Tällaisia ne Lada-korjaamoiden pitäjät keksivät.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b09aa8c5-d5cd-4c05-845f-ddb394ee2499
Tässä on kaheleiden keksimiä myyttejä sähköautoilusta.
23
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä noiden mainitsemiesi kaheleiden kehitelmiä lisää.
https://10myyttiasahkoautoilusta.fi/- Anonyymi
Juu, juu...Ei niissä, tai niiden käytössä ole mitään ongelmia....
https://www.is.fi/autot/art-2000008444520.html
https://www.is.fi/autot/art-2000008440215.html
https://www.is.fi/autot/art-2000008382120.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, juu...Ei niissä, tai niiden käytössä ole mitään ongelmia....
https://www.is.fi/autot/art-2000008444520.html
https://www.is.fi/autot/art-2000008440215.html
https://www.is.fi/autot/art-2000008382120.htmlEi ole, mutta tqhallaan tehdään niitä ongelmia. Ei ongelmia, kuten Levin reissu osoittaa.
Kertoo paljon Vesan tietämyksestä "Sähköauton akku kestää Linja-ahon mukaan 200 000–300 000 kilometriä, eli karkeasti ottaen saman verran kuin polttomoottoriauton koko tekniikka on suunniteltu kestämään."
Nettiautossa n. 5 000 kpl 200- 300 000 kilometriä ajettuja autoja hintaluokassa alle
1 000 - 40 000€.
Se, että haukkuu polttomoottoriautoa ei edistä sähköautoilua.- Anonyymi
Sinä et näköjään tiedä mitään, mutta olet äärettömän sähköautovastainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et näköjään tiedä mitään, mutta olet äärettömän sähköautovastainen.
Tässä maassa ei ole vastaisia kuin sähikäisfanaatikot, joidenka mukaan se on ainoa, ja oikea energian lähde tulevaisuuden autoissa. Mitään muuta energianlähdettä ei hyväksytä!
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et näköjään tiedä mitään, mutta olet äärettömän sähköautovastainen.
Sinä se et tiedä mitään, koska en ole sähköautovastainen. Olen ajllut sähköautolla yli 3 vuotta. Ajeletko sinä sähköautolla?
Miksi oletat, että olen sähköautovastainen?Anonyymi kirjoitti:
Tässä maassa ei ole vastaisia kuin sähikäisfanaatikot, joidenka mukaan se on ainoa, ja oikea energian lähde tulevaisuuden autoissa. Mitään muuta energianlähdettä ei hyväksytä!
Olen lukenut jopa kommentteja, että sähköauto on polttisautoa nopeampi matkalla A:sta B:hen, koska sähköautoa ei tarvitse tankata matkalla.
juuri kommentoin fb-sähköautoryhmässä, että 50kW laturi maksaa 50 000€ asennettuna, niin heti tuli kommenttia, että ei maksa kuin 20 000€, vaikka olin linkittänyt tuon hintatiedon VVT ja Virta laturioperaattorin sivuilta.
Sähköautofanit on uskonnolliseen ryhmittymään verrattava.- Anonyymi
Henkilöauto päättyy romuttamolle suomessa keskimäärin 300 000km ajettuna. Jolloin tietysti jotkut autot romutetaan 200 000 ajettuna ja jotkut 400 000km ajettuna. Sitten on ne joista on korjailtu matkan varrella puoli autoa ja päästään kehumaan jopa puolen miljoonan etapeista....Eikä mitään tehty....
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Sinä se et tiedä mitään, koska en ole sähköautovastainen. Olen ajllut sähköautolla yli 3 vuotta. Ajeletko sinä sähköautolla?
Miksi oletat, että olen sähköautovastainen?" Olen ajllut sähköautolla yli 3 vuotta"
Hybridi EI ole sähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä maassa ei ole vastaisia kuin sähikäisfanaatikot, joidenka mukaan se on ainoa, ja oikea energian lähde tulevaisuuden autoissa. Mitään muuta energianlähdettä ei hyväksytä!
"Mitään muuta energianlähdettä ei hyväksytä!"
Tottakai hyväksytään jos siinä polttoaineessa on jotain järkeä sähköön verrattuna. Mutta sellaista kun ei ole koska:
-Kallista valmistaa joten myös ostaa... mikä järki?
-Esim. vety vaatii kolminkertaisen määrän sähköä valmistamiseen kuin sähköauto kuluttaa. Lisäksi polttokennossa on huono hyötysuhde jolloin lämmitetään ulkoilmaa.
-Biodieselin valmistaminen ei ole ympäristöystävällistä jos käytetään palmutuotteita, aidosta jätteestä tehty biodiesel ei tule henkilöautoihin riittämään ja palaminen aina saastuttaa kaupungeissa hengitysilmaa. Myös polttomoottorin hyötysuhde ei tule muuttumaan, eli kulutat 70% polttoaineestasi harakoille lämpönä. Lisäksi polttomoottori käyttää voiteluöljyjä tuhatkertaisen määrän sähköautoon verrattuna elinkaarensa aikana.
Tuossa kirjoittamani on tieteellisesti todettua faktaa jota sähköaitovastustaja ei milloinkaan esitä. Polttomoottoriuskoa, oletuksia ym. mutua kyllä riittää, se ei johda mihinkään. Anonyymi kirjoitti:
" Olen ajllut sähköautolla yli 3 vuotta"
Hybridi EI ole sähköauto.Ei olekaan, vaan on hybridi. Ladattava hybridi lasketaan sähköautoksi.
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöauto päättyy romuttamolle suomessa keskimäärin 300 000km ajettuna. Jolloin tietysti jotkut autot romutetaan 200 000 ajettuna ja jotkut 400 000km ajettuna. Sitten on ne joista on korjailtu matkan varrella puoli autoa ja päästään kehumaan jopa puolen miljoonan etapeista....Eikä mitään tehty....
Annapa tilastoa tuolle "Henkilöauto päättyy romuttamolle suomessa keskimäärin 300 000km ajettuna." väittämälle.
Tuntuu kilometrit aika pieniltä, kun keskimääräinen romutusikä on yli 20 vuotta.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Annapa tilastoa tuolle "Henkilöauto päättyy romuttamolle suomessa keskimäärin 300 000km ajettuna." väittämälle.
Tuntuu kilometrit aika pieniltä, kun keskimääräinen romutusikä on yli 20 vuotta.Tuolta löytyy... "Henkilöautolla ajetaan keskimäärin 250000-300 000km elinkaarensa aikana"
https://www.is.fi/autot/art-2000006178310.html - Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Olen lukenut jopa kommentteja, että sähköauto on polttisautoa nopeampi matkalla A:sta B:hen, koska sähköautoa ei tarvitse tankata matkalla.
juuri kommentoin fb-sähköautoryhmässä, että 50kW laturi maksaa 50 000€ asennettuna, niin heti tuli kommenttia, että ei maksa kuin 20 000€, vaikka olin linkittänyt tuon hintatiedon VVT ja Virta laturioperaattorin sivuilta.
Sähköautofanit on uskonnolliseen ryhmittymään verrattava.Ainakin Kempower taisi myydä 40 kW CCS laturia 20 t€. Luulisi 50 kW laturin saavan jostain Kiinasta helposti 20 t€ hintaan, eri asia kannattaako sellainen ostaa.
Minulle riittää ihan 3x16A "laturi", varsinkin kun sulakekoko on 3x25A. - Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Ei olekaan, vaan on hybridi. Ladattava hybridi lasketaan sähköautoksi.
"Ladattava hybridi lasketaan sähköautoksi."
Niinpä... Aina tilanteen mukaan mistä kyse. Anonyymi kirjoitti:
"Ladattava hybridi lasketaan sähköautoksi."
Niinpä... Aina tilanteen mukaan mistä kyse.Kun täyssähköautoilijat haluaa ilmoittaa sähköautojen määrän tai prosenttiosuuden, niin silloin mukana on myös ladattavat hybridit, koska ladattavia hybridejä on moninkertainen määrä. Muutoin ei niitä lueta sähköautoiksi.
Sähköautoryhmissä on jopa kommentteja, että lailla kiellettäisiin hybridien lataus muualla kuin kotona.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Kun täyssähköautoilijat haluaa ilmoittaa sähköautojen määrän tai prosenttiosuuden, niin silloin mukana on myös ladattavat hybridit, koska ladattavia hybridejä on moninkertainen määrä. Muutoin ei niitä lueta sähköautoiksi.
Sähköautoryhmissä on jopa kommentteja, että lailla kiellettäisiin hybridien lataus muualla kuin kotona.Enpä ainakaan minä laske niitä koskaan sähköautoiksi.
Ettei vain tästä asiasta ole montaa mielipidettä ja sinä vaan rakennellut näppärästi olkiukon? Anonyymi kirjoitti:
Enpä ainakaan minä laske niitä koskaan sähköautoiksi.
Ettei vain tästä asiasta ole montaa mielipidettä ja sinä vaan rakennellut näppärästi olkiukon?No yleensä puhutaan ladattavista ja tarkoitetaan täyssähköautoja ja ladattavia hybridejä.
"Ladattavien autojen osuus ensirekisteröinneistä nousi marraskuussa 37 prosenttiin, kertoo Autoalan Tiedotuskeskus. Täyssähköautojen osuus oli 14 prosenttia ja ladattavien hybrideiden 23 prosenttia."
- Anonyymi
Kyllä ne akut kestää enemmänkin kuin 300tkm. Tojotinhan lupaa tuon verran jo takuutakin (akkuturva). Yleensä jos laitteen takuuksi voidaan luvata puolet keskimääräisestä käytöiästä joten Tojoille voisi siis ennustaa 20v akun kestoa.
Muilla varmaan sama tilanne. Sitäpaikki akun vaihto toiseen käytettyyn ei ole kovin iso operaatio. Akusta kypsyy yleentä moduli tai pari. ne voi vaihtaa edullisesti toimiviin käytettyihin. Ei 15v vanhaan autoon ehkä kannata uutta akkua ostaa.
Kyllähän autoihin vaihdetaan osia moottoriinkin. Ei niitä kokonaan vaihdeta jos jokin osa hajoaa.
Toki jos haluaa tarkoituksella väärin ymmärtää niin...- Anonyymi
Moduleja vaihtamalla 15 vuoden jälkeen pääsee pitkälle eikä maksa paljon.
- Anonyymi
"Toki jos haluaa tarkoituksella väärin ymmärtää niin..."
Tuossa taitaa olla ydin sähköautojen vastustajien keskuudessa: ymmärretään kaikki tahallaan väärin ja liioitellaan heikkouksia. Pitäisi osata olla rehellinen itselleen ja muille. Ottaa huomioon sekä vahvuudet ja heikkoudet. Tämä pätee myös muihin asioihin.
Ja toisin päin, toki sähköautojen heikkoudet pitää myös pitää mielessä.
Kannatan sähköautoja, mutta en ikinä suosittelisi sitä vaikkapa myyntitykille, joka oikeasti joutuu ajamaan jopa 500 km pätkiä harva se päivä. Ajan itse Tesla Model 3:lla.
- Anonyymi
Perse moduulit, kaasupullon vaihto olis kätsympää ja matka jatkuisi!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812