Nuhteeton !! !! !!

Kuka on nuhteeton ?

Onko Luterilainen nuhteeton Jumalan edessä vaikka eläisi julkisynneissä ???

35

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihminen, joka ei tee sellaista, mistä olisi syytä nuhdella.

• Anonyymi

Ja jos luterilaista nuhtelee, se eroaa kirkosta. Siispä ei ole syytä nuhdella.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja jos luterilaista nuhtelee, se eroaa kirkosta. Siispä ei ole syytä nuhdella.

Rakas !
        Ja jos eroaa niin konkurssi kypsä kirkko tuhoutuu,, niin sentakaia julistaa papit kaikki sallittu liperalismin halvassa armossa

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Rakas !
        Ja jos eroaa niin konkurssi kypsä kirkko tuhoutuu,, niin sentakaia julistaa papit kaikki sallittu liperalismin halvassa armossa

Lutherin mukaan ei ole armoa ollenkaan. Hän kirjoitti, että Paavali tahtoi meitä olemaan ja tekemään kaiken niin, että se ansaitsee vain vihan eikä mitään armoa (teos Sidottu ratkaisuvalta). Tästä syystä juuri luterilaisuus on 'yksin armosta' kuin presidentti armahtaisi elinkautisvangin. Tosin Luther itse näki siihen häviävän pienen mahdollisuuden. Paitsi tietysti, jos helvettiä pitää armona, eikä sieltä poispääsyä. Olen Lutherin kanssa samaa mieltä - uhrilahjaksi käytetyllä tosi Jumalalla ei voi minkään logiikan mukaan olla taivasta, kuten ei Raamatun mukaan olekaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Lutherin mukaan ei ole armoa ollenkaan. Hän kirjoitti, että Paavali tahtoi meitä olemaan ja tekemään kaiken niin, että se ansaitsee vain vihan eikä mitään armoa (teos Sidottu ratkaisuvalta). Tästä syystä juuri luterilaisuus on 'yksin armosta' kuin presidentti armahtaisi elinkautisvangin. Tosin Luther itse näki siihen häviävän pienen mahdollisuuden. Paitsi tietysti, jos helvettiä pitää armona, eikä sieltä poispääsyä. Olen Lutherin kanssa samaa mieltä - uhrilahjaksi käytetyllä tosi Jumalalla ei voi minkään logiikan mukaan olla taivasta, kuten ei Raamatun mukaan olekaan.

Rakas !!
        Silloin oli Luther saatanan avulla tosi sekopää..

• Anonyymi

Jumalan voi jokainen kuvitella ihan mieleisekseen. Se hahmo on laitettu vetämään monenlaisia vankkureita.

• Anonyymi

ihminen on mitä on ei muuta

• Anonyymi

Lutherin mukaan edes Jeesus ei ollut täydellinen. Hän kirjoitti Jeesuksen sortuneen jopa kaksi kertaakin haureuden syntiin! Ja koska teurastettu karitsa ei ollutkaan viaton, on syytä olettaa, ettei nyt yksikään uskovainenkaan pelastu!

• Rakas !!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Rakas !!

Niin, Luther sanoi senkin, että saatana laskee syntejä ei Jumala. Oliko silloinkin Luther saatanan avulla sekopää? Tai oliko silloin, kun kirjoitti, että Paavali tahtoo meitä olemaan ja tekemään niin, että se kaikki on ansainnut vain vihan, eikä mitään armoa? Entä silloin, kun Luther sanoi, että kasteen avulla lapsen kimppuun laitetaan koko elään ajaksi saatana? Entä jos Luther olikin oikeassa ja teidän Jumalanne onkin Saatana?

• Anonyymi

Kerrotko missä se Jumala on, jonka edessä pitäisi olla nuhteeton, jos uskonnon mukaan se on teurastettu jo lampaana?

• Anonyymi

Kuka on hyvä paitsi Jumala yksin? Jos Jumala ei yuksin armosta pelasta meitä, meillä ei ole mitään toivoa. Meistä luterilaisista ei ainakaan tule synnittömiä elämämme aikana. Ne lahkot jotka kuvittelevat toisin, pettävät itseään. Tälläkin palstalla erityisesti kaltaisesi ihmiset ehkä kuvittelevat niin, mutta teidänkin syntinne kyllä muut huomaavat. Jeesuksen lain noudattaminen suorastaan pakenee teitä. Sinullakaan ei näytä olevan täällä muuta tehtävää kuin mollata lähimmäisiäsi. Me luterilaiset tarvitsemme armoa joka päivä ja joka päivä me myös tunnustamme tehneemme syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.

luterilainen

• Anonyymi

OK. Onneksi peidän ei tarvitse itse pelastaa itseämme, vaan sen tekee toinen. Uskonlahkon jäsenyys ei tee ketään synnittömäksi, ehkä jopa päinvastoin.

• Anonyymi

Missä vaiheessa teistä piti tulla synnittömiä, jos kerran opin mukaan teurastatte tosi Jumalan ja vaihdatte Raamatun mukaan taivasten valtakunnan synnin valtakunnaksi ja Paavalin sanoin nyt saatte palvella lihalla synnin lakia?

• Anonyymi

Mikähän tällainen 'Jeesuksen laki' mielestäsi on, kun hän opetti taivasten valtakunnan tulleen maan päälle, eikä synnin valtakunnan sekä vastustaen tahoa, jolle te itsenne puolesta uhraatte hänet tosi Jumalana?

• Rakas luterilainen.

Ei Jumala meitä pelastaa yksin halvasta armoasta vaan yksin

Kalliilla armosta ! Jeesus on armo ja pelastus.

Eikä kukaan pelastuu muilla Tiellä kun se yksi ja aito joka käy Kapean porttin kautta joka on Risti !!

• Anonyymi kirjoitti:

Missä vaiheessa teistä piti tulla synnittömiä, jos kerran opin mukaan teurastatte tosi Jumalan ja vaihdatte Raamatun mukaan taivasten valtakunnan synnin valtakunnaksi ja Paavalin sanoin nyt saatte palvella lihalla synnin lakia?

Rakas ???
        Mistä repit sellainen synnin valtakunta . Helvetti on synnin valtakunta mun mielestä ja Paavali ei koskaan ole julistanut että tulisimme jatkaa synneissä kun tullaan uskoon liperaalisessa armossa.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Rakas luterilainen.

Ei Jumala meitä pelastaa yksin halvasta armoasta vaan yksin

Kalliilla armosta ! Jeesus on armo ja pelastus.

Eikä kukaan pelastuu muilla Tiellä kun se yksi ja aito joka käy Kapean porttin kautta joka on Risti !!

Ja teidän pelastus on helvetissä. Tässä tämä kohta Raamatusta. Palaako sinun mielestäsi taivaassa tuli?

1.Kor. <<3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy.<<

Täältä ei Lutherin mukaan päästä ollenkaan pois, eikä sellaista vaihtoehtoa ole koko Raamatussa.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Rakas ???
        Mistä repit sellainen synnin valtakunta . Helvetti on synnin valtakunta mun mielestä ja Paavali ei koskaan ole julistanut että tulisimme jatkaa synneissä kun tullaan uskoon liperaalisessa armossa.

<<Mistä repit sellainen synnin valtakunta<<

Raamatusta tietysti. Jeesus opettaa taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle ja taivasten valtakunnan olevan hapatuksen kaltainen.

Tässä, Matteuksen evankeliumissa:

<<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen.''<<

Ja Paavali käskee nyt perkaamaan tuon taivasten valtakunnan pois kun Jeesus on teurastettu lampaana, tässä 1.Korintolaiskirje:

<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

Ja Kristus on tosi Jumala. Nyt vaihdoitte taivasten valtakunnan synnin valtakuntaan, jota hoette koko ajan, ja menette Raamatun mukaan niihin Paavalin lupaamiin tulenliekkeihin.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Rakas ???

<<Paavali ei koskaan ole julistanut että tulisimme jatkaa synneissä kun tullaan uskoon liperaalisessa armossa.<<

Ilmeisesti et ole lukenut kunnolla Raamattu. Paavalin tärkeimmässä opetuskirjeessä, kirjeessä Roomalaisillehan se lukee että, kun tosi Jumala on teurastettu lampaana, saa jopa PALVELLA lihalla synnin lakia. Tässä:

<<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

• Anonyymi

Kunnia Herralle
      ///

Ristiriitaisuus,
      sen sijaan
      että se olisi ongelma,
      on elämää
      ylläpitävä
      asia.

Niclas Holmström

• Anonyymi

No maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että Raamattu ei sisällä ristiriitaisuutta, vaan kaksi eri oppia jja kaksi eri Jumalaa. Toisen opin seuraamisella käyttämällä tosi Jumalaa teurastettuna uhrilampaana itsen puolesta päätyy helvetin tuleen ja toinen tie ja evankeliumi vie takaisin paratiisiin. Ne erottaa hyvänä tietona tai pahana tietona Raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että Raamattu ei sisällä ristiriitaisuutta, vaan kaksi eri oppia jja kaksi eri Jumalaa. Toisen opin seuraamisella käyttämällä tosi Jumalaa teurastettuna uhrilampaana itsen puolesta päätyy helvetin tuleen ja toinen tie ja evankeliumi vie takaisin paratiisiin. Ne erottaa hyvänä tietona tai pahana tietona Raamatusta.

Tämä oli syy miksi ihminen luomiskertomuksen mukaan sidottiin aikaan ja materiaan, kun ihminen tuli jumalien kaltaiseksi (valtavat luomisvoimat), koska tuli tietämään hyvän ja pahan. Ikuinen elämä oli suojattava siksi, koska ihminen ei erota niitä. Teurastetulla ja kuoliaaksi kidutetulla tosi Jumalalla ei todellakaan ole Raamatun mukaan sen enempää taivasta kuin enää paratiisiakaan mihin palata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli syy miksi ihminen luomiskertomuksen mukaan sidottiin aikaan ja materiaan, kun ihminen tuli jumalien kaltaiseksi (valtavat luomisvoimat), koska tuli tietämään hyvän ja pahan. Ikuinen elämä oli suojattava siksi, koska ihminen ei erota niitä. Teurastetulla ja kuoliaaksi kidutetulla tosi Jumalalla ei todellakaan ole Raamatun mukaan sen enempää taivasta kuin enää paratiisiakaan mihin palata.

Tämä luomiskertomuksen kohta löytyy:

1.Moos.3:22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noilla sekopäisillä jutuillasi et saa täällä ketään seuraamaan itseäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noilla sekopäisillä jutuillasi et saa täällä ketään seuraamaan itseäsi.

Se on Raamatusta. Ja kaikki on Raamatussa. Miksi mielestäsi minua pitäisikään seurata?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Raamatusta. Ja kaikki on Raamatussa. Miksi mielestäsi minua pitäisikään seurata?!

Ja kannattaa todella käydä sitten vilkaisemassa peiliin, jos Raamatun jutut mielestäsi on sekopäisiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja kannattaa todella käydä sitten vilkaisemassa peiliin, jos Raamatun jutut mielestäsi on sekopäisiä.

Aivan Rakas !!

Jumala puolustaa Pyhä Raamattu ja seisoo viimeisenä mullan päällä.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Aivan Rakas !!

Jumala puolustaa Pyhä Raamattu ja seisoo viimeisenä mullan päällä.

Ei, kyllä uskonnon mukaan viimeisenä - maailman viimeinen päivä, kun kaikki fyysinen tuhoutuu - multien päällä seisoo itse Jeesus, joka tulee maksamaan teille itsensä pettämisestä ja käyttämisestä tosi Jumalana ja teurastettuna lampaana uhrilahjaksi saatanalle, taholle, jota vastusti ja sanoo tämän Johanneksen evankeliumin 8. olevan itse perkele ja kaiken valheen isä juutalaisille. Sitten te lennätte niissä ylösnousseissa, fyysissä ruumiissanne maailman viimeisen päivän paloon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, kyllä uskonnon mukaan viimeisenä - maailman viimeinen päivä, kun kaikki fyysinen tuhoutuu - multien päällä seisoo itse Jeesus, joka tulee maksamaan teille itsensä pettämisestä ja käyttämisestä tosi Jumalana ja teurastettuna lampaana uhrilahjaksi saatanalle, taholle, jota vastusti ja sanoo tämän Johanneksen evankeliumin 8. olevan itse perkele ja kaiken valheen isä juutalaisille. Sitten te lennätte niissä ylösnousseissa, fyysissä ruumiissanne maailman viimeisen päivän paloon.

Joh. <<8:44 (Ja hän sanoi juutalaisille) Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.<<

Ja tälle taholle te uutena liittona Jeesuksen verellä nyt julistatte Paavalin sanoin Jeesuksen kiroamista ristille uhrilahjana ja teurastettuna lampaana ja syötte kannibalistisella ihmissyöntiriitillä Jahven ylipapin ateriana.

Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

Saatanan avulla kirotaan, ei Jumalan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh. <<8:44 (Ja hän sanoi juutalaisille) Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.<<

Ja tälle taholle te uutena liittona Jeesuksen verellä nyt julistatte Paavalin sanoin Jeesuksen kiroamista ristille uhrilahjana ja teurastettuna lampaana ja syötte kannibalistisella ihmissyöntiriitillä Jahven ylipapin ateriana.

Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

Saatanan avulla kirotaan, ei Jumalan.

Ja tämä on se Paavalin itse tekemä evankeliumi kiivaillessaan Jumalan kiivaudella, kun synnytti teidät, eikä teillä ole muuta isää kuin hän. Ja tällä evankeliumilla te päädytte tulenliekkeihin, se on pahaa tietoa.

Tässä Raamatusta:

1.Korinttolaiskirje:

4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

2.Korinttolaiskirje:

11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

Se toinen tie ja toinen evankeliumi on sitten Jeesuksen opetus taivasten valtakunnan tulemisesta maan päälle ja Jumalan valtakunnan olevan sisäisesti meissä, joka tie vie takaisin paratiisiin, kun ihminen on oppinyt erottamaan hyvän tiedon ja pahan tiedon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä on se Paavalin itse tekemä evankeliumi kiivaillessaan Jumalan kiivaudella, kun synnytti teidät, eikä teillä ole muuta isää kuin hän. Ja tällä evankeliumilla te päädytte tulenliekkeihin, se on pahaa tietoa.

Tässä Raamatusta:

1.Korinttolaiskirje:

4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

2.Korinttolaiskirje:

11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

Se toinen tie ja toinen evankeliumi on sitten Jeesuksen opetus taivasten valtakunnan tulemisesta maan päälle ja Jumalan valtakunnan olevan sisäisesti meissä, joka tie vie takaisin paratiisiin, kun ihminen on oppinyt erottamaan hyvän tiedon ja pahan tiedon.

Ja tähän Jeesuksen opetukseen ja evankeliumiin ei edes kuulu koko synti-sanaa. Se kuuluu vain syntien valtakuntaan Paavalin opetuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ainakin sinun juttusi ovat sekopäisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ainakin sinun juttusi ovat sekopäisiä.

Koko Raamatun idea perustuu hyvään tietoon ja pahaan tietoon, jotka tietämällä luomiskertomuksen mukaan ihminen tuli jumalien kaltaiseksi.

Tämän idean kannalta on täysin yhdentekevää hyttysten siivilöinti historiallisesti tai jakaminen eri uskonnollisina oppisuuntauksina, koska siinä vaiheessa Jeesuksen sanoin on jo nielty kameli.
        Tai ainakin Jeesuksen sanomaksi laitettuna näin.

On turha arvostella islamilaisia päiden katkoja fundamentalisteja, jos oma uskonto perustuu tosi Jumalan kidutusmurhan.

Näin ei Raamatun mukaan tarvitse olla, koska nyt jo arkeologisin kaivauksin on todistettu, että se Raamatusta molempien uskontojen Jumalaksi valittu taho olikin - kuten Jeesus jo Raamatun mukaan sanoikin - itse perkele.

• Anonyymi

nuha lähtee nussimalla , mutta millä nuhteettomuus lähtee ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1753
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      56
      1357
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      193
      1117
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      54
      1077
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      1029
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      37
      975
    7. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      66
      893
    8. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      60
      891
    9. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      211
      865
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      155
      830
    Aihe