Mutta joulupukki ja tontut ovat saaneet bannin meidän perheessä.
Kauniit JuolulaulutJeesuksestä joka syntyi yli 2000v sitten seimeneessä kannattaa kuunnella !!!
https://www.youtube.com/watch?v=yjgfSnFg2E8
Juhlitaan kunnolla Jeesuksen synttärit ja syödään kinkkua joka on kyllä Nam !!!
90
93
Vastaukset
Ihanaa saada juhlia Vapahtajaamme.
Vielä kauniit joululaulut.
Vapahtajamme Jeesus Jumalan Poika on meidät kutsunut Rakkauteensa, rauhaan ja iloon. Hän on kuningas. Edessä on iankaikkisuus taivaassa, jossa kaikki on vain hyvää.
Annetaan Hänen muuttaa meidät pyhiksi. Ja se Rakaus mitä me olemme Hänessä.
Pyhittykää.- Anonyymi
Turhia luuloja sulla, kaikkia silkkaa taikauskoisen harhaa.
- Anonyymi
Kaupallisuus kirouttaa ja vingututtaa Visaa- maksaa pitää joulua pitkään, että lapset saavat joulunsa - tänään.
Ei paljoa kehututa joulurenkutus. Jätän väliin. Aivan näin Rakas Välva !!
Luuk. 1:19
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Minä olen Gabriel, joka seison Jumalan edessä, ja minä olen lähetetty puhumaan sinulle ja julistamaan sinulle tämän ilosanoman.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt.
>>Netissä on paljon julkaisuja, joissa juutalaiset lainopettajat selittävät, miksi juutalaiset eivät usko Jeesukseen (why jews reject Jesus). Yksi keskeinen syy on, että Tooran mukaan Messias ei syö joulukinkkua. >>
Toinen keskeinen syy on Paavo Järvinen joka tulee sanomaan juutalaisille että punaviiniä ei saa juoda. Pitää olla mehukattia.Niinpä Rakas PasiToivonen2 !!
En istuisi Paavo Järvisen päydässä joka pitäisi tietää koska kehua että omistaa Pyhä Henkeä vaikka hänen kautta kyllä toinen henki toimii...- Anonyymi
Aika paksua juttua, senverran osaan lukea, että tuohon valheeseen ei astu kukaan.
Jeesukseen uskoi jo Apostolisena aikana juutalaiset. Juutalaisia oli apostolit, Juutalaiset vanhanliiton uskovat, julistivat sijaista. Jeesus oli juutalainen.
Mutta, pakanallisuus, se harha - se harhaopetuksien summa, väkivalta - juutalaisten tappaminen - siis harhainen kristillisyys, - siihen pakanallisuuteen juutalaiset eivät usko.
Siis pitää laittaa oikeat tiedot paikalleen, eli kirkkohistoriastahan me tämän tiedämme.
Kristillisyys on ollut suurta pakanuutta, josta monista veriteoista jopa luterilaisuus on tehnyt parannusta - Lutterin teoista. Vielä kun tekisimme pakanuudesta irtioton uskovaisuudesta - muotouskonnollisuudesta - voisimme oksastua jaloon puuhun Kristukseen.
Eli olla Jeesuksen seuraajia. Oppisimme ymmärtämään asioita. Anonyymi kirjoitti:
Aika paksua juttua, senverran osaan lukea, että tuohon valheeseen ei astu kukaan.
Jeesukseen uskoi jo Apostolisena aikana juutalaiset. Juutalaisia oli apostolit, Juutalaiset vanhanliiton uskovat, julistivat sijaista. Jeesus oli juutalainen.
Mutta, pakanallisuus, se harha - se harhaopetuksien summa, väkivalta - juutalaisten tappaminen - siis harhainen kristillisyys, - siihen pakanallisuuteen juutalaiset eivät usko.
Siis pitää laittaa oikeat tiedot paikalleen, eli kirkkohistoriastahan me tämän tiedämme.
Kristillisyys on ollut suurta pakanuutta, josta monista veriteoista jopa luterilaisuus on tehnyt parannusta - Lutterin teoista. Vielä kun tekisimme pakanuudesta irtioton uskovaisuudesta - muotouskonnollisuudesta - voisimme oksastua jaloon puuhun Kristukseen.
Eli olla Jeesuksen seuraajia. Oppisimme ymmärtämään asioita.Rakas ???
Kun olet tehnyt Juutalaisuus sinun epäjumalaksi niin olet kultainen vasikkan tiellä tai käärmepalvonnan tiellä etkä sinä tiedä etkä näe sitä samoin kuin Juutalaiset jotka ei tiedä kuka Messias on.
Mutta me olemme oikeat Juutalaiset jonka Jumala on luonnut . Hengelliset Juutalaiset jos on Oikeesti Uskossa eikä vanahan liiton uskossa.
Huomaan että vihaat Jeesus ja Hänen synttärit.
Sillä se ei ole Oikea Juutalainen joka Israelissa asuu vaan >>>
Room. 2:28
Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Rakas ???
Kun olet tehnyt Juutalaisuus sinun epäjumalaksi niin olet kultainen vasikkan tiellä tai käärmepalvonnan tiellä etkä sinä tiedä etkä näe sitä samoin kuin Juutalaiset jotka ei tiedä kuka Messias on.
Mutta me olemme oikeat Juutalaiset jonka Jumala on luonnut . Hengelliset Juutalaiset jos on Oikeesti Uskossa eikä vanahan liiton uskossa.
Huomaan että vihaat Jeesus ja Hänen synttärit.
Sillä se ei ole Oikea Juutalainen joka Israelissa asuu vaan >>>
Room. 2:28
Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."Rakas ???"
Vituuttaa tuollainen jatkuva rakastelu ja rakkauden kerjääminen! - Anonyymi
Jos seuraisit Jeesusta elämällä kuten hän eli, et söisi kinkkua. Mehun juominen viinin sijaan taas on ihan viisas elämäntapa, jolla ei ole uskon kanssa mitään tekemistä.
Anonyymi kirjoitti:
Jos seuraisit Jeesusta elämällä kuten hän eli, et söisi kinkkua. Mehun juominen viinin sijaan taas on ihan viisas elämäntapa, jolla ei ole uskon kanssa mitään tekemistä.
OLen jo Rakas kirjoittanut että >Jeesus eli Vanhan Liiton puolella kun oli vielä kieletty Lain muka syödä sika. Turha siitä suuttua ettet saa seuraa vanhan liiton elämä...
Seura Jeesusta Taivaaseen Ristinkuoleman kautta !!
- Anonyymi
Jotka syövät sianlihaa, ja muuta ihhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
Muita inhottavia, ovat: rotat, koirat, kissat, lepakot, käärmeet, myyrät, jänikset, hevoset, murmelit, sivettikissat, karhut, jne...
Mikä loppu ? uskomattoman loppu: Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa.
1234567---- Anonyymi
Älä unohda pieniä nelijalkaisia lentäviä iljetyksiä, joita vielä Mooseksen aikana maailmassa oli.
Nykyään ne Insecta luokka on muuttunut nopean evoluution takia kuusijalkaisiksi. (Alajakso Hexapoda) - Anonyymi
Sinut ne kuluttaa kun elät yhä israelilaisten vanhassa liitossa. Odottele rauhassa, noutaja tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinut ne kuluttaa kun elät yhä israelilaisten vanhassa liitossa. Odottele rauhassa, noutaja tulee.
Uuden Liiton sanoma Ilmestyskirjassa: Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
1234567--- - Anonyymi
Sama loppu kuin sinulle 1234567 - et selitä asioita Hengelliesti vaan omanhenkesi hengellisesti.
Siinä se pakanallinen oma mantra jumalaton uskosi on. Putkinäköinen katsanto, jossa selität vain lihassasi asioita.
Ongelma selitykseen on oma minäsi. Ja siksi tuomiolla ovat he, jotka pitävät Sanan - pimeyden kätköissä, eikä anna toistenkaan mennä sisälle.
Tuo sinun puutarhajuhlasi ja sikasi on vain oppia siitä, että pakanajuhlat on ongelma, ei pöytä.
Se henki missä juhlitaan. Se sama henki on väärän sapatinkin opetuspöydässä, jossa porkkanat on inhottava siksi, että se väärällä hengellä siunataan. Siitäkin tulee loppu.
Sama loppu, kuin pakanajulistakin. Eväät vain ei tapa - vaan se juhlan peruste.
Hokaatko sinä, vai ainako sinä vain mantraat tyhjää.
Teillä porkkanat siunataan Danielin siunauksella, ettei hän syönyt kuninkaan pöydästä kuin porkkanoita, ja mekin syömme niin. Kirjoitan sinulle 122346 sinulle provosoivasti.
Se on silmävoidetta harhaasi.
Sitten porkkanapöydässäsi raamattu loistaa porkkanoita ja olet muka autuas, että sait Danielin veganijutut pyhitettyä uskonnon mantrassasi - ja sika saastui.
Tällä siunaatte porkkanat ja kiroatte muun - liharuankin.
Ja kuningas määräsi heille jokapäiväiseksi ravinnoksi ruokaa kuninkaan pöydästä ja viiniä, jota hän itse joi. Niin heitä oli kasvatettava kolme vuotta, ja niiden kuluttua heidän tuli astua kuninkaan palvelukseen. Heidän joukossaan olivat juutalaiset pojat Daniel, Hananja, Miisael ja Asarja. Ja hoviherrain päällikkö pani heille nimet: Danielille hän pani nimen Beltsassar, Hananjalle nimen Sadrak, Miisaelille nimen Meesak ja Asarjalle nimen Abednego.
>>>>>Mutta Daniel päätti lujasti olla saastuttamatta itseään kuninkaan pöydän ruualla ja viinillä, jota tämä joi, ja anoi hoviherrain päälliköltä, ettei hänen tarvitsisi itseään saastuttaa. Ja Jumala salli Danielin saada suosion ja armon hoviherrain päällikön edessä.
(Dan 1:5-9)
Päätelmänne on, että veganius on pyhä asia ja siunaatte sen puheittenne avulla - Danielin siunauksella. 1234567 -- harjaan sinua hieman toistojesi tähden karkealla pesuharjalla.
Ei se Danienli ruoka ollut pelkkää porkkanaa.! Ja siankin saastuttaminen oli tarkoitushakuinen laki Jumalalta, sen trikiinin tähden, se oli tarpeellinen oppi - vuosisadoiksi, vastahan me nyt olemme oppineet tiedostamaan tuon ongelman. Se poistuu, kun tarkastelemme saastaisuuden syyn. Mato- trikinoosi. - hokaatko syyn ja seurauksen?
Eli Jumalan kansalleen antama opetus on sen varjelevuuden tähden. Vieläkin se pätee, jos liha on saastunut - ei kypsennetty, ei tarkastettu, kylmäsavustettu jne.
Mutta, kinkku - tarkastettuna on paljon parempi - kuin nauta - joka on pyhä ja ravinnoksi kelpaava, eli sideskudokset tarttuvat verisuoniin ja tappaa , jos ei osata poistaa niitä.
Jauhetaan vain jauhelihaksi ja siunataan porkkanoiden lisäksi,.
Katsotaan Danielin veganiutta pidemmältä pätkältä 1234567 että oliko porkkanapöydässä muutakin.
Persian kuninkaan Kooreksen kolmantena hallitusvuotena ilmoitettiin sana Danielille, jota kutsuttiin Beltsassariksi; ja se sana on totuus ja merkitsee suurta vaivaa. Ja hän ymmärsi sanan, ja hän käsitti näyn.
Niinä päivinä minä, Daniel, murehdin kolmen viikon päivät. >>Herkullista ruokaa minä en syönyt, ei liha eikä viini tullut minun suuhuni, enkä minä voidellut itseäni öljyllä, <<<>>>ennenkuin kolmen viikon päivät olivat loppuun kuluneet. <<<<
Ensimmäisen kuun kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä minä olin suuren virran, Hiddekelin, rannalla. Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
(Dan 10:1-5)
Ensin - Danielille annettiin suöntinsä jälkeen, viinipöydän ja liharuan jälkeen taivaallisen näkytilan, eikä se Jumalanpuolelta ollut eväsongelman esittelyä, mitä sinä teet.
Eli Daniel jopa kutsuu sitä herkulliseksi. Liha tuli murheen jälkeen iloevääksi.
Se liha nautittiin viinin kanssa ja öljy tuli voiteluksi.
Eli 1234567 --- katson sinun höpinäsi omaksi näkalaksi, jota porkkana siunauksesi sokeuttaa näkemästä kokonaisuuksia.
Kuninkaan pöytien juhlat esikuvina, miksi se ei jubileerraa - oli siinä hengessä - miten siellä juhlittiin, ilman Herraa! Se saastuutta juhlijan, kun hän katsoo vain omaansa, ...
joko nyt näet robleeman jutuissasi. Olen muistuttanut, mutta et kuintenkaan lue raamattuasi Hengessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuden Liiton sanoma Ilmestyskirjassa: Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
1234567---Eli taas tulkitsen kärsivällisesti 1234567 selitykset. eli vanhassa lihassaan, hän kärsityttää jopa Jeesuksensa uskon opin, porkkanajutuillaan.
- Anonyymi
"Jotka syövät sianlihaa, ja muuta ihhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani."
Niinhän se Jumala sanoi...Vanhan liiton aikana. Ennen sitä, ja sen jälkeen, Jumala antoi ihmisille syötäväksi kaikki eläimet:
“Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille syötäväksi. Samoin kuin olen antanut teille vihreät kasvit, minä annan teille kaikki eläimet. Älkää kuitenkaan syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, on.” (1Moos 9:3-4, FinRK) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Mutta ethän sinäkään pidä Jeesuksen uskoa.
Paljon on kiistelyä siitä, mikä on Jumalan käskyjen sisältö ja merkitys pelastuksen kannalta mutta useimmiten unohdetaan, että pelastetuilla on myös Jeesuksen usko. Mitä se tarkoittaa? Miten Jeesus uskoi? Mitä hän uskoi?
Mitä Jeesus uskoi esimerkiksi taivaasta ja helvetistä? Monet luulevat, että Raamatussa puhuttaisiin helvetissä ikuisesti palavista ihmisistä. Jotkut uskovat jopa siihen, että mitä syntisempi ihminen, sitä pidempi kidutus helvetissä. Monet luulevat, että Raamatun mukaan ihmisen kuollessa hänen sielunsa livahtaisi taivaaseen. Vanhan testamentin uskovat eivät uskoneet näin. Jeesuksen usko perustui Vanhan testamentin aikaisiin uskomuksiin, joten mihin Jeesus Itseasiassa uskoi?
1. Jeesuksen aikaan ei uskottu, että olisi olemassa konkreettinen taivas, johon ihmiset tai sielut kuolemansa jälkeen menevät. He eivät uskoneet myöskään olemassa olevaan helvettiin, joka olisi konkreettinen paikka. Vanha testamentti ei missään kohtaa kerro, että ihmisellä olisi sielu, joka nousisi taivaaseen ihmisen kuollessa. Jeesus ei tiennyt tällaisista opeista mitään, joten hän ei uskonut sielun siirtymiseen ihmisestä mihinkään ihmisen kuoltua. Nämä opetukset eivät kuuluneet juutalaisten eivätkä kristittyjen opetuksiin.
2. Jeesus uskoi, että ajan lopussa Jumala tuhoaisi pahan voimat ja elossa olevat pahat ihmiset sekä palkitsisi hyvät maanpäällisellä ikuisella hyvällä valtakunnalla. Hän uskoi, että ajan lopussa kuolleet herätettäisiin ja herätetyistä pahat tuhottaisiin ja hyvät pääsisivät elämään tuossa ikuisessa valtakunnassa. Pahat pysyisivät kuolleina ikuisesti. Jeesus uskoi, että ikuinen valtakunta toteutuisi maan päällä, jossa ihmiset eläisivät ruumiillisessa muodossa, ei henkinä. Ei taivaassa. Jeesus ei uskonut ikuisen kidutuksen paikkaan, jossa pahat kärsisivät pitkiä aikoja. Pahojen loppu oli Jeesuksen uskomuksen mukaan nopea ja kertakaikkinen.
3. Jeesus ei uskonut, että kuoleman jälkeen pahat joutuisivat kärsimään helvetissä ikuisesti. Jeesus uskoi, että pahat tuhotaan kerralla eikä heillä ole ikuista elämää eikä ikuista kidutusta.
4. Uskomus helvettiin ja taivaaseen eivät ole juutalaista eikä kristillistä alkuperää vaan ne tulevat kreikkalaisesta filosofiasta. Varhaisin viittaus taivaan ja helvetin filosofiasta löytyy Platonin kirjoituksista. Kyseessä ei siis ole edes uskonto vaan filosofinen ajattelumalli. Sielun kuoleman jälkeinen ihmisestä poistuminen kuuluu myös tähän kreikkalaiseen filosofiaan, ja siitä löytyy selkeitä mainintoja aikalaisten kirjoituksista, mm Platonin kirjoituksista.
5. Kaksi maailmanhistorian merkityksellistä henkilöä olivat Jeesus ja Sokrates. Sokrates uskoi, että on kaksi vaihtoehtoa, miten ihmiselle käy kuoleman yhteydessä. Ihminen joko päätyy kuoltuaan syvään uneen, jossa ei nähdä unia TAI hän pääsee tietoiseen kuoleman jälkeiseen elämään, jossa hän voi parantaa maailmaa ja keskustella syvällisistä, mielenkiintoisista asioista muiden hyvien ihmisten kanssa, vaikkapa edesmenneitten sukulaistensa kanssa. Jeesus uskoi, että ihminen joko lakkaa olemasta kuoltuaa tai jatkaa kuolemansa jälkeen elämäänsä Jumalan ikuisessa hyvässä valtakunnassa. Nämä ovat hyvin lohdullisia asioita lopun kannalta. Kuoleman jäljeen on vain mukavia asioita: nopean kuoleman jälkeen ikuista hyvän yön unta tai ikuista hyvää elämää. Ei ikuista kidutusta kadotuksessa.
Näin uskoo Raamatun ajan kulttuurien ja historian asiantuntija ja tutkija Bart D. Ehrman, joka katsoo näitä asioita täysin historiallisesta näkökulmasta ilman teologisia taakkoja, jotka vaikuttaisivat hänen tulkintoihinsa. Miksi kirkkokunnat opettavat valheellisia oppeja kuolemasta, taivaasta ja sielusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama loppu kuin sinulle 1234567 - et selitä asioita Hengelliesti vaan omanhenkesi hengellisesti.
Siinä se pakanallinen oma mantra jumalaton uskosi on. Putkinäköinen katsanto, jossa selität vain lihassasi asioita.
Ongelma selitykseen on oma minäsi. Ja siksi tuomiolla ovat he, jotka pitävät Sanan - pimeyden kätköissä, eikä anna toistenkaan mennä sisälle.
Tuo sinun puutarhajuhlasi ja sikasi on vain oppia siitä, että pakanajuhlat on ongelma, ei pöytä.
Se henki missä juhlitaan. Se sama henki on väärän sapatinkin opetuspöydässä, jossa porkkanat on inhottava siksi, että se väärällä hengellä siunataan. Siitäkin tulee loppu.
Teillä porkkanat siunataan Danielin siunauksella, ettei hän syönyt kuninkaan pöydästä kuin porkkanoita, ja mekin syömme niin. Kirjoitan sinulle 122346 sinulle provosoivasti.
Sitten porkkanapöydässäsi raamattu loistaa porkkanoita ja olet muka autuas, että sait Danielin veganijutut pyhitettyä uskonnon mantrassasi - ja sika saastui.
Ja kuningas määräsi heille jokapäiväiseksi ravinnoksi ruokaa kuninkaan pöydästä ja viiniä, jota hän itse joi. Niin heitä oli kasvatettava kolme vuotta, ja niiden kuluttua heidän tuli astua kuninkaan palvelukseen. Heidän joukossaan olivat juutalaiset pojat Daniel, Hananja, Miisael ja Asarja. Ja hoviherrain päällikkö pani heille nimet: Danielille hän pani nimen Beltsassar, Hananjalle nimen Sadrak, Miisaelille nimen Meesak ja Asarjalle nimen Abednego.
>>>>>Mutta Daniel päätti lujasti olla saastuttamatta itseään kuninkaan pöydän ruualla ja viinillä, jota tämä joi, ja anoi hoviherrain päälliköltä, ettei hänen tarvitsisi itseään saastuttaa. Ja Jumala salli Danielin saada suosion ja armon hoviherrain päällikön edessä.
Päätelmänne on, että veganius on pyhä asia ja siunaatte sen puheittenne avulla - Danielin siunauksella. 1234567 -- harjaan sinua hieman toistojesi tähden karkealla pesuharjalla.
Ei se Danienli ruoka ollut pelkkää porkkanaa.! Ja siankin saastuttaminen oli tarkoitushakuinen laki Jumalalta, sen trikiinin tähden, se oli tarpeellinen oppi - vuosisadoiksi, vastahan me nyt olemme oppineet tiedostamaan tuon ongelman. Se poistuu, kun tarkastelemme saastaisuuden syyn. Mato- trikinoosi. - hokaatko syyn ja seurauksen?
Eli Jumalan kansalleen antama opetus on sen varjelevuuden tähden. Vieläkin se pätee, jos liha on saastunut - ei kypsennetty, ei tarkastettu, kylmäsavustettu jne.
Mutta, kinkku - tarkastettuna on paljon parempi - kuin nauta - joka on pyhä ja ravinnoksi kelpaava, eli sideskudokset tarttuvat verisuoniin ja tappaa , jos ei osata poistaa niitä.
Katsotaan Danielin veganiutta pidemmältä pätkältä 1234567 että oliko porkkanapöydässä muutakin.
Persian kuninkaan Kooreksen kolmantena hallitusvuotena ilmoitettiin sana Danielille, jota kutsuttiin Beltsassariksi; ja se sana on totuus ja merkitsee suurta vaivaa. Ja hän ymmärsi sanan, ja hän käsitti näyn.
Niinä päivinä minä, Daniel, murehdin kolmen viikon päivät. >>Herkullista ruokaa minä en syönyt, ei liha eikä viini tullut minun suuhuni, enkä minä voidellut itseäni öljyllä, <<<>>>ennenkuin kolmen viikon päivät olivat loppuun kuluneet. <<<<
Ensimmäisen kuun kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä minä olin suuren virran, Hiddekelin, rannalla. Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
Ensin - Danielille annettiin suöntinsä jälkeen, viinipöydän ja liharuan jälkeen taivaallisen näkytilan, eikä se Jumalanpuolelta ollut eväsongelman esittelyä, mitä sinä teet.
Eli Daniel jopa kutsuu sitä herkulliseksi. Liha tuli murheen jälkeen iloevääksi.
Eli 1234567 --- katson sinun höpinäsi omaksi näkalaksi, jota porkkana siunauksesi sokeuttaa näkemästä kokonaisuuksia.
Kuninkaan pöytien juhlat esikuvina, miksi se ei jubileerraa - oli siinä hengessä - miten siellä juhlittiin, ilman Herraa! Se saastuutta juhlijan, kun hän katsoo vain omaansa, ...
joko nyt näet robleeman jutuissasi. Olen muistuttanut, mutta et kuintenkaan lue raamattuasi Hengessä."Ja siankin saastuttaminen oli tarkoitushakuinen laki Jumalalta, sen trikiinin tähden, se oli tarpeellinen oppi - vuosisadoiksi, vastahan me nyt olemme oppineet tiedostamaan tuon ongelman."
Ai jaa!!! Vai trikiinin takia oikein? No miksi peurat ja kauriit on sallittujen listalla vaikka noin 70% niistä on trikinelloosi. Entä miksi kameli on saastaisten listalla vaikka siinä ei ole mitään ihmiseen tarttuvia sairauksia eikä loisia? Suomalaisessa sianluhassa ei trikiinit möyryä. Enemmän naudassa (sallittu eläin) on täällä vaarallisia tauteja kuin siassa trikiinejä. Oliko Jumala siis väärässä? Sinun lausuntosi perusteella oli.
Kyllä sulta nyt pääsi emävale. Omassa lihassa keiteltyjä teorioita, joita ei Raamatusta löydy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joko nyt näet robleeman jutuissasi. Olen muistuttanut, mutta et kuintenkaan lue raamattuasi Hengessä.Täytyy kirjoittaa ihan hengellisesti.
Jotka syövät sianlihaa, ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. MINÄ TUNNEN HEIDÄN TEKONSA JA AJATUKSENSA. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.
Antin henki syrjään, ja YMMÄRRYSTÄ VAAN KEHIIN.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jotka syövät sianlihaa, ja muuta ihhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani."
Niinhän se Jumala sanoi...Vanhan liiton aikana. Ennen sitä, ja sen jälkeen, Jumala antoi ihmisille syötäväksi kaikki eläimet:
“Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille syötäväksi. Samoin kuin olen antanut teille vihreät kasvit, minä annan teille kaikki eläimet. Älkää kuitenkaan syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, on.” (1Moos 9:3-4, FinRK)Luomisen alussa oli kaikki puhdasta, mutta syntiinlankeemuksen jälkeen kaikki muuttui. Jumala joutui tekemään jaotuksen puhtaisiin ja saastaisiin eläimiin.
Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmän tauti.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luomisen alussa oli kaikki puhdasta, mutta syntiinlankeemuksen jälkeen kaikki muuttui. Jumala joutui tekemään jaotuksen puhtaisiin ja saastaisiin eläimiin.
Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmän tauti.
1234567---"Luomisen alussa oli kaikki puhdasta, mutta syntiinlankeemuksen jälkeen kaikki muuttui. Jumala joutui tekemään jaotuksen puhtaisiin ja saastaisiin eläimiin."
Mistä sinä tuon KEKSIT? Osoita väitteesi Raamatulla todeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy kirjoittaa ihan hengellisesti.
Jotka syövät sianlihaa, ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. MINÄ TUNNEN HEIDÄN TEKONSA JA AJATUKSENSA. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.
Antin henki syrjään, ja YMMÄRRYSTÄ VAAN KEHIIN.
1234567---Inhottavaa sanassa on vain yksi i-kirjain.
Anonyymi kirjoitti:
Luomisen alussa oli kaikki puhdasta, mutta syntiinlankeemuksen jälkeen kaikki muuttui. Jumala joutui tekemään jaotuksen puhtaisiin ja saastaisiin eläimiin.
1234567---Tit. 1:15
Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Tit. 1:15
Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.Voi Savis parka, joka et ole minulle rakas!
Etkö näe lainaamasi tekstin kontekstia? Ei raamatuntekstejä voi irrottaa asiayhteydestään ja heitellä mielensä mukaisesti tuosta vaan tilanteeseen kuin tilanteeseen katsomatta edes mistä Raamatun kirjoittaja kirjoittaa.
Vanhassa testamentissa saastaisuus tarkoitti Pyhän vastakohtaa. Tähän saastaisuuteen voitiin syyllistyä koskemalla saastaisiin asioihin. Se ei koskaan tarkoittanut vääriä oppeja. Henkisiä saastumisia koko Vanhassa testamentissa on vain kaksi, kummatkin vasta Esran ajan paikkeilla/jälkeen. Vanhan testamentin saastuminen oli rituaalista.
Puhdas/epäpuhdas järjestelmä luokitteli asiat kolmeen kategoriaan. Eläimet, joita voitiin uhrata olivat pyhiä. Eläimiä, joita ei voinut uhrata mutta joita voitiin syödä, olivat puhtaita. Eläimet, joita ei saanut syödä olivat saastaisia eli epä-puhtaita. Sama koski ihmisiä. Papit olivat pyhiä, israelilaiset puhtaita, pakanat saastaisia. Temppeli oli pyhä, maa oli puhdas, kansakunnat olivat saastaisia. Ruokalait vahvistivat Israelin kansan puhtautta. Israelilaiset eivät saaneet olla tekemisissä epä-puhtaiden kanaanilaisten kanssa, jotka söivät saastaisia eläimiä. Israelilaiset olivat Jumalan erottama omaisuuskansa, joka erottautui muista myöskin ruokavalionsa kanssa ja useiden muiden ritualististen tapojen kanssa, eikä näillä tavoilla ollut monesti edes mitään tekemistä moraalisen paremmuuden kanssa. Jopa ihan toisarvoisetkin rituaalit ruokkivat kansalaisten mieliä kohti itsekuria ja toimivat askeleina pyhyyttä kohti, sellaiset kuten kielto keittää kiliä emänsä maidossa, kielto syödä petojen tappamaa eläintä, kielto harrastaa seksiä kuutautisten aikana tai käsky peittää teloitettu ruumis ennen pimeyden tuloa.
Esran jälkeen saastaisuus-sanan määritelmä muuttui. Sen jälkeen se tarkoitti Jumalan tahtoa vastustavaa. Jeesuksen kuoleman jälkeen saastaisuus merkitsi lähes pelkästään sitä, ettei eletty Jumalan tahdon mukaista elämää ja joko ei uskottu Jumalaan lainkaan tai opetettiin epäraittiita oppeja. Uudessa testamentissa Israelin ulkopuoliset kansat eivät olleet enää epäpyhiä vaan kaikista kansoista tulee nyt opetuslapsia ja jokainen Jumalan lapsi on pyhä. Jeesus itsekään ei noudattanut enää rituaalista saastumista koskevia lakeja. Hän oli tekemisissä prostituoidun, lepraa sairastavien ja verenvuototautisten kanssa eikä puhdistautunut niiden aiheuttamasta saastaisuudesta. Mutta tekikö se Jeesuksesta saastaisen? Ei tehnyt, sillä saastaisuus käsite liittyi Vanhan testamentin ajan asioihin.
Asiayhteys paljastaa kummasta saastaisuudesta tässä esittämässäsi raamatunkohdassa on kyse.
Tuo Tiituksen kohta käsittelee väärien oppien opettamista, eksyttäjiä ja tervettä oppia. Se ei käsittele lainkaan Vanhan testamentin saastaisuuteen liittyviä asioita. Joten se siitä... Anonyymi kirjoitti:
Voi Savis parka, joka et ole minulle rakas!
Etkö näe lainaamasi tekstin kontekstia? Ei raamatuntekstejä voi irrottaa asiayhteydestään ja heitellä mielensä mukaisesti tuosta vaan tilanteeseen kuin tilanteeseen katsomatta edes mistä Raamatun kirjoittaja kirjoittaa.
Vanhassa testamentissa saastaisuus tarkoitti Pyhän vastakohtaa. Tähän saastaisuuteen voitiin syyllistyä koskemalla saastaisiin asioihin. Se ei koskaan tarkoittanut vääriä oppeja. Henkisiä saastumisia koko Vanhassa testamentissa on vain kaksi, kummatkin vasta Esran ajan paikkeilla/jälkeen. Vanhan testamentin saastuminen oli rituaalista.
Puhdas/epäpuhdas järjestelmä luokitteli asiat kolmeen kategoriaan. Eläimet, joita voitiin uhrata olivat pyhiä. Eläimiä, joita ei voinut uhrata mutta joita voitiin syödä, olivat puhtaita. Eläimet, joita ei saanut syödä olivat saastaisia eli epä-puhtaita. Sama koski ihmisiä. Papit olivat pyhiä, israelilaiset puhtaita, pakanat saastaisia. Temppeli oli pyhä, maa oli puhdas, kansakunnat olivat saastaisia. Ruokalait vahvistivat Israelin kansan puhtautta. Israelilaiset eivät saaneet olla tekemisissä epä-puhtaiden kanaanilaisten kanssa, jotka söivät saastaisia eläimiä. Israelilaiset olivat Jumalan erottama omaisuuskansa, joka erottautui muista myöskin ruokavalionsa kanssa ja useiden muiden ritualististen tapojen kanssa, eikä näillä tavoilla ollut monesti edes mitään tekemistä moraalisen paremmuuden kanssa. Jopa ihan toisarvoisetkin rituaalit ruokkivat kansalaisten mieliä kohti itsekuria ja toimivat askeleina pyhyyttä kohti, sellaiset kuten kielto keittää kiliä emänsä maidossa, kielto syödä petojen tappamaa eläintä, kielto harrastaa seksiä kuutautisten aikana tai käsky peittää teloitettu ruumis ennen pimeyden tuloa.
Esran jälkeen saastaisuus-sanan määritelmä muuttui. Sen jälkeen se tarkoitti Jumalan tahtoa vastustavaa. Jeesuksen kuoleman jälkeen saastaisuus merkitsi lähes pelkästään sitä, ettei eletty Jumalan tahdon mukaista elämää ja joko ei uskottu Jumalaan lainkaan tai opetettiin epäraittiita oppeja. Uudessa testamentissa Israelin ulkopuoliset kansat eivät olleet enää epäpyhiä vaan kaikista kansoista tulee nyt opetuslapsia ja jokainen Jumalan lapsi on pyhä. Jeesus itsekään ei noudattanut enää rituaalista saastumista koskevia lakeja. Hän oli tekemisissä prostituoidun, lepraa sairastavien ja verenvuototautisten kanssa eikä puhdistautunut niiden aiheuttamasta saastaisuudesta. Mutta tekikö se Jeesuksesta saastaisen? Ei tehnyt, sillä saastaisuus käsite liittyi Vanhan testamentin ajan asioihin.
Asiayhteys paljastaa kummasta saastaisuudesta tässä esittämässäsi raamatunkohdassa on kyse.
Tuo Tiituksen kohta käsittelee väärien oppien opettamista, eksyttäjiä ja tervettä oppia. Se ei käsittele lainkaan Vanhan testamentin saastaisuuteen liittyviä asioita. Joten se siitä...No en ihmettelee !!
Jonain Hyvänä Päivänä ehkä saat Pyhän Hengen joka sulle ilmoittaa Pyhän Raamatun mukaan että sinun tulisi Rakastaa kaikki ihmiset eikä vain sinua itsesi sinun mukamas mainiota kirjoituksen juoksua.
- Anonyymi
Kinkku on hirveetä paskaa! Ei mitään herkkua.
- Anonyymi
Älä viitti - älä syö - mutta en minä sinun suullasi itse syö.
Syön nälkääni, ja syön siksi, että elän, myös syön kinkkua siksi, että sen kinkun rasva on minimaallinen - sydämerkin ansainnut leima - ei rasvaa verisuonia.
Kaikkia kohtuudella. - Anonyymi
Kierretään kaukaa heidän sikajuhlat. Todellakin hirveetä paskaa. Antaisivat sikojen elellä omaa elämäänsä.
Rakkaat !!
Kauppaat myy joulukinkkua joka on Nam ja syömme hyvällä omatunnolla joka Jumala antaa meille Uuden Liiton alaisia .
Koska kirjoitettu on että jopa Pietari vastusti Jumalan lupa syödä kaikki mitä ruokakauppat myyvät meille.
Ap.t. 10
10 Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.
11 Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan.
12 Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
13 Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö".
14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
Kun nyt kerran Jumala on pyhittänyt sian ja antanut lupa meille syödä.
Niin mitä sä luulet olevan kun niskottelet suoraan Jymalan Pyhä Sana vastaan ??
Ja miten kumoat nämät jaet ??
Luuk. 10:8
Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan,
1. Kor. 10:25
Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
1. Kor. 10:27
Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.- Anonyymi
No.... Savis puhuu toisesta laidasta, kuin tuo 1234567 - porkkanamies.
Et sinä savis kaikkea suuhusi pane, mitä kaupat syöttäisi - eli syö kaikkea.
Pitää katsoa tervellä pohjalla, mikä on ruumiin terveydelle hyvä.
Sitähän Herra haluaa - että Pyhän Hengen temppeli eläisi hyvin.
Kuinka moni uskovaisuudessa on syönyt itsensä sairaaksi, kaikella sillä, mitä ruokakaupassa myydään. Sininen lenkki on vienyt monen ohitusleikkaukseen. Näin hieman karrikoidusti sanottuna. - Anonyymi
Senverran Savikselle lisään piispa Kailan Roomalaiskirjeen selityksestä s.188 omin sanoinini
Askeettisuus ei ole synti. Toiset saavat olla ruankin suhteen askeettisia ja me näin kiitämme kukin Jumalaa.
Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia. Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa. Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa. (Rom 14:2-6)
tähän jakeeseen Kaila viittasi.
Rom 14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
jatkan vielä hieman Roomalaiskirjettä.
Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä. Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat. Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra. Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa". Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme. Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta. (Rom 14:7-13)
ts. jos joku askeettisesti eläen, elää veganiutta harrastaen, meidän ei pidä tuomita häntä.
Eli näin Jumalan rakkauden päämäärä on selvä.
Ja mekin opettelemme sen, miksi se sika oli saastainen. Se oli yleisilmoitus sen ravintoketjun tuomasta ongelmasta, minä me vasta olemme itsekin oppineet, eli trikinoosi - trikiinitauti.
Se voi tappaa - vaikka söisi siunaten. Ikävä sairaus jota vasta 1800- jälkeen alettiin meidän tiedoillamme ymmärtää.
Tuo mato - kun kalvaa ihmistä, niin ei hyvä. pallean, silmien, niskan, nielun, kurkunpään ja kielen lihakset, mutta myös raajojen lihakset ja usein myös sydänlihas on tuon madon kohteita. Eli mato kalvaa.
Meilläkin vasta - pakanuudessa Suomessa aloitettiin lihan trikiinitarkastus Helsingissä vuonna 1876 ja yleinen lihantarkastustoiminta käynnistyi Oulussa vuonna 1898.
Eli saastainen sikaoppi on aivan raamatullinen - sen opin tarkoitus on varjella luotua, eiköhän sanan opetuksen idea ole siinä.
Siat saavat trikiinejä itseensä syödessään niiden saastuttamia rottia, riistaa tai teurasjätettä. Sen vuoksi sikalat ja sikatarhat olisi pidettävä vapaina rotista ja sioille ei saisi antaa ravinnoksi kuumentamatta tai kunnollisesti pakastamatta sellaisten eläinten lihaa tai teurasjätettä, jotka voivat olla trikiinien saastuttamia. Myös teurastamoiden huolellisella hoidolla on merkitystä tartuntaketjun katkaisijana. Näin se on... tunnustetaan se, että Sanan mukaan eläen, matkoilla varjellaan itseämme, ollaan silloin askeetteja. Anonyymi kirjoitti:
No.... Savis puhuu toisesta laidasta, kuin tuo 1234567 - porkkanamies.
Et sinä savis kaikkea suuhusi pane, mitä kaupat syöttäisi - eli syö kaikkea.
Pitää katsoa tervellä pohjalla, mikä on ruumiin terveydelle hyvä.
Sitähän Herra haluaa - että Pyhän Hengen temppeli eläisi hyvin.
Kuinka moni uskovaisuudessa on syönyt itsensä sairaaksi, kaikella sillä, mitä ruokakaupassa myydään. Sininen lenkki on vienyt monen ohitusleikkaukseen. Näin hieman karrikoidusti sanottuna.Tottakai se tarkoittaa Rakas . Että meidän tulis järkevästi syödä eikä ostaa pari kiloa suklaa joka päivä muutama kilo kinkkun keralla sinistä lenkkiin lisäksi . : )
- Anonyymi
Teistä ei ole edes näkyjen ymmärtäjiksi, kuinka te voisitte ymmärtää muutakaan, mitä Raamattu pitää sisällään.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senverran Savikselle lisään piispa Kailan Roomalaiskirjeen selityksestä s.188 omin sanoinini
Askeettisuus ei ole synti. Toiset saavat olla ruankin suhteen askeettisia ja me näin kiitämme kukin Jumalaa.
Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia. Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa. Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa. (Rom 14:2-6)
tähän jakeeseen Kaila viittasi.
Rom 14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
jatkan vielä hieman Roomalaiskirjettä.
Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä. Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat. Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra. Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa". Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme. Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta. (Rom 14:7-13)
ts. jos joku askeettisesti eläen, elää veganiutta harrastaen, meidän ei pidä tuomita häntä.
Eli näin Jumalan rakkauden päämäärä on selvä.
Ja mekin opettelemme sen, miksi se sika oli saastainen. Se oli yleisilmoitus sen ravintoketjun tuomasta ongelmasta, minä me vasta olemme itsekin oppineet, eli trikinoosi - trikiinitauti.
Se voi tappaa - vaikka söisi siunaten. Ikävä sairaus jota vasta 1800- jälkeen alettiin meidän tiedoillamme ymmärtää.
Tuo mato - kun kalvaa ihmistä, niin ei hyvä. pallean, silmien, niskan, nielun, kurkunpään ja kielen lihakset, mutta myös raajojen lihakset ja usein myös sydänlihas on tuon madon kohteita. Eli mato kalvaa.
Meilläkin vasta - pakanuudessa Suomessa aloitettiin lihan trikiinitarkastus Helsingissä vuonna 1876 ja yleinen lihantarkastustoiminta käynnistyi Oulussa vuonna 1898.
Eli saastainen sikaoppi on aivan raamatullinen - sen opin tarkoitus on varjella luotua, eiköhän sanan opetuksen idea ole siinä.
Siat saavat trikiinejä itseensä syödessään niiden saastuttamia rottia, riistaa tai teurasjätettä. Sen vuoksi sikalat ja sikatarhat olisi pidettävä vapaina rotista ja sioille ei saisi antaa ravinnoksi kuumentamatta tai kunnollisesti pakastamatta sellaisten eläinten lihaa tai teurasjätettä, jotka voivat olla trikiinien saastuttamia. Myös teurastamoiden huolellisella hoidolla on merkitystä tartuntaketjun katkaisijana. Näin se on... tunnustetaan se, että Sanan mukaan eläen, matkoilla varjellaan itseämme, ollaan silloin askeetteja.Askeettisuus ei kuulu uskoon. Mikään itsensä paremmaksi tekeminen itseään kiduttamalla, kärsittämällä tai ruoskimalla ei kuulu.
Anonyymi kirjoitti:
Askeettisuus ei kuulu uskoon. Mikään itsensä paremmaksi tekeminen itseään kiduttamalla, kärsittämällä tai ruoskimalla ei kuulu.
Aivan näin Rakas !!
- Anonyymi
No kalijaa on ainakin varattu neljä laatikkoa ja 7kg kinkku. Eiköhän niillä viikonlopusta selvitä.
- Anonyymi
Laatikoita ja rosollia vähän silmänlumeeksi...
Yule voi tulla.
- Anonyymi
Jonkun jeesuksen syntymän teennäinen sijoittaminen ns. joulun aikaan on keksitty ja jälkilämpöinen tarina. Tänään vietetään talvipäivänseisauksen juhlaa joka on ollut jo paljon ennen kristinuskohapatusta ihmisillä juhlimisen aiheena, alkavathan päivät tästä taas pidentyä ja on toive uuden kesänkin saapumisesta vielä joskus.
Muuten, juutalaiset ja varhaiset kristityt ovat rukoilleet alkujaan levitetyin käsin, ei siis käsiä ristimällä. Katolisessa lännessä levitetyin käsin rukoiltiin vielä 1200- luvulla messun ja saarnaamisen yhteydessä.
Nykyinen tapa jossa rukoiltaessa kädet liitetään yhteen, tuli vallitsevaksi noin 1100- luvulta lähtien. Käytäntö juontaa juurensa feodaalisesta vasallin herralleen suorittamasta uskollisuudenvalasta!- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Rakas ?
Tarkoitatko että kaikki jotka ristin laittaavat kädet joutuuvat helvettiin ??Ei auta vaikka kuinka istuu kädet ristissä, pedostakin tulee saada voitto !
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Ei auta vaikka kuinka istuu kädet ristissä, pedostakin tulee saada voitto !
1234567---Elikkä ei saa rakas voitto jos on kädet Ristillä ? Pyytää ja rukoilee,, päästä minut Pedosta ja hän antaisi mukamas saatana koska on kädet ristillä..
Ulkoiset rituaalit mukamas ratkaisee ?? Joopa joo !!!!- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Elikkä ei saa rakas voitto jos on kädet Ristillä ? Pyytää ja rukoilee,, päästä minut Pedosta ja hän antaisi mukamas saatana koska on kädet ristillä..
Ulkoiset rituaalit mukamas ratkaisee ?? Joopa joo !!!!Ei jokainen joka sanoo Herra Herra, vaan joka tekee Taivaallisen Isän tahdon.
Pedonmerkki on sunnuntai, vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.
1234567---
- Anonyymi
Kehtaatkin mässäillä ja mahtailla ylensyönnin synnillä. Ja vielä vapahtajamme muistojuhlana.
- Anonyymi
Saviksen joulukalja on vissiin käynyt vähän liian kauan.
- Anonyymi
Jos oikeasti haluaisit elää Jeesuksen esimerkin mukaisesti, niin et söisi sikaa. Mutta harvapa haluaa. Jeesuksen käytöksestä hyvin huomaa, mitä sioille kuuluu tehdä. Niitä ei syödä vaan ne ajetaan jyrkänteeltä alas.
Missäkö Jeesus niin sano ettei sika sitten syödään kun lähdette seuramaan minua.
Voi rakas ,, kuka on sinua hujjannut seuramaan Mooses ??- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Missäkö Jeesus niin sano ettei sika sitten syödään kun lähdette seuramaan minua.
Voi rakas ,, kuka on sinua hujjannut seuramaan Mooses ??En väittänyt Jeesuksen sanoneen yhtään mitään. Ymmärsit tahallaan väärin. Minä syön kyllä sikaa.
Mutta...Jeesuksen esimerkin seuraaminen on sitä, että elää, kuten Jeesus eli. Jeesus ei koskenut saastaisiin eläimiin. - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Voi rakas ,, kuka on sinua hujjannut seuramaan Mooses ??No etpä sinäkään sitä lakia tunne.
Mooseksen lait olivat Moosesta ja hänen seuraajiaan ( israelilaiset erämaavalluksella ) varten. Jeesus antoi uuden lain: rakkauden lain, josta UT sanoo, ettei se ole uusi lakin vaan se on ollut alusta lähtien. Se oli kaiken lain perusta jo ennen kymmenen käskyn lain antamista. Mooseksen lait annettiin, koska kansa oli ollut totteelmaton. Ne olivat Jeesukseen saakka.
Mistä tiedämme, ettei Kymmenen käskyn laki ole se rakkauden laki? Siitä, että UT mukaan rakkauden lakiin kuuluu rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään sekä kielto olla katsomatta henkilöön. Näitä käskyjä ei löydy dekalogista.
Entä mistä tiedämme, ettei Jeesus puhunut dekalogista kun hän sanoi, ettei laista katoa piirtokaan. Siitä, että kukaan ei noudata sapatin pyhittämistä luonnostaan. Jopa pakanat noudattavat lakia mutta eivät dekalogin sapatti-käskyä:
“Kun pakanatkin, joilla ei ole lakia, tekevät luonnostaan, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimukset on kirjoitettu heidän sydämeensä, kun heidän omatuntonsakin todistaa ja heidän ajatuksensa yhdessä syyttävät tai myös puolustavat heitä” (Room 2:14-15, FinRK)
Mutta he eivät noudata sapattia koskevaa dekalogin lakia vaikka Raamatun mukaan tekevät mitä laki vaatii. Jälkeen: Jeesus ei tarkoita lailla dekalogia. Sapattilaki oli toki voimassa jo ennen dekalogin antamista mutta sapattilakikaan ei ole se rakkauden laki. Se on jälleen vain yksi laki, joka annettiin tottelemattomuuden takia, näin sanoo myös Raamattu.
Niin, meidän pitäisi noudattaa lakia mutta se laki ei ole Mooseksen lait vaan rakkauden laki. Mutta rakkauden laki on vaativampi kuin yksikään Mooseksen laki. Kun israelilaisia rangaistiin siitä, etteivät he noudattaneet lain käskyjä, Uuden liiton uskovaisia rangaistaan jo siitäkin kun he eivät tee yhtään mitään: minkä jätitte tekemättä yhdelle niistä vähimmistä, jätitte tekemättä minulle (Jeesukselle). Anonyymi kirjoitti:
En väittänyt Jeesuksen sanoneen yhtään mitään. Ymmärsit tahallaan väärin. Minä syön kyllä sikaa.
Mutta...Jeesuksen esimerkin seuraaminen on sitä, että elää, kuten Jeesus eli. Jeesus ei koskenut saastaisiin eläimiin.RAKAS !!!!
Jeesuksen Seuraaminen Vanhassa Liitossa ei ole Jeesuksen Seuraaminen vaan mitä Hän opetti . Hän opetti Seuraa minua !!!
Ja kun seuraat Hänet minne Hän meni niin menet Hänen Kuolemansa kautta Ristillä Taivaaseen !! Piste....Anonyymi kirjoitti:
No etpä sinäkään sitä lakia tunne.
Mooseksen lait olivat Moosesta ja hänen seuraajiaan ( israelilaiset erämaavalluksella ) varten. Jeesus antoi uuden lain: rakkauden lain, josta UT sanoo, ettei se ole uusi lakin vaan se on ollut alusta lähtien. Se oli kaiken lain perusta jo ennen kymmenen käskyn lain antamista. Mooseksen lait annettiin, koska kansa oli ollut totteelmaton. Ne olivat Jeesukseen saakka.
Mistä tiedämme, ettei Kymmenen käskyn laki ole se rakkauden laki? Siitä, että UT mukaan rakkauden lakiin kuuluu rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään sekä kielto olla katsomatta henkilöön. Näitä käskyjä ei löydy dekalogista.
Entä mistä tiedämme, ettei Jeesus puhunut dekalogista kun hän sanoi, ettei laista katoa piirtokaan. Siitä, että kukaan ei noudata sapatin pyhittämistä luonnostaan. Jopa pakanat noudattavat lakia mutta eivät dekalogin sapatti-käskyä:
“Kun pakanatkin, joilla ei ole lakia, tekevät luonnostaan, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimukset on kirjoitettu heidän sydämeensä, kun heidän omatuntonsakin todistaa ja heidän ajatuksensa yhdessä syyttävät tai myös puolustavat heitä” (Room 2:14-15, FinRK)
Mutta he eivät noudata sapattia koskevaa dekalogin lakia vaikka Raamatun mukaan tekevät mitä laki vaatii. Jälkeen: Jeesus ei tarkoita lailla dekalogia. Sapattilaki oli toki voimassa jo ennen dekalogin antamista mutta sapattilakikaan ei ole se rakkauden laki. Se on jälleen vain yksi laki, joka annettiin tottelemattomuuden takia, näin sanoo myös Raamattu.
Niin, meidän pitäisi noudattaa lakia mutta se laki ei ole Mooseksen lait vaan rakkauden laki. Mutta rakkauden laki on vaativampi kuin yksikään Mooseksen laki. Kun israelilaisia rangaistiin siitä, etteivät he noudattaneet lain käskyjä, Uuden liiton uskovaisia rangaistaan jo siitäkin kun he eivät tee yhtään mitään: minkä jätitte tekemättä yhdelle niistä vähimmistä, jätitte tekemättä minulle (Jeesukselle).Rakas !!
Kyllä mä Lain tiedän ja tottelen niin että seuraan ja täytän sen kun Rakastan Lähimmäinen.
Rakastatko sinä Vihollinen vai Laki enemmän ??
Gal. 5
14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".- Anonyymi
Savis kirjoitti:
RAKAS !!!!
Jeesuksen Seuraaminen Vanhassa Liitossa ei ole Jeesuksen Seuraaminen vaan mitä Hän opetti . Hän opetti Seuraa minua !!!
Ja kun seuraat Hänet minne Hän meni niin menet Hänen Kuolemansa kautta Ristillä Taivaaseen !! Piste...."Jeesuksen Seuraaminen Vanhassa Liitossa ei ole Jeesuksen Seuraaminen vaan mitä Hän opetti . Hän opetti Seuraa minua !!!"
Minä en puhunut sanaakaan liitoista. Jos haluat seurata jonkun esimerkkiä, teet niin kuin hän sanoo ja toimii, et niin kuin muut sanovat.
Hyvin yksinkertaista. Voit toki tehdä muullakin tavalla mutta silloin et toimi Jeesuksen esimerkin mukaan.
On se vaikeaa tämä suomenkieli, varsinkin sinulle. - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Rakas !!
Kyllä mä Lain tiedän ja tottelen niin että seuraan ja täytän sen kun Rakastan Lähimmäinen.
Rakastatko sinä Vihollinen vai Laki enemmän ??
Gal. 5
14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".Riippuu laista. Minä en noudata Mooseksen lakeja. Vain rakkauden laki on ollut alusta lähtien. Sitä minä yritän noudattaa pilkun tarkasti siinä surkeasti epäonnistuen. Onneksi on Jeesus.
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesuksen Seuraaminen Vanhassa Liitossa ei ole Jeesuksen Seuraaminen vaan mitä Hän opetti . Hän opetti Seuraa minua !!!"
Minä en puhunut sanaakaan liitoista. Jos haluat seurata jonkun esimerkkiä, teet niin kuin hän sanoo ja toimii, et niin kuin muut sanovat.
Hyvin yksinkertaista. Voit toki tehdä muullakin tavalla mutta silloin et toimi Jeesuksen esimerkin mukaan.
On se vaikeaa tämä suomenkieli, varsinkin sinulle.Rakas !!
Minä seuraan Jeesusta Ristin kautta Taivaaseen.
Seuratko sinä ??Anonyymi kirjoitti:
Riippuu laista. Minä en noudata Mooseksen lakeja. Vain rakkauden laki on ollut alusta lähtien. Sitä minä yritän noudattaa pilkun tarkasti siinä surkeasti epäonnistuen. Onneksi on Jeesus.
Minä taas noudatan ja seuraan pilkkun tarkkoin Mooseksen Laki kun Rakastan Lähimmäinen niinkuin Pyhä Raamattu opettaa ja silloin on tosi helppoa noudata Lakia !!
Gal . 5
14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
- Anonyymi
Väärkntekijä jeesus johon hörhöt vielä uskoo vippasin pahat kirjat jo aikaa sitten pellolle myrkyttämästä lähiomaisten mieliä Yhddssäolo lähisukulaisten kesken on ihan o. k. ja jopa suositeltavaakin jossainmäärin rakkauden jalossa hdngessä. Aamen ja hallelujaa.
Jouluna tulis Rakas kunnioittaa Jeesusta Kristusta joka syntyi Betlehemissä yli 2000v sitten !!!!
https://www.youtube.com/watch?v=-28cdRYzR4w
- Anonyymi
"Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon
tähden"
1 Kor: 10: 25- Anonyymi
Pakanat syövät ja myyvät minkä kiinni saavat, aina sianlihasta lähtien lähtien, muita lihoja koiraa, kissaa, hevosta, jänistä, rottia, hiiriä, lepakoita, murmeleita, käärmeitä, sammakoita, oravia, leijonia, tiikereitä, myyriä, jne...
Söikö Jeesus ja apostolit saastaisia eläimiä, kuten sika jne... ?
Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmäntauti. Enää ei ole naudanlihakaan kovin terveellistä, tarkkana saa olla.
Jumala on kaikkien ihmisten yläpuolella Hän on jaotuksen tehnyt.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakanat syövät ja myyvät minkä kiinni saavat, aina sianlihasta lähtien lähtien, muita lihoja koiraa, kissaa, hevosta, jänistä, rottia, hiiriä, lepakoita, murmeleita, käärmeitä, sammakoita, oravia, leijonia, tiikereitä, myyriä, jne...
Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmäntauti. Enää ei ole naudanlihakaan kovin terveellistä, tarkkana saa olla.
1234567---"Söikö Jeesus ja apostolit saastaisia eläimiä, kuten sika jne... ?"
Raamattu ei kerro että olisi syönyt mutta koska se ei sitä kielläkään, niin onhan se mahdollista. Sillä eihän Jeesus noudattanut muitakaan saastumiseen liittyviä lakeja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Ylimielistä ja toisia alentavaa kommentointia. Ei Jeesuksen rakkauden mukaista. Mooseksen lait annettiin Israelin kansalle, kunnes tulisi Jeesus. Saastaisuuslait eivät ole enää voimassa Uudessa liitossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylimielistä ja toisia alentavaa kommentointia. Ei Jeesuksen rakkauden mukaista. Mooseksen lait annettiin Israelin kansalle, kunnes tulisi Jeesus. Saastaisuuslait eivät ole enää voimassa Uudessa liitossa.
Tämä on Herran rakkauden mukaista: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä KAIKISTA TULEE LOPPU, SANOO HERRA !
Jeesus ei alentunut niin alhaiselle tasolle, että olisi sikaa syönyt. Jeesus piti Isän käskyt.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on Herran rakkauden mukaista: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä KAIKISTA TULEE LOPPU, SANOO HERRA !
Jeesus ei alentunut niin alhaiselle tasolle, että olisi sikaa syönyt. Jeesus piti Isän käskyt.
1234567---"Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä KAIKISTA TULEE LOPPU, SANOO HERRA !"
No tuo nyt oli niitä Vanhan liiton Jumalan höpinöitä.
“Mitä varten sitten on laki? Se lisättiin JÄLKEENPÄIN RIKKOMUSTEN VUOKSI, KUNNES TULISI SE SIEMEN, jolle lupaus oli annettu."
Niin, KUNNES tulisi Jeesus. Sehän on ihan selvää suomenkieltä se. Laki oli voimassa tottelemattomuuden takia. Kuinka kauan? Siihen saakka KUNNES tulisi Jeesus.
"Ennen uskon tuloa meitä vartioitiin lain alaisuuteen suljettuina, KUNNES usko ilmestyisi.” (Gal 3:23, FinRK)
Niinpä!!!
Enää ei siis ole mitään lakeja saastaisuudesta. Ja muutenkin...ne lait liittyivät siihen, miten Jumala opetti pyhyyttä/saastaisuutta Vanhan liiton alaisille. Uudessa liitossa mikään ei ole itsessään saastaista. Kaiken lisäksi, Uuden liiton saastaisuus on jotakin muuta kuin Vanhan liiton.
Sun kuule kannattaisi itsekin joskus ottaa se Raamattu käteen ja TUTKIA mitä se oikeasti sanoo. Eikä vain luottaa vanhoihin 1800-luvulla keksittyihin opetuksiin, ajalta, jolloin ei edes pystytty tekemään sanahakuja koko Raamatun sanaan, joista käy ilmi koko Raamatun sana sellaisena kuin se on alunperin kirjoitettu. Anonyymi kirjoitti:
"Söikö Jeesus ja apostolit saastaisia eläimiä, kuten sika jne... ?"
Raamattu ei kerro että olisi syönyt mutta koska se ei sitä kielläkään, niin onhan se mahdollista. Sillä eihän Jeesus noudattanut muitakaan saastumiseen liittyviä lakeja.Ei ne vanhassa Liitossa saaneet syödä sellaista missä olet ja eläät rakas !!
Katsos Jeesus eli vanha liitto ennenkuin Hän kuoli ja perusti UUtta Liittoa .
Pyri pääsemään Uuteen Liitoon niin saat helpommin elää !!!Anonyymi kirjoitti:
Ylimielistä ja toisia alentavaa kommentointia. Ei Jeesuksen rakkauden mukaista. Mooseksen lait annettiin Israelin kansalle, kunnes tulisi Jeesus. Saastaisuuslait eivät ole enää voimassa Uudessa liitossa.
Aivan Rakas !!
Jeesus on Lain Loppu !!
JOKA USKOO ON USKOVAINEN NIINKUIN SIINÄ LUKEE >>
Room. 10:4
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka USKOO.Anonyymi kirjoitti:
"Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä KAIKISTA TULEE LOPPU, SANOO HERRA !"
No tuo nyt oli niitä Vanhan liiton Jumalan höpinöitä.
“Mitä varten sitten on laki? Se lisättiin JÄLKEENPÄIN RIKKOMUSTEN VUOKSI, KUNNES TULISI SE SIEMEN, jolle lupaus oli annettu."
Niin, KUNNES tulisi Jeesus. Sehän on ihan selvää suomenkieltä se. Laki oli voimassa tottelemattomuuden takia. Kuinka kauan? Siihen saakka KUNNES tulisi Jeesus.
"Ennen uskon tuloa meitä vartioitiin lain alaisuuteen suljettuina, KUNNES usko ilmestyisi.” (Gal 3:23, FinRK)
Niinpä!!!
Enää ei siis ole mitään lakeja saastaisuudesta. Ja muutenkin...ne lait liittyivät siihen, miten Jumala opetti pyhyyttä/saastaisuutta Vanhan liiton alaisille. Uudessa liitossa mikään ei ole itsessään saastaista. Kaiken lisäksi, Uuden liiton saastaisuus on jotakin muuta kuin Vanhan liiton.
Sun kuule kannattaisi itsekin joskus ottaa se Raamattu käteen ja TUTKIA mitä se oikeasti sanoo. Eikä vain luottaa vanhoihin 1800-luvulla keksittyihin opetuksiin, ajalta, jolloin ei edes pystytty tekemään sanahakuja koko Raamatun sanaan, joista käy ilmi koko Raamatun sana sellaisena kuin se on alunperin kirjoitettu.Aivan näin Rakas !!!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Ei ne vanhassa Liitossa saaneet syödä sellaista missä olet ja eläät rakas !!
Katsos Jeesus eli vanha liitto ennenkuin Hän kuoli ja perusti UUtta Liittoa .
Pyri pääsemään Uuteen Liitoon niin saat helpommin elää !!!Sinunkin kannattaisi systemaattisesti lukea sitä Raamattuasi, niin huomaisit, että Jeesus rikkoi lukuisia Mooseksen saastaisuus-lakeja.
- Anonyymi
Muslimitkin ovat ymmärtäväisempiä kuin te. Hekään eivät syö sianlihaa.
Muslimit jos luette tätä palstaa niin älkää missä nimessä liittykö helluntalaisiin. Täällä eräs kirjoittikin että helluntailaisuun on maailmaan lähetetty eksytys.
1234567--- - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Aivan Rakas !!
Jeesus on Lain Loppu !!
JOKA USKOO ON USKOVAINEN NIINKUIN SIINÄ LUKEE >>
Room. 10:4
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka USKOO.No et sinäkään niin usko kuin lukee. Laki oli voimassa, kunnes siemen eli Jeesus tulisi. Kunnes tarkoittaa suomenkielellä siihen saakka. Siinä ei lue Jeesuksen kuolemaan saakka vaan kunnes tulisi se siemen. Se tarkoittaa jo aikaisemmin kuin Jeesuksen kuolema ja uusi liitto. Se tarkoittaa Jeesuksen sikiämiseen asti. Laki oli siis voimassa siihen asti, kunnes Marian hedelmöittänyt siemen tulisi. Jeesus siis syntyi maailmaan, jossa Mooseksen laki ei ollut enää voimassa mutta hän pääsi opettamaan asiasta vasta 12-vuotiaana.
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin kannattaisi systemaattisesti lukea sitä Raamattuasi, niin huomaisit, että Jeesus rikkoi lukuisia Mooseksen saastaisuus-lakeja.
Aivan Rakas !!
Anonyymi kirjoitti:
No et sinäkään niin usko kuin lukee. Laki oli voimassa, kunnes siemen eli Jeesus tulisi. Kunnes tarkoittaa suomenkielellä siihen saakka. Siinä ei lue Jeesuksen kuolemaan saakka vaan kunnes tulisi se siemen. Se tarkoittaa jo aikaisemmin kuin Jeesuksen kuolema ja uusi liitto. Se tarkoittaa Jeesuksen sikiämiseen asti. Laki oli siis voimassa siihen asti, kunnes Marian hedelmöittänyt siemen tulisi. Jeesus siis syntyi maailmaan, jossa Mooseksen laki ei ollut enää voimassa mutta hän pääsi opettamaan asiasta vasta 12-vuotiaana.
Hyvä Rakas !!
Mutta Hänen Ristinkuolema oli vedenjakajaa ja mutti niin Lain tarkoitus meille että meidän tulis ymmärtää että Jeesus on Mooseksen Lain Loppu ja uus Laki on tullut !!
Syön joulukinkkua koska vanhempani tarjoavat sitä. Tosin huonolla omallatunnolla.
Katolistenkin olisi aika luopua sian syömisestä.Ja siirtyä Vanhaan Testamenttiin Rakas PasiToivonen2 ??????????
Miksi et ole todella Vapaa niinkuin Jeesus julisti ?????????
Vanhan Testamentin aikaan Paavo Järvinen ja muut hurskastelijat olisi kivitetty.
😂😂😂😂Siis Rakas Pasi
Joh. 8:9
Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
Ap. t. 24:16
Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä
Tit. 1:15
Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.>>Onko Paavo vielä hengissä>>
(Sensuroitu kommentti.)
--------------------------------------------
Hänen onnekseen voi sanoa että on. Hän on lausunut niin monta kadotustuomiota että en löisi vetoa hänen pelastumisensa puolesta.minä Taas toivon että pääsisi eroon eläessä uuskarismaattista hengestä koska ei ole tietoa että Pyhä Henki opettaa että uuskarismaattinen henki nostaa ihminen Taivaaseen !!!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
minä Taas toivon että pääsisi eroon eläessä uuskarismaattista hengestä koska ei ole tietoa että Pyhä Henki opettaa että uuskarismaattinen henki nostaa ihminen Taivaaseen !!!
Koska ei ole tietoa, niin miksi levittää väärää sanaa? Hyi hyi!
Anonyymi kirjoitti:
Koska ei ole tietoa, niin miksi levittää väärää sanaa? Hyi hyi!
On vain tieto että Oikea Henki . Elikkä Jeesuksen Henki nostaa ihminen Taivaaseen. Ja se on ihan eri Henki kuin Uuskarismaattinen henki !!
Päivän Sana
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Jes. 9:5 (KR33/38)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä475074Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1173915Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.162215Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391905- 1061843
Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1391728HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki91721- 851414
- 1091226
- 521111