Ihana Joulu on jo ovella !!

Juhlitaan kunnolla Jeesuksen synttärit ja syödään kinkkua joka on kyllä Nam !!!

Mutta joulupukki ja tontut ovat saaneet bannin meidän perheessä.

Kauniit JuolulaulutJeesuksestä joka syntyi yli 2000v sitten seimeneessä kannattaa kuunnella !!!

https://www.youtube.com/watch?v=yjgfSnFg2E8

37

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joulu ei ole kristillinen juhla, joten joulun viettäminen on syntiä!

Alkuseurakunnan kristityt eivät viettäneet joulua, koska Raamatussa ei ole käskyä viettää joulua eikä Jeesus edes syntynyt joulukuussa. Jeesus syntyi syksyllä, kun paimenet olivat vielä kedolla ja karjatallit tyhjillään. Joulukuussa ei olisi Joosefille ja Marialle ollut tilaa karjatalleissa, koska silloin karja on sisällä talven kylmyyden ja maaperän vetisyyden takia.

Kristinusko muuttui 300-luvulla messiaanisesta juutalaisuudesta roomalaiseksi klassiseksi kristinuskoksi, mikä otti joulujuhlan Sol Invictus-epäjumalan syntymäjuhlasta 25.12. ja samalla siirsi sapatin roomalaisten auringonepäjumalan lepopäivälle sunnuntaille (sun-day, Sol Invictus). Sana joulu tulee muinaisgermaanisesta pakanajuhlasta yulesta. Pakanauskonnoissa uhrattiin keskitalvella sikoja, mistä on tullut traditio syödä joulukinkkua. Katoliset papit sitten väänsivät väkisin erilaisia selityksiä sille, miksi joulu on Jeesuksen syntymäjuhla.

Netissä on paljon julkaisuja, joissa juutalaiset lainopettajat selittävät, miksi juutalaiset eivät usko Jeesukseen (why jews reject Jesus). Yksi keskeinen syy on, että Tooran mukaan Messias ei syö joulukinkkua. Messias ei tule kumoamaan lakia vaan saattamaan koko maailman noudattamaan Tooraa, joten hän ei ole roomalainen sianlihan syöjä eikä joulun juhlija. Todellisuudessa Jeesus ei syönyt sianlihaa eikä myöskään rikkonut sapattikäskyjä. Juutalaisten väärinkäsitys tulee klassisen kristinuskon opetuksista ja Paavalin kirjeiden vääristä tulkinnoista.

Tämä on syy, miksei juutalaisuus ja klassinen kristinusko tule koskaan viettämään yhdessä joulujuhlaa Jeesuksen syntymän muistoksi. Juutalaisia ei paaduta vain heidän oma epäuskonsa vaan myös klassinen kristinusko, joka julistaa toista Jeesusta.

2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
      4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Olet ihan pihalla Rakas !!

Ensimmäinen synttäriJuhla Ja Joulujuhla juhlittiin Betlehemissä ja Jeesus sai valtavia lahjoja ,, kulta ja mirha !!

https://www.youtube.com/watch?v=UaZV351JERE

Rooman keisari määräsi syntymäpäivän pakanoiden juhlapäivän tilalle!
        😁

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Olet ihan pihalla Rakas !!

Ensimmäinen synttäriJuhla Ja Joulujuhla juhlittiin Betlehemissä ja Jeesus sai valtavia lahjoja ,, kulta ja mirha !!

https://www.youtube.com/watch?v=UaZV351JERE

Ensiksikin syntymäpäiviä juhlivat vain pakanat, kuten Herodes (jolloin Johannes Kastajakin menetti päänsä).
        Toiseksi juutalaiset eivät juhlineet joulua. Ainoa talvinen juhla oli Hanukka.
        Kolmanneksi paimenet eivät vartioineet lampaita ulkosalla talvella.
        Neljänneksi paimenet vartioivat lampaita öisin silloin, kun ne karitsoivat.
        Viidenneksi paimenet vartioivat lampaita, jotka synnyttivät uhrikaritsat.
        Kuudenneksi lampaat karitsoivat luonnollisesti keväisin, jolloin ne pääsevät tuoreelle niitylle ja vahvistuvat ja kasvavat saadessaan tuoretta ruohoa koko kevään ja kesän.
        Seitsemänneksi Jeesuksen syntymä Nisan kuun 1. päivänä aloitti Raamatullisen kalenterin.
        Raamatun täydellistä ajoitusta kuvaa se, että uhrikaritsat syntyivät samaan aikaan kuin täydellinen uhrikaritsa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ensiksikin syntymäpäiviä juhlivat vain pakanat, kuten Herodes (jolloin Johannes Kastajakin menetti päänsä).
        Toiseksi juutalaiset eivät juhlineet joulua. Ainoa talvinen juhla oli Hanukka.
        Kolmanneksi paimenet eivät vartioineet lampaita ulkosalla talvella.
        Neljänneksi paimenet vartioivat lampaita öisin silloin, kun ne karitsoivat.
        Viidenneksi paimenet vartioivat lampaita, jotka synnyttivät uhrikaritsat.
        Kuudenneksi lampaat karitsoivat luonnollisesti keväisin, jolloin ne pääsevät tuoreelle niitylle ja vahvistuvat ja kasvavat saadessaan tuoretta ruohoa koko kevään ja kesän.
        Seitsemänneksi Jeesuksen syntymä Nisan kuun 1. päivänä aloitti Raamatullisen kalenterin.
        Raamatun täydellistä ajoitusta kuvaa se, että uhrikaritsat syntyivät samaan aikaan kuin täydellinen uhrikaritsa.

Juhliko Herodes Jeesuksen syntymäpäivä Rakas ??
        Tuo oli jotain uutta !!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Juhliko Herodes Jeesuksen syntymäpäivä Rakas ??
        Tuo oli jotain uutta !!

Ei tietenkään. Kyse oli vain siitä, että ketkä ylipäätään juhlivat syntymäpäiviä. Eivät juutalaiset vaan pakanat. Sen sijaan juutalaisuudessa nimet ovat olleet merkityksellisiä. Tästä hyvänä esimerkkinä Noomin poikien nimet. (laitan mielenkiintoisen videon, jos jotain sattuu kiinnostamaan: https://www.youtube.com/watch?v=YDjLnx7_vss

• Anonyymi

<<Jeesus syntyi syksyllä, kun paimenet olivat vielä kedolla ja karjatallit tyhjillään. >>

Jeesus syntyi keväällä, Nisan kuun 1. päivänä. Paimenet paimensivat uhrilampaita, jotka syntyivät myös tuolloin. Lampaat karitsoivat luonnollisesti keväällä, jolloin karitsat pääsevät heti syömään laitumelle tuoretta ruohoa. Karitsat saavat koko kesän hyvää ruokaa ja vahvistuvat syksyyn mennessä. Tästä on hyvä video Jonathan Cahnilla, jossa hän opettaa Jeesuksen syntymästä. Niin että, jotka luulevat Jeesuksen syntyneen syksyllä, ovat mitä todennäköisimmin väärässä.

En käsitä, miten syksyä tuputetaan Jeesuksen syntymäajankohtana. Jonathan Cahnilla on kyllä selkeää opetusta. https://www.youtube.com/watch?v=9dcy1VF3OOk

• Anonyymi

nää Joulun ja Jeesuksen syntymäjuhlan vastustajat, viettää kyllä OMIA syntymäpäiviään, Jeesuksen syntymä ei niille ilmeisesti ole mikään ILO-juhla ,

"sillä katso, minä ilmoitan teille SUUREN ILON, joka on tuleva KAIKELLE kansalle:
      teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on KRISTUS, Daavidin kaupungissa"
      Luuk: 2: 10-11

"Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo AIKAA ON Jumala
      hyväksynyt nuo tekosi"
      Saarn: 9: 7

• Anonyymi

Tuo ilon juhla oli keväällä Nisan kuun 1. päivänä, joka aloittaa Raamatullisen kalenterin. Me emme vietä Raamatullista kalenteri.

• Aivan Näin Rakas !!
        Miksi Uskova ei ota vastaan Ilon ja saa ilmoituksen sydämeen ???

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Aivan Näin Rakas !!
        Miksi Uskova ei ota vastaan Ilon ja saa ilmoituksen sydämeen ???

Kyllä jokainen uskovainen ottaa vastaan ilon eli sen, että Jeesus Messias syntyi, opetti, kuoli syntiemme puolesta, ja jonka Isä herätti kuolleista. Ilon siitä, että Jeesus Messias sovitti kuolemallaan meidän syntimme. Ilon ja varmuuden pelastumisesta, kun uskomme Jeesuksen kuolleen meidän syntiemme puolesta ja Isän herättäneen Hänet kuolleista. Tämä ilo ei liity jouluun vaan joka ikiseen armon päivään uskovaisen elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä jokainen uskovainen ottaa vastaan ilon eli sen, että Jeesus Messias syntyi, opetti, kuoli syntiemme puolesta, ja jonka Isä herätti kuolleista. Ilon siitä, että Jeesus Messias sovitti kuolemallaan meidän syntimme. Ilon ja varmuuden pelastumisesta, kun uskomme Jeesuksen kuolleen meidän syntiemme puolesta ja Isän herättäneen Hänet kuolleista. Tämä ilo ei liity jouluun vaan joka ikiseen armon päivään uskovaisen elämässä.

”kuoli syntiemme puolesta, ja jonka Isä herätti kuolleista”

Julma kohtalo yrittää kuolla toisten syntien puolesta ja sitten joku herättää sinut henkiin… Ei mennyt ihan putkeen…

• Anonyymi
      • Rakas !
        Ei tarvi keksiä mitään että pakanat on alkanut juhlia omia juhlia meidän Juhlissa.

Ja yritetään pitää pollansa hymyilen ja Pelastetaan mahdollisimman monta !!

Siis >> 1. Korinttolaiskirje 9:19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Rakas !
        Ei tarvi keksiä mitään että pakanat on alkanut juhlia omia juhlia meidän Juhlissa.

Ja yritetään pitää pollansa hymyilen ja Pelastetaan mahdollisimman monta !!

Siis >> 1. Korinttolaiskirje 9:19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

<<20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.>>

Kannattaa ottaa Paavalin neuvosta vaari. Tärkeintä on evankeliumin eteen päin vieminen. Tuomiovalta on sitten Jeesuksella ei meillä.

• Anonyymi

Syödään kinkkua nam! heh siinä oikea kristitty jonka uskomusjumala kielsi kinkun syönnin koska se tehdään eläimestä joka on saastainen tämän mielestä.

tämä sama ns .kristitty voisi yhtä hyvin todeta :

-Tehdään huorin nam ja vau! mutta ei pakanallisesti takaapäin vaan lähetyssaarnaaja asennossa se tekee huorinteosta niin erilaista ja hyväksyttävää kuten pakanallisen perinteen saastaisen joulukinkun syönnistä tekee jeesuksen kielloista huolimatta hyväksyttävää se että se on vain niin syntisen hyvää pakanaruokaa jos sen syö paikassa missä ei ole pakanallisia joulukoristeita tonttuja ym muuta joulukuusineen koristamassa ympäristöä.

• Ei voi rakas !
        Koska ei voi rikkoa lähimmäistä kohtaan ja vetää hänet haureudessa mukaan helvettiin. Se ei ole Nam vaan yoäk.
        Katsos kun rakastamme lähimmäinen me rakastamme Jumala koska me tottelemme ja täytämme koko Lain.
        Turha sitä kiukkuttelet Pyhä Raamattu ja Pyhä Jumala vastaan siitä ei seura hyvä loppu...

• Anonyymi

Käytin Nam Nam Nam sanaa ateisti puolella.
      Otit käyttöön täällä.
      Olen hyvä.

• Anonyymi

Messiaanisen One for Israel-järjestön tekemää videota Beetlehem Efratan provinssin maisemista, Migdal Ederistä.

https://www.youtube.com/watch?v=M5R4wOymh5Q

Videolta selviää, että kosher-uhrilammas, jonka pappi kävi katsastamassa ja hakemassa tuolta seudulta, tarkastettiin seimessä ja käärittiin liinoihin, jotta se ei vahingossakaan saisi vammoja matkalla Jerusalemiin. Herrallehan ei saanut uhrata mitään viallista tms.

Samoin Jeesus, Jumalan Karitsa ja Uhrilammas, laitettiin seimeen ja käärittiin kapaloihin samaisella Beetlehemin uhrilampaitten seudulla.

Miika 5:2 (5:1) Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.

Nativity story-elokuva tulee varmaankin taas TV7:ltä jouluna. Jos ei jaksa odottaa siihen asti, sen näkee myös You Tubesta:

https://www.youtube.com/watch?v=lmPrUFguQ0Y

Jos ei jaksa katsoa pitkää elokuvaa, on olemassa myös 20 minuutin versio syntymäkertomuksesta. Filmissä puhutaan kieltä, joka muistuttaa hepreaa, mutta en tiedä onkohan se arameaa vai jotain heprean murretta. Mutta ei ole tarvis ymmärtää kieltä, sillä kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa:

The Christ Child: A Nativity Story | #LightTheWorld
      https://www.youtube.com/watch?v=yXWoKi5x3lw

Mormonit tekevät hyviä raamattuun pohjaavia filmejä, vaikka heidän oppinsa ei ihan raamatullista olekaan. He ovat tehneet myös hyvää aiheeseen liittyviä musiikkivideoita:

O Come, Emmanuel - Christmas Version - ThePianoGuys
      https://www.youtube.com/watch?v=ugV6QGcafEE

• Anonyymi

tänään on se todellinen joulu päivä valoa kohden mennään ja sillä ei ole mitään tekemistä hiekkakansan satujen kanssa.

• Anonyymi

Kuka voi todistaa että Jesse on syntynyt juuri jouluna.

• Anonyymi

Raamattussa ei mitään siitä.
        😁

• Koko maailma sen todistaa,, kun viettää Joulu sentakia että lapsi silloin syntyi Betlehemissä !!

• Mahtaa olla aika ankeat juhlat. Ei lipsuttelua, ei linkoamista, ei tonttuja, ei pukkia...

• Anonyymi

Eikä hekumahousuja kun on niin kylmä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä hekumahousuja kun on niin kylmä.

Toisaalta aloittajan suhteessa saattavat raappahousutkin olla kuuminta hottia, ettei siihen ehkä vaadita "narupöksyjä"sen verran tuntuu kuivahkolta ja asiat tapahtuvat lähinä mielessä mutta sekin on tietenkin kielettyä.

• Anonyymi

Alkuperäiset Jehovan todistajat eivät syntymäpäiviään.
        😁

• Anonyymi kirjoitti:

Alkuperäiset Jehovan todistajat eivät syntymäpäiviään.
        😁

No ne nyt ovat naurettavaa sakkia muutenkin. Antavat lapsensa kuolla vaikka verensiirto pelastaisi.

• Anonyymi

Joulupukkia ja tonttuja ei tarvitse jouluna mihinkään, mutta mikä siinä, jos joku haluaa ne jouluunsa sisällyttää, kunhan ne ja tavara eivät ole joulussa keskeisenä, eikä lapsille valehdella, vaan kerrotaan kyseessä olevan ”leikki”.

• Anonyymi kirjoitti:

Joulupukkia ja tonttuja ei tarvitse jouluna mihinkään, mutta mikä siinä, jos joku haluaa ne jouluunsa sisällyttää, kunhan ne ja tavara eivät ole joulussa keskeisenä, eikä lapsille valehdella, vaan kerrotaan kyseessä olevan ”leikki”.

No eihän tuossa nyt ole mitään pahaa jos lapsi hetken uskoo vaikka joulupukkiin kyllä jossakin vaiheessa raadollinen todellisuus saa tuonkin lapsen sitten kiinni. Eikä lahjoissakaan ole mitään pahaa , ne on kuitenkin lapselle sellaista jännää ja tärkeää, viatonta iloa ja totta kait kohtuus kaikessa. Ainahan voi ostaa tarpeellisia asioita tai laadukkaita leluja niiden halpojen muovivekottimien sijaan.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No ne nyt ovat naurettavaa sakkia muutenkin. Antavat lapsensa kuolla vaikka verensiirto pelastaisi.

Luterilaiset Lutherin kanssa naurettavia myös.
        Ei tullut Jeesus Lutherin elinaikana hartaasti toiveesta huolimatta.

• Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset Lutherin kanssa naurettavia myös.
        Ei tullut Jeesus Lutherin elinaikana hartaasti toiveesta huolimatta.

No pientä tuo on vielä sen rinnalla, että antaa lapsensa kuolla.

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Aivan näin Rakas . Siitä tietysti ei voi naura vaan itkeä kun vanhemmat antaa lapsia kuolla verensiirron jättämistä pois . Kun verensiirto voi pelastaa lapsen. Huh huh !!

• Savis kirjoitti:

Aivan näin Rakas . Siitä tietysti ei voi naura vaan itkeä kun vanhemmat antaa lapsia kuolla verensiirron jättämistä pois . Kun verensiirto voi pelastaa lapsen. Huh huh !!

En naura tuolle lapselle vaan vanhemmille jotka toivon mukaan käristyvät ikuisessa helvetissä .

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Vain Jeesuksen veri on puhdasta kaikki muu on perisyntisistä ihmisistä.
        😁

• Anonyymi kirjoitti:

Vain Jeesuksen veri on puhdasta kaikki muu on perisyntisistä ihmisistä.
        😁

No Rakas ??
        Jehovantodistajissako sitten on heidän Veri puhdistuneet perisynnistä niin ettei voivat ottaa vastaan saastunutta perisyntistä verta. Niinkö ne ajattelevat ?

• Savis kirjoitti:

No Rakas ??
        Jehovantodistajissako sitten on heidän Veri puhdistuneet perisynnistä niin ettei voivat ottaa vastaan saastunutta perisyntistä verta. Niinkö ne ajattelevat ?

Silloin tulis rakkaat jehovantodistajat kyllä selittää miten he ovat Puhdistuneet että heidän verikin on Puhdas. Onko Jehova puhdistanut vai Jeesus ??? Pyhä Raamatun paikka pyytäisin..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      60
      2498
    2. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      12
      1555
    3. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      21
      1493
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1367
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1202
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      83
      1119
    7. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      12
      978
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      22
      960
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      20
      957
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      897
    Aihe