https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/57e330e2-6c2b-44b9-8c1a-c2e5f4fc8b1e
Jälleen kerran uudenkin sähköauton toimintamatka puolittu heti kun tuli talvi. Kuten monesti aiemminkin testattu.
IL: Polestar 2 toimintamatka puolittui pakkasessa
25
8199
Vastaukset
- Anonyymi
mitenkähän käy sitten 5-10 vuoden päästä...piäseekö mopolla kotia pakkasella
- Anonyymi
10v päästä tutkimusten mukaan helposti neljännes akkukapasiteetista hävinnyt.
https://www.theseus.fi/handle/10024/507122
Eli jos 500km on pakkasilla 250km, 10v päästä siitä vielä neljännes pois niin onkin pakkasella vain 188km. Siis auton jonka WLTP 500km. Anonyymi kirjoitti:
10v päästä tutkimusten mukaan helposti neljännes akkukapasiteetista hävinnyt.
https://www.theseus.fi/handle/10024/507122
Eli jos 500km on pakkasilla 250km, 10v päästä siitä vielä neljännes pois niin onkin pakkasella vain 188km. Siis auton jonka WLTP 500km.Niinpä, kun ostaa 10 vuotiaan polttiksen, niin sillä pääsee tankillisella suhtkoht saman kuin uutenakin. Tämä autojen eroavaisuus tulee tulevaisuudessa olemaan monelle käytetyn sähkiksen ostajalle karuna yllätyksenä. Kuten on tullut monelle sähköautoilijalle tämä, että talvella putoaa range 40% ihan jo pikku pakkasella.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Niinpä, kun ostaa 10 vuotiaan polttiksen, niin sillä pääsee tankillisella suhtkoht saman kuin uutenakin. Tämä autojen eroavaisuus tulee tulevaisuudessa olemaan monelle käytetyn sähkiksen ostajalle karuna yllätyksenä. Kuten on tullut monelle sähköautoilijalle tämä, että talvella putoaa range 40% ihan jo pikku pakkasella.
Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea. Anonyymi kirjoitti:
Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4Jokainenhan voi tehdä autolleen mitä haluaa. Tuo räjäyttäminen saattaa olla tekijöilleen suunniteltu kultakaivos. Ensin irrotettu akku, moottorit ym. arvokas autosta ja sitten youtubeen räjäytys josta kertyy mainostuloja katsomiskertojen mukaan, ja niitähän riittää.
Fiksut kaverit asialla.
Norjassa on jo teslojen akkuja korjaava yritys, siinä olisi ollut vaihtoehto. Anonyymi kirjoitti:
Jokainenhan voi tehdä autolleen mitä haluaa. Tuo räjäyttäminen saattaa olla tekijöilleen suunniteltu kultakaivos. Ensin irrotettu akku, moottorit ym. arvokas autosta ja sitten youtubeen räjäytys josta kertyy mainostuloja katsomiskertojen mukaan, ja niitähän riittää.
Fiksut kaverit asialla.
Norjassa on jo teslojen akkuja korjaava yritys, siinä olisi ollut vaihtoehto.Meinaatko, että Teslalla ei ole akkuja, kun eivät korjanneet?
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Meinaatko, että Teslalla ei ole akkuja, kun eivät korjanneet?
En meinaa mitään.
Vaihtoehdot ovat jos tesla ei suostu korjaamaan:
1. Kolaroitu auto joka on korjattu määräysten vastaisesti. Liettuassa ja latviassa näitä kolariautoja ostetaan euroopasta ja "kunnostetaan" ja myydään kolaroimattomana..
2. Jenkkituonti jolloin ei takuuta ole euroopassa.
3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa . Anonyymi kirjoitti:
En meinaa mitään.
Vaihtoehdot ovat jos tesla ei suostu korjaamaan:
1. Kolaroitu auto joka on korjattu määräysten vastaisesti. Liettuassa ja latviassa näitä kolariautoja ostetaan euroopasta ja "kunnostetaan" ja myydään kolaroimattomana..
2. Jenkkituonti jolloin ei takuuta ole euroopassa.
3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa .Eihän tuossa jutussa sanottu, että Tesla ei suostunut korjaamaan. Korjauksen hinta olisi ollut Teslalla yli 20 000€. Jenkkituonti Tesla? Mistä viralliset Teslat tulee/tulleet 2013 Suomeen?
"3. Akku saanut ulkopuolisen kolhun edellisen omistajan käytössä jolloin uuden omistajan vakuutus ei korvaa ." Täytyykö siis akku tarkistaa täydellisesti, kun ostaa käytetyn Teslan? Sitä ei sitten joka hemmo osaakaan tehdä ja autohan täytyy olla nosturissa tuossa tarkistuksessa ja ala muovit ym. poistaa ym. ym.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vm. 2013 Tesla Model S jolla ajettu 282 000 km. on akun kapasiteetti 94% uudesta. Mitattiin juuri viimeviikolla.
Otanta ei suuri, mutta suuruusluokka alle 10% on varmaan jotakuinkin kohdallaan.
2012 Leafeissa ollut suuriakin kapan laskuja mutta niiden akkukemia ja lämmönhallinta on surkea.höpäti höpäti.....ikua vääntäen lähti tojotanki mies korjaamolta....
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Höpöä taitaa olla sun juttu, mutta
katsopa youtube-video suomalaisesta kaverista, joka räjäyttää 2013 mallisensa Tesla model S, kun akku on loppu ja korjaus maksaisi 20 000 € ja ei ole edes varmuutta, että voiko korjata.
https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4Ei kovin yllättäen (tätä tapahtuu systemaattisesti!) paljastui, että "räjäytetyn" Teslan akku oli itseasiassa täysin kunnossa ja myytiin tekniikka mukana ennen räjäytystä harrastelijalle, joka muunsi polttomoottoriautonsa sähköiseksi.
https://www.hs.fi/visio/art-2000008534599.html Anonyymi kirjoitti:
Ei kovin yllättäen (tätä tapahtuu systemaattisesti!) paljastui, että "räjäytetyn" Teslan akku oli itseasiassa täysin kunnossa ja myytiin tekniikka mukana ennen räjäytystä harrastelijalle, joka muunsi polttomoottoriautonsa sähköiseksi.
https://www.hs.fi/visio/art-2000008534599.htmlMaksumuurin takana on tuo linkkisi.
- Anonyymi
Vetyauto onkin järkevin vaihtoehto Suomen olosuhteisiin.
- Anonyymi
Juu... Kannattaa mennä ostamaan se vetyauto.
- Anonyymi
Tuo on maksumuurin takana.. Oliko testi yhtäjaksoista ajoa vai pätkäajoa? Pätkäajona tuo puolittuminen on luonnollista koska useita kabiinin lämmittämisiä, matka-ajossa tuo kuulostaa suurelta.. Itsellä model 3 kireässäkin pakkasessa matka-ajossa range pienenee max. 30% saman matkan kesäajoon verrattuna. VLTP lukemaan ei kannata vertailla koska ei siihen helpolla pääse millään autolla kesälläkään.
- Anonyymi
Bensalla kyllä pääsee WLTP lukemiin käytännössäkin. Esim Mazda 3 Skyactiv-X oli Moottorin testissä, WLTP tasan 5l ja testissä kulutus oli tasan 5l vaikkei mitenkään erityisen taloudellisesti yritetty ajaa.
"Vaikka tehoaluettakin tuli käytettyä, lopputankkaus mairittelee Mazdaa – tulos tasan 5 l/100 km." https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-mazda-3n-ihmemoottori-sai-lisaa-tehoa/ - Anonyymi
Kona menee koko lailla wltp:hen talvellakin - vähän tippuu -25 ja kovemmilla pakkasilla. Tesla on optimistisin kulkunsa suhteen. Kona hakkaa Model 3 Long rangen talvella norjalaistestienkin mukaan.
- Anonyymi
Onneksi Suomen kesä on vähä luminen, toisinaan!🌠🌠🌠
- Anonyymi
Pakkasen puremia nuo duracelit, vaikka lukemani mukaan akkuteknologiassakin on eroja ja parhaita pakkanen panee hieman vähemmän, mutta siltikin vie mennessään ison palan rangea.
Entä yhteiskuntien huoltovarmuus, kun kaikkea ollaan pakottamassa yhden ainoan huonon kortin, eli akkujen varaan ... - Anonyymi
Hehheh, Polestarista tulee Polle-star pakkasella.
- Anonyymi
Ei , vaan chinesestar.
- Anonyymi
Kuitenkin pikkupätkän pääsee talvellakin.
- Anonyymi
mustankit E ei kulje ollenkaan kun on niin kuumia...hih
- Anonyymi
Tässä suosituslinkki jonka kautta tilanneille (ja itselleni) 100€:n edestä latauskrediittejä:
https://www.polestar.com/fi/referral-program/validation?referralId=cc1f460c-4e52-4f63-b3c1-06671c0bc892&utm_medium=customer-copied-link&utm_source=customer-referral - Anonyymi
Hei!
Seuraavan linkin kautta voit kirjautua sisään ja aktivoida oman referralisi. Aktivoinnin jälkeen voit tilata Polestarisi. Jos teet sen viimeistään 31.12.2023, lähetämme sinulle tervetuliaislahjan toimituksen jälkeen.
Referral-linkkisi: https://www.polestar.com/fi/referral-program/validation?referralId=cc1f460c-4e52-4f63-b3c1-06671c0bc892&utm_medium=customer-copied-link&utm_source=customer-referral-mobile-app
Tervetuloa kokemaan täyssähköinen tulevaisuus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan493202Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282919- 1212336
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111346
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802