Pakkasvahti, auto käyttövalmiina 24/7

Anonyymi

Päivystysauto olisi tarkoitus pitää käyttövalmiina 24/7. Onko kokemuksia auton virtajohdon väliin myytävistä Pakkasvahdeista ja kuka myy?

41

2076

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Aivan naurettava idea (tosin: 79,90 € hintaisen tuotteen ostajaa ei varmastikaan naurata).

        Ja kun tolpassa on jo se kellokytkin, niin tuollainen tuote ei tuota mitään lisäarvoa, onpahan turhaa rahanmenoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan naurettava idea (tosin: 79,90 € hintaisen tuotteen ostajaa ei varmastikaan naurata).

        Ja kun tolpassa on jo se kellokytkin, niin tuollainen tuote ei tuota mitään lisäarvoa, onpahan turhaa rahanmenoa.

        Tuo pakkasvahti on niille jotka saavat sähköä autoon 24/7 ja silloin täysi lämmitys 24 h vuorokauddessa on haitaksi. Pakkasvahti kyllä lämmittää sekin täysillä koko ajan kun pakkasta on riittävän paljon.

        Päivystysautolle voisi olla parempi vaihtoehto akun ylläpitolaturi ja Webasto, ellei liikkeelle tarvitse päästä sillä sekunnilla kun tulee hälytys. Kunhan on edes 5-10 minuuttia aikaa, kauko-ohjauksella Webasto päälle ja auto on lämmin kun pitää lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pakkasvahti on niille jotka saavat sähköä autoon 24/7 ja silloin täysi lämmitys 24 h vuorokauddessa on haitaksi. Pakkasvahti kyllä lämmittää sekin täysillä koko ajan kun pakkasta on riittävän paljon.

        Päivystysautolle voisi olla parempi vaihtoehto akun ylläpitolaturi ja Webasto, ellei liikkeelle tarvitse päästä sillä sekunnilla kun tulee hälytys. Kunhan on edes 5-10 minuuttia aikaa, kauko-ohjauksella Webasto päälle ja auto on lämmin kun pitää lähteä.

        Onko sinun mielestäsi hälyytysajoneuvolla aikaa odotella peräti 10 minuuttia hälyytyksen saamisesta, kun pitäisi olla jo menossa? Olet joko täysi idiootti, tai soperruksesi on sitten ainoastaan huono vitsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun mielestäsi hälyytysajoneuvolla aikaa odotella peräti 10 minuuttia hälyytyksen saamisesta, kun pitäisi olla jo menossa? Olet joko täysi idiootti, tai soperruksesi on sitten ainoastaan huono vitsi!

        Päivystysauto ei ole hälytysajoneuvo.

        Hälytysajoneuvot on lämpimässä tallissa sähkö- ja paineilmaverkkoon kytkettynä odotelemassa lähtöä.
        Autot saa lämpimänä liikkeelle 20 sekunnissa.

        Päivystyusauto on yleensä putkifirman tai kuorma-autokorjaamon auto ja silloin lähtöhetki ei ole ihan yhtä kiireellinen.
        joten esim. kauko/puhelinohjattu webasto ehtii hyvinkin laulella reilu 10min, kun kuski on herännyt, saanut vaatteet päälle, keitettyä termariin kahvia ja lampsittua sinne kerrostalon parkkiapikalle autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan naurettava idea (tosin: 79,90 € hintaisen tuotteen ostajaa ei varmastikaan naurata).

        Ja kun tolpassa on jo se kellokytkin, niin tuollainen tuote ei tuota mitään lisäarvoa, onpahan turhaa rahanmenoa.

        Ne katsos ostaa, joilla on "paalua". Persaukiselle tuo ei ole vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Normaali kellokytkin (5€) on yksinkertainen ratkaisu.
      esim. 15min pois/päällä.

      • Anonyymi

        Ihan kelpo idea muutoin, mutta jos sähköt menee vaikka poikki yön aikana joksikin aikaa, niin kello on sen jälkeen väärässä kun sähköt palautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kelpo idea muutoin, mutta jos sähköt menee vaikka poikki yön aikana joksikin aikaa, niin kello on sen jälkeen väärässä kun sähköt palautuu.

        Noita kellokytkimiä on myös digitaalisia, ja laadukkaammissa on myös varmistusparisto tai -akku sähkökatkosten varalta.


      • Anonyymi

        heh... lohkolämmittimen takuu raukeaa jos se kytketään tuollaiseen juttu eikä se sitäpaitsi pitkään kestä tuota rumbaa. Ilmiö on huomattu jo aikoja sitten esim kerrostaloissa joissa lämmitystolpissa on ns. jaksotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh... lohkolämmittimen takuu raukeaa jos se kytketään tuollaiseen juttu eikä se sitäpaitsi pitkään kestä tuota rumbaa. Ilmiö on huomattu jo aikoja sitten esim kerrostaloissa joissa lämmitystolpissa on ns. jaksotus.

        Heh...Oma lohkolämmittimeni on toiminut jo kahdeksan vuotta tuolla pakkasvahdilla, joten mikähän taas olikaan se ongelmasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh... lohkolämmittimen takuu raukeaa jos se kytketään tuollaiseen juttu eikä se sitäpaitsi pitkään kestä tuota rumbaa. Ilmiö on huomattu jo aikoja sitten esim kerrostaloissa joissa lämmitystolpissa on ns. jaksotus.

        Vastukset ovat niin yksinkertaisia laitteita ettei niissä yleensä mitään hajoa, eikä uusi maksa paljoa asennuksineenkaan. Yhtä yksinkertainen kuin uunissa, vedenkeittimessä tai saunankiukaassa, kestävät jopa kymmeniä vuosia.


    • Anonyymi

      MItä merkitystä sillä on jos kello on väärässä, jos sähköt katkeaa? Mekaaninen kellokytkin (hinta 5e) ja 24h koko ajan 15 min päällä ja 15 min pois päältä? Tai 30 min päällä ja 30 min pois? Toisaalta harvempi väli riittää, auto lähtee aina käyntiin jos akussa vain on virtaa, oli pakkasta tai ei.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pakkasvahti parempi. Laita vaan piuha kiinni, ja unohda. Ei tarvitse älykännykän kanssa räpläystä koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkasvahti parempi. Laita vaan piuha kiinni, ja unohda. Ei tarvitse älykännykän kanssa räpläystä koskaan.

        Mutta sähköä kuluu turhaan kun on pakkasella koko ajan päällä.
        "Pitää kylmällä ilmalla moottorin ja sisätilan 5..-15°C lämpöisenä kytkien lämmittimet päälle useaksi minuutiksi noin 20 minuutin välein. Ilman kylmetessä lämmitysjaksot pitenevät, noin -18 asteessa lämmittimet ovat jatkuvasti lämpöisinä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sähköä kuluu turhaan kun on pakkasella koko ajan päällä.
        "Pitää kylmällä ilmalla moottorin ja sisätilan 5..-15°C lämpöisenä kytkien lämmittimet päälle useaksi minuutiksi noin 20 minuutin välein. Ilman kylmetessä lämmitysjaksot pitenevät, noin -18 asteessa lämmittimet ovat jatkuvasti lämpöisinä."

        Niin. Mitä sitten? Sähkö ei tiettävästi lopu, kuten joku muu energianlähde. Ja jos ei ole rahaa maksaa sähkölaskuja, niin yhtä hyvin voi sitten luopua koko autoilusta. Säästää siinäkin nääs....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Mitä sitten? Sähkö ei tiettävästi lopu, kuten joku muu energianlähde. Ja jos ei ole rahaa maksaa sähkölaskuja, niin yhtä hyvin voi sitten luopua koko autoilusta. Säästää siinäkin nääs....

        Tai kun säästää sähkössä niin on varaa autoilla. Oma asiasihan se on jos haluat tuhlata sähköä ja lämpöä harakoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai kun säästää sähkössä niin on varaa autoilla. Oma asiasihan se on jos haluat tuhlata sähköä ja lämpöä harakoille.

        Persaukisen puhetta. Säästä itsesi vaikka hautaan. Ei kiinnosta minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persaukisen puhetta. Säästä itsesi vaikka hautaan. Ei kiinnosta minua.

        Ei minuakaan kiinnosta tuhlaamisesi :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minuakaan kiinnosta tuhlaamisesi :D

        Eikä minua persaukinaisena olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä minua persaukinaisena olo.

        Kannattaa mennä töihin!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Meillä firman työkoneet pakkasvahdin takana. Niin on akut ladattuna ja hydrauliöljyt riittävän lämpimänä. Suosittelen

    • Anonyymi

      https://www.polarheater.fi/category/9/energiavahdit

      Tuossa näyttäisi olevan hyvä laite. Paperilla.

      Ja hei, ellette ymmärrä avauksen tarkoitusta, on turha ruveta haukkumaan tätäkään laitetta. Se on kallis mutta hyvä investointi vain, ellei ole rahaa.

      • Anonyymi

        "Se on kallis mutta hyvä investointi vain, ellei ole rahaa."

        Eli hyvä investointi silloin, kun ei ole rahaa. Selvä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on kallis mutta hyvä investointi vain, ellei ole rahaa."

        Eli hyvä investointi silloin, kun ei ole rahaa. Selvä....

        Kiitos kommentista, ongelmasi on ymmärretty.


    • Anonyymi

      Yksi vaihtoehto on Green Start Pakkasvahti PV02, joka asennetaan pistorasian ja lämmittimen virtajohdon väliin. Se katkoo moottorin- ja sisätilanlämmittimelle kulkevaa virtaa vallitsevan ulkolämpötilan mukaan. Mitä kireämpi pakkanen, sitä pidempään lämmitys on päällä.

      Peruskuormalla lämmitys on jatkuvasti päällä –18 °C:n tienoille asti. Maksimikuormalla jatkuva lämmitys kytkeytyy päälle hieman alle 20 pakkasasteessa.

      Teoriassa tämä kuulostaa hyvältä: ei enää turhaa lämmitystä, eikä pikkupakkasilla tarvitse taivastella ylimääräistä sähkönkulutusta.

      Mittauksissamme pakkasvahti on kahdessa pakkasasteessa päällä 5 minuuttia, mitä seuraa 10 minuutin tauko. Sähkönkulutus on siis kolmasosa jatkuvasta syötöstä. Kymmenessä pakkasasteessa lämmitysjakso on noin 13 minuuttia ja tauko 5 minuuttia. Kulutus on neljänneksen pienempi kuin ilman pakkasvahtia.

      Kuulostaa siis vieläkin hyvältä. Pakkasvahdin käytössä on vain yksi suuri mutta: kumpikaan suurista pohjoismaisista moottorinlämmittimien valmistajista ei suosittele virtaa katkovan laitteen käyttämistä tuotteidensa kanssa, sillä lämmitysvastukset joutuvat suunniteltua kovemmalle rasitukselle jatkuvan lämmityksen ja jäähtymisen myötä.

      Oikeaoppisesti käytettynä moottorinlämmittimen peruskäyttöiän sanotaan olevan noin seitsemän vuotta, mutta katkomisen kerrotaan lyhentävän vastuksen käyttöikää huomattavasti. Haittapuolena on myös normaalin tuotetakuun raukeaminen.

      Eteläisessä Suomessa terminen talvi kestää noin 120 vuorokautta, mutta käyttöpäiviä lämmittimille voi tulla sitäkin enemmän. Jos lämmitystarve on kahdesti päivässä kaksi tuntia, pakkasvahdin ostohinta kuoleentuu reilussa kolmessa vuodessa – olettaen että pakkanen pysyy alhaisena ja moottorinlämmittimen teho on noin 1 kilowatti. Tehon kasvaessa ja pakkasen kiristyessä myös kuoletusaika kasvaa.

      Ajastin ei maksa kaupassa juuri kymppiä enempää, ja siksi on vaikea keksiä kunnollista syytä hankkia lämmitysjohtoon vielä pakkasvahti. Pieni säästö sähkölaskussa voi toki ilahduttaa. On kuluttajan päätettävissä, haluaako säästää pienen summan sähkölaskussa vai suuremman summan moottorinlämmittimen kestävyydessä.

      • Anonyymi

        "Kuulostaa siis vieläkin hyvältä. Pakkasvahdin käytössä on vain yksi suuri mutta: kumpikaan suurista pohjoismaisista moottorinlämmittimien valmistajista ei suosittele virtaa katkovan laitteen käyttämistä tuotteidensa kanssa, sillä lämmitysvastukset joutuvat suunniteltua kovemmalle rasitukselle jatkuvan lämmityksen ja jäähtymisen myötä."

        "Oikeaoppisesti käytettynä moottorinlämmittimen peruskäyttöiän sanotaan olevan noin seitsemän vuotta, mutta katkomisen kerrotaan lyhentävän vastuksen käyttöikää huomattavasti. Haittapuolena on myös normaalin tuotetakuun raukeaminen."

        Omani on ollut käytössä nyt kuusi vuotta tuon pakkasvahdin kanssa, joten milloinka tuo moottorilämmittimen vastus pitää uusia? Pelaa nimittäin edelleen.


      • Anonyymi

        Kaikenlaista höpöjuttua, vastus kuluu sitä enemmän mitä enemmän se käy kuumana, katkominen pidentää elinikää huomattavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaista höpöjuttua, vastus kuluu sitä enemmän mitä enemmän se käy kuumana, katkominen pidentää elinikää huomattavasti.

        Järkevämpi tietysti ajastaa tarpeen mukaan kuin pitää päällä aina, jolloin vastuskin on enemmän päällä vaikka katkoisi virtaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämähän oli mainittu, ja linkitetty jo tuolla ylempänä.


    • Anonyymi

      Missäs päin Suomea heinäkuun 24 p:nä on pakkasia?

      • Anonyymi

        Ei missään. Kuinka niin?


    • Anonyymi

      Otsikko oli auto käyttövalmiina 24/7. Pakkasvahti otettiin käyttöön. Mittarin mukaan kulutus laski eikä auto jäädy päältä päin liiasta lämmöstä.
      Lohkolämmittimen ennenaikainen rikkoutuminen onkin vaikea näyttää toteen, on niitä lohkiksia rikkoutunut ennenkin ilman Pakkasvahtia.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti asut kerrostalossa tai rivitalossa kun et voi hankkia autotallia, olisi paras ratkaisu vaikka ilman lämmitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti asut kerrostalossa tai rivitalossa kun et voi hankkia autotallia, olisi paras ratkaisu vaikka ilman lämmitystä.

        Varmasti tässä maailmassa saa mitä tahansa, ja milloin tahansa, kunhan vaan osaa velkaantua ensin siihen pisteeseen, että kaikkea on, mutta loppukapinoissa ei sitä omaisuudenhoito kykyä olekaan lainkaan. Sen jälkeen alkavat ulosotto toimenpiteet you know, ja huomaat pian, että enhän minä loppujen lopuksi omistakaan edes sitä pikkuriikkistä Autotallia.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti tässä maailmassa saa mitä tahansa, ja milloin tahansa, kunhan vaan osaa velkaantua ensin siihen pisteeseen, että kaikkea on, mutta loppukapinoissa ei sitä omaisuudenhoito kykyä olekaan lainkaan. Sen jälkeen alkavat ulosotto toimenpiteet you know, ja huomaat pian, että enhän minä loppujen lopuksi omistakaan edes sitä pikkuriikkistä Autotallia.....

        Osaa ihmiset velkaantua vaikkeivat osta edes asuntoa, autoa tms, pikavipeillä on helppo juhlia. Eipä ole itselläkään omaa asuntoa eikä velkaa, hyvä ettei saanut asuntolainaa, olisi tullut jäätyä väärälle paikkakunnalle.

        Monet pitää autonsa ulkona vaikka esim maalla olisi helppo pitää jossain ulkorakennuksessa, autotallin ovia ei viitsitä avata tai on kerätty täyteen muuta roinaa. Minusta oli pienempi vaiva kolata lumet ovien edestä kuin raaputtaa lasit ja auto lähti varmemmin käyntiin kylmässäkin tallissa. Kerrostalon hyvä puoli että on lämmin talli ja ovi aukeaa sähköllä. Mieluummin asuisin maalla, ehkä sitten eläkkeellä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Päivystysauto olisi tarkoitus pitää käyttövalmiina 24/7!!!
      Otsikossa oli kysymys, onko kokemusta.

      On kokemusta niin itsellä kuin monella tutulla. Pitää riittävän lämpimänä niin moottorin kuin sisätilan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe