Volvon sähköautoissa akun esilämmitys

Anonyymi

Tämä on se ratkaiseva asia joka puuttuu huihai ja kia autoista esimerkiksi kokonaan ja siksi ne ei suomeen sovellu ollenkaan. Volvon XC40 ja C40 ilmoitetut ranget ovat myös lähempänä totuutta kuin näillä korean leluilla. Testissä esim XC40 jäi kian EV6 mallin rangesta vain 10km kun ilmoitetut arvot ovat 440km(päivityksen jälkeen) ja kialla 585km. Eli korean autojen matkat ilmoitetaan täysin yläkanttiin. Kummallakin autolla ajettiin täsmälleen sama reitti vastaavassa kelissä.

18

7554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupunkimaastureissa esim. Volvon XC40 ja C40 on yleensä suurempi kulutus niiden rakenteesta ja suuremmista renkaista johtuen.
      Ovat korkempia eikä sellaisia puikuloita kun esim. Tesla, ilmanvastus suuremmilla nopeusilla huomattavasti suurempi. Suurempi kokoinen ja leveämpi SUV rengastuksella on suurempi vierintavastua tietyissä olosuhteissa esim. veisateela, rännässä ja lumessa.

    • Anonyymi

      Olisi toki ollut suotavaa laittaa myös linkki kyseiseen testiin, ettei luultaisi pelkäksi valehtelijaksi....

      • Anonyymi

        Höpsis! Oma MUTU tuntuma riittää, ja se siitä. 😄😆


    • Anonyymi

      Ev6 taitaa olla aika massiivinen auto.

    • Anonyymi

      Prius Plug in hybridissä on ollut jo iät ja ajat akunlämmitys.

      • Anonyymi

        Tollolootan itsesyttyvät ovat tunnetusti ottaneet liiankin hyvin lämpöä jo vuosikymmenen ajan.

        Pysyy palokunnat työllistettyinä niiden avulla.


    • Anonyymi

      Tekniikanmaailman testissä tuo Volvo kulutti 35kw/100km . Onko Volvossa tosiaan 150kwh.n akku ?

      • Anonyymi

        Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.

        Ei vois vähempää kiinnostaa jokin kiihtyvyys 0-100km/h. Mutta se mikä kiinnostaa on, että miten pitkään yhdellä latauksella pääsee talvioloissa rauhallisesti ajellen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.

        Miten pelkkä päivitys muuttaa kulutusta merkittävästi . Poistaa lämmityksen kokonaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vois vähempää kiinnostaa jokin kiihtyvyys 0-100km/h. Mutta se mikä kiinnostaa on, että miten pitkään yhdellä latauksella pääsee talvioloissa rauhallisesti ajellen?

        Tärkeintä on juuri se kiihtyvyys. Se on sähköautoissa usein yksi suurimpia myyntivaltteja. Kunnon sähköauton kun kiihtyvät siellä 4 sekunnin paikkeilla 0-100 eivätkä ole vielä edes niitä todella nopeita. Minulla ainakin suurin syy ollut kiihtyvyys ja hyvänä kakkosena se että niillä on halpaa ajaa. Ympäristöasiat ei paina yhtään, päästöt ei kiinnosta mitenkään. Itse kiinostaa nopeat autot ja raha sekä kauniit naiset.


    • Anonyymi

      Esinahka lämmityksellä ei kuitenkaan pitkälle pötkitä, kun pakkanen paukkuu nurkissa!🌴🌴

    • Anonyymi

      Mitä isompi sähkökottero ja mitä enemmän tehoa ja suorituskykyä = sitä isompi sähkön kulutus = sitä pienempi toimintamatka.

      Ja mitä nopeammin maantiellä ajaa sitä isompi ilmanvastus, joka vaatii tehoa = sitä isompi sähkön imu akussa = sitä pienempi toimintamatka.

      Volvo osaa tehdä autoja, joissa on iso ilmanvastus ja isot tehot = toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!

      Toki riippuu paljon myös kuskista...

      • Anonyymi

        " toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!"

        Kyllä tuo n. 950 km besa Volvolla on aika hyvä toimintamatka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!"

        Kyllä tuo n. 950 km besa Volvolla on aika hyvä toimintamatka!

        Jep, ja V40 D2 -13 tankillisella olen ajanut 1320 km. Ja tankki 62 litraa.


      • Anonyymi

        Mersu on siirtynyt tämän kisan johtoon. Täyssähköauto painaa 2,6 tonnia ja kulutti HS koeajossa 27-43 kWh/100 km. Reilun 100 kWh akusta huolimatta toimintasäde jää pahimmillaan 250 kilometriin, vaikka speksi koeajomallilla 740 km.


    • Anonyymi

      Volvo C40 talvikulutus minulla 23,8kwh ollut aikalailla koko ajan. Laskee sitten kesäksi tietysti. Hienointa on että on pitkä range ja jok päivä on akku täynnä lähtiessä. Vähemmän tässä joutuu pysähdellä ”tankkaamaan” kuin bensa autolla. Viimeisen 2 kuukauden aikana en ole kertaakaan joutunu tankata ja olla pistooli kädessä. Auto latautuu ihan itestään yöllä ja töissä. Ajan yli 30000km vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe