Koko helvetin elämä on ollut yhtä selviytymistaistelua. Olen joutunut kiusatuksi monessa paikassa. Olen raatanut työelämässä ja palannut loppuun monta kertaa. Olen sairastunut pariin vittumaiseen perussairauteen. Olen kykenemätön puhumaan vastakkaisella sukupuolelle & solmimaan suhteita, johtuen varmaankin lapsuuden traumoista/kiusaamisesta ym. Olen ollut asunnoton. Olen ollut addikti. Olen joutunut huijatuksi omien sukulaisten taholta. Voisin jatkaa listaa loputtomiin.
Ei elämässäni ole oikeastaan mitään valoa. Elän kädestä suuhun, olen elänyt jo vuosia.
Olen tehnyt muita kohtaan väärin, tiedän sen, tuskin kukaan meistä on pyhimys. Kadun tekojani, tekisin kaiken tekemättömäksi jos voisin. Mutta tuntuu, että olen maksanut teoistani jo 1000 kertaa tässä elämässä.
En vaan ymmärrä, että mikä järki tässä on? Eikö minullekin voisi käydä jotain hyvää? Enkö minäkin voisi saada elämääni jotain hyvää? Enkö ole kärsinyt tarpeeksi? Miksi minä?
En tajua mikä tarkoitukseni/tehtäväni tässä elämässä on?
98
742
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä. Mutta kysyt asiaa ihan väärässä foorumissa.
- Anonyymi
Siksi sinä, koska se on ihmusen osa. Kokemuksissasi on paljon omaani, mutta nyttemmin olen löytänyt rauhan. En ole vieläkään mikään pyhimys, ja vihaan toisinaan silmittömästi ihmisiä. Viimeksi, niin kuin epäilinkin, Matti ”paska” Rönkä luki uutisia ylellä. Vaihdoin kanavaa heti alfalle jossa uberimelä Andre Rieun laulaa soittaa ja laulattaa. Myös käydessäni hautausmaalla raivostuin mölyävistä ihmisapinoista, jotka eivät vain enää tunnista pyhää ympärillään. Maailma on niin raivostuttava paikka olla ja elää. Vietän näin ollen joulua yksin ja olen osaani oppinut tyytymään. Siltäkin osin, että vastakkaiseen sukupuoleen en löytänyt koskaan tyydyttävää suhdetta, joten antaa asian raueta. ”Antaa kaupan sitten raueta”
- Anonyymi
"...jossa uberimelä Andre Rieun laulaa soittaa ja laulattaa."
Eikä vain imelä, vaan ylpeän ja itseään täynnä olevan näköinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...jossa uberimelä Andre Rieun laulaa soittaa ja laulattaa."
Eikä vain imelä, vaan ylpeän ja itseään täynnä olevan näköinen.Kaikki muut ovat ylpeän näköisiä, kun itsellä on huono itsetunto.
- Anonyymi
Rakas tuskainen ystävä. Tuo on tuttua monelle. Syytät itseäsi ja huomaan, että synnintuntosi on herännyt, koska muistelet pahoja tekojasi. Mutta Jeesus tuli sinuakin varten. Nykyisessä tilassasi on vaikea alkaa omaehtoisesti etsiä hyvän Taivaan Isän rakkaita kasvoja. Perusta jokin rauhallinen kammio itsellesi ja pyydä Jeesusta eheyttämään sinua, koska itse et osaa. Jeesukselle pyyntösi on mieluisa, Hän aloittaa yksilöllisen puhdistuksesi lempeästi. Tuo kaikki rehellisesti Hänelle, toki Hän ne jo tietääkin, mutta sinun vapaaehtoinen halusi tarvitaan puhdistus prosessiin. Olet joutunut monesti samjen ongelmien eteen, mutta et ole ilman opastusta oppinut niistä. Anna kaikille pahantekijöillesi vilpittömästi anteeksi, niin huomaat anteeksiannon valtavan siunauksen elämässäsi. puolet ongelmistasi loppuu siihen. Huomaat riemukkaasti, että Jeesuksen rakkaus hiipii sinun mieleesi. Tunnusta Jeesus Herraksesi ja ota Hänen sovitustyö Golgatalla vastaan iloiten. Näin Jeesus antaa sinulle kaikki syntisi anteeksi, eikä muistele menneitä. Huomaat, kuinka rauha, rakkaus, ilo, syvenee etenevästi elämässäsi ja ympäristössäsi. Traumasi ovat sulaneet mitättömiksi. Et pelkää enää mitään, sillä olet Jumalan rakas lapsi, sillä paikalla, mihin sinut oli tarkoitettu.
- Anonyymi
Ei siihen synnintuntoja tarvita. Ihmisen luonne riittää. Joillakin sellainen on jo valmiiksi hyvä ilman Jeesusteluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen synnintuntoja tarvita. Ihmisen luonne riittää. Joillakin sellainen on jo valmiiksi hyvä ilman Jeesusteluja.
Luonnetta on, kun antaa pelastua - uskomalla Jumalanvoimaan.
Luonnetta on sekin, että kun ojanpohjalla olevalle tarjoaa leipää, sitten myös apua - pelastuakseen, niin vielä sanotaan, "kiitos ei! Mitä se Arska sanoo torilla, jos minä uskoon tulisin! Se ei sovi luonteelleni olla uskovainen. - Anonyymi
Nää sun jeesustelut on periaatteessa tekopyhyyttä ja tekopyhä ihminen ei ole yhtään parempi,kuin tavallinen johonkin uskova ihminen.
- Anonyymi
On se niin helppoa tuo sinulle, mutta minä en osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on eri asia. Itsensä kanssa pärjääminen toinen asia. Jos jälkimmäisen kanssa on ongelmia, niin Jeesuskaan ei ole siihen automaattinen laastari. Ongelmat eivät korjaannu uskovaiseltakaan ilman niiden tunnistamista ja työstämistä.
- Anonyymi
Joskys se vaatii vain enemmän ennen kuin antaa. Jouluklassikko Ihmeellinen on elämä kertoi sen taaskin. Itkin jälleen auvosta kun lopulta rahhaa tulikin ovista ja akkunoista. Sankari Harrykin tuli kotiin ja Vi ei edes lähtenyt. Joulu on ihmeellistä aikaa! Ota vain vastaan!
- Anonyymi
Vain tässä osuudessa helluntailaisia haukutaan. Selvä se. Ei esim. ministerit. Mutta helluntailaisuus tekee onnelliseksi hänet, jolle se sopii. On vanha sanonta. Tämän olen kokenut. Minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Sanoi Jeesus Kristus. Tämänkin olen kokenut. Olen miehistön jäsen.
- Anonyymi
>> En tajua mikä tarkoitukseni/tehtäväni tässä elämässä on? <<
Valitettava totuus on, että jopa osa uskovistakin saa kovemman elämän kuin toiset uskovat. Se vain on faktaa. Jumala ei siis anna ihmisten mittapuulla mitattuna meille tasapuolisesti. Itselläkin on vastoinkäymistä vastoinkäymisten jälkeen ollut. Kerran sitten kysyin Herralta elämän tarkoitusta. Hän vastasi, että tarkoitus on oppia rakastamaan.
Rakkaudestahan Jeesuksen käskyt nimenomaan juuri puhuvat. Ja tuon hänen peräänkuuluttamansa rakkauden kuuluisi näkyä elämässä nimenomaan rakkauden tekoina, ei siis vain jonain positiivisena rakkauden tunteena. Tätä rakastamisen läksyä sitten saamme kukin sen mukaan opiskella kuin Jumala katsoo meidän sitä läksyä tarvitsevan. Rakkasukäskyhän pitää sisällään kaikki muutkin käskyt, joten oppiaihe on erittäin laaja. Opiskella saa varmasti koko loppuelämänsä. Raamattu myös sanoo, että Jumala kasvattaa ja kurittaa meitä kuin lapsiaan, siis opettaa meitä kuuliaiseksi tahdolleen ja käskyilleen.
Muistaa kannattaa sekin, että rakkauskäskyyn/-läksyyn kuuluu myös Jumalan rakastaminen. Joten oletko mahtanut liukua jonnekin maailman suuntaan liiaksi, tai ruvennut vellomaan niissä ongelmissasi niin, että suhteesi Jeesukseen on jatkuvasti jossain taka-alalla...? Jeesushan käski laittaa itsensä etusijalle: etsimään ensin häntä, hänen kasvojaan ja Jumalan valtakuntaa, siis Jumalan tahtoa.
Sinun kannattaisi rukoilla, että Jumala soisi sinulle helpotuksen ja virvoituksen aikoja enemmän. Rukoushan on jo sitä Jumalan tahdon etsimistä ja tekemistä.
Siunausta sinulle jatkoon. - Anonyymi
Rukoilen, Herra, että armahtaisit ja antaisit aloittajalle kevyemmän elämän ja lisää ilonaiheita.
Samaa rukoilen kaikille muillekin, joilla elämä tuntuu liian raskaalta. Kiitos, Herra, että kuulet ja armahdat väsyneitä ja elämäänsä kyllästyneitä. Siunaa heitä. - Anonyymi
Jatkuvasti on tahallaan ja vähemmän tahallaan täällä helluntailaisia parjattu. Kylläpä tiedetään minnepäin kääntyä kun elämä vastustaa. Tiedän, tämä osuus on paljolti teatteria.
Tuo teksti voisi olla monen tuhannen ihmisen teksti.
Nykyään tuollaista on liian paljon ilmassa ja pahinta lie kun omat sukulaiset pettää.
Raamatun teksti lupaa vielä pahempia aikoja maailmaan ja ne tulee ja ne tulee tuhat kertaisina.
Jos kirjoittajan tyylistä voisi sanoa jotain niin voitonpuolella on ja ei pidä antaa periksi.
Ainoa tässä maailmassa kuka voi auttaa om Jeesus Kristus ja Hänen seurassaan kukaan ei ole yksin.
Samoin Hänen Rakkautensa meitä kohtaan on jotain niin mahtavaa ,että ei ole sanoja.
Sellainen Hän on ..vaatimaton Kuningasten Kuningas ,jonka hallussa on kaikkeus.
Ihmeellistä..Ihmeellistä..Avauksen tekijä kärsii ihan samasta asiasta kuin sinäkin.
Hänellä on kuitenkiin vielä jotain toivoa selviytymiseen.- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Avauksen tekijä kärsii ihan samasta asiasta kuin sinäkin.
Hänellä on kuitenkiin vielä jotain toivoa selviytymiseen.Entäs sinä peku? Käsittääkseni olet kokolailla toivoton tapaus. Inhimillisesti katsastaen
Pe.ku kirjoitti:
Avauksen tekijä kärsii ihan samasta asiasta kuin sinäkin.
Hänellä on kuitenkiin vielä jotain toivoa selviytymiseen.Minä työkseni kuntoutan pe.ku sinunlaisia vittuilijoita ,joidenka elämä on samaa monesti kuin se ruskea vessanpöntössä.
Sitä sinäkin olet ,mutta monet on saanut avun.
Elämässä on toivoa ,kun sen haluaa nähdä ,mutta itse voi asiaan paljon vaikuttaa.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Minä työkseni kuntoutan pe.ku sinunlaisia vittuilijoita ,joidenka elämä on samaa monesti kuin se ruskea vessanpöntössä.
Sitä sinäkin olet ,mutta monet on saanut avun.
Elämässä on toivoa ,kun sen haluaa nähdä ,mutta itse voi asiaan paljon vaikuttaa.Kertokaa sitten kun Pyhä Henki alkaa parantaa sairaita Suomessa , sitten kun herätys alkaa, kertokaa se, siihen asti voitte olla hipi hiljaa, niinkuin olettekin olleet jo vuosia,
- Jeesus ei varmaan tiedä Suomen tilannetta, koska täällä on niin hiljaista ja tapahtumatonta eloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertokaa sitten kun Pyhä Henki alkaa parantaa sairaita Suomessa , sitten kun herätys alkaa, kertokaa se, siihen asti voitte olla hipi hiljaa, niinkuin olettekin olleet jo vuosia,
- Jeesus ei varmaan tiedä Suomen tilannetta, koska täällä on niin hiljaista ja tapahtumatonta eloa.Päivi on esijohtaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertokaa sitten kun Pyhä Henki alkaa parantaa sairaita Suomessa , sitten kun herätys alkaa, kertokaa se, siihen asti voitte olla hipi hiljaa, niinkuin olettekin olleet jo vuosia,
- Jeesus ei varmaan tiedä Suomen tilannetta, koska täällä on niin hiljaista ja tapahtumatonta eloa.>> Kertokaa sitten kun Pyhä Henki alkaa parantaa sairaita Suomessa , sitten kun herätys alkaa, kertokaa se, siihen asti voitte olla hipi hiljaa, niinkuin olettekin olleet jo vuosia,
- Jeesus ei varmaan tiedä Suomen tilannetta, koska täällä on niin hiljaista ja tapahtumatonta eloa. <<
Tätä mieltä uskovat ovat, vaikka Herra on viime vuosina mm. pelastanut maahamme rynnänneitä muslimeja ison joukon eri puolilla Suomea. Mutta kun ei näy kirkasta valoa taivaasta leimahtamasta ja kansaa kaadu näiden uskoontulemisten yhteydessä, niin sitten ei joidenkin uskovien mielestä tapahdu yhtään mitään. - Anonyymi
>> Nykyään tuollaista on liian paljon ilmassa ja pahinta lie kun omat sukulaiset pettää.
Raamatun teksti lupaa vielä pahempia aikoja maailmaan ja ne tulee ja ne tulee tuhat kertaisina. <<
Juuri näin. Sen takia olisi nyt, niissä ahdistuksissa, missä tällä hetkellä on, löydettävä tie Jeesuksen luo ja opittava turvaamaan häneen, jotta suurimpien asioitten tullessa ei ala virittelemään itsetuhoajatuksia. Saati toteuttamaan sellaisia.
"Huuda minua avuksesi hädän päivänä", kehottaa raamattu. Ja jatkaa "niin minä tahdon auttaa sinua". Anonyymi kirjoitti:
- Jeesus ei varmaan tiedä Suomen tilannetta, koska täällä on niin hiljaista ja tapahtumatonta eloa.Suomessa on suuri luopumus ja se on antikristuksen aikaa.
Ei ole puhetta herätyksistä vaan tuhosta ja pimeydestä ennen Kristuksen saapumista.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Suomessa on suuri luopumus ja se on antikristuksen aikaa.
Ei ole puhetta herätyksistä vaan tuhosta ja pimeydestä ennen Kristuksen saapumista.Niin varmaan on antikristus taas. Jopa Johanneksen ilmestyksessä oli useampia antikristuksia jo 2000 vuotta sitten. Oletteko pohtineet onko niitä antikristuksia satoja ellei tuhansia kun niitä tuntuu olevan jokapaikassa. Raamatun mukaan niitä on vain yksi?
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan on antikristus taas. Jopa Johanneksen ilmestyksessä oli useampia antikristuksia jo 2000 vuotta sitten. Oletteko pohtineet onko niitä antikristuksia satoja ellei tuhansia kun niitä tuntuu olevan jokapaikassa. Raamatun mukaan niitä on vain yksi?
Noo..lue ja opi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan on antikristus taas. Jopa Johanneksen ilmestyksessä oli useampia antikristuksia jo 2000 vuotta sitten. Oletteko pohtineet onko niitä antikristuksia satoja ellei tuhansia kun niitä tuntuu olevan jokapaikassa. Raamatun mukaan niitä on vain yksi?
>> onko niitä antikristuksia satoja ellei tuhansia kun niitä tuntuu olevan jokapaikassa. Raamatun mukaan niitä on vain yksi? <<
Ei, kun raamatun mukaan nimenomaan on monta antikristusta!!! Ihan oikeasti, LUKEKAA sitä raamattua ITSE.
1. Joh. 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Viimeinen aika alkoi Kristuksen ajasta. Siitä asti ovat lopun ajan tapahtumat tasaisesti lisääntyneet ja antikristuksia ilmaantunut.
Ja kuka sitten on antikristus:
1. Joh. 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
1. Joh. 4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
Viimeinen antikristus on peto, pahin kaikista aikaisemmista, joka eksyttää ottamaan pedon merkinkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Kertokaa sitten kun Pyhä Henki alkaa parantaa sairaita Suomessa , sitten kun herätys alkaa, kertokaa se, siihen asti voitte olla hipi hiljaa, niinkuin olettekin olleet jo vuosia,
- Jeesus ei varmaan tiedä Suomen tilannetta, koska täällä on niin hiljaista ja tapahtumatonta eloa. <<
Tätä mieltä uskovat ovat, vaikka Herra on viime vuosina mm. pelastanut maahamme rynnänneitä muslimeja ison joukon eri puolilla Suomea. Mutta kun ei näy kirkasta valoa taivaasta leimahtamasta ja kansaa kaadu näiden uskoontulemisten yhteydessä, niin sitten ei joidenkin uskovien mielestä tapahdu yhtään mitään.Nyt meni siulla pahasti pieleen, en ole uskova. Sitä paitsi Pyhä Henki ei kaada ketään. Ei ainakaan Raamatussa.
- Anonyymi
Jaa, itse lähden yleensä lopusta vasta.
- Anonyymi
Ehkä Herra tarvitsee sinua, aloittaja, esikuvaksi ja auttajaksi muille, joilla on myös vaikeaa. Mikä sen parempi apu olisi muille ihmisille kuin vertaistuki eli henkilö, joka on itsekin kovia kokenut ja tietää omakohtaisesti, miltä se tuntuu, kun elämä potkii päähän.
- Anonyymi
Aina on toivoa ja aina on mahdollisuus hyvään.
Kun on vaikeaa, sitä on ehkäpä vaikea uskoa.
LS - Anonyymi
Olen itse Herralle sanonut, että jos omassa elämässäni ei näy sellaista Jumalaa mistä raamattu puhuu, niin en usko sellaiseen Jumalaan, mistä raamattu puhuu. Koska Herra raamatussa sanoo olevansa sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Tähän asti olenkin saanut nähdä Jumalan odottamatonta apua ja paranemisiakin.
Jokaisen elämässä on näitä omia "Punaisiameriä", jotka kaipaavat yliluonnollista avautumista, koska inhimmilliset keinot ovat lopussa. Vetoa siis Herraan, että hän tekee niin kuin sanassaan lupaa ja osoittaa omassa elämässäsi olevansa se, joka sanoo olevansa - kuten auttaja aivan verraton.- Anonyymi
Apu tulee vain harvoin sillä tavalla kuin ihminen itse haluaisi tai kuvittelee. Ihmisellä on taipumus hakea helppoja taianomaisia ratkaisuja. Jumalan maailmassa tärkeintä on se mitä tapahtuu ihmisen sisimmässä, eivät niinkään olosuhteet.
Elämänkokemukset toimivat myös kasvattajina. Eikä mielenrauha riipu loppupeleissä olosuhteista. Jotta siihen pääsee, on suostuttava luopumaan lapsellisista odotuksista, itsesäälistä ja katkeruudesta. Kun turhasta painolastista luopuu, niin voimat riittävät vaikeinakin aikoina päivä kerrallaan, ja ihmissuhteetkin paranevat.
- Anonyymi
Ja nyt aloittaja lopetat turhan kitinän, otat itsesi niskasta kiinni ja alat tehdä elämässäsi sitä, mitä oikeasti osaat ja mistä nautit. Älä pelkää, vaan tee ja toimi. Olkoon FEA uuden elämäsi motto - Fuck 'Em All!
- Anonyymi
Varmaan pahinta ja tyhmintä, mitä voi paljon kärsineelle sanoa, on että ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta turha kitinä. Esimerkiksi masentunut ei useinkaan saa tehtyä sitä ryhtiliikettä, jota ihmiset masentuneelta vaativat, vaan ryhdistäytyminen on taas uusi vaatimus, jota ei masentunut pysty täyttämään. Ja masentuu lisää.
Avuton tarvitsee auttajaa, jonka kanssa voi yhdessä lähteä liikkeelle. Jeesukselta saa voiman lähteä uuteen suuntaan. Hän voi myös lähettää ihmisen välikädekseen, joka auttaa siihen suuntaan konkreettisesti. Rukous ja muiden apu ovat avaimia. Jos aloittaja on uskova, kehotan kääntymään Jumalan ja muiden uskovien puoleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan pahinta ja tyhmintä, mitä voi paljon kärsineelle sanoa, on että ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta turha kitinä. Esimerkiksi masentunut ei useinkaan saa tehtyä sitä ryhtiliikettä, jota ihmiset masentuneelta vaativat, vaan ryhdistäytyminen on taas uusi vaatimus, jota ei masentunut pysty täyttämään. Ja masentuu lisää.
Avuton tarvitsee auttajaa, jonka kanssa voi yhdessä lähteä liikkeelle. Jeesukselta saa voiman lähteä uuteen suuntaan. Hän voi myös lähettää ihmisen välikädekseen, joka auttaa siihen suuntaan konkreettisesti. Rukous ja muiden apu ovat avaimia. Jos aloittaja on uskova, kehotan kääntymään Jumalan ja muiden uskovien puoleen.Väärin. Voivottelu jatkuu niin kauan, kunnes aloittajalle kasvaa edes jonkinlainen selkäranka. Heti, kun aloittaja hyväksyy itsensä juuri sellaisena kuin hän on, ensimmäinen nikama on paikallaan. Siitä on hyvä aloittaa. Aloittaja voi unohtaa "Jumalan ja muiden uskovien puoleen kääntymiset". Kuvitteelliset asiat eivät koskaan johtaneet mihinkään hyvään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Voivottelu jatkuu niin kauan, kunnes aloittajalle kasvaa edes jonkinlainen selkäranka. Heti, kun aloittaja hyväksyy itsensä juuri sellaisena kuin hän on, ensimmäinen nikama on paikallaan. Siitä on hyvä aloittaa. Aloittaja voi unohtaa "Jumalan ja muiden uskovien puoleen kääntymiset". Kuvitteelliset asiat eivät koskaan johtaneet mihinkään hyvään.
Oikein. On hyväksyttävä itsensä sellaisena kun on. Mitä tämä oikein tarkoittaa? Sitä että ei päästä ketään ulkopuolista määrittelemään mikä on mahdollisimman hyvä elämä juuri minulle. Jeesukseen uskovana voin vain suositella Jeesusta, mutta kukaan ei tule Isän luokse ,Jeesuksen, ainoan välimiehen kautta, jos sitä ei ole hänelle suotu. Jumala on valinnoissaan täysin vapaa, ihminen ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein. On hyväksyttävä itsensä sellaisena kun on. Mitä tämä oikein tarkoittaa? Sitä että ei päästä ketään ulkopuolista määrittelemään mikä on mahdollisimman hyvä elämä juuri minulle. Jeesukseen uskovana voin vain suositella Jeesusta, mutta kukaan ei tule Isän luokse ,Jeesuksen, ainoan välimiehen kautta, jos sitä ei ole hänelle suotu. Jumala on valinnoissaan täysin vapaa, ihminen ei.
Itsensä hyväksyminen on sitä, että ihmisellä on selkeä minä-käsitys. Uskonnot taas ovat pohjimmiltaan oman minänsä ulkoistamista ja roikkumista toisen talutusnuorassa. Kristinuskossa se on Jeesus, jumala tms. Sitten ihmetellään, kun mikää ei onnistu. Ihminen on vapaa tekemään aivan mitä haluaa, olipa toiminta moraalisesti oikein tai ei. Näin se vain menee, ei siihen mitään jumalia tarvita. Vai rukoiletko (kysyt lupaa) sinäkin aivan kaikkia asioita herraltasi? Ole nyt kerrankin rehellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsensä hyväksyminen on sitä, että ihmisellä on selkeä minä-käsitys. Uskonnot taas ovat pohjimmiltaan oman minänsä ulkoistamista ja roikkumista toisen talutusnuorassa. Kristinuskossa se on Jeesus, jumala tms. Sitten ihmetellään, kun mikää ei onnistu. Ihminen on vapaa tekemään aivan mitä haluaa, olipa toiminta moraalisesti oikein tai ei. Näin se vain menee, ei siihen mitään jumalia tarvita. Vai rukoiletko (kysyt lupaa) sinäkin aivan kaikkia asioita herraltasi? Ole nyt kerrankin rehellinen.
Elämä on elämää, ja tiedän Jumalan tietävän mitä elämiseen tarvitsen kyselemättäkin. Vapauteen Kristus minut vapautti. Olet tietenkin oikeassa että ihmisellä on periaatteellinen vapaus tehdä mitä haluaa. Jokaisella väärällä teolla on kuitenkin seurauksensa, ihmisen ulkoisesti hyvältä näyttävästä elämästä huolimatta. Ihminen on hyvä kulissien pystyttämisessä. Tiedät itsekin että kukaan jumalatonkaan tule onnelliseksi himoitessaan ja halutessaan ja ripustautuessaan asioihin. Ole nyt kerrankin rehellinen, vai voitko muka sanoa käsi sydämellä; en toivo mitään, en odota mitään, en halua mitään, olen siis vapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nimenomaan paljastaa sen, mikä ihminen oikeasti on. Ja alkaa sitten rakentaa terveempää minää, koska kaikki ovat enemmän tai vähemmän kieroon kasvaneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämä on elämää, ja tiedän Jumalan tietävän mitä elämiseen tarvitsen kyselemättäkin. Vapauteen Kristus minut vapautti. Olet tietenkin oikeassa että ihmisellä on periaatteellinen vapaus tehdä mitä haluaa. Jokaisella väärällä teolla on kuitenkin seurauksensa, ihmisen ulkoisesti hyvältä näyttävästä elämästä huolimatta. Ihminen on hyvä kulissien pystyttämisessä. Tiedät itsekin että kukaan jumalatonkaan tule onnelliseksi himoitessaan ja halutessaan ja ripustautuessaan asioihin. Ole nyt kerrankin rehellinen, vai voitko muka sanoa käsi sydämellä; en toivo mitään, en odota mitään, en halua mitään, olen siis vapaa.
Yrität sekoittaa ja mutkistaa asioita. Kaikella väärällä toiminnalla on tietenkin seuraukset, mutta kysehän ei ollut siitä. Kyse oli ja on edelleen ihmisen vapaudesta tehdä asioita, toimia ja ajatella itsenäisesti. Seuraukset ovat sitten erikseen. Huomaan, ettet vastannut kysymykseen (rukoiletko kaikkia asioita herraltasi), mutta kai voin vastata puolestasi: et tietenkään rukoile. Onhan Herrasi vapauttanut sinut näennäiseen vapauteen, antanut aavistuksen vapauden tunteesta. Mutta muiden uskovien tavoin et ole oikeasti vapaa, olet orja. Orja siksi, koska logiikkasi mukaan et toivo mitään. Herrasi on sinulle kaiken antanut, olet vapaa. Ihminen on vapaa ei sen takia, ettei toivo tai halua mitään. Ihminen on vapaa, koska se voi tavoitella kaikkia niitä asioita, olivatpa ne kuinka pikkuruisia, suuria tai tyhmiä tahansa, joista uskovat voivat vain haaveilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nimenomaan paljastaa sen, mikä ihminen oikeasti on. Ja alkaa sitten rakentaa terveempää minää, koska kaikki ovat enemmän tai vähemmän kieroon kasvaneita.
Jos ihminen tarvitsee mielikuvitusolentoa paljastamaan, mikä hän eli ihminen on, jotain on pahasti pielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrität sekoittaa ja mutkistaa asioita. Kaikella väärällä toiminnalla on tietenkin seuraukset, mutta kysehän ei ollut siitä. Kyse oli ja on edelleen ihmisen vapaudesta tehdä asioita, toimia ja ajatella itsenäisesti. Seuraukset ovat sitten erikseen. Huomaan, ettet vastannut kysymykseen (rukoiletko kaikkia asioita herraltasi), mutta kai voin vastata puolestasi: et tietenkään rukoile. Onhan Herrasi vapauttanut sinut näennäiseen vapauteen, antanut aavistuksen vapauden tunteesta. Mutta muiden uskovien tavoin et ole oikeasti vapaa, olet orja. Orja siksi, koska logiikkasi mukaan et toivo mitään. Herrasi on sinulle kaiken antanut, olet vapaa. Ihminen on vapaa ei sen takia, ettei toivo tai halua mitään. Ihminen on vapaa, koska se voi tavoitella kaikkia niitä asioita, olivatpa ne kuinka pikkuruisia, suuria tai tyhmiä tahansa, joista uskovat voivat vain haaveilla.
Sinulle on vastannut 2 eri ihmistä. Minun vastaukseni on, että rukoilen aivan kaikkea.
Herra on kuitenkin antanut myös valinnanvapauden eli voin valita myös sen, etten seuraa hänen neuvojaan. Mutta sillä on sitten omat seurauksensa. Herran ohjaus johtaa aina parhaimpaan lopputulokseen. Mutta voin iis valita myös oman tieni ja päästä sitten johonkin huonompaan lopputulokseen omin avuin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon luonnevikaisen tavoin käännät kaiken nurinniskoin. ” Orja siksi, koska logiikkasi mukaan et toivo mitään.” En minä itsestäni niin väittänyt, oletin sinun vastaavan kysymykseen. Et tietenkään vastaa koska joutuisit myöntämään olevasi himojesi ja halujesi orja. Minä olen Kristuksen Jeesuksen orja, ja se tuntuu hyvältä. Jeesukseen uskovana voin myös haluta pikkuruisia ja hölmöjä asioita, ja haaveilla kaikenlaaista. Joskus olen jotain saavuttanut, saavuttamattomista olen kiittänyt Jumalaa. Ne ovat paljastuneet joskus vuosienkin päästä asioiksi joiden kanssa olisin tullut vain hyvin onnettomaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle on vastannut 2 eri ihmistä. Minun vastaukseni on, että rukoilen aivan kaikkea.
Herra on kuitenkin antanut myös valinnanvapauden eli voin valita myös sen, etten seuraa hänen neuvojaan. Mutta sillä on sitten omat seurauksensa. Herran ohjaus johtaa aina parhaimpaan lopputulokseen. Mutta voin iis valita myös oman tieni ja päästä sitten johonkin huonompaan lopputulokseen omin avuin.Jos rukoilet aivan kaikkea herraltasi, olet edelleen se sama orja, josta kirjoitin. Orjuudesta ei ole ulospääsyä niin kauan, kun ulkoistaa omat tekemiset ja ajatukset, on vauvan tavoin riippuvainen hengellisestä tissistä. Jos pelkästään se, että ajattelee oletusarvoisesti epäonnistuvansa tai pääsevänsä huonompaan lopputulokseen on merkki itsensä aliarvioimisesta. Herrako sitä haluaa, että ihminen aliarvioi itsensä? Tässä yhteydessä tullaankin avauksen teemaan ja voin melkein väittää, että monesti uskovien masennus johtuu juuri siitä orjuudesta, josta kirjoitin. Jos ihminen ei pääse hengittämään vapaasti, se vähitellen tukehtuu (masentuu).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon luonnevikaisen tavoin käännät kaiken nurinniskoin. ” Orja siksi, koska logiikkasi mukaan et toivo mitään.” En minä itsestäni niin väittänyt, oletin sinun vastaavan kysymykseen. Et tietenkään vastaa koska joutuisit myöntämään olevasi himojesi ja halujesi orja. Minä olen Kristuksen Jeesuksen orja, ja se tuntuu hyvältä. Jeesukseen uskovana voin myös haluta pikkuruisia ja hölmöjä asioita, ja haaveilla kaikenlaaista. Joskus olen jotain saavuttanut, saavuttamattomista olen kiittänyt Jumalaa. Ne ovat paljastuneet joskus vuosienkin päästä asioiksi joiden kanssa olisin tullut vain hyvin onnettomaksi.
Vapaana ihmisenä voin myöntää virheeni, tai haluni, tai himoni. En koe niitä ongelmallisiksi, koska olen sinut itseni kanssa. Samaa ei voi sanoa uskovista, jotka kuvittelevat muiden olevan luonnevikaisia vain sen takia, että nämä seisovat jalat tukevasti maassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaana ihmisenä voin myöntää virheeni, tai haluni, tai himoni. En koe niitä ongelmallisiksi, koska olen sinut itseni kanssa. Samaa ei voi sanoa uskovista, jotka kuvittelevat muiden olevan luonnevikaisia vain sen takia, että nämä seisovat jalat tukevasti maassa.
En minäkään ilmassa leiju, niin mukavaa kuin se olisikin. Minä sen sijaan tunnen haluni ja himoni hyvin ongelmallisiksi ja haluaisin niistä eroon. Olisi hienoa viettää loppuelämä vapaana uskovaisena filosofina, joka tietää mikä ihmisen ongelma oikeasti on, kuitenkin pysytellen tavan kansan ongelmista kaukana omassa elämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään ilmassa leiju, niin mukavaa kuin se olisikin. Minä sen sijaan tunnen haluni ja himoni hyvin ongelmallisiksi ja haluaisin niistä eroon. Olisi hienoa viettää loppuelämä vapaana uskovaisena filosofina, joka tietää mikä ihmisen ongelma oikeasti on, kuitenkin pysytellen tavan kansan ongelmista kaukana omassa elämässä.
Itsearvioinnista on hyvä aloittaa. Kaikilla meillä on asioita tai mieltymyksiä, joista haluaisimme eroon. Näitä asioita voi ajatella vaikkapa herkkuina kaupan hyllyllä. Herkut näkyy, niitä voi melkein koskettaa, mutta jättää silti ostamatta/syömättä. Tähän mennessä en ole tarvinnut uskontoja perusasioiden ymmärtämiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsearvioinnista on hyvä aloittaa. Kaikilla meillä on asioita tai mieltymyksiä, joista haluaisimme eroon. Näitä asioita voi ajatella vaikkapa herkkuina kaupan hyllyllä. Herkut näkyy, niitä voi melkein koskettaa, mutta jättää silti ostamatta/syömättä. Tähän mennessä en ole tarvinnut uskontoja perusasioiden ymmärtämiseen.
Tosiasioiden tunnistaminen.
” Vapaana ihmisenä voin myöntää virheeni, tai haluni, tai himoni. En koe niitä ongelmallisiksi, koska olen sinut itseni kanssa.”
”Kaikilla meillä on asioita tai mieltymyksiä, joista haluaisimme eroon.”
Hieno loikka, ja lyhyessä ajassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasioiden tunnistaminen.
” Vapaana ihmisenä voin myöntää virheeni, tai haluni, tai himoni. En koe niitä ongelmallisiksi, koska olen sinut itseni kanssa.”
”Kaikilla meillä on asioita tai mieltymyksiä, joista haluaisimme eroon.”
Hieno loikka, ja lyhyessä ajassa.Ovatpa eräät uskovat kovin ymmärtämättömiä. Harmaita värisokeita lampaita, joilla on kova pätemisen tarve. Himoja ja mieltymyksiä on pilvin pimein erilaisia ja kaikkea ei voi eikä pidäkään laittaa samalle viivalle. Jos ei sen vertaa elämästä ymmärrä, niin silloin olisi ehkä parempi olla kokonaan kommentoimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatpa eräät uskovat kovin ymmärtämättömiä. Harmaita värisokeita lampaita, joilla on kova pätemisen tarve. Himoja ja mieltymyksiä on pilvin pimein erilaisia ja kaikkea ei voi eikä pidäkään laittaa samalle viivalle. Jos ei sen vertaa elämästä ymmärrä, niin silloin olisi ehkä parempi olla kokonaan kommentoimatta.
Niin niin, ensin niputetaan kaikki himot ja halut samaan koriin, ja myöhemmin huomataankin niitäkin olevan erilaisia joista erräät hyvinkin vahingollisia. Ongelma syntyykin siitä että ei ole mitään ongelmaa, kun puhutaan omista himoista, ja jos nyt kuitenkin onkin, niin yskovaiset on joka tapauksessa yksinkertaisia typeryksiä. Loistavaa logiikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niin, ensin niputetaan kaikki himot ja halut samaan koriin, ja myöhemmin huomataankin niitäkin olevan erilaisia joista erräät hyvinkin vahingollisia. Ongelma syntyykin siitä että ei ole mitään ongelmaa, kun puhutaan omista himoista, ja jos nyt kuitenkin onkin, niin yskovaiset on joka tapauksessa yksinkertaisia typeryksiä. Loistavaa logiikkaa.
On itsestään selvää, että kaikilla kolikoilla on vähintään kaksi puolta sekä lukemattomia värisävyjä. Joten en oikein ymmärrä, miksi esität edelleen tyhmää. Valaise minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On itsestään selvää, että kaikilla kolikoilla on vähintään kaksi puolta sekä lukemattomia värisävyjä. Joten en oikein ymmärrä, miksi esität edelleen tyhmää. Valaise minua.
Nöyrry Jumalan väkevän käden alle, niin Kristus sinua valaisee, ja ajan tullen korottaakin. Ei tämän maailman koronalla, vaan korottomalla. Ai kengän koroista puhut? En puhu, no antaa olla. Kun Kristus on valaissut, niin ymmärrät.
- Anonyymi
Vapaitten suuntien kokouksista on Jumalan läsnäolo kailkonnut ja siksi uskovaiset ovat manentuneet yms. Tässä tämä voima vaikuttaa ja uusistaa katsoja ja kuulijat. Kannatta katsoa tämä ohjelma, sillä siinä on vahva Pyhän Hengen vaikutus. https://www.youtube.com/watch?v=Mr1T9jt9UhM
- Anonyymi
Monella menee lujaa vain sen takia, että oma sielu meuhkaa kokouksissa. Mutta onhan niissä helluntaiseurakunnissa sentään Herran Henkikin vielä läsnä.
Rakas hyvis !
Monet tuli olla kateellisia sulle ja minulle kun me olemme niin kiusattuja ja haukuttuja ja siitä kannaattaa kiittää oikein kunnolla Herra joka on suonut niin Rakkaudellinen kuritus.
Job 34:26
Niinkuin jumalattomia hän kurittaa heitä julkisella paikalla,
Sananl. 13:24
Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.
>> >>Ja Jumala ei säästä vitsansa kun Hän lapsiansa kurittaa !!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hepr. 12:6
sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
Hepr. 12:10
Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.- Anonyymi
Herra on itselleni väittänyt, että jotkut uskovat todellakin kadehtivat sitä, että itselläni on niin monta vastoinkäymistä. Sillä sanoohan raamattu muun muassa, että:
"Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä"
Jos siis ei ole mitään kärsimyksiä ja koettelemuksia juurikaan ollut tms., ei oikein ole vielä päässyt osalliseksi Kristuksen seuraamisen kärsimyksistä. - Anonyymi
Höpö höpö Savis !
Sinä kärsit vain ja ainoastaan omien pahojen / väärien tekojesi vuoksi.
Mutta harhaisessa päässäsi käännät kaiken muiden viaksi ja syyksi.
Sinä et ole Jumalan asialla, vaan omalla asiallasi.
Vaikkakin kuvittelet siinä harhaisessa päässäsi ihan muuta.
Kyllä se tulee olemaan kova kolaus sinulle, kun lopulta Herra sanoo sinulle tähän tapaan:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö Savis !
Sinä kärsit vain ja ainoastaan omien pahojen / väärien tekojesi vuoksi.
Mutta harhaisessa päässäsi käännät kaiken muiden viaksi ja syyksi.
Sinä et ole Jumalan asialla, vaan omalla asiallasi.
Vaikkakin kuvittelet siinä harhaisessa päässäsi ihan muuta.
Kyllä se tulee olemaan kova kolaus sinulle, kun lopulta Herra sanoo sinulle tähän tapaan:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.>> Sinä kärsit vain ja ainoastaan omien pahojen / väärien tekojesi vuoksi. Mutta harhaisessa päässäsi käännät kaiken muiden viaksi ja syyksi. <<
Sinun filosofiasi mukaan ihminen on siis harhan vallassa ja kärsii ainoastaan omasta syystään. Näin ollen mm. pedofilian uhri, insestin uhri jne. ovat sinun filosofiasi mukaan "harhaisen päänsä takia kääntäneet asiat hyväksikäyttäjän syyksi, vaikka itse asiassa vika onkin heissä itsessään". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Sinä kärsit vain ja ainoastaan omien pahojen / väärien tekojesi vuoksi. Mutta harhaisessa päässäsi käännät kaiken muiden viaksi ja syyksi. <<
Sinun filosofiasi mukaan ihminen on siis harhan vallassa ja kärsii ainoastaan omasta syystään. Näin ollen mm. pedofilian uhri, insestin uhri jne. ovat sinun filosofiasi mukaan "harhaisen päänsä takia kääntäneet asiat hyväksikäyttäjän syyksi, vaikka itse asiassa vika onkin heissä itsessään".Voi hyvää päivää sentään.
Minä kirjoitin vain, että Savis kärsii omien pahojen tekojensa vuoksi.
En kirjoittanut, että kaikki niin tekevät.
Lue siis kunnolla edes se, mitä on kirjoitettu, niin ei tarvitse tälläisiä "olkinukkeja" alkaa vääntämään.
Eli suomeksi siis, jotta ei tarvitse alkaa tekemään tuollaisia tiodella liioiteltuja syytöksiä toisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Sinä kärsit vain ja ainoastaan omien pahojen / väärien tekojesi vuoksi. Mutta harhaisessa päässäsi käännät kaiken muiden viaksi ja syyksi. <<
Sinun filosofiasi mukaan ihminen on siis harhan vallassa ja kärsii ainoastaan omasta syystään. Näin ollen mm. pedofilian uhri, insestin uhri jne. ovat sinun filosofiasi mukaan "harhaisen päänsä takia kääntäneet asiat hyväksikäyttäjän syyksi, vaikka itse asiassa vika onkin heissä itsessään".Niin ja tässä on siis kaksi ihan eri asiaa:
15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
Nyt Saviksen kohdalla on kyse tuosta ensimmäisestä, eli hänen "kärsimyksensä" ovat itse aiheutettuja.
Savis siis itse väittää, että hän muka kärsii Kristuksen tähden, vaikka hän aiheuttaa ihan omilla toimillaan sen, että häntä monet joutuvat kehoittamaan ja nuhtelemaan hänen vääristä toimistaan ja harhaoppien levittämisestä sekä loppumattomien väärien todistusten eli valheisiin perustuvien syytöksien levittämisestä julkisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja tässä on siis kaksi ihan eri asiaa:
15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
Nyt Saviksen kohdalla on kyse tuosta ensimmäisestä, eli hänen "kärsimyksensä" ovat itse aiheutettuja.
Savis siis itse väittää, että hän muka kärsii Kristuksen tähden, vaikka hän aiheuttaa ihan omilla toimillaan sen, että häntä monet joutuvat kehoittamaan ja nuhtelemaan hänen vääristä toimistaan ja harhaoppien levittämisestä sekä loppumattomien väärien todistusten eli valheisiin perustuvien syytöksien levittämisestä julkisesti.Onko Savis väittänyt, että hän täällä on tullut vainotuksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Savis väittänyt, että hän täällä on tullut vainotuksi?
On hän väittänyt.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17218995/hyokkays-vai-vaino- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hän väittänyt.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17218995/hyokkays-vai-vaino-"Vaino" on kyllä jotain ihan muuta kuin jotain sanailua netin keskustelupalstalla. Varsinkin, jos on ensin itse aloittanut keskusteluketjun, johon sitten muut kommentoivat omilla vastakkaisilla kannanotoillaan.
Mutta kommentitkin voivat tietysti johtaa jopa vainoamiseen. Onhan sellaista vähäsen keskustelupalstoillakin, että joku tyrmätään jo pelkästään sen perusteella, mitä hän on ennen sanonut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaino" on kyllä jotain ihan muuta kuin jotain sanailua netin keskustelupalstalla. Varsinkin, jos on ensin itse aloittanut keskusteluketjun, johon sitten muut kommentoivat omilla vastakkaisilla kannanotoillaan.
Mutta kommentitkin voivat tietysti johtaa jopa vainoamiseen. Onhan sellaista vähäsen keskustelupalstoillakin, että joku tyrmätään jo pelkästään sen perusteella, mitä hän on ennen sanonut.Savis ei kuuna päivänä sanonut mitään järkevää, täysin turha valittaja. On siis oikeutettua, että Saviksen tapaiset itsensä korottajat potkitaan ulos pilaamasta ilmapiiriä ja jauhamasta harhojansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaino" on kyllä jotain ihan muuta kuin jotain sanailua netin keskustelupalstalla. Varsinkin, jos on ensin itse aloittanut keskusteluketjun, johon sitten muut kommentoivat omilla vastakkaisilla kannanotoillaan.
Mutta kommentitkin voivat tietysti johtaa jopa vainoamiseen. Onhan sellaista vähäsen keskustelupalstoillakin, että joku tyrmätään jo pelkästään sen perusteella, mitä hän on ennen sanonut.Se kertoo Saviksen touhusta paljon, kun hän itse kertoi, että hänet poistettiin FB:stäkin.
Kuinkahan monesta paikasta hänet on jo poistettu jatkuvan häiriköinnin vuoksi?
Tämä taitaa olla ainuita foorumeita jolta häntä ei ole bannattu ja siis ihan omasta syystä.
Mutta kaikkea tuota siis Savis itse väittää vainoksi Kristuksen tähden.
Huh huh sentään. Anonyymi kirjoitti:
Se kertoo Saviksen touhusta paljon, kun hän itse kertoi, että hänet poistettiin FB:stäkin.
Kuinkahan monesta paikasta hänet on jo poistettu jatkuvan häiriköinnin vuoksi?
Tämä taitaa olla ainuita foorumeita jolta häntä ei ole bannattu ja siis ihan omasta syystä.
Mutta kaikkea tuota siis Savis itse väittää vainoksi Kristuksen tähden.
Huh huh sentään.Eihän Rakas tarvitsee muuta kirjoittaa Pyhä Raamatusta.. samat Jaet mikä siinä on ja löytyy niinkuin Päivi Räsänen on löytänyt ,, niin on häirikkö ja sut poistetaan pakanasuomesta !!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Eihän Rakas tarvitsee muuta kirjoittaa Pyhä Raamatusta.. samat Jaet mikä siinä on ja löytyy niinkuin Päivi Räsänen on löytänyt ,, niin on häirikkö ja sut poistetaan pakanasuomesta !!
Nämä sanat ja tämä tyyli eivät ole Pyhästä Raamatusta:
" Lainvinkujat ovat liikeellä Jouluna. "
" Juhlitaan kunnolla Jeesuksen synttärit ja syödään kinkkua joka on kyllä Nam !!! "
Eli sinä ärsyttelet ihmisiä, niin ei uskovan tulisi toimia.
Gal. 5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme.
Sinä siis haastat riitaa ja ns. kaivat verta nenästäsi tuollaisilla aloituksilla ja provosoit toisia surutta, Sanan mukaan niin ei tulisi toimia, kuten edellä sanotaan.
Lisäksi tämä kuvastaa hyvin sinun toimintaasi, eli sanat ovat siis katkera riitaisuus ja kiivaus.
Ne eivät rakenna, eivätkä auta ketään, vaan aiheuttavat vain riitoja.
Sitä sinä siis teet, eli et kykene ketään auttamaan, vaan tuomitset vain ilman apua ja aiheutat riitoja vain.
Tässä kerrotaan ytimekkäästi se, mitä sinä teet:
13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
Tässä on myös tuo toinen vaihtoehto, jonka mukaan sinä Savis et toimi. - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Eihän Rakas tarvitsee muuta kirjoittaa Pyhä Raamatusta.. samat Jaet mikä siinä on ja löytyy niinkuin Päivi Räsänen on löytänyt ,, niin on häirikkö ja sut poistetaan pakanasuomesta !!
Rakastamme Savistakin. Mielipiteissä voi olla eroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole vain mistään mielipiteistä.
Kyse on Saviksen käytöksestä, siis käytöksestä.
Hän kaiken aikaa haastaa riitaa ja ärsyttelee muita, sellainen ei auta eikä rakenna ketään vaan aiheuttaa vain ongelmia.
Nämä ongelmat Savis sitten sysää muiden vikaksi ja syyksi ja väittää muiden vainoavan häntä itseään.
Sitten hän vielä kehtaa väittää niin, että häntä vainotaan Kristuksen tähden.
Vaikka oikeasti hän on itse sen omilla väärillä toimillaan aiheuttanut, mitä hän sitten saa vastineeksi. Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole vain mistään mielipiteistä.
Kyse on Saviksen käytöksestä, siis käytöksestä.
Hän kaiken aikaa haastaa riitaa ja ärsyttelee muita, sellainen ei auta eikä rakenna ketään vaan aiheuttaa vain ongelmia.
Nämä ongelmat Savis sitten sysää muiden vikaksi ja syyksi ja väittää muiden vainoavan häntä itseään.
Sitten hän vielä kehtaa väittää niin, että häntä vainotaan Kristuksen tähden.
Vaikka oikeasti hän on itse sen omilla väärillä toimillaan aiheuttanut, mitä hän sitten saa vastineeksi.Rakas kiusaaja ja syyttäjä !!
Kyllä mä kehtaan !!Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Rakas Jumala siitä !!!
https://www.youtube.com/watch?v=2x9lQhHjWIA&list=RD2x9lQhHjWIA&start_radio=1&rv=2x9lQhHjWIA&t=4Anonyymi kirjoitti:
Nämä sanat ja tämä tyyli eivät ole Pyhästä Raamatusta:
" Lainvinkujat ovat liikeellä Jouluna. "
" Juhlitaan kunnolla Jeesuksen synttärit ja syödään kinkkua joka on kyllä Nam !!! "
Eli sinä ärsyttelet ihmisiä, niin ei uskovan tulisi toimia.
Gal. 5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme.
Sinä siis haastat riitaa ja ns. kaivat verta nenästäsi tuollaisilla aloituksilla ja provosoit toisia surutta, Sanan mukaan niin ei tulisi toimia, kuten edellä sanotaan.
Lisäksi tämä kuvastaa hyvin sinun toimintaasi, eli sanat ovat siis katkera riitaisuus ja kiivaus.
Ne eivät rakenna, eivätkä auta ketään, vaan aiheuttavat vain riitoja.
Sitä sinä siis teet, eli et kykene ketään auttamaan, vaan tuomitset vain ilman apua ja aiheutat riitoja vain.
Tässä kerrotaan ytimekkäästi se, mitä sinä teet:
13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
Tässä on myös tuo toinen vaihtoehto, jonka mukaan sinä Savis et toimi.Totuus Rakas saa aikaan viha sinussa !!
Se on TOTUUS !!!
Kiivailija totuuden puolesta oli Paavali , Pietari ja Jeesus !!!
Tulta on Jeesus tullut heittämään sun päälle >>>
https://www.youtube.com/watch?v=CGhAPqWHpEg&list=RD2x9lQhHjWIA&index=3- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Rakas kiusaaja ja syyttäjä !!
Kyllä mä kehtaan !!Tässä se TAAS näkyy hyvin !
" kiusaaja ja syyttäjä"
Eli sanoma on TAAS se sama:
"Minua Savista vainotaan ja syytetään väärin, Kristuksen tähden"
Mitään vikaa ei Savis siis näe omassa toiminnassaan, vaan hän " Kyllä mä kehtaan !! "
- Anonyymi
Mitä vaikeaa elämä Suomessa on ? Töitä löytyy hyvin, todella hyvä terveydenhuolto. Uskovia ei vainota. Tämä osuus saa jättää omaan arvoonsa. UT on ollut suomeksi kansamme keskuudessa vuodesta 1548. Mitä valitat. Jeesus on edelleen elämän leipä.
- Anonyymi
Koska jostain muusta ei olisi siihen. Sinusta on. Ritari.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Kiitos Jumala sinusta Rakas Ritari !!
https://www.youtube.com/watch?v=eBi_L4tvo_4Aloittaja on Ritari,en suinkaan minä. Minulle ei ole suotu sentään niin suurta kunniaa.
- Anonyymi
"Enkä minäkin voi saada jotain hyvää"?
Vaikka olisit kuinka epäonnistunut maallisesta näkökulmasta (omaisuus, terveys, suhteet), sinulla on mahdollisuus saada se PARAS ASIA elämässä, jota kaipaat: henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen: Se tuo rauhan, onnen ja ilon elämääsi, jota etsit ja miljoona kertaa paremmin kuin mikään muu voi tarjota! Ja takaan, et tule katumaan päätöstä!- Anonyymi
Kyllä se elämä Jeesuksenkin kanssa on usein kaikkea muuta kuin rauhaa, onnea ja iloa. Varsinkin, jos jonkun kutsun olet saanut Herralta, johon hän sinua valmistaa.
Raamatun puhuma rauha, ilo ja onni tulevat nimenomaan siitä, että tietää olevansa pelastettu ja että auttaja on aina lähellä. Ei se siitä tule, että uskoontulon jälkeen kaikki asiat menisivät kuin vettä vain. Sellainen on valheellista julistusta. Kyllä minä ainakin olen suurissa vastoinkäymisissäni "kironnut syntymäpäivänikin" niin kuin Job. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se elämä Jeesuksenkin kanssa on usein kaikkea muuta kuin rauhaa, onnea ja iloa. Varsinkin, jos jonkun kutsun olet saanut Herralta, johon hän sinua valmistaa.
Raamatun puhuma rauha, ilo ja onni tulevat nimenomaan siitä, että tietää olevansa pelastettu ja että auttaja on aina lähellä. Ei se siitä tule, että uskoontulon jälkeen kaikki asiat menisivät kuin vettä vain. Sellainen on valheellista julistusta. Kyllä minä ainakin olen suurissa vastoinkäymisissäni "kironnut syntymäpäivänikin" niin kuin Job.Room. 8:1. Mutta kun me olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa Jeesuksen Kristuksen kautta. Näin ulkomuistista.
Anonyymi kirjoitti:
Room. 8:1. Mutta kun me olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa Jeesuksen Kristuksen kautta. Näin ulkomuistista.
Aivan Rakas !!
Mutta miten tulet vanhurskaaksi niin ettet syntiä enää tekisit ??
Hes. 18:9
vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on-hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.
Hes. 18:24
Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.
Hes. 18:26
Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.
Hes. 33:12
Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekeeAnonyymi kirjoitti:
Raamatun puhuma rauha, ilo ja onni tulevat nimenomaan siitä, että tietää olevansa pelastettu ja että auttaja on aina lähellä. Ei se siitä tule, että uskoontulon jälkeen kaikki asiat menisivät kuin vettä vain. Sellainen on valheellista julistusta. Kyllä minä ainakin olen suurissa vastoinkäymisissäni "kironnut syntymäpäivänikin" niin kuin Job.Näin se on Rakas !!
Monen kärsimyksien ja kurituksien kautta mennään Taivaaseen. Kirjoitti Paavali vaikka oli välillä hyviä päiviä.. Ja kaikkiin oli tottunut kirjoitti hän..
Jumalattomat taas jotka Jumala ei kutsuu ja vetää saa elää Rauhallinen hyvä elämä monesti,, jota saarnaaja kovasti ihmetteli !!!
- Anonyymi
En ole luterilainen, enkä edes hellari, mutta rovasti Olavi Peltolalla, joka on entinen hellari, nykyinen evlut, on aika hyviä sielunhoidollisia kirjoituksia ja puheita nettisivuilaan:
Kärsimys ja Jumala
https://rovasti.fi/node/324
Mistä apu kun elämästä tuntuu katoavan kaikki tarkoitus
https://rovasti.fi/node/282
Puheet
https://rovasti.fi/puheet1 Ap. t. 14:22
ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan"- Anonyymi
> En tajua mikä tarkoitukseni/tehtäväni tässä elämässä on?
No, sinulla on vapaus valita. itse suosittelen sitä, että rakastat kuten Raamattu opettaa.
"Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
Room. 13:8-10
> Ei elämässäni ole oikeastaan mitään valoa.
Totuus on valkeus.
"Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys
keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."
1 Joh. 1:6-7 - Anonyymi
Gal.5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Jaak.2:8-9 Vaan jos täyttätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te hyvin teette; mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille. että olette lainrikkojia. 5Moos.1:17. 16:19-22
- Anonyymi
Normaalia settiä, itse kartan ihmisiä viihdyn omissa oloissa toki kiirettä pukkaa perheen, urheilun ja työn parissa.
Ihminen on ihmiselle susi miksi hakeutua petojen seuraan. Eurakunta ei mielestäni tai sillä ei ole velvoitetta toimia kaveri - tai ystäväpalveluna. Turha siitä on valittaa. Joka kolmad on yksinäinen se vain pitää hyväksyä.Rakas Anonyymi !!
Ihminen on ihmiselle susi joka ei ole Oikeassa uskossa eikä vaella niinkuin Kristus vaelsi eikä ole myöskään Kristuksen tuoksu !!!- Anonyymi
>> ei ole velvoitetta toimia kaveri - tai ystäväpalveluna <<
Kyllä on potaskaa raamatun sanana valossa tämä väite. Ei raamatussa tietysti miksikään senssifirmaksi kehoteta ryhtymään, mutta käytännön tasolle ulottuvasta lähimmäisenrakkaudesta kyllä puhutaan, hyvän tekemisestä erityisesti muille uskoville jne. Opetuslapsetkin kokoontuivat päivittäin yhdessä vielä ensimmäisen seurakunnan aikoina, joten kyllä kauas on menty aitokristillisyydestä ja keskinäisestä rakkaudesta. Ja sinunkin kommenttisi sen osoittaa kirkkaasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> ei ole velvoitetta toimia kaveri - tai ystäväpalveluna <<
Kyllä on potaskaa raamatun sanana valossa tämä väite. Ei raamatussa tietysti miksikään senssifirmaksi kehoteta ryhtymään, mutta käytännön tasolle ulottuvasta lähimmäisenrakkaudesta kyllä puhutaan, hyvän tekemisestä erityisesti muille uskoville jne. Opetuslapsetkin kokoontuivat päivittäin yhdessä vielä ensimmäisen seurakunnan aikoina, joten kyllä kauas on menty aitokristillisyydestä ja keskinäisestä rakkaudesta. Ja sinunkin kommenttisi sen osoittaa kirkkaasti.En ole alkuperäinen urheilija enkä edes perheellinen, mutta muuten olen hänen kanssa samoilla linjoilla. Ei mihinkään seurakuntaan kuuluminen, edes saviksen täydellisten seurakuntaan, tee ihmisestä kotenkin parempaa. Samanlaisia ihmisiä keskimäärin kuin kaikki muutkin. En viihdy ”tämän maailman” ihmisten seurassa miksi sitten viihtyisin uskovaistenkaan? Samanlaisia ihmisiä hyveineen ja paheineen, niin kuin minäkin. Kun en pidä itsestänikään miksi pitäisin muistakaan?
- Anonyymi
Nämä nyt kirjottaa joka paikkaan nuita mooses potenssiin kaksi lauseita mooses meni ja heilutti sauvaa 😂😂 ja avotkts. Tuo tämän yllä oleva.
- Anonyymi
Se on totta uskovaisen elämä voi olla rankempaa kuin alhaisimman murhaajan ja ryövärin, Ihmiset on susia siksi joskus oma reviiri on hyvä. Oma mielipide. Toki ihmisille kannattaa puhua ja vaihtaa kuulumisia.
Jos kumppanin löytö on vaikeaa mene ulkomaiselle deitti sivustolle ja tuo aasialainen katolilainen tänne pitää sinut kiireisenä. Kovia uskovaisia jotkut.. ota rumin ja mukavin,- Anonyymi
Niin se ei muita kiinnosta.. saat pitää rakkaasi..
Aivan Rakas !!
Tuhat ja sata parempi kuin uuskarismaattinen vouhuttaja ,, joka on viemäs sut väärään henkeen ,,, joka menee alaspäin ja sinut mukaan !!- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Aivan Rakas !!
Tuhat ja sata parempi kuin uuskarismaattinen vouhuttaja ,, joka on viemäs sut väärään henkeen ,,, joka menee alaspäin ja sinut mukaan !!Ai se roomalaiskatolinen aasialainen rakas?
Anonyymi kirjoitti:
Ai se roomalaiskatolinen aasialainen rakas?
Kyllä Rakas !!
Koska aasialainen roomalaiskatolinen naisella ei ole henki ollenkaan.
Paitsi jos ei ole käynyt niin hyvin,, että on löytänyt ja ottanut Jeesusta vastaan ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497