"Miksi lähdin Mormonikirkosta" - ex-Mormonien kertomukset

Anonyymi

Tubettaja Exmo Lexillä on video jossa hän lukee toisilta ex-Mormoneilta saamiaan kertomuksia siitä mikä sai heidät lähtemään MAP-kirkosta. Videon nimi on "Why I Left the Mormon Church STORIES"

Suosittelen.

32

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tai tämä "Castle Girl" joka juurikin myös lähti kirkosta...

        Why the LDS/Mormon Church Isn't Good Part 1: Leaders' Random Thoughts Become "Revelation"
        https://youtu.be/aNTvN22Fn0U


    • Anonyymi

      Yksi toinen vastaava on "It's Me Jessie" kanava. Hänellä on paljonkin videoita joissa käsittelee Mormonien oppeja.

      Esimerkiksi alla linkattu video "LDS Testimonies | "The Testimony Glove" | Feelings vs. Fact" jossa hän käsittelee Mormonien tapaa aivopestä lapsensa kirkon jäseniksi opettamalla heidät TUNTEMAAN että MAP-kirkko on totuus.

      Videon ohjeistekstissä hän kysyykin

      How can you base your entire belief system on feelings?

      tai suomeksi vähän niikuin että

      Kuinka voit oikein perustaa kokonaisen uskonnon tunteisiin?

      No, kai se toimii jos jokainen osanottaja haluaa käyttää mahdollisuutta väittää että "Herra, Herra, ehkä tein väärin mutta minähän vain uskoin mitä minulle sanottiin."

      (Ja siihen Herra sitten kai voisi vastata että "Ei sulle tullu koskaan mieleen ottaa selvää noista asioista jotain muuta kautta kun tuon kirkon omista julkaisuista???")

      • Anonyymi

        Tunteet ovat tärkeitä Mormoneille. Yksi heidän opeistaan on että "lämmin tunne vatsassa" (a warm feeling in the bosom) kertoo heille että heidän uskonsa on "totuus".

        Tästä syystä heiltä kai pitkälti kiellettiinkin lämpimät juomat. Koska jäsenet olisivat huomanneet että oho se lämmin tunne voi tulla muistakin syistä.

        Tuon tubettajan yllä mainittu video on täällä:

        https://www.youtube.com/watch?v=nMC6BS3VVgA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet ovat tärkeitä Mormoneille. Yksi heidän opeistaan on että "lämmin tunne vatsassa" (a warm feeling in the bosom) kertoo heille että heidän uskonsa on "totuus".

        Tästä syystä heiltä kai pitkälti kiellettiinkin lämpimät juomat. Koska jäsenet olisivat huomanneet että oho se lämmin tunne voi tulla muistakin syistä.

        Tuon tubettajan yllä mainittu video on täällä:

        https://www.youtube.com/watch?v=nMC6BS3VVgA

        Bosom on rinta suomeksi. Varmaan sydänkohtaus aiheuttaa sen polttavan tunteen rinnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bosom on rinta suomeksi. Varmaan sydänkohtaus aiheuttaa sen polttavan tunteen rinnassa.

        Monille mormoneille moninainti-ilmoituksesta tulee hyvä ja lämmin tunne, joten sen täytyy olla totta.


    • Kannattaa myös tutustua kirkon omiin sivuihin, joissa käsitellään jokainen vastustajien väite. Kirkosta luopuneet ovat uskoneet jonkin väärän väitteen kirkosta ja pitäneet sitä totena eikä sitä, mitä kirkko asiasta sanoo.

      Jos lukee vain vihollisten väitteet niin eihän siitä mitään tule.

      Näissä keskusteluissa asiat käsitellään kohta kohdalta, silloin kun joku jäsen jaksaa vastata.

      • Anonyymi

        höh. MAP-kirkko vuosikausia kielsi tai pysyi hiljaa esim siitä että Joseph Smithillä oli useampi seksipartneri ("vaimo") ihan kuten siitäkin miksi olivat kieltäneet mustilta jotkut temppeliedut.

        Vois ajatella miksi ne mustien temppeliedut nyt voidaan sallia mutta aiempina vuosikynmeninä ei missään nimessä.

        MAP-kirkon ongelma on että kaikki paitsi Mormonit itse näkevät että heidän sanansa ei ole luotettava ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        höh. MAP-kirkko vuosikausia kielsi tai pysyi hiljaa esim siitä että Joseph Smithillä oli useampi seksipartneri ("vaimo") ihan kuten siitäkin miksi olivat kieltäneet mustilta jotkut temppeliedut.

        Vois ajatella miksi ne mustien temppeliedut nyt voidaan sallia mutta aiempina vuosikynmeninä ei missään nimessä.

        MAP-kirkon ongelma on että kaikki paitsi Mormonit itse näkevät että heidän sanansa ei ole luotettava ollenkaan.

        Jokainen joka rehellisesti tutustuu molempien osapuolten väitteisiin, näkee, että kirkon perustajajäsenet olivat vanhurskaita uskon miehiä, ja että panetteluja tosiaan on ollut alusta alkaen ja edelleen on.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jokainen joka rehellisesti tutustuu molempien osapuolten väitteisiin, näkee, että kirkon perustajajäsenet olivat vanhurskaita uskon miehiä, ja että panetteluja tosiaan on ollut alusta alkaen ja edelleen on.

        Rehellisesti on tutustuttu molempien osapuolten väitteisiin. Kirkko valehteli aina vuoteen 2014 asti, että Smithillä oli seksisuhde vain Emman kanssa. Mutta vuonna 2014 kirkko siis myönsi, että "vastustajat" olivatkin olleet kaiken aikaa oikeassa tuossa(kin) asiassa. Olli itse valehteli aina tähän vuoteen asti samaa, minkä kirkko myönsi valheeksi jo vuonna 2014! Kannattaa siis luottaa siihen osapuoleen, joka on kertonut totuutta jo melkein kahden vuosisadan ajan, ei siihen, mikä on valehdellut melkein saman ajan.

        Kirkon perustajat olivat melkoisia pukkeja. Moninainti-ilmoituksen Smith keksi jäätyään housut nilkoissa kiinni perheensä piian/kasvatustyttären naiskentelusta. Paneskelua tosiaankin oli heti alusta lähtien!


      • Mainitse YKSIKIN vastustajien väite, jonka kirkon sivut ovat kumonneet?


      • Olli.S kirjoitti:

        Jokainen joka rehellisesti tutustuu molempien osapuolten väitteisiin, näkee, että kirkon perustajajäsenet olivat vanhurskaita uskon miehiä, ja että panetteluja tosiaan on ollut alusta alkaen ja edelleen on.

        Vanhurskaita? Mitä vanhurskasta on pikkutyttöjen moninaiskentelussa? Paneskeluja on ollut alusta alkaen, vaikka kirkko VALEHTELI aina vuoteen 2014 asti, että Joseph Smith paneskeli vain Emmaa. Kirkon oli pakko luopua valheistaan, kun kirkon omatkin tutkijat (mm. Avery ja Newell) osottivat, että Joseph jäi housut nilkoissa kiinni perheen piian/kasvattityttären Fanny Algerin paneskelusta Emman nähden. Olli VALEHTELI aina tähän vuoteen asti tälläkin palstalla toistuvasti, että Josephilla ei ollut seksisuhteita muiden kuin Emman kanssa.

        Paraskin puhumaan rehellisyydestä...


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Rehellisesti on tutustuttu molempien osapuolten väitteisiin. Kirkko valehteli aina vuoteen 2014 asti, että Smithillä oli seksisuhde vain Emman kanssa. Mutta vuonna 2014 kirkko siis myönsi, että "vastustajat" olivatkin olleet kaiken aikaa oikeassa tuossa(kin) asiassa. Olli itse valehteli aina tähän vuoteen asti samaa, minkä kirkko myönsi valheeksi jo vuonna 2014! Kannattaa siis luottaa siihen osapuoleen, joka on kertonut totuutta jo melkein kahden vuosisadan ajan, ei siihen, mikä on valehdellut melkein saman ajan.

        Kirkon perustajat olivat melkoisia pukkeja. Moninainti-ilmoituksen Smith keksi jäätyään housut nilkoissa kiinni perheensä piian/kasvatustyttären naiskentelusta. Paneskelua tosiaankin oli heti alusta lähtien!

        En ole koskaan ajatellut ja väittänyt, että seksuaalinen puoli oli vain Emman kanssa. Sen sijaan en tiedä mitään lapsista muiden kanssa. Mielelläni tietäisin. Family Searchissä ei ole mainittu muita lapsia. Vaimoilla on kyllä lapsia muiden miesten kanssa.

        Josephin yksityisasioitahan ne ovat, mitä hän on tehnyt vaimojensa kanssa. Se on varmaa, että suuri osa oli vain henkisiä avioliittoja tai sijaisavioliittoja, kuten sijaiskasteetkin. Näistä on nykyään niin tarkkoja tutkimuksia kuin vaan voi tehdä lähdeaineiston mukaan. Kaikkea ei yksinkertaisesti tiedetä ja kaikki tietävät millaisiksi vastustajat haluaisivat asiat vääntää.

        Kanoninen totuus on, että Joseph Smith oli puhdas ja synnitön kuollessaan, viaton, syntinsä anteeksi saanut, ja hänet on nähty taivaassa paratiisin puolella, selestisellä puolella paratiisissa. Kanoninen totuus. Tarkoittaa sitä, että on kuin se Raamatun Sanassa lukisi.


      • Olli.S kirjoitti:

        En ole koskaan ajatellut ja väittänyt, että seksuaalinen puoli oli vain Emman kanssa. Sen sijaan en tiedä mitään lapsista muiden kanssa. Mielelläni tietäisin. Family Searchissä ei ole mainittu muita lapsia. Vaimoilla on kyllä lapsia muiden miesten kanssa.

        Josephin yksityisasioitahan ne ovat, mitä hän on tehnyt vaimojensa kanssa. Se on varmaa, että suuri osa oli vain henkisiä avioliittoja tai sijaisavioliittoja, kuten sijaiskasteetkin. Näistä on nykyään niin tarkkoja tutkimuksia kuin vaan voi tehdä lähdeaineiston mukaan. Kaikkea ei yksinkertaisesti tiedetä ja kaikki tietävät millaisiksi vastustajat haluaisivat asiat vääntää.

        Kanoninen totuus on, että Joseph Smith oli puhdas ja synnitön kuollessaan, viaton, syntinsä anteeksi saanut, ja hänet on nähty taivaassa paratiisin puolella, selestisellä puolella paratiisissa. Kanoninen totuus. Tarkoittaa sitä, että on kuin se Raamatun Sanassa lukisi.

        Kyllä sinä väitit, että oli seksisuhde vain Emman kanssa. Sitten aloit tulla epävarmaksi ja kirjoittelit, että jos Smith on tehnyt syntiä, siitä on kanoninen todistus (!) että hän on saanut syntinsä anteeksi! Siis itsensä perustaman kirkon Smithiin uskova johto on antanut Smithille anteeksi tämän mahdolliset synnit! Melkoinen kehäpäätelmäketju!

        Kai sen edes myönnät, että kirkkosi valehteli aina vuoteen 2014 asti, että Smithillä ei ollut seksisuhteita muiden kuin Emman kanssa ja väitti tuosta "totuudesta" poikkeavia väitteitä vastustajien panetteluiksi! Kirkolla oli ongelmia, kun kaksi kirkon arvostettua, omaa tutkijaa sanoivat Josephin jääneen uskottomuudesta kiinni (Fanny Algerin kanssa) vaimonsa nähden. Kirkon oli lopulta pakko myöntää valheensa!

        > Josephin yksityisasioitahan ne ovat, mitä hän on tehnyt vaimojensa kanssa.

        Joseph valehteli elämänsä loppuun asti, että hänen kirkossaan ei harjoiteta moninaintia. Kirkko valehteli aina vuoteen 2014 asti, että Smithillä ei ollut seksisuhteita muiden kuin Emman kassa. Niin Olli kuin kirkko väittivät naikkosten valaehtoisia todistuksiakin valheellisiksi. Näin ollen ei ollut kyse Josephin yksityisasiasta. Jos olisi ollut, silloin kirkon olisi pitänyt sanoa niin alusta lähtien, ei vasta sitten kun on jouduttu myöntämään naiskentelut!

        Toki Joseph ei naiskennellut kaikkia vanhoja naisia, jotka häneen liitettiin hämäykSEKSIkin ja näiden omasta tahdosta jopa Josephin kuoleman jälkeenkin. Mutta Smithin omakätisesti kirjoittamat painostuskirjeet tyttösille ja näiden vanhemmille sekä valaehtoiset todistukset puhuvat karua kieltään siitä että nimenomaan nuorimmat Smithin jalkavaimot olivat tämän seksileluja.

        Mikä ihmeen kanoninen totuus? Smithiin uskovan Smithin kirkon johdon antama todistus! Pitäisi sinun hyvä mies ymmärtää miten tökerö kehäpäätelmä on kyseessä a sinä kutsut sitä totuudeksi! Ihan sama kuin jos Pohjois-Korean hallinto antaisi anteeksi edesmenneen Kim Il Sungin suorituttamat murhat ja pahoinpitelyt! Tai kun Olli antaisi anteeksi Enver Hoxhan suorittamat vastustajien murhat ja pahoinpitelyt ja kilisteli lasia tämän kanssa!

        Kuka on nähnyt Joseph Smithin taivaassa paratiisin puolella? Joku mormonihörhökö? Miten se olisi verrattavissa Raamatun sanaan? Samalla tavalla kuin jos joku Jim Jonesiin tai David Koreshiin uskova sanoisi nähneensä heidät paratiisin puolella.

        Nyt Olli-kuta ylität jopa itsesi!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        En ole koskaan ajatellut ja väittänyt, että seksuaalinen puoli oli vain Emman kanssa. Sen sijaan en tiedä mitään lapsista muiden kanssa. Mielelläni tietäisin. Family Searchissä ei ole mainittu muita lapsia. Vaimoilla on kyllä lapsia muiden miesten kanssa.

        Josephin yksityisasioitahan ne ovat, mitä hän on tehnyt vaimojensa kanssa. Se on varmaa, että suuri osa oli vain henkisiä avioliittoja tai sijaisavioliittoja, kuten sijaiskasteetkin. Näistä on nykyään niin tarkkoja tutkimuksia kuin vaan voi tehdä lähdeaineiston mukaan. Kaikkea ei yksinkertaisesti tiedetä ja kaikki tietävät millaisiksi vastustajat haluaisivat asiat vääntää.

        Kanoninen totuus on, että Joseph Smith oli puhdas ja synnitön kuollessaan, viaton, syntinsä anteeksi saanut, ja hänet on nähty taivaassa paratiisin puolella, selestisellä puolella paratiisissa. Kanoninen totuus. Tarkoittaa sitä, että on kuin se Raamatun Sanassa lukisi.

        Olli puolustaa mormonismia sitkeästi. Se on kunnioitettavaa, sillä periaatteen ihminen ei väistä vastustajiaan.
        Silti ulkopuolinen ei-mormoni mietti, miten on mahdollista, että Joseph Smith on nähty taivaassa paratiisin puolella. Rikkomaton totuus kuitenkin on, että tuonpuoleisesta ei ole kukaan palannut kertomaan, mitä portin takana tapahtuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olli puolustaa mormonismia sitkeästi. Se on kunnioitettavaa, sillä periaatteen ihminen ei väistä vastustajiaan.
        Silti ulkopuolinen ei-mormoni mietti, miten on mahdollista, että Joseph Smith on nähty taivaassa paratiisin puolella. Rikkomaton totuus kuitenkin on, että tuonpuoleisesta ei ole kukaan palannut kertomaan, mitä portin takana tapahtuu.

        Se on näky profeetalle viime vuosisadan alussa. Näkyi siellä Aabrahamikin ym. Profeettoja Raamattu meidän nimenomaan kehoitta kuulemaan, eikä odottamaan että joku tulisi kertomaan.

        Jos ette usko profeettoja, ette uskoisi sitä käviääjääkään, sanoo Raamattu tästä asiasta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Se on näky profeetalle viime vuosisadan alussa. Näkyi siellä Aabrahamikin ym. Profeettoja Raamattu meidän nimenomaan kehoitta kuulemaan, eikä odottamaan että joku tulisi kertomaan.

        Jos ette usko profeettoja, ette uskoisi sitä käviääjääkään, sanoo Raamattu tästä asiasta.

        Mormoni"profeettojen" näkyihin ei kannata luottaa. Smithin itsensäkin "ensimmäisestä näystä" on kuusi eri versiota sen mukaan, että keitä hän näyssään näki. Nykyinen "virallinen" versio sepitettiin vasta 18 vuotta väitetyn tapahtuman jälkeen. Se on ristiriidassa aiempien versioiden kanssa.

        Raamattua on turha sekoittaa mormoni"profeettoihin" muutoin kuin siinä mielessä, että Raamattu nimenomaan varoittaa vääristä profeetoista, joiden ennustuksetkin menevät pieleen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Joopa joo

    • Anonyymi

      Läksit, äläkä tuu takas, paina se mielees!

    • Anonyymi

      Parempi olla mormoni kuin palsta häirikkö!

    • Anonyymi

      Mormonismi on amerikkalainen uususkonto, ja uskovaisten pitää oppia englanninkieli, että voivat seurata sen ohjeita. Jos ei jaksa porukoissa olla, niin erokertomuksetkin ovat tietysti englanniksi.
      Amerikkalainen unelma toteutuu mormonismissa, kaikki ovat varakkaita, kymmenykset maksetaan, muuten ei ole pääsylippua kuoleman jälkeiseen elämään, ulkopuoleltakin uskoon liittyneiden tulee puhua englantia, kasteessa tulokkaalle annetaan englannin kielinen kastenimi, jonka mormonien jumala tunnistaa.
      Viisas suomalainen ei kuuntele ja omaksu ulkomaista hapatusta, siksi ei Suomessa enää näe mormonien lähettiläitä.

      • Nuo on kaikki niitä ennakkoluuloja kirkosta. Me olemme suomalaisia Jeesuksen opetuslapsia, ei tarvi osata englantia, kaikki tarpeellinen on suomeksi, ja kokoukset, ja opetus on alkukirkon mukaista vielä paremmin kuin uskonpuhdistuksen kirkoilla ja adventisteilla, jotka erityisesti yrittävät siihen palata.

        Tämä kirkko on sama kuin alkuseurakunta ja nousi erämaasta julkisuuteen ihmeiden, ilmoitusten ja ilmestysten kautta, Jumalan itsensä perustamana 1830 uskonnonvapauden Pohjoisessa Maassa, kuten Ilmestyskirjassa on ennustettu. Joka sitä lukea osaa.

        Kirkko ja Mormonin kirja korjaavat kaikki katolisten kirkkojen ja uskonpuhdistuksen kirkkojen ja muiden kirkkojen ja lahkojen väärät perinnäistiedot ja opit ja käytännöt ja väärät Raamatun tulkinnat. Samalla vahvistaa Raamatun Jumalan Sanaksi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Nuo on kaikki niitä ennakkoluuloja kirkosta. Me olemme suomalaisia Jeesuksen opetuslapsia, ei tarvi osata englantia, kaikki tarpeellinen on suomeksi, ja kokoukset, ja opetus on alkukirkon mukaista vielä paremmin kuin uskonpuhdistuksen kirkoilla ja adventisteilla, jotka erityisesti yrittävät siihen palata.

        Tämä kirkko on sama kuin alkuseurakunta ja nousi erämaasta julkisuuteen ihmeiden, ilmoitusten ja ilmestysten kautta, Jumalan itsensä perustamana 1830 uskonnonvapauden Pohjoisessa Maassa, kuten Ilmestyskirjassa on ennustettu. Joka sitä lukea osaa.

        Kirkko ja Mormonin kirja korjaavat kaikki katolisten kirkkojen ja uskonpuhdistuksen kirkkojen ja muiden kirkkojen ja lahkojen väärät perinnäistiedot ja opit ja käytännöt ja väärät Raamatun tulkinnat. Samalla vahvistaa Raamatun Jumalan Sanaksi.

        Ilmestyskirjassa ja muuallakin Raamatussa on kyllä mainittu mormonit. Siis eksyttäjät, jotka väittävät olevansa Jeesuksen asialla, mutta eivät ole. Se on sanottu niin selvästi Raamatussa kuin vain voidaan sanoa!

        Matteus 25: 31–46:

        ”Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’

        ”Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

        ”Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

        ”Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’

        ”Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.”

        Ei tuossa kehuta niitä, jotka lähimmäisten auttamisen sijaan antavat rahat Smithin kirkon johtajille näiden bisneksiin. Mormonien kymmenyksiä ei edes saa käyttää hyväntekeväisyyteen!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ilmestyskirjassa ja muuallakin Raamatussa on kyllä mainittu mormonit. Siis eksyttäjät, jotka väittävät olevansa Jeesuksen asialla, mutta eivät ole. Se on sanottu niin selvästi Raamatussa kuin vain voidaan sanoa!

        Matteus 25: 31–46:

        ”Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’

        ”Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

        ”Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

        ”Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’

        ”Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.”

        Ei tuossa kehuta niitä, jotka lähimmäisten auttamisen sijaan antavat rahat Smithin kirkon johtajille näiden bisneksiin. Mormonien kymmenyksiä ei edes saa käyttää hyväntekeväisyyteen!

        Nuo kymmenykset kyllä torjuisivat minut kirkosta pois, vakka olisin kuinka omaksunut sen aatteet, sillä nuoruudessani olin pienipalkkainen, juuri ja juuri toimeen tuleva. Jouduin aina venyttämään pennejä, jouduin laskemaan lasten suupalat köyhimpänä aikana, annoin välipalaksi omenan puoliksi Itkin, kun en voinut tarjota heille hyvää ja terveellistä ruokaa, vaan aina oli katsottava ensin hinta.
        En olisi ikimaailmassa mennyt mukaan uskontoon, joka olisi vaatinut minulta niin suuren summan pois lasteni ruuasta ja terveydestä. Koskaan ei palkka riittänyt mihinkään ylimääräiseen, ei koskaan.
        Mormonien tulotaso on korkeampi kuin minun oli koko työurani aikana, vaikka tein vuosia kahta työtä. Maksoin velkaa ja koulutin lapsia, siihen ei yksi palkka riittänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kymmenykset kyllä torjuisivat minut kirkosta pois, vakka olisin kuinka omaksunut sen aatteet, sillä nuoruudessani olin pienipalkkainen, juuri ja juuri toimeen tuleva. Jouduin aina venyttämään pennejä, jouduin laskemaan lasten suupalat köyhimpänä aikana, annoin välipalaksi omenan puoliksi Itkin, kun en voinut tarjota heille hyvää ja terveellistä ruokaa, vaan aina oli katsottava ensin hinta.
        En olisi ikimaailmassa mennyt mukaan uskontoon, joka olisi vaatinut minulta niin suuren summan pois lasteni ruuasta ja terveydestä. Koskaan ei palkka riittänyt mihinkään ylimääräiseen, ei koskaan.
        Mormonien tulotaso on korkeampi kuin minun oli koko työurani aikana, vaikka tein vuosia kahta työtä. Maksoin velkaa ja koulutin lapsia, siihen ei yksi palkka riittänyt.

        Kohta Olli valehtelee, että mikäli olisit maksanut kymmenykset kirkolle, olisit saanut "siunauksia" ja kaikki raha-asiasi olisivat järjestyneet.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kohta Olli valehtelee, että mikäli olisit maksanut kymmenykset kirkolle, olisit saanut "siunauksia" ja kaikki raha-asiasi olisivat järjestyneet.

        Luther halusi puhdistaa katolisen kirkon tunkkaisuuden ja rahanahneuden. Hän hyökkäsi anekauppaa vastaan. Maksamalla kirkolle sai syntinsä anteeksi ja vältti kiirastulen, johon katolilaiset joutuvat ennen taivaaseen pääsemistä. Synnit palavat pois ja sielu on vapaa.

        Joka uskonnossa on omat omituiset uskomuksensa, siksi uskontoja on niin paljon.
        Se on kyllä kummallista, koska jokainen uskonto kuitenkin vannoo, että on vain yksi Jumala, jonka seuraajia uskovaiset ovat.
        Eikö se voi olla yhteinen?


    • Anonyymi

      Nuo ovat kaikki sellaisia että kun kuulivat tuon Ollin pimittämän totuuden tuosta kirkosta, eivät enää jaksaneet uskoa sen kirkon opettamaan versioon.

      Sen takia se totuus täytyykin pimittää.

    • Anonyymi

      Kiinnostava video "It's me Jessie" tubettajalta aiheesta mitä Mormonit eivät kerro sinulle. Heillä kun on sellainen "maitoa ennen lihaa" taktiikka ja mieluummin haluavat että menet vain kasteelle ennen kuin alat kysymään liikoja.

      Katso tämä video niin että saat jotain kysyttävää jos mietit jäsenyyttä

      Mormonism Crash Course: Secrets the LDS won't tell you!
      https://www.youtube.com/watch?v=gKw273pFdZw

      • Anonyymi

        Samalla kirkon edustajat vastaavat syytteisiin älyllisesti epärehellisillä tavoilla. Tosin ei niitä kai tässä vaiheessa enää kehtaa mennä myöntämäänkään.

        Mutta tämä johtaa jäsenten kahtiajakoon ja redditin r/exmormon kaltaisten ryhmien kasvuun kun jäsenet näkevät että kirkko pitää heitä idiootteina.

        Redditin ryhmässäkin kun on jo yli 200.000 jäsentä. Näitä ei todella olisi niin paljon jos kirkon selitykset olisivat vakuuttavia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7566
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4362
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2145
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1708
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe