Meidän tulis keskustella tästä ennenkuin on liian myöhäistä.

Rakkaat rukoilkaa päästäkseen >>>
Ihminen joka tulee uskoon, tulis päästä Kristukseen !!
Vanhan liiton ihmiset jotka olivat uskossa eivät olleet Kristuksessa niinkin ei myöskään Nikodemus.
Eikä myöskään ihminen joka tulee uskoon Jeesukseen vaan saa evät että alkaa kiinnostaa pääsemään Kristukseen ja minusta jokaiseen uskova tulis rukoilla kunnes tietää että hän on Kristuksessa !!!

Jos ihminen uudestisyntyy!!! Ihminen pääsee silloin Kristukseen !!
Kun Jeesus kastaa ihminen kuolemaan Henge ja Tulen kautta Ristillä !!!
Silloin pääsee ihminen Kristukseen koska hän silloin uudestisyntyy.

Room. 6 sanotaan tämä selvästi.
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle

Meidän tulis kysyä Jumalalta pitäisinkö minun olla sinussa Kristuksessa Nuhteeton , Täysin Puhdas , Täydellinen , Vanhuskaus , Pyhä ,
Siis olla kaikki Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristukseen tullaan KASTEESSA.

"te kaikki jotka olette Kristukseen kastetut, olette hänet päällenne pukeneet"
      Gal: 3: 27

tapahtuu KASTEESSA: "vedestä ja Hengestä"
      "Mikä lihasta on syntynyt on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt on henki"
      Älä ihmettele että minä sanon sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä"
      Joh: 3: 6-7

"uudestisyntyminen" ei ole "oma ratkaisu, oma uskoontulo, oma "a`haa elämys/kokemus, vaan. "vedestä ja Hengestä", niin sanoo raamattu.

muuta elämän parantamista jokaisella kernaasti lupa tehdä koko elämän ajan, vaan
      nimenomaan usko KRISTUKSEEN, ei OMAAN USKOON, vaan uskoa evankeliumin lupauksiin > kohdistaa uskonsa Kristukseen , siihen mitä Kristus on jo tehnyt, eikä siihen mitä ME teemme, olemme.
      "Kristus on TÄYDELLISESTI sovittanut, kaikki jotka Jeesuksessa Kristuksessa
      OVAT" = kasteessa liitetyt, "hänet päällenne pukeneet" Gal: 3: 27

kukaan ei OMALLA uskollaan pelasta yhtään mitään:
      "Minä olen vanhurskas pelastaja , ei ole KETÄÄN muuta"
      Jes: 45: 21

ei Jeesusta huudeta ilmaan hosuen, vaan : kasteessa.

• Ei vedellä vaan Hengellä ja tulella !!

Matt. 3:11

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Mark. 1:8

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Luuk. 3:16

niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

• Anonyymi

Kristus kastaa itseensä Pyhällä Hengellä ja tulella.

• Rakkaat !!

Vertauskuvallinen Vesi ei koskaan muuttuu Henki ja Tuli .

Luuk. 12:49

Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!

• Anonyymi

Uudesti syntyminen = lopullinen sekoaminen, erkaantuminen todellisuudesta.

• Anonyymi

joissakin kulteissa ovat raamatun mukaisen uudestisyntymisen tehneet ikäänkuin jonkinlaiseksi , vain heidän omistuksessaan olevaa,

Raamattu sanoo selkeästi:
        "jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

helluntailaisuudessa uudestisyntyminen on Pyhän Hengellä TÄYTTYMINEN ja KIELILLÄ puhuminen, sitä se ei raamatun mukaan ole.
        Vaan: "vedestä ja Hengestä" > kristillinen kaste.

"teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa"
        Kol: 3: 3

• Anonyymi

Nikodemuksesta ei kerrota, miten hänen lopulta kävi, mutta hän kävi keskusteluja Jeesuksen kanssa uudestisyntymisestä.

Myöhemmin Nikodemus vetosi neuvoston muihin jäseniin, jotta he eivät tuomitsisi Jeesusta kuulematta häntä. On varmaankin todennäköisempää, että lopulta hänestä on tullut uudestisyntynyt kuin että ei olisi tullut, vaikkemme sitä varmaksi voikaan tietää. Ortodoksit ovat ainakin tainneet hänet pyhimykseksi korottaa, joten siellä ainakin uskotaan hänen olleen uskossa.

Niin tai näin, Nikodemuksen tarina osoittaa uudestisyntymisen tärkeyden.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2271
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2221
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2147
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      225
      1492
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1406
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1096
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1096
    Aihe