Mikä on suvakki?

Suvakki on siis suvaitsevainen. Itse olen suvakki,. Olen asunut työn takia kolmella mantereella joten luulen tietäväni jotain vieraassa maassa asumisesta.
Itseäni harmittaa hurjasti kun ihan kelvollisiksi pienellä koulutuksella töihin autettuja ihmisiä laitetaan johonkin verorahoilla ylläpidettävään turhaan lorvailuun, sohvalla makoiluun tai ostarilla seisoskeluun.
Osa näitä ulkomaalaisista on sitten tullut tänne töihin. Heillä on ollut työsopimus asunto ja joskus autokin täällä jo odottamassa. Osalla syy on ollut rakkaus, perhe ja koti ollut täällä valmiina.
Kaikki eivät siis suinkaan ole mitään pakolaisia tai muuten avuttomia.
Mielestäni on meille veronmaksajille paljon parempi juttu kun autamme erilaisista pakolaisista ja mamuista mahdollisimman monia ihan oikeaan työhön.
Meillä on paljon työtä johon emme halua lapsiamme kouluttaa. Nämä maahanmuuttajat koulutettuina tekevät jo nyt tätä meille ei niin haluttua työtä jo jonkinverran.
Suvakkina teen vapaaehtoistyötä. Suomi siis ottaa heitä esimerkiksi YK:n pakolaisleireiltä tänne. Virkakoneisto ottaa tänne tulevia IHMISIÄ vastaan. Tekevät paperityöt ja virallisen osuuden. Me suvakit autamme viranomaistyön jälkeen heitä asettumaan tänne. Kerromme heille ihan perusasioita.
Kaikista isoin asia on auttaa heitä oppimaan suomea. Kerromme myös, että koko tulevaisuus on paljon helpompaa ja monipuolisempaa vain ja ainoastaan kun opettelee edes auttavan suomen.
Autamme heitä aina joskus myös paperiasioissa. Esimerkiksi Kela lähettää heille kapulakielellä kirjoitettuja päätöksiä joissa paljon tekstiä ja numeroita.
Google translate ei näitä osaa kääntää. Kela ei pyynnöstä huolimatta ole lähettänyt heille mitään päätöksiä englanniksi. Voivat onneksi hoitaa asioitaan sinne puhumalla englantia ja useimmat virkailijat kuulemma puhuvat heidän kanssaan englantia.
Teemme heidän kanssaan paljon kaikenmoista retkeä ja asioiden hoitoa.
Olen tehnyt tätä useamman vuoden työn ohessa mutta nyt eläkkeelle päästyäni tähän on enemmän aikaa.
Olen ollut mukana auttamassa useita ihmisiä oppimaan suomea ja sen jälkeen puskeneet heitä kouluun. Koulun loppuvaiheessa autamme heitä työnhaussa.
Heistä useat ovat esimerkiksi perushoitajina (vai oliko se nyt lähihoitaja?) ja muissa 2. asteen tutkinnon vaativissa töissä.
Useat ovat muutaman vuoden jälkeen veroja maksavia duunareita jotka elättävät itsensä ja perheensä.

Mielestäni me suvakit teemme ison palveluksen yhteikunnallemme.

50

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksi MG- variaatio lisää.

    • Anonyymi

      ”Suvakki” on Venäjän trollien lanseeraama termi. Samoin ”eliitti”, ”globalistit” jne.

    • Anonyymi

      Minä en tarvitse lyheneitä uusia lauseita ilmasemaa että olen suvaitsevainen. Mailma tuli luokseni jo silloin kun aloitenteijä ei maailmalla asunut 2 Veljeä oli merimiehiä toinen lähti maailman merille 50 luku toinen 60 luku.Kuin myös kävivät Ranskanmugalaisi legionan.Julistamatta sitä Malmilla tai kylillä kaupungeiisa!Joten elämä muualta tullut luokseni tänne suomeen.Ensi rakkauteni oli Chile nuori mies turisti ja sen rakauden hedelmä on lapsi,Joten Cihlen kulturi tuli kotiini ruokineen aikanaa. Kuin suomi miehen jonka isä on tytär. Miehen äiti/mummo karjalasta Mualaa.Elämä jatkuu ja eroja ,Kolmas mies Turkin kuridi ja turkin kultuuri ruokineen tapoineen kesti 22 v.hänen kuolemansa. Ai ihana aasialainen ruokapaikka Itis. Puhos moni kuluriset kaupat ruokapaikoineen.Ei siis tarvitse asetua maailmalle kun SUVAITSEVAISUUDEN OPPI SUOMESSA KAIKIA KOHTAAN MYÖS SUOMEN ALKUPERÄISMUSTALAISIN.Nehän oli siellä Malmilla nykyinen Helsinki 70 rinta rinnan kantaväestön kanssa.Kun Malmi oli puutalot ja alku peräis asukaat.Hyvää uutta vuotta vaan kaikille suomessa ikän katsomatta nykyisestä olinpaikastani monikulturisesta rakastetusta Kontula !

    • Anonyymi

      Ja höpöhöpö,
      Olen itsekin opiskellut, tehnyt töitä ja asunut useassa maassa. Enkä kuluttanut minkään maan sosiaaliturvaa ja veronmaksajien rahoja.

      Sen sijaan, että päästät tämmöisen vuodatuksen, voisit mennä tilastokeskuksen ja ministeriöiden sekä kaupunkien sivustoille katsomaan, miten nämä elintasosiirtolaiset kuluttavat suomalaisten veronmaksajien varoja. Sen kertoo työttömyys luvut, pääkaupunkiseudulla asumistuki menee yli 50% maahanmuuttajille, yksi maahanmuuttaja maksaa suomalaisille veronmaksajille noin 20 000 euroa vuodessa ja siihe eri hallinnon alojen palvelut päälle.

      Suurimmalla osalla maahanmuuttajista ei ole länsimaisille työmarkkinoille vaadittavaa koulutusta, ei edes luku ja kirjoitustaitoja. Ei edes peruskoulun jälkeen selviydy esim lähihoitajan ammattiin vaadittavista laskutaidoista ja kielen hallinta on huonoa.
      Ei semmoisia laiteta potilaiden tai vanhusten kanssa työskentelyyn.

      Niitä muutamaa selviytyjää näytetään tiedotusvälineissä.

      Maahanmuuttajat aiheuttaa hyvinvointiyhteiskunnan murtumisen, lisäävät turvattomuutta ja kulttuurinsa takia eivät sopeudu elämään länsimaisten arvojen mukaan.
      Yli 80% suomalaisista vastustaa elintasosiirtolaisten tuloa suomalaisten veronmaksajien elätettäväksi.

      Kukaan ei ole vastustanut korkeasti koulutettuja asiantuntijoita, mutta sitähän nämä elätettävät eivät ole.

      Näitä osaam

      • "Olen itsekin opiskellut, tehnyt töitä ja asunut useassa maassa. "
        Miten sitten tuo suomenkielen luetun ymmärtäminen? Se taisi hautautua johonkin siellä ulkomailla asuessasi.

        "Sen sijaan, että päästät tämmöisen vuodatuksen, voisit mennä tilastokeskuksen ja ministeriöiden sekä kaupunkien sivustoille katsomaan"

        Täällä on paljonkin ihmisiä jotka roikkuvat noilla sivustoilla. Sitten parkuvat netissä kuinka kauheaa on. Kukaan ei esitä mitään jolla asiaa saataisiin parannettua.

        Kirjoitin tuossa tarinaa suvakin tekemisestä. Siis oikeasta tekemisestä jolla saadaan aikaan se, että useita ihmisiä saadaan mukaan tähän meidän yhteiskuntaan. He opiskelevat, tekevät työtä, maksavat veroa ja ennen kaikkea tekevät tänne lapsia hillitsemään meidän väestön vähenemistä ja korjaavat meidän vääristynyttä ikärakennetta.

        Tämä meidän suvakkien tekeminen on oikeaa asioiden parantamista.
        Kuinka paljon on eroa vuosikustannuksissa mamulla joka on vaikkapa lähisairaalassa lähihoitaja vs mamu joka on nintendo spesialisti kotisohvallaan veronmaksajien maksamassa asunnossa nauttien Kelan kuukausirahaa?
        Tuo tilastojen katselu ja asioiden itkeminen ei oikein edistä tätä kokonaisuutta.


      • Anonyymi
        Kukkahattusuvakki kirjoitti:

        "Olen itsekin opiskellut, tehnyt töitä ja asunut useassa maassa. "
        Miten sitten tuo suomenkielen luetun ymmärtäminen? Se taisi hautautua johonkin siellä ulkomailla asuessasi.

        "Sen sijaan, että päästät tämmöisen vuodatuksen, voisit mennä tilastokeskuksen ja ministeriöiden sekä kaupunkien sivustoille katsomaan"

        Täällä on paljonkin ihmisiä jotka roikkuvat noilla sivustoilla. Sitten parkuvat netissä kuinka kauheaa on. Kukaan ei esitä mitään jolla asiaa saataisiin parannettua.

        Kirjoitin tuossa tarinaa suvakin tekemisestä. Siis oikeasta tekemisestä jolla saadaan aikaan se, että useita ihmisiä saadaan mukaan tähän meidän yhteiskuntaan. He opiskelevat, tekevät työtä, maksavat veroa ja ennen kaikkea tekevät tänne lapsia hillitsemään meidän väestön vähenemistä ja korjaavat meidän vääristynyttä ikärakennetta.

        Tämä meidän suvakkien tekeminen on oikeaa asioiden parantamista.
        Kuinka paljon on eroa vuosikustannuksissa mamulla joka on vaikkapa lähisairaalassa lähihoitaja vs mamu joka on nintendo spesialisti kotisohvallaan veronmaksajien maksamassa asunnossa nauttien Kelan kuukausirahaa?
        Tuo tilastojen katselu ja asioiden itkeminen ei oikein edistä tätä kokonaisuutta.

        Suvakit tekevät mitä tekevät ja nämä uudet matut tekee omiaan. Eikö heidän pitäisi itse itsenäisesti yrittää vaan pitää olla suvakit kaitsemassa. Miten paljon erityistä suvakkijärjestelmää tarvitsivat chileläiset ja vietnamilaiset esim. tai muu oikealla asialla oleva maahanmuuttaja? Ainakin tuhopolttoja ja katkottuja päitä jäi heidän jäljiltään vähemmän. Jos haluaa olla armollinen niin voi huomioida sen aikakoneen kun reliikit tulee ummehtuneelta esihistorialliselta kaudelta kehittyneeseen maailmaan.


    • Anonyymi

      "Osa näitä ulkomaalaisista on sitten tullut tänne töihin. Heillä on ollut työsopimus asunto ja joskus autokin täällä jo odottamassa."

      Tällaista maahanmujuttoa ei persut juurikaan vastusta. Mutta sitten on uskonto joka ei halua sopeutua ollenkaan oppikirjansa mukaisesti.

      • Anonyymi

        Siis maahanmuuttoa.


      • "Mutta sitten on uskonto joka ei halua sopeutua ollenkaan oppikirjansa mukaisesti."
        Tuo on osin totta. Mielestäni on ollut mielenkiintoista seurata toisen ja kolmannen sukupolven suomessa asuvien muslimien tapojen kehitystä. Nuo uskonnon säännöt muotoutuvat kun nuoret ovat paljon laajemman verkoston kanssa tekemisissä koulussa ja vapaa-ajallaan. Esimerkiksi nuorten pukeutuminen ei juurikaan poikkea kantasuomalaisten pukeutumisesta. Joissain porukoissa tytöt kantavat huivia. En osaa sanoa tarkkaa % kuinka moni 2 tai 3 sukupolven tytöistä tekee näin mutta se vähenee ajan kanssa.
        Tuossa asiassa helvetinmoisen karhunpalveluksen on tehnyt Helsingin kaupunki. Stadi on kerännyt muslimilähiöitä joita ympäröi koulut joissa oppilaista yli 30% on maahanmuuttajataustaisia!!!
        Meidän hieno koulujärjestelmä tekee selväksi mitä tulee tehdä pärjätäkseen tulevaisuudessa.
        Muslimitaustaisille tytöille on iso asia seurata esimerkiksi Helsingissä pomona olevaa julkkista joka on syntyään muslimityttö.


      • Anonyymi

        Islam on periaatteessa yhteiskunnan vihollinen noin romanttisesti sanottuna.


    • Anonyymi

      Suvaitsevainen aloittaja ehkä auttaa muutaman ihmisen sopeutumaan ja jopa työllistymään. MUTTA sen sijaan, että joku "suvaitsevainen" on kokoajan backuppina pitäisi alkaa tänne tulleilta alkaa vaatimaan omia toimia kotoutumisen, kielen opettelun sekä työllistymisen eteen. Apu toimii itseään vastaan, jos totutetaan, että joku on kokoajan auttamassa. On helppoa vaatia oikeuksia, mutta entäs ne velvollisuudet!
      Ikävää on se, että siinä, missä jotkut saavat omat fiilarinsa ja hyveellisyyden tunteensa auttaessaan tänne tulleita ei mielenkiinto riitä oman kansan auttamiseen. Autettavia riittäisi heissäkin. Eikö ensin pitäisi huolehtia omista ja, kun se asia on kunnossa riittää voimia ja useampia käsiä huolehtimaan myös muista. Mitä enemmän huolehdittavia maahan tulee sitä vähemmän riittä aika autta sekä omia että muita.

      • " tänne tulleilta alkaa vaatimaan omia toimia kotoutumisen, kielen opettelun sekä työllistymisen eteen. Apu toimii itseään vastaan, jos totutetaan, että joku on kokoajan auttamassa. On helppoa vaatia oikeuksia, mutta entäs ne velvollisuudet!"
        Et kai Sinä luule, että me suvakit työpäivän jälkeen alamme heidän puolestaan opiskelemaan suomea ja treenaamaan pääsykokeita varten?
        Kyllä se apu on esimerkiksi läksyhelppi jossa käymme yhdessä läpi heidän suomenkielen kurssin läksyjä ja autamme heitä niissä kohdissa joita he eivät ole opiskellessaan ymmärtäneet.
        Me autamme muutaman tunnin viikossa joten luulen, että tuolle mainostamallesi kokoajan auttamiselle on kovasti kysyntää kunhan kerrot mamuille yhteystietosi.
        Jos he vaatisivat tilaisuuksissa tai oikeammin palavereissamme oikeuksiaan, niin näyttäisimme heille ovea.
        He ihan satavarmasti tajuavat, että olemme vapaaehtoisia, emme viranomaisia tai valtion enkeleitä ja esimerkiksi maksamme teemme ja kahvimme itse vuoronperään.


    • Anonyymi

      Ja halpaa hommaa kun pakolaisiin menee rahaa n 4,5 miljardia euroa vuodessa

      • Sitä rahaa menee kuitenkin kun Suomi on YK:n ja EU:n jäsen.
        Me suvakit teemme tuota omaa harrastustamme mamujen kanssa ja tällä puuhastelulla saamme varmasti jossain säästöjä yhteiskunnan menoissa.


    • Anonyymi

      Suvakit ja hyysärit ovat tynnyrissä kasvaneita ihmisiä

      Miksi muslimi miehet eivät mene upporikkaisiin arabi öljy maihin
      Esim Saudi Arabia jossa 4,5 miljoonaa vierastyöläistä
      Entä yhtyneet arabi Emirates jossa 8 miljoonaa vierastyöläistä

      • "Suvakit ja hyysärit ovat tynnyrissä kasvaneita ihmisiä"
        Juu totta on. Minulle tuo tynnyri on ollut useimmat euroopan maat. Useat aasian maat. Joskus pätkä afrikkaa. USA ja latinalainern amerikka sekä karibia.
        Eli tuollaista tahkoa olen kiertänyt. Minkälainen maailmanmiehen kierros Sinulla on ollut?


      • Anonyymi
        Kukkahattusuvakki kirjoitti:

        "Suvakit ja hyysärit ovat tynnyrissä kasvaneita ihmisiä"
        Juu totta on. Minulle tuo tynnyri on ollut useimmat euroopan maat. Useat aasian maat. Joskus pätkä afrikkaa. USA ja latinalainern amerikka sekä karibia.
        Eli tuollaista tahkoa olen kiertänyt. Minkälainen maailmanmiehen kierros Sinulla on ollut?

        Miksi saa olla kukkahattusuvakki muttei kukkahattunationalisti? Kun olet tynnyrin laitoja kierrellyt huomasit varmaan että kaikki pitävät kiinni omastaan. Matusikin ajattelee maatamme lähinnä valloituksen kohteena, ei suvaitsevaisesti ollenkaan. Näiden hyysääminen ei edistä maailman rauhaa, jos edistäisi asia olisi aivan toinen.


      • Anonyymi
        Kukkahattusuvakki kirjoitti:

        "Suvakit ja hyysärit ovat tynnyrissä kasvaneita ihmisiä"
        Juu totta on. Minulle tuo tynnyri on ollut useimmat euroopan maat. Useat aasian maat. Joskus pätkä afrikkaa. USA ja latinalainern amerikka sekä karibia.
        Eli tuollaista tahkoa olen kiertänyt. Minkälainen maailmanmiehen kierros Sinulla on ollut?

        joo
        jotkut ei opi mitään vaikka kiertää paljon

        Ruotsissa on 55 no go aluetta ja ihmiset mm Östermalmilla ovat alkaneet rakentaa asuntoihin suojahuoneita jatkuvien ryöstöjen vuoksi
        Ranskassa on n 1000 no go aluetta joista 150 ssä voimassa sharia lait
        RAnska on palkannut poliiseja Marokosta kun he itse ei pysty pitämään kuria muslimeille

        jne jne


    • Anonyymi

      Ei tietenkään mennä oman kulttuurin maihin.
      Siellä joutuu tekemään töitä ja maksamaan itse laskunsa.
      Täällä kaiken saa ilmaiseksi.

      • "Ei tietenkään mennä oman kulttuurin maihin."
        Selaa hieman nettiä. Saat (helposti) vastaukset kysymyksiisi ja tekemällä työtä saadaksesi tietoa tieto jää paremmin muistiisi.


      • Anonyymi
        Kukkahattusuvakki kirjoitti:

        "Ei tietenkään mennä oman kulttuurin maihin."
        Selaa hieman nettiä. Saat (helposti) vastaukset kysymyksiisi ja tekemällä työtä saadaksesi tietoa tieto jää paremmin muistiisi.

        Mikset kerro tässä lyhyesti miksi he eivät mene oman kulttuurinsa maihin. Kerro siitä mahdollisuudesta heille suvakkitapaamisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset kerro tässä lyhyesti miksi he eivät mene oman kulttuurinsa maihin. Kerro siitä mahdollisuudesta heille suvakkitapaamisissa.

        Eihän se sitä kerro ja eihän sillä keinoin islamia saataisi leviämään ympäri maailman. Kai nyt tuon verran ymmärrät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se sitä kerro ja eihän sillä keinoin islamia saataisi leviämään ympäri maailman. Kai nyt tuon verran ymmärrät!

        Aika menee kommenttien poistamiseen.


    • Anonyymi

      - > Islamin verinen historia: Jihad

      tekevät kaikesa päästäkseen levitäytymään ja pistään silanpääasemiaan
      - ovat varsinaisia suunkäyttäjiä

    • Anonyymi

      Suvakit eli vajakit ovat mielisairaita jotka aiheuttavat sivistyksen loppumisen ja maailman tuhon.

    • Anonyymi

      Minustakin on tullut suvakki. Hyvin suvaitsevainen. Jos joudun varkauden tai petoksen uhriksi en ilmoita siitä mihinkään. Valkoisena heteromiehenä saan vain vaikeuksia.

      Samoin pyrin välttämään kaikenlaista huomaamista. Jos huomaan, että jotain mahdollisesti laitonta on tapahtumassa, lähden nopeasti pois. Katse vain maahan ja äkkiä pois.

    • Anonyymi

      Suvakkiuteen kuuluu arkikokemukseni persusteella, ettei ymmärretä eroa mittakaavoissa,
      esim. yksittäisten autettavien/sulautettavien ja alueellisten enemmistöjen muodostavien ryhmittymien välillä.

      Kritiikki, haasteet ja laajempikatseisuus kuitataan välinpitämättömästi rasismiksi.

      Kuvaavaa suvakkiudelle on mm. ihmisryhmien ja ammattien voimakas jaottelu parempiin ja alempiarvoisiin.

      Aloittaja poikkeaa mielestäni puhdasoppisesta suvakkiudesta, koska alentuu vuoropuheluun väärien näkemysten kanssa ja pohtii asioita.

      • "Suvakkiuteen kuuluu arkikokemukseni persusteella, ettei ymmärretä eroa mittakaavoissa,
        esim. yksittäisten autettavien/sulautettavien ja alueellisten enemmistöjen muodostavien ryhmittymien välillä."
        Yksittäisen suvakin ei liene mahdollista auttaa esimerkiksi Kontulan KAIKKIA mamuja?
        Yksittäisenä suvakkina autan juttelemalla palavereissa yhden tai muutaman ihmisen kanssa.
        En oli ikinä edes kuvitellut, että yksi suvakki voisi kumota YK:n, EU:n ta Suomen joskus typeriäkin päätöksiä. Ei vaan voi vaikka suvakki olisi presidentti tai pääministeri saati sitten ihan tavallinen ihminen kuten minä.
        Juu jaottelemme ihmisiä kovasti ihmisryhmiin iän, osaamisen ja koulutuksen mukaan.
        Kun autettavana on moitteetonta englantia puhuva ihminen joka voi nopeasti netin kautta todistaa toimineensa maassa X kansainvälisen yliopiston Y tiedekunnan Z dekaanina saa ihan satavarmasti meiltä eri kohtelun kuin 70-vuotias lukutaidoton ex lammaspaimen.

        Tämä suvakkius on vähän kuten purjehdus. Purjeet reivataan tuulen ja aallokon mukaan.


      • Anonyymi
        Kukkahattusuvakki kirjoitti:

        "Suvakkiuteen kuuluu arkikokemukseni persusteella, ettei ymmärretä eroa mittakaavoissa,
        esim. yksittäisten autettavien/sulautettavien ja alueellisten enemmistöjen muodostavien ryhmittymien välillä."
        Yksittäisen suvakin ei liene mahdollista auttaa esimerkiksi Kontulan KAIKKIA mamuja?
        Yksittäisenä suvakkina autan juttelemalla palavereissa yhden tai muutaman ihmisen kanssa.
        En oli ikinä edes kuvitellut, että yksi suvakki voisi kumota YK:n, EU:n ta Suomen joskus typeriäkin päätöksiä. Ei vaan voi vaikka suvakki olisi presidentti tai pääministeri saati sitten ihan tavallinen ihminen kuten minä.
        Juu jaottelemme ihmisiä kovasti ihmisryhmiin iän, osaamisen ja koulutuksen mukaan.
        Kun autettavana on moitteetonta englantia puhuva ihminen joka voi nopeasti netin kautta todistaa toimineensa maassa X kansainvälisen yliopiston Y tiedekunnan Z dekaanina saa ihan satavarmasti meiltä eri kohtelun kuin 70-vuotias lukutaidoton ex lammaspaimen.

        Tämä suvakkius on vähän kuten purjehdus. Purjeet reivataan tuulen ja aallokon mukaan.

        Taisi kukkahattusuvakki heittää niin pahan tekstin, että sohvapersut hiljeni.
        Ei yhtään järjellistä vastausta kukkiksen kommenttiin :-)


      • Anonyymi
        Kukkahattusuvakki kirjoitti:

        "Suvakkiuteen kuuluu arkikokemukseni persusteella, ettei ymmärretä eroa mittakaavoissa,
        esim. yksittäisten autettavien/sulautettavien ja alueellisten enemmistöjen muodostavien ryhmittymien välillä."
        Yksittäisen suvakin ei liene mahdollista auttaa esimerkiksi Kontulan KAIKKIA mamuja?
        Yksittäisenä suvakkina autan juttelemalla palavereissa yhden tai muutaman ihmisen kanssa.
        En oli ikinä edes kuvitellut, että yksi suvakki voisi kumota YK:n, EU:n ta Suomen joskus typeriäkin päätöksiä. Ei vaan voi vaikka suvakki olisi presidentti tai pääministeri saati sitten ihan tavallinen ihminen kuten minä.
        Juu jaottelemme ihmisiä kovasti ihmisryhmiin iän, osaamisen ja koulutuksen mukaan.
        Kun autettavana on moitteetonta englantia puhuva ihminen joka voi nopeasti netin kautta todistaa toimineensa maassa X kansainvälisen yliopiston Y tiedekunnan Z dekaanina saa ihan satavarmasti meiltä eri kohtelun kuin 70-vuotias lukutaidoton ex lammaspaimen.

        Tämä suvakkius on vähän kuten purjehdus. Purjeet reivataan tuulen ja aallokon mukaan.

        Millaista apua tarvitsee ja voi saada moitteetonta englantia puhuva kv yliopiston entinen tiedekunnan dekaani Kontulan vapaaehtoissuvakilta? Mielenkiinnosta kysyn. Totta tosiaan jos tällaiset ei pärjää niin miten ne lammaspaimenet.


    • Anonyymi

      Eikös tule samanlaista Jargonia kuin Seijaah?

      eli?

      • Anonyymi

        On se.


    • Anonyymi

      Tämän ongelman voisi ratkaista niin, että elintasosiirtolaisia tänne haluavat myös maksavat heidän kustannuksensa sekä elättämisen että palvelut.
      Me loput 80 % maksamme suomalaisten hyvinvoinnin ja turvallisuuden menot.

      Jokainen voisi ruksata halukkuutensa veroilmoitukseen ja sitä mukaan laskutetaan. Halukkaat eivät itse saa elää veronmaksajien rahoilla ja kuluttaa sosiaalitukia.
      Laskutuksen kustannuksia kertyy siis mm: työttömyyskorvauksista, toimeentulotuista, asumistuista, terveydenhuollosta, koulutuksesta, tulkkipalveluista, oikeuslaitokselle aiheutuneista kustannuksista, vankeinhoidosta, uhreille maksetuista korvauksista jne.
      Tämä sama korvausvaade koskee heidän jälkeläisiään, koska suurin osa heistäkin on veronmaksajien elätettävinä.

      • Anonyymi

        "Tämän ongelman voisi ratkaista niin, että elintasosiirtolaisia tänne haluavat myös maksavat heidän kustannuksensa sekä elättämisen että palvelut.
        Me loput 80 % maksamme suomalaisten hyvinvoinnin ja turvallisuuden menot."
        Oliko hiki kun heräsit tuosta unestasi?
        Vai veditkö jotain kamaa joka toi mieleesi nuo kuningasajatukset?


    • Anonyymi

      mene suomi24 vihreä liitto ja vasemmistoliitto sivuille puolueet

      sekä SDP

      saat varmaan autenttista tukea mikä on suvakki

    • Anonyymi

      "01.01.2022 12:49
      UUSI
      Yksi MG- variaatio lisää."

      M-G omikron.

    • Anonyymi

      Kysymyshän on siis että kaikki maailman ihmiset joilla on alempi elintaso kuin suomessa, saavat tulla tänne hakemaan parempaa elämää.
      Tähän meitä velvoittaa kansainväliset sopimukset jaYKn ihmisoikeuksien julistus.
      Se maksaa noin miljoona euroa elinkaarelta per henkilö mutta ihmisarvohan on jakamaton eikä sitä voi rahassa mitata.

      • Anonyymi

        Paskat velvoittaa. Siirtotyöläisenä voi hakea töitä, mutta ei etuuksia.


    • Anonyymi

      Yhtään elintasosiirtolaista ja sotilaskarkuria ei tarvita tänne elätettäväksi.
      Meillä on tarpeeksi tekemistä oman maamme nuorten ja vanhusten hoitamisessa.
      Lisäkustannuksia ei tarvita. Nämä miehet voivat palata rakentamaan omaa maataan, jonne heidän osaamisensa on riittävällä tasolla.

    • Anonyymi

      Suvaitsevaisuus on toki hyve, mutta liian pitkälle vietynä, sellaisena joka suvaitsee jo ihan kaiken, mennään jo idiotismin puolelle, ja sellaista idioottia kutsutaan sitten suvakiksi.

    • Anonyymi

      Onko tämä suvaitsevuutta? Ovia ei saa lukita. Ovet pitää aina pitää auki. Sinun asuntosi on kaikkien muidenkin asunto. Kuka tahansa pitää saada tulla asumaan luoksesi sinun maksamillasi vuokrilla, sähkö- sekä vesimaksuilla ja syömään sinun ostamaasi ruokaa. Jos et toimi näin, niin olet varmaan sitten rasisti ja natsi.

      Suvaitsevuutta vai hulluutta?

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe