Kuopiossa kuoli 17 vuotias kuski.

Anonyymi

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008429825.html

"Poliisi tutkii", kun seuraa millaista mielenvikaista kaahailua moottoritiellä ja muuallakin vedetään, niin ei tarvitse tutkia enää.

Joillakin kuskeilla autossaan on vain kaasun tilalla on / off kytkin.

Paras selitys varmaan on "kyllä minä osaan ajaa" ja "ei minulle ole ennenkään sattunut mitään".

Ihan vähämielisten touhua vaarantaa muiden turvallisuus, koska tieliikennelaki ei mukamas koske heitä.

Kyllä SINÄ voitat sen 3-5min työ ym matkassa, mutta varaamalla ohituskaistan vetämällä moottori tiellä 110- 150km/h ESTÄT muiden ohittamisen, jotka koettaa päästä puhelimessa puhuvien 60-90 hummaavien talipäiden ohi. JA aiheutat sitä ruuhkaa. Kun kiilaat jonkun eteen ensin vedettyäsi koko matkan kaasu pohjassa eli niin kovaa kuin romusi kulkee, sinun on päästävä omalle rampillesi, junttaat surutta turvaväliin, joten takanasi oleva joutuu hidastamaan, ja sen takana myös... se kertaantuu... ja kappas vain, kun kohta on jono mihin ei pääse kukaan rampilta.

Pelottaa oikeasti milloin joku talipää vetää kylkeen vetäessään talla pohjassa luottaen sokeasti "taitoonsa" ja kitkoihin lumipyryssä, jossa hädintuskin näkee eteensä.

22

1226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      muisteleppa sitä aikaa kun olit 17 vee

      oliko päässäsi paljon loogisia ajatuksia, entä riskienhallinta?

      ei siinä paljon selitykset auta jos toisella on aivotoiminta ameeban tasoa

      • Anonyymi

        Muistankin, en terrorisoinut muita tienkäyttäjiä.


    • Anonyymi

      Tuollaista se sitten on, kun yritetään pysyä tollolootalla oikeiden autojen vauhdissa.
      Tuo eläisi vieläkin, jos alla olisi ollut kunnon tehokas, ja turvallinen saksalainen.
      Audilla kun pystyy ajamaan 200km/h käsi poskella.

      Audi King
      -Teiden King-

      • Anonyymi

        Ymmärrän, sinun pitää kompensoida mitättömyyttäsi jotenkin ja löytää omat kiksit.

        09 2525 0111

        numerosta löytyy apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, sinun pitää kompensoida mitättömyyttäsi jotenkin ja löytää omat kiksit.

        09 2525 0111

        numerosta löytyy apua.

        Sinä se näköjään tiedät tuollaiset numerot. On varmasti puhelimesi valikossakin ihan ensimmäisenä...

        Audi King
        -Teiden King-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se näköjään tiedät tuollaiset numerot. On varmasti puhelimesi valikossakin ihan ensimmäisenä...

        Audi King
        -Teiden King-

        Ei ehkä ihan hirveästi alkaa itkemään saamastaan kohtelusta jos jatkaa tuota roolia jota olet jo sangen pitkään jaksanut vetää.


    • Anonyymi

      Sinähän sen tiiät mite tilanne menny vitu aasi

      • Anonyymi

        Ei tarvitse "tietää", kun seuraa muutakin kuin omaa napaansa ja katselee ympärilleen, niin näkee miten vähämielistä touhua tuo kaahailu on.

        Tais olla kaverisi kuin herpaannuit?

        Suurin osa onnettomuuksista on juurikin ylinopeus, uhkarohkeat ohitukset (tuurilla), ja harhaisuus omista ajotaidoistaan.

        Ja tosiaan ei tarvita kuin yksi idiootti, joka pilaa myös muiden päivän.

        Mutta turhaan taidan selittää mitään järkeenkäypää, kivikin ymmärtää ja ottaa helpommin opikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse "tietää", kun seuraa muutakin kuin omaa napaansa ja katselee ympärilleen, niin näkee miten vähämielistä touhua tuo kaahailu on.

        Tais olla kaverisi kuin herpaannuit?

        Suurin osa onnettomuuksista on juurikin ylinopeus, uhkarohkeat ohitukset (tuurilla), ja harhaisuus omista ajotaidoistaan.

        Ja tosiaan ei tarvita kuin yksi idiootti, joka pilaa myös muiden päivän.

        Mutta turhaan taidan selittää mitään järkeenkäypää, kivikin ymmärtää ja ottaa helpommin opikseen.

        Ylinopeus sinällään on yliarvostettu asia, onnettomuuden syyksi ja/tai vaaraksi.

        Olin itsekin sitä mieltä aikanaan, että hyi hyi jos joku ajaa ylinopeutta, mutta olen kääntänyt takkini, havaittuani, että tuota käytetään täysin valtion rahastusautomaattina.

        Se, miten ajaa ja ottaa riskejä, on asia jolla ne onnettomuudet tapahtuu, nopeus tai ylinopeus sinänsä ei ole järkevästi käytettynä kovinkaan paljon riskiä suurentava elementti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeus sinällään on yliarvostettu asia, onnettomuuden syyksi ja/tai vaaraksi.

        Olin itsekin sitä mieltä aikanaan, että hyi hyi jos joku ajaa ylinopeutta, mutta olen kääntänyt takkini, havaittuani, että tuota käytetään täysin valtion rahastusautomaattina.

        Se, miten ajaa ja ottaa riskejä, on asia jolla ne onnettomuudet tapahtuu, nopeus tai ylinopeus sinänsä ei ole järkevästi käytettynä kovinkaan paljon riskiä suurentava elementti.

        Eikö, jos ratin takana on jannu jonka ajokokemus on aivan olematon.
        Ja tuossa nyt selvinnyt: liian iso tilannenopeus ja ohitustilanne, jonka jälkeen menettänyt ajoneuvon hallinnan, miksi helvetissä kukaan ohittaisi 50 rajoituksen alueella? Ei se mikään moottoritie ole.
        Taajama= 50Km/h, ellei toisin liikennemerkein osoiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö, jos ratin takana on jannu jonka ajokokemus on aivan olematon.
        Ja tuossa nyt selvinnyt: liian iso tilannenopeus ja ohitustilanne, jonka jälkeen menettänyt ajoneuvon hallinnan, miksi helvetissä kukaan ohittaisi 50 rajoituksen alueella? Ei se mikään moottoritie ole.
        Taajama= 50Km/h, ellei toisin liikennemerkein osoiteta.

        En aivan ymmärtänyt mitä koetit sanoa, mutta jos tarkoitit sitä, että nuori mieshän ajoi ylinopeutta, ja että se olisi se suurin syy tapahtuneeseen, niin ei se ole.

        Suurin syy tapahtuneeseen on tämän nuoren miehen täysin olematon riskienhallinta-ajattelu. Se, että siihen liittyy ylinopeus, ei ehkä ole sattumaa, mutta ei se ylinopeus tuota onnettomuutta aiheuttanut vaan riskienhallinnan osaamattomuus.

        Kun tilanteeseen liittyy vielä ohitustilanne, ja ajoneuvon hallinnan huono taso, niin siinä on riskit otettu maksimiin.

        Se, mitä koetan tällä ylinopeusasialla sanoa, on se, että ylinopeutta voi ajaa turvallisestikin. Kun huomio olosuhteet ja ympäristön, ihmiset ja muu liikenne.

        Tyhjällä moottoritiellä 150 km/h kesäyönä, ilman muuta liikennettä. Onko vaarallista? No ei ole, jos auto on kunnossa.

        Eli vielä rautalanka esille. Sitä ylinopeus-nimikettä käytetään rahastusautomaattina suomalaista autoilijaa kohtaan. Tällainen uutisointi nuorista jotka kuolevat auton kanssa, ajettuaan ylinopeutta, ovat omiaan lisäämään uskomusta sen ylinopeuden kiroihin.

        Mutta ei se ylinopeus ole se mikä tappaa vaan osaamattomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aivan ymmärtänyt mitä koetit sanoa, mutta jos tarkoitit sitä, että nuori mieshän ajoi ylinopeutta, ja että se olisi se suurin syy tapahtuneeseen, niin ei se ole.

        Suurin syy tapahtuneeseen on tämän nuoren miehen täysin olematon riskienhallinta-ajattelu. Se, että siihen liittyy ylinopeus, ei ehkä ole sattumaa, mutta ei se ylinopeus tuota onnettomuutta aiheuttanut vaan riskienhallinnan osaamattomuus.

        Kun tilanteeseen liittyy vielä ohitustilanne, ja ajoneuvon hallinnan huono taso, niin siinä on riskit otettu maksimiin.

        Se, mitä koetan tällä ylinopeusasialla sanoa, on se, että ylinopeutta voi ajaa turvallisestikin. Kun huomio olosuhteet ja ympäristön, ihmiset ja muu liikenne.

        Tyhjällä moottoritiellä 150 km/h kesäyönä, ilman muuta liikennettä. Onko vaarallista? No ei ole, jos auto on kunnossa.

        Eli vielä rautalanka esille. Sitä ylinopeus-nimikettä käytetään rahastusautomaattina suomalaista autoilijaa kohtaan. Tällainen uutisointi nuorista jotka kuolevat auton kanssa, ajettuaan ylinopeutta, ovat omiaan lisäämään uskomusta sen ylinopeuden kiroihin.

        Mutta ei se ylinopeus ole se mikä tappaa vaan osaamattomuus.

        Millä tavoin ylinopeus-nimikettä käytetään rahastusautomaattina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin ylinopeus-nimikettä käytetään rahastusautomaattina?

        Sillä sakotetaan ihmisiä, aivan kuin ylinopeus olisi tappava ase ja sen hallussapito olisi äärimmäisen vaarallista.

        Missään muualla maailmassa, ei sakoteta ylinopeudesta kuten Suomessa. Sellainenkin autoilun kehitysmaa kuin Saksa, sakottaa 20 km/h ylinopeudesta 50 - 60 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeus sinällään on yliarvostettu asia, onnettomuuden syyksi ja/tai vaaraksi.

        Olin itsekin sitä mieltä aikanaan, että hyi hyi jos joku ajaa ylinopeutta, mutta olen kääntänyt takkini, havaittuani, että tuota käytetään täysin valtion rahastusautomaattina.

        Se, miten ajaa ja ottaa riskejä, on asia jolla ne onnettomuudet tapahtuu, nopeus tai ylinopeus sinänsä ei ole järkevästi käytettynä kovinkaan paljon riskiä suurentava elementti.

        Älykäs saattaa selvitä tilanteesta johon viisas ei koskaan edes joudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä sakotetaan ihmisiä, aivan kuin ylinopeus olisi tappava ase ja sen hallussapito olisi äärimmäisen vaarallista.

        Missään muualla maailmassa, ei sakoteta ylinopeudesta kuten Suomessa. Sellainenkin autoilun kehitysmaa kuin Saksa, sakottaa 20 km/h ylinopeudesta 50 - 60 euroa.

        Kokeileppa ajaa 130 liikenteenjakajaan ja tule sitten kirjoittamaan "ei se nyt niin vaarallista ollut". Noissa nopeuksissa se pienikin virhe riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aivan ymmärtänyt mitä koetit sanoa, mutta jos tarkoitit sitä, että nuori mieshän ajoi ylinopeutta, ja että se olisi se suurin syy tapahtuneeseen, niin ei se ole.

        Suurin syy tapahtuneeseen on tämän nuoren miehen täysin olematon riskienhallinta-ajattelu. Se, että siihen liittyy ylinopeus, ei ehkä ole sattumaa, mutta ei se ylinopeus tuota onnettomuutta aiheuttanut vaan riskienhallinnan osaamattomuus.

        Kun tilanteeseen liittyy vielä ohitustilanne, ja ajoneuvon hallinnan huono taso, niin siinä on riskit otettu maksimiin.

        Se, mitä koetan tällä ylinopeusasialla sanoa, on se, että ylinopeutta voi ajaa turvallisestikin. Kun huomio olosuhteet ja ympäristön, ihmiset ja muu liikenne.

        Tyhjällä moottoritiellä 150 km/h kesäyönä, ilman muuta liikennettä. Onko vaarallista? No ei ole, jos auto on kunnossa.

        Eli vielä rautalanka esille. Sitä ylinopeus-nimikettä käytetään rahastusautomaattina suomalaista autoilijaa kohtaan. Tällainen uutisointi nuorista jotka kuolevat auton kanssa, ajettuaan ylinopeutta, ovat omiaan lisäämään uskomusta sen ylinopeuden kiroihin.

        Mutta ei se ylinopeus ole se mikä tappaa vaan osaamattomuus.

        Niin no artikuloin ehkä hieman väärin, myönnetään.
        Mutta tilanne nopeus on silti ollut huomattavan suuri, ei se jannu ois muuten siihen kuollut. Monta tekijää, mutta silti. EIkä se tosiaan se nopeus tapa, vaan se äkkipysäys puuhun/liikenteen jakajaan/kallioleikkaukseen/vastaan tulevaan autoon.
        Ei ole vaarallista tuo "150km/h kesäyönä", mutta noita puupäitä löytyy ihan päiväruuhkissakin. Siihen vauhtiin lisätään kokemattomuus, näyttämisen halu ja muu uhkarohkea käytös, niin liikutaan heikoilla jäillä.
        Eikä sinällään, kun se tekisi itsestään jauhelihaa tai halvaantuneen, mutta se saattaa viedä mukanaan sivullisiakin ja viattomia.
        Ollut kolareissa missä syy on ollut ajokilpailu, ja näyttämisen halu. Molemmissa vain pieni virhe jakajan kautta kylkeen ja auto lunastukseen.
        Ei sitä usko ennenkuin omalle kohdalle osuu, ollaan me idiootit suomalaiset niin jääräpäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä sakotetaan ihmisiä, aivan kuin ylinopeus olisi tappava ase ja sen hallussapito olisi äärimmäisen vaarallista.

        Missään muualla maailmassa, ei sakoteta ylinopeudesta kuten Suomessa. Sellainenkin autoilun kehitysmaa kuin Saksa, sakottaa 20 km/h ylinopeudesta 50 - 60 euroa.

        Jokainen päättää ihan itse, ajaako ylinopeutta vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeileppa ajaa 130 liikenteenjakajaan ja tule sitten kirjoittamaan "ei se nyt niin vaarallista ollut". Noissa nopeuksissa se pienikin virhe riittää.

        Et sitten ymmärtänyt laisinkaan sitä, mistä kirjoitettiin.

        En tiedä onko asenteesi se, että jos liikenteen nopeusrajoituksia alennetaan, turvallisuus kasvaa. Parhaaseen tulokseen tuolla ajatuksella päästään siis siten, että pudotetaan rajoitukset nollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no artikuloin ehkä hieman väärin, myönnetään.
        Mutta tilanne nopeus on silti ollut huomattavan suuri, ei se jannu ois muuten siihen kuollut. Monta tekijää, mutta silti. EIkä se tosiaan se nopeus tapa, vaan se äkkipysäys puuhun/liikenteen jakajaan/kallioleikkaukseen/vastaan tulevaan autoon.
        Ei ole vaarallista tuo "150km/h kesäyönä", mutta noita puupäitä löytyy ihan päiväruuhkissakin. Siihen vauhtiin lisätään kokemattomuus, näyttämisen halu ja muu uhkarohkea käytös, niin liikutaan heikoilla jäillä.
        Eikä sinällään, kun se tekisi itsestään jauhelihaa tai halvaantuneen, mutta se saattaa viedä mukanaan sivullisiakin ja viattomia.
        Ollut kolareissa missä syy on ollut ajokilpailu, ja näyttämisen halu. Molemmissa vain pieni virhe jakajan kautta kylkeen ja auto lunastukseen.
        Ei sitä usko ennenkuin omalle kohdalle osuu, ollaan me idiootit suomalaiset niin jääräpäisiä.

        "Mutta tilanne nopeus on silti ollut huomattavan suuri, ei se jannu ois muuten siihen kuollut. "

        Tämän vuoksi nopeusrajoituksia alennetaan, että näitä onnettomuuksia ei tapahtuisi. Kun nämä tyypit jokatapauksessa eivät välitä niistä rajoituksista, oli ne sitten 80, 100 tai 120 niin eikö se ole sama mikä merkki siellä tien laidassa on.

        Pitääkö suuren määrän ihmisiä hidastella sen vuoksi että joku juniori vetää 200 mittarissa, jokatapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no artikuloin ehkä hieman väärin, myönnetään.
        Mutta tilanne nopeus on silti ollut huomattavan suuri, ei se jannu ois muuten siihen kuollut. Monta tekijää, mutta silti. EIkä se tosiaan se nopeus tapa, vaan se äkkipysäys puuhun/liikenteen jakajaan/kallioleikkaukseen/vastaan tulevaan autoon.
        Ei ole vaarallista tuo "150km/h kesäyönä", mutta noita puupäitä löytyy ihan päiväruuhkissakin. Siihen vauhtiin lisätään kokemattomuus, näyttämisen halu ja muu uhkarohkea käytös, niin liikutaan heikoilla jäillä.
        Eikä sinällään, kun se tekisi itsestään jauhelihaa tai halvaantuneen, mutta se saattaa viedä mukanaan sivullisiakin ja viattomia.
        Ollut kolareissa missä syy on ollut ajokilpailu, ja näyttämisen halu. Molemmissa vain pieni virhe jakajan kautta kylkeen ja auto lunastukseen.
        Ei sitä usko ennenkuin omalle kohdalle osuu, ollaan me idiootit suomalaiset niin jääräpäisiä.

        Mukavaa lukea tällaista selvää kerrontaa. Tuohon ei ole mitään lisättävää. Liikenteessä on paljon kädettömiä kaahareita ja jotta heidät saisi sieltä pois, niin armotta heti ensimäisestä kaahauksesta auto takavarikkoon, ellei kaahari ole ehtinyt jo päästä manalaan hiiliä lapioimaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt laisinkaan sitä, mistä kirjoitettiin.

        En tiedä onko asenteesi se, että jos liikenteen nopeusrajoituksia alennetaan, turvallisuus kasvaa. Parhaaseen tulokseen tuolla ajatuksella päästään siis siten, että pudotetaan rajoitukset nollaan.

        Et tunnu ymmärtävän sinäkään, tuolla tarkoitettiin, kun kaikki noudattaisi edes lähelle sitä nopeusrajoitusta, mutta siellä mennään 20 - 50 nopeampaa.
        Koeta saada koslas pysähtymään umpijäisellä tiellä jos joku kersa loikkaa eteen, kun paahdat 40-50 alueella 70-100.


    • Anonyymi

      Se oli se lentävä kalakukko!🤔🤔

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe