä oli pakkomielteenään toteuttaa pitkä lista vanhoja kirjoituksia!
      Jeesus petti Juudaksen!!!

Johanneksen evankeliumi:
      19:28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano."
      19:29 Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen. 
      19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Psalmit:
      69:22 Koiruohoa he antoivat minun syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä.

Luukkaan evankeliumi:
      23:36 Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä

Matteuksen evankeliumi:
      27:34 he tarjosivat hänelle juotavaksi katkeralla nesteellä sekoitettua viiniä; mutta maistettuaan hän ei tahtonut sitä juoda. 

Markuksen evankeliumi:
      15:36 Ja muuan juoksi ja täytti sienen hapanviinillä, pani sen ruovon päähän ja antoi hänelle juoda sanoen: "Annas, katsokaamme, tuleeko Elias ottamaan hänet alas." 
      15:37 Mutta Jeesus huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.

• Anonyymi

"Psalmit:
        69:22 Koiruohoa he antoivat minun syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä."

Ei kerro Jeesuksesta millään tasolla.

• Anonyymi

Onko taivaita monia? Mitä sekoilet? Olet itse pilkkaaja.

• Anonyymi

"Onko taivaita monia? Mitä sekoilet? Olet itse pilkkaaja."

Tietysti on !Jokaisella lahkolla ja uskonsuunnalla on oma taivaansa vai luuletko että helluntailainen pääsee harhaoppisena esimerkiksi lestadiolaisten tai jehovien taivaaseen ?ei varmasti pääse vaan joutuu heidän helvettiinsä kitumaan ja kärsimään ikuisuuden ja päinvastoin tietysti .
        Sama juttu on kaikkien uskonsuuntien /lahkojen suhteen ei elämänsä vääräoppisena syntisenä eläneellä ole mitään asiaa puhdasoppisten taivaaseen siksi luulenkin että uskovaiset ovat tiukan paikan edessä viimeisellä tuomiolla rienatessaan ja arvostellessaan eläessään ehkä juuri oikeaoppisia uskovaisia ja harrastaessaan itse väärää oppia .

• Anonyymi

On. Niitä on seitsemän eri tasoa.

Taivaasta puhutaan yksikössä, tarkoittaen kokonaisuutta, mutta Taivaassa on myös nk. eri tasoja. Korkein taso on nk "7. Taivas".

Tästä sanontakin: "Olo on kuin seitsemännessä Taivaassa".

Myös heprean alkukielessä Taivaasta puhutaan monikossa. "Taivaat".

שמיים = Taivas, Taivaat (monikollinen), Ylhäällä, vetten päällä.

• Anonyymi

Juudas kielsi teoillaan Jeesuksen. Aivan kuten sinäkin nyt teet kun et muuta tee kuin syyttele toisia. Se kertoo ettet pidä Jeesusta oikeasti Herranasi, ketä sinun kuuluisi palvella. Palvelet omaa vihaasi ja katkeruuttasi. Juudas varasti seurakunnalta ja kavalsi Jeesuksen.

• Anonyymi

"Juudas kielsi teoillaan Jeesuksen. "

Kyse ei olekkaan siitä vaan siitä mitä sen jälkeen tapahtui eli Juudas katui ja uskoi Jeesukseen eli pelastui katuessaan syntejään ja uskoessaan Jumalaan.

Muutenhan Pietarikin joka kielsi Jeesuksen jopa kolmasti olisi ajatusmallisi mukaan helvetissä jos käytät samaa metodia häneen kuin Juudakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Juudas kielsi teoillaan Jeesuksen. "

Kyse ei olekkaan siitä vaan siitä mitä sen jälkeen tapahtui eli Juudas katui ja uskoi Jeesukseen eli pelastui katuessaan syntejään ja uskoessaan Jumalaan.

Muutenhan Pietarikin joka kielsi Jeesuksen jopa kolmasti olisi ajatusmallisi mukaan helvetissä jos käytät samaa metodia häneen kuin Juudakseen.

Ei kukaan ole synnitön, mutta on syntiä joka on kuolemaksi ja joka ei, aivan kuten Paavali opettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan ole synnitön, mutta on syntiä joka on kuolemaksi ja joka ei, aivan kuten Paavali opettaa.

"Ei kukaan ole synnitön, mutta on syntiä joka on kuolemaksi ja joka ei, aivan kuten Paavali opettaa."

Eli Helluntalaisten opetus on sitten harhaopetusta uskontunnustus ja syntiensä katuminen on siis vain turhaa ajankulua .Miksi ette opetusksissanne kerro tästä asiasta että kaikista synneistä ei voikaan pelastua ja onko tämä seurakuntakohtaista vai yhtenäistä helluntalaisilla mistä synneistä voi pelastua ja mistä ei ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei kukaan ole synnitön, mutta on syntiä joka on kuolemaksi ja joka ei, aivan kuten Paavali opettaa."

Eli Helluntalaisten opetus on sitten harhaopetusta uskontunnustus ja syntiensä katuminen on siis vain turhaa ajankulua .Miksi ette opetusksissanne kerro tästä asiasta että kaikista synneistä ei voikaan pelastua ja onko tämä seurakuntakohtaista vai yhtenäistä helluntalaisilla mistä synneistä voi pelastua ja mistä ei ?

Aito katumus on aina hyödyllistä. Mutta esimerkiksi sinä et kadu pilkkaavia puheitasi ja vihaasi ja katkeruuttasi, vaan yhä vain jatkat niiden mukaan vänkäämistä.

• Anonyymi

Ristillä ryöväri uskoi Jeesukseen ja teki parannuksen ja pääsi taivaaseen.
      Luterilaisen opin mukaa vauvakaste pelastaa ryövärin. Parannusta ja uskoontuloa ei tarvita eikä pidä tehdä.

• Anonyymi

Molemmat ryövärit herjasivat Jeesusta!

Matteuksen evankeliumi:
        27:44 Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.

• Anonyymi

Kastoiko luterilainen pappi todella Juudaksen vauvana?

• Anonyymi

Valetta. Luterilaiset eivät väitä ryövärin olleen vauvana kastettu, kuten helluntai-vapaamuurari nyt uskottelee.

• Anonyymi

Kuolleet herätetään ja silloin herätetään myös Juudas. Tuonela antaa kaikki kuolleet. Jospa se onkin niin että haukuttu Juudas onkin pelastettujen eliittiä kun hän toteutti Jumalan tahdon. Jollei hän olisi kavaltanut Jeesusta niin mitä sitten olisi tapahtunut?

• Anonyymi

Raamatussa sanotaan, että Juudas Iskariot oli kadotuksen lapsi, joten hän ei pelastunut. Hän myös teki itsarin, joten ei ole mitään syytä luulla, että olisi voinut pelastua.

Joh 17:12 Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen.

• Anonyymi

Kumpi siinä nyt painaa enemmän? Jokainen joutuu tuomiolle, myös Juudas koska eihän ketään tuomita etukäteen. Se tapahtuu vasta viimeisellä tuomiolla.
        Tuntuu kummalliselta että ihminen saa tuomion jotta kirjoitus toteutuisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpi siinä nyt painaa enemmän? Jokainen joutuu tuomiolle, myös Juudas koska eihän ketään tuomita etukäteen. Se tapahtuu vasta viimeisellä tuomiolla.
        Tuntuu kummalliselta että ihminen saa tuomion jotta kirjoitus toteutuisi?

Jumala voi ilmoittaa kadotustuomiosta etukäteen.

Jes 22:14 Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.

• Anonyymi

Missä lukee, että Juudas tunnusti uskonsa Jeesuksen jumaluuteen?

Raamattu kertoo Juudaksen olleen opetuslasten joukkoon liittynyt, jonkinlainen "huijarisaarnaaja", varas.

Joh. 12: 1-6
      1 Kuusi päivää ennen pääsiäistä Jeesus saapui Betaniaan, jossa Lasarus asui, hän, jonka Jeesus oli herättänyt kuolleista.
      2 Siellä valmistettiin hänelle ateria, ja Martta palveli, mutta Lasarus oli yksi niistä, jotka olivat aterialla hänen kanssaan.
      3 Niin Maria otti naulan oikeata, kallisarvoista nardusvoidetta ja voiteli Jeesuksen jalat ja pyyhki ne hiuksillaan; ja huone tuli täyteen voiteen tuoksua.
      4 Silloin sanoi yksi hänen opetuslapsistaan, Juudas Iskariot, joka oli hänet kavaltava:
      5 "Miksi ei tätä voidetta myyty kolmeensataan denariin ja niitä annettu köyhille?"
      6 Mutta tätä hän ei sanonut sentähden, että olisi pitänyt huolta köyhistä, vaan sentähden, että hän oli varas ja että hän rahakukkaron hoitajana otti itselleen, mitä siihen oli pantu.

Juudas ei selvästikään "uskonut Jeesukseen" hengellisessä mielessä, hänelle raha oli ainoa motiivi roikkua jengissä. Jos hän olisi uskonut, hän olisi katsellut tapahtumaa hiljaa, kuten muut opetuslapset, puuttumatta yksin Jeesuksen ja Marian omantunnon väliseen asiaan.

Edelleenkään hän ei tunnusta Jeesusta, vaan harmittelee vain omaa, perätöntä ilmiantoaan ("viaton veri"), tietäen sen synniksi:

Matteus 27: 1-5 (6-8)
      1 Mutta aamun koittaessa kaikki ylipapit ja kansan vanhimmat pitivät neuvoa Jeesusta vastaan tappaaksensa hänet;
      2 ja he sitoivat hänet ja veivät pois ja antoivat hänet maaherran, Pilatuksen, käsiin.
      3 Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille
      4 ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."
      5 Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.

6 Niin ylipapit ottivat hopearahat ja sanoivat: "Ei ole luvallista panna näitä temppelirahastoon, koska ne ovat veren hinta".
      7 Ja neuvoteltuaan he ostivat niillä savenvalajan pellon muukalaisten hautausmaaksi.
      8 Sentähden sitä peltoa vielä tänäkin päivänä kutsutaan Veripelloksi.

Juudas hirttäytyi, joka oli epäuskon teko. Jeesus Itse nimitti häntä kadotuksenlapseksi:

Joh. 17:12
      Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

Asia ei tietenkään meille kuulu. Asian on muutoin Jumalan ja Juudaksen välinen, paitsi varoituksena meille, ettemme itse olisi samankaltaisia: huijareita uskonasioissa, uskottelemalla itsellemme ja muille, että vain hokemalla "Herra, Herra", me pelastuisimme ja muka pettäisimme näin Jumalankin.

Mark. 13:37
      Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."
      🥀

• Anonyymi

Jumala voi ilmoittaa kadotustuomiosta etukäteen. Juudas Iskariot on helvetintulessa.

Joh 17:12 Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen.

Jes 22:14 Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala voi ilmoittaa kadotustuomiosta etukäteen. Juudas Iskariot on helvetintulessa.

Kaikki ihmiset kuolee perisynnin vuoksi.

1 Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläs nyt mene mytologian puolelle. On vain pelastus tai kadotus. Helvetti on kreikkalaisen mytologian tuotetta joka on jostakin syystä otettu Raamattuun.
        Jumalahan olisi täysin sadisti jos ihmistä rankaistaisiin rankaisun päälle. Tarkoitan että kuolema on jo rangaistus synnistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tod. näk. Juudas on Tuonelassa, Helvetin nk. esikartanossa / odotushuoneessa. Varsinaiseen Helvettiin, sinne joutuvat, päätyvät vasta Viimeisentuomion jälkeen.

Samoin on Paratiisi vastaavasti itse Taivaaseen pääsyn eräänlainen odotuspaikka, ennen Viimeistätuomiota. Taivasta jo sekin, muttei vielä se itse Päämesta.

• Anonyymi

Juudas ei selvästikään "uskonut Jeesukseen" hengellisessä mielessä, hänelle raha oli ainoa motiivi roikkua jengissä. Jos hän olisi uskonut, hän olisi katsellut tapahtumaa hiljaa, kuten muut opetuslapset, puuttumatta yksin Jeesuksen ja Marian omantunnon väliseen asiaan.

Jos se että Juudas sekä muut opetuslapset olivat sitä mieltä että kyseisen arvokkaan voiteen olisi voinut myydä ja auttaa köyhiä ei tee Juudaksesta mitenkään pahaa ensinnäkään siksi että muutkin opetuslapset paheksuivat voiteen käyttöä .
        Alla raamatun todistus asiasta joten asiassa ei kai ole mitään epäselvää ?Taisi Jeesus vain yksin ahnehtia itselleen voitelua jota muut syystäkin toruivat joukolla .

Matt. 26:8-9 "Mutta sen nähdessään hänen opetuslapsensa närkästyivät ja sanoivat: Mitä varten tämä haaskaus? Olisihan sen voinut myydä kalliista hinnasta ja antaa rahat köyhille."

Mark. 14:4-5 "Niin oli muutamia, jotka närkästyivät ja sanoivat keskenään: Mitä varten tämä voiteen haaskaus? Olisihan voinut myydä tämän voiteen enempään kuin kolmeensataan denariin ja antaa ne köyhille. Ja he toruivat häntä."

• Anonyymi

Juudas oli salaliiton uhri .
      Raamattu kertoo kyseisestä salaliitosta joka oli jeesuksen ja saatanan yhteinen hanke joten voi kysyä oliko Juudas loppujen lopuksi tarinan suurin uhri ja siten sankari että kirjoitus kävisi toteen ja oliko jeesus se selkäänpuukottaja .

»Se, jolle annan tämän leivänpalan.» Sitten hän kastoi palan ja antoi sen Juudakselle, Simon Iskariotin pojalle. Silloin, heti kun Juudas oli sen saanut, Saatana meni häneen. Jeesus sanoi hänelle: »Mitä aiot, tee se pian!»

Näin tapahtui salaliitto ja viattoman juudaksen pettäminen jeesuksen toimesta tämä syötti juudakselle saatanan leipäpalassa ja huom! Antoi jumalallisen käskyn toimia ...ei kukaan ihminen voi uhmata jumalan antamaa henkilökohtaista käskyä varsinkin jos jumala toimii yhdessä saatanan kanssa silloin ihminen on aseeton näitä kahta kaverusta vastaan

• Anonyymi

Raamatun kertomus Juudaksesta on melko lyhyt. Missään evankeliumin kirjoituksissa ei kuitenkaan tuoda esille sitä, että Juudas saisi tekonsa anteeksi. En halua antaa tässä sellaista vaikutelmaa että tuomitsisin hänet, mutta toisaalta hänen tekonsa oli erittäin vakava. Jeesuskin sanoi, että olisi parempi ettei hän olisi syntynytkään. En ihan tarkkaan muista, miten Jeesus tämän ajatuksen hänestä esitti, mutta noin suurinpiirtein sen jotenkin muistelisin olleen.
      Raamatussa ei myöskään tuoda esille sitä, saako Aadam ja Eeva tottelemattomuutensa anteeksi. He olivat täydellisiä ja tekivät täysin tietoisen valinnan kääntäessään Jumalalle selkänsä.
      Jumala on kuitenkin armollinen Jumala. Hänellä on yksivaltiuden nojalla oikeus päättää, miten hän toimii ihmiskunnan yksilöitten kanssa tulevan tuominnan aikana. Yhteentörmäys Jumalan ja ihmiskunnan välillä on todellisuutta ja siksi hyvin vakava asia.
      Itse ajattelen niin, että Jumala päättäköön mitä tekee ainosyntyisen poikansa Jeesuksen Kristuksen murhan osapuolille.

• Anonyymi

Juudas kuoli, ennen Jeesusta, joten hänen katumuksensa meni hukkaan. Mutta kun Jeesus kuoli, meni Hän tuonelaan. jossa Jeesus saarnasi ilosanomaa siellä oleville, koska he eivät olleet kuulleet koskaan Jeesuksen sovitustyöstä. Heidän joukossaan oli Juudaskin. Ne jotka ottivat Jeesuksen julistuksen vastaan, lähtivät, sinne missä Aabraham ja köyhä Lasarus ja toinen ristin ryöväri ovat, muiden pyhien kanssa. Tietenkin Jeesus lupauksensa mukaan, antaa armollisesti anteeksi vilpittömsti katuvalle. Esimerkkinä Paavali, joka vainosi kristittyjä. Hänet Jumala asetti luotettavana palvelukseensa ja hänen valtava syntisäkki heitettiin pois, eikä Jeesus sitä enää muistellut.

• Anonyymi

Mietis vähän. Jeesus saarnasi tottelemattomille hengille? Sana kerysso ei tarkoita evankeliumin julistamista vaan jonkun asian julkituomista.
        Olisihan se ihmeellistä että Nooan aikana hukutetuille jumalattomille saarnattaisiin parannusta. Käännös on virheellinen, kuollut on kuollut eikä hän voi tehdä parannusta.

• Anonyymi

Harhaunia!

Jeesus saarnasi tuonela-nimisessä paikassa kadotetuille enkeleille. Asia käy ilmi heprea kielisestä ja arameankielisestä Raamatusta. Tuonela on sikäli harhaanjohtava nimitys tuosta paikasta, että arameankielinen alkuteksti käyttää siitä nimitystä Sheol. Se oli paikka, johon langenneet enkelit suljettiin odottamaan tuomiota Vanhan testamentin aikaan.

Raamattu ei mainktse sanallakaan sitä, mitä Juuudakselle kävi kuoleman jälkeen. Eli kertoilet tuossa omista johtopäätöksistäsi, jotka eivät perustu Raamattuun.

Lasarus-vertaus oli Jeesuksen tapa käyttää kansantarua selittämään aikalaisille asioita, jotka olivat heille aiemmasta tuttuja.

Ristin ryöväri taas pääsi kyllä paratiisiin mutta ei heti kuoleman jälkeen. Jeesushan sanoi oikeasti: “Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä olet minun kanssani paratiisissa.”” (Luuk 23:43, FinRK)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe