Aina jatkuu ilta lehtien kommentti palstoilla sähkö autoilijoiden paniikin omainen puollustelu omasta kalliista sähkö hankinnasta.Jos se on ollut hyvä diili ei kai sitä tarvi lehtien palstoil kehuu.Mut jos se vähäki kaduttaa,ni silloin on oikea osoite haukkuu kaikki fossiili autot,ja samalla kehuu et ei tuo sähkön hinta nii kallis ole.
Sähköauto buumi
4
142
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköauto voi olla vaikka kuinka hyvä, mutta se on kuin kännykkä. Viiden vuoden kuluttua sitä ei halua enää kukaan. Kuka ostaisi sähköauton, jonka takuu on päättynyt ja akun vaihtaminen voi tulla eteen milloin vain ja se maksaa 20 000 €. Takuuajan tuollaisella vielä pärjää, mutta sen jälkeen mennää isolla riskillä.
- Anonyymi
Nämähän on kuin apple uskovaisten tapahtuma, tosin kukapa ei puollustaisi hyvänä ostoksena jos kalliisti maksanutkin, ei voi olla huono ostos. Iphone puhelimiin verrattavissa, maksaa älyttömiä eikä kestä pakkasia. Apple suunnitteli joskus autonkin valmistusta, ei vaan sovi tänne kylmyyteen.
- Anonyymi
Toistaiseksi sähköautoa on tuettu (kenen varoilla ? ) jonka tavoite on lisätä sähköautojen suosiota.
Tällä hetkellä polttoaineveroa vastavaa sähkön latausveroa ei ole, joilla muut nykyautot ylläpitävät tieverkoston kuntoa ja säilyvyyttä.
Sen tuotto on vuosittain miljadeja.
Sähköautot ovat vastaavan veron ulkopuolella, vaikka niiden paino on suurempi ja tiestön kulutus ja rasitus suurempaa.
Todennäköistä on että sähköauton mahdollinen yleistyminen voi johtaa nykyistä polttoaineveroa vastaavan latausveron käyttöön, joka on sinänsä oikeutettua, koska kohtuullista on lataustarve on kohdistettava niille myös kuluineen jotka sitä käyttävät.
Vai pitäisikö lataussähkön jakelun mukauttamisen maksaja olla joku muu, joka ei sähköautoa käytä edes epäsuorasti ?
Epäiltävä tosin on sähköliikkumisen mielekkyyttä talvioloissa pidemmillä etäisyyksillä yhtäjaksoisesti, ilman toimivaa sisälämmitystä.
Lähimatkoilla asioinnissa, muutama kymmenen km epäkohtaa voinee pitää virkistävänä.
Suurin kysymysmerkki lienee akkujen tosiasiallinen elinikä tai käyttöikä ja vaihtokulut sen jälkeen uuteen. Lisäksi akkujen pitkäaikainen toiminta talvioloissa. Jos ekologia globaalisti tarkastelee, voi nähdä akkutuotannolla olevan haittojakin, joka ei myös ole mitenkään sen vähemmän haitallista kuin muukaan ympäristöä kuluttava toiminta.
Mikä on todellinen ekohaitta, miten sitä nykyisin mitataan ?
Vertailun voi tehdä puhelimen kanssa, vaihtoväli n. 2...4v käytöstä riippuen.
Uusittava on vaikka uusi onkin alussa ongelmaton, on se jätettä jossain vaiheessa.
Kokonaisuutena ei oikein edusta ekologiaa, valmistuksensa, käytön, hankintahintojen tai käytettävyytensä osalta .
Paremminkin on haitallisen rajallisen käyttöiän, kertakäyttökulutuksen malliesimerkki. - Anonyymi
Sähköautolla ajajat ovat täysiä idi00tteja!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110954
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452443- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421554Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301241Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351176Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892