Hengellinen paasto

Onko vinkkejä? Joulu on ohi. Minun kohdalla. Tulipa syötyä. Röyh, anteeksi.
Haluaisin lähemmäs luojaa, jeesusta.
Nykyisin vaan mietin Millenniumin aikaista ihmettäni. Kiittelen Jumalaa siitä kuin varmistaakseni että en enää sairastu. On tunne ettei Jumala paranna enää ketään.
Paitsi fyysisesti tarvitsen laihdutuskuurin. Niin myös hengellisesti.. Janoan. On syntejä joista myös tahdon irti.
Mitä tähän sanoo Sofia? Entä ls? Onko älässä palstalla? Onko tupakkalakko pitänyt?

51

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tohversson on tarkemmin ristan kans perillä

      • Kuka on tohversson? Joku tonttu? Ja mikä on rista? Ritsa?


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Kuka on tohversson? Joku tonttu? Ja mikä on rista? Ritsa?

        Rajoitat vain taikausko imuroimista siitä satukirjastasi, todellisessa maailmassa riittää ihmeteltävää. 10 km per päivä lunnon ihmeitä seuraten, niin elopainokin korjaantuu kohdalleen.


    • Anonyymi

      Tässä Raamatun ohje paastoamiseen:

      Jesaja 58
      5 Tällainenko on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?
      6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
      7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
      8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
      9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
      10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
      11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.

      • auroraboreallis

        Kiitoksia raamatun kohdasta. Vaikka kyllä mä tähänkin asti olen parhaani mukaan ihmisiä auttanut.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitoksia raamatun kohdasta. Vaikka kyllä mä tähänkin asti olen parhaani mukaan ihmisiä auttanut.

        Sen Raamatunpaikan ydin ei ole se antaminen, vaan se, että uskova pyrkii toimimaan parhaansa mukaan päivittäin ja hetkittäin Jumalan tahdossa, eli etsii kaiken aikaa Jumalan tahtoa kokonaisvaltaisesti elämäänsä.

        Siis jos ymmärrät vaikka hyvän parisuhteen kautta, niin rakastunut ihminen pyrkii täyttämään kaikki puolisonsa halut ja tarpeet ja etsii siis aktiivisesti sitä, miten miellyttää ja pitää hyvänä toista ja toteuttaa tämän toivomuksia mahd. täydellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen Raamatunpaikan ydin ei ole se antaminen, vaan se, että uskova pyrkii toimimaan parhaansa mukaan päivittäin ja hetkittäin Jumalan tahdossa, eli etsii kaiken aikaa Jumalan tahtoa kokonaisvaltaisesti elämäänsä.

        Siis jos ymmärrät vaikka hyvän parisuhteen kautta, niin rakastunut ihminen pyrkii täyttämään kaikki puolisonsa halut ja tarpeet ja etsii siis aktiivisesti sitä, miten miellyttää ja pitää hyvänä toista ja toteuttaa tämän toivomuksia mahd. täydellisesti.

        Mistä sitä Jumalan tahtoa tietää muuten kuin lukemalla Raamattua? Tämän tiesi jo pieni poikani viisivuotiaana.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mistä sitä Jumalan tahtoa tietää muuten kuin lukemalla Raamattua? Tämän tiesi jo pieni poikani viisivuotiaana.

        Viisivuotiaasi tiesi miten täyttää puolison halut...?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viisivuotiaasi tiesi miten täyttää puolison halut...?

        Ei vaan minä höperehdin hänelle siitä miten Jumala puhuu, ja poika oikaisi minua ettei se Jumala puhu kuin raamatun lehdillä.
        Oli kai kuullut sen joltain sisareltani(seurakuntalaiselta).
        Aikoinaan Jumala tuntui olevan läheisempi kuin nykyään ja mielelläni Häneen ja Hänen tahtoonsa uudelleen rakastuisin .. En vain tiedä mistä aloittaa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei vaan minä höperehdin hänelle siitä miten Jumala puhuu, ja poika oikaisi minua ettei se Jumala puhu kuin raamatun lehdillä.
        Oli kai kuullut sen joltain sisareltani(seurakuntalaiselta).
        Aikoinaan Jumala tuntui olevan läheisempi kuin nykyään ja mielelläni Häneen ja Hänen tahtoonsa uudelleen rakastuisin .. En vain tiedä mistä aloittaa.

        Kertoo paljon sekä pojasta että sinusta tuo pojan ymmärrys ja sinun ymmärtämättömyytesi.

        Hyvä kun otit opin fiksulta pojalta vastaan.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei vaan minä höperehdin hänelle siitä miten Jumala puhuu, ja poika oikaisi minua ettei se Jumala puhu kuin raamatun lehdillä.
        Oli kai kuullut sen joltain sisareltani(seurakuntalaiselta).
        Aikoinaan Jumala tuntui olevan läheisempi kuin nykyään ja mielelläni Häneen ja Hänen tahtoonsa uudelleen rakastuisin .. En vain tiedä mistä aloittaa.

        Enpä osaa neuvoa tarkemmin kuin täällä on jo neuvottu. Omakin suhde on kuin haalea peruna tällä hetkellä. Paljot pettymykset ja vastoinkäymisten vuodet ovat olleet kuin Joosefin 7 laihaa lehmää.

        Tiedän kyllä kokemuksesta, että rukousta ja sanan lukemista jatkamalla palo löytyisi, mutta olen väsynyt poukkoiluun hoosiannan ja helvetin välillä. Elämä on siis ollut sitä, että kun saa uskonelämästä taas otteen, niin kohta taas lyödään maahan jollain epämiellyttävällä kokemuksella.

        Odottelenkin nyt sitten lähinnä Jumalan siirtoa.


    • Anonyymi

      Luojaa Jeesusta lähemmäs pääsee parhaiten, kun ottaa sanasta kiinni niin, että sana tulee lihaksi eli toteuttaa hänen neuvojaan elävässä elämässään ja kulkee rukoillen.

      Joskus paasto ilman ravintoa voi olla Jumalan tahto ja jopa kehotus. Olen itse kerran paastonnut Herran kehotuksesta.

      UT:ssa paastosta ei ole tehty mitään varsinaista numeroa tai rituaalia, se kulkee ikään kuin luonnollisena osana mukana uskonelämässä. ja Jumalan palveluksessa.

      Itse olen usein syömättä ennen päivää. En itse edes ajatellut sitä paastona, ennen kuin Pyhä Henki siitä minulle huomautti, että kyllä se on paastoa hänen silmissään. Paasto voidaan siis toteuttaa myös hyvin luonnollisesti ja yrittämättä.

      • Niin. Mä olen varma että Jeesus tahtoo mun paastoavan. Ja juurikin siksi koska olen luisunut takaisin maalliseen ajattelutapaan.
        Minä kyllä uskon Jumalaan, mutta rauha ja ilo on hengellisesti poissa.
        Tunnen perusturvallisuutta ja olen iloinen esim.ystävistä, lapsista jne. mutta tahtoisin tuntea taas eläväni uskonelämää.
        Seurakunnan kokouksessa tunnen pyhän Hengen, mutta olen niitäkin käyntejä supistunut kerran viikossa jotta välini seurakuntalaisiin on pysynyt hyvinä.
        Lisäksi koko joulukuu on ollut mässäilyä ja laiskottelua johon myöskin tiedän paaston olevan lääke. Se ois hyvä alku terveemmille elämäntavoille. Uskon senkin olevan Jumalan tahto.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niin. Mä olen varma että Jeesus tahtoo mun paastoavan. Ja juurikin siksi koska olen luisunut takaisin maalliseen ajattelutapaan.
        Minä kyllä uskon Jumalaan, mutta rauha ja ilo on hengellisesti poissa.
        Tunnen perusturvallisuutta ja olen iloinen esim.ystävistä, lapsista jne. mutta tahtoisin tuntea taas eläväni uskonelämää.
        Seurakunnan kokouksessa tunnen pyhän Hengen, mutta olen niitäkin käyntejä supistunut kerran viikossa jotta välini seurakuntalaisiin on pysynyt hyvinä.
        Lisäksi koko joulukuu on ollut mässäilyä ja laiskottelua johon myöskin tiedän paaston olevan lääke. Se ois hyvä alku terveemmille elämäntavoille. Uskon senkin olevan Jumalan tahto.

        Etkös sä ole näitä liberaaleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sä ole näitä liberaaleja.

        Pikkulapsi opettaa perusasioita, joita höpölaarit eivät opeta. Heillä on 2020 eksytyskäännös, joka on superröyhkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkulapsi opettaa perusasioita, joita höpölaarit eivät opeta. Heillä on 2020 eksytyskäännös, joka on superröyhkeä.

        Mikä on 2020 eksytyskäännös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on 2020 eksytyskäännös?

        Parempi kun et sellaiseen koske!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi kun et sellaiseen koske!

        Voit olla varma, etten koske, koska en edes tiedä, mikä sellainen on!!!!


    • Anonyymi

      Minulla oli tämä ystäväni ja mietin tässä, että onkohan kuin Aurorab.? Olin ilkeä ja odotin kuitenkin ystävyytemme voivan jatkua tai olla myös toisen osalta niin että hän hyväksyisi minut sellaisena kuin olin tai ehkä hyväksyi mutta lähelläni ei ollut hyvä olla, ehkä olin häntä kohtaan arvaamaton ja vaikutin pinnalliselta ja itsekkäältä. Nyt sitten maksan sen hinnan että hän huomasi että olen toivoton tapaus joka hänen mielestään ei pystyisi mielenmuutokseen. Olisin toivonut että hän olisi nähnyt minut luotettavana ja ihmisenä, jota ei kannata elämästään menettää.

      Sinä luulet Aurora että jaksan porttuiluja? Onneksi ollaan edes palstalla. Ei se silti kivalta tunnu, jos ulkomuodosta naljaillaan. Kehut itseäsi hyvännäköiseksi tai niin olet joskus kehaissut palstalla muistaakseni, se ei ehkä aina näy sisimmässä tai niin koen, ei toisten ihmisten painoasioista ruukata meuhkata ivallisesti...aina saat meiltä silti anteeksi.

      Olen ollut noin kuukauden polttamatta.

      LS

      • Anonyymi

        Olinkohan...pottuiluja...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olinkohan...pottuiluja...

        Halleluja 🙌 🤣! Hieno saavutus! Sinä voisit potkuilla minulle, koska mä oon ollut polttamatta vasta tänään... 😯.. Ja ylipainoa 11kg😕🙁😠
        Mutta nyt lähtee muuten läski! Uusi vuosi uudet kujeet.. Olen hoitajallenikin uhonnut että-1kg per viikko... Saas nähdä..


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Halleluja 🙌 🤣! Hieno saavutus! Sinä voisit potkuilla minulle, koska mä oon ollut polttamatta vasta tänään... 😯.. Ja ylipainoa 11kg😕🙁😠
        Mutta nyt lähtee muuten läski! Uusi vuosi uudet kujeet.. Olen hoitajallenikin uhonnut että-1kg per viikko... Saas nähdä..

        No Aurora minussa on ylipainoa kuin kaksinkertaisena LS:nä. En vielä sentään ole se kolmesataa kiloinen kuitenkaan, vaikka se nykyinen paino kaksinkertaistaisiinkin. Eli olet ihan varmasti siro ja sopusuhtainen ja kauniskin ulkoisesti. Vanhemmiten useimmilla meistä on jonkin verran tullut ylipainoakin. Se kymmenen kiloa ei tee sinusta vähemmän nättiä, toki puhutaan terveysriskeistä, mutta sanoisin että tuolla määrällä ne ovat vielä varsin pienet. Toki saa laihduttaa ja se voi olla aina hyväksi, mutta älä liikaa stressaa moisesta.. tiedän että stressaat sillä oikeasti...mutta minun näkövinkkelistä turhaan. En tosin tiedä miksi hoitajalla käyt, diabetes ja siksikö paino iso tekijä hoidossa?

        Niin, se on hyvä saavutus kuukausi polttamatta.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Halleluja 🙌 🤣! Hieno saavutus! Sinä voisit potkuilla minulle, koska mä oon ollut polttamatta vasta tänään... 😯.. Ja ylipainoa 11kg😕🙁😠
        Mutta nyt lähtee muuten läski! Uusi vuosi uudet kujeet.. Olen hoitajallenikin uhonnut että-1kg per viikko... Saas nähdä..

        Tuosta tupakasta. Uskon oikeasti kyllä että se ei ole minun saavutuksesta kiinni, minun ei ole oikeastaan tarvinnut paljoa tehdä muuta itse kuin olla ostamatta ja polttamatta, vieroituoireet ja isoimmat tupakanhimot Jumala otti pois, muutaman kerran on käynyt mielessä tupakka niin, että tilanne on ollut stressaava, että siinä tilanteessa normaalisti...mutta sekin on mennyt äkkiä ohi. Se miksi Jumala ei tee ruokaa kohtaan jotain sellaista sisäistä muutosta, että se automaattisesti muuttaisi jotain niin en tiedä ja voi olla ettei kaikkea kaikki osakseen saa

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta tupakasta. Uskon oikeasti kyllä että se ei ole minun saavutuksesta kiinni, minun ei ole oikeastaan tarvinnut paljoa tehdä muuta itse kuin olla ostamatta ja polttamatta, vieroituoireet ja isoimmat tupakanhimot Jumala otti pois, muutaman kerran on käynyt mielessä tupakka niin, että tilanne on ollut stressaava, että siinä tilanteessa normaalisti...mutta sekin on mennyt äkkiä ohi. Se miksi Jumala ei tee ruokaa kohtaan jotain sellaista sisäistä muutosta, että se automaattisesti muuttaisi jotain niin en tiedä ja voi olla ettei kaikkea kaikki osakseen saa

        LS

        Juu, sulla on kaikki syyt olla tyytyväinen itseesi. Eikä se ylipaino tarkoita sitä että ei voi si olla viehättävä.
        Tosi upea todistus sulla melkein uskoontulon jälkeen.. Tupakanpolton lopetus.. Entä alkoholi, et oo tainnut sitä ottaa aiemminkaan paljon? Kun sulla on vielä ne pienet lapset.
        Mulla on tuki teekoossa ihan vaan veriarvojen(kolesteroli, rasva-arvot, ja glukoosi) seurantaa varten. Vähän oon saanu benecolin (juotava jogurtti) avulla kolesterolia alas.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu, sulla on kaikki syyt olla tyytyväinen itseesi. Eikä se ylipaino tarkoita sitä että ei voi si olla viehättävä.
        Tosi upea todistus sulla melkein uskoontulon jälkeen.. Tupakanpolton lopetus.. Entä alkoholi, et oo tainnut sitä ottaa aiemminkaan paljon? Kun sulla on vielä ne pienet lapset.
        Mulla on tuki teekoossa ihan vaan veriarvojen(kolesteroli, rasva-arvot, ja glukoosi) seurantaa varten. Vähän oon saanu benecolin (juotava jogurtti) avulla kolesterolia alas.

        No ei se ole uskoontulon jälkeen, siihen mahtuu kaikenlaista, ihminen ei tule uskoon ja ole veti valmis.

        .. ei Jeesuksessa ole syntiä, saamme vapautuksen sen palkasta, mutta yhä olemme erehtyväisiä, voimme painia samojen ongelmien kanssa kuin kuka hyvänsä.

        Jeesus on ilmoittanut itsestään minulle jo vuosia sitten, silti matkan varrella on ollut epäilyksiä, pimeyttä, kiviä, lankeamusta.. usko on matka, jossa tarkoitus on voittaa voittokruunu. Vaikka olisimme erehtyväisiä, tarkoitus ei ole jäädä rapakkoon kärsimään, vaan uskoa ja luottaa Jumalaan, Jumala antaa koettelemusten kautta myös todistuksen itsestään, on vain nähtävä, milloin luotti itseensä ja omaan voimaan ja milloin alkoi nähdä, että mikään ei ole sattumaa.

        Se ei ole minun tekoni, eikä minulla ole syytä luulla, että itse olisin pystynyt tupakan himoa vastustamaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se ole uskoontulon jälkeen, siihen mahtuu kaikenlaista, ihminen ei tule uskoon ja ole veti valmis.

        .. ei Jeesuksessa ole syntiä, saamme vapautuksen sen palkasta, mutta yhä olemme erehtyväisiä, voimme painia samojen ongelmien kanssa kuin kuka hyvänsä.

        Jeesus on ilmoittanut itsestään minulle jo vuosia sitten, silti matkan varrella on ollut epäilyksiä, pimeyttä, kiviä, lankeamusta.. usko on matka, jossa tarkoitus on voittaa voittokruunu. Vaikka olisimme erehtyväisiä, tarkoitus ei ole jäädä rapakkoon kärsimään, vaan uskoa ja luottaa Jumalaan, Jumala antaa koettelemusten kautta myös todistuksen itsestään, on vain nähtävä, milloin luotti itseensä ja omaan voimaan ja milloin alkoi nähdä, että mikään ei ole sattumaa.

        Se ei ole minun tekoni, eikä minulla ole syytä luulla, että itse olisin pystynyt tupakan himoa vastustamaan.

        LS

        Siis heti uskoontulon jälkeen niinkuin luulet. .


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu, sulla on kaikki syyt olla tyytyväinen itseesi. Eikä se ylipaino tarkoita sitä että ei voi si olla viehättävä.
        Tosi upea todistus sulla melkein uskoontulon jälkeen.. Tupakanpolton lopetus.. Entä alkoholi, et oo tainnut sitä ottaa aiemminkaan paljon? Kun sulla on vielä ne pienet lapset.
        Mulla on tuki teekoossa ihan vaan veriarvojen(kolesteroli, rasva-arvot, ja glukoosi) seurantaa varten. Vähän oon saanu benecolin (juotava jogurtti) avulla kolesterolia alas.

        Ei ole muodostunut koskaan alkoholiriippuvuutta.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu, sulla on kaikki syyt olla tyytyväinen itseesi. Eikä se ylipaino tarkoita sitä että ei voi si olla viehättävä.
        Tosi upea todistus sulla melkein uskoontulon jälkeen.. Tupakanpolton lopetus.. Entä alkoholi, et oo tainnut sitä ottaa aiemminkaan paljon? Kun sulla on vielä ne pienet lapset.
        Mulla on tuki teekoossa ihan vaan veriarvojen(kolesteroli, rasva-arvot, ja glukoosi) seurantaa varten. Vähän oon saanu benecolin (juotava jogurtti) avulla kolesterolia alas.

        Sillä ei pidä loppuviimein olla sinulle tai muille merkitystä, paljonko painan tai minkä näköinen olen. Olen mitä olen. Unelmani on, kulkea Jumalan voimassa, oli sitten kehoni ja ulkomuotoni mitä ovat niin...kun kuljen Jumalan voimassa, voin olla kuin Hän on....ja minä rakastan Häntä, Jeesusta. Ihminen janoaa Henkeä. Ja jos on jano, se merkitsee sitä, että matkaa on hänellä vielä.

        Miksi kaipaan ystävääni. Hänessä ollen Jeesus, mutta se on myös minussa, joten periaatteessa, kaipaukseni olisi janoa ja turhaa. Kaipaisin henkeä joka jo on minussa ja miksi kaivata jotain mikä jo minä olen. Minä olen Hän, Hän on Hän, me kaikki olemme Hän. Ja jos sitä ei näe, ei ole perillä vielä. Me olemme kaikki yhdessä Jeesus...koko ruumis.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei pidä loppuviimein olla sinulle tai muille merkitystä, paljonko painan tai minkä näköinen olen. Olen mitä olen. Unelmani on, kulkea Jumalan voimassa, oli sitten kehoni ja ulkomuotoni mitä ovat niin...kun kuljen Jumalan voimassa, voin olla kuin Hän on....ja minä rakastan Häntä, Jeesusta. Ihminen janoaa Henkeä. Ja jos on jano, se merkitsee sitä, että matkaa on hänellä vielä.

        Miksi kaipaan ystävääni. Hänessä ollen Jeesus, mutta se on myös minussa, joten periaatteessa, kaipaukseni olisi janoa ja turhaa. Kaipaisin henkeä joka jo on minussa ja miksi kaivata jotain mikä jo minä olen. Minä olen Hän, Hän on Hän, me kaikki olemme Hän. Ja jos sitä ei näe, ei ole perillä vielä. Me olemme kaikki yhdessä Jeesus...koko ruumis.

        LS

        Itseasiassa tarvitsemme toisiamme, koko ruumis ollen Hän. Vain koko ruumis on kokonainen. .kuten oikea käsi voi olla ilman vasenta. Jeesus on kuitenkin kaiken pää. Vaikka koko ruumis on Hän itse.

        Ja jos tätä ei tiedä, ei ole vielä perillä

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu, sulla on kaikki syyt olla tyytyväinen itseesi. Eikä se ylipaino tarkoita sitä että ei voi si olla viehättävä.
        Tosi upea todistus sulla melkein uskoontulon jälkeen.. Tupakanpolton lopetus.. Entä alkoholi, et oo tainnut sitä ottaa aiemminkaan paljon? Kun sulla on vielä ne pienet lapset.
        Mulla on tuki teekoossa ihan vaan veriarvojen(kolesteroli, rasva-arvot, ja glukoosi) seurantaa varten. Vähän oon saanu benecolin (juotava jogurtti) avulla kolesterolia alas.

        Valehtelisin jos väittäisin, etten kaipaa lainkaan. Miksi? En edes tiedä, miksi.

        Että kait meissä ihmisissä on vikamme, kaikissa jotain.

        Sanoin sen siksi, etten valehtelisi, vaikka en ole tilivelvollinen kellekään siitä, mitä tunnen ja mitä koen ja ei siihen kellään ole sanomista.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu, sulla on kaikki syyt olla tyytyväinen itseesi. Eikä se ylipaino tarkoita sitä että ei voi si olla viehättävä.
        Tosi upea todistus sulla melkein uskoontulon jälkeen.. Tupakanpolton lopetus.. Entä alkoholi, et oo tainnut sitä ottaa aiemminkaan paljon? Kun sulla on vielä ne pienet lapset.
        Mulla on tuki teekoossa ihan vaan veriarvojen(kolesteroli, rasva-arvot, ja glukoosi) seurantaa varten. Vähän oon saanu benecolin (juotava jogurtti) avulla kolesterolia alas.

        Aloin miettiä näitä muutamia kirjoituksia, mitä kirjoitin. Katsoin sellaista elokuvaa kuin Marian paratiisi, se kertoi Maria Åkerblomista, tai fiktiivinen se oli osin, mutta aloin miettiä etten haluaisi olla huijari, joka kuvittelee olevansa Jumalan asialla, 1900 luvun alun ilmiö oli horrossaarnaaminen, jokainen varmasti ymmärtää ettei sellainen perustu mihinkään todelliseen....

        Aloin miettiä mitä jos kirjoitan asioista mitä en tiedä? Ja koin syyllisyyttä siitä ..että mitä jos en tiedä ja kirjoitan.

        Selitän itselleni, että mitään jostakin ihmisestä siksi niin paljon, koska hänessä on Jeesus. Mutta oikeasti, en tiedä. Hän sanoi sen johtuvan siitä...mutta mistä se johtuu, en tiedä, oikeasti.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloin miettiä näitä muutamia kirjoituksia, mitä kirjoitin. Katsoin sellaista elokuvaa kuin Marian paratiisi, se kertoi Maria Åkerblomista, tai fiktiivinen se oli osin, mutta aloin miettiä etten haluaisi olla huijari, joka kuvittelee olevansa Jumalan asialla, 1900 luvun alun ilmiö oli horrossaarnaaminen, jokainen varmasti ymmärtää ettei sellainen perustu mihinkään todelliseen....

        Aloin miettiä mitä jos kirjoitan asioista mitä en tiedä? Ja koin syyllisyyttä siitä ..että mitä jos en tiedä ja kirjoitan.

        Selitän itselleni, että mitään jostakin ihmisestä siksi niin paljon, koska hänessä on Jeesus. Mutta oikeasti, en tiedä. Hän sanoi sen johtuvan siitä...mutta mistä se johtuu, en tiedä, oikeasti.

        LS

        Siis välitän...

        Ehkei se johtunut siitä, että hänessä oli Jeesus...ehkä oikeasti vain jostain syystä häneen ripustauduin...ja hän on jäänyt elämään kaikessa missä olen...tai mitä teen tai olen. Ja todellisesti minun tulisi hänet unohtaa ja uskoa Jeesukseen täysin ilman hänen vaikutustaan, ihan vain henkilökohtaisella tasolla....minun tulisi luopua siitä että raahaan häntä mukana...se vaatii Jumalan työtä minussa...ihminen ei voi itse ajatuksiaan vapauttaa sieltäkään osin. Siitäkin riippuvuudesta vain yksin Jumala voi päästää vapauteen.

        LS


    • Anonyymi

      Mää oon paastonnu kaikesta henkisyydestä jo kohta viiskyt vuotta. Ja hyvä niin.
      Soon joutavaa hilunpilttuunpitoa kaikki semmonen.

      • Anonyymi

        Aina ei ikä tuo muun ohella viisautta.


    • Anonyymi

      Hei ab, tässä Soffiina.

      Jeesus kyllä parantaa, muttei välttämättä sillai yhtäkkisenä ihmeenä, vaan voi johdattaa asioitamme ikäänkuin luonnolliselta vaikuttavaa tietä.

      Jumalaa lähemmäs pääsee lähestymällä Jumalaa. Keskustelulla. Rukous ei ole pääasiassa jonkin asian pyytämistä, joskin pyynnötkin tulevat siinä mukana. Se on Jumalalle asioidensa kertomista.

      Et ilmeisesti ole kokenut nk. Pyhällä Hengellä täyttymistä? Kun olet täyttynyt PH:llä ja saanut siinä mukana eri armolahjat, tämä jo vahvistaa suhdettasi Jumalaan.

      Mene rukoukseen ja kerro Jumalalle, että haluaisit Pyhän Hengen täyteyden ja armolahjoja. Juttele hiljaa ääneen. Pyhän Hengen Voiman laskeutuessa, havaitset puhuvasi kielillä. Jatka sitä puhettasi. Siinä Pyhä Henki Itse puhuu Isälle nk. "salaisuuksia hengessä", puhdistaa sisintäsi, puhuu sinun hengellesi, vaikket sitä järjellä ymmärrä. Mutta se jää vaikuttamaan. Huomaat sitten monenlaisia pieniä muutoksia hengessäsi ja elämässäsi.

      Mutta synnitöntä sinusta ei siinä tule! Tulet huomaamaan syntisyytesi entistäkin korostuneemmin! Sinusta ei tullutkaan "umpihurskasta", vaan "entistäkin syntisempi!" Siis: tulet huomaamaan sen, synnin, mikä on jo ollut olemassa sinussa.

      Nyt tunnustat Jumalalle näitä syntejäsi ja rukoilet armoa, haluat tehdä parannuksen ja pyydät Jeesusta puhdistamaan sinua näistä. Tämä puhdistustyö jatkuu koko elämäsi ajan. Sinusta ei tule kerralla synnitöntä. Mutta tässä uudessa hengessä olet lahjavanhurskautettu Jeesuksen omalla Hengellä. Tämä on nk. "Kristuksen sisäistä tuntemista". ✨

      • Anonyymi

        Tämä ns. "hengellä täyttymis oppi" on ihan puuta ja heinää oikeasti !

        Jokaikinen uudestisyntynyt uskova on jo Hengellä täytetty, ei tarvita enää mitään sen jälkeistä tuollaista ERILLISTÄ ja YKSITTÄISTÄ "hengellä täyttymistä" !

        Uudestisyntynyt uskova sen sijaan voi täyttyä Hengellä useita kertoja vaikka päivittäin.

        Pyhän Hengen lahjat ja niiden saaminen eivät ole kiinni mistään erityis hengellä täyttymisestä !

        Vaan Pyhä Henki voi jakaa uudestisyntyneelle lahjoja millon vain ja missä vain, tahtonsa mukaan.

        Eli herätysliikkeissä vallalla oleva "erityinen hengellä täyttymis oppi" on silkkaa valhetta ja vääristelyä !

        Sen valhe opin kautta on seurakuntiin syntynyt kastijako !

        Eli on kahden kastin uskovia, eli uudestisyntyneet, jotka muka ovat erityis "hengellä täyttyneitä" ja sitten "vain" uudestisyntyneet jotka kuuluvat alempaan kastiin, ja joita ei arvosteta vaan mitätöidään huonompina uskovina.

        Nuo muka "hengellä täyttyneet" sitten keimailevat esiintymislavoilla keskenään, kun samalla tuo alempi kasti istuu vain penkeissä toimettomina ja ilman mahdollisuuttakaan jakaa seurakunnalle sitä, mitä he ovat Herralta saaneet tuotavaksi "yhteiseen pöytään" !

        Eli opillinen vääristymä on johtanut pahaan vääristymään seurakunnissa ja siten eriarvoisuuteen !

        Sanottakoon vielä se, että itse olen saanut Pyhän Hengen lahjoja Jumalan armosta käyttööni, eikä siinä mitään "erityis hengellä täyttymistä" tarvittu, ei todellakaan, vaan lahjat ovat tulleet käyttöön, kun niitä on tarvittu Seuirakunnan rakennukseksi ja avuksi.

        Se vielä, että vaikka monilla siis ilmenevät Pyhän Hengen lahjat silloin, kun uskova täyttyy Hengellä (siis usein tapahtuva täyttyminen, eikä mikään yksi ja erillinen), niin ei pidä sen kautta vääristää näitä asioita omien kokemusten kautta vain.

        Pitää siis tutkia laajemmin, kun vain muutaman kokemuksen kautta, kuten on tehty tässä "erityis /yksittäis hengellä täyttymis opissa" !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ns. "hengellä täyttymis oppi" on ihan puuta ja heinää oikeasti !

        Jokaikinen uudestisyntynyt uskova on jo Hengellä täytetty, ei tarvita enää mitään sen jälkeistä tuollaista ERILLISTÄ ja YKSITTÄISTÄ "hengellä täyttymistä" !

        Uudestisyntynyt uskova sen sijaan voi täyttyä Hengellä useita kertoja vaikka päivittäin.

        Pyhän Hengen lahjat ja niiden saaminen eivät ole kiinni mistään erityis hengellä täyttymisestä !

        Vaan Pyhä Henki voi jakaa uudestisyntyneelle lahjoja millon vain ja missä vain, tahtonsa mukaan.

        Eli herätysliikkeissä vallalla oleva "erityinen hengellä täyttymis oppi" on silkkaa valhetta ja vääristelyä !

        Sen valhe opin kautta on seurakuntiin syntynyt kastijako !

        Eli on kahden kastin uskovia, eli uudestisyntyneet, jotka muka ovat erityis "hengellä täyttyneitä" ja sitten "vain" uudestisyntyneet jotka kuuluvat alempaan kastiin, ja joita ei arvosteta vaan mitätöidään huonompina uskovina.

        Nuo muka "hengellä täyttyneet" sitten keimailevat esiintymislavoilla keskenään, kun samalla tuo alempi kasti istuu vain penkeissä toimettomina ja ilman mahdollisuuttakaan jakaa seurakunnalle sitä, mitä he ovat Herralta saaneet tuotavaksi "yhteiseen pöytään" !

        Eli opillinen vääristymä on johtanut pahaan vääristymään seurakunnissa ja siten eriarvoisuuteen !

        Sanottakoon vielä se, että itse olen saanut Pyhän Hengen lahjoja Jumalan armosta käyttööni, eikä siinä mitään "erityis hengellä täyttymistä" tarvittu, ei todellakaan, vaan lahjat ovat tulleet käyttöön, kun niitä on tarvittu Seuirakunnan rakennukseksi ja avuksi.

        Se vielä, että vaikka monilla siis ilmenevät Pyhän Hengen lahjat silloin, kun uskova täyttyy Hengellä (siis usein tapahtuva täyttyminen, eikä mikään yksi ja erillinen), niin ei pidä sen kautta vääristää näitä asioita omien kokemusten kautta vain.

        Pitää siis tutkia laajemmin, kun vain muutaman kokemuksen kautta, kuten on tehty tässä "erityis /yksittäis hengellä täyttymis opissa" !

        Pitikö tästäkin riita vääntää?

        En esittänyt ab:lle mitään "oppia", vaan neuvoin, omien kokemusteni mukaan, kuinka toimia.

        Kyseessä on tietynlainen, voiman laskeutuminen uskovan ylle. Oliko tuo voima sama, jo uudestisyntymästä asti, vai oliko tuo uusi "kokemus"...?

        Kyseessä on Pyhän Hengen vaikuttama voima. Tämä voima toimii aina, sen kerran saaneessa.

        Ilman mitään erillistä oppia, kehoitan rukoilemaan, olemaan lähellä Jumalaa, vastaanottamaan, mitä Ylhäältä annetaan. Kyllä se siitä.

        Poistun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö tästäkin riita vääntää?

        En esittänyt ab:lle mitään "oppia", vaan neuvoin, omien kokemusteni mukaan, kuinka toimia.

        Kyseessä on tietynlainen, voiman laskeutuminen uskovan ylle. Oliko tuo voima sama, jo uudestisyntymästä asti, vai oliko tuo uusi "kokemus"...?

        Kyseessä on Pyhän Hengen vaikuttama voima. Tämä voima toimii aina, sen kerran saaneessa.

        Ilman mitään erillistä oppia, kehoitan rukoilemaan, olemaan lähellä Jumalaa, vastaanottamaan, mitä Ylhäältä annetaan. Kyllä se siitä.

        Poistun.

        Älä mene kirjoittamaan tälläisiä valheita, jos et halua niitä korjattavan:

        " Et ilmeisesti ole kokenut nk. Pyhällä Hengellä täyttymistä? Kun olet täyttynyt PH:llä ja saanut siinä mukana eri armolahjat, tämä jo vahvistaa suhdettasi Jumalaan. "

        Eikä se ole mitään riitelyä jos vain kertoo Raamatullisen Totuuden !

        Joten miksi sinä väität Totuuden kertomista riitelyksi ?

        Etkö tykkää Totuudesta, joka paljastaa sinun valheesi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö tästäkin riita vääntää?

        En esittänyt ab:lle mitään "oppia", vaan neuvoin, omien kokemusteni mukaan, kuinka toimia.

        Kyseessä on tietynlainen, voiman laskeutuminen uskovan ylle. Oliko tuo voima sama, jo uudestisyntymästä asti, vai oliko tuo uusi "kokemus"...?

        Kyseessä on Pyhän Hengen vaikuttama voima. Tämä voima toimii aina, sen kerran saaneessa.

        Ilman mitään erillistä oppia, kehoitan rukoilemaan, olemaan lähellä Jumalaa, vastaanottamaan, mitä Ylhäältä annetaan. Kyllä se siitä.

        Poistun.

        Eli se on oikeasti niin, että:

        Kun ihminen uudestisyntyy, hän saa Pyhän Hengen, eli Henki täyttää ihmisen, joka tulee uskoon eli uudestisyntyy.

        Kun ihminen saa Pyhän Hengen, niin hän saa siinä kohtaa jo KAIKEN , mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.

        Eli KAIKKI tulee sen kautta jo, että Pyhä Henki asettuu asumaan uskovaan.

        2. Piet. 1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

        Mutta sinä siis väitit juuri niin, ettei uudestisyntynyt olekkaan saanut JO KAIKKEA, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, vaan sinä siis siirsit sen johonkin uudestisyntymisen jälkeiseen "yksittäis ja erityis hengellä täyttymis hetkeen" !

        Tälläinen opetus on todella paha asia, eli Jumalan lapselta evätään se, JO uudestisyntymisessä saatu aarteisto / perintöosa ja väitetään sen tulevan joskus myöhemmin !

        Tajuatko nyt sen, mistä tässä on kyse ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö tästäkin riita vääntää?

        En esittänyt ab:lle mitään "oppia", vaan neuvoin, omien kokemusteni mukaan, kuinka toimia.

        Kyseessä on tietynlainen, voiman laskeutuminen uskovan ylle. Oliko tuo voima sama, jo uudestisyntymästä asti, vai oliko tuo uusi "kokemus"...?

        Kyseessä on Pyhän Hengen vaikuttama voima. Tämä voima toimii aina, sen kerran saaneessa.

        Ilman mitään erillistä oppia, kehoitan rukoilemaan, olemaan lähellä Jumalaa, vastaanottamaan, mitä Ylhäältä annetaan. Kyllä se siitä.

        Poistun.

        Niin ja Soffiina, minä todella ihmettelen tuota sinunkin asennettasi.

        Eli jos minä vain kirjoitan sen, minkä Raamatusta ja pitkästä uskon elämästäni todeksi tiedän, niin sinä sanot ja väität sitä riitelyksi.

        Kannattaisiko sinun hetki miettiä tätä sinun omaa asennettasi ?

        Vai onko vika siis minussa oikeasti ?

        Miten on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja Soffiina, minä todella ihmettelen tuota sinunkin asennettasi.

        Eli jos minä vain kirjoitan sen, minkä Raamatusta ja pitkästä uskon elämästäni todeksi tiedän, niin sinä sanot ja väität sitä riitelyksi.

        Kannattaisiko sinun hetki miettiä tätä sinun omaa asennettasi ?

        Vai onko vika siis minussa oikeasti ?

        Miten on ?

        mielestäni soffi kirjoitti aivan raamatullisesti tuon asian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja Soffiina, minä todella ihmettelen tuota sinunkin asennettasi.

        Eli jos minä vain kirjoitan sen, minkä Raamatusta ja pitkästä uskon elämästäni todeksi tiedän, niin sinä sanot ja väität sitä riitelyksi.

        Kannattaisiko sinun hetki miettiä tätä sinun omaa asennettasi ?

        Vai onko vika siis minussa oikeasti ?

        Miten on ?

        Soffiina.. En huomannut riitaa ennen kuin sinä kirjoitit siitä. Mulla on sellainen tunne että jos alan molista ns. Kielillä se on sama kuin olisin oikeasti seonnut.
        Vaikkakaan en pidä mitenkään hulluna sinua vaikka puhut kielillä.
        Aikoinaan koin asian hyväksi ja tiedän kyllä mitä yritit selostaa, mutta nykyisin musta ois tosi noloa jos noin "sekoaisin". Se mikä sopii sulle ei välttämättä sovi muille.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Soffiina.. En huomannut riitaa ennen kuin sinä kirjoitit siitä. Mulla on sellainen tunne että jos alan molista ns. Kielillä se on sama kuin olisin oikeasti seonnut.
        Vaikkakaan en pidä mitenkään hulluna sinua vaikka puhut kielillä.
        Aikoinaan koin asian hyväksi ja tiedän kyllä mitä yritit selostaa, mutta nykyisin musta ois tosi noloa jos noin "sekoaisin". Se mikä sopii sulle ei välttämättä sovi muille.

        Ei mitään kielilläpuhumista ole tarkoitettu minkäänlaiseen sekoiluun, se on tarkoitettu kammioon, jos ei selittäjää ole.

        Sanoohan Raamattu että jos kaikki puhuvat joukossa yhtaikaa kielillä ja vaikka millä niin hulluksihan sellsita ulkopuoliset päättelee, eli vikaan on silloin mennyt olkoot niin hurskaat kuvitelmat asianomaisilla kuin onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään kielilläpuhumista ole tarkoitettu minkäänlaiseen sekoiluun, se on tarkoitettu kammioon, jos ei selittäjää ole.

        Sanoohan Raamattu että jos kaikki puhuvat joukossa yhtaikaa kielillä ja vaikka millä niin hulluksihan sellsita ulkopuoliset päättelee, eli vikaan on silloin mennyt olkoot niin hurskaat kuvitelmat asianomaisilla kuin onkin.

        eli jos sellaista ilmenee, kyse on silloin niistä lapsisotilaista !

        sellaista se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mielestäni soffi kirjoitti aivan raamatullisesti tuon asian.

        Luitko kaiken, mitä sen jälkeen kirjoitin.

        Oliko se siis valhetta ?


    • Anonyymi

      Liian monia abortteja ei pitäisi tehdä kun riippuvuus käy ilmeiseksi.

    • Anonyymi

      Hyvähän on saada paino normaaliksi mutta Jumalan rakkaus ei onneksi ole painosta kiinni!

      • Anonyymi

        on se vähän, muuten ei raamatussa olisi mainintaa siitä kuinka vatsa on heidän jumalansa !


    • Anonyymi

      Onhan se nyt selvä asia että vaik kauudestisyntyminen olisi kuinka aito ja todellinen, niin siinä Pyhä henki toimii potilaan tarpeiden ja käsityskyvyn mukaan, kyseessähän on hengellinen lapsisotilas, ei sille anneta tykistöä käyttöönsä, pieni ritsa riittää ihan hyvin !

      Pyhä henki antaa lahjojaan sen mukaan kuin palvelija kykenee niillä asioimaan, eikö s e jo järki sano tämän tosiasian.

      Raamatussa on kovin vähän tukea lapsisaarnaajille.

      • Anonyymi

        Puhallusputken käyttökin on lapsisotilaalle varsinkin arveluttavaa!

        voi käydä kuin sille hevosmiehelle jonka hepo sairastui ja tohtori määräsi pillereitä annettavaksi puhallusputken avulla hepon suuhun kuolaimen välistä !

        hevosmiesten abckuppilassa oli nolo tunnelma erään kohdalla ja toiset kyseli syytä moiseen.

        pitkän esiselityksen jälkeen lopputoteamus oli, että " hevonen kerkes puhaltaa ensin "!


    • Anonyymi

      Mene luontoon ja valitse joku puu. Sitten ajattelet, että niinkuin sinä olet peräisin Jumalasta, niin on tuo puukin. Sitten kysyt puulta että miltä sinusta nyt tuntuu kun jökötät siinä? Ja kuuntele vastaus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe