Volvon sähköautoissa akun esilämmitys

Anonyymi

Tämä on se ratkaiseva asia joka puuttuu huihai ja kia autoista esimerkiksi kokonaan ja siksi ne ei suomeen sovellu ollenkaan. Volvon XC40 ja C40 ilmoitetut ranget ovat myös lähempänä totuutta kuin näillä korean leluilla. Testissä esim XC40 jäi kian EV6 mallin rangesta vain 10km kun ilmoitetut arvot ovat 440km(päivityksen jälkeen) ja kialla 585km. Eli korean autojen matkat ilmoitetaan täysin yläkanttiin. Kummallakin autolla ajettiin täsmälleen sama reitti vastaavassa kelissä.

18

7774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupunkimaastureissa esim. Volvon XC40 ja C40 on yleensä suurempi kulutus niiden rakenteesta ja suuremmista renkaista johtuen.
      Ovat korkempia eikä sellaisia puikuloita kun esim. Tesla, ilmanvastus suuremmilla nopeusilla huomattavasti suurempi. Suurempi kokoinen ja leveämpi SUV rengastuksella on suurempi vierintavastua tietyissä olosuhteissa esim. veisateela, rännässä ja lumessa.

    • Anonyymi

      Olisi toki ollut suotavaa laittaa myös linkki kyseiseen testiin, ettei luultaisi pelkäksi valehtelijaksi....

      • Anonyymi

        Höpsis! Oma MUTU tuntuma riittää, ja se siitä. 😄😆


    • Anonyymi

      Ev6 taitaa olla aika massiivinen auto.

    • Anonyymi

      Prius Plug in hybridissä on ollut jo iät ja ajat akunlämmitys.

      • Anonyymi

        Tollolootan itsesyttyvät ovat tunnetusti ottaneet liiankin hyvin lämpöä jo vuosikymmenen ajan.

        Pysyy palokunnat työllistettyinä niiden avulla.


    • Anonyymi

      Tekniikanmaailman testissä tuo Volvo kulutti 35kw/100km . Onko Volvossa tosiaan 150kwh.n akku ?

      • Anonyymi

        Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.

        Ei vois vähempää kiinnostaa jokin kiihtyvyys 0-100km/h. Mutta se mikä kiinnostaa on, että miten pitkään yhdellä latauksella pääsee talvioloissa rauhallisesti ajellen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa vaiheessa ei ollut vielä tullut OTA päivitystä. Latausteho 150kw ei akku. Akku on joku 78kw muistaakseni. C40 nopeampi 0,2sekuntia mutta menihän XC40 testissä 4,5sek 0-100kmh että aika kovia laitteita ovat. Ja tosiaan näissä on se että menevät siihen aikaan ilman mitään sportnappeja tai launch controlleja eli vaan lappu lattiaan.

        Miten pelkkä päivitys muuttaa kulutusta merkittävästi . Poistaa lämmityksen kokonaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vois vähempää kiinnostaa jokin kiihtyvyys 0-100km/h. Mutta se mikä kiinnostaa on, että miten pitkään yhdellä latauksella pääsee talvioloissa rauhallisesti ajellen?

        Tärkeintä on juuri se kiihtyvyys. Se on sähköautoissa usein yksi suurimpia myyntivaltteja. Kunnon sähköauton kun kiihtyvät siellä 4 sekunnin paikkeilla 0-100 eivätkä ole vielä edes niitä todella nopeita. Minulla ainakin suurin syy ollut kiihtyvyys ja hyvänä kakkosena se että niillä on halpaa ajaa. Ympäristöasiat ei paina yhtään, päästöt ei kiinnosta mitenkään. Itse kiinostaa nopeat autot ja raha sekä kauniit naiset.


    • Anonyymi

      Esinahka lämmityksellä ei kuitenkaan pitkälle pötkitä, kun pakkanen paukkuu nurkissa!🌴🌴

    • Anonyymi

      Mitä isompi sähkökottero ja mitä enemmän tehoa ja suorituskykyä = sitä isompi sähkön kulutus = sitä pienempi toimintamatka.

      Ja mitä nopeammin maantiellä ajaa sitä isompi ilmanvastus, joka vaatii tehoa = sitä isompi sähkön imu akussa = sitä pienempi toimintamatka.

      Volvo osaa tehdä autoja, joissa on iso ilmanvastus ja isot tehot = toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!

      Toki riippuu paljon myös kuskista...

      • Anonyymi

        " toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!"

        Kyllä tuo n. 950 km besa Volvolla on aika hyvä toimintamatka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " toimintamatka jää pieneksi niin sähköllä, bensalla kuin dieselilläkin!"

        Kyllä tuo n. 950 km besa Volvolla on aika hyvä toimintamatka!

        Jep, ja V40 D2 -13 tankillisella olen ajanut 1320 km. Ja tankki 62 litraa.


      • Anonyymi

        Mersu on siirtynyt tämän kisan johtoon. Täyssähköauto painaa 2,6 tonnia ja kulutti HS koeajossa 27-43 kWh/100 km. Reilun 100 kWh akusta huolimatta toimintasäde jää pahimmillaan 250 kilometriin, vaikka speksi koeajomallilla 740 km.


    • Anonyymi

      Volvo C40 talvikulutus minulla 23,8kwh ollut aikalailla koko ajan. Laskee sitten kesäksi tietysti. Hienointa on että on pitkä range ja jok päivä on akku täynnä lähtiessä. Vähemmän tässä joutuu pysähdellä ”tankkaamaan” kuin bensa autolla. Viimeisen 2 kuukauden aikana en ole kertaakaan joutunu tankata ja olla pistooli kädessä. Auto latautuu ihan itestään yöllä ja töissä. Ajan yli 30000km vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi teki aloitteen?

      😃 häh
      Ikävä
      110
      4316
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

      paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3513
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

      Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      83
      3359
    4. Just alkoi ottamaan päähän

      Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3301
    5. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      26
      3258
    6. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      73
      2935
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2807
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2579
    10. Autolla törmäilijä

      Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2492
    Aihe