Käyttäkää ihmeessä kelan etuudet

Anonyymi

ne on tehty sitä varten että auttaa köyhiä suomalaisia kun palkat ja muut etuudet ei riitä.

Me ollankäytetty jo monta vuotta, ja hyvin elää. Rohkeesti vaan hakemaan tukia, Jokainen mestä saa jonkinlaista tukea ja monet tuet on piilotukia, joita ei huomaa. Kelasta saa sairasvakuutuskortin jolla saa halvalla lääkkeet ja käydä lääkärissä, joten tukia saa kaikki.

23

158

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käytetään toki. Me omistusasujatkin saamme asumistukea, vaikka jotkut toisin luulevat.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Hieno homma. Asuminen on kallista suomessa, joten on hienoa että kaikilla on siihen mahdollisuus saada asumitukea. Sen verran kaikki maksaa vearoja että on hyvä saada vastinetta.

• Anonyymi

Pitäisi joskus kokeilla. Mutta monella ei ole sitä osaamista, joka asiassa vaaditaan.

• Anonyymi

Jo kesällä tulee "lääkekatto" täyteen eli vuoden lääkkeet on jo maksaneet yli 600 € ja sen jälkeen kukin lääke maksaa vain 2,50 €/kpl . Tämä hyvä sillä kallein lääkekin on oikeasti kuukaudessa pitkälti toista sataa eli 3 kk satsi olisi 375 € .
      Lääkkeiden korvaaminen on paljon halvempaa kuin sairaalassa makaaminen.

• Anonyymi

Kyllä käytetään. Aina haetaan kun tarvii ja aina on saatu. Kotiakin tulee kirjeitä että sinulla on mahdollisuus hakea tätä....! ja taas haetaan ja saadaan.
      On hyvä että on tuollainen kärjestelmä, et työtön saa kaikkea tukia mitä tarvii. Työkkärissäkin annetaan vinkkiä mitä vois hakee ja lomakkeita annetaan ainakin ennen, tiiä nyt kun kaikki on säälittävästi nestissä.

Meillä ollan kelan rahoilla eletty aina. Mitä sitä töitä tekeen kun kaikki saadaa kelan tukia niin niillä elää. Lapetkin tehtiin peräkkäin et sain aina olla äitiyslomalla ja lapsilisiä kerty kuudesta lapseta jo paljon, ja kun äitiysrahat loppu viimesen kohal, niin muutettiin papereille rililleen niin taas tuli mulle tukia yh äitinä.

On se hienoo suomen systeemi, tukia saa enempi kun palkkaa??????

• Anonyymi

Sääliksi käy lapsiasi. Mahtaa olla kurjaa kun kavereilla on vaikka mitä mutta itse joutuu elämään köyhyydessä. Todella sääli, että lapset joutuvat kärsimään vanhempiensa huonoista valinnoista. Meillä on lapsella kaverina työttömän yh:n lapsi ja melkein asuu täällä kun kotona ei ole mitään kivoja leluja. Mahtaako olla ruokaakaan tarpeeksi, ainakin täällä ruoka maistuu todella hyvin. Noh, hyvä että saa syödäkseen, ei meidän budjetissa tunnu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sääliksi käy lapsiasi. Mahtaa olla kurjaa kun kavereilla on vaikka mitä mutta itse joutuu elämään köyhyydessä. Todella sääli, että lapset joutuvat kärsimään vanhempiensa huonoista valinnoista. Meillä on lapsella kaverina työttömän yh:n lapsi ja melkein asuu täällä kun kotona ei ole mitään kivoja leluja. Mahtaako olla ruokaakaan tarpeeksi, ainakin täällä ruoka maistuu todella hyvin. Noh, hyvä että saa syödäkseen, ei meidän budjetissa tunnu.

Mun lapset on aikusia, tuo kertoo vuosia sitten miten asiat oli. Nyt on lastenlapsia jo iso liuta, vanhin kohta työelämässä. Hih... Lapsilla oli kovasti kavareita sillon 80-90 luvulla, asuttiin itserakennetussa omakotitalossa ja elämä oli mallillaan. Olin työtön kun ei knnattanut mennä töihin ja mies tienasi ja tosi hyvin pärjättiin, asuttiin erillään sen vuoksi et saatais kelan tuet.
        Sinä voit ihan rauhassa keksiä asioita mun ja muiden elämästä, ne ei pidä paikkaansa kun et voi tietää. Hih, nauroimme tälle sun tarinalle vedes silmissä, että kyl sie jaksat.... heh...

Meillä lapset ovat erittäin onnellisia ja menestyneitä, perheellisiä, ei siihen tarvita miljoonia, eikä halua näyttää rikkauksiaan, vaan ihminen ihmiselle ja ruokaa pöydässä.

Jos sinulla pitää olla timattiset lattiat ja kultaiset astiat, ett pitää näyttää että prätjää niin kyllä siinä lapset ovat onnettomia.

Tyo on täällä vaan tapana,että pitää rahasta puhua ja kun sitä on erinomainen ihminen.. Vain raha merkkaa jollekin että on vaan siitä onnellinen,mutta unohtaa omat lapset ja oman elämän täysin.
        Me voimme elää vaikka kaurapuurolla jos ollaan kaikki yhdessä ja tykätään toisistamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun lapset on aikusia, tuo kertoo vuosia sitten miten asiat oli. Nyt on lastenlapsia jo iso liuta, vanhin kohta työelämässä. Hih... Lapsilla oli kovasti kavareita sillon 80-90 luvulla, asuttiin itserakennetussa omakotitalossa ja elämä oli mallillaan. Olin työtön kun ei knnattanut mennä töihin ja mies tienasi ja tosi hyvin pärjättiin, asuttiin erillään sen vuoksi et saatais kelan tuet.
        Sinä voit ihan rauhassa keksiä asioita mun ja muiden elämästä, ne ei pidä paikkaansa kun et voi tietää. Hih, nauroimme tälle sun tarinalle vedes silmissä, että kyl sie jaksat.... heh...

Meillä lapset ovat erittäin onnellisia ja menestyneitä, perheellisiä, ei siihen tarvita miljoonia, eikä halua näyttää rikkauksiaan, vaan ihminen ihmiselle ja ruokaa pöydässä.

Jos sinulla pitää olla timattiset lattiat ja kultaiset astiat, ett pitää näyttää että prätjää niin kyllä siinä lapset ovat onnettomia.

Tyo on täällä vaan tapana,että pitää rahasta puhua ja kun sitä on erinomainen ihminen.. Vain raha merkkaa jollekin että on vaan siitä onnellinen,mutta unohtaa omat lapset ja oman elämän täysin.
        Me voimme elää vaikka kaurapuurolla jos ollaan kaikki yhdessä ja tykätään toisistamme.

Totesit, että "Meillä ollan kelan rahoilla eletty aina." Silloin ei ole käyty töissä. Tukikikkailu muutaman satasen tähden kertoo vähävaraisuudesta.

Rahalla ei ole itseisarvoa. Mutta sillä on välinearvo. Jos kuolisin nyt, lapseni perisi verojen jälkeenkin vajaat kaksi miljoonaa euroa. Se ei ole mitenkään paljon, mutta maltillisestikin sijoitettuna se tuottaa sen verran, että pelkästään sillä voi, pääoman säilyttäen, elää varsin mukavaa elämää, etenkin kun sitä elämää voi viettää vaikkapa aasian suunnalla, jossa eläminen on merkittävästi edullisempaa. Noh, kukin tavallaan. Hyvä, että olet tyytyväinen.

• Anonyymi

Kelan EU-kortti on ollut hyvä.
      Olen joutunut turvautumaan siihen kahdesti. Kerran irkuissa ja kerran Gardalla. Molemmilla kerroilla oli kusiputki ongelmana.
      Vuosikaudet meni Espanjassa hyvin koska EU-kansalaiset saivat samat edut kuin paikalliset. Maksuton terveyskeskuskäynti ja maksuttomat reseptilääkkeet.
      Sain mm. reseptitestot ilmaiseksi.
      Sitten piti ryhtyä maksamaa lääkkeistä niiden iva ja lopulta täysi hinta josta voi hakea palautusta meidän kelaltamme.

Mutta nämä tuet? Mitä hittoja ne ovatkaan? Ymmärrän hyvin ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan ja jonkin mummelin asumistuen mutta mihin muuhun voi terve ihminen odottaa mitään tukea????????????

• Anonyymi

Taas tullaan tähän " kun minä en tarvi, kun mienä en hae, kun minä pärjään".... ymmärrätkös, et jos sie pärjäät ja elät omaa elämä, niin jollain toisella ei ole samoin kjuin sinulla??????

Et sinä ymmärrä, jankkaat sitä asia että kun sinä osaat ja teet, niin muidenkin on tehtävä samalla lailla. KUN SE ELÄMÄ EI MENE NIIN KUIN TOISILLA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tullaan tähän " kun minä en tarvi, kun mienä en hae, kun minä pärjään".... ymmärrätkös, et jos sie pärjäät ja elät omaa elämä, niin jollain toisella ei ole samoin kjuin sinulla??????

Et sinä ymmärrä, jankkaat sitä asia että kun sinä osaat ja teet, niin muidenkin on tehtävä samalla lailla. KUN SE ELÄMÄ EI MENE NIIN KUIN TOISILLA.

Niin toiset oikein hamuavat sitä kurjuuden maksimointia makaamalla kotona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin toiset oikein hamuavat sitä kurjuuden maksimointia makaamalla kotona.

Ja toiset oikein hamuavat ja hypettävät sitä työssä oloaan pienellä palklla, joka ei ole kummonen, kelasta etuja haettava kun palkka ei riitä, istuen, kahvia juoden ja nettipelejä pelaten, kunhan saa olla poissa kotoa, kun siellä joutuu tekemään kotitöitä!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tukielämään ajautumisen ja alistumisen asemesta työikäiset ja kykyiset voisivat edes tosissaan yrittää omillaan pärjäämistä!
        Väitteet pienistä palkoista ovat potaskaa. Minä olen aina saanut alan työehtosopimuksen mukaisen palkan ja usein enemmänkin työtulokseni mukaan.
        Kotipaikkarakkaus eivätkä pubikaverit olleet esteenä paikkakunnan vaihdolle.

Tuttavissani oli useampiakin kelluvia loisia. Kupsahtivat pois yksi toisensa jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tukielämään ajautumisen ja alistumisen asemesta työikäiset ja kykyiset voisivat edes tosissaan yrittää omillaan pärjäämistä!
        Väitteet pienistä palkoista ovat potaskaa. Minä olen aina saanut alan työehtosopimuksen mukaisen palkan ja usein enemmänkin työtulokseni mukaan.
        Kotipaikkarakkaus eivätkä pubikaverit olleet esteenä paikkakunnan vaihdolle.

Tuttavissani oli useampiakin kelluvia loisia. Kupsahtivat pois yksi toisensa jälkeen.

Miksi sitten kaikki työlliset hakevat kelan etuuksia jos ei ole pieniä palkkoja? Jo palkka on riittävä, ei tarvi kelan etuuksia. Hullua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten kaikki työlliset hakevat kelan etuuksia jos ei ole pieniä palkkoja? Jo palkka on riittävä, ei tarvi kelan etuuksia. Hullua!

Kelan etuudet ovat ihan tervetulleita olitpa työssä tai eläkkeellä. sillä sananlaskussakin
        sanotaan jotta "lisänä rikka rokassa, sääskenpoika maitovellissä"
        Kansaneläkeläiselle kuuluukin maksaa runsaita tukia kun eläke on niin pieni.
        Muille tukien antaminen on jo harkinnanvaraista ja tuskin tarpeellista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti et itsekään usko tuohon mielikuvitukselliseen väitteeseesi! Kaikki työlliset hakevat!
        Kyse lienee vain yritykseesi pöngittää itsetuntoasi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelan etuudet ovat ihan tervetulleita olitpa työssä tai eläkkeellä. sillä sananlaskussakin
        sanotaan jotta "lisänä rikka rokassa, sääskenpoika maitovellissä"
        Kansaneläkeläiselle kuuluukin maksaa runsaita tukia kun eläke on niin pieni.
        Muille tukien antaminen on jo harkinnanvaraista ja tuskin tarpeellista.

Ahaa... siis työllisille kelan etuudet on sallittuja vaikka he saavat palkkaa, mutta sairaat, vanhukset, työttömät, lapsiperheet, opsikelijat ym köyhät on luusereita kun hakevat!!! Kummallisesti aina työllisiä puolustellaan teki he mitä tahansa.

Ei nyky palkilla kukaan elä, siksi pitää hakea kelan etuuksia, mikä ei ole työn teon tarkoitus. Juuri siksi monet on ennemmin työttömiä, kun elävt paremmin kuin työlliset.

Itse olen hakenut kaikki maholliset etuudet AINA, olin töissä tai en, nyt en ole enkä mene. Huomasin vuosia sittenettei suomessa työnteko kannata. Nyt eräs tuttavani sai uudenverokortin tänä vuonna, ja verot nousi niin että joutuu maksaan tänä vuonna veroja 100 e enempi kuin viime vuonna, suorananinen palka alennus! Mikä järki??? Verotoimistossa kävi sa valitti, muttta ei muuttunut. Kyllä täällä ei työn teko kannata.

Me ollaan työttömiä ja tienataan enempi kuin työssä ollessa, kun vertaa siihen ettei ole työmatkoja, ei vaatteita tarvi ostella, eikä eväitä... kaikki jää itselle ja ei sairastu eikä väsy, ja on sitä omaa aikaa, mikä korvaa hienosti rahankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti et itsekään usko tuohon mielikuvitukselliseen väitteeseesi! Kaikki työlliset hakevat!
        Kyse lienee vain yritykseesi pöngittää itsetuntoasi!

Sinäpä se katkera olet!!! Ole vaan.... sinulla on vaikeuksia tuon itsetuntosi kanssa, muuten et tuommosta potaskaa kehtaisi edes kirjottaa, ja näyttää miten idiootti oletkaan. Hih... tänään ulos pulkkamäkeen lasten lasten kanssa... ai että, kutistu sinä siellä orjatöissä, minä nautin vapaudesta ja ihanasta luonnosta ja lapsenlapsien seurasta. Voi että ja sitten takka tulille ja vaikka pelaamaan lautapelejä ja huh hu.. sua raukkaa joka siellä duunissa kärvistyt ja mieletntilasi on kovilla. Hih....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa... siis työllisille kelan etuudet on sallittuja vaikka he saavat palkkaa, mutta sairaat, vanhukset, työttömät, lapsiperheet, opsikelijat ym köyhät on luusereita kun hakevat!!! Kummallisesti aina työllisiä puolustellaan teki he mitä tahansa.

Ei nyky palkilla kukaan elä, siksi pitää hakea kelan etuuksia, mikä ei ole työn teon tarkoitus. Juuri siksi monet on ennemmin työttömiä, kun elävt paremmin kuin työlliset.

Itse olen hakenut kaikki maholliset etuudet AINA, olin töissä tai en, nyt en ole enkä mene. Huomasin vuosia sittenettei suomessa työnteko kannata. Nyt eräs tuttavani sai uudenverokortin tänä vuonna, ja verot nousi niin että joutuu maksaan tänä vuonna veroja 100 e enempi kuin viime vuonna, suorananinen palka alennus! Mikä järki??? Verotoimistossa kävi sa valitti, muttta ei muuttunut. Kyllä täällä ei työn teko kannata.

Me ollaan työttömiä ja tienataan enempi kuin työssä ollessa, kun vertaa siihen ettei ole työmatkoja, ei vaatteita tarvi ostella, eikä eväitä... kaikki jää itselle ja ei sairastu eikä väsy, ja on sitä omaa aikaa, mikä korvaa hienosti rahankin.

"Huomasin vuosia sittenettei suomessa työnteko kannata. Nyt eräs tuttavani sai uudenverokortin tänä vuonna, ja verot nousi niin että joutuu maksaan tänä vuonna veroja 100 e enempi kuin viime vuonna, suorananinen palka alennus! Mikä järki???"

Katsos kun palkat nousevat lähes joka vuosi, niin sitten verojakin joutuu maksamaan enemmän. Ihan järkeväähän tuo on. 100 euroa lisää veroja tänä vuonna tarkoittaa reilu kahdeksan euroa kuukaudessa. Kysypä tuttavalta sekin, paljonko palkkansa on noussut.

• Anonyymi

Kela betalar.

• Anonyymi

TYÖTTÖMYYS VAAN ON PARASTA. TYÖ SAIRASTUTTAA, MUTTA KOTONA VOIT TEHDÄ MITÄ HALUAT.

• Anonyymi

ja kakka ainakaan lapissa et saa mitää toimeentulotukeja kyl tääl kela pitää huolen että ei kannata ees yrittää hakea vaikka olisi oikeutettu! Terve tuloa asumaan lappiin ni näette mitä tää on.

• Anonyymi

Olisin tietysti voinut HAKEA vaikka mitä KELAn tukia mutta en ymmärrä mitä hakuperusteisia olisin voinut saada.
      Aloitettuani laiskottelun 52 vuotisena nostin liittoni kassasta silloiset 500 päivää ansiosidonnaista mutta sehän ei ollut KELAn tuki vaan osittain itse maksettu. Työnantajien maksuosuuden tulkitsen osaksi ansiotani. Osa tuli veroista joihin olin pulittanut oman, joskus kohtuuttomankin osani.
      Vielä nytkään, 25 vuotta myöhemmin minulle ei ole valjennut mitkä KELAn tuet olen jättänyt hakematta.

Kun ihminen on tehnyt työnsä voimassa olleiden työehtosopimusten mukaan niin mitä hiivatin tukia olisi mahdollisuus saada KELAlta hakemalla.
      En odota kommentteja muutamalta, kehnoa omaatuntoaan selittelevältä loiselta!
      Joo. Joo. Kyllä varmasti kaikki työlaiset saavat KELAn tukia kunhan hakevat!
      Siis mitä???????????

Eniten on merkinnyt reseptilääkkeiden maksukatto mutta sen hyöty on ollut vaatimaton enkä ole likimainkaan aina edes tavoittanut.
      Lääkäripalveluissa olen käyttänyt eniten yksityistä.
      Jossakin hammaslääkärin laskussa on ollut joku KELAn mitätön osuus mutta vaikka sitäkään ei olisi ollut niin yhtään perunaa ei olisi jäänyt syömättä.

Kaihi- ja olkapääleikkaukset yksityisellä. Suolistosyövän kahden julkisen puolen leikkauksen jälkeisen viimeistelypuukotuksen kävin teetättämässä Tallinnassa. Suomessa se olisi maksanut noin 4000€. Tallinnassa pelkkä leikkaus maksoi 995€.
      Oli toki hieman kalliimpi kuin julkisen puolen kaksi leikkausta jotka maksoivat suuruusluokkana noin 800€/leikkaus.

Miten perkeleen pa-ukko minun olisi täytynyt olla saadakseni jotain ekstra apua KELAlta?

En usko senkään selityksen menevän läpi KELAn systeemissä, että pysyn osoittamaan tuloperusteisen ostovoimani heikentyneen näiden velttoiluvuosien aikana noin 40%.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7876
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5460
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3547
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      153
      3462
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2041
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1869
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      45
      1748
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1697
    Aihe