Miten päästä surusta yli?

Anonyymi

Isäni kuoli 12.10
En vaan vaan pääse asian yli et isäni on poissa 😪 Hän oli kuolleessaan 83v.
Tiesin et hänellä Parkinsonin tauti vaan silti kuolema yllätti 😪 Olin vierellä veljieni kanssa kun hän poistui luotamme 😪
Edelleenkin käyn viikottain haudalla toivottamassa Isälle hyvää vkloppua kuten kävin viimeiset 4.5 vuotta hoitokodissa.

5

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikävää ettei kukaan ole vastannut sinulle. Osanottoni isäsi poismenosta.
      Menetin myös 73-vuotiaan isäni yllättäen (ehti viikon sairaalassa olemaan, sinä aikana syöpä diagnoosi, puhekyky katosi, saattohoito, lääkärin soitto nyt nopeasti mikäli haluat nähdä elävänä, kuolema) käsittelen tätä viikkoa edelleen jatkuvasti päässäni vaikka siitä on nyt 1,5vuotta.
      Kuolema on osa elämää niin sanotaan. Sanotaan myös et suru muuttaa muotoaan. Ja kyllä näin se on, sen kanssa oppii elämään… mutta yhtä paljon tämä edelleen repii sydäntä. Anna siis itsellesi aikaa ja käy puhumassa ammattilaisen kanssa mikäli yhtään siltä tuntuu

    • Anonyymi

      Osanottoni suruusi. Isäsi kuolemasta on kovin vähän aikaa. Ilmeisesti sinulla oli hyvin läheinen ja tiivis suhde isääsi. Se on arvokasta.

      Isäsi kuolema muutti elämääsi, se vaikuttaa joka päivä ja se on lopullista. Vähä vähältä opit päästämään irti isästäsi ja opit elämään surun ja arvokkaiden muistojen kanssa.

    • Anonyymi

      Suru vaatii aikaa, kaikilla eri pituisen ajan. Toisilla menee useita vuosiakin. Mutta kannattaa ajatella asiaa kuolleenkin kannalta. Jos on sairas ja vanha, eikä parantumisesta ole toiveita, eikö hänen ole parempi päästä pois, kuin kärsiä turhaan.
      Ajatella haluaisiko itse olla sellaisessa tilassa. Ja jokaisella on aikansa, kukaan ei kuole sattumalta. Vaan juuri oikealla hetkellä.

    • Anonyymi

      Surullisinta oli kun mun isä kuoli, mutta pääsin siitä hyvin pian yli, ja kun äitini kuoli, en tuntenut juuri surua, vain kun lähdin hönen luotaan viimeisen kerran; en ollut varautunut sellaiseen, että se on sitten vika kerta kun nähdään.

      Vaikka se vaikutti vähemmän, niin monta vuotta olin paketissa, keskittyen tekemiseen, ja juuret oli poissa, että se on kuolemaa itsellekin, ja ei siitä ehkä pääse koskaan kokonaan eroon, mutta vuosien myötä enemmän kuitenkin.

      En kuitenkaan ole ollut enää entiseni äitinikin kuollessa, siinä kun kuolee kaikki ne kontaktit itsessäkin, ja kuolema on aina läsnä, että silleen siitä ei voi sano koskaan toipuvansa kokonaan.

    • Anonyymi

      Ei suru ajalla ole viimeistä päivämäärää! Itse olen ihmisiä elämässäni menettänyt 2021- 2022 17 kpl.Joukon kului 21-22vuotta kestänyt suhteni.sikoni,veljeni.hyviä ystäviä ymm. Voin sanoa on aivo sumua ja paljon. Miloin olen kuin kylmä kivi milloin niagaran putous. Miloin tuntuu ettei happea saa.Vuosina 2018-2020 kuoli 3 henkilöä jotka myös tärkeitä minulle!tia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe