Taas ne kiduttavat joulujollotukset on alkaneet kaupoissa ja radiossa

Anonyymi

Pitäisikö tämän jonkun mielestä olla hauskaa? Lähinnä tekisi mieli potkaista jakkara alta kun näitä joutuu väkisin kuuntelemaan.

145

3548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuvottavat joulujollotukset sietäisi lopettaa kokonaan. Kaikkia vaan vtuttaa kuunnella niitä.

      • Anonyymi

        Joulu on muinainen germaanien talvijuhla.Miksi vietät joulua? Talvipäivänseisaus on suomalaisten juhla 21.12.
        Hyvää talvikuuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulu on muinainen germaanien talvijuhla.Miksi vietät joulua? Talvipäivänseisaus on suomalaisten juhla 21.12.
        Hyvää talvikuuta!

        Väärin. Oma käsitys taas pohjalla?

        Jeesuksen syntymäjuhla, jos et tuota ymmärrä, käperry ymmärtämättömyytesi! Ja onnea valitsemallesi tielle!!

        Tuomaan markkinoille menen 21.12,, entä sinä?

        Mikä on talvikuu? No arvo ajatuksillesi.


      • Anonyymi

        Muistan kuinka meille ei ollut muuta tarjottavaa kuin julkilesbon laulua ja kropan vääntelyä tv:ssä koko jouluaaton viime vuonna. Kyseisen lesbon rakkauselämää oli työnnetty kansalle koko syksyn tiedotusvälineissä ja kuin kansan totaalisen tahdon murtamiseen jouluaatto oli varattu vielä kansan arvostelukyvyn mitätöimiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Oma käsitys taas pohjalla?

        Jeesuksen syntymäjuhla, jos et tuota ymmärrä, käperry ymmärtämättömyytesi! Ja onnea valitsemallesi tielle!!

        Tuomaan markkinoille menen 21.12,, entä sinä?

        Mikä on talvikuu? No arvo ajatuksillesi.

        Jeesus syntyi lehtimajan juhlan aikoihin eli syys-lokakuussa.
        Santa claus = Satan


    • Anonyymi

      Tuskin kukaan pystyy rehellisesti sanomaan että joulussa olisi muka enemmän positiivista kuin negatiivista. Varsinkin siis kun miettii sitä kokonaisuutta. Äärimmäisen kuvottavia pula-ajan ruokia, vastenmielisiä lauluja, ärsyttäviä ja häiritseviä koristeita jne.

      Tota ruokajuttua mä kummastelen ehkäpä eniten. Siis kaikki varmaan muistaa sen kun pienenä tuli aina oksennus suuhun ja kuinka se piti vaan nielaista takaisin mahaan. Naamakin piti pitää peruslukemilla vaikka teki mieli ilmeillä ja irvistellä. Ja sitten kehuttiin kilpaa miten hyviä ne kuvottavat laatikot olivat ja varsinkin se ällöttävä kinkku. No okei mä myönnän että sitä perunalaatikkoa mä voisin kyllä syödä, mikäli se siis maistuisi perunamuusilta, mutta jos siinä on vähänkään sitä kuvottavaa makua mikä niissä muissa laatikoissa on niin hyi helvetti. Yrjö lentää kaaressa.

      Enkä mä oikein tota koristeluakaan ymmärrä. Siis eihän kukaan nyt oikeasti voi saada mitään kiksejä siitä jos ikkunassa möllöttää joku saamarin ankea tonttu. Aikaa, vaivaa ja rahaa vaan kuluu ja roskaakin syntyy, eli varmastikin kiistatta vain ja ainoastaan negatiivisia juttuja.

      • Anonyymi

        Joulussa on vaikka mitä safkoja, riippuu mitä kenenkin perheessä on syöty ja syödään.
        Itse olen digannut kaikkia. Lipeäkalaa tuskin olisin syönyt, mutta sitä ei meillä ollut.
        Joulumusiikki on parasta musiikkia, kun osaa valita. 1970-luvun jälkeen ei ole montaa hyvää tehty.
        Muuten olen lapsuuden, nuoruuden ja suuren osan aikuisuutta kuunnellut lähinnä rankkaa rockia.

        Koristeet sun muut on jees. Toki sekim riippuu ns. mausta ja määrästä.

        En tarkemmin tässä hölötä asiasta, mutta että meitäkin on, enkä ole vielä mikään vaari.

        Mutta kaupoissa saisi soida joulumusiikki vasta ehkä vkoa ennen joulua, ja ne olisi syytä valita pieteetillä eikä kaikkea nykyiskelmäpoproskaa .


      • Anonyymi

        Kaikille ei oo kehittynyt mitään joulutraumaa.


      • Anonyymi

        70 luvulla koulussa oli joulusin lasimestarinsilliä se vasta karmeeta oli samoin se rasvanen kinkku jossa oli sentin paksu ihra ja se oli pakko syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70 luvulla koulussa oli joulusin lasimestarinsilliä se vasta karmeeta oli samoin se rasvanen kinkku jossa oli sentin paksu ihra ja se oli pakko syödä.

        'oli pakko syödä' - tuskin ketään on pakotettu syömään yhtään mitään, ei 70-luvulla kuten ei nykyäänkään.
        Pientä rajaa kommentteihin!


      • Anonyymi

        Mitä järkeä valittaa kun voi tehdä sellaisen joulun kun haluaa, kuusen tilalle voi hakea vaikka kuivan koivun karahkan niin ei tuu neulasia


      • Anonyymi

        Jaaha, että kaikkien meidän muiden puolesta tuomaroit?


        Joset mistään mitään ymmärrä, onko pakko tulla sitä tänne esittelemään???

        Kerrohan miksi noin teit!!!


        Aika harva oh jouluna oksennustaan mahaan nielaissut, keksitkö koko typerän jutun???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70 luvulla koulussa oli joulusin lasimestarinsilliä se vasta karmeeta oli samoin se rasvanen kinkku jossa oli sentin paksu ihra ja se oli pakko syödä.

        No joo. Lasimestarinsilli ei ole lastenruokaa. Ja aivan samoin kinkku, olipa siinä siten sentin tai useammankin paksu tali- silava- ihra-kerros, ei ainakaan ollut minun herkkua lapsena 1960-luvulla.

        Nyt vanhuksena ne on , jos ei aivan herkkuja, niin ainakin voi niitä syödä, ainakin seuraksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'oli pakko syödä' - tuskin ketään on pakotettu syömään yhtään mitään, ei 70-luvulla kuten ei nykyäänkään.
        Pientä rajaa kommentteihin!

        Olin 70-luvulla koulussa, ja kyllä silloin oli pakko syödä mitä koulun keittäjä lautaselle laittoi.
        Itselle jäi kammo pinaattivellistä, joka oli pohjaanpalanutta, ko.velliä en pysty vieläkään syömään. Samoin ne läskinkappaleet kastikkeessa, itse en mitään läskistä ruokaa laita enkä suuhuni pistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha, että kaikkien meidän muiden puolesta tuomaroit?


        Joset mistään mitään ymmärrä, onko pakko tulla sitä tänne esittelemään???

        Kerrohan miksi noin teit!!!


        Aika harva oh jouluna oksennustaan mahaan nielaissut, keksitkö koko typerän jutun???

        En mitään keksinyt. Imelät laatikot ja läskinen kinkku ovat minun mielestäni molemmat kuvottavia ruokia. Yökkäyttää pelkkä ajatus, niinkuin totesin että pula-ajoilta peräisin nämä "herkut"


      • Anonyymi kirjoitti:

        70 luvulla koulussa oli joulusin lasimestarinsilliä se vasta karmeeta oli samoin se rasvanen kinkku jossa oli sentin paksu ihra ja se oli pakko syödä.

        Kyllä pakotettiin syömään -70 luvulla ruoka-astia tyhjäksi kansakoulussa.Luokkakaveri oksensi sitten ruokansa ulos heti,kun pääsi ruokasalista ulos.Kyseessä oli eräs Espoon kansakoulu.Silloin edelleen 70-luvulla keskikouluasteella oli opettaja ,jota kaikki pelkäsi,koska sillä oli tapana lyödä karttakeppi poikki pöytää vasten jos luokka ei hiljentynyt.Samoin opettaja saattoi käydä käsiksi oppilaaseen esim.retuuttaa tukasta tai töniä.Joutui muistaakseni yksi väkivaltainen opettaja silloin käytöksensä takia eroamaan.Nykyäänhän ainakin tämä korjattu oppilaitoksissa,eikä opettajat enää uskalla käydä käsiksi oppilaaseen.


    • Anonyymi

      Mieluummin niitä kuin jotain radio novaa tai muuta teinikanavaa jossa koko ajan nauretaan typerille jutuille.

      • Anonyymi

        Onko suomessa yhtään radiokanavaa jota voi oikeasti kuunnella. Prke kun toimittajaksi pääsee kuka tahansa joiden huulet vähänki tuulesa liikkuu. Mitään asiaa kenelläkään ei ole sanottavana, kappaleiddn väli täytetään jollain lätinällä kun se juontajakin on oltava, miksi, kysym vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko suomessa yhtään radiokanavaa jota voi oikeasti kuunnella. Prke kun toimittajaksi pääsee kuka tahansa joiden huulet vähänki tuulesa liikkuu. Mitään asiaa kenelläkään ei ole sanottavana, kappaleiddn väli täytetään jollain lätinällä kun se juontajakin on oltava, miksi, kysym vaan

        Iskelmääkö kuuntelit?


      • Anonyymi

        "koko ajan nauretaan typerille jutuille..." tuo on totta ja se akkojen kälätys.... voi perkele... työpaikalla on pakko kuunnella sitä paskaa kun enemmistö määrää.
        Tosin vihaan kyllä joululaulujakin, paitsi Juicen joululaulu....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko suomessa yhtään radiokanavaa jota voi oikeasti kuunnella. Prke kun toimittajaksi pääsee kuka tahansa joiden huulet vähänki tuulesa liikkuu. Mitään asiaa kenelläkään ei ole sanottavana, kappaleiddn väli täytetään jollain lätinällä kun se juontajakin on oltava, miksi, kysym vaan

        Järviradio


      • Anonyymi

        Siis toimittajat nauravat keskenään keksimilleen omille jutuille. Kuulijaa jutut tuskin naurattavat.


    • Anonyymi

      Vastamelukuulokkeet ja elät kokonaan omassa kuplassasi!

      • Anonyymi

        Mitään hippien rihkamaa vaan peltorit päähän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään hippien rihkamaa vaan peltorit päähän!

        Rupea konemieheksi... hmm..niin korvas vapautuvat jo 50v myös Peltooreista


      • Anonyymi

        ne vie niin perkeleesti pattereita...


    • Anonyymi

      Taas joku marginaali ihminen valittaa. On niin paljon mitä ei haluasi kaupoissa nähdä eikä kuulla mutta kun ei sitä voi itse päättää.

    • Anonyymi

      Kun ei osallistu kaupalliseen jouluun ollenkaan vaan rakentaa aina vaan vanhan kansan joulun niin joka kerta saa hyvän joulumielen.
      Valmistaa vaan hyvät joulunajan ruuat ja juomat itsenäisyyspäivästä lähtien jatkuen uuteen vuoteen tai loppiaiseen saakka ,mökki aina lämpimäksi, sauna kuumaksi monenakin iltana joulukuussa, niin voilaa,jouluilo irtoaa väkisinkin ja joka vuosi.

      Jos nykymeno joulussa ahdistaa ,tämä resepti auttaa.
      Tulee vanhan ajan kuusi ,joitain koristeita,ja sähkökynttilöitä,kunnon joulusauna. Hyvät liharuuat,laatikot, oluet,viinakset,mikä sen parempaa päällä maan.

    • Anonyymi

      Muistan kaikessa rauhassa kävelleeni toissavuoden syyskuun kaunis ilta K-Supermarketissa, kun yhtäkkiä tajuntaan iski Michael Bubléen jouluralallatukset. Se oli niin absurdia että alkoi naurattaa keskellä käytävää.

      Tänä vuonna kuulin onneksi vasta lokakuussa ekat rallit.

    • Anonyymi

      Vaikka ei edes ympärileikattu zombitimpuri syntynyt jouluna.

      • Anonyymi

        Hmm...Ristille tuo kuitenkin joutu...kun ei juhlimisiltaan joutanut maksamaan hormooneistaan...


    • Anonyymi

      Aloittaja ilmeisesti viettää päivittäin paljonkin aikaa kaupoissa? Eikö ole muuta tekemistä kuin kierrellä kauppoja ja ostareita? Surkeaa.

      • Anonyymi

        Pakkohan se on kaupassa käydä, jos aikoo jotain syödä. Itse välttelen viimeiseen asti kauppoja, joissa tätä taustamusiikki raikuu, mutta aina ei voi valita. Olin ennen eläkkeelle jäämistä vuosia kaupassa töissä ja silloin oli pakko kuunnella näitä joulurenkutuksia koko työajan, Jouluna ei sitten taatusti kotona soitettu yhtään joululaulua, niistä olin saanut tarpeekseni työpaikalla.
        Onneksi täällä on ainakin yksi ruokakauppa, jossa ei musiikki kuulu: Lidl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan se on kaupassa käydä, jos aikoo jotain syödä. Itse välttelen viimeiseen asti kauppoja, joissa tätä taustamusiikki raikuu, mutta aina ei voi valita. Olin ennen eläkkeelle jäämistä vuosia kaupassa töissä ja silloin oli pakko kuunnella näitä joulurenkutuksia koko työajan, Jouluna ei sitten taatusti kotona soitettu yhtään joululaulua, niistä olin saanut tarpeekseni työpaikalla.
        Onneksi täällä on ainakin yksi ruokakauppa, jossa ei musiikki kuulu: Lidl.

        Nojoopa joo, käy nyt sitten vaan siinä yhdessä kaupassa missä ei joululaulut soi tai tilaa ruokaa kotiin. Itse en kyllä ole missään ruokakaupassa joulumusaa kuullut. Sulla on nyt herneet nokassa ihan tyhjästä.


      • Anonyymi

        Suomeen oleskeluluvan saaneen valitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojoopa joo, käy nyt sitten vaan siinä yhdessä kaupassa missä ei joululaulut soi tai tilaa ruokaa kotiin. Itse en kyllä ole missään ruokakaupassa joulumusaa kuullut. Sulla on nyt herneet nokassa ihan tyhjästä.

        Niinhän minä käynkin, se on minun valintani ja mahdollisuus tehdä ostokset siellä missä haluan.
        Eihän tässä ole mistään herneen nenään vetämisestä kyse, vaan oikeus valita sellainen ostosympäristö missä on mukava käydä.
        Tiedän, että on jouluihmisiä, jotka aloittaa hössötyksen jo pari kuukautta ennen Joulua, jopa aikaisemmin joululauluineen ja -koristeineen, minä en vain kuulu niihin.
        Nämähän on vain niitä makuasioita, joista ei kannata kiistellä.
        Et kovin monessa kaupassa käy itsekään, jos et ole missään joululauluja kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan se on kaupassa käydä, jos aikoo jotain syödä. Itse välttelen viimeiseen asti kauppoja, joissa tätä taustamusiikki raikuu, mutta aina ei voi valita. Olin ennen eläkkeelle jäämistä vuosia kaupassa töissä ja silloin oli pakko kuunnella näitä joulurenkutuksia koko työajan, Jouluna ei sitten taatusti kotona soitettu yhtään joululaulua, niistä olin saanut tarpeekseni työpaikalla.
        Onneksi täällä on ainakin yksi ruokakauppa, jossa ei musiikki kuulu: Lidl.

        Tilaa safkasi netin kautta. Monenlaisia palveluita niin kaupoilla kuin ravintoloillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaa safkasi netin kautta. Monenlaisia palveluita niin kaupoilla kuin ravintoloillakin.

        Miksi pitäisi tilata netissä ja maksaa toimituksista, on vielä kauppoja ilman taustamelua joissa voi käydä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan se on kaupassa käydä, jos aikoo jotain syödä. Itse välttelen viimeiseen asti kauppoja, joissa tätä taustamusiikki raikuu, mutta aina ei voi valita. Olin ennen eläkkeelle jäämistä vuosia kaupassa töissä ja silloin oli pakko kuunnella näitä joulurenkutuksia koko työajan, Jouluna ei sitten taatusti kotona soitettu yhtään joululaulua, niistä olin saanut tarpeekseni työpaikalla.
        Onneksi täällä on ainakin yksi ruokakauppa, jossa ei musiikki kuulu: Lidl.

        En käy sellaisessa Kaupassa, jossa soitetaan minkäänlaista musiikkia.


    • Anonyymi

      Isossa maailmassa (englanninkielisessä siis...) on sellainen trendi menossa että suosittuja joululauluja vaaditaan sensuroitavaksi tai kiellettäväksi kokonaan jos niissä on vääränlaisia sanoja tai sanomaa. Ja monet radioasemat maailmalla ovat tähän kiristykseen jo suostuneetkin. Ehkä meidänkin wokettajat kopiovat tämänkin Suomeen ja näin joulujollotukset julkisilla paikoilla loppuvat tai ainakin vähenevät?

      • Anonyymi

        Toivottavasti näin käy. Olisi hyvä, jos typerät joululaulut katoaisivat kokonaan kaupoista ja julkisilta paikoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti näin käy. Olisi hyvä, jos typerät joululaulut katoaisivat kokonaan kaupoista ja julkisilta paikoilta.

        Tilalle tulisi muessinin jollotus, siitä vihreät pitäisivät huolen. Allaah ... Allallaa-ah ...


    • Anonyymi

      Minun ei ainakaan ole pakko mennä tavarataloihin ja suuriin marketteihin vaeltelemaan ja kiukuttelemaan joulusta! Minulla on vapaus mennä vaan pieneen lähikauppaan ruokaostoksille, siellä ei "hei tonttu-ukot hyppikää"raikaa, enkä sielläkään hermostu, kun näen karkkipussissa tontun kuvan!
      Joululahjaostoksen voi tehdä juhannuksen aikaan, ei tarvi ainakaan tonttuja pelätä!

      • Anonyymi

        Ei nyt edes kannata tukkia itseään kauppoihin jouluostokisille väentungokseen, kun on tämä korona epidemia.
        Maskittomat siellä levittää näitä uusia korona muunnoksia.
        Eikä se kangasmaski/kirurginmaski käyttäjää suojaa, vaan kunnon ffp2/ffp3 maski täytyy olla.


    • Anonyymi

      Joku päivä kun tv:n avaa niin siellä Arja Koriseva laulaa kauniinpia joululauja tonttulakki päässä,vuodesta toiseen.

    • Anonyymi

      Mielisairaiden ehdoilla ei onneksi tarvitse Suomessa vielä elää, joten joulumusiikki raikaa kaupoissa, ettekä mitään mahda.

      • Anonyymi

        Ai, ne jotka ei pidä joulumusiikin kaltaisesta kammottavasta ruikutuksesta on mielisairaita? Olen hieman toista mieltä. Ylipäätään minusta kaupassa ei pitäisi olla mitään taustamusiikkia eikä mitään kuulutuksia tai mainoksia. Mitä hiljaisempi kauppa niin sitä parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, ne jotka ei pidä joulumusiikin kaltaisesta kammottavasta ruikutuksesta on mielisairaita? Olen hieman toista mieltä. Ylipäätään minusta kaupassa ei pitäisi olla mitään taustamusiikkia eikä mitään kuulutuksia tai mainoksia. Mitä hiljaisempi kauppa niin sitä parempi.

        Olen täysin samaa mieltä ja ihan täysijärkisenä minua on ainakin tähän asti pidetty.


      • Anonyymi

        Ei nuo joulurallit vielä mitään, mutta meneppäs johonkin letjurättiliikkeeseen henkka & maukka ja moneen muuhun. Tausta musiikki soi niin lujaa, että on ihan pakko lähteä kesken kaiken pois.
        Sama juttu Klaus K:n sunnuntai brunssilla. Ihan sairaan kovalla musiikki ja tarjoilija ei voinut asialle kuulemma mitään. Onko pakko tuota korvaraiskausta olla joka paikassa?


    • Anonyymi

      Ei sinne kauppaan kannata joka päivä mennä, vaan 1-2 kertaa viikossa, niin ei joulun jollotuksia tarvi kuunnella ja pitää radion ja tv:n kiinni.
      En ole vielä kuullut ainuttakaan joulunjollotus laulua.

    • Anonyymi

      Sama juttu tuon "black friday" saatanallisen markkinahössötyksen kanssa. Sähköposti täynnä kotimaisten kauppojen black friday -roskaa. Olisi edes tarjoukset samaa luokkaa kuin jenkeissä mutta ei, jotain hikisiä 10% alennuksia korkeintaan ja tuotteista jotka muutenkin vanhenemassa eli uutta korvaavaa mallia tulossa tehtaalta. Pari kolme kuukautta kun malttaa odottaa niin alkaa hinnat tippumaan luonnostaan.

      • Anonyymi

        Nikotiinipusseista oli -50%. Oli mainio tarjous hyödynnettäväksi.


    • Anonyymi

      Pieni valonpilkahdus vuoden synkimpäänaikaan.

      • Anonyymi

        Jep.


    • Anonyymi

      Laita korvatulpat, piruako täällä itket.

    • Anonyymi

      *Älä mee kauppaan. Tilaa kotiinkuljetus. Vältyt turhat khoronariskilät. Tai sitte peltorit päähä maskin lisäks.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuukausi samoja joululauluja marketissa , kurkkua myöten täynnä myyjät jouluaattona


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukausi samoja joululauluja marketissa , kurkkua myöten täynnä myyjät jouluaattona

        Sulla on ollu ankeet joulut lapsena? Mutsi ja faija räkäkännissä, ei oo ollu lahjoja, ruokaa eikä joululauluja. Ei eihme et on tollaset traumat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on ollu ankeet joulut lapsena? Mutsi ja faija räkäkännissä, ei oo ollu lahjoja, ruokaa eikä joululauluja. Ei eihme et on tollaset traumat.

        Päinvastoin, traumat syntyy siitä kun joka vuosi sitä samaa traditiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on ollu ankeet joulut lapsena? Mutsi ja faija räkäkännissä, ei oo ollu lahjoja, ruokaa eikä joululauluja. Ei eihme et on tollaset traumat.

        Koetappa syödä jouluna riisipuuroa tai kinkkua kun olet vuoden jokaisena aamuna syönyt riisipuuron ja kinkkuvoileivän, voi olla et alkaa jo vähä tökkiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukausi samoja joululauluja marketissa , kurkkua myöten täynnä myyjät jouluaattona

        Minä kuulun niihin myyjiin, kun kahdeksan tuntia päivässä kuuntelen, miten sama nauha pyörii aina uudelleen ja uudelleen, haluan todellakin Joulun viettää ilman niitä.
        Miksi niitä kotona pitäisi vielä sietää, ellei ole pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukausi samoja joululauluja marketissa , kurkkua myöten täynnä myyjät jouluaattona

        Eikö ne myyjät voi yhdestä tuumin viedä tämän asian esimiehelle ja sanoa että asiakkaat karkaavat lidliin ja myyjiä vituttaa niin paljon että asiakkaille on mahdoton hymyillä. Luulis onnistuvan kuvottavien jollotusten poisto.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Koronan ansiosta välttyy mm. kauppojen joulusesongilta.

    • Anonyymi

      Me taasen laulamme riemuiten,
      kun joulu, joulu on meillä!
      Se valtaa sielun ja sydämen
      ja surun särkevi entisen,
      mi kasvoi elämän teillä.

    • Anonyymi

      Onhan se aikamoista henkilökunnan kidutusta. Riittäisi jos joululauluja soitettaisiin vaikkapa yhden tunnin verran vuorokaudessa noin kello 14-15 iltapäivällä. Ja todellakin soitettaisiin niitä uusimpia ja vaihdettaisiin jokaiselle päivälle uuden esittäjän joululaulut.

    • Anonyymi

      Hyvää Joulua ja kauniita joululauluja kaikille.

      • Anonyymi

        Samoin sulle.


    • Anonyymi

      Teeppä se tai vaihtoehtoisesti käytä vastamekukuulokkeita ja kuuntele omaa mielimusiikkiasi.

    • Anonyymi

      Korvatulpat korviin. On olemassa hyviä esim. lukemiseen tarkoitettuja, jotka eristävät tehokkaasti. Sitä paitsi siellä kaupoissa ei nyt pitäisi parveilla, korona leviää.

    • Anonyymi

      Ei nuo joululaulut mitään, mutta tämä ostorummutus. Ihan hirveetä. Sitten ollaan tammikuussa veloissa korvia myöten. Yllättävän moni menee siihen retkuun. Hyvää Itsenäisyyspäivää!

    • Anonyymi

      Maallistuneet iskelmälaulut eivät todellakaan kohota kristittyjen Suuren Juhlan, meidän kaikkien ainosyntyisen Vapahtajamme syntymäjuhlaa! Rokin renkutusta ne ovat! Aidon Joulun hartaaseen tunnelmaan sopivat parhaiten kauneimmat joululaulut, joita säestetään kirkkouduilla kirkossa! Näistä mieleen nousee esim. Hoosianna, Daavidin Poika, kiitetty olkoon Hän! Maallistunut iskelmärenkutus on kyllä tunkeutunut jo kirkkoihinkin, kuten myös raamatunvastaiset naispappeus ja sukupuolineutraalius. Haluaisin pitää kirkon kirkkona hartaine virsineen ja pyhittää Joulun kristittyjen suurimmaksi Juhlaksi ilman maailmallisia heikkouksia.

    • Anonyymi

      Koeta kestää... Elämässä on paljon isompiakii murheita... Ei ne kauaa niitä soita, toki ainahan voit laittaa kuulokkeet korviin ja puhelimestasi omat musat... Helppoo, ku heinän teko. :P

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä on murheet pienet, jos joululaulut ärsyttää. En kehtaisi valittaa moisesta.

    • Anonyymi

      Joulunaika on ihnaa ja joulu muutenkin, on ihanaa juhlia Jeesuksen syntymäjuhlaa perheen ja ystävien kanssa.

      • Anonyymi

        Kuinkahan moni joulun juhlijoista muistaa ja ajattelee koko Jeesusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan moni joulun juhlijoista muistaa ja ajattelee koko Jeesusta?

        Suurin osa ei muistele Jeesusta vaan vetää lärvit ja tappelee muijansa kanssa. Sitten stressataan mitä pitää ostaa mukuloille lahjaksi vaikka ei rahat riitä edes jouluruokiin. Siitä se onneton joulu tulee. Itse kaiholla muistelen niitä 60-70 luvun perhejouluja . Silloin ei ostoskeskukset määränneet tahtia vaan vietettiin rauhallinen joulu ilman kulutusjuhlaa joka on tämän päivän trendi ollut jo viimeiset 40 vuotta. Turha kulutus pois niin viherpiiperöt rauhoittuu ja jättää työtätekevän kansan lopulta rauhaan.


    • Anonyymi

      Täytyy edellisten viestien perusteella todeta, että kyllä Suomessa on asiat todella hyvin !
      Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

    • Anonyymi

      Olemme vain vasemmistolaisten luoman viha- ja valhekulttuurin uhreja. He haluavat, että vihaamme kaikkea paitsi sitä, mitä vasemmisto sanoo hyväksi. Islam hyvä, kristinusko paha. Siispä vihatkaamme joulua ja joululauluja! Vihassamme olemme oikeamielisiä ja hyviä!

      • Anonyymi

        Onko muut huomanneet mutta tv mainoksissa on alettu välttelemään joululauluja joulun alla. Esimerkiksi jostain 70 luvulta saakka sokoksen perinteinen tule joulu kultainen mainosbiisi on kadonnut. Piti hieroa korvia kun näin ja ennenkaikkea kuulin uuden sokoksen joulunalus mainoksen. Siinä soi joku taylor daynen 80 luvun disco biisi! Kyseessä ei ilmeisesti ollut edes joulu mainos. Liekkö luopuneet kokonaan? No eipä tarvitse käydäkään.


    • Anonyymi

      Kaupat voisi myös miettiä jos on tarvetta soittaa musiikkia niin se äänentaso ei saisi ylittää puheääntä. Tuskaa täynnä käydä kaupassa talvivaatteet päällä, maski naamalla, käytävät täynnä seurustelevia ihmisiä ja musiikki pauhaa. Nyt jos on niitä pieniä lähikauppoja niin suosikaa niitä.

    • Anonyymi

      Luojan kiitos natsipassille, ei tarvi mennä noihin keskuksiin kuuntelemaan noita jollotuksia!

    • Anonyymi

      Modernia orjuutta tämä nextgen.

    • Anonyymi

      Korvatulpat/ kuulokkeet on hyvä kelsintö mielensäpahoittajille…

    • Anonyymi

      Mielummin joululauluja kuin näitä saatanan ns nenänäänsä nönnöttäviä nuotin vierestä vinkuvia ns. poplaulajia joita joutuu kuuntelemaan joka kanavalta.
      Useimmiten näiltä nenäänsä nönnöttävitlä tuntuu happiloppuvan jo ensimmäisen lauseen aikana....

    • Anonyymi

      Tonttu Torvinen on iloinen. 🤭

    • Anonyymi

      Tonttu Torvinen saa verenpaineeni nousemaan ainakin kahteensataan...

    • Anonyymi

      Joulun kieltäminen vois olla ympäristö teko ja paljon parempi kuin rehellisten yrittäjien vainoominen. Ei joulusta hyödy muut kuin kauppiaat.

    • Anonyymi

      onse kumma kun joululaulut halutaan kieltää .

      aina soikoon joululaulut
      sulje korvasi kuulokkeilla niin saat olla rauhassa.-

      • Anonyymi

        Kuuntele itse niillä kuulokkeilla niitä joululaulujasi ja anna toisten olla rauhassa.


    • Anonyymi

      Mutta eikö muutkin ammattiryhmät olisi oikeutettuja joulubonukseen kuin kauppiaat. Kun ette kuitenkaan niillä lahjoilla mitään tee, niin tukekaa suomalaista. Ostakaa vaikka kymmenen kiloa terästä tai paperia. Siihen kuusen alle painavaa tavaraa. Saatais suomalainen teollisuus nousuun ja ihmisille töitä. Ja se tärkein eli näpäytys ahneille kauppiaille.

    • Anonyymi

      Missä kaupoissa?

    • Anonyymi

      On ihanaa kuunnella Joulumusiikkia kaupassa😀

      • Anonyymi

        Jos se olisi oikein hiljaisella, niin sitten ehkä. Mutta ei mielestäni varsinaisesti kuulu kauppoihin, kun tungos stressaa muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se olisi oikein hiljaisella, niin sitten ehkä. Mutta ei mielestäni varsinaisesti kuulu kauppoihin, kun tungos stressaa muutenkin.

        Jouluyö... juhlayö.... päättnyt kaik on työ....

        Jos tuon kuulen kaupassa...
        Olen hyvässä tunnelmassa.... Miettikää ja osatkaa TEKIN nauttia kaupankin musiikista.

        ÄLKÄÄ aina olko kaikkea vastaan!


    • Anonyymi

      Joulu kuin muutkin juhlat niin teennäistä pelle touhua että oksettaa.

      • Anonyymi

        No oksentele ihan rauhassa. Mielipide on aina tärkeä, mutta tiedä, että tuo ajatuksesi ei ole koko totuus.
        EI ole aina teennäistä, on myös aitoa...

        Mieti ... voi olla.


    • Anonyymi

      Kun tavaraa tulvillaan
      On tunkkainen tavaratalo
      Ja pahvijoulupukki
      Se hymyilee iloisesti, niin
      Kilisee kilisee kassakone
      Helkkyen välkkyen
      Kilisee kilisee kassakone
      Ja ketjun tulos se jouluntähtöseen singahtaa

      • Anonyymi

        No joulu on nykyään kauppojen ostosjuhlaa. Itse ostan vain jouluruokaa koska pidän siitä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      VÄKISIN?

    • Anonyymi

      eipä ole mistäänkotoisi räppi joka kuuluu kokovuoden.

    • Anonyymi

      Joulujollotukset ovat ihania! Kun Vieno, Laila ja Brita heläyttävät, niin rekeen mukaan vaan... Ei kande jäädä mököttämään suveen saati syksyyn 😁

    • Anonyymi

      Kyllä on mukavaa, kun kuulee iki-ihania joulu lauluja. Antaa rauhallisen mielen kaiken hälyn ja kiireen keskelle. Kyllä meidän täytyy saada säilyttää omat uskonto ja kulttuuri perintömme. Olkaamme ylpeitä omista juuristamme!

    • Anonyymi

      Joulu juhlista jaloin, siihen kuuluu perinteet!!

      • Anonyymi

        Joulujuhlista jaloin, pikkujoulusta kontaten.


    • Anonyymi

      Sama saatan laulu joka helvetin joulu!. Olen kanssa kyllästynyt tekopyhään paskaan joka alkaa jo juhannuksen jälkeen parhaimmillaan.

    • Anonyymi

      vanhat joululaulut vie muistot lapsuuteen.
      ei silloin korvessa jaettu lahjoja hyvä että kuului joululaulut niistä kehitteli ajatuksissa
      kaunista joulua.

      en etsi valtaa loistoa.

    • Anonyymi

      laulut on siitä laulu mistä puute.

    • Anonyymi

      Voiko paremmin sanoa ,ihan täynä kanssa.Kaupassa käynnit vähenee aina kun se uikutus alkaa, pitää ostaa jo ennakoon kun sen tietää.Paras ja totuudenmukaisin ,eli Juicen sika lopetettiin ensimmäisenä.

    • Anonyymi

      yle on kommunistejä täynnä

    • Anonyymi

      suomi24 mode on kommunisti kun poistelee viestejä jotka ei ole edes vihapuhetta eikä laitonta sanoa sitä mitä kirjoitin

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joulu jollottaa ja jouluaattona lapset itkevät kun eivät saaneet lahjoja mitä olisivat halunneet, voi tätä riemua ja ikua ...

    • Anonyymi

      60-luvulla joulut oli niukkaa jäi mieleen joulu kun äiti laittoi uuniriisipuuron
      siinä oli joulu.
      eikä se ollut huono kiitos Luojan oltiin terveitä.

    • Anonyymi

      Minunkin puolestani nuo iänikuiset vingutukset voitaisiin lopettaa kaupoissa. Kuunnelkoon halukkaat omilla luureilla mitä haluavat.

    • Anonyymi

      Hei tonttu ukot hyppikää nyt on riemu raikkahin aika.
      Hetken kestää elämä sekin synkkä ja ikävä. Eipä ole kaikki joululaulut nii iloisii.

    • Anonyymi

      Etkö osaa vaihtaa rario kanavaa.

    • Anonyymi

      Kauppiaat tuo tätä tavaraa ja turhaa krääsää. Just oli Tokmanni myyny vaarallisia lamppuja. Muutenkin Tokmannin tavarat ja niitä hintoja, että onko tekijoiden sairasvakuutukset tai eläkkeet maksettu. Vai onko tohon hintaan ees palkkoja maksettu. Voitteko hyvällä omallatunnolla ostaa mitään. Tuette chin piä, erdogania ja muita tyranneja. Eilenkin joudui laittaa valko venäläistä parkettia ja oli kauheeta asentaa. Ei ollu asiakas tyytyväinen, mutta sanoin vaan että se on parketti mallia lukasenka ja halvalla ei hyvää saa.

    • Anonyymi

      Sitä kutsutaan lailliseksi psykoloogiseksi kiduttamiseksi

      • Anonyymi

        kuten radiossa mainostetaan jelly jortikkaa. huippukivvaaa joita mainoksia ei haluaisi kuulla. yrittääköhän ne painotaan miehiäkin ostamaan. pakko olla joku salaliitto kyseessä.


    • Anonyymi

      Vali, vali, vali. Älä mene kauppaan.

    • Minä olen yleensä niin omissa ajatuksissani ostoksilla etten haittamusiikkia huomaa, suosittelen samaa muillekin, tai laittakaa kuulokkeet korville ja kuunnelkaa mielimusiikkianne, sitähän teette muutenkin joten miksei kaupoissakin. Ja jos on asiaa myyjälle, silloin tuskin musiikkia kuulee.

    • Anonyymi

      Must tää joulun ventaaminen on kliffaa. Eläkeläisenä mä tykkään nostaa marketeissa asioiville lämpöjä. Mä luudaan sinne tsöbaa safkoja just tossa neljän maissa kun jengi änkee niihin duuneista. Mä jätän osan hedelmistä punnitsematta ja duunaan kamat kasseihin ja sit kassalle. Hirveet jonot kasvaa taakse kun kassa repii niit kamoja kasseista voidakseen koodata ne laskuun, lisäks hän ravaa punnitsemaan niiit mun tahallaan unohtamia hedelmiä. Sit kun koittaa bungaamisen aika, nii mä oon tietty unohtanut sen pankkikortin tunnusluvun. Seuraavaks mä sanon, et mä bungaan tsöbaamiset fyrkalla kun tunnusluku ei muistu mielee ja kaivan figgasta sen muovipussin, joka on täynnä viissentisiä ja sanon kassalle. Laske siintä, samalla tsiigaan syrjäsilmällä takanani jonossa hikoilevia asiakkaita. Sit kun juttu on hoidettu, mä kiitän kassaa ja sanon kovalla äänellä. Mä olen eläkeläinen ja katselen sitä jonoo jossa ne naamat punottaa kuin jouluomenilla.
      Terv. Vielä virtaa

    • Anonyymi

      Varmaankin vihervasemmiston syy!? Vai mitä persut? Perustuu yhtä lailla todellisuuteen, kuin muutkin valheelliset käsityksenne.

      • Anonyymi

        yhtälailla viherpiipertäjät ja vasurit luulee että suomeen ei vaikuteta raha ja laina poliitiikalla tai ne todella ovat mukana illuusiossa mitä media suoltaa


    • Anonyymi

      Jopas anonyymi on alkeellinen persoona kun ei osaa valita keinoa miten voi olla kuulematta Joulusta mitään . Kantsii viime metreillä vielä opetella elämänsä hallintaa .

      • Anonyymi

        Oikea totuushan on siis, että teen yötöitä ja käyn lidlissa aamu seitsämältä. En tiedä joulusta lidlin puutarhatonttuja enempää. Kunhan nyt lohkaisin kun voin olettaa mitä muissa kaupoissa tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea totuushan on siis, että teen yötöitä ja käyn lidlissa aamu seitsämältä. En tiedä joulusta lidlin puutarhatonttuja enempää. Kunhan nyt lohkaisin kun voin olettaa mitä muissa kaupoissa tapahtuu.

        Niin joo ja kuuntelen kasari ja ysäriradiota. Ei ole ainakaan vielä joululaulun laulua tullut.


    • Anonyymi

      Kaupois kyl näkee kuuloke ja känny nenän edes olevii tyyppei jotka törmäilevät muihin asiakkaisiin. 😠

      • Anonyymi

        Se on keino peittää ne kaupan joulunjollotukset jotta pystyy hakemaan kaupasta ruokaa.


    • Joulu on vain kerran vuodessa, silloin voi ihan yksinkin hiljentyä katselemaan ja kuuntelemaan meidän Vapahtajamme Juhlaa.
      Ehdotankin aloittamaan uuden testamentin lukemista ja tutkimista , maailman suurimman tapahtuman tiimoilta, joihin kluuluvat Jopulu ja Pääsiäinen.

      Nyt juhlimme Joulua, joka on Vapahtajamme syntymäjuhla. Tutustu Häneen.

      • Anonyymi

        Sanoisin että yksikään alle 40v ei moisiin satuihin enää usko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että yksikään alle 40v ei moisiin satuihin enää usko.

        Ethän sinä voi sitä tietää "Anonyymi 06.12.2021 10:25"

        Minäkin tunnen paljon alle 40V , jotka uskovat.
        Todellinen usko on paljon enemmän, kuin tietämistä. Toki uskova tietääkin, mutta tiedon lisäksi hän tulee tuntemaan Jumalan .

        Minäkin olen ollut tullut uskoon paljon nuorempana. Etkä edes tiedä minkä ikäinen nyt olen, jotenka kommenttisi on valhetta.


    • Anonyymi

      Joulun sanoma on ilo-uutinen meille matkalla maailmassa kohti iankaikkisuutta taivassa Jumalamme luona.

    • Anonyymi

      Masentuneitten maratoniini kidutuksessa mielenmaiseman kurjuudesta on jokainen joulu.
      Kukahan muu on kokenut Joulun yhtä raskaana niistä joilla on lapsia puolenkymmentä ja lastenlapsia vielä enemmän.
      Vietän jälleen yksinäisen joulun joita on jatkunut yli 20 vuotta siinä rakentamassani omakotitalossa jossa kaikki viisi lastani ovat syntymästä lähes aikuisuuteen viettäneet.
      Yksi lapseni muisti minua isäinpäivänä, yksikään 7 lapsenlapsesta ei.

      • Anonyymi

        Jatkona edelliseen poikani joka minut isäinpäivälounaalle vei on erityinen lapsieni joukosta josta kukaan muu ei edes aivoinfarktini jälkeen olleet yhteydessä muutoinko kysymällä että olisinko holhousta vaativassa tilassa ja samalla mahdollisesti omaisuuteni hallinnan menettänyt heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkona edelliseen poikani joka minut isäinpäivälounaalle vei on erityinen lapsieni joukosta josta kukaan muu ei edes aivoinfarktini jälkeen olleet yhteydessä muutoinko kysymällä että olisinko holhousta vaativassa tilassa ja samalla mahdollisesti omaisuuteni hallinnan menettänyt heille.

        Näitäkin yhä löytyy ja luulen tuntevani sinut tällä pienellä paikkakunnalla ja arvostan sukusi jatkajana kaikkea mitä olet maailmalla tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkona edelliseen poikani joka minut isäinpäivälounaalle vei on erityinen lapsieni joukosta josta kukaan muu ei edes aivoinfarktini jälkeen olleet yhteydessä muutoinko kysymällä että olisinko holhousta vaativassa tilassa ja samalla mahdollisesti omaisuuteni hallinnan menettänyt heille.

        Harmillista, mutta älä menetä toivoa. Sillä on yksi, joka ei sinua unohda. Hän jonka syntymäpäivää saamma kohta viettä. Sinun ja minun Vapahtajamme ei unohda. Mutta Hän haluaa, että käännyt Häneen päin ja hyväksyt hänen Rakkautensa.
        Kysele joiltakin syvälliseltä aktiiviselta uskovaiselta tukea, sellaiseslta, joka on elävässä uskossa.

        Joh.3:16 kommentaari alkuteksteitä : 16. Jumalan rakkauden kohteena on koko maailma, mutta tämä rakkaus koituu iankaikkiseksi pelastukseksi vain silloin, kun se otetaan vastaan. Se, joka uskoo Jumalan Poikaan Vapahtajaamme, kokee käytännössä jumalallisen rakkauden siinä, että hän saa iankaikkisen elämän. Niille, jotka eivät ota sitä vastaan, tarjous kääntyy tuomioksi. Pojan tehtävä oli osoitus Isän rakkaudesta. Niin kuin Isä rakastaa, samoin rakastaa myös Poika.


        Joh.3:
        ...
        16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.
        18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.
        19. Ja tämä on tuomio: valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.
        20. Sillä jokainen, joka tekee pahaa, vihaa valoa eikä tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
        21. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat Jumalassa tehdyt."


    • Anonyymi

      On mukavaa kun toisten /naapurien elämäntavat eivät häiritse .

    • Anonyymi

      Mä opn aina haaveillut että maalaisin mm kattoja, seiniä nimenomaan jouluna käyttäen luppoajan tehokkaasti ja taloudellisesti kerrankin hyödykseni. Naapurit sitten ihmettelisivät raikasta hajua rappukäytävässä. Tosin perhejoulu estänee taas tämänkin vision. Hyväksyttänern ja laitetaan hihat heilumaan vasta joulun jälkeen taas kerran.

    • Anonyymi

      Asiakkaana joululaulut ovat aivan ok, mutta säälikää niitä myyjiä siellä marketissa. Yleensä se sama muistitikku soi looppina monta viikkoa yhteen menoon. Ja kun on vuoden saanut lepuuttaa korviaan, niin seuraavan joulukuun alussa ne Infon muijat taas kaivaa sen saman kirotun musiikin kuuluviin ja kidutus jatkuu.

    • Anonyymi

      jollotukset samaa probaganda kuin lörönä.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe