Kuinka liimalla kiinni tuleva tuulilasi käytännössä asennetaan? Kun omani on tällä hetkellä halki ja muutenkin hieman naarmuinen jo,lisäksi tiivisteen alta puskee hieman ruostetta niin olisi hyvä yhdellä kertaa hoitaa ruosteet pois ja asentaa uusi lasi. Vai liekö hinta/työnjälki-suhde kuitenkin parempi viemällä auto tuulilasi-liikkeeseen?
Jos nyt kuitenkin saisin sen itse paikalleen niin mimmoisia työvälineitä pitäis olla ja mistä niitä semmosia järkeviä (hyviä) sitten saisi?
Liimalasin asennus
14
2159
Vastaukset
- HOTAKAINEN
Sikaflex tai vastaava.
Tinneriä puhdistukseen
Pätkä pienolankaa vanhan irroituksee ja päihin puukapulat. Lankalla leikataan vanha sauma auki.
Pari laudan pätkää jotka tulevat kiristys liinojen alle kun uusilasi on paikkallaan.
Jos lasissa on koristelistat irroita varovasti tai joutuu ostaan uudet.
Näillä on pari lasia vaihdettu.- lasimies
Mihin noita kiristys liinoja tarvitset? Ei ainakaan lasiliikkeet niitä käytä...
- arvaus
lasimies kirjoitti:
Mihin noita kiristys liinoja tarvitset? Ei ainakaan lasiliikkeet niitä käytä...
Vastaan nyt vaikka en tiedäkään (en liene ainoa täällä) Veikkaisin kuitenkin että niillä kiristetään lasi paikalleen esim A-pilarien ympäri. Lasiliikkeillä tietty on asiallisemmat laitteet kuin kotipajoilla.
Lasin asennusta ei ole kokeiltu mutta muita työkaluja on kyllä tullut improvisoitua... - HOTAKAINEN
arvaus kirjoitti:
Vastaan nyt vaikka en tiedäkään (en liene ainoa täällä) Veikkaisin kuitenkin että niillä kiristetään lasi paikalleen esim A-pilarien ympäri. Lasiliikkeillä tietty on asiallisemmat laitteet kuin kotipajoilla.
Lasin asennusta ei ole kokeiltu mutta muita työkaluja on kyllä tullut improvisoitua...oikein arvattu. Liinoilla kiristetään sen verran että lasi pysyy paikallaan ja saa tiiviin sauman.
On tuo liima tuoreeltaan sen verran liukasta tavaraa , että jos ei ole liinoja niin eipä tuu hyvä. - lasimies
HOTAKAINEN kirjoitti:
oikein arvattu. Liinoilla kiristetään sen verran että lasi pysyy paikallaan ja saa tiiviin sauman.
On tuo liima tuoreeltaan sen verran liukasta tavaraa , että jos ei ole liinoja niin eipä tuu hyvä.Kannattaa kokeilla vaikka teippiä siihen hommaan... Riittää mainiosti!
- seppä
Jos käytät "sikasikaa" niin varmasti saat sitoa ja teipata lasia jos jonkinmoisilla liinoilla kiinni.
Kun käytetään lasiliimaa, jota on niin yksi- ja kaksikomponenttistä, niin silloin lasille levitetään noin 2cm korkea palko ja karmeihin täytyy asentaa rajoittimet joilla määrätään lasin etäisyys karmista. Olisi hyvä laittaa vielä korkeuden rajoittimet alareunaan jonka jälkeen lasia ei tarvitse tukea millään koivumisen ajan.
Elikkä haluan sanoa että lasia ei saa puristaa karmia vasten vaan välissä pitää olla ainakin 2-3mm korkea palko liimaa(määrätään rajoittimilla) - HOTAKAINEN
seppä kirjoitti:
Jos käytät "sikasikaa" niin varmasti saat sitoa ja teipata lasia jos jonkinmoisilla liinoilla kiinni.
Kun käytetään lasiliimaa, jota on niin yksi- ja kaksikomponenttistä, niin silloin lasille levitetään noin 2cm korkea palko ja karmeihin täytyy asentaa rajoittimet joilla määrätään lasin etäisyys karmista. Olisi hyvä laittaa vielä korkeuden rajoittimet alareunaan jonka jälkeen lasia ei tarvitse tukea millään koivumisen ajan.
Elikkä haluan sanoa että lasia ei saa puristaa karmia vasten vaan välissä pitää olla ainakin 2-3mm korkea palko liimaa(määrätään rajoittimilla)tuo liina onkin vain apuna kolmantena kätenä.
Sikaflexiä ovat käyttäneet kun on halpaa.
Minä olen laittanut Wurthin lasiliimalla.
Hinta erohan huimat n. kympin vanhaa rahaa.
Säätöhän se on muka pienikin säästö kunnes alkaa vuotaa :)
- Mie
Viime kesänä vaihdatin tuohon omaan romuuni lasin. Lasin hinta oli ainakin tuossa liikkeessä tärmälleen sama asennettuna tai irti. Että kannattaa miettiä ja kysellä hintoja ensin...
- Sama lasittaja
Kiitoksia hyvistä vinkeistä,jotain vielä lisääkin.
Joku mainitsi tuossa rajoittimista,niin lasin alareunassa kuin lasin ja karmin välissä. Kattelin omaani ottamalla tuulettimenritilän konepellin takaa pois jotta näin tuulilasin alareunan,siellä oli kummallakin puolella lasin alareunassa semmoset kiinteet 'rajoittimet jotka olivat epäkeskoja niitä pysty pyöritteleen. Onkohan tarkoitus liiman kuivumisenkin jälkeen jättää ko. palikat kireelle lasin reunaa vasten? Kun tämä halkeama näytti lähtevän juurikin toisen tämmösen palikan välittömästä läheisyydestä?
Toinen lisäselvitys, olen nähnyt jossain semmosia imukuppikahvoja,lienevät vain helpottamassa lasin siirtelyä ja paikalleen nostamista? Ja liimasta parempi lienee että liimaa on 'tarpeeksi' kunhan ei roisku ympäri kabiinia,tietty.- Antti Orava
Itse kävin kyselemässä niin sierran olisi lasi maksanut vaihdettuna 1200.- joten eipä toi kallista huvia ole..
Kaverit vaihtoivat corollaan itse lasin ja nyt tuskailevat kun se vuotaa, ja juuri näillä sikafleksi konsteilla.. - HOTAKAINEN
Antti Orava kirjoitti:
Itse kävin kyselemässä niin sierran olisi lasi maksanut vaihdettuna 1200.- joten eipä toi kallista huvia ole..
Kaverit vaihtoivat corollaan itse lasin ja nyt tuskailevat kun se vuotaa, ja juuri näillä sikafleksi konsteilla..jos et ole ikinä tehnyt niin vie liikkeeseen ja saat vielä takuun kaupan päälle ;)
- lasittaja
HOTAKAINEN kirjoitti:
jos et ole ikinä tehnyt niin vie liikkeeseen ja saat vielä takuun kaupan päälle ;)
..se on ensimmäinenkin :)
oon kyllä päättänyt kokeilla jos vaan löytyy lasi sälät halvemmalla kuin lasi asennus.
Pitää sitten kertoa kuin kävi ;) - HOTAKAINEN
lasittaja kirjoitti:
..se on ensimmäinenkin :)
oon kyllä päättänyt kokeilla jos vaan löytyy lasi sälät halvemmalla kuin lasi asennus.
Pitää sitten kertoa kuin kävi ;)kyllä siitä hyvän saa kun tekee huolella.
Onhan tuo yleisivistävääkin kun ite tekee ei sitten tarvi muita kirota jos vuotaa :)
- asdassd
dgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddgfddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197