Volvon sähköautoissa akun esilämmitys

Anonyymi

Tämä on se ratkaiseva asia joka puuttuu huihai ja kia autoista esimerkiksi kokonaan ja siksi ne ei suomeen sovellu ollenkaan. Volvon XC40 ja C40 ilmoitetut ranget ovat myös lähempänä totuutta kuin näillä korean leluilla. Testissä esim XC40 jäi kian EV6 mallin rangesta vain 10km kun ilmoitetut arvot ovat 440km(päivityksen jälkeen) ja kialla 585km. Eli korean autojen matkat ilmoitetaan täysin yläkanttiin. Kummallakin autolla ajettiin täsmälleen sama reitti vastaavassa kelissä.

18

7699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupunkimaastureissa esim. Volvon XC40 ja C40 on yleensä suurempi kulutus niiden rakenteesta ja suuremmista renkaista johtuen.
      Ovat korkempia eikä sellaisia puikuloita kun esim. Tesla, ilmanvastus suuremmilla nopeusilla huomattavasti suurempi. Suurempi kokoinen ja leveämpi SUV rengastuksella on suurempi vierintavastua tietyissä olosuhteissa esim. veisateela, rännässä ja lumessa.

    • Anonyymi

      Olisi toki ollut suotavaa laittaa myös linkki kyseiseen testiin, ettei luultaisi pelkäksi valehtelijaksi....

      • Anonyymi

        Höpsis! Oma MUTU tuntuma riittää, ja se siitä. 😄😆


    • Anonyymi

      Ev6 taitaa olla aika massiivinen auto.

    • Anonyymi

      Prius Plug in hybridissä on ollut jo iät ja ajat akunlämmitys.

      • Anonyymi

        Tollolootan itsesyttyvät ovat tunnetusti ottaneet liiankin hyvin lämpöä jo vuosikymmenen ajan.

        Pysyy palokunnat työllistettyinä niiden avulla.


    • Anonyymi

      Tekniikanmaailman testissä tuo Volvo kulutti 35kw/100km . Onko Volvossa tosiaan 150kwh.n akku ?

      • Anonyymi

        Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.

        Ei vois vähempää kiinnostaa jokin kiihtyvyys 0-100km/h. Mutta se mikä kiinnostaa on, että miten pitkään yhdellä latauksella pääsee talvioloissa rauhallisesti ajellen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.

        Miten pelkkä päivitys muuttaa kulutusta merkittävästi . Poistaa lämmityksen kokonaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vois vähempää kiinnostaa jokin kiihtyvyys 0-100km/h. Mutta se mikä kiinnostaa on, että miten pitkään yhdellä latauksella pääsee talvioloissa rauhallisesti ajellen?

        Tärkeintä on juuri se kiihtyvyys. Se on sähköautoissa usein yksi suurimpia myyntivaltteja. Kunnon sähköauton kun kiihtyvät siellä 4 sekunnin paikkeilla 0-100 eivätkä ole vielä edes niitä todella nopeita. Minulla ainakin suurin syy ollut kiihtyvyys ja hyvänä kakkosena se että niillä on halpaa ajaa. Ympäristöasiat ei paina yhtään, päästöt ei kiinnosta mitenkään. Itse kiinostaa nopeat autot ja raha sekä kauniit naiset.


    • Anonyymi

      Esinahka lämmityksellä ei kuitenkaan pitkälle pötkitä, kun pakkanen paukkuu nurkissa!🌴🌴

    • Anonyymi

      Mitä isompi sähkökottero ja mitä enemmän tehoa ja suorituskykyä = sitä isompi sähkön kulutus = sitä pienempi toimintamatka.

      Ja mitä nopeammin maantiellä ajaa sitä isompi ilmanvastus, joka vaatii tehoa = sitä isompi sähkön imu akussa = sitä pienempi toimintamatka.

      Volvo osaa tehdä autoja, joissa on iso ilmanvastus ja isot tehot = toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!

      Toki riippuu paljon myös kuskista...

      • Anonyymi

        " toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!"

        Kyllä tuo n. 950 km besa Volvolla on aika hyvä toimintamatka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!"

        Kyllä tuo n. 950 km besa Volvolla on aika hyvä toimintamatka!

        Jep, ja V40 D2 -13 tankillisella olen ajanut 1320 km. Ja tankki 62 litraa.


      • Anonyymi

        Mersu on siirtynyt tämän kisan johtoon. Täyssähköauto painaa 2,6 tonnia ja kulutti HS koeajossa 27-43 kWh/100 km. Reilun 100 kWh akusta huolimatta toimintasäde jää pahimmillaan 250 kilometriin, vaikka speksi koeajomallilla 740 km.


    • Anonyymi

      Volvo C40 talvikulutus minulla 23,8kwh ollut aikalailla koko ajan. Laskee sitten kesäksi tietysti. Hienointa on että on pitkä range ja jok päivä on akku täynnä lähtiessä. Vähemmän tässä joutuu pysähdellä ”tankkaamaan” kuin bensa autolla. Viimeisen 2 kuukauden aikana en ole kertaakaan joutunu tankata ja olla pistooli kädessä. Auto latautuu ihan itestään yöllä ja töissä. Ajan yli 30000km vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe