Petri paavola

Anonyymi

ppettaa outoja asioita facebookissä tässä kopio.
Petri Paavola
3 January at 14:16 ·
Jeesuksen Jumaluus osa 4
Apostolinen uskontunnustus syntyi ja muotoiltiin Roomassa ensimmäisellä tai toisella vuosisadalla. Varhaisin löytö apostolien uskontunnustuksesta käsin kirjoitettuna on Marcelluksen kirjeestä noin 341 jKr. Historiankirjoissa Marcelluksen sanotaan syyllistyneen areiolaiseen vaikutukseen. Kuitenkin Marcelluksen apostolinen uskontunnustus on Raamatun sanan totuuden mukainen. Nykyinen apostolien uskontunnustuksen versio on hyvin samanlainen kuin Marcelluksen versio.
Marcellus kreikankielen versio apostolisesta uskontunnustuksesta:
Πιστεύω οὖν εἰς θεòν πατέρα παντοκράτορα·
καὶ εἰς Χριστὸν Ἰησοῦν, τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ, τὸν κύριον ἡμῶν,
τὸν γεννηθέντα ἐκ πνεύματος ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς παρθένου,
τὸν ἐπὶ Ποντίου Πιλάτου σταυρωθέντα καὶ ταφέντα
καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρα ἀναστάντα ἐκ τῶν νεκρῶν,
ἀναβάντα εἰς τοὺς οὐρανούς
καὶ καθήμενον ἐν δεξιᾳ τοῦ πατρός, ὅθεν ἔρχεται κρίνειν ζῶντας καὶ νεκρούς·
καὶ εἰς τò ἅγιον πνεῦμα,
ἁγίαν ἐκκλησίαν,
ἄφεσιν ἁμαρτιῶν,
σαρκὸς ἀνάστασιν,
ζωὴν αἰώνιον
Marcelluksen apostolisessa uskontunnustuksessa (varhaisin löydetty) ei ole sanoja katoliseen (yhteiseen) seurakuntaan, vaan pyhään seurakuntaan. Marcelluksen apostolinen uskontunnustuksen ensimmäiset lauseet kuuluvat seuraavasti: Uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen ja Kristukseen Jeesukseen, Hänen ainoaan Poikaansa, meidän Herraamme. Nykyinen apostolinen uskontunnustus ja Marcelluksen uskontunnustus alkaa samalla tavalla: Uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen.
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon käyttämä suomennos apostolisesta uskontunnustuksesta:
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
Kun tutkimme alkuseurakunnan ajan jälkeisten uskovien apostolista uskontunnustusta ensimmäiseltä ja toiselta vuosisadalta, niin näemme kuinka hekin uskoivat Isän olevan yksin Kaikkivaltias Jumala, sillä he uskontunnustuksessaan sanoivat Isän olevan Kaikkivaltias Jumala sekä Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja meidän Herramme. Nykyisessä apostolisessa uskontunnustuksessa on sama sanamuoto kuin varhaisimmissa versioissa koskien Jumalaa, Isää Kaikkivaltiasta. Varhaisen apostolisen uskontunnustuksen kirjoittaneet uskovat ihmiset varmasti uskoivat myös Jeesuksen olevan Kaikkivaltias Jumala, mutta kun he liittivät Kaikkivaltias sanan Isään, eikä Jeesukseen, niin he varmaankin tarkoittivat sillä sitä, että Jeesuskin on alamainen Isälleen, jonka myös Raamattukin opettaa.
Väittää myös että Oyhä Henki on alempoiarvoinen, koska Jeesus sanoin että Hän ottaa minun omastani ja jakaa teille.

11

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Petri Paavolan käsitys Jumalan olemuksesta on yhdistelmä aerolaisuutta ja Jehova todistajien oppia. Petri Paavola on kirjoittanut, että Jeesus on Jumala, mutta ei ole Isä. Jesajan kirjan mukaan syntynyt poikalapsi on Isä Jumala. On olemassa vain yksi Jumala, joka imoittaa itsestään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kautta.

      Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

      Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

      "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

    • Anonyymi

      Petri Paavola on yksi eksyttäjistä. Elää salaliittojen seassa ja tuottaa epätervettä oppia.
      Mutta näinhän näissä vapaissa nykyään toimitaan ja villillä kortilla pelaavat.

    • Anonyymi

      Miksi pitää mainostaa jatkuvasti PP:tä vaikka pitää häntä eksyttäjänä???! Mikä on motiivi???

    • Anonyymi
    • Jälleen kerran Paavolan hampaisiin jäänyt rutisee ja kiukuttelee.
      Kasva jo aikuiseksi.Tämmöinen peli ei voi jatkua.

      • Anonyymi

        Tiesitkö, että Petri Paavola kannattaa sapattikäskyn noudattamista vastustaa kirkollista sunnuntaijuhlaa?

        Hän on 30.12.2021 kirjoittanut artikkelin "Herran pyhittämä käyttöä varten", jossa hän puolustaa sapttia ja toteaa, ettei Jeesus rikkonut sapattikäskyä vastaan.

        Paavola ei hyväksy kirkollisia juhlia ja sanoo: -Uuden Liiton Jumalan kansasta jotkut ovat sortuneet siihen, että he ovat eksynyt kannattamaan katolisen kirkon alullepanemia kirkollisia opetuksia, joita monet pitävät totuutena, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

        Petri Paavola on julkaissut kirjoituksen: Jeesus on vanhan liiton juhlien täyttymys. Hän sanoo siinä, että kristityt eivät voi pitää kiinni katolisen kirkon juhlista, joitan on mm. joulu, pyhäinpäivä, sunnuntai jne. Paavola vastustaa niitä. Paavola peräänkuuluttaa Mooseksen lain mukaisia juhlia, joita juhlittaisiin Jeesuksen Kristuksen juhlina: Sapatti, Pesach, Shavuot, Jom Teruah, Jom Kippur, Sukkot jne.

        Paavola kirjoittaa: -Elämme lopunajassa, luopumuksen ajassa, jolloin myös katolisen kirkon alullepanemat väärät opit saavat enemmän kannatusta ja hyväksyntää uskovien keskuudessa. Samoin myös äärikarismaattiset harhat nostavat rajusti päätään, ollen kulkemassa ekumenian kautta kohti paavin ja antikristuksen syliä. Vanhan liiton esikuvien opetus Jeesuksesta osoittaa tietä takaisin siihen Uuden Liiton järjestyksen mukaiseen uskoon, josta Uusi Testamentti kertoo, mutta jota niin useat uskovatkin nykyään vääristelevät. Herran asettamista vanhan liiton juhlien esikuvallisuudesta on monenlaista opetusta ja kirjoitukseni näistä juhlista perustuu siihen miten minä uskon niiden puhuvan ja opettavan esikuvallisesti Herrasta Jeesuksesta.


      • Anonyymi

        Onkohan sillä Paavolalla edes hampaita?
        Eikös se paskanjauhanta mädätä aivojen lisäksi myös hampaat?
        Minä pureksin oman ruokani, enkä syö jonkun toisen pureksimaa.
        Suosittelen samaa sinulle.


    • Anonyymi

      petsku paavola tekstii. "Uudessa Liitossa meidän ei tarvitse enää elää vanhan liiton varjoissa, joita vanhan liitot juhlatkin olivat, vaan saamme nyt elää vanhan liiton täyttymyksessä Herrassa Jeesuksessa. Pääsiäinen, happamattoman leivän juhla, esikoislyhteen heilutuksen juhla ja helluntaijuhla ovat jo Herrassa Jeesuksessa saaneet täyttymyksensä. Herran asettamat kolme viimeisestä vanhan liiton juhlaa pasuunansoiton muistojuhla, suuri sovituspäivä ja lehtimajanjuhla tulevat saamaan tulevaisuudessa myös lopullisen täyttymyksensä Herrassa Jeesuksessa."

      Ei se kannata vanhan liiton juhlien juhlimista. Ne on jo täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa.

      • Anonyymi

        Tässä on todisteet, että Petri Paavola puhuu Mooseksen lain mukaisen sapatin viettämisestä uuden liiton aikana. Hän on myös arvostellut joulun viettämistä. Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan "Seitsemäs päivä on sapatti":

        "Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille."


      • Anonyymi

        Tässä on todisteet, että Petri Paavola vastustaa kiivaasti joulun viettämistä epäraamatullisena pakanajuhlana. Petri Paavola kirjoittaa julkaisussaan: "Joulun roomalainen historia":

        "Jeesus Kristus ei käskenyt juhlimaan Hänen syntymäänsä jokavuotisena juhlana, eikä alkuseurakunta viettänyt Jeesuksen syntymäjuhlaa jokavuotisena juhlana. Joulu Jeesuksen syntymäjuhlana on alkuperältään täysin pakanallinen juhla, jolla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen Raamatullisen uskon ja ilmoituksen kanssa."


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      69
      6590
    2. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3103
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

      Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      32
      2279
    4. Voi helvetti

      Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1858
    5. Tiedät etten tiedä

      Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1857
    6. Osuuspankki Kuhmo!

      Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      20
      1845
    7. Rakkaalleni!

      Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1572
    8. hyvää yötä.

      toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1549
    9. Työttömyys kasvaa

      Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      52
      1538
    10. Hyvää joulua!

      Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      10
      1529
    Aihe