Yksinäinen joulu 2021.

Anonyymi

Nyt tasan kuukausi jouluaattoon.
Täällä 2010 alkanut yksinäinen erakkoelämä jatkuu myös jouluna.
Yksinäinen.Miten sinä vietät joulua tänä vuonna?

22

1108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näyttäisi olevan aatto perjantaina, joten ihan normipäivä.

      Toisin kuin muutamina edellisinä vuosina, tuskin juon alkoholiakaan, kun on korkkia saanut pideltyä nyt kiinni pari kuukautta.

      Juhannus, joulu tai ihan tavallinen viikonpäivä, mitä väliä, täydellisen yksin silti.

      Jos joulua viettää Jeesuksen syntymäjuhlana tai pakanajuhlanana, niin eihän siinä mitään ja se ei vaadi mitään järjestäytynyttä toimintaa.

      Maallisena juhlana se ei ole ainakaan itseäni kiinnostanut koskaan tai että tämä päivämäärä vaatisi nyt jotain erikoista valmistautumista (siivoamista esimerkiksi; siivoanhan säännöllisesti muutenkin) tai hakeutumista.

      Olisihan se varmaan mukavaa, jos olisi perhe ympärillä, mutta ei ole ja tuskin koskaan tuleekaan ja sillä siisti.

    • Anonyymi

      Mulle eka joulu yksin tulossa. Saas nähdä kuin mun köy. M55

      • Anonyymi

        Sama juttu, ensimmäinen joulu yksin. Mutta en anna sen haitata, sehän on vain muutama päivä. Eikä ne tarvitse olla sen yksinäisempiä, kuin muutkaan päivät. Oleskelen kaikessa rauhassa kotona, ehkä luen, syön ja nukun, ulkoilen. Rauhallista ja tyyntä. Kaikki on kiinni omasta suhtautumisesta.


    • Anonyymi

      Hyvin ne 3pv menee yksinkin.
      Itsestähän se on kiinni, miten ne viettää.

    • Anonyymi

      Kuten niin monta kertaa ennenkin vietän joulua kotona kissojen kanssa. Joulukoristelua on, musiikkia ja jouluherkkuja. Olen oikein tyytyväinen.

      Hyvää Joulua Sinullekin!

      PS Lasten ja lastenlasten perheet viettävät joulujaan omillaan. Aiemmin olin joskus mukana, mutta en halua enää. Jokainen saa viettää joulua omalla tavallaan, yksin, kaksin tai isommalla joukolla. Minä rakastan Rauhallista Joulua!

    • Anonyymi

      Yksinäinen aamu,päivä,ilta yö seuraa toisiaan.Joka aamu alkaa uudestaan.

    • Anonyymi

      Hei taas Erakkoelämä, En vielä stressaa joulua, sitä kerkee myöhemminkin. Ota rennosti vielä on jouluun aikaaa.

    • Anonyymi

      En osta kelleen mitään. Kaikki ollu taas niin kovin tuhmia.

      - Entinen pukki

      • Anonyymi

        Mä ostsn itselleni äly tv:n joululahjaksi.


    • Anonyymi

      Töissä menee tämäkin joulu, kuten jo monena vuonna tätä ennen. Onneksi on sellaine työ, ettei se juhlapyhiä katso. Kotona kököttäisin vain yksin tekemättä mitään, töissä sentään on työkaverit ja jouluruokaa sekä herkkuja. Ei tunnu niin yksinäiseltä.

      • Anonyymi

        Töissähän se joulu olikin parasta aikaa olla. Kolminkertainen palkka ja esinahat itse viettämässä joulua eikä kiusaamassa alamaisiaan.
        Nyt eläkeukkona ihan tavallinen päiväohjelma yksin kerrostalossa. Toiset viettämässä omia joulujaan jossakin, ei kuulu yläkerran kanta-astujan tömistely, saa kerrankin nukkua ilman kuulosuojaimia korvilla. Eikä kuulu alakerran rakin räkytys. Vanhaan mutta etäiseen naisystäväänkään ei tarvitse ottaa yhteyttä, Alzheimer hoiti omansa ja se saalistuskin jäi sitten pois. Yhdelle lainasin kirjan vaikka ei olisi pitänyt. Nyt 3 kk jälkeen kysäisin, milloin saisin hakea pois. Siitäkös veti koko pussillisen herneitä nenäänsä! Kertoi mm heittäneensä roskiin jo ajat sitten. Pitäisikö tehdä joulun jälkeen rikosilmoitus petoksesta, sitä kirjaa kun ei saa enää mistään?
        Toinenkin juttukaveri veti herneet nenuunsa jostakin. En vain tiedä mistä. Auton hänelle muutama vuosi sitten maksoin eläkkeestäni; kenellepä minä säästäisin ja rahaa keräisin?
        Niin ja diakonia aikoi auttaa vähempiosaisia vetämättä välistä mitään. Lahjoitin sinne 30 k€, toivottavasti menee oikeaan tarkoitukseen. Ellei, niin palakoot kerääjät Helvetissä koko rahakasan päällä!
        Glögiä ajattelin ostaa ja pullon Leijonaviinaa. Vaan enpä taidakaan ostaa. Kuitenkin jotain hölmöilisin. Oluttakin menee liikaa muutenkin. Jospa kaupasta löytyisi punalaputettuja laatikoita? Kinkkua en osta jos ei ole valmiskinkkua missä reilusti läskiä.
        Minulle ilmoitettiin päivämäärä 26.10.2022. Olisikohan se hiippakunnan vaihdon päivämäärä? Pitänee maksaa yhtiövastikkeet reilusti pitemmälle, saavat pitemmälle muumioituneena sitten löytää kun tulevat oven läpi katsomaan miksei laskuja ole maksettu.
        Mikäpä tässä sitä odotellessa!


    • Anonyymi

      Yksin vietän kun sukulaiset asuu sen verran kaukana. Mieluummin olisin jonkun seurassa mutta olosuhteiden pakosta se on vaan jotain itsekseen keksittävä. Ehkä joku leffa, herkkuja ja nukkumista... Tietysti jos joku haluaa vaihdella viestejä tämmösen 41v tatuoidun kiriään kanssa niin sekin olisi kivaa :)

    • Anonyymi

      Yksin. Olisko vuodesta 2001 alkanut mulla.

    • Anonyymi

      Yksin tottakai, ei mitään koristeluja. Facerin avec suklaata ostan laatikollisen ja limpskaa pizzaa.

      Niitä nautin makuupussissa ja surffaan netissä.

      Ou jee.

      • Anonyymi

        Näin just, jouluna voi syödä vaikka mämmiä.


    • Anonyymi

      Sama tuntimäärä sitä päivässä on niin jouluna kun arki tiistaina, samanlailla se joulukin menee yksin kun joku tavallinen arkipäivä. Mitä tuosta murehtimaan suotta.

    • Hei kaikille,

      Muistuttelen, että monet auttavat tahot ovat avoinna myös joulunaikaan, jos tulee sellainen olo, että kaipaa ulkopuolista tukea. Tässä niistä pari:

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Yksin vietän joulua mutta en ole yksinäinen. "Sydämeeni joulun teen."

      • Anonyymi

        Hyvä niin.
        Joku on yksinäinen ihmisten keskelläkin.


    • Anonyymi

      Nuo auttavat puhelimet on hyviä, sinne voi soittaa jos tilanne tuntuu tukalalta.

    • Anonyymi

      Jouluahdistuksesta pitää puhua. Voi myös alkaa irtaantumaan jouluilmiöstä vaikka het'siltään. Aikaa se vie, mutta v.2022 joulusta tulee yksinäisellekin helpompi, jos sitä alkaa työstämään aktiivisesti.

      Kannattaa järjestää pientä puuhaa. Voi auttaa vaikka helpottamalla oman lähiseutusi vähätuloisia perheitä.
      Itse olen mies pa-väkeä. Jos säät ehtivät muuttua talvisemmaksi, voi vaikka siivoilla. Vaikka itse en ole jouluihmisiä, en halua rikkoa alueeni joulurauhaa meluisilla ulkoduuneillani.

    • Anonyymi

      Hyvää joulua ja rauhallista uutta vuotta 2023 kaikille yksinäisille ! T: eräs yksinäinen tonttu Salosta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      130
      2465
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1474
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1297
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      350
      1233
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      105
      1140
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1045
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      759
    8. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      741
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      729
    10. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      720
    Aihe