isossa kaupungissa on sosiaalista vaihtoa
silloin ymmärtää että rasismi ei kannata
metsässä ei ole ketään puhua rasismista
ja siksi elät vihaista elämää liian pitkään, veli
jos muuttaisit helsinkiin et olisi tyhmä rasisti
5
97
Vastaukset
- Anonyymi
Somalien tulisi opetella arabian kieli, jotta ymmärtäisimme paremmin toisiamme. Se tulisi helpottamaan meidän elämää paljon. Olen huomannut erään asian, eli sen että varsin iso osa vanhempieni sukupolvien somaleista ei oikein kykene sietämään maahanmuuttajaa, joka ei osaa arabian kieltä sujuvasti ja hyvin puhuttuna eli äännettynä. Heille se on joku järkytys että Suomessa löytyy toisia maahanmuuttajia ja toisen sukupolven jälkeläisiä joista huomaa selvästi mistäpäin maailmaa olet tullut.
Syy voi olla siinä, että se sotii heidän takapajuisen maailman kuvansa kanssa. Sitä että jos on vierasmaalainen Suomessa, niin pitää kuulla vähintään ääntämisestä että hän on oppinut arabian kielen, mutta aksentista huomataan että ovat Somaliasta tulleita. Olen kuullut paljon kokemuksia erilaisissa vapaa-ajanvietto paikoissa, että Suomessa syntyneet ulkomaalaiset tai turvapaikanhakijat yleensä törmäävät tälläiseen agressioon. Heille sanotaan että miksi et osaa arabian kieltä! Ei ole hyväksi että Suomeen tulleet kohtaavat tätä niin usein. Ei ole ihme että maahanmuuttajilla on kriisi päällä jatkuvasti. Se on rasismia! - Anonyymi
Pääsee helposti eroon hoonosoomisista kun ei laske kahta metriä lähemmäs. Niin paljon inhoa herättävät. Pinkin värinen kieli lipsuu kun huuliaan lipovat ei tee mieli olla lähellä. Ryöstöhälytin on hyvä turva osaavat kovasti juosta kun laitan huutamaan
- Anonyymi
Pääkaupunkiseudussa parasta on sieltä pois vievät tiet.
- Anonyymi
ÖÖ... Metsässä ei ole ketään, jota kohdella rasistisesti?
- Anonyymi
Ettei vaan hesassa tulisi tyhmä suvakki? Kauheaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001