Nuoren ahdistus seksuaalisesta suuntautumisesta

Anonyymi

Osaisiko joku auttaa minua? Olen 16 vuotias poika ja olen ollut ja tunnen olevani vieläkin hetero ja minulla on tyttöystävä. Olen kokenut aina kiihottuvani naisista ja koen edelleen mutta välillä mietin että ”voi helvetti olenko sittenkin homo” koska joskus saatan katsoa jotain jätkää hieman kiinnostuneella silmällä tai että katson ulkonäön piirteitä. Silloin tällöin mietin mielessäni mielikuvia miehistä ja mietin kiihotunko jottai saisin tietää olenko homo. Toistaiseksi miehet tai pojat eivät kiihota ja odotan tulevaisuutta tyttöystäväni kanssa innolla mutta sitten asiat ahdistavat minua kuten mitä jos olenkin homo ja olen yhdessä tytön kanssa tai mitä jos suhteessa tykkään hänestä ja pojista😰😰 voisiko joku jakaa omia kokemuksia ovatko tälläiset tuntemukset normaaleja teinillä ja muuttuvat osaksi itseä myöhemmin ajan kanssa vai olenko tosiaan muuttumassa homoksi?

5

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Turha on tuosta ahdistua, niin pitkään kun toista osapuolta ei satuteta. (henkisesti ja fyysisesti.)

• Hei,

Jos haluat jutella ajatuksistasi jonkun turvallisen aikuisen kanssa, niin tässä tiedoksesi mahdollisia paikkoja:

https://sekasin247.fi/

Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joita voit halutessasi käyttää. Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

Esim. Sinuiksi-palvelun Sinuiksi-chateistä voisit saada vertaistukea https://tukinet.net/teemat/sinuiksi-chat-sateenkaari-ihmisille/ryhmachatit/

Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tukinetin kaikki palvelut saa maksutta käyttöönsä, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivuille. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

• Anonyymi

Et ole muuttumassa homoksi.
      Nauti yhdessäolosta tyttöystäväsi kanssa. Vaikka siinä sivussa joskus huomaisit kiehtovan pojan, se ei tarkoita, että olisit homo.

Kyllähän jokainen tunnistaa myös samaa sukupuolta olevan vetovoimaisen tyypin. Ei se silti kenestäkään homoa tai lesboa tee. Jokainen kokee joskus myös hellyyden tunteita samaa sukupuolta olevaa kohtaan. Sekin on luonnollista.

• Anonyymi

Juuri näin,ole aivan rauhassa, olet hetero nuori mies. Tämä nykyinen, mielestäni suorastaan nyrjähtänyt mediassa vouhottaminen, onko nuori tyttö tai poika juuri omaa sukupuoltaan, vai onko lesbo tai homo vai jopa transu - on suorastaan sairasta.

• Anonyymi

Ihan normaalia tuo on, etkä mikään homo tuolloin ole. Vaikka joskus tulisikin tilanne ja "pääsisit" kokeilemaan, niin uskon että se kiinnostus samaan sukupuoleen kyllä loppuis.... ainakin mulla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      91
      2111
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1825
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1350
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1241
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1039
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      55
      978
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      926
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      280
      884
    Aihe