IL: Polestar 2 toimintamatka puolittui pakkasessa

Anonyymi

25

8747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mitenkähän käy sitten 5-10 vuoden päästä...piäseekö mopolla kotia pakkasella

      • Anonyymi

        10v päästä tutkimusten mukaan helposti neljännes akkukapasiteetista hävinnyt.
        https://www.theseus.fi/handle/10024/507122

        Eli jos 500km on pakkasilla 250km, 10v päästä siitä vielä neljännes pois niin onkin pakkasella vain 188km. Siis auton jonka WLTP 500km.


      • Anonyymi kirjoitti:

        10v päästä tutkimusten mukaan helposti neljännes akkukapasiteetista hävinnyt.
        https://www.theseus.fi/handle/10024/507122

        Eli jos 500km on pakkasilla 250km, 10v päästä siitä vielä neljännes pois niin onkin pakkasella vain 188km. Siis auton jonka WLTP 500km.

        Niinpä, kun ostaa 10 vuotiaan polttiksen, niin sillä pääsee tankillisella suhtkoht saman kuin uutenakin. Tämä autojen eroavaisuus tulee tulevaisuudessa olemaan monelle käytetyn sähkiksen ostajalle karuna yllätyksenä. Kuten on tullut monelle sähköautoilijalle tämä, että talvella putoaa range 40% ihan jo pikku pakkasella.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Niinpä, kun ostaa 10 vuotiaan polttiksen, niin sillä pääsee tankillisella suhtkoht saman kuin uutenakin. Tämä autojen eroavaisuus tulee tulevaisuudessa olemaan monelle käytetyn sähkiksen ostajalle karuna yllätyksenä. Kuten on tullut monelle sähköautoilijalle tämä, että talvella putoaa range 40% ihan jo pikku pakkasella.

        Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
        Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
        2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
        Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
        2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.

        Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
        katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
        https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
        katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
        https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4

        Jokainenhan voi tehdä autolleen mitä haluaa. Tuo räjäyttäminen saattaa olla tekijöilleen suunniteltu kultakaivos. Ensin irrotettu akku, moottorit ym. arvokas autosta ja sitten youtubeen räjäytys josta kertyy mainostuloja katsomiskertojen mukaan, ja niitähän riittää.
        Fiksut kaverit asialla.
        Norjassa on jo teslojen akkuja korjaava yritys, siinä olisi ollut vaihtoehto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainenhan voi tehdä autolleen mitä haluaa. Tuo räjäyttäminen saattaa olla tekijöilleen suunniteltu kultakaivos. Ensin irrotettu akku, moottorit ym. arvokas autosta ja sitten youtubeen räjäytys josta kertyy mainostuloja katsomiskertojen mukaan, ja niitähän riittää.
        Fiksut kaverit asialla.
        Norjassa on jo teslojen akkuja korjaava yritys, siinä olisi ollut vaihtoehto.

        Meinaatko, että Teslalla ei ole akkuja, kun eivät korjanneet?


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Meinaatko, että Teslalla ei ole akkuja, kun eivät korjanneet?

        En meinaa mitään.
        Vaihtoehdot ovat jos tesla ei suostu korjaamaan:
        1. Kolaroitu auto joka on korjattu määräysten vastaisesti. Liettuassa ja latviassa näitä kolariautoja ostetaan euroopasta ja "kunnostetaan" ja myydään kolaroimattomana..
        2. Jenkkituonti jolloin ei takuuta ole euroopassa.
        3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        En meinaa mitään.
        Vaihtoehdot ovat jos tesla ei suostu korjaamaan:
        1. Kolaroitu auto joka on korjattu määräysten vastaisesti. Liettuassa ja latviassa näitä kolariautoja ostetaan euroopasta ja "kunnostetaan" ja myydään kolaroimattomana..
        2. Jenkkituonti jolloin ei takuuta ole euroopassa.
        3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa .

        Eihän tuossa jutussa sanottu, että Tesla ei suostunut korjaamaan. Korjauksen hinta olisi ollut Teslalla yli 20 000€. Jenkkituonti Tesla? Mistä viralliset Teslat tulee/tulleet 2013 Suomeen?
        "3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa ." Täytyykö siis akku tarkistaa täydellisesti, kun ostaa käytetyn Teslan? Sitä ei sitten joka hemmo osaakaan tehdä ja autohan täytyy olla nosturissa tuossa tarkistuksessa ja ala muovit ym. poistaa ym. ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
        Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
        2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.

        höpäti höpäti.....ikua vääntäen lähti tojotanki mies korjaamolta....


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
        katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
        https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4

        Ei kovin yllättäen (tätä tapahtuu systemaattisesti!) paljastui, että "räjäytetyn" Teslan akku oli itseasiassa täysin kunnossa ja myytiin tekniikka mukana ennen räjäytystä harrastelijalle, joka muunsi polttomoottoriautonsa sähköiseksi.

        https://www.hs.fi/visio/art-2000008534599.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin yllättäen (tätä tapahtuu systemaattisesti!) paljastui, että "räjäytetyn" Teslan akku oli itseasiassa täysin kunnossa ja myytiin tekniikka mukana ennen räjäytystä harrastelijalle, joka muunsi polttomoottoriautonsa sähköiseksi.

        https://www.hs.fi/visio/art-2000008534599.html

        Maksumuurin takana on tuo linkkisi.


    • Anonyymi

      Vetyauto onkin järkevin vaihtoehto Suomen olosuhteisiin.

      • Anonyymi

        Juu... Kannattaa mennä ostamaan se vetyauto.


    • Anonyymi

      Tuo on maksumuurin takana.. Oliko testi yhtäjaksoista ajoa vai pätkäajoa? Pätkäajona tuo puolittuminen on luonnollista koska useita kabiinin lämmittämisiä, matka-ajossa tuo kuulostaa suurelta.. Itsellä model 3 kireässäkin pakkasessa matka-ajossa range pienenee max. 30% saman matkan kesäajoon verrattuna. VLTP lukemaan ei kannata vertailla koska ei siihen helpolla pääse millään autolla kesälläkään.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kona menee koko lailla wltp:hen talvellakin - vähän tippuu -25 ja kovemmilla pakkasilla. Tesla on optimistisin kulkunsa suhteen. Kona hakkaa Model 3 Long rangen talvella norjalaistestienkin mukaan.


    • Anonyymi

      Onneksi Suomen kesä on vähä luminen, toisinaan!🌠🌠🌠

    • Anonyymi

      Pakkasen puremia nuo duracelit, vaikka lukemani mukaan akkuteknologiassakin on eroja ja parhaita pakkanen panee hieman vähemmän, mutta siltikin vie mennessään ison palan rangea.

      Entä yhteiskuntien huoltovarmuus, kun kaikkea ollaan pakottamassa yhden ainoan huonon kortin, eli akkujen varaan ...

    • Anonyymi

      Hehheh, Polestarista tulee Polle-star pakkasella.

      • Anonyymi

        Ei , vaan chinesestar.


    • Anonyymi

      Kuitenkin pikkupätkän pääsee talvellakin.

    • Anonyymi

      mustankit E ei kulje ollenkaan kun on niin kuumia...hih

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      276
      4712
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3050
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      45
      2894
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      36
      2882
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1816
    6. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1674
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      61
      1438
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      220
      1204
    Aihe