Vetyautoja hehkuttaa vain öljy-yhtiöiden saasteraha ja hyödylliset hölmöt

Anonyymi

Vetyautoja hehkuttaa vain öljy-yhtiöiden saastelobbausraha ja hyödylliset hölmöt.

Fysiikkaa ymmärtävät miksi vetyauto on kuolleena syntynyt ajatus. Poikkeuksena tietysti ne, jotka raha saa ummistamaan silmänsä.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyödyllisiä hölmöjä riittää. Saasteöljy-yhtiöiden tarvitsee vain hieman sijoittaa rahaa propagandaan ja lammasmaiset öyhöttäjämassat hoitavat loput.

      Öljy-yhtiöiden kädet ovat näiden lompakolla, mutta öyhöttäjät eivät edes tätä älyä.

    • Anonyymi

      Yep, mm. Shell investoi kaiken aikaa yhä lisää vihreään vetyyn pitkän tahtäimen ekologista siirtymäänsä rakentaessaan, vain yksi mainitakseni.

      Täytyyhän joidenkin edistää ekologisuutta sammaan aikaan kun feikki-eko-sähköautoa lobataan suoranaisilla valheilla ja massat menevät naiviudessaan ja älyllisessä laiskuudessaan retkuun ... tosin Suomessa vasta 0,58 %.

      • Anonyymi

        Niin. Käyttävät 0,1% voitoistaan muka edistääkseen vetyä ja pehmoisten puhumiseen saadakseen enemmän aikaa myydä saastuttavia polttonesteitä.

        Shellin täytyy näyttää vihreältä suojellakseen ydinliiketoimintaansa. Vety sekä näyttää vihreältä, että mahdollisesti hidastaa akkusähköautojen marssia, sitä TODELLISTA ekologisempaa liikkumismuotoa.

        Päälle vielä disinformaatiota sähköautoista, ja bisnes on taas suojattu... ainakin vähäksi aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Käyttävät 0,1% voitoistaan muka edistääkseen vetyä ja pehmoisten puhumiseen saadakseen enemmän aikaa myydä saastuttavia polttonesteitä.

        Shellin täytyy näyttää vihreältä suojellakseen ydinliiketoimintaansa. Vety sekä näyttää vihreältä, että mahdollisesti hidastaa akkusähköautojen marssia, sitä TODELLISTA ekologisempaa liikkumismuotoa.

        Päälle vielä disinformaatiota sähköautoista, ja bisnes on taas suojattu... ainakin vähäksi aikaa.

        Kunnes tuli ongelma nimeltä Tesla. Tesla ei kumarra valtavirtamedialle tai öljyintresseille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Käyttävät 0,1% voitoistaan muka edistääkseen vetyä ja pehmoisten puhumiseen saadakseen enemmän aikaa myydä saastuttavia polttonesteitä.

        Shellin täytyy näyttää vihreältä suojellakseen ydinliiketoimintaansa. Vety sekä näyttää vihreältä, että mahdollisesti hidastaa akkusähköautojen marssia, sitä TODELLISTA ekologisempaa liikkumismuotoa.

        Päälle vielä disinformaatiota sähköautoista, ja bisnes on taas suojattu... ainakin vähäksi aikaa.

        "Niin. Käyttävät 0,1% voitoistaan muka edistääkseen vetyä ja pehmoisten puhumiseen saadakseen enemmän aikaa myydä saastuttavia polttonesteitä."

        Joillakin on jostakin syystä voimakas tarve esittää asioita valheellisessa valossa.

        Petrolitalouden yrityksillä on hyvin haasteelliset ajat tulevaaisuudessa, sillä ne ovat jo aloittaneet pitkän ja haasteellisen siirtymän pois fossiilisista, joka ei käy käden käänteessä ja samaan aikaan tulee edelleen investoida fossiilisiinkin vihreiden lisäksi, sillä niitä ei voi ajaa kertaheitolla alas, sillä muutoin ajaisi koko yhteiskunnat alas.

        Valheiden sijaan, alla olevat luvut kertovat todellisuuden siitä minkä mittakaavan investoinnit vihreään siirtymässä ovat jo nyt kyseessä. Siirtymä ei ole tuskaton eikä tasainen tie.

        .

        February 11, 2021 - "Shell unveils green strategy after oil output peak"

        ""At the same time, we will... make the transition to be a net-zero emissions business in step with society" by 2050, van Beurden added."

        "Shell said in a statement that it will invest up to $6.0 billion (4.9 billion euros) per year in green energy projects developing and promoting biofuels, electric car charging and renewables."

        "In addition, Shell plans to still invest $8 billion annually on new oil and gas exploration."

        "The sector's transition demands big investments at a time when oil majors are looking to make sizeable savings and axe thousands of jobs."

        - https://techxplore.com/news/2021-02-shell-unveils-green-strategy-oil.html

        .

        " Shell starts up Europe’s largest PEM green hydrogen electrolyser"

        Jul 2, 2021

        - https://www.shell.com/media/news-and-media-releases/2021/shell-starts-up-europes-largest-pem-green-hydrogen-electrolyser.html

        "Päälle vielä disinformaatiota sähköautoista, ja bisnes on taas suojattu... ainakin vähäksi aikaa."

        Tuo taasen on arkitodellisuutta s-autolobbaajien ja asian suhteen pakkolakeja luoneiden hallituksienkin taholta, jossa ko. autoa markkinoidaan puhtaana ja planeetan autoilun saasteilta pelastavana ratkaisuna. Todellisuus on jotakin aivan muuta.

        Omia aivojaan käyttämättömiin ja asioita selvittämättömiin massoihin se saataa upota, joskin kotimaassa tulos on tällä hetkellä .... 0,58 % ja Teslan kotimaassa USA:ssa 2,5 %.

        Mutta kuten sanottu, niin ei se vetyautokaan eko-messias ole, mutta siinä on radikaalisti enempi eko-potentiaalia kuin duracelissä.

        Toivon kuitenkin jokin ekologisesti kestävän synteettisen polttoaineen lyövän läpi, ennen kuin EU:n sanelema polttarien kuoleman vuosi saapuu.

        .

        * Muhiiko F1:ssä koko autoteollisuuden ja liikenteen mullistava keksintö? ”Tämä on todella iso asia”

        "F1-autojen tulevaisuuden tekniikka on iso puheenaihe myös koko autoteollisuuden kannalta."

        - https://keskustelu.suomi24.fi/t/17251692/f1-vety-ja-synteettiset-polttoaineet-mullistava-tulevaisuus-

        ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnes tuli ongelma nimeltä Tesla. Tesla ei kumarra valtavirtamedialle tai öljyintresseille.

        "Kunnes tuli ongelma nimeltä Tesla. Tesla ei kumarra valtavirtamedialle tai öljyintresseille."

        Teslan kotimaassa USA:ssa tuo kumertelemattomuus on tähän menneessä johtanut s-autojen vaivaiseen 2,5%:n osuuteen henkilöautokannasta.

        Samaan aikaan Teslan markkinaosuus pupu-biileistä USA:ssa on laskenut kilpailun vuoksi hyvin radikaalisti.

        Öljyteollisuus on valitettavasti vielä pitkään pakollinen teollisuudenala tai muutoin yhteiskunnat putoaisivat polvilleen, eli fossiilisista pois siirtyminen on hyvin pitkä, progressiivinen, haastellinen ja valtaisia taloudellisia resursseja vaativa prosessi, se ei edes voi tapahtua nopeasti laukeavien tapaan.

        ;-)


    • Anonyymi

      Se "hyödyllinen hölmö" (eli vetyhörhö) ei taida muuta elämässään tehdä, kuin spämmätä suoli24, youtubea, hs.fi:ta ja muita julkaisuja.

    • Anonyymi

      Vetyautoja hehkuttavat ne joilla on omaa rahaa vetysijoituksissa tai vähintäänkin sähköautot ovat uhka omille eduille. Jotkut voivat myös pelätä omistamansa yrityksen tai työpaikkansa puolesta jos vety häviää kilpailun, joten propagandaa on jatkettava. Ja ennenkaikkea nimettömästi johtaen nuorisoa harhaan kun kokemusta autoilusta on vähän.

      Eipä ole tähän ketjuun ilmestynyt vedyn puolestapuhujia omalla nimellään.... omalla kasvoillaan. Propaganda siis jatkukoon nimettömänä.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254792/vetyautoilun-puolesta-puhujat-youtubessa-ja-podcastit

    • Anonyymi

      Öljy-yhtiöt pystyisivät muuttamaan polttoainepumput vetytankkausasemiksi puoliksi tai kokonaan ja heille tuttu polttoaineen myymimen voisi jatkua. Mutta jos sähköautot voittaa kilpailun niin koko jakelubisnes menee nurin... elleivät sitten muuta latauspisteiksi asemiaan, mutta varmaan laskevat että sähköstä saa paljon huonomman katteen koska ihmiset lataavat autonsa kotona eikä suostu kovempaa hintaa maksamaan? Propagandaa kannattaa siis tehdä vedyn hyväksi.

      • Anonyymi

        "Öljy-yhtiöt pystyisivät muuttamaan polttoainepumput vetytankkausasemiksi puoliksi tai kokonaan"

        Vuoden vitsi, jo tässä vaiheessa. Taisit unohtaa kokonaan sen ympäröivän 150m varoalueen (ok, pienimmillään 100m), sekä sen miten massiivisen suuria vetytankit ovat.

        Miten monta huoltoasemaa maassa on, jotka täyttävät edes tämän varoalueen vaatimukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Öljy-yhtiöt pystyisivät muuttamaan polttoainepumput vetytankkausasemiksi puoliksi tai kokonaan"

        Vuoden vitsi, jo tässä vaiheessa. Taisit unohtaa kokonaan sen ympäröivän 150m varoalueen (ok, pienimmillään 100m), sekä sen miten massiivisen suuria vetytankit ovat.

        Miten monta huoltoasemaa maassa on, jotka täyttävät edes tämän varoalueen vaatimukset?

        Asukkaat kauhuissaan ja peloissaan vetyaseman räjähdyksen johdosta. Kymmeniä asuntoja vaurioitus. Erikoisnähtävyytenä uutispätkällä näkyy myös parrakas nainen.

        https://youtu.be/ydgd_ZvZ5xg


    • Anonyymi

      Aivan totta, ei muuten useammassa tapauksessa onnistu muuttaminen vetyasemiksi suoja-alueen takia. Kiitos korjauksesta. Taisin muistella virheellisesti sitä skenaariota missä polttoainepumppuja on poistettu ja muutettu sähköautojen latauspisteeksi.

    • Anonyymi

      Vetyautoilu on viimeinen yritys pitää käyttövoima suuryritysten kontrollissa ja tuoda heidän kassaansa rahaa. Akkusähkö ei niille kelpaa, koska kuka tahansa voi tuottaa sähköä ja sitä voi ladata melkein missä tahansa.

      • Anonyymi

        "Vetyautoilu on viimeinen yritys pitää käyttövoima suuryritysten kontrollissa ja tuoda heidän kassaansa rahaa. Akkusähkö ei niille kelpaa, koska kuka tahansa voi tuottaa sähköä ja sitä voi ladata melkein missä tahansa."

        Maailma ei nyt ole lainkaan noin karikatyrinen ja simppeli kuin joidenkin ajatusmaailman rajallisuus.

        Energiatalouden siirtymä ei voi tapahtua sormia napsauttamalla edes yhteiskunnan toimivuuden vuoksi ja siksi öljyfirmat satsaavat progressiivisesti valtaisia pääomia ns. kestämälle kehitykselle, samalla kun niiden edelleen tulee investoida myös jo olemassa olevaan, yhteiskuntien toimintavarmuuden takaamiseksi.

        Petrolofirmat ovat kaiken aikaa investoimassa yhä enempi myös sähköautopuolelle ja esimerkiksi "TotalEnergies" tarjoaa asiakkaileen rakennettavaksi kotilatauspisteitä ja rakentaa koko Euroopan kattavaa ultranopean latauksen verkkoa tavoiteenaan yksi sellainen per 150 km vuoteen 2025 mennessä. Siihen päälle kaikki muut vastaavat firmat omine latauspisteineen, kilpailu on kovaa.

        .

        "2021: TotalEnergies on a journey towards transformation"

        - https://evcharge.totalenergies.com/

        - https://totalenergies.com/

        .

        Yllä oleva on vain yksi esimerkki siitä miten ko. tahot fossiilisista progressiivisesti pois siirtyessään investoivat yhä enempi ns. vireään energiaan ja sitä myös teollisuuden piirissä.

        Kaikilla esim. kotimaassa ei ole edes mahdollsiuutta saada kotilatauspaikkaa tai se on taloudellisesti aivan liian / kohtuutoman kallis toteutettavaksi subventoinenista huolimatta.

        Mikäli sähköautoto ottavat suurimman markkinaosuudne tulevaisuudessa, niin tiiviin verkon julkiset latauspaikat aivan ovat ehdottoman välttämättömiä ja siellä ovat myös kaikki perinteiset fossiilisten polttoaineiden yritykset kilpailemassa kakusta kuten autonvalmistajat ja markettiketjut jne.

        Kannataa lukea ja selvitellä enempi sekä laajemmin ja myopi-luulla vähemmän.

        ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vetyautoilu on viimeinen yritys pitää käyttövoima suuryritysten kontrollissa ja tuoda heidän kassaansa rahaa. Akkusähkö ei niille kelpaa, koska kuka tahansa voi tuottaa sähköä ja sitä voi ladata melkein missä tahansa."

        Maailma ei nyt ole lainkaan noin karikatyrinen ja simppeli kuin joidenkin ajatusmaailman rajallisuus.

        Energiatalouden siirtymä ei voi tapahtua sormia napsauttamalla edes yhteiskunnan toimivuuden vuoksi ja siksi öljyfirmat satsaavat progressiivisesti valtaisia pääomia ns. kestämälle kehitykselle, samalla kun niiden edelleen tulee investoida myös jo olemassa olevaan, yhteiskuntien toimintavarmuuden takaamiseksi.

        Petrolofirmat ovat kaiken aikaa investoimassa yhä enempi myös sähköautopuolelle ja esimerkiksi "TotalEnergies" tarjoaa asiakkaileen rakennettavaksi kotilatauspisteitä ja rakentaa koko Euroopan kattavaa ultranopean latauksen verkkoa tavoiteenaan yksi sellainen per 150 km vuoteen 2025 mennessä. Siihen päälle kaikki muut vastaavat firmat omine latauspisteineen, kilpailu on kovaa.

        .

        "2021: TotalEnergies on a journey towards transformation"

        - https://evcharge.totalenergies.com/

        - https://totalenergies.com/

        .

        Yllä oleva on vain yksi esimerkki siitä miten ko. tahot fossiilisista progressiivisesti pois siirtyessään investoivat yhä enempi ns. vireään energiaan ja sitä myös teollisuuden piirissä.

        Kaikilla esim. kotimaassa ei ole edes mahdollsiuutta saada kotilatauspaikkaa tai se on taloudellisesti aivan liian / kohtuutoman kallis toteutettavaksi subventoinenista huolimatta.

        Mikäli sähköautoto ottavat suurimman markkinaosuudne tulevaisuudessa, niin tiiviin verkon julkiset latauspaikat aivan ovat ehdottoman välttämättömiä ja siellä ovat myös kaikki perinteiset fossiilisten polttoaineiden yritykset kilpailemassa kakusta kuten autonvalmistajat ja markettiketjut jne.

        Kannataa lukea ja selvitellä enempi sekä laajemmin ja myopi-luulla vähemmän.

        ;-)

        Energiafirmat tekevät kaikkensa kehityksen hidastamiseksi. Lähinnä muutama pienimuotoinen lumeprojekti, jotta heitä ei voi syyttää saastuttamisesta niin paljoa. Eli viherpesua.

        Ja eiköhän sähkö saada sinne minne on sähköt vedetty. Myös kadun varteen. Suomessa saadaan yli 99,5% latauksen piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiafirmat tekevät kaikkensa kehityksen hidastamiseksi. Lähinnä muutama pienimuotoinen lumeprojekti, jotta heitä ei voi syyttää saastuttamisesta niin paljoa. Eli viherpesua.

        Ja eiköhän sähkö saada sinne minne on sähköt vedetty. Myös kadun varteen. Suomessa saadaan yli 99,5% latauksen piiriin.

        "Energiafirmat tekevät kaikkensa kehityksen hidastamiseksi. Lähinnä muutama pienimuotoinen lumeprojekti, jotta heitä ei voi syyttää saastuttamisesta niin paljoa. Eli viherpesua."

        Miten on mahdollista olla maailman realiteeteistä noin totaalisesti pihalla.

        Montakohan vuotta kapaloista itsenäistymisestä on mahtanut kulua, kuin noin ingnoranttia tekstiä pukkaa oikein urakalla, vielä sittenkin vaikka linkitin fakta-aineistoon.

        Öljyyrityksien elinehto on progressiivinen ja riittävän tehokas siirtymä vihreäksi miellettyyn energiaan ja johon valtioiden hallituksetkin ne suorastaan pakottavat.

        Ilman muutosta ja uuteen sopeutumista saa laittaa lapun luukulle, mutta eihän tuollaista globaalin tason mastodontti-muutosta voi edes toteuttaa käden käänteessä fossiilisista luopuen, sillä se laittaisi yhteyskunnnat polvilleen, huoltovarmuus vaatii paljon siirtymäaikaa.

        Alla olevakin on pelkkää viherpesua: $ 6.0 billion vihreään vs. fossiilisten tarvittava ylläpito $ 8 billion.

        "Shell said in a statement that it will invest up to $6.0 billion (4.9 billion euros) per year in green energy projects developing and promoting biofuels, electric car charging and renewables."

        "In addition, Shell plans to still invest $8 billion annually on new oil and gas exploration."

        - https://techxplore.com/news/2021-02-shell-unveils-green-strategy-oil.html

        No, keskenkasvuisten ja maailman realismista irrallaan olevien penikoiden kanssa nyt on mahdoton saada asiallista ja objektiivistä kommentointia aikaan.

        Mutta laitapa hakuun "Dark side of green energy" niin saat hieman valistusta siitä "vihreän" energian todellisuudesta ...

        Unohtamatta alla olevaa planeetan ja ihmiskunnan toiminnan realiteettiä.

        Ihmiskunta on menossa vauhdilla päin seinään, eivät nämä nykyiset cop-26 vihertelyt ole riittäviä ... koko planeettaa ryöstävän ja riistävän rosvojoukko-ihmiskunnan toimintamallit tulisi koodata kokonaan uusiksi ja kestävälle pohjalle, mutta planeetalta alkaa aika loppua.

        "World Footprint"

        - https://www.footprintnetwork.org/our-work/ecological-footprint/#worldfootprint

        :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Energiafirmat tekevät kaikkensa kehityksen hidastamiseksi. Lähinnä muutama pienimuotoinen lumeprojekti, jotta heitä ei voi syyttää saastuttamisesta niin paljoa. Eli viherpesua."

        Miten on mahdollista olla maailman realiteeteistä noin totaalisesti pihalla.

        Montakohan vuotta kapaloista itsenäistymisestä on mahtanut kulua, kuin noin ingnoranttia tekstiä pukkaa oikein urakalla, vielä sittenkin vaikka linkitin fakta-aineistoon.

        Öljyyrityksien elinehto on progressiivinen ja riittävän tehokas siirtymä vihreäksi miellettyyn energiaan ja johon valtioiden hallituksetkin ne suorastaan pakottavat.

        Ilman muutosta ja uuteen sopeutumista saa laittaa lapun luukulle, mutta eihän tuollaista globaalin tason mastodontti-muutosta voi edes toteuttaa käden käänteessä fossiilisista luopuen, sillä se laittaisi yhteyskunnnat polvilleen, huoltovarmuus vaatii paljon siirtymäaikaa.

        Alla olevakin on pelkkää viherpesua: $ 6.0 billion vihreään vs. fossiilisten tarvittava ylläpito $ 8 billion.

        "Shell said in a statement that it will invest up to $6.0 billion (4.9 billion euros) per year in green energy projects developing and promoting biofuels, electric car charging and renewables."

        "In addition, Shell plans to still invest $8 billion annually on new oil and gas exploration."

        - https://techxplore.com/news/2021-02-shell-unveils-green-strategy-oil.html

        No, keskenkasvuisten ja maailman realismista irrallaan olevien penikoiden kanssa nyt on mahdoton saada asiallista ja objektiivistä kommentointia aikaan.

        Mutta laitapa hakuun "Dark side of green energy" niin saat hieman valistusta siitä "vihreän" energian todellisuudesta ...

        Unohtamatta alla olevaa planeetan ja ihmiskunnan toiminnan realiteettiä.

        Ihmiskunta on menossa vauhdilla päin seinään, eivät nämä nykyiset cop-26 vihertelyt ole riittäviä ... koko planeettaa ryöstävän ja riistävän rosvojoukko-ihmiskunnan toimintamallit tulisi koodata kokonaan uusiksi ja kestävälle pohjalle, mutta planeetalta alkaa aika loppua.

        "World Footprint"

        - https://www.footprintnetwork.org/our-work/ecological-footprint/#worldfootprint

        :/

        Jatka paasaamista, kun Shell sijoittaa oikeaa rahaa vihreään energiaan, tyyliin $100B .


    • Anonyymi

      Niin kauan kuin maailmassa tarvitaan muovia öljynpumppaajilla ja jalostajilla ei taida olla hätää. Kova pivotoiminen pois polttoaineista.

      • Anonyymi

        Suurin osa muovista tosin tehdään maakaasusta, mutta samoja jannujahan hekin ovat.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe