Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Neste aloittaa vihreän vedyn tuotannon

Anonyymi

Neste aloittaa mittakaavassaan ennennäkemättömän suuren vihreän vedyn tuotannon Suomessa.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/neste-aloittaa-suomessa-ennennakemattoman-suuren-vihrean-vedyn-tuotannon-ja-ryhtyy-laivaamaan-miljoonia-tonneja-hiilidioksidia-pohjanmeren-alle-tasta-jattiprojektissa-on-kyse/b1bf2764-9768-4596-b5b2-aa363feb33d7

80

866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve "markkinat", linkität tänne sitten omia kirjoituksiasi? Uskottavuutesi siinä hieman kärsii 🤣

        Lähinnä täällä on kärsinyt vedyn kannattajien uskottavuus. Jatkuvaa spämmiä vain, ei mitään sisältöä.


    • Anonyymi

      Vielä puoli vuotta sitten ei kukaan olisi uskonut miten massiivisella volyymilla vetybuumi tulee myös Suomeen.
      Ihan mielettömän huikeaa!

    • Anonyymi

      Kun vetyauton tankkaa vihreällä vedyllä, niin vetyauto on päästötön vedyn tuotantoprosessista lähtien.
      Koska vetyauto myös puhdistaa ilmaa ajon aikana, niin ajamalla vetyautoa maailma puhdistuu ilmansaasteista.

      • Anonyymi

        Renkaista tulee kumipölyä ja asfalttipölyä myös, ei se mikään ilmanpuhdistin sentään ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renkaista tulee kumipölyä ja asfalttipölyä myös, ei se mikään ilmanpuhdistin sentään ole.

        Niin kuin ihan kaikilla autoilla.

        Vetyauto tosin puhdistaa ilmaa jota akkusähköauto ei tee.

        Akkusähköauton valmistus tuottaa lisäksi huomattavasti enemmän päästöjä kuin vetyauton valmistus.

        Myös polttomoottoriauton valmistuksessa syntyvät päästöt ovat huomattavasti pienemmät kuin akkusähköautolla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin ihan kaikilla autoilla.

        Vetyauto tosin puhdistaa ilmaa jota akkusähköauto ei tee.

        Akkusähköauton valmistus tuottaa lisäksi huomattavasti enemmän päästöjä kuin vetyauton valmistus.

        Myös polttomoottoriauton valmistuksessa syntyvät päästöt ovat huomattavasti pienemmät kuin akkusähköautolla..

        "Akkusähköauton valmistus tuottaa lisäksi huomattavasti enemmän päästöjä kuin vetyauton valmistus."

        Täyttä paskapuhetta. Vetyauton polttokennossa on metalleja, joiden valmistus saastuttaa erittäin paljon. Vetytankkeja ei voi kierrättää lainkaan. Mikä pahempaa, tankki pitää vaihtaa 5-10 vuoden välein.

        Siksi vetyauton tuotannon päästöt ovat vähintään yhtä suuret kuin sähköauton. Mikä pahinta, itse käyttövoima saastuttaa kolminkertaisesti täyssähköautoon verrattuna, koska vetyauto vaatii vähintään kolminkertaisen määrän energiaa.

        Täyssähköautosta voi kierrättää kaiken auton elinkaaren, eli 15-30 vuoden, jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Akkusähköauton valmistus tuottaa lisäksi huomattavasti enemmän päästöjä kuin vetyauton valmistus."

        Täyttä paskapuhetta. Vetyauton polttokennossa on metalleja, joiden valmistus saastuttaa erittäin paljon. Vetytankkeja ei voi kierrättää lainkaan. Mikä pahempaa, tankki pitää vaihtaa 5-10 vuoden välein.

        Siksi vetyauton tuotannon päästöt ovat vähintään yhtä suuret kuin sähköauton. Mikä pahinta, itse käyttövoima saastuttaa kolminkertaisesti täyssähköautoon verrattuna, koska vetyauto vaatii vähintään kolminkertaisen määrän energiaa.

        Täyssähköautosta voi kierrättää kaiken auton elinkaaren, eli 15-30 vuoden, jälkeen.

        Höpöhöpö. Tuo sinun satuilusi on lähinnä säälittävää 😄
        Akkusähköauto saastuttaa valmistusvaiheessa huomattavasti enemmän kuin vetyauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Akkusähköauton valmistus tuottaa lisäksi huomattavasti enemmän päästöjä kuin vetyauton valmistus."

        Täyttä paskapuhetta. Vetyauton polttokennossa on metalleja, joiden valmistus saastuttaa erittäin paljon. Vetytankkeja ei voi kierrättää lainkaan. Mikä pahempaa, tankki pitää vaihtaa 5-10 vuoden välein.

        Siksi vetyauton tuotannon päästöt ovat vähintään yhtä suuret kuin sähköauton. Mikä pahinta, itse käyttövoima saastuttaa kolminkertaisesti täyssähköautoon verrattuna, koska vetyauto vaatii vähintään kolminkertaisen määrän energiaa.

        Täyssähköautosta voi kierrättää kaiken auton elinkaaren, eli 15-30 vuoden, jälkeen.

        Vetyauton tankit ovat alumiinivaipan sisällä olevaa hiilikuitusekoitetta. Alumiinivaippa on kierrettävissä sellaisenaan nykyisiä menetelmiä hyödyntäen. Hiilikuituosa kierrätetään pyrolyysin avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyauton tankit ovat alumiinivaipan sisällä olevaa hiilikuitusekoitetta. Alumiinivaippa on kierrettävissä sellaisenaan nykyisiä menetelmiä hyödyntäen. Hiilikuituosa kierrätetään pyrolyysin avulla.

        Pyrolyysi on käytännössä materiaalin tuhoamista, ei kierrätystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrolyysi on käytännössä materiaalin tuhoamista, ei kierrätystä.

        Pyrolyysi on kemiallista kierrätystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Tuo sinun satuilusi on lähinnä säälittävää 😄
        Akkusähköauto saastuttaa valmistusvaiheessa huomattavasti enemmän kuin vetyauto.

        Voithan tuota huutaa, mutta ei se siitä totta tee.


    • Anonyymi

      Vety on tulevaisuutta ehdottomasti.

      • Anonyymi

        Neste on mukana muiden ulkomaisten jalostajien kera kehitellyt bensaa, jonka päästöt ovat vain 15% nykybensojen päästöistä!

        Tämä uusi eFuel -bensa käy uusiin ja vanhoihin polttiksiin ilman moottorin säätöjä, suoraan tankkiin vain. Ja ajo on puhdasta.
        Jäävät sähköautot myyjien käsiin piakkoin!
        (Lisää Neste.fi)


    • Anonyymi

      Vetyyn tai vetyautoon sijoittaminen on satsaamista tulevaisuuteen. Valintani on vety, kunhan asemat 2023 aukenevat.

      • Anonyymi

        Neste Oyj ei saa mistään sähköä, että se tarvittava yli 100 000 000 kiloa vihreää vetyä saadaan valmistettua.

        Sähköä tarvitaan siihen enemmän kun Loviisa ykkönen pystyy tuottamaan.

        Loviisa ykkösen vuosituotanto ei riitä Porvoon jalostamon vedyn valmistamiseen !


        "markkinat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neste Oyj ei saa mistään sähköä, että se tarvittava yli 100 000 000 kiloa vihreää vetyä saadaan valmistettua.

        Sähköä tarvitaan siihen enemmän kun Loviisa ykkönen pystyy tuottamaan.

        Loviisa ykkösen vuosituotanto ei riitä Porvoon jalostamon vedyn valmistamiseen !


        "markkinat"

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/upmn-ja-nesteen-uudet-biopolttoaineet-tehdaan-fossiilisen-maakaasun-avulla-mita-enemman-polttoaineita-tuotetaan-sita-enemman-fossiilista-kuluu/2521692c-fa4b-4308-b840-dd446f8ff306


        "markkinat"


    • Anonyymi

      Hienoa että Suomessakin edetään vihreän vedyn tuotannossa vihdoinkin.

      • Anonyymi

        Niin on ja kiritään samalla muun Euroopan etumatkaa kiinni.


    • Anonyymi

      Viimeistään tässä vaiheessa kannattaa miettiä että onko akkusähköautossa mitään järkeä.
      Vetybuumi lähtee nyt Suomessa kunnolla käyntiin ja vauhti kiihtyy.

      • Anonyymi

        Itse ajan bensa-autoilla mahdollisimman pitkään ja jätän nuo akkuautot väliin. Vetyauto on ainakin itselleni se oikea ratkaisu kun polttomoottoreista aika jättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajan bensa-autoilla mahdollisimman pitkään ja jätän nuo akkuautot väliin. Vetyauto on ainakin itselleni se oikea ratkaisu kun polttomoottoreista aika jättää.

        Vetyautot olivat se välivaihe, jota ei koskaan sitten tapahtunut.

        Kuluttajille akkusähkö on 10 kertaa järkevämpi vaihtoehto. Sinäkin tulet akkuautoihin ajallaan siirtymään, kun tekniikka halpenee. Ei kukaan täysipäinen tule 3-5 kertaista hintaa vedystä maksamaan vaihtoehtoihin verrattuna.


      • Anonyymi

        Minäkin jätän nuo vaivalloiset akkuhärpäkkeet väliin. Akkuautoihin liittyy myös ettisiä ja ympäristön kannalta epäedullisia asioita.
        Vetyauto on se minun juttu.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vetyuutiset sen kuin paranee.

    • Anonyymi

      Aika huikea juttu on

    • Anonyymi

      Suomen hallitus onkin linjannut että Suomesta tulee maailman kärkimaa vetytaloudessa.

    • Anonyymi

      No jopas nyt jotakin ja ihmeellistä on.

    • Anonyymi

      Minä tykkään vetybuumista.

    • Anonyymi

      Vety on väritöntä.

      • Anonyymi

        Se on kyllä totta.


    • Anonyymi

      Valeuutisia!!!!

      • Anonyymi

        Hyvä kun kerroit.


    • Anonyymi

      Kohta on vetyä paljon.

      • Anonyymi

        Tosi paljon


    • Anonyymi

      No nyt ollaan menossa oikeasti vetytaloudessa eteenpäin

    • Anonyymi

      Neste tekee kohta tosi paljon vihreää vetyä

      • Anonyymi

        Niin se tekee


    • Anonyymi

      ja tulee paikallisia tuotantolaitoksia kuten Renault sanoo?

    • Anonyymi

      Tästä syystä laitoin nesteen osakkeet myyntiin. Nyt vielä saan hyvän hinnan, mutta 3 vuoden päästä tilanne voi olla toinen kun koko ajan sähkö ja hybridiautot lisääntyy, jolloin myös perinteisten polttoaineiden myynti vähenee ja myös Nesteen polttoaineiden. Siihen päälle sitten vielä vetytalouden kovat kustannukset tulevina vuosina...

      https://www-thenewatlantis-com.translate.goog/publications/the-hydrogen-hoax?fbclid=IwAR1M9h_dzFpaOjIvgBKdqL0e0KXQUwmMufoAFIINvrJEOynvGLAWOm65E48&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi

    • Anonyymi

      Se taitaa aloittaa

    • Anonyymi

      Vety on hyvä aine

    • Anonyymi

      Hyvä juttu tosiaan

    • Anonyymi

      Hienoa kun kukaan ei kommentoi

    • Anonyymi

      Niin se aloittaa

    • Anonyymi

      Niinhän se taitaa aloittaa

    • Anonyymi

      Kaikista polttomoottoreista saa päästömmiä (lähes) lisäämällä vetyä polttoaineen sekaan joka tuotetaan auton omalla akulla ja laturilla (ne voi vaihtaa tehokkaampiin tarvittaessa) vedestä saadaan vetyä ilman mitään tankkaustarvettaa.
      Katalysaattorit voidaan poistaa ja kaikki polttoaineen takaisin kierrätys systeemit muuttuu turhiksi. Auto vain tarvitsee uudelleen ohjelmoinnin aivan sama kuin käyttäisi auton virityspajalla uudelleen ohjelmoinnissa,

      Näitä järjestelmiä käytetään muualla laajasti mutta ei Suomessa?
      Moottori ei karstoitu ja öljynvaihtoväliä voidaan pidentää. Moottori käy tasaisemmin.
      Ja tuottaa enemmän tehoa kuin bensalla tai dieselillä. Kyseessä on aika sama kuin kaasumuunnos. Mutta ei Suomalainen ei halua poistaa päästöjä omasta autostaan.
      Van vaihtaa mielummin sähköautoon tai muka vähäpäästöiseen vaihtoehtoon.
      Mikään hybridi ei pääse samoihin kulutuslukemiin kuin mitä näillä.
      https://www.hho-plus.com/hho-en

    • Anonyymi

      Paljon tulee vetyä

    • Anonyymi

      Hyvä herra, olette ansainnut mitalin! Luin suu vaahdossa kiemurrellen koko jutun! Tänään näen vetyunia!

    • Anonyymi

      Aika huikeaa uutisointia

    • Anonyymi

      Huikeaa ja mieletöntä uutisointia

    • Anonyymi

      Kyllä, vety on se juttu.

    • Anonyymi

      Upeaa ja ihan mielettömän hyvältä näyttää

    • Anonyymi

      Upea on vetyauto

    • Anonyymi

      Mainiolta kuulostaa jälleen kerran

    • Anonyymi

      Vetybuumi se vaan kiihtyy

    • Anonyymi

      Kylläpä Neste aloittaa hienosti.

    • Anonyymi

      Mahtavan upeassa mittakaavassa.

    • Anonyymi

      Todella huisia 😊

    • Anonyymi

      Ja aloittaa muuten hyvin...

    • Anonyymi

      No johan nyt on markkinat

    • Anonyymi

      Juuri näin 👍

    • Anonyymi

      Oletteko muuten huomanneet että pellelarikin on tehnyt oman videon aiheesta? 😅 No Laria kiusattiin jo koulussa outojen mielipiteidensä vuoksi eikä jutut ole ainakaan järkevämmäksi muuttuneet 😄
      Lari on myös Sähköautot-Nyt Facebook sekä sähköautomiehet aktiivi... 😁

    • Anonyymi

      Upea juttu sentään

    • Anonyymi

      Upea juttu sähköautot on jo mennyttä aikaa. Vety voi pelastaa maailman autoilun. Sähkö on ydinvoiman varassa paljolti ja sehän ei ihan hyvä juttu ole.. Belgia ajaa ydinvoimansa alas samon Saksa.

    • Anonyymi

      No johan nyt on markkinat

    • Anonyymi

      Aika mahtavaa

    • Anonyymi

      Niinhän se taitaa tosiaan aloittaa

    • Anonyymi

      Minulla näkyy tässä IONIQ5 mainos 1% rahoituskorolla.

    • Anonyymi

      Ihan huikean Hyviä uutisia

    • Anonyymi

      Ja aloittaakin muuten todella hyvin

    • Anonyymi

      Hyville uutisille ei näy loppua

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe