Hammaslääkärillä kävin tarkastuksessa. Ei reikiä, mutta kuulemma joissain hampaissa on "tummentumaa".
Mitä se on ja aiheuttaako se jotain, vai onko kyseessä pelkkä kosmeettinen asia?
Mitä on tummentuma hampaissa?
7
296
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan vain teen juominenkin voi tummentaa hampaita.
Tai tupakka, ehkä kahvikin, coca-cola ?
Hampaat eivät taida tummentua ihan itsestään, vaan jokin aiheuttaa sen.
Tummentumat on lähinnä kosmeettinen haitta, ei vaarallinen.- Anonyymi
Noista mainituista tummentuman aiheuttajista, käytän vain kahvia ja joskus harvoin yrttiteetä.
Hyvä tuo "ei vaarallinen", kiitos.
- Anonyymi
Minulla tummui punaviinistä, jota lipitin joinakin iltoina. Käytän purentakiskoa ja sekin tummeni vaikka laitoin vasta hampaiden pesun jälkeen. Eli ilmeisesti punaviiniä jäi ikeniin ja sieltä valui kiskoihin yön aikana. Piti käyttää erikoispuhdistusaineita.
Nyt kun en käytä, hampaat ovat vaalenneet, joskaan eivät ole valkoiset. Kisko on pysynyt täysin puhtaan pelkällä harja-fairypesulla. - Anonyymi
Mikä oli se kiskon erikoispuhdidtusaine?🤔
- Anonyymi
Corega tabs.
36 tabletin pakkaus, vihreä-valkoinen kuvitus.
Prismasta, en muista hintaa mutta ei hirveesti.
- Anonyymi
Mikset kysynyt hammaslääkäriltä?
- Anonyymi
Mina 20.12.2021 20:57 vastaan miksi minä en kysynyt. Hammaslääkäri yleensä kertoo apteekin tuotteista, joista hän parhaiten tietää. Ovat yleensä kalliimpia kuin Prismassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site515866Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714595Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464352SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564141SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt913735Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään613265SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502443Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352349Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422089En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131209