Haluammeko olla maksamassa hyvinvointialueen kautta Kauhavan hyvinvointikeskusta?
Kauhava yritti pelata kortit niin, että saavat uuden rakennuksen jonka muut maksaa. Me muuthan joudumme luovuttaa tilat hyvinvointialueelle ja mahdollinen velka jää kunnalle. Kauhava sen sijaan rakennutti tilat osakeyhtiöön, jolloin ne on turvassa, koska omistaja on osakeyhtiö.
Kauhavan pöytäkirjasta ote
http://www.kauhava.fi/dynasty/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=20213028-7
'Kauhavan Hyvinvointikeskus Oy:n tulee ennen lainan kilpailuttamista neu vo tel la
lopulliset pitkäaikaiset vuokrasopimukset (30 vuotta) Etelä-Pohjanmaan sai raan hoi to pii-
rin ja Kuntayhtymä Kaksineuvoisen kanssa. Molemmat sulautuvat Ete lä-Poh jan maan
hyvinvointialueeseen 1.1.2023.
Kaupunginjohtajan esitys:
Kaupunginhallitus päättää
1. myöntää Kauhavan Hyvinvointikeskus Oy:lle seitsemän miljoonan euron kas sa lai-
nan 30.6.2022 saakka
2. periä lainalle 0,7 % vuotuisen koron
3. panna em. päätökset täytäntöön heti, kun pöytäkirja on allekirjoitettu
4. että myönnetty kassalaina peritään takaisin, mikäli tämä päätös va li tuk sen
johdosta kumoutuu
5. että lainan vakuudeksi vaaditaan Hyvinvointikeskus 233-403-3-320 -ti laan
kohdistuva 8,4 miljoonan euron kiinteistökiinnitys."
Tämähän tarkoittaa sitä että epshp:n ei kannata solmia vuokrasopimusta 30 vuodeksi. Koska silloin osakeyhtiö kaatuu osin Kauhavan syliin tai Kauhavan kaupunki rahoittaa 50% hankkeesta, jolloin hyvinvointialue saa ilmaiseksi sen osuuden. Eikös?
Kauhavan hyvinvointikeskus
14
190
Vastaukset
- Anonyymi
Ketä kiinnostaa jotkut fakin kauhavan asiat. Se on mulle justihin sama mitä jossain poronhoitoalueen suunnalla tehdään. Mulle riittää kun Seinäjoki on kohtuu lähellä ja nelikaistatie tuloillaan.
- Anonyymi
Luulis kiinnostavan, koska hyvinvointialueen kautta myös me, Lapualaiset, maksamme Kauhavan rakennusta. Ja parin vuoden sisään on tulossa leikkauksia noin 60M€ edestä. Mitäpä valopää luulet miten meidän tulevan hyvinvointiaseman käy. Se lakkaa. Vitun älypää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulis kiinnostavan, koska hyvinvointialueen kautta myös me, Lapualaiset, maksamme Kauhavan rakennusta. Ja parin vuoden sisään on tulossa leikkauksia noin 60M€ edestä. Mitäpä valopää luulet miten meidän tulevan hyvinvointiaseman käy. Se lakkaa. Vitun älypää.
Mitä sitte vaikka lakkaakin. Autolla pääsöö kohta nelikaistatietä Seinäjoelle, ja kovaa. Hä!? Taidat olla oikea peräkamarinpoika, sammuta valot etteibkulu sähkyä..hohohooo..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitte vaikka lakkaakin. Autolla pääsöö kohta nelikaistatietä Seinäjoelle, ja kovaa. Hä!? Taidat olla oikea peräkamarinpoika, sammuta valot etteibkulu sähkyä..hohohooo..
Niin, meidän on mentävä ensin hoitoonKauhavalle, ja sieltä järeämpään hoitoon Seinäjoelle. Onneksi tie on hyvä kumpaankin suuntaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, meidän on mentävä ensin hoitoonKauhavalle, ja sieltä järeämpään hoitoon Seinäjoelle. Onneksi tie on hyvä kumpaankin suuntaan!
Eipähän kun suaraa aina Seinäjoelle, niinku kaikis muiskin asioos. Viimeksi käyny Kauhavalla lentonäytökses vuonna 1995, ei oo sen jälkeen ollu asiaa, eikä tuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, meidän on mentävä ensin hoitoonKauhavalle, ja sieltä järeämpään hoitoon Seinäjoelle. Onneksi tie on hyvä kumpaankin suuntaan!
anteeksi vain se on härmän maan hyvin vointi keskus johon lapua h kuuluu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipähän kun suaraa aina Seinäjoelle, niinku kaikis muiskin asioos. Viimeksi käyny Kauhavalla lentonäytökses vuonna 1995, ei oo sen jälkeen ollu asiaa, eikä tuu.
Seinäjoelle meno suoraan olis onnistunut mikäli Lapuan päättäjät ei olis populisteja, jotka pelkäävät liitosta Seinäjokeen. Nyt pitää oikiasti mennä Seinäjoen hoitoihin Kauhavan kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulis kiinnostavan, koska hyvinvointialueen kautta myös me, Lapualaiset, maksamme Kauhavan rakennusta. Ja parin vuoden sisään on tulossa leikkauksia noin 60M€ edestä. Mitäpä valopää luulet miten meidän tulevan hyvinvointiaseman käy. Se lakkaa. Vitun älypää.
Elä terveellisesti niin ei tartte sunkaan murehtia vaikka lähin lekuri olis Rovaniemellä asti.
- Anonyymi
No kauhavalaaset on vähän Lummukkalaasia
- Anonyymi
Ei oo mitään härmänmaata olemaskaan.
- Anonyymi
lapualla on jo nyt härmänmaan amatti instituutti
- Anonyymi
Kauhavalaiset yrittää nyt luoda eripuraa jalojen Lapualaisten ja Härmäläisten väliin.
- Anonyymi
Viikonloppuna annetaan niille rillinpihas selekään
- Anonyymi
Kurvista kun äänestätte tai muita kauhavan kepuja, sinetöidään Lapuan palvelut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427