Taas uusi seksitön vuosi

Anonyymi

Olen viisikymppinen nainen, mies on 10v vanhempi. Seksiä on ollut viimeksi 4,5v sitten.

Suhteessamme ei ole minkäännäköistä hellyyttä tai läheisyyttä. Mies on tähän kaikkeen ihan tyytyväinen.

En uskalla erota, koska pelkään että seuraavassa suhteessa kaikki olisi vielä huonommin. Tai että jäisin yksin. Tuntuu siltä, että "juna meni jo".

52

1217

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa, sitten kannattaa vaan kieriä itsesäälissä!

    • Anonyymi

      No voi voi. Sinulla toimivat kädet. Voisit elämäsi yksinkin niiden kanssa viettää vai sittenkikö hänen kanssa kaksin. Säälittäviä munareita olette🤢

      • Anonyymi

        No ei tätä oikein voi ymmärtää, jos ei ole ollut itse samassa tilanteessa.

        Olet kenties nuori? Onneksi olkoon -sinulla on paljon valinnanvaraa elämän suhteen. Kumppanin vaihtaminen tämän ikäisenä ei ole helppoa.

        Jokaisella on taakkanaan ne elämän tuomat monimutkaisuudet ja traumat. Elämäntavat ovat tietyissä uomissa, ja niitä on vaikea muuttaa.


    • Anonyymi

      Miten tuosta nyt sitten huonommin voisi mennä? Oikeastaan sanoisin, että jos ei toista yhtään kiinnosta minkäänlainen läheisyys, niin miksi häntä kiinnostaisi, jos hakisit sitä sitten muualta?

      • Anonyymi

        Ehkä hän kokisi pettämisen kaikesta huolimatta nöyryyttävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä hän kokisi pettämisen kaikesta huolimatta nöyryyttävänä.

        Jos toista ei kiinnosta sinun tuntemuksesi, niin miksi sinun pitäisi miettiä hänen tuntemuksiaan?


    • Anonyymi

      "En uskalla erota, koska pelkään että seuraavassa suhteessa kaikki olisi vielä huonommin. Tai että jäisin yksin. Tuntuu siltä, että "juna meni jo"."

      Niin, kannattaa siis kärvistellä seuraavat 30-40 vuotta. Itse teet valinnan.

    • Anonyymi

      Mies on vasta kuuskymppinen eli kaikella todennäköisyydellä, jos on terve ja kohtuukuntoinen, pitisi vielä hommien pelittää.

      Jos olet ollut yli neljä vuotta puutteessa ja ilman, on sinulla kaikki oikeus hankkia seksiä muualta, fiksusti ja niin ettei se tule miehesi tietoon. Parisuhde ilman seksiä tai edes läheisyyttä, ei ole parisuhde, ellei molemmat ole sitä mieltä siitä, ettei läheisyys, suukottelu tai seksi kuulu kuvioihin

      • Anonyymi

        Kaikkea sitä kuulee höpöttävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea sitä kuulee höpöttävän.

        No en itse pidä tuota missään tapauksessa höpötyksenä. Ihan järkeviä neuvoja. Jos ei seksiä saa kotoa, niin kyllä sitä väkisinkin alkaa miettiä myös muita vaihtoehtoja.


    • Anonyymi

      Yli 50 vuotta kestäneen liittomme aikana olen havainnut, että ainakin meillä, silloin harvoin kun arkiasoissa on ollut näkemyseroja, niin ne ovat vaikuttaneet myös seksin intensiivisyyteen. Onneksi häiriöt ovat olleet harvinaisia ja lyhytkestoisia.
      Kun kiintymys vahvistuu ja halu tuottaa kumppanille mielihyvää, niin se asenne ruokkii myös seksielämää.
      Vaimoni on yli 70v joten hänen nautintonsa laatu on muuttunut verrattuna nuoruusvuosiin.
      On myös tunnustettava, että vaimoni tuntee hyvin minun "turn on" kohteeni sekä fyysisesti, että mentaalisesti.

      Siis, miten arkiasiat?

      • Anonyymi

        Mies raataa raskaassa työssä, illat ja viikonloput lähinnä makaa sohvalla telkkaria katsoen. Vastaus kaikkeen aktivointiin on : ei.

        Olemme rauhallisia ja sopuisia. Harvoin tulee riitaa mistään. Olen ottanut eron monta kertaa puheeksi, mutta sitä hän ei ainakaan halua. Miehellä ei ole mitään masennusta taustalla. Hän vaan on luonteeltaan passiivinen.

        Seksi ei oikein kiinnostanut häntä edes alkuaikoina.

        Olen ollut uskollinen kaikki nämä vuodet. Nyt päätin, etten kieltäydy, jos seksiin on jonkun muun kanssa joskus tilaisuus. Olen käpristellyt tarpeeksi monta vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies raataa raskaassa työssä, illat ja viikonloput lähinnä makaa sohvalla telkkaria katsoen. Vastaus kaikkeen aktivointiin on : ei.

        Olemme rauhallisia ja sopuisia. Harvoin tulee riitaa mistään. Olen ottanut eron monta kertaa puheeksi, mutta sitä hän ei ainakaan halua. Miehellä ei ole mitään masennusta taustalla. Hän vaan on luonteeltaan passiivinen.

        Seksi ei oikein kiinnostanut häntä edes alkuaikoina.

        Olen ollut uskollinen kaikki nämä vuodet. Nyt päätin, etten kieltäydy, jos seksiin on jonkun muun kanssa joskus tilaisuus. Olen käpristellyt tarpeeksi monta vuotta.

        No ei tämäkään ole oikein.
        Mies päättää tahdin ja sinä olet puutteessa


    • Anonyymi

      Normaalia...

      • Anonyymi

        Sitä minäkin: normaalia, ja taatusti yleistä. Asiasta ei vaan puhuta. Yleensä se on vaan niin päin, ettei nainen halua.

        Olen välillä miettinyt, että jos mies joutuisi olemaan parisuhteessa 4,5v ilman seksiä, niin hän olisi joko pettänyt tai lähtenyt ajat sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin: normaalia, ja taatusti yleistä. Asiasta ei vaan puhuta. Yleensä se on vaan niin päin, ettei nainen halua.

        Olen välillä miettinyt, että jos mies joutuisi olemaan parisuhteessa 4,5v ilman seksiä, niin hän olisi joko pettänyt tai lähtenyt ajat sitten.

        Ei pidä paikkaansa. Turha yleistää. Itselläni oli parinkymmenen vuoden jakso, jossa seksiä oli alle kerran vuodessa, ja vain kun vaimo oli humalassa. Muutoin väitti olevansa ns. kylmä ja haluton, ja kieltäytyi aina. Itse olisin kyllä halunnut ainakin pari-kolme kertaa viikossa. Hoidin asian itsetyydytyksellä, erottu ei, koska muutoin arki kyllä rullasi. Ja parempi itsetyydytys ja arjen luotettava juttuseura ja kumppani, kuin mahdollinen yksinäisyys, etenkin kun vaimo sanoi olevansa ihan tyytyväinen tilanteeseen, kunhan en vaan painosta häntä seksipyynnöillä.
        Aika paljon kuitenkin kirpaisi, kun vaimo kärähti uskottomuudesta yli 35 avioliittovuoden jälkeen. Osoittautui, että hän ei ollutkaan kylmä ja täysin haluton, niinkuin väitti, vaan hän olikin vaan kyllästynyt jossain vaiheessa minuun ja ulkoistanut seksitarpeensa hoitamisen.
        Valehtelu suututti, luottamus meni, mutta yritin ja edelleen yritän antaa anteeksi, vaikka kärsin asiassa peräti parikymmentä vuotta...enkä älynnyt olla itse uskoton, kun en yhtään arvannut että hän olisi...
        Nyt on kuitenkin sitten viimeisen vuoden aikana (kärähtämisen jälkeen) peitto heilunut vilkkaammin, noin viikoittain, ja oma halu on vähentynyt, että gäppi on paljon pienempi, eikä runkulla tarvitse enää käydä kuin kerran viikossa. (Sitä en tiedä onko uskottomuus loppunut, mutta niin vaimo väittää, ja haluaisin uskoa häntä.)
        Semmoinen ongelma tuosta jäi, että vaikka olin sanonut aiemmin aina ehdottomasti ei satunnaisille silloin tällöin eteen tulleille seksitilaisuuksille, niin nyt en tiedä...saattaisin todennäköisesti suostua kostomielessä jos vielä joskus sattuisi joku nainen ehdottamaan intiimimpää kanssakäymistä. Jos siis seksikumppaniehdokas vaikuttaisi mielestäni sopivalta, olenhan kuitenkin jo vähän yli kuusikymppinen mies...niin että kysyntä kyllä vaikuttaa aika lailla laantuneen, ei ole enää ehdotuksia tullut niinkuin nuorempana.


    • Anonyymi

      Varmaan se on vaikeaa sellaiselle joka seksiä vielä haluaa. Minä olen ollut tyytyväinen seksittömään elämääni jo vuosien ajan. Ei ole minkäänlaista tarvetta enää siihen toimintaan.

    • Anonyymi

      Järkimies

    • Anonyymi

      Tääl sama tilanne, toisinpäin; naiselleni seksi ja läheisyys on ikäänkuin pakkopullaa. Muutoin asiat meillä tosiaan toimii, mutta ikuinen puutteessa eläminen risoo . Pitääkö minun viriilin miehen olla loppuelämä näin? Kuitenkin mulla pelit toimii ja tiedän että osaisin saada jollekin symppisnaiselle todella kivat lemmenhetket. Nim. Rakkautta ja lemmiskelyä vailla.

      • Anonyymi

        Loppuelämää minäkin olen miettinyt. Ja elämätöntä elämää. Pelkään, että kadun tätä joskus.


      • Kirjoitin tähän ketjuun oman kokemukseni. (vähän aikaisempaan kommenttiin)
        Varo sinäkin, ja varmistele, ettei vaimosi tyydytä seksitarvettaan muualla. Lyö nimittäin miehen mielen todella maihin, jos asia tulee ikäänkuin "puskista" täysin yllättäen.


    • Anonyymi

      Miehenä minulla on se kokemus, että naiset saa miestä aina. Aina löytyy ottaja naiselle, ikään ja kokoon katsomatta. Miehillä on paljon enemmän vaikeuksia saada naista, varsinkin jos ei ole mikään suupaltti naisten naurattaja, niin huomaamatta jää. Pitää vaan olla jossakin esillä ja saatavilla. Kotoa ei kukaan ketään hae. Erota kannattaa jos suhde on tuossa jamassa. Kokemuksesta puhun.

    • Anonyymi

      Kannattaa tilata jostain Gambiasta nuori rakastaja. Saat kunnolla seksiä ja miehesi saa levätä

      • Anonyymi

        Siinä menisi kaikki rahat. Olisin myös vanha ja vastenmielinen tuolle uudelle miehelle.


    • Anonyymi

      Onhan noita seksittömiä pareja, 52v miehenä olen tyytyväinen vaimoni tekemiin aloitteisiin.

    • Anonyymi

      Olet sinä säälittävä tapaus

      • Anonyymi

        Kenties.

        Ei ole kuitenkaan minun ongelmani, jos et pysty seksiin. Sinulla tässä on huonompi tilanne..


    • Anonyymi

      Näin se menee.

    • Anonyymi

      Miksi sä pelkäät mahdollista yksinoloa? Mikä nykyisessä tilanteessasi on mielestäsi parempaa kuin mahdollinen yksinolo? Mikä suhteessa on se asia, joka saa sinut jäämään? Kai siinä nyt jotakin hyvää pitää olla, jos tahdot jäädä.

      Itse jaksoin parisuhteen seksittömyyttä ja erityisesti läheisyydettömyyttä 5 vuotta. Jälkikäteen ajatellen mä kitkuttekin siinä ihan liian kauan. Pelkän seksittömyyden olisi varmasti vaikkaloppuun saakka,mutta kaiken läheisyyden puute oli tappavaa.

    • Anonyymi

      Tiedän niin monia naisia ja miehiä, jotka ovat jääneet eron jälkeen tämän ikäisinä loppuelämäkseen yksin.

      Tai välillä on "jotain", mutta ei varsinaisesti mitään..

      Tai sitten tyydytään uuteen suhteeseen, jossa asiat ovat taas huonosti -vaan eri tavalla kuin ennen.

      Kuten alussa sanoin: juna meni jo..

    • Anonyymi

      Eroa heti. Kyllä löytyy sinulle mies joka haluaa seksiä.

    • Anonyymi

      Puhukaa keskenänne asiasta! Puhukaa, miettikää ja teette sitten päätöksenne. Selän takana en suosittele toimimaan.

      • Anonyymi

        Olen yrittänyt puhua monta kertaa. Hän suuttuu heti.

        Ehkä pitää ottaa huomioon enemmän myös hänen ikänsä - pian 60v. Voi hyvin olla, etten minäkään ole enää tuon ikäisenä seksistä kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt puhua monta kertaa. Hän suuttuu heti.

        Ehkä pitää ottaa huomioon enemmän myös hänen ikänsä - pian 60v. Voi hyvin olla, etten minäkään ole enää tuon ikäisenä seksistä kiinnostunut.

        Siis oikeasti...tuo 60 ei ole ikä eikä mikään, ainakaan jos puhutaan seksistä ja sen kiinnostavuudesta. EN näe mitään pahaa siinä, että käyt sekstailemassa muualla, jos kuitenkin haluat parisuhdetta jatkaa. Ei sinun tarvitse tukahduttaa erittäin tärkeää tarvetta, ei niin tee kukaan muukaan,tai ei ainakaan pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt puhua monta kertaa. Hän suuttuu heti.

        Ehkä pitää ottaa huomioon enemmän myös hänen ikänsä - pian 60v. Voi hyvin olla, etten minäkään ole enää tuon ikäisenä seksistä kiinnostunut.

        Miten teillä sitten muista asioista puhuminen sujuu? Ei vaikuta kovin hyvältä keskusteluyhteydeltä, jos ei voi vaikeista asioista puhua. Millä tavalla olet yrittänyt puhua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten teillä sitten muista asioista puhuminen sujuu? Ei vaikuta kovin hyvältä keskusteluyhteydeltä, jos ei voi vaikeista asioista puhua. Millä tavalla olet yrittänyt puhua?

        Kaikin tavoin. Ensin pitkään asiallisesti. Sitten vähemmän asiallisesti. Hänen mielestään kaikki negatiiviset asiat pitää työntää maton alle, ja vaan vaieta. Hän suuttuu usein silmittömästi, jos yritän puhua vaikeista asioista. Harvoin yritän, ja nyt sekin on loppunut. Hän on vaan sen luonteinen.

        Lapsuudenkodissani muuten toimittiin samoin.

        Hänen kaksi edellistä parisuhdettaan ovat päättyneet siihen, että kumpikin nainen löysi uuden miehen. Hän on vieläkin todella katkera siitä. Ennen pidin näitä naisia pahiksina, mutta nykyään ymmärrän täysin.


    • Anonyymi

      Itselläni kun tunne, että "tässäkö tää oli", tutustuin nettitituttavaan ja yhteisestä sopimuksesta, kun tiesimme tilanteemme, tapasimme. Muutama kerta rakastelimme ja olin kuin uusi ihminen. Sain siitä uutta virtaa elämään ja tunteen, että eihän tämä nyt tässä ollutkaan. Huono omatunto ja itsesyytökset kyllä seurasi, mutta oli sen arvoista. Kumppani ei tiedä, eikä tarvitse tietääkään tästä pikku seikkailusta. Tuon hairahduksen jälkeen huomasin, että seksuaaliset halut ei ole hävinnyt mihinkään, on vain ollut onnetonta seksiä. Hieromasauva on ollut ahkerasti käytössä sen jälkeen. Katselen ahkerasti uusia malleja.

      • Anonyymi

        Jos oli noin ihanaa, eikö sitten tullut tunteita tuota uutta kumppania kohtaan? Tai halu nähdä vielä enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oli noin ihanaa, eikö sitten tullut tunteita tuota uutta kumppania kohtaan? Tai halu nähdä vielä enemmän?

        Ei parin-kolmen kerran näkemisen jälkeen muuta kuin seksuaalista halua ja haaveilua siitä myöhemmin. Eikä se riitä rikkomaan 20 vuoden kumppanuutta, mutta piristää sitä. En tiedä, voiko joku ikäiseni nainen, tai jaksaako alkaa rakentamaan uutta suhdetta uusine sukulaisineen pelkän hyvän seksin pohjalta.


      • Anonyymi

        Entä katseletko vielä uusia miehiä ? Vai riittävätkö lelut ? Kuinka kauan meinaat oikeasti jaksaa sauvojen varassa ?


    • Anonyymi

      Kyllä minä nyt jätin mieheni.

      Syy ei ollut seksi, vaan kommunikointiongelmat, ja moni muu asia.

      Minä en tarvinnut häntä mihinkään, eikä hän minua. Suhteemme oli täysin kuollut.

      Tulevaisuus kyllä pelottaa vähän.

      • Anonyymi

        Noniin, eiköhän se seksin puute usein heijastele muutakin ongelmaa parisuhteessa, että harvemmin se varmaan ainoa ongelma on. Hienoa, että sait nyt päätöksen tehtyä! Ehkä sait jotakin oppia tulevaisuuden varalle ja nyt vaan uutta kohti, olet sen ansainnut. Turhaan pelkäät, tuskin kadut päätöstä hylätä onneton suhde. Nyt olisi sitten yksi puutteessa elänyt kuuma pimu vapaalla jalalla, iskekää kiinni miehet ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, eiköhän se seksin puute usein heijastele muutakin ongelmaa parisuhteessa, että harvemmin se varmaan ainoa ongelma on. Hienoa, että sait nyt päätöksen tehtyä! Ehkä sait jotakin oppia tulevaisuuden varalle ja nyt vaan uutta kohti, olet sen ansainnut. Turhaan pelkäät, tuskin kadut päätöstä hylätä onneton suhde. Nyt olisi sitten yksi puutteessa elänyt kuuma pimu vapaalla jalalla, iskekää kiinni miehet ;)

        Avoin suhde -palstalla joku nuorempi jo kyseleekin : D


      • Anonyymi

        Oho. Rohkea ratkaisu! Onnea matkaan!


    • Anonyymi

      Kuulosta tutulta. Olen 54-vuotias nainen. Viimeksi olen ollut yhdynnässä 11 kk sitten. On tuo 4.5 v. pitkä aika olla ilman. Liian pitkä aika. Ei ole ihmisarvoista elämää tuollainen enää.

    • Anonyymi

      Minä 49, mies 50v. Meillä 4 lasta ja itse ollut lapsissa kiinni (viimeinen ei meinannut selvitä, joten oma aika meni hänen kanssa 3 v syntymän jälkeen, muilla astmaa jne, joten olen hypännyt lääkärissä heidän kanssa koko heidän lapsuuden). Itse olen kasvanut perheessä, jossa läheisyyttä ei näytetty, joten en osannut sitä itsekkään näyttää, varsinkaan makuuhuoneessa. Kun tilanne rauhoittui viimeisen lapsen kanssa ja pääsimme kahdestaan miehen kanssa lomalle, jokin minussa syttyi. Miehelläni taas KAIKKI sammui. Entinen hyväilijä on täysin kylmä. Tästä on nyt 7 v ja miehen mielestä kaikki ok. Viimeksi eilen sanoin, että nyt riittää. Lasten vuoksi kärsin ja yritän jaksaa :(

      • Anonyymi

        Minusta on outoa tuo, että kun ei vanhemmatkaan ole jotakin tehnyt, niin että itse sitten jatkaa samalla linjalla. Itse taas jos huomaan että vanhempani tekevät jotakin mielestäni huonosti, niin en todellakaan halua tehdä samoin, vaan päinvastoin nyt aikuisena, kun minulla on mahdollisuus vaikuttaa


    • Anonyymi

      Kuulumisia:

      Kiitos kaikista kannustavista viesteistä!

      Olen todella yllättynyt siitä, etten ole kaivannut exääni yhtään. Olen ollut todella helpottunut.

      En ole ollut ikuisuuksiin treffeillä, joten pelkään vähän sitä, että kelpaanko kenellekään...

      Olen ostanut uusia vaatteita jne...

      Tiedän, että olen ennemmin tai myöhemmin taas parisuhteessa. Seksin tärkeys tämän ikäisenä oli itselleni yllätys.

      Pidän huolta siitä, että seuraavassa parisuhteessa seksi taas toimii. Olen valmis joustamaan monessa muussa asiassa.

      Ikävää, että exäni mitätöi kaiken, mitä hänelle aiheesta puhuin.

      • Anonyymi

        Oi, ihana kuulla kuulumisia! Ja eipä mitään, mukava olla avuksi :)

        Itsekään en murehtinut saati kaivannut exääni ollenkaan eron jälkeen. Minusta se kertoo siitä, että päätös on ollut hyvin harkittu ja oikea. Surut on surtu jo suhteen aikana ja ero on vain helpotus.

        Etköhän sinä jollekin kelpaa, ei kannata sitä pelätä vaan rohkeasti vain treffeille. Voit vaikka vähän hurjastella pitkän puutteessa olon jälkeen ;)
        Hurjasti onnea sinulle, toivottavasti löydät pian tarvitsemasi!


    • Anonyymi

      "Surut (ja pettymykset) on surtu jo suhteen aikana". Siltä minustakin tuntuu.

      Reagointini on kuitenkin yllättävä. Olen aina ennen ollut pitkän suhteen päätyttyä parikin vuotta ihan riekaleina. Nyt helpottunut. Tälläistä ei ole ollut ennen.

      Vaikka olen jo viisikymppinen, saatan elää vielä vuosikymmeniä.. Kyllä väkisinkin joku mielenkiintoinen tulee jossain vaiheessa vastaan kunhan muistan olla aktiivinen asian suhteen. Ei ole tarkoitus jäädä yksin.

    • Anonyymi

      Eipä kannattanut ottaa vanhempaa ukkoa

    • Anonyymi

      En vaan kässää miten ihmiset viihtyy yhdessä ilman intiimiä kanssakäymistä jos ei ole sitten sovittu et ollaan ilman. Ollaan muijani kanssa oltu jo reilu kolme vuosikymmentä, hiukan sairautta ja vaivaa mut välistä muhinoidaan kun olo siedettävä, muijakaan ei kieltäydy jos ei kuukautiset ole tai muuten kipeä olo.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe