öljyt lisääntyvät!

minä

Dieselgolffini öljyt lisääntyvät!

Vedet eivät huku, eli luulis, että sekaan menee diiseliä.

mitä korjauksia kannattaisi ruveta miettimään? Suuttimet? Kylmänä pölläyttää jnkn verran mustaa kun ryntäyttää, lämpösenä ei niinkään. Muuten toimii hyvin...

Kiitokset vinkeistä jo etukäteen.

12

16888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yliasentaja

Jos pelaa lämpimänä niinkuin pitääkin, ei sitten senkummenpaa, kuin ajoa vain, ja suodattattimet kuntoon,

katsoa myös jakohihnan oikea kireys,
      ei liian lujallakaan, saa aavistuksen liikkua sivuttain hampaalla, ei myöskään liin löysällä, sellaista selvää löysän tunnetta, kun hihnasta liikuttelee

Jos tarvetta kiristykseen, säätö on vesipumpulla, siinä kolot avaimelle, jolla sitten helppo tehdä kireys-säätö,

kunhan ei tule liian lujalle, ja hihna sivuttain hampaalle, ei pure voimakkaasti

Yleistä: öljyn väärä tulkinta mittatikusta

Kylmänä ja kuumanakin kuuluukin vähän pölläyttää, sille sitten oma säätönsä (tehosäätö, joka katsotaan katsastuksessa onko suunnilleen kohdallaa, jos nyt kone muutoin kunnossa)syöttöpumpun etupäässä(auki= syöttö pienenee)

Hehkutkin helppo katsoa toimiiko, johdot 3-"pytystä" pois(hankalin 4:s saa jää paikoilleen saa kiskosta/johdosta siihen sitten kontaktin lampulla/mittarilla

Itse katson räpsäyttämällä akusta tulevalla johdolla, sillä vain hehkun napaan kosketys(räpsäytys), jos kipunoi, silloin hehku kunnossa, ei jää epäselvää, joskus saattaa hehkulanka olla poikki, silti vielä saa läpikontaktin pienemillä virran voimakuuksilla

• laajenee

ja sitä on tikussakin enemmän lämpimässä koneessa kuin kylmässä. Jos lisääntyy oikein selvästi,
      on männän ja pytyn välissä niin paljon tilaa, että löpö pääsee läpi. ei kovin todennäköistä.

• Mopottiman

Kone väljä, tai männänrenkaita poikki, onko myös kylmäkäynnistysongelmia ? Jos öljy todellakin lisääntyy, niin sinnehän menee vettä tai naftaa sekaan, eihän se muuten voi lisääntyä !
      Jos se on vettä niin oljy menee harmaaksi, nafta vain ohentaa öljyn ...

• pönttö

voipi olla että suuttimesta on kärki totaalisen paskana.
      Eli johonkin pyttyyn tulee niin paljon naftaa että sitä jää oikein nesteenä männän päälle. Sitten se vähin erin menee renkaista (myös ehjistä) läpi ja öljyn sekaan.

Toissa kesänä meni Volvosta kärki halki ja kävi just näin. Uudet suuttimet (tai kärjet) ja taas pelaa.

• pelaa

Eikö se silloin lykännyt savua jatkuvasti, hänhän sanoi pelaavan moiteetta lämpimänä, eli ei muuta kuin ajoa vain, jos ei muuta ilmene

• Minä taas
        pelaa kirjoitti:

Eikö se silloin lykännyt savua jatkuvasti, hänhän sanoi pelaavan moiteetta lämpimänä, eli ei muuta kuin ajoa vain, jos ei muuta ilmene

Vaihdoin öljyt. oli kai vajaa litra liikaa. olivat melkoisen löysät eli kai dieselillä lantratut. nyt tarkkailen, lisääntyykö yhä ja kuinka nopsaan.

Mittavirheestä ei ole kyse; kyllä osaan tikusta katsoa jo tällä koulupohjalla.

Itsekin epäilen suutinta. 200tkm ajettu peli ja hyvävetoinen, käyntiääni hyvä eikä muutenkaan ihme oireita (eli ei tod. näk konevika). Tyhjäkäynti on mielestäni aavistuksen verran liian hidas, eli siitäkin voisi päätellä, että ehkä yksi pytty saa polttoainetta pisaroina. Uudet suuttimet kaupasta ja vaihtoon vaan.

Kiitos osanotosta ja hauskaa vappua!

• tohtori melkein
        Minä taas kirjoitti:

Vaihdoin öljyt. oli kai vajaa litra liikaa. olivat melkoisen löysät eli kai dieselillä lantratut. nyt tarkkailen, lisääntyykö yhä ja kuinka nopsaan.

Mittavirheestä ei ole kyse; kyllä osaan tikusta katsoa jo tällä koulupohjalla.

Itsekin epäilen suutinta. 200tkm ajettu peli ja hyvävetoinen, käyntiääni hyvä eikä muutenkaan ihme oireita (eli ei tod. näk konevika). Tyhjäkäynti on mielestäni aavistuksen verran liian hidas, eli siitäkin voisi päätellä, että ehkä yksi pytty saa polttoainetta pisaroina. Uudet suuttimet kaupasta ja vaihtoon vaan.

Kiitos osanotosta ja hauskaa vappua!

Ei siinä koulutukset auta, vaikka olisi 3-kertainen tohtori, senverran öljyn katsominen mittatikusta kinkkistä, varsinkin kun öljyt uusia, rätillä kun pyyhkäistään kiiltävää metallia, syntyy sähköä, ja se hylkii, kuin myös kiiltävä pinta, pintajännityksen vuoksi, myös pitää puhtaana osan tikkua, ja sitten kun lisätään öljyä...

Kolmella pytyllä käyminen helppo todeta, ei muuta kuin suihkuputkea auki, siitä sitten huomaa muuttuuko käynti(jos vanhempi versio)

• vielä

sellainen homma, että kun nostat öljytikun ylös, niin "pisaroiko" öljy..
      jos pisaroi, niin naftaa on seassa. Voi tulla, kun kaverit vihjaisee, ohivuodon seurauksena, tai sitten suoraan jakopumpusta... (riippuu tietysti pumpun käyttövoiman siirtotavasta...)
      mikäli "vesi" menee öljyyn, niin se menee "harmaaksi" heti.. pienikin määrä glykolia riittää muuttamaan öljyn harmaaksi...

• kili

aja vika ulos

• Pösö 505

Pösö 504:ssa oli sama ongelma. Kun öljy/löpö seosta on riittävästi koneessa, alkaa kone saamaan seosta männän päälle huohottimen kautta. Kone kiertää hulluna ja tienoo täyttyy savusta. Silloin autoa ei saa sammumaan kuin vaihteella.

Löpö joutuu öljyn sekaan syöttöpumpun viallisista tiivisteistä.

• masentaja

joissakin polttoaineen siirtopumppu
      laskee polttoainetta öljyn sekaan

• siirtopumppu voi olla rikki,päästää läpi.En tiedä oisko golffin vika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe