Tämä on se ratkaiseva asia joka puuttuu huihai ja kia autoista esimerkiksi kokonaan ja siksi ne ei suomeen sovellu ollenkaan. Volvon XC40 ja C40 ilmoitetut ranget ovat myös lähempänä totuutta kuin näillä korean leluilla. Testissä esim XC40 jäi kian EV6 mallin rangesta vain 10km kun ilmoitetut arvot ovat 440km(päivityksen jälkeen) ja kialla 585km. Eli korean autojen matkat ilmoitetaan täysin yläkanttiin. Kummallakin autolla ajettiin täsmälleen sama reitti vastaavassa kelissä.
Volvon sähköautoissa akun esilämmitys
18
7699
Vastaukset
- Anonyymi
Kaupunkimaastureissa esim. Volvon XC40 ja C40 on yleensä suurempi kulutus niiden rakenteesta ja suuremmista renkaista johtuen.
Ovat korkempia eikä sellaisia puikuloita kun esim. Tesla, ilmanvastus suuremmilla nopeusilla huomattavasti suurempi. Suurempi kokoinen ja leveämpi SUV rengastuksella on suurempi vierintavastua tietyissä olosuhteissa esim. veisateela, rännässä ja lumessa. - Anonyymi
Olisi toki ollut suotavaa laittaa myös linkki kyseiseen testiin, ettei luultaisi pelkäksi valehtelijaksi....
- Anonyymi
Höpsis! Oma MUTU tuntuma riittää, ja se siitä. 😄😆
- Anonyymi
Ev6 taitaa olla aika massiivinen auto.
- Anonyymi
Prius Plug in hybridissä on ollut jo iät ja ajat akunlämmitys.
- Anonyymi
Tollolootan itsesyttyvät ovat tunnetusti ottaneet liiankin hyvin lämpöä jo vuosikymmenen ajan.
Pysyy palokunnat työllistettyinä niiden avulla.
- Anonyymi
Tekniikanmaailman testissä tuo Volvo kulutti 35kw/100km . Onko Volvossa tosiaan 150kwh.n akku ?
- Anonyymi
Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.
Ei vois vähempää kiinnostaa jokin kiihtyvyys 0-100km/h. Mutta se mikä kiinnostaa on, että miten pitkään yhdellä latauksella pääsee talvioloissa rauhallisesti ajellen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.
Miten pelkkä päivitys muuttaa kulutusta merkittävästi . Poistaa lämmityksen kokonaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vois vähempää kiinnostaa jokin kiihtyvyys 0-100km/h. Mutta se mikä kiinnostaa on, että miten pitkään yhdellä latauksella pääsee talvioloissa rauhallisesti ajellen?
Tärkeintä on juuri se kiihtyvyys. Se on sähköautoissa usein yksi suurimpia myyntivaltteja. Kunnon sähköauton kun kiihtyvät siellä 4 sekunnin paikkeilla 0-100 eivätkä ole vielä edes niitä todella nopeita. Minulla ainakin suurin syy ollut kiihtyvyys ja hyvänä kakkosena se että niillä on halpaa ajaa. Ympäristöasiat ei paina yhtään, päästöt ei kiinnosta mitenkään. Itse kiinostaa nopeat autot ja raha sekä kauniit naiset.
- Anonyymi
Esinahka lämmityksellä ei kuitenkaan pitkälle pötkitä, kun pakkanen paukkuu nurkissa!🌴🌴
- Anonyymi
Mitä isompi sähkökottero ja mitä enemmän tehoa ja suorituskykyä = sitä isompi sähkön kulutus = sitä pienempi toimintamatka.
Ja mitä nopeammin maantiellä ajaa sitä isompi ilmanvastus, joka vaatii tehoa = sitä isompi sähkön imu akussa = sitä pienempi toimintamatka.
Volvo osaa tehdä autoja, joissa on iso ilmanvastus ja isot tehot = toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!
Toki riippuu paljon myös kuskista...- Anonyymi
" toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!"
Kyllä tuo n. 950 km besa Volvolla on aika hyvä toimintamatka! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!"
Kyllä tuo n. 950 km besa Volvolla on aika hyvä toimintamatka!Jep, ja V40 D2 -13 tankillisella olen ajanut 1320 km. Ja tankki 62 litraa.
- Anonyymi
Mersu on siirtynyt tämän kisan johtoon. Täyssähköauto painaa 2,6 tonnia ja kulutti HS koeajossa 27-43 kWh/100 km. Reilun 100 kWh akusta huolimatta toimintasäde jää pahimmillaan 250 kilometriin, vaikka speksi koeajomallilla 740 km.
- Anonyymi
Volvo C40 talvikulutus minulla 23,8kwh ollut aikalailla koko ajan. Laskee sitten kesäksi tietysti. Hienointa on että on pitkä range ja jok päivä on akku täynnä lähtiessä. Vähemmän tässä joutuu pysähdellä ”tankkaamaan” kuin bensa autolla. Viimeisen 2 kuukauden aikana en ole kertaakaan joutunu tankata ja olla pistooli kädessä. Auto latautuu ihan itestään yöllä ja töissä. Ajan yli 30000km vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331