Miljoona yksin kotona jouluna

Anonyymi

Lohduttaa ettei ole ainoa, toinen joulu yksin koronan takia jälkipolvi ilmoitti etteivät tule tartunta riskin takia, oikeesti helpotus kun saa olla rauhassa ilman hössötystä.

30

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minäkin luulin, mutta sain kutsun tyttären perheen jouluun

      • Anonyymi

        Lisään, että vain aatoksi menen ja illa kotiin , sitten loppujoulu yksin (ehkä) kotona..

        Pirre


    • Minäkin yksi tuosta miljoonasta.

      Olen valinnut jo jouluaiheisia kirjoja,
      joita kuuntelen ja tietysti joulumusiikkia.

      Lämmittelen uunia, kun on luvannut pakkasia,
      ja polttelen kynttilöitä.

      Mietin vain, mitä kaikkea hyvää minulla on,
      enkä ollenkaan sitä mitä ehkä tänä jouluna puuttuu,
      verrattuna elämäni aikaisempiin jouluihin.
      Jokainen joulu on aina erilainen hyvä joulu.

      Mikäs tässä. Joulu tulee jokaiselle.

      • Anonyymi

        Ihanaa jollain on oma uuni,voi lämitää pakkasilla kotia. Oma tupa ja rauha.Sukeltaa kirjojen maailmaan ja meillä on radiot. Jokaiselle omaan makuun kanavat,ei ole pakko tuijotaa toosaa( TV ) Eikä tehdä numeroa kun Joulun yksin on.Olaan arkikin yksin.Mitä eroa Joulussa yksin? Kerostalossa ei uunia. Jotkut taas pailaa ja juopotelee 24.12. Joulu rauhaa sitten napuristolta tiellä tietämätömillä vuokrataloissa Helsinki 94. Paiskitaan kaapin ovia ja jossain lapsi itkee. ( kerrosta talossa elementit ,äänet kulkee elementtejen mukana.Sala tupakoitsijat tupakoi parvekeilla tai heidän vieraat, reipaasti kun päässä joulun humala.Olaan kuninkaita ja kunigataria känissä ja omistetaan koko kerrostalo, niin se vaan on jokaisessa kerostalossa aina se JOKU on joka ei Joulu rauhaa anna asukaille ja raitista sisä ja parveke ilmaa suo muille edes Jouluna! viikkoa ennen Joulua alkaa myös naputus. Vasaralla naulojako lautaan ? Sama ennen utta vuotta ja luojan kitos seuravan kerran Pääsiäisvikolla ja siitä vappu vikolla ,juhanusvikolla.Hyvä rauhalista joulua sinne omaan tupaan.1 miljonasta yksinäinen tälläkin.


    • Anonyymi

      Yksin olen minäkin, tosin ei ole mikään poikkeus koronan takia. Joskus tuntuu hiukan haikealta, mutta hyvänä puolena on kuitenkin se, ettei tarvitse paljoa hössöttää ja laittaa, vain sen verran kuin itselle on mukavaa.

    • Anonyymi

      Introverteille korona aika on ollut suhteellisen levollista aikaa. Saa olla inhan yksi. Kukaan ei tulee lähelle. Kaupan kassajonossa kukaan ei ole änkeämässä iholle. Hermo oikein lepää. Itse virus ei ole hyvä asia, mutta kaikki ilmiöt, jotka siitä ovat syntyneet, kelpaa introvertille vallan hyvin.

      • Täällä meidän kaupoissa ne rokotetut tunkee ilman maskeja ihan kiinni henkilökunnasta lähtien.
        Ainut keino on pitää niitä vähän kauempana, kun laittaa itselleen maskin. Sitä ne oikein pelästyneenä katsovat ja hyppäävät kauemmaksi vaikka rumempihan minä olisin ilman maskia.

        Annettiin nyt suositus täälläkin, että joukkoliikenteessä on oltava maskit naamalla sekä rokotetuilla että rokottamattomilla (muulloinkin kuin ruuhkassa). Eipä näy menneen suositukset kalloon. Kävelin tuolla yhtenä aamuna just aamuruuhkien aikaan muutamankin bussipysäkin ohi. Siellä ne seisoi tiiviissä jonoissa porukat läjäpäissäin kymmenittäin ilman maskeja. Tuskin bussissakaan niitä sitten laittoivat.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Täällä meidän kaupoissa ne rokotetut tunkee ilman maskeja ihan kiinni henkilökunnasta lähtien.
        Ainut keino on pitää niitä vähän kauempana, kun laittaa itselleen maskin. Sitä ne oikein pelästyneenä katsovat ja hyppäävät kauemmaksi vaikka rumempihan minä olisin ilman maskia.

        Annettiin nyt suositus täälläkin, että joukkoliikenteessä on oltava maskit naamalla sekä rokotetuilla että rokottamattomilla (muulloinkin kuin ruuhkassa). Eipä näy menneen suositukset kalloon. Kävelin tuolla yhtenä aamuna just aamuruuhkien aikaan muutamankin bussipysäkin ohi. Siellä ne seisoi tiiviissä jonoissa porukat läjäpäissäin kymmenittäin ilman maskeja. Tuskin bussissakaan niitä sitten laittoivat.

        Kyllä ruotsalaiset on tyhmiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ruotsalaiset on tyhmiä

        Joo, ei nämä näy enää juurikaan välittävän mitään mistään.

        Kaupungin joukkoliikenteessä haastattelivat ihmisiä. Vain joillakin vanhoilla ihmisillä siellä näkyi maskeja, mutta nuoremmat ihan viattomina vain sanoivat, että minullahan on jo täysi rokotus. Jotkut taas, että kyllä meillä pitää olla vapaus tehdä niinkuin itse halutaan ja se maskihan on vain suositus.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Joo, ei nämä näy enää juurikaan välittävän mitään mistään.

        Kaupungin joukkoliikenteessä haastattelivat ihmisiä. Vain joillakin vanhoilla ihmisillä siellä näkyi maskeja, mutta nuoremmat ihan viattomina vain sanoivat, että minullahan on jo täysi rokotus. Jotkut taas, että kyllä meillä pitää olla vapaus tehdä niinkuin itse halutaan ja se maskihan on vain suositus.

        Miten jos vain suositus, suhtautua vakavaan pandemiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten jos vain suositus, suhtautua vakavaan pandemiaan.

        Suositus täällä on vain sekin, että ulkomailta Ruotsiin tulevien pitää nyt tiistaista lähtien testauttaa itsensä mahdollisimman pian maahan saapumisensa jälkeen. Kukaan ei kontrolloi, että tapahtuuko niin. Luultavasti ei läheskään kaikki testaa ennenkuin sairastuvat.


    • Mikkelissä näkyy hyvin pitävän maskia, Graanin ostoskeskuksen S-Pankkin edustalla pari romaani naista aikoi pankkiin ilman maskia, virkailija mölähti naisille " tänne ei sitten ilman maskia, yrittäkää maskin kanssa uudestaan " satuin istumaan pankin vieressä.

      • Olen ihan vapaa-ehtoisesti yksin jouluna ainakin näillä näkymin.
        Kaveri laittaa invaliidi veljelleen joulua joten viettävät joulua tahollaan, en viitsi lähteä minnekään.
        Tytärkin pyysi heille kun eivät pääse jouluksi, vaikka pieni varaus on, mikäli saavat vapaata järjestettyä niin tulevat. Hyvä jos pääsevät, mutta olen tottunut olemaan kissani kanssa kahden joten ei mitään vaikeuksia ole.
        Ostin tänään mieliruokiani kun käytiin kaverin kanssa Joensuussa.
        Kissalle ja linnuille varasin myös erityis herkkuja.
        Kaveri osti minulle mikrouunin joululahjaksi kun mökillä hajosi entinen.
        Ostan hänelle konjakkipullon uudeksi vuodeksi.
        Tyttären perheelle tilaan paikallislehden ja nuoremmille annan rahana.
        Tämä joulu pääsi yllättämään, tuli nopeammin kun ehdin ajatellakaan. Ikä taitaa tehdä tepposen, aika menee ohi lähes huomaamatta.


      • liekko kirjoitti:

        Olen ihan vapaa-ehtoisesti yksin jouluna ainakin näillä näkymin.
        Kaveri laittaa invaliidi veljelleen joulua joten viettävät joulua tahollaan, en viitsi lähteä minnekään.
        Tytärkin pyysi heille kun eivät pääse jouluksi, vaikka pieni varaus on, mikäli saavat vapaata järjestettyä niin tulevat. Hyvä jos pääsevät, mutta olen tottunut olemaan kissani kanssa kahden joten ei mitään vaikeuksia ole.
        Ostin tänään mieliruokiani kun käytiin kaverin kanssa Joensuussa.
        Kissalle ja linnuille varasin myös erityis herkkuja.
        Kaveri osti minulle mikrouunin joululahjaksi kun mökillä hajosi entinen.
        Ostan hänelle konjakkipullon uudeksi vuodeksi.
        Tyttären perheelle tilaan paikallislehden ja nuoremmille annan rahana.
        Tämä joulu pääsi yllättämään, tuli nopeammin kun ehdin ajatellakaan. Ikä taitaa tehdä tepposen, aika menee ohi lähes huomaamatta.

        Näin se mennään, tyttäreni tyttärensä kanssa joka joulun aikaan käyny luonani, viimeksi pari viikkoa sitten mut nytte ilmoittivat kuten viime joulua etteivät riskeeraa mua korona takia ovat tulematta, hyvin ymmärrettävää.
        Alkoholia ostin jouluksi kuten tavallisesti, ostan muutaman kerran vuodessa ei se maata kaada.
        Yksin kuitenkin kohtuu hyvällä mielellä kun ei akuuttia tilannetta, rauhallisuus on ylellisyyttä.


      • Pertikki kirjoitti:

        Näin se mennään, tyttäreni tyttärensä kanssa joka joulun aikaan käyny luonani, viimeksi pari viikkoa sitten mut nytte ilmoittivat kuten viime joulua etteivät riskeeraa mua korona takia ovat tulematta, hyvin ymmärrettävää.
        Alkoholia ostin jouluksi kuten tavallisesti, ostan muutaman kerran vuodessa ei se maata kaada.
        Yksin kuitenkin kohtuu hyvällä mielellä kun ei akuuttia tilannetta, rauhallisuus on ylellisyyttä.

        Kyllä minulla on melkein aina valkkaria kaapissa, muuta en osaa juoda, aika vähän kerrallaan sitäkin. Joskus ulkomailta olen ostanut muuta alkoholia, ovat olleet vuosia kaapissa..
        En silti juo valkkaria joka ilta, en edes joka viikkokaan.
        Ajattelin jouluaattona avata valkkaripullon laittaa linnuille herkkuja ja hemmottelen kissaani.
        Ostin konvehteja joissa on vadelmalikööritäyte, en juuri tykkää karkeista mutta nuo konvehdit näyttivät houkuttelevilta.
        Olen tyytyväinen elämääni, kun olisi terveyttä. Vaan ei se ole omissa käsissä.
        Tänä aamuna taas säikähdin kun omaishoito aikaan rikoin selkäni, se vaikuttaa jalkoihin. Kerran veivät ambulanssilla sairaalaan mutta ei vielä leikattu. Taas tänä aamuna alkoi jalkoja kuumottaa ja pistellä, onneksi ehdin mennä sänkyyn muuten olisin kaatunut. Kun ei ollut ensimmäinen kerta niin tiesin sen menevän ohi.
        Nyt olen touhunnut koko päivän jalat ovat taas pitäneet.
        Onko muilla ollut tuollaisa tuntemuksia ja tunnottomuuksia jaloissa?


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Kyllä minulla on melkein aina valkkaria kaapissa, muuta en osaa juoda, aika vähän kerrallaan sitäkin. Joskus ulkomailta olen ostanut muuta alkoholia, ovat olleet vuosia kaapissa..
        En silti juo valkkaria joka ilta, en edes joka viikkokaan.
        Ajattelin jouluaattona avata valkkaripullon laittaa linnuille herkkuja ja hemmottelen kissaani.
        Ostin konvehteja joissa on vadelmalikööritäyte, en juuri tykkää karkeista mutta nuo konvehdit näyttivät houkuttelevilta.
        Olen tyytyväinen elämääni, kun olisi terveyttä. Vaan ei se ole omissa käsissä.
        Tänä aamuna taas säikähdin kun omaishoito aikaan rikoin selkäni, se vaikuttaa jalkoihin. Kerran veivät ambulanssilla sairaalaan mutta ei vielä leikattu. Taas tänä aamuna alkoi jalkoja kuumottaa ja pistellä, onneksi ehdin mennä sänkyyn muuten olisin kaatunut. Kun ei ollut ensimmäinen kerta niin tiesin sen menevän ohi.
        Nyt olen touhunnut koko päivän jalat ovat taas pitäneet.
        Onko muilla ollut tuollaisa tuntemuksia ja tunnottomuuksia jaloissa?

        Oli ennenkuin selkäni leikattiin, pisteli ja tuntui kuin kylmä vesi olisi valunut jalkoja pitkin, leikattiin sitten akuutisti.
        Pirre


      • liekko kirjoitti:

        Kyllä minulla on melkein aina valkkaria kaapissa, muuta en osaa juoda, aika vähän kerrallaan sitäkin. Joskus ulkomailta olen ostanut muuta alkoholia, ovat olleet vuosia kaapissa..
        En silti juo valkkaria joka ilta, en edes joka viikkokaan.
        Ajattelin jouluaattona avata valkkaripullon laittaa linnuille herkkuja ja hemmottelen kissaani.
        Ostin konvehteja joissa on vadelmalikööritäyte, en juuri tykkää karkeista mutta nuo konvehdit näyttivät houkuttelevilta.
        Olen tyytyväinen elämääni, kun olisi terveyttä. Vaan ei se ole omissa käsissä.
        Tänä aamuna taas säikähdin kun omaishoito aikaan rikoin selkäni, se vaikuttaa jalkoihin. Kerran veivät ambulanssilla sairaalaan mutta ei vielä leikattu. Taas tänä aamuna alkoi jalkoja kuumottaa ja pistellä, onneksi ehdin mennä sänkyyn muuten olisin kaatunut. Kun ei ollut ensimmäinen kerta niin tiesin sen menevän ohi.
        Nyt olen touhunnut koko päivän jalat ovat taas pitäneet.
        Onko muilla ollut tuollaisa tuntemuksia ja tunnottomuuksia jaloissa?

        Tuntemuksia, kolme neljä vuotta sitten olin timmi kunnossa sitten alkoi fyysinen alamäki keuhkojen takia, kerran kuussa käytävä tarkistuttamassa elintoiminnat mutta pärjäillään, paljosta joutunut luopumaan.
        Erittäin tyytyväinen Suomen julkiselle terveydenhuololle etenkin tälle korona ajan koetteluksellemme.


      • Pertikki kirjoitti:

        Tuntemuksia, kolme neljä vuotta sitten olin timmi kunnossa sitten alkoi fyysinen alamäki keuhkojen takia, kerran kuussa käytävä tarkistuttamassa elintoiminnat mutta pärjäillään, paljosta joutunut luopumaan.
        Erittäin tyytyväinen Suomen julkiselle terveydenhuololle etenkin tälle korona ajan koetteluksellemme.

        Kyllä minäkin olen aina saanut apua jos terveys on vaivannut.
        Veljentytär asuu jenkeissä, siellä on todella kallista sairastaa. Vakuutuksesta huolimatta joutuu vielä pulittamaan uskomattomat summat.
        Veljeni on juuri nyt Bostonissa heidän luonaan, sai kolmannen koronapiikin siellä, oli jopa ilmainen kaikille.
        Ottivat kuvan, hän istui autossa, sai auton ikkunan kautta piikin ja jatkoivat matkaa.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Näin se mennään, tyttäreni tyttärensä kanssa joka joulun aikaan käyny luonani, viimeksi pari viikkoa sitten mut nytte ilmoittivat kuten viime joulua etteivät riskeeraa mua korona takia ovat tulematta, hyvin ymmärrettävää.
        Alkoholia ostin jouluksi kuten tavallisesti, ostan muutaman kerran vuodessa ei se maata kaada.
        Yksin kuitenkin kohtuu hyvällä mielellä kun ei akuuttia tilannetta, rauhallisuus on ylellisyyttä.

        Ehkä heitä ei kiinnostanut tulla katselemaan juomistasi ja kuunnella persuihin kohdistuvaa maanista raivoamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä heitä ei kiinnostanut tulla katselemaan juomistasi ja kuunnella persuihin kohdistuvaa maanista raivoamista.

        Joulumieli puuttuu :)


      • liekko kirjoitti:

        Joulumieli puuttuu :)

        Tein aloituksen, en sen takia että rouva perässä kulkia persu sämpylä puuttuisi aina keskusteluun.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Tein aloituksen, en sen takia että rouva perässä kulkia persu sämpylä puuttuisi aina keskusteluun.

        Hiljentyisit sinäkin siellä Mikkelin Graanilla joulupyhinä , etkä läträisi väkijuomien kanssa , jolloin alat panettelemaan perussuomalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljentyisit sinäkin siellä Mikkelin Graanilla joulupyhinä , etkä läträisi väkijuomien kanssa , jolloin alat panettelemaan perussuomalaisia.

        Noin kerran kuukaudessa käyn Graanilla apteekissa ja ruoka ja muussa tapauksessa.


    • Luultavasti tässä sisätiloissa kotona tulen olemaan joulun fyysisesti yhtä yksin kuin muinakin viikonloppuina jo kauan.

      Nyt on likan kissa tässä seurana, kun hän itse läksi pyhiinvaellusmatkalle Helsinkiin. Meni toteuttamaan monikymmenvuotisen unelmansa saada olla Kaija K:n konsertissa, käymään samalla isänsä haudalla ja tapaamassa ensimmäisen kerran häntä kymmenen vuotta vanhempaa serkkuaan, jonka kanssa hän on ollut vain someyhteydessä aikaisemmin.
      Kun ei vain nyt toisi minulle koronaa tuliaisina sieltä, kun tulee hakemaan kissaansa. Muuten saa joulupukki tulla tuomaan minulle sen suklaarasian ja siltä tilaamani kirjat tuohon pihalle.

    • Anonyymi

      Sama täällä, olen ikionnellinen, että saan olla rauhassa.

    • Aloitus oli mun tarkointan kaikille jotka ovat yksinään ja muuten hyvää jaksamista, jokainen yrittää parhaansa, ei ole vaihtoehtoja vain jokainen tietää mahdollisuutensa.
      Vanhuus on osa elämää kuten nuoruus.

      • Anonyymi

        Olen tänävuonna yksi siitä miljoonasta ...viime jouluna olikin vilinää ja vilskettä kun pieniä lapsia oli... Tytärkin on työssä koko joulun ...viime vuonna sai vapaata kaikki joulun päivät ... ei voi mitään jotkut ammatit ovat sellaisia... Tässä on vielä päiviä Jouluun ....
        Sinä olet Pertikki kiva mies ....olen sen ennenkin sanonut ...Öitä...
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      Miljoona on yksin noin 365 päivää vuodessa.

      • Anonyymi

        Itse olen ihan omasta tahdostani.


    • Anonyymi

      Aattona päivällä tapaan muutaman läheisen. Illan olen yksin. Kirjoittelemisiin teidän muiden yksin olijoiden kanssa!!! Keksitään jokainen joku uusi aihe.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      63
      2915
    2. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      28
      2212
    3. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      50
      1856
    4. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1814
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      271
      1608
    6. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      81
      1304
    7. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1234
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1170
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1032
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      832
    Aihe