Kumpi on parempi? Eipä tässä muuta, kummankin elokuvat olen katsonut mutta ei saa omaa mielipidettä kertoa, sehän voi vaikuttaa vastauksiin.
Aki Kaurismäki vs Renny Harlin
40
398
Vastaukset
- Anonyymi
Tietysti Aki ja Mika!
- Anonyymi
Aki on paras, mutta kyllä Rennynkin ohjaamia katsoo. Erityisesi se Die hard, jossa soi Finlandia loppuvaiheessa:-)
Aki on NIIN suomalainen. Fiksu ja ymmärtävä. Renny vähän enemmän rahan perässä juoksija.- Anonyymi
Siis ihan oikeasti, katsooko niitä Aki Kaurismäen elokuvia kukaan tavallinen ihminen? Monta kertaa Yle arenasta yrittänyt katsoa selvinpäin. Sitten päätin että ehkä kuusi keskiolutta auttaa ja katsoin elokuvaa, alkoi vituttamaan kun luulin että se paranee. Ei parantunut, onneksi kaveri tuli kylään ja hänelle iso eurokossu.
- Anonyymi
Aki on paras, kerro yksikin hyvä elokuva? Kaikki on tekotaiteellista paskaa. Olen varma että 30 vuoden kuluttua ihmetellään miten tuollaistakin on ns. älymystön mielestä pidetty suurena taiteena.
- Anonyymi
Kyllä ääni Kaurismäelle.
- Anonyymi
Renny ROCKS! Cliffhanger ja Long Kiss Goodnight ym. hienoja trillereitä. Aivan kärkeä.
- Renny = Jenkki-V8
- Aki = Briggs&Stratton ruohonleikkuri (pikkuvikainen)- Anonyymi
Juuri näin, Renny Rocks! Yrittäkää katsoa Yle areenalta niitä Kaurismäen tuotoksia niin ei vaan pysty. Ei edes kännissä!
- Anonyymi
En tiedä mikä siinä oikein on, mutta suomalaisten ohjaajien elokuvista jää yleensä uupumaan jotain ihan olennaista. Lopputuloshan kuitenkin lopulta on elokuvan tuottajan vastuulla. Ohjaajille ei pitäisi antaa liikaa vapauksia. Rukajärven Tien katsoin vasta nyt ensimmäisen kerran, koska ennakkoluulot kortimaisia sota-elokvuvia kohtaan olivat vahvat Molbergin Tuntemattoman jälkeen. Juoni Rukajärven Tiessä hyvä, musiikkikin hyvää ja kuvaus maiseminen ok, mutta silti jotenkin pieleen meni kokonaisuuden kannalta taas. Ei muissa Pohjoismaissa tuolla tavoin elokuvien viimeistelyä mokata. Tunnetta ja realismia jäi uupumaan. Lienee sama vika Talvisota-elokuvassakin, jota ohjaaja Pekka Parikka läksi Amerikaankin markkinoimaan, mutta pettyi suuresti. Ei päässyt elokuva oscar-kilpaankaan. Ja mitenköhän se suomalais-saksalaisen scifielokuvan täydellinen epäonnistuminen on selittävissä..siis se elokuva mikä on jatkoa sille kuunatsielokuvalle(en muista nimeä)? Tuota sentään tehtiin nyt ihan kohtalaisella rahoituksella peräti 6 vuotta.
- Anonyymi
Voi olla, että suomalaiset eivät ole ihan maailman valtaväestöä???
- Anonyymi
Samoin Virossa kuvattu Puhdistus-elokuva. Visuaalisesti ihan toimivakin ja hieno teema musiikki, mutta kokonaisuutena kuitenkin heikko elokuva. Ei siitä oikein mitään mieleen jäänytkään, vaikka ehkä yritettiinkin tehdä koskettavaa ja tunteikasta draamaa.
- Anonyymi
Kouvolasta ääni Rennylle, jotkut Hesan ns. paremmat ihmiset ovat toista mieltä.
- Anonyymi
Uupumaan jää käsikirjoitus. Suomessa ei sitä osata tehdä. Kun valtio maksaa voi tehdä taide-elokuvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että suomalaiset eivät ole ihan maailman valtaväestöä???
Eihän sitä kysytty vaan sitä kummalla on paremmat elokuvat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin Virossa kuvattu Puhdistus-elokuva. Visuaalisesti ihan toimivakin ja hieno teema musiikki, mutta kokonaisuutena kuitenkin heikko elokuva. Ei siitä oikein mitään mieleen jäänytkään, vaikka ehkä yritettiinkin tehdä koskettavaa ja tunteikasta draamaa.
On kyllä aikaa jo tuon "Puhdistuksen" katsomisesta, mutta elokuvassa oli muistaakseni väkivaltainen kohtaus, joka rikkoi muuten melko toimivaakin kokonaisuutta. Olihan se julmaa ja vaikeaa aikaa Virossa, mutta tuollaisen asian voisi esittää tyylikkäämminkin ja samalla tehokkaammin.
- Anonyymi
Renny voittaa tämä apuarahakommarin. https://www.youtube.com/watch?v=OZALfW1ohRI&ab_channel=N.B.
- Anonyymi
Aki on suomalaisuuden kuvaamisessa kuningas. Sielunmaisema, naivismi ja yksinkertaisuus. Niistä meidät on tehty.
- Anonyymi
Kaurismäen kuvaus suomalaisuudesta on totuudenvastainen, valheellinen.
- Anonyymi
Akin kuvat erinomaisia kun Harjolan lähinnä hirveätä pask..
- Anonyymi
Ota kaimani Aki......närästykseen se Rennie..joohan?:)
- Anonyymi
Tvärtom! Suomeksi päinvastoin!
- Anonyymi
Apurahataitelija Kaurismäellä ei ole yhtään hyvää tai edes katsottavaa elokuvaa, kaikki ovat tekotaiteellista paskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apurahataitelija Kaurismäellä ei ole yhtään hyvää tai edes katsottavaa elokuvaa, kaikki ovat tekotaiteellista paskaa.
Tuskin olet niitä edes montaa katsonut
- Anonyymi
Kaksi tyystin erilaista ohjaajaa. Molemmat tehneet aivan loistavia leffoja ja molemmat tehneet ei niin hyviä leffoja. Akin tahti on jo hiipunut, kun taas Renny on saanut uutta tuulta siipiensä alle. Uskon Rennyn vielä palaavan Hollywoodiin. Toivottavasti myös Aki palaisi Cannesiin ja Oscareihin.
- Anonyymi
Aki Kaurismäen leffat on melko puisevia, veljensä Mika tekee oikeita elokuvia. Renny Harlin suomen kovin, johan sen vuosikymmenten Hollywood ura kertoo, ei siellä muita suomalaisia ole näkyny, ei edes näyttelijöitä, paitsi Peter Franzen joka näytteli ruumista hautajaisissa 😁
- Anonyymi
Ruotsalaisilla on ollut menestystä myös Hollywoodissa. Ainakin kaksi "kulta-ajan" elokuvatähteäkin heillä taitaa olla, eli Greta Garbo ja Indrid Bergman.
- Anonyymi
Tuo Reny väitti, että Kiina on vappaa maa? Toinen ei ymmärrä hävittäjien hankintaa??? Kysyit kai parempi kenen pussiin???
- Anonyymi
Kaurismäen tuotanto on silkkaa kuraa! Tällainen puree post-kommunistiseen vihervasemmistoon, mikä taas on selkeä näyttö ensimmäisen lauseen totuusarvoon.
Renny sen sijaan on ohjannut ihan hyviä leffoja. Eli on parempi.- Anonyymi
Harlini? Deep blue sea oli taas niitä elokuvia jotka ois voitu jättää tekemättä! Ihan hieno nimi mut entä sisältö?
Eka mennään koelaitokselle kaikki hyvin ja juhlitaan. Sitten tulee tietysti myrsky. No tottakai. Jengi pelkää myrskyjä ja se lisää jännitystä. Sitten hait alkaa hyökkäillä ja yks hemmo menettää ruumiin osansa. Tietysti. Pitäähän sitä verta ja jäsenien kappaleita nähdä jos on aavistustakaan ettei juoni etene. Juoni etenee amerikkalaisten mielestä aina silloin kun joku kuolee tai paikkoja tuhoutuu.
Pelastamaan tullu heko tuhoutuu tottakai ja tuhoo paikkoja ratkaisevasti. Tavalliset crassaukset ei riitä. Hekohan sisältää tuhansia litroja bensaa ja sen on pakko tuhota paikkaa et saadaan lisää kuolleita ja efektejä ku muija ottaa tulimyräkän avosylin vastaan.
Sit hirvee paniikki haiden kanssa ja jengii kuolee niiden suihin ja juoksenteluu pitkin laitosta yliluonnollisen nopeita haita peläten ja ruumiiden seassa uiden kristinuskoon tukeutuen kunnes pelastautuminen ja viimeisen "pahan hain" tuhoaminen räjäyttämällä se akun avulla palasiksi mereen, ja tietysti yks on vaarassa kuolla mukana mut ei. Pelastu mokoma. Ai niin ja täytyyhän rotujen tasa arvo olla joten hain tuhoamisen kunnia annetaan mustalle tosi uskovaiselle... AAARRGH! Vittu mitä p*skaa!
- Anonyymi
Juoppo ohjaaja A K! Eihän tuota paskaa voi ihailla kuin juopot kommarit.
- Anonyymi
Väärin meni taas. Elämän A ja O, välissä L ja K.
- Anonyymi
Joo mutta vertailu vaikeaa koska ovat täysin eri sarjalaisia. Jos laitetaan omaan sarjaansa ja verrataan siellä niin kaurismäki on omassa oudot kultturellit elokuvat sarjassa kingi ilman kilpailua. Tuotantoa on monella vuosikymmenellä paljon. Itse diggaan melkein kaikista kaurismäkien leffoista. Kait niihin on jotenki kasvanu sisään. Käytiin jossain oudossa leffateattereissa niitä aikoinaan katsomassakin oliko andorra niminen yks paikka en oo varma. No noista pitää tai inhoo.
Harlin taas hollywoodin action rymistelyjiä parhaasta päästä. Ei ehkä paras mutta hyvä kovassa sarjassa. Diggaan näistäkin tosi paljon.
Minun lempparileffa on outo kaurismäen zombie ja kummitusjuna. Syrjäytti ikuisuuden mun ykkösenä olleen conan barbaarin joka sekin taitaa olla vähän outo.
Tää vastaus on outo. Minäkin olen outo.- Anonyymi
Zombie ja Kummitusjuna on kyllä mainio, mutta oma suosikkini Kaurismäen leffoista on Kauas pilvet karkaavat.
- Anonyymi
Mun lemppari Kaurismäen Calamari Union. Iskee huumorisuoneen. Taidan olla outo.
- Anonyymi
>>Harlin taas hollywoodin action rymistelyjiä parhaasta päästä. Ei ehkä paras mutta hyvä kovassa sarjassa. Diggaan näistäkin tosi paljon<<
No, ei mielestäni ole parhaasta päästä - ei todellakaan - mutta osaa hyvin jonkin osa-alueen elokuvan teossa. Olisi tarvinnut Hollywood urallaan toisen ohjaajan rinnalleen, jolla olisi ollut myös draaman tajua, tai tuottajien olisi pitänyt olla vaativampia. - Anonyymi
Tuli nähtyä Mika Kaurismäen Mestari Cheng vuodelta 2019. Kyllä oli hieno elokuva taas. Jäi oikein hyvä fiilis tuosta. No ulkomaalanen mies pääosas taas mutta silti kaurismäkien parhaimmistoa. Mestarin tekele!
- Anonyymi
Suomalaisena Kaurismäki, kyllä Harlininkin elokuvat katsoo.
- Anonyymi
Kaurismäki tietysti, varsinkin se elokuva, missä jätkä palkkas tappajan hoitelemaan itsensä. Mutta loppu ei mennyt aivan suunnitelmien mukaan.
- Anonyymi
Aki menestyneempi,Lauri tekee hyviä B- luokan elokuvia.
- Anonyymi
Harlin ei ainakaan oman tv-sarjansa perusteella ole mitenkään älyttömän fiksun oloinen tyyppi.
Itse asiassa arvostus tuota tyyppiä kohtaan on tuon sarjan myötä laskenut kohti nollaa.
Kaurismäen tuotantoa arvostan siksi enemmän.
Esim. Varjoja paratiisissa on loistava elokuva. - Anonyymi
Nyt pyydät valitsemaan ruton ja koleran väliltä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669