Jeesus on paras uskon esikuva

Anonyymi

Jeesus oli täynnä Pyhää Henkeä, mutta oli luonteeltaan hiljainen ja nöyrä.

Ei ollut mikään hurmostilassa kaatuileva hihhuli.

Jeesus pysyi siinä lapsuuden uskossa, johon hänet oli lapsena ympärileikkauksessa liitetty. (nyk.kaste)

Kävi kotikirkossaan kerran viikossa ja oli Juutalainen "tapauskovainen".

Luuk. 4:16

"Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan."

42

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi

Jumala ei asu käsin tehdyissä rakennuksissa.

Jeesuksen nimen hokeminen hihhuli- lahkoissa ja halleluujaa huudot ei takaa,
        että paikalla olisi Jeesus.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei asu käsin tehdyissä rakennuksissa.

Jeesuksen nimen hokeminen hihhuli- lahkoissa ja halleluujaa huudot ei takaa,
        että paikalla olisi Jeesus.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Luuk.19:
        34. He vastasivat: "Herra tarvitsee sitä."
        35. He toivat varsan Jeesukselle, heittivät sen päälle vaatteitaan ja nostivat Jeesuksen sen selkään.
        36. Hänen ratsastaessaan jotkut levittivät vaatteitaan tielle.
        37. Kun hän oli jo lähestymässä Öljymäeltä alas vievää rinnettä, koko opetuslasten joukko alkoi iloiten ylistää Jumalaa suureen ääneen kaikista niistä voimallisista teoista, jotka he olivat nähneet.
        38. He huusivat:
        "Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä. Rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!"
        39. Jotkut fariseuksista sanoivat väkijoukon keskeltä Jeesukselle: "Opettaja, nuhtele opetuslapsiasi!"
        40. Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat."

• Anonyymi

"Jeesus oli hiljainen ja nöyrä tapauskovainen"

Minun on hieman vaikea sijoittaa Jeesusta tuhon hiirulaishahmoon.

Jo nuoruudessaan Jeesus oli ylilahjakas Jumalan, isänsä, aikaisemman ilmoituksen tuntija ja kokija ja tähän perustuen tunnollinen juutalaisten normien noudattaja.

Kutsumustyönsä alettua n. 30 v:n iässä Jeesu tuli täysin tietoiseksi osaastaan Jumalan kolminaisuudessa ikuisesta ikuiseen sekä pelastustehtävästään. Sen valmistelu opetuksena ja ihmetekoina sekä jumaluusväitteet johtivat jumalanpilkkasyytöksiin ja vainoon juutalaishallinnon taholta ja teloitukseen kapinallisena valloittajavallan toimesta. Jeesuksen ylösnousemus avasi tien kuolemanjälkeiseen pelastukseen jokaiselle Jeesusta seuraavalle ihmiskunnan jäsenelle kaikkina aikoina.

Temppelin kaupustelijoiden hajoittamista lukuunottamatta Jeeus ei korottanut ääntään ihmisille tai huitonut ympärilleen kai kertaakaan. Tämä ei kuitenkaan ollut välinpitämättömyyttä tai henkimaailmoihin vajonneisuutta, vaan syvällistä kristillisyyttä: Teille on sanottu: älä tapa, älä tee huorin jne, mutta minä sanon teille: joka ajatteleekin toisesta jotain pahaa tai haaveileekin avioliittonsa ulkopuolisia suhteita, tekee väärin eikä ole taivaan valtakuntaan valmis.

Jeesus oli alusta loppuun ihmisille asettamiensa normien noudattaja, mikä on hieman yllättävää - olihan hän osa Jumalan kolminaisuutta. Mutta Jeesus oli - lyhyttä hetkeä ristillä lukuun ottamatta ("Isä, miksi hylkäsit minut?") - tietoinen myös taivaanavaustehtävästään, joka ei olisi toteutunut Jumalan ohjelman mukaisesti, mikäli hän olisi ryhtynyt vastaiskuun enkelijoukkoineen ollessaan ruoskittavana tai ristiä kantaessaan.Tässäkin hän ei ollut antautuja, vaan aktiivinen toimija.

• Anonyymi

Jeesus ei ollut mikään lahkoissa hilluva ja kaatuileva helluntailainen.

Matt. 11:29

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Lahkolaiset menevät satoja kilometrejä tänne pimeästä Afrikasta roudattujen poppamiesten perässä metsästämässä aina vaan uusia hurmoskokemuksia, se jano ei heiltä näytä hellittävän, päinvastoin lisääntyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ilmeisesti tiedä mikä on lahko. Sellainen on katolinen kirkko ja kaikki sen tyetärkirkot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkolaiset menevät satoja kilometrejä tänne pimeästä Afrikasta roudattujen poppamiesten perässä metsästämässä aina vaan uusia hurmoskokemuksia, se jano ei heiltä näytä hellittävän, päinvastoin lisääntyy.

Puhutko tahallasi pahaa toisista, vai etkö tiedä että puheesi on valhetta? "Anonyymi 05.12.2021 19:45"

• Anonyymi

Miksi tämä Jumalan poika ei hoitanut hommaa kerralla loppuun?
        Jätti vatuloinnille ja jappasemiselle ison tilan.

• Anonyymi

Jeesus oli ihan tavallinen puuseppä ja duunari sinne Jordanin kasteeseen asti.

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

Luuk. 7:34

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:

Joh. 2:10

Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.

• Anonyymi

Kyllä. Jokaisen tulisi todeta tulleensa jumalan hylkäämäksi.

Muutoin rietasta ja itsetuhoista elämää en varauksetta suosittele.

• Anonyymi

Ei se saastuta ihmistä mikä menee suusta sitään, vaan se mikä tulee suusta ulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se saastuta ihmistä mikä menee suusta sitään, vaan se mikä tulee suusta ulos.

Jeesus oli sitten melkoisen saastunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli sitten melkoisen saastunut.

Ei Jeesus hyvyydellään ja pyhyydellään kerskunut, kuten eräät Jenkkilahkojen jäsenet tekevät.

Mark. 10:18

Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi

Sitten voitte marssia ristille

• Anonyymi

Vihasiko Jeesus homoja tulenpalavasi?

• Anonyymi

Jeesus luki Tooraa, jossa Sodoman ja Gomorran tapauksesta kirjoitetaan.

Jeesus ei kumonnut yhtään piirtoa siitä kirjasta.

Vuorisaarnassa Jeesus tiukensa lain tulkintaa, ei heittänyt Jumalan käskyjä roskiin.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

• Anonyymi

Hoida omat ongelmasi itse, älä sotke Jeesusta niihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus luki Tooraa, jossa Sodoman ja Gomorran tapauksesta kirjoitetaan.

Jeesus ei kumonnut yhtään piirtoa siitä kirjasta.

Vuorisaarnassa Jeesus tiukensa lain tulkintaa, ei heittänyt Jumalan käskyjä roskiin.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

Miten taivas katoaa???
        Ei mitenkään meidän tuntemallamme tavalla.
        Ei takuulla Jumalakaan tiedä miten homma hoidetaan.
        Koskapa on täysin fiktiivinen hahmo.

• Anonyymi

Kannattaa kaivaa esiin vanha tuttu Katekismus, siinä Jumalan kymmenen käskyä tallessa sanasta sanaa selityksen "Mitä se on?

Hurmoslahkot ovat polttaneet vanhan kunnon Katekismuksen ja opettavat omia kaato-oppejaan.

• Valehtelet "Anonyymi 06.12.2021 10:47"

Joh. 8:
        42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, te rakastaisitte minua, sillä Jumalasta minä olen lähtenyt ja tänne tullut. En minä ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on minut lähettänyt.
        43. Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuulla minun sanaani.
        44. Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        45. Mutta koska minä puhun totta, te ette usko minua.
        46. Kuka teistä voi osoittaa minut syylliseksi syntiin? Jos minä puhun totta, miksi ette usko minua?
        47. Se, joka on Jumalasta, kuulee Jumalan sanat. Te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

• Anonyymi

EIHÄN TUO NÖYRÄ OLLU, KUN EI töitä tehny, vaan kuljeksi ympäriinsä, puhui ummet lammet, yösijan, ruuat, vaatteet sandaalit, oli siis vapaa-aika oleskelija, ei nöyrä työmies.

• Anonyymi

Oli puuseppä 30 v. asti ja vain muutaman vuoden kulki opetuslasten kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertooko tarinakokoelma, että oliko se ristinpuu jopa Jeesuksen itsensä nikkaroima?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nytpä se selvisi. Minulla on pöytä, josa on kaiverrus 29 JKR.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertooko tarinakokoelma, että oliko se ristinpuu jopa Jeesuksen itsensä nikkaroima?

En usko.
        Ei Raamattu kerro Jeesuksen ottaneen kirvestä tai puukkoa käteen konsaan.
        Ei lastun lastua vuollut.
        Leivänkin mursi. Ei veistä käyttänyt.
        Ihan hukkaan meni puutyölinja Betlehemin ammattioppilaitoksessa.
        Lintsasi.

• Anonyymi

"Jeesus on paras uskon esikuva"

Roskaa. Mihin Jeesuksen olisi pitänyt uskoa, jos hän tiesi asiat? Ainoa, jota hän ei kuulemma tiennyt, oli tuomiopäivän hetki.

• Anonyymi

Jeesus oli ihan tavallinen ihminen ja puuseppä 30 v.

Vasta Kasteessa Jordanilla Jeesus sain ylösnousemusruumiin ja niitä yliluonnollisia kykyjä tehdä ihmeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli ihan tavallinen ihminen ja puuseppä 30 v.

Vasta Kasteessa Jordanilla Jeesus sain ylösnousemusruumiin ja niitä yliluonnollisia kykyjä tehdä ihmeitä.

Jeesus ei pitänyt itseään edes mitenkään erityisen hyvänä ihmisenä kuten hurmahenkiset helluntaialiset pitävät itseään ja eristäytyvät omaan lahkoonsa kaatuilemaan ja hillumaan.

Luuk. 18:19

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

• Joh.2:
      13. Juutalaisten pääsiäinen oli lähellä, ja Jeesus meni ylös Jerusalemiin.
      14. Temppelissä hän tapasi niitä, jotka myivät härkiä, lampaita ja kyyhkysiä. Siellä oli myös rahanvaihtajia istumassa.
      15. Hän teki köydenpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki ulos temppelialueelta lampaineen ja härkineen. Rahanvaihtajien rahat hän kaatoi maahan, ja heidän pöytänsä hän työnsi kumoon.
      16. Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää nämä pois täältä! Älkää tehkö minun Isäni huoneesta markkinapaikkaa."
      17. Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut."
      18. Juutalaiset kysyivät häneltä: "Minkä tunnusteon sinä näytät meille, kun tällaista teet?"
      19. Jeesus vastasi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."
      20. Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentäkuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?"
      21. Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
      22. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, hänen opetuslapsensa muistivat, mitä hän oli sanonut. Ja he uskoivat todeksi Kirjoitukset ja sen sanan, jonka Jeesus oli puhunut.
      23. Kun Jeesus oli Jerusalemissa pääsiäisjuhlan aikana, monet uskoivat hänen nimeensä nähdessään ne tunnusteot, jotka hän teki.
      24. Mutta Jeesus itse ei uskonut itseään heille, koska hän tunsi heidät kaikki
      25. eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on

Matt. 21:
      Temppelin puhdistaminen
      (Mark. 11:15-19; Luuk. 19:45-48; Joh. 2:13-22)
      12. Jeesus meni temppeliin ja ajoi ulos kaikki, jotka myivät ja ostivat siellä. Hän kaatoi kumoon rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysten myyjien istuimet
      13. ja sanoi heille: "On kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.' Mutta te teette siitä rosvojen luolan."
      14. Jeesuksen luo temppeliin tuli sokeita ja rampoja, ja hän paransi heidät.
      15. Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ihmeet, joita Jeesus teki, ja lapset, jotka huusivat temppelissä: "Hoosianna Daavidin Pojalle!", he suuttuivat
      16. ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Jeesus vastasi heille: "Kuulen. Ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"
      17. Hän jätti heidät, meni ulos kaupungista Betaniaan ja oli siellä yötä.

• Anonyymi

Tämä esinahkansa menettänyt kolmekymppinen herätteli vainajia elolle.
      Erikoisia harrastuksia kaksituhatta vuotta sitten nuorisolle.
      Ei tänä päivänä kuulosta uskottavalta.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe