Tee-se-itse vetyhybridiauto, ei ehkä kannata?

Anonyymi

"Vacuum Pressure Hydrogen fuel cell defeats high gas prices using hydrogen from H2O." on video nimetty. Kuulostaa hienolta!

Rakennustarvikkeet ovat halpoja ja kuka tahansa autoja kunnostava pystyy kyllä tämän järjestelmän rakentamaan halutessaan. Vaikea sanoa miten keksintö toimisi uusissa autoissa (ruiskumoottorit) jos sen sinnikkäästi konehuoneeseen virittää?

Mietin vain miksi autotehtaat eivät ole tätä tekniikkaa alkaneet kehittämään jos kerran video mainostaa (kertojan puhe) että voit säästää satoja dollareita polttoainekuluissa ja tämä on ollut varmasti tiedossa monta vuotta? ;) Johtuisiko se siitä että polttomoottorilla (auton laturilla) tuotettu sähkö häviää muuntohäviöinä vedyksi nostaen todellisuudessa auton polttoaineen kokonaiskulutusta (laturi vie pikkuisen moottorin tehoja) kun pitää myös tarvikkeidenkin (ruokasooda) huomioida kokonaishyödyn hinnassa? Talvella tulee sitten nesteen jäätymisongelma vastaan jolloin järjestelmä ei toimi tai pitää pystyä ainakin aina ensin pulaamaan (vaihtamaan) lämpimällä purkilla konehuoneessa ennen liikkeelle lähtöä. Ja jos (vain pientä?) hyötyä saadaan niin onko se turhan vaivalloista että moni tuumaa ettei kannata? Riski on myös kesällä että laturi ylikuumenee pitkällä matkalla ja hajoaa kun koko ajan reilua sähkön kulutusta päällä eikä pääse lepäämään (jäähtymään)? Riski on myös että tulee liikaa painetta moottorin sylinteriin ja jotain vedyn seurauksena moottorista hajoaa (vertaa nakutus)? Ajat ja lisäät vettä sekä ruokasoodaa... kuinka usein... 20km välein???

Ja heti videon alussa DISCLAIMER pistää myös hieman miettimään ettei ihan riskitöntä ole pulata vedyn kanssa jos tiivistyksistä huolimatta vetyä pääsee karkuun konehuoneeseen missä laturin hiilet (tai joku muu komponentti esim. rele) saattavat lyödä minimaalista kipinää. ;) Ei ihme että varoitellaan että saatat kuolla. :o)

Miettikää, keksintö on ollut tiedossa pitkään. Jos se todella toimisi (järkeä kaikkeen vaivaan), niin siitä puhuttaisiin ja sille olisi suuri aktiivinen käyttäjäkunta edes kesällä. Mutta kun ei ole...

Lukekaa myös youtube kommenttikenttää mitä siellä tuumataan...

Tämä on mainio esimerkki ALKUAIKOJEN vetyhypetyksestä kun koitetaan kovasti viedä intoa eteenpäin... laihoin tuloksin. Nykyiset vetyautot ovat sitten aivan eri juttu... mutta sama riski siinäkin hypetyksessä on että jääkö vain hypetykseksi (sähköautojen takia). Sen aika näyttää.

https://www.youtube.com/watch?v=wxfo-w0ptEo

14

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se purkki tarvitse olla konehuoneessa. Se voi olla sisällä. Sisätilanlämmitin kyllä pystyy pitämään veden asteisena ja tarvittaessa eristeitä voi käyttää, styrox hyvä esimerkiksi.
      Kun laite on käytössä se ei jäädy koska siihen johdetaan sähköä. parempia paljon parempia systeemejä on jo kyllä kehitetty.
      288 Plate HHO generator Dodge Ram project. Part 3
      Lisää seuraavassa
      288 Plate HHO generator Dodge Ram project. Part 5 LPM TEST
      Kannattaa tietysti katsoa koko sarja.
      Kyllä minkä vaa auton saa toimimaan vähemmällä bensalla ja huomattavasti pienemmillä päästöillä. Ongelma on ECU ohjelmointi, uudemmissa autoissa on ecussa systmmi mikä korjaa polttoaineensyöttöä automaattisesti jos se huomaa jonkun asian olevan vialla.
      Ecun mielestä se on vika jos auto kuluttaa liian vähän polttoainetta. Mutta ECU ohjelmointi ei ole vaikeaa niillä on jo pitkään viritetty ja saatu hyviä tuloksia tehon nostossa, nyt vain pitää ohjelmoida vähemmän polttoainetta syöttävä kartta systeemiin.
      Ei pitäis olla kauhean vaikeaa. Päästöt tippuu olemattomiksi käytännössä. Valmiita sarjoja on olemassa Googleta HHO kit esimerkiksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voisitko laittaa esimerkkejä säästöistä että tämä todella kannattaa tehdä? Ennen ja jälkeen jonkun ajoneuvon KOKONAIS kulutustiedot RAHASSA mitattuna? Paljonko pitää nähdä vaivaa? Paljonko kemikaalit maksaa jne. Onko jotain kuluvaa osaa esim. pitääkö laturia, öljyjä yms vaihtaa useammin? Onko tästä hyötyä lähinnä isoissa paljon kuluttavissa moottoreissa, mutta taloudellisissa pikku moottoreissa hyöty selvästi vähäisempää suhteessa vaivaan?

      Mikä on syynä että melko vähän tästä aiheesta puhutaan? Miksi tämä keksintö ei ole lyönyt aidosti läpi mielestäsi?

      Miten lakitekniset asiat? Jos sattuu vetyräjähdys tapahtumaan autossasi (sisällä) ja joku kyydissä oleva tai auton ulkopuolle vammautuu siitä, niin millaisia seurauksia siitä voi sinulle syntyä kun tuo ei varmaan katsastusviranomaisten tutkintaa läpäise (luvaton viritys)? Lisälaitteen voi ottaa katsastuksen ajaksi pois, mutta silti mitä laki sanoo jos siitä jää kiinni?

      Katselin youtube videoitasi ja täytyy kyllä myöntää että tähän tekniikkaan selvästi jotku uskovat sillä videoissa tekniikka on selvästi ammattimaisempaa kuin ekassa linkkaamassani videossa. ;)

    • Anonyymi

      Project Farm nimimerkki tekee kaikenlaisia teknisiä testejä. Eräänlainen myytinmurtaja hahmo selvittäessään totuutta. Tämän videon perusteella aitoa hyötyä ei välttämättä saada. Ehkä jossain toisessa videossa saadaan?

      https://www.youtube.com/watch?v=dOiXpCpVofQ

    • Anonyymi

      Tässä sitten väitetään että saadaan jopa 56% säästö polttoainekuluissa ja videossa on ostos-tv tunnelmaa. Pistin merkille videossa että sivutuotteena syntyy ruskeaa nestettä jonka voi kaataa luontoon huoletta? Onko kyseessä alkeellisen elektrolyyserin ruostuminen hiljakseen nesteen väristä päätellen eli se on oikeasti kuluva osa, josta on myös hieman kustannuksia myöhemmin kun pitää ostaa uusi sekä tehon alenemista (koon pienentyminen)?

      JOS näin suuret säästöt saataisiin niin eikö joku suuri autotehdas tekisi oman käyttäjäystävällisen lisävarusteen autoihinsa, jonka kuluttaja saa päättää ostaako vai ei? Miksi suuret autotehtaat eivät ole tajunneet tämän keksinnön potentiaalia??? Tämähän olisi aivan mahtava myyntivaltti kuluttajalle että HHO kit säästää todella paljon rahaa ja lisälaite kannattaa ehdottomasti ostaa. On suoranaista tyhmyyttä jättää ostamatta.... vai unohdetaanko nyt tarkoituksella kemikaalien ja elektrolyyserin kuluminen eikä sitten keksintö olekkaan niin hyvä rahallisesti? Tämähän viittaa kovasti kaupalliselta mainokselta jolla kannustetaan ostamaan setti, jotenmainospuheet saattavat olla myös sen mukaiset.

      https://www.youtube.com/watch?v=u5nld6HzEjM

      • Anonyymi

        Dieseleissä lupaillaan päästöjen vähenemistä ja NOX päästöjen nollautumista-
        Onko se totta sitä vaikeampi sanoa.
        Hydrogen Diesel Engine!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseleissä lupaillaan päästöjen vähenemistä ja NOX päästöjen nollautumista-
        Onko se totta sitä vaikeampi sanoa.
        Hydrogen Diesel Engine!

        Tässä myös jotain
        How Hydrogen Injection System Works in diesel engines


    • Anonyymi

      Haluatteko tehdä autostanne vetypommin venäläisillä osilla? En muuten suosittele.

      • Anonyymi

        Kannattaa laittaa tällaset sekä laitteen lähelle että moottoritilaan jos tuollaista alkaa rakentamaan. Kaiken voi tehdä turvallisesti jos haluaa.
        Green Fuel H2o HHO Bubbler with Flash Port Demonstration. Flashback Arrestor


    • Anonyymi

      Ei paha systeemi ollenkaan.
      Toyota Camry - HHO Hybrid

      instalacja wodoru (HHO) w BMW e46 M54B22
      Installation HHO include:
      - generator DC2000 (1400cm3-2800cm3)
      - installation kit (elektrolyte tank 1,5l, bubbler, dryer for gas with FlashBack)
      - HEC CHIP Dynamic Soft-Flash
      - PWM in future CC-PWM
      - ammeter with shunt 50A

      Results (winter -10*C)
      - city 10,5l/100km; without HHO - 13,5l/100km
      - city and road 40% in city, 60% on road - 8,9l/100km; without HHO 11,8l/100km
      - road 6,3l/100km; without HHO 8,2l/100km

      Engine is more quiet and smooth. You can feel increased dynamic in full momentum spectrum.

      Questions and info: www.mm-ais.pl

      Ainakin jotain vaikutusta kuluitukseen luvataan.
      Ehkä ne päästöt on kuitenkin se oleellisin juttu.

      Käsitykseni mukaan mitä enemmän kaasua pystyt tuottamaan sitä parempi tulos voi olla? Mutta liikaa kaasua voi myös olla ongelma. Sinänsä autoon voi helposti laittaa isomman laturin jos tarvitsee paljon kaasua. Ongelma on siinä vaiheessa jos pakokaasut kuumenee liikaa ja sulattaa moottorin. Ehkä sen voi estää säätämällä sytytysennakkoa kaasulle sopivaksi? Ehkä joku litranen moottori joku kuluttaa 4l sadalla normaalisti hyöty ei ehkä ole säästönä kovin merkittävä mutta päästöjen puhdistaminen ei voi olla huono juttu. Onnea kokeiluihin jos ryhdytte tekemään omaa HHO laitetta omaan autoon.

    • Anonyymi

      Voisin veikata että juuri tuon moottorin sulamisen riskin takia autotehtaan testanneet ja todenneet riskin olevan liian iso kun pitäisi kuitenkin moottoreille antaa se X vuotta takuutakin? Sen takia eivät ole tuolle HH2 kit tielle lähteneet. En kyllä itse uskaltaisi uudehkoon autoon tuollaista systeemiä viritellä vaan korkeintaan vanhempaan, sillä jos tulee moottorivaurio huonolla onnella niin ei sitten niin pahasti harmita.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämän linkin kommenttikentässä on laskelmia miksi vetykitti on käytännössä huijausta. Valmistettu vety on muuntohäviöiden takia pois todellisesta kokonaishyödystä. Silti jotkut kauppaavat näitä huijaten ihmisiltä rahat.

      https://amklassiek.nl/fi/vedyn-kulutus-on-alhaisempi/2017/01/04/

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2211
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      64
      1866
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1685
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1612
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1584
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      143
      1516
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe