Päiväunten aika

Anonyymi

Olen pian 73 vuotta iäkäs leidi.
Tähän asti olen tehnyt työtä pukertanut, yrittäjyyttä.
Tein sellaisen uuden vuoden päätöksen, että nyt ruppeen eläkkeelle ja hommailen vain omiani.

On aika minunkin nauttia vanhuudesta, ja ei tartte koko aika tehdä. Eläke ei oo iso, en viiti ees kertoa miten pieni, mutta pärjään.

Toinen uuden vuoden lupaus on että puoli tuntia päivässä kävelyä ja raitista ilmaa.
On muitakin lupauksia, en niillä vaivaa muita.

Eli nyt en enää oo töissä.
Iltapäiväunille.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoa kun maltoit, moni yrittäjä ei malta lopettaa, nuorempi veljeni vähän minua nuorempi yrittäjä ei edes ole suunnitellu milloin lopettaa tai löytääkö jatkajan, itse lopetin yrittämisen vähän ennen eläkeikää.

      • Anonyymi

        Mitkä firmasi vai oliko jatkaja omasta takaa ?


    • Onnittelut päätöksestäsi.
      Nauti elämästä. Olet sen varmaan ansainnut.

    • Anonyymi

      itsekkin elelen just niin kuin haluan, olen miettiny kuntopyörän ostoa, onko hyvä idea iäkkäälle

    • Mulla kuntopyörä ja soutulaite koska helpoin tapa hoitaa liikuntaa.

    • Anonyymi

      Täällä olis kaks kuntopyörää. Toinen vanhanaikainen ja toinen tyttären peru nykyaikainen. Jätti sen tänne kun muutti. Kumpaakaan en oo käyttänyt. No joskus pikaselti.

      Tuolla ovat alakerrassa.
      Taitaa olla vain niin pitkä matka että saavat jäädä sinne.
      Toisaalta hyvä idea sinulta.
      Teenpä tässä samalla lisä uuden vuoden lupauksen ja ruppeen käyttämään!

      Hyvä kun seurailee mitä muut tuumii, saa hyviä ideoita!

      Naapuri taas luovutti vanhat kangaspuut. En rupee niitä käyttämään, mutta vois kesällä laittaa pystyyn pihamaalle ja laittaa humalan taimia kasvamaan, sais omasta takaa ainekset kotikaljan valmistukseen.
      Tulisko muita hyviä ehdotuksia?

      On nyt aikaa funtsia kun ei enää työhommat paina päälle.

      • Anonyymi

        Laita räsymattoloimet , ja alat jyskää matonkuteita tiukkaan. Hyvää jumppaa hartioille ja käsille , mattojen kutominen.
        Ensin tietysti leikkelet vanhat riepusi.
        Siitä se lähtee.


    • Anonyymi

      Onnellisia eläkepäiviä sinulle! Nauti kiireettömästä elämästä. Puoli tuntia päivässä on aika vähän ulkoilua, nyt kun sinulla on aikaa innostu ulkoilusta.

    • Hyvän uuden vuoden lupauksen olet tehnyt.
      Lupsakkaa ja nautinnollista vapaata elämää vaan
      ilman niitä työpukerruskuvioita.

      Päivänokoset tekee joskus poikaa, mutta luin vähän aikaa sitten,
      ettei yli 45 minuutin nokosia suositella, ettei yöuni sotkeentuisi.
      Joskus 15 ninuuttia voi riittää.
      Tietysti yksilöllisiä nuo nokosetkin.

    • Anonyymi

      Hienoa, noita lukemia lähelle pitäisi pakertaa. - Nm. Toisenlainen uuden vuoden toive

    • Anonyymi

      Aivan oikein. Kuun on eläkeellä ja varsinkin kun asuu yksin, on huomioitava itsensä. Oma jaksaminen ja omat tarpeet.Itse tein tuon pätöksen 3 vuotta sitten.täytän pian 69vuotta ja pätöstäni en päivääkän katunut. Lopetin muiden auttamisen ja kahvitamisen kotini. Koko aikuisikäni olin muille se ojenettu käsi kun tarvisivat apua ottivat kontakti. Kehuivat vähän hullun lailla lisää autoin palkatta.Ystävä piirininkin keräsin koko aikuisikäni ei vuoroin vieraissa ystävien kanssa.Kaikki kätkeytyi kotini ja ystävieni aikaan ei minun aikaani. He selitivät kun sinun kotisi on kivat tulla ,ei puoliso ymm .Voi rauhassa puhua. Paras rakkain ystäväni sano:Kutsun sinut kyllä kylään kun olen siivonnut.Kerkisi muutakiin ainakin 2 kertaa 15 -19vuoden aikana ja yhä siivoo,kutsumatta kylään. jokainen ymmärtää menee lopulta sukset ristiin.Niin todella otin oman elämän haltuun ja en kestitä kotini enää tuttavia,ystäviä.serkun kumin kaimoja.Uusille tulokaille elämääni sanon suoraan: Kotini osaan yksin olla.Voidan tavata kahvilat jokainen maksaa kahvinsa itse. Toinen ulkoilun merkeissä.Kumma katoavat siihen kiireen kanssa?Lisäksi kun olen tosi tylsä yksin asuva :En juo,en tupakoi.Ydin kun eläkellä jokaisen on hyvä huolehtia itsestään ja asettaa itsensä numero 1 vihdoinkin.hyvää tätä vuotta kaikille. mummo pian 69v. Helsinki 94 Kontula

      • Anonyymi

        Katsos , ei stadilaiset kutsu himaansa. Aina on niitä , joille ilmainen kahvitus maistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos , ei stadilaiset kutsu himaansa. Aina on niitä , joille ilmainen kahvitus maistuu.

        Mitä siitä.
        Osta omat leivokset ja täytekakut.
        Hyvälle maistuu ja saa syödä kaiken itse.
        Laita loput pakkaseen, niin riittää toiseenkin kertaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      61
      2775
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      177
      2638
    3. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      28
      2172
    4. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      91
      1887
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      147
      1630
    6. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      22
      1627
    7. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      270
      1561
    8. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      98
      1435
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      317
      1345
    10. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      77
      1246
    Aihe