"Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen heidät, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä."
( Joh. 10:27-30 )
Vain Jumala voi antaa ihmiselle iankaikkisen elämän.
Herra Jeesus Kristus antaa iankaikkisen elämän niille, jotka kuulevat hänen ääntänsä, ja jotka hän tuntee, ja he seuraavat häntä.
He eivät koskaan huku eikä kukaan voi ryöstää heitä, Herran Jeesuksen omia, hänen kädestään.
Isä Jumala, joka on antanut heidät Jeeesukselle, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää Herran Jeesuksen omia Isän Jumalan kädestä.
Ei Jeesuksen Kristuksen kädestä - ei Isän Jumalan Kaikkivaltiaan kädestä.
Poika ja Isä ovat yhtä.
s-seutulainen
MINÄ JA ISÄ OLEMME YHTÄ ( Joh. 10:30)
63
878
Vastaukset
- Anonyymi
KRISTITYT ympäri maailmaa juhlivat Jeesuksen syntymää. Ihmiskunnan historian suurinta ihmettä. Sitä, että Jumala itse tuli ihmiseksi Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja asui meidän keskellämme.
Mutta miksi inkarnaatio, eli Jumalan ihmiseksi tuleminen tapahtui? Kun lähestyy Uutta testamenttia tämän kysymyksen kanssa löytää useita vastauksia. Jumala tuli Jeesuksessa lihaksi, koska hän halusi tehdä itsensä tunnetuksi meille.
Joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän. Jeesus ilmoittaa Isän meille. Kun näemme Jeesuksen itkevän, näemme Jumalan itkevän, kun näemme Jeesuksen kärsivän, näemme Jumalan kärsivän. Kun Jeesus puhuu meille, Jumala itse puhuu meille. Jeesus on Jumala, ihmiseksi tulleena, meidän keskellämme.
JUMALA TULI myös Jeesuksessa lihaksi, koska hän tuli lunastamaan meidät. Edesmennyt kristitty teologi John Stott sanoo: ”Jeesuksen Jumaluus, Jeesuksen ihmisyys ja Jeesuksen vanhurskaus tekivät ainutlaatuisella tavalla mahdolliseksi sen, että hän on ihmisten lunastaja.
Jos hän ei olisi ollut ihminen, hän ei olisi voinut lunastaa ihmisiä. Jos hän ei olisi ollut vanhurskas ihminen, hän ei olisi voinut lunastaa epävanhurskaita ihmisiä. Jos hän ei olisi ollut Jumalan Poika, hän ei olisi voinut lunastaa ihmisiä Jumalalle tai tehdä heistä Jumalan lapsia.”
Jeesus tuli meidän sijaissovittajaksemme. Hän, täysin synnitön, otti meidän syntisten paikan ja kuoli meidän sijaisenamme. Hän kärsi meille kuuluvan rangaistuksen ja me saamme hänen ristinuhrinsa tähden syntimme anteeksi.
Jeesus tuli myös ihmiseksi ollakseen meidän ylimmäinen pappimme. Ja minkälainen pappi hän onkaan. Heprealaiskirjeen kirjoittaja kuvailee Jeesusta meidän pappinamme: ”Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. ” (Hepr. 4).
JUMALA TIETÄÄ kokemuksellisesti, miltä ihmisenä oleminen ja kärsimys tuntuvat. Hän tietää myös mitä on olla kiusattu. Hän on itse ollut ihminen. Siksi hän on empaattinen, ymmärtäväinen ja lempeä Vapahtaja. Häntä voi turvallisesti lähestyä, heikko, kiusattu ja rikkinäinen ihminen.
Jumala tuli Jeesuksessa ihmiseksi näyttääkseen, minkälainen on todellinen ihmisyys. Jeesuksessa me kohtaamme ihmisyyden aidoimmillaan, puhtaimmillaan ja parhaimmillaan. Jeesus kävi läpi koko inhimillisen tunneskaalan ja hän näytti meille, mitä inhimillinen elämä on täyteläisimmillään tässä maailmassa. Siksi meitä kutsutaan seuraamaan häntä elämässämme.
JUMALA TULI IHMISEKSI kukistaakseen paholaisen ja kaiken demonisen pahuuden. Ristinkuolemallaan Jeesus kukisti paholaisen vallan ja riisui hänet aseista. Paholainen ei esimerkiksi voi enää syyttää meitä koska Jeesus Kristus on maksanut meidän syntivelkamme.
Jeesuksella on myös valta vapauttaa ihminen pahan vallasta, ja hän on sen myös tehnyt miljoonien ihmisten elämässä. Kun Paavali lähetettiin julistamaan evankeliumia ihmisille, Jeesus sanoi, että hänet lähetettiin ”avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa” (Ap.t. 26:18)
( Lähde: Leif Nummela/Jumala tuli Jeesuksessa näkyväksi/Uusi Tie - verkkolehti)
s-seutulainen - Anonyymi
Minäkin olen yhtä Isän ja Pojan kanssa. Kun s-seutulainen lukee Jeesuksen sanat Joh.17:20-23 niin ymmärrät mitä tarkoittaa YHTÄ. Lue tarkkaan!
Ette voi ohittaa Jeesuksen todistusta, ette.- Anonyymi
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
( 2 Kor. 5:17-20)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
s-seutulainenJätätkö ne ihmiset ulkopuolelle jotka ovat yhtä Isän ja Pojan kanssa joilla on Pyhä Henki.
Joh.17.20-23? Jeesus todisti että heillä on sama hengellinen kirkkaus kuin Isällä ja Pojalla.
Siksi Jeesus sanoi olevansa maailman valo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainen>>saviseutulaine jätti tahallaan jakeen 21 pois :
( 2 Kor. 5:17-20) s-seutulainen>>
tässä tämä saviseutulaiselta poisjättämä jae 21.
2 Kor.
21 Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa. (KR 1776)
Katsotaanpa mitä tuon poisjättämisen taustalla on!!!
Katsotaanpa mikä on, saviseutulaisen Uskontunnustus, ja todetaan samalla Mikä on luterilainen Itsepetos eli todetaan Itsepetokseen perustuva Lutherin evankeliumi luterilaisessa Kirkkoraamatussa!
Seuraavassa Infoa Teille hyvät palstalaiset saviseutulaisen oppitiedot tarkistettu peilaten Lutherin evankeliumiin ja luterilaiseen Kirkkoraamattuun 33/38.
saviseutulaisen Uskontunnustuksen tiedot, vääryydenoppi ja synnin opit ovat seuraavissa jakeissa ja oppitiedot ovat tekemäni havainnot heidän kommenteistaan täällä palstalla.
Uskontunnustus: (jakeet 1 ja 12)
1. vaikene jakeista, jotka kumoavat sianpaskaoppisi, älä kommentoi niitä, vaikka tuo vaikeneminen onkin ihmisoppia ja on syntiä ja psykologista manipulointia ( manipuloiminen on tehtyjen tutkimusten mukaan psykopaatin luonteenpiirre ),
Miksi saviseutulainen vaikenet jakeista, jotka kumoavat oppisi?
Syy: saviseutulainen tuo palstalle Lutherin evankeliumia. eli täyttä valhetta, satua ja legendaa, siis tuontähden pitää jättää pois jakeita kommentista eikä koko kontekstia voi tuoda esille!!!!
Yhteenveto saviseutulaisen tunnustamasta uskosta ja syntilistasta on seuraava.
12. Yhtään mitään hyvää lujasta päänuskostamme ja luterilaisesta itsepetoksestamme huolimatta emme kuitenkaan ole saaneet epäjumalaltamme Isä/Poika, Sana/Pyhä Henki:
meidät on jo lapsena kastettu ja päätämme on tuolla vedellä sivelty, emme ole Jeesuksessa Kristuksessa, emme ole uudestisyntyneitä, emme ole uusia luomuksia, emme ole saaneet luvattua pyhää henkeä eikä hengen lahjoja eikä uskomme hedelmiä eikä epäjumalamme antamaa siunausta ole näkynyt eikä kuultu, mutta elämme toivossa tulevaksi edes pikkasen saada edes joskus lohtua tai itsellemme jotain hyvää näkyville, joka kaikki, johon uskomme on luulemamme mukaan totuutta, vaikka kaikki uskomamme onkin ihmisoppia ja valhetta ja vaikka kaikki uskomamme onkin syntiä ja vaikka tuo kaikki uskomamme on täysin turhaa uskoa mihin uskomme.
Epäjumalaltamme olemme saaneet vain pahaa: tunne- ja sielunelämämme sairaudet, psyykkiset ongelmat ja luonteen viallisuuden ja ainaisen vikoilun kaikkien ihmisten kanssa sekä kiroukseksi toiminnastamme olemme saaneet valheen hengen.
Tuosta kaikesta saviseutulaisen kelvottomuudesta, saviseutulaisen vääryydestä ja ihmisopeista Paavali kirjoittaa Room. 1: 18-32 alusta alkaen Herra Jumalan toiminnasta luomiskertomuksessa ja kaiken lopuksi Paavali kirjoittaa, että noiden ”kelvottomien” kommentoijien kaiken tuon edm. ihmisopin ja synnin palkka on kuolema, jae 32.
Paavali kertoo noista Teitä palstalaisia manipuloivasta saviseutulaisesta, että he ovat ”susia” Ap. t. 20:29 ”Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,” joten pitäkää varanne noiden ”susien” keskellä!!!
Totuuden oli tultava esiin. Ja tulihan se esiin:, saviseutulaisen salaiset oppiluurangot heidän tietopankeissaan on paljastettu.
Tuosta kaikesta edm. uskontunnustuksesta ja luterilaisesta Itsepetoksen paljastamisesta kaikki kunnia Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan, aamen!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>saviseutulaine jätti tahallaan jakeen 21 pois :
( 2 Kor. 5:17-20) s-seutulainen>>
tässä tämä saviseutulaiselta poisjättämä jae 21.
2 Kor.
21 Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa. (KR 1776)
Katsotaanpa mitä tuon poisjättämisen taustalla on!!!
Katsotaanpa mikä on, saviseutulaisen Uskontunnustus, ja todetaan samalla Mikä on luterilainen Itsepetos eli todetaan Itsepetokseen perustuva Lutherin evankeliumi luterilaisessa Kirkkoraamatussa!
Seuraavassa Infoa Teille hyvät palstalaiset saviseutulaisen oppitiedot tarkistettu peilaten Lutherin evankeliumiin ja luterilaiseen Kirkkoraamattuun 33/38.
saviseutulaisen Uskontunnustuksen tiedot, vääryydenoppi ja synnin opit ovat seuraavissa jakeissa ja oppitiedot ovat tekemäni havainnot heidän kommenteistaan täällä palstalla.
1. vaikene jakeista, jotka kumoavat sianpaskaoppisi, älä kommentoi niitä, vaikka tuo vaikeneminen onkin ihmisoppia ja on syntiä ja psykologista manipulointia ( manipuloiminen on tehtyjen tutkimusten mukaan psykopaatin luonteenpiirre ),
Syy: saviseutulainen tuo palstalle Lutherin evankeliumia. eli täyttä valhetta, satua ja legendaa, siis tuontähden pitää jättää pois jakeita kommentista eikä koko kontekstia voi tuoda esille!!!!
12. Yhtään mitään hyvää lujasta päänuskostamme ja luterilaisesta itsepetoksestamme huolimatta emme kuitenkaan ole saaneet epäjumalaltamme Isä/Poika, Sana/Pyhä Henki:
meidät on jo lapsena kastettu ja päätämme on tuolla vedellä sivelty, emme ole Jeesuksessa Kristuksessa, emme ole uudestisyntyneitä, emme ole uusia luomuksia, emme ole saaneet luvattua pyhää henkeä eikä hengen lahjoja eikä uskomme hedelmiä eikä epäjumalamme antamaa siunausta ole näkynyt eikä kuultu, mutta elämme toivossa tulevaksi edes pikkasen saada edes joskus lohtua tai itsellemme jotain hyvää näkyville, joka kaikki, johon uskomme on luulemamme mukaan totuutta, vaikka kaikki uskomamme onkin ihmisoppia ja valhetta ja vaikka kaikki uskomamme onkin syntiä ja vaikka tuo kaikki uskomamme on täysin turhaa uskoa mihin uskomme.
Epäjumalaltamme olemme saaneet vain pahaa: tunne- ja sielunelämämme sairaudet, psyykkiset ongelmat ja luonteen viallisuuden ja ainaisen vikoilun kaikkien ihmisten kanssa sekä kiroukseksi toiminnastamme olemme saaneet valheen hengen.
Tuosta kaikesta saviseutulaisen kelvottomuudesta, saviseutulaisen vääryydestä ja ihmisopeista Paavali kirjoittaa Room. 1: 18-32 alusta alkaen Herra Jumalan toiminnasta luomiskertomuksessa ja kaiken lopuksi Paavali kirjoittaa, että noiden ”kelvottomien” kommentoijien kaiken tuon edm. ihmisopin ja synnin palkka on kuolema, jae 32.
Paavali kertoo noista Teitä palstalaisia manipuloivasta saviseutulaisesta, että he ovat ”susia” Ap. t. 20:29 ”Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,” joten pitäkää varanne noiden ”susien” keskellä!!!
Totuuden oli tultava esiin. Ja tulihan se esiin:, saviseutulaisen salaiset oppiluurangot heidän tietopankeissaan on paljastettu.
Tuosta kaikesta edm. uskontunnustuksesta ja luterilaisesta Itsepetoksen paljastamisesta kaikki kunnia Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan, aamen!!!Suoraa tekstiä mutta niin uskovat ja toimivat ne joitten jumala on ihminen kuten Luther.
Jeesukseen uskovat eivät usko eivätkä myötäile harhaoppeja eikä eksyttäjiä. Heidän totuus on Jeesus. Aamen ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoraa tekstiä mutta niin uskovat ja toimivat ne joitten jumala on ihminen kuten Luther.
Jeesukseen uskovat eivät usko eivätkä myötäile harhaoppeja eikä eksyttäjiä. Heidän totuus on Jeesus. Aamen !>> Heidän totuus on Jeesus. Aamen ! >>
Haloo, emme ole tietoisia mitä tarkoitat.
Kerro ihmeessä tarkemmin meille mikä uskon sisältö on eli millainen totuus Jeesuksessa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Heidän totuus on Jeesus. Aamen ! >>
Kerro ihmeessä tarkemmin meille mikä uskon sisältö on eli millainen totuus Jeesuksessa on.Sille ei voi kukaan mitään jos ihminen on tollo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sille ei voi kukaan mitään jos ihminen on tollo?
sinä olet kuin vasemman jalan saapas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Heidän totuus on Jeesus. Aamen ! >>
Kerro ihmeessä tarkemmin meille mikä uskon sisältö on eli millainen totuus Jeesuksessa on.Koska Jeesus on Jumalan Sana, kaikki on hänen kauttaan. Raamattukin on kokonaisuudessaan Kristuksen kirja.
Jeesus on tie, totuus ja elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Jeesus on Jumalan Sana, kaikki on hänen kauttaan. Raamattukin on kokonaisuudessaan Kristuksen kirja.
Jeesus on tie, totuus ja elämä.>> Koska Jeesus on Jumalan Sana, kaikki on hänen kauttaan. Raamattukin on kokonaisuudessaan Kristuksen kirja. >>
no voi sentäs, tuo Uskon sisältö on luterilainen itsepetos, Uskonne tuohon Jeesukseen on itsepetos.
tässä on uskontunnustuksenne jae 6 ja 7..6. uskomme, että Kristus on Sana, joka on uskomme mukaan totuutta, vaikka tuo uskomme onkin ihmisoppia ja vaikka uskomme on valhetta ja vaikka uskomme onkin on syntiä ja psykologista manipulointia ( manipulointi on tehtyjen tutkimusten mukaan psykopaatin luonteenpiirre ),
Miksi uskot, että ”Kristus on Sana”?
7. uskomme Yksin luterilaiseen Kirkkoraamattuun. Uskomme, että luterilaisen Kirkkoraamatun sana on kristuksen sanaa ja uskomme luterilaisen Kirkkoraamatun sanan olevan Jumalan sanaa, jonka sanan kuuleminen aikaansaa uskoontulon, jonka sanan luulemme uskoontulossa uudestisynnyttävän sanankuulijan ja uskoontulossa luulemme sanankuulijan syntyvän epäjumalastamme, luulemme luterilaisen Kirkkoraamatun sanan muuttavan uskoontulossa sanankuulijan pyhäksi ja uskovaksi, luulemme sanankuulijan uskoontulossa saavan pyhän hengen sinetin ja luulemme uskoontulossa sanankuulijan tulevan pyhäksi ja uskovaksi ja tulevan jumalallisesta perinnöstä osalliseksi, joka kaikki on uskomme mukaan totuutta, vaikka tuo kaikki uskomme onkin ihmisoppia ja vaikka tuo kaikki on syntiä ja psykologista manipulointia (tehtyjen tutkimusten mukaan psykopaatin luonteenpiirre ),
Miksi uskot Yksin luterilaiseen Kirkkoraamattuun?
Tuosta kaikesta kelvottomuudesta ja vääryydestä ja ihmisopeista Paavali kirjoittaa Room. 1: 18-32 alusta alkaen Herra Jumalan toiminnasta luomiskertomuksessa ja kaiken lopuksi Paavali kirjoittaa, että noiden ”kelvottomien” kommentoijien kaiken tuon edm. ihmisopin ja synnin palkka on kuolema, jae 32.
Paavali kertoo noista Teitä palstalaisia manipuloivista kommenrtoijista, että he ovat ”susia” Ap. t. 20:29 ”Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,” joten pitäkää varanne noiden ”susien” keskellä!!!
Totuuden oli tultava esiin. Ja tulihan se esiin: salaiset oppiluurangot tietopankeissa on paljastettu.
Tuosta kaikesta edm. luterilaisesta Itsepetoksen paljastamisesta kaikki kunnia Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan, aamen!!!
- Anonyymi
Kyllä on typerää sanahelinää. Kuinka viitsit tuollaista taikauskoista hölynpölyä pyöritellä päivät pitkät?
- Anonyymi
Aivan, vain Herra Jeesus voi sanoa olevansa yhtä Isän kanssa.
"Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen heidät, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä."
( Joh. 10:27-30 )
Jeesus sanoo: Joka on minun kädessäni on Isän kädessä.
Ei kukaan toinen voi sanoa vastaavaa, jokaisen ihmisen kädessä olevan voi vahvempi tulla ja ryöstää, mutta ei Jeesuksen kädestä, koska Jeesus, Jumalan Poika ja Isä ovat yhtä.
Jeesuksen omat ovat Kristuksessa Jeesuksessa ja Jeesus on Isässä ja Isä Jeesuksessa.
Yhteys Isään on vain Jeesuksen Kristuksen kautta, ei Hänen ohitseen.
Jeesus antaa Häneen uskovalle iankaikkisen elämän.
Usko Toivonen- Anonyymi
Yhtä, yhtä, yhtä. Joh.17. 20-23
Lue kuule UT se ja ilmoita mitä tarkoittaa yhtä. Millä tavalla ihminen on yhtä Isän ja Pojan kanssa. Perustele se Jeesuksen sanoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä, yhtä, yhtä. Joh.17. 20-23
Lue kuule UT se ja ilmoita mitä tarkoittaa yhtä. Millä tavalla ihminen on yhtä Isän ja Pojan kanssa. Perustele se Jeesuksen sanoilla.No katsotaan tuota tekstikohtaa.
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
( Joh 17)
Kaikki ovat yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.
Isä on Jeesuksessa. ( " sinä, Isä, olet minussa")
Jeesus on Isässä ( " Isä, olet minussa ja minä sinussa" )
Jeesus on Häneen uskovissa ( minä heissä ).
19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
( Joh 14)
Kuten huomaamme, Jeesus on Isässä ja Isä Jeesuksessa.
Ja Jeesukseen uskovat ovat Jeesuksessa ja Jeesus on heissä.
Mutta Raamatun ilmoitus ei sano, että Isä teissä, vaan Isä Jeesuksessa.
Ja todellakin, kukaan ei voi sanoa kuten Jeesus, että Hänen kädestään kukaan ei voi ryöstää, koska Jeesuksen kädessä oleva on Isän kädessä, "Minä ja Isä olemme yhtä".
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No katsotaan tuota tekstikohtaa.
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
( Joh 17)
19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
( Joh 14)
Ja todellakin, kukaan ei voi sanoa kuten Jeesus, että Hänen kädestään kukaan ei voi ryöstää, koska Jeesuksen kädessä oleva on Isän kädessä, "Minä ja Isä olemme yhtä".
Usko Toivonen>>Ja Jeesukseen uskovat ovat Jeesuksessa ja>>
tuo toivosen oppi on esimerkki luterilaisesta itsepetoksesta!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Joh 17)
( Joh 14)
Usko ToivonenOletko siis UT jumala sinäkin kun olet yhtä isän ja pojan kanssa? Et ole eikä ole Jeesuskaan.
On vain yksi Jumala ja Isä, on vain yksi Herra Jeesus ja hengen kautta ne ihmiset ovat yhtä heidån kanssaan. He kaikki ovat yhtä hengellisesti yhtä, persooniin tämä ei vaikuta. Poika on poika ja ihminen on ihminen.
Siis Jeesus ei ole jumala toisin kun ihmisjärkeilyjä uskovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko siis UT jumala sinäkin kun olet yhtä isän ja pojan kanssa? Et ole eikä ole Jeesuskaan.
On vain yksi Jumala ja Isä, on vain yksi Herra Jeesus ja hengen kautta ne ihmiset ovat yhtä heidån kanssaan. He kaikki ovat yhtä hengellisesti yhtä, persooniin tämä ei vaikuta. Poika on poika ja ihminen on ihminen.
Siis Jeesus ei ole jumala toisin kun ihmisjärkeilyjä uskovat.Joka ymmärtää ..
( Joh 14)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Joh 17)
( Joh 14)
Usko ToivonenUsko Toivoton jätti tahallaan pois jakeet 20-21. Sitä se valheveli tekee kun on ihmisoppien orja. Sellaiset opit ovat perseestä.
- Anonyymi
Ps.68:19 Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herra Jumalan tykönä. Ef.4:5-10 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa. Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. Sentähden on sanottu: Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, tayttääkseen kaikki. Kol.2:9-14
- Anonyymi
Jumala teki Jeesuksen Herraksi. Eksyttäjät tekivät hänestä jumalan Nikean kirkolliskokouksessa v 325.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala teki Jeesuksen Herraksi. Eksyttäjät tekivät hänestä jumalan Nikean kirkolliskokouksessa v 325.
>> Eksyttäjät tekivät hänestä jumalan Nikean kirkolliskokouksessa v 325. <<
"Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!"
Yhden Jumalan "kolminaisuus" (Isä, Poika, Pyhä Henki) käy ilmi jo VT:n Jesajan kirjasta 48:16 "...HERRA on lähettänyt MINUT ynnä oman HENKENSÄ. Muutenkin koko VT on kirja Kristuksesta, koska Jahve ja Herra VT:ssa on sama kuin Kristus, minkä ymmärtäisi, jos lukisi sekä VT:n että UT:n kokonaisuudessaan.
Jeesuksesta, joka on Jumalan Sana, sanotaan uudessa testamentissa, Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli JUMALA.
Myös Isä Jumala kutsuu Poikaansa Jumalaksi, Hepr. 1:7 Ja enkeleistä hän (Isä Jumala) sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; 8 mutta Pojasta: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Jeesus sanoo itseään Jumalaksi, Ilm. 1:7-8 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. "Minä olen A ja O", sanoo Herra JUMALA, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
- Anonyymi
Heprean sana echad, joka on suomeksi "yhtä, yksi", tarkoittaa tarkoittaa paitsi sanaa "yksi" tai numeroa "1", niin tarkemmin sanottuna "yhtä kokonaisuutta, joka koostuu useammasta kuin yhdestä osasta".
Yhden Jumalan "kolminaisuus" (Isä, Poika, Pyhä Henki) käy ilmi muun muassa Jesajan kirjasta 48:16 "...HERRA on lähettänyt MINUT ynnä oman HENKENSÄ.- Anonyymi
Raamattu ei ilmoita kolmea Jumalaa eikä kolminaisuutta. Kolminaisuus on luopiokirkon harhaoppi.
Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei ilmoita kolmea Jumalaa eikä kolminaisuutta. Kolminaisuus on luopiokirkon harhaoppi.
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.>> Raamattu ei ilmoita kolmea Jumalaa eikä kolminaisuutta. Kolminaisuus on luopiokirkon harhaoppi. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. <<
Vanhan testamentin Herra on juurikin Jahve eli Kristus. Muun muassa Jesaja esittää jo vanhan testamentin puolella Jumalan kolminaisuuden. Ja muuallakin.
Jos joku ei usko raamattua, ei mahda mitään. Voi vain kertoa, mitä raamattu opettaa. Jos joku silti tahtoo uskoa omiaan, se on sitten oma asia.
Raamatun Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaankin sama eli Isä, Poika ja Pyhä Henki. - Anonyymi
>> "...HERRA on lähettänyt MINUT ynnä oman HENKENSÄ <<
Huonollakin matikkapäällä tästä jakeesta saadaan luvuksi kolme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä."Uskokaa minua , että minä olen Isässä, ja Isä on minussa"
Joh: 14: 11
Pyhä Henki vuodatettiin helluntaipäivänä. Apt: 2: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> "...HERRA on lähettänyt MINUT ynnä oman HENKENSÄ <<
Huonollakin matikkapäällä tästä jakeesta saadaan luvuksi kolme.>>Huonollakin matikkapäällä tästä jakeesta saadaan luvuksi kolme.>>>
Kuuleppas sulla on tosi huono laskupää.
tässäpä on vuoden 1992 käännös, joka todistaa sinut valehtelijaksi
tuo "minä" on nimeltään Kyyros!!!
Jes. 48
16 Tulkaa tänne ja kuulkaa! Alun alkaenkaan en ole puhunut tästä salassa. Jo silloin kun nämä tapahtumat alkoivat, minä olin läsnä. -- Ja nyt Herra, minun Jumalani, on antanut minuun henkensä ja lähettänyt minut.
tuo todistaa, että joukossanne on Teitä palstalasia manipuloivia "susia" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Raamattu ei ilmoita kolmea Jumalaa eikä kolminaisuutta. Kolminaisuus on luopiokirkon harhaoppi. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. <<
Vanhan testamentin Herra on juurikin Jahve eli Kristus. Muun muassa Jesaja esittää jo vanhan testamentin puolella Jumalan kolminaisuuden. Ja muuallakin.
Jos joku ei usko raamattua, ei mahda mitään. Voi vain kertoa, mitä raamattu opettaa. Jos joku silti tahtoo uskoa omiaan, se on sitten oma asia.
Raamatun Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaankin sama eli Isä, Poika ja Pyhä Henki.>> Raamatun Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaankin sama eli Isä, Poika ja Pyhä Henki.>>
tuo ei pidä paikkaansa.
Jumala on nimeltään Herra. Hänen nimensä ei ole tuo mitä sinä ehdotit.
Lueppa Herra Jumalasta 2 Moos. 20:1-11.
tuo ei ole Jeesus eikä tule koskaan olemaankaan!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Raamatun Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaankin sama eli Isä, Poika ja Pyhä Henki.>>
tuo ei pidä paikkaansa.
Jumala on nimeltään Herra. Hänen nimensä ei ole tuo mitä sinä ehdotit.
Lueppa Herra Jumalasta 2 Moos. 20:1-11.
tuo ei ole Jeesus eikä tule koskaan olemaankaan!!!Sinä et ole voinut lukea raamattua kannesta kanteen, jos et ole Jumalaa ymmärtänyt oikein. Koko opus on kahlattava läpi, jotta saa Jumalasta oikean kuvan. Ei riitä rusinat sieltä täältä poimittuna.
Itse olen raamattua opettanutkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uskokaa minua , että minä olen Isässä, ja Isä on minussa"
Joh: 14: 11
Pyhä Henki vuodatettiin helluntaipäivänä. Apt: 2:Uskonhan minä. He ovat hengessä samaa pyhää henkeä mutta Jumala on jumala ja poika on poika. Uskotteko te yleensä Jumalan sanaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ole voinut lukea raamattua kannesta kanteen, jos et ole Jumalaa ymmärtänyt oikein. Koko opus on kahlattava läpi, jotta saa Jumalasta oikean kuvan. Ei riitä rusinat sieltä täältä poimittuna.
Itse olen raamattua opettanutkin.>>Itse olen raamattua opettanutkin.>>
kuules nyt seuraava:
Jumal on iankaikkiseta iankaiseen sama, nimeltään Herra-
"jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa"
Jaakob todistaa Jumalasta, että Jaak. 1:17 ”Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa”,
joten tuosta seuraa, että Herra Jumala on sekä Vanhan että Uuden liiton Jumala ja molempien liittojen Jumala, päätekijä ja pääsopijaosapuoli ja että Jeesus Kristus on ihminen, miehen ja naisen pää!!!
Hengellinen organisaatio on seuraavassa jakeessa: 1. Kor. 11:3 ”Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.”
nyt kyllä luet uudelleen luterilaisen Kirkkoraamatun pitäen koko ajan mielessäsi luteroilaisen itsepetoksen Kirkkoraamatussa!!!
Etkä opeta ketään ennenkuin olet oppinut tuntemaan Herra Jumalan!!!
- Anonyymi
Uskovaisia on hyvinkin sopivaa verrata lammaslaumaan. Nekin seuraavat johtajaa aina teurastuspäivään saakka. Silloin herkkäuskoisuus aiheuttaa riippuvuutta.
- Anonyymi
Lammaslaumaan verrattuja olemme raamatunkin mukaan. Teurastuspäiväkin on joillakin edessä, mitä kutsutaan marttyyrikuolemaksi.
- Anonyymi
riippuvuuteen lahkoissa tukeudutaan, mitä enemmän "kokouksissa", sitä enemmän uskossa . . .
Jumalan sanan kuulossa . . .
ja ns. läheisriippuvuus siinä syntyy ainakin. Onhan kaikki meistä tietenkin sosiaalisesti riippuvaisia toisistamme itse kukin, vaan se ei ole mikään uskon "mitta", kuinka paljon istut kirkossa tai kokouksissa . . .
Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä.
Jenkeistä nää useimmat lahkot tänne tuotu, "siellä osataan . . .
ulkonaisesti hyvä paikka, vaan sisältä eksytystä. - Anonyymi
Riippuvuutta, takajaloistaan, kinnerpuussa.
Seuratkaa vain "hyvää paimenta", tulos on taattu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
riippuvuuteen lahkoissa tukeudutaan, mitä enemmän "kokouksissa", sitä enemmän uskossa . . .
Jumalan sanan kuulossa . . .
ja ns. läheisriippuvuus siinä syntyy ainakin. Onhan kaikki meistä tietenkin sosiaalisesti riippuvaisia toisistamme itse kukin, vaan se ei ole mikään uskon "mitta", kuinka paljon istut kirkossa tai kokouksissa . . .
Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä.
Jenkeistä nää useimmat lahkot tänne tuotu, "siellä osataan . . .
ulkonaisesti hyvä paikka, vaan sisältä eksytystä.Tuohon on helppo sanoa aamen. Jenkkilä on ollut noiden uskonnollispoliittisten eksyttäjäjärjestöjen kotimaa. Kirkko homoineen on pahempi kuin aikansa Babylon.
- Anonyymi
>>MINÄ JA ISÄ OLEMME YHTÄ ( Joh. 10:30) saviseutulainen >>
saviseutulaine jätti tahallaan pois seuraavan asian, että Jumala on nimeltään Herra, eikä Isä ole Hänen nimensä, koska Jumala on nimeltään Herra!!!
tässä tämä saviseutulaiselta poisjättämä Jumala nimeltään Herra,
2 Moos. 20 7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
1 Moos. 2: 4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
Katsotaanpa mitä tuon Herra Jumalan poisjättämisen taustalla on!!!
Syy tuohon poisjättämiseen: saviseutulainen tuo palstalle Lutherin evankeliumia. eli täyttä valhetta, satua ja legendaa.
Siis tuontähden pitää jättää pois jakeita kommentista eikä koko kontekstia voi tuoda esille!!!!
Tuosta kaikesta edm. uskontunnustuksesta ja luterilaisesta Itsepetoksen paljastamisesta kaikki kunnia Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan, aamen!!!- Anonyymi
Miten se olikaan Raamatun ja Jeesuksen mukaan ?
"Minun Herrani ja minun Jumalani!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"Jeesus totesi Tuomaksen olevan epäuskoinen joten pakanoitako te uskotte?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"Tuomas oli samanlainen epäuskoinen kuin s-seutulainen. Jeesushan sanoi Tuomaalle että älä ole epäuskoinen. Ei epäuskoisen sanalla ole merkitystä.
Kukaan muu ei voi ottaa Kristuksen omaa Kristuksen kädeltä........... paitsi........ kristitty itse.
Siitä paavali ja puoli raamattua varoittaa sillä muutenhan puoli raamattua olisi turhaa.
Se on sitä Pyhän Hengen pilkkaa.- Anonyymi
>> Se on sitä Pyhän Hengen pilkkaa. >>
tuo on harhaoppista ja palstalaisia manipuloivaa kommenttia.
Lisäksi tuo on luterilaista itsepetosta!!! Anonyymi kirjoitti:
>> Se on sitä Pyhän Hengen pilkkaa. >>
tuo on harhaoppista ja palstalaisia manipuloivaa kommenttia.
Lisäksi tuo on luterilaista itsepetosta!!!Ota lääkkeesi..ilta lääke on tärkeä.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Ota lääkkeesi..ilta lääke on tärkeä.
muuten samat sulle..
Herra Jumala ei ole ilmoittanut Pyhän Hengen persoonaa. JOten pilkka on harhaoppia!!!
eli on luterilaista itsepetosta eli Lutherin evankeliumi luterilaisessa Kirkkoraamatussa Anonyymi kirjoitti:
muuten samat sulle..
Herra Jumala ei ole ilmoittanut Pyhän Hengen persoonaa. JOten pilkka on harhaoppia!!!
eli on luterilaista itsepetosta eli Lutherin evankeliumi luterilaisessa KirkkoraamatussaEt taida nyt olla ihan tässä todellisuudessa mukana ,mutta Hei hyvää päivän jatkoa sinulle.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Et taida nyt olla ihan tässä todellisuudessa mukana ,mutta Hei hyvää päivän jatkoa sinulle.
mulle on annettu tieto ja viisaus ja ymmärrys, mutta sull ei ole annettu tietoa eikä viisautta eikä ymmärrystä.
Sananl. 9:10
Viisauden alku on Herran pelko, ja pyhäin tieto on ymmärrys.
Sananl. 2:6
Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.
Sananl. 2:10
sillä viisaus tulee sydämeesi, ja tieto tulee sielullesi suloiseksi,
Sananl. 14:6
Pilkkaaja etsii viisautta turhaan, mutta ymmärtäväisen on tietoa helppo saada.
Sananl. 15:2
Viisasten kieli puhuu tietoa taitavasti, mutta tyhmäin suu purkaa hulluutta. Anonyymi kirjoitti:
mulle on annettu tieto ja viisaus ja ymmärrys, mutta sull ei ole annettu tietoa eikä viisautta eikä ymmärrystä.
Sananl. 9:10
Viisauden alku on Herran pelko, ja pyhäin tieto on ymmärrys.
Sananl. 2:6
Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.
Sananl. 2:10
sillä viisaus tulee sydämeesi, ja tieto tulee sielullesi suloiseksi,
Sananl. 14:6
Pilkkaaja etsii viisautta turhaan, mutta ymmärtäväisen on tietoa helppo saada.
Sananl. 15:2
Viisasten kieli puhuu tietoa taitavasti, mutta tyhmäin suu purkaa hulluutta.Hei hyvää vappua ja silleen....
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Et taida nyt olla ihan tässä todellisuudessa mukana ,mutta Hei hyvää päivän jatkoa sinulle.
>>Et taida nyt olla ihan tässä todellisuudessa mukana>>
sinun todellisuutesi on itsepetosta, tuo on sinun ongelmasi nimeltään!!! Anonyymi kirjoitti:
>>Et taida nyt olla ihan tässä todellisuudessa mukana>>
sinun todellisuutesi on itsepetosta, tuo on sinun ongelmasi nimeltään!!!Hei hyvää juhannusta sinulle ja kaikkee...
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Hei hyvää vappua ja silleen....
poks poks...taidat olla simassa jo nyt
Anonyymi kirjoitti:
poks poks...taidat olla simassa jo nyt
Höh..toivotin vaan kaikkee hyvää ja jne..
- Anonyymi
"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän"
( Joh. 14:9)
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
( Joh. 14)
s-seutulainen- Anonyymi
S-seutulainen ei usko Jumalan sanaa eikä itseään Jeesusta. Luulen että hänen totuutensa löytyy luterilaisen kirkon homopapeista.
- Anonyymi
23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
( Joh. 8)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
( Joh. 8)
s-seutulainen>> 23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. >>
Tuossa on päässyt saviseutulaiselta luterilaine itsepetos julki.
Totuus on tässä Jeesusken omin sanoin,
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
- Anonyymi
Totisesti!!
ST - Anonyymi
Mutta mitä tarkoittaa että Jumala ja Jeesus ovat yhtä:
Joh17: 21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.
22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.
23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.
24 "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut.
26 Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä." - Anonyymi
Joh.14:10-11 Ettekö usko, että minä olen Isästä, ja että Isä on minusta? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Joh.14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Joh.17:21-26
- Anonyymi
5Moos.4:39 niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole. Joos.2:11 Kun me sen kuulimme, raukesi meidän sydämemme, eikä kenestäkään ole enää rohkeutta asettua teitä vastaan; sillä Herra, teidän Jumalanne, on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä. Ps.135:6 Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, meressä ja kaikissa syvyyksissä. Ps.115:3 Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee. Job.23:13. 42:2
- Anonyymi
Olen iloinen siitä että kaikki jotka ovat hylänneet totuuden, he joutuvat kohtaamaan Jeesuksen. Ehkä siinä s-seutulaisen ilme muuttuu kun Jeesus ilmoittaa etten tunne sinua.
- Anonyymi
Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, ei se usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.14:8-9 Filippus sanoi hänelle: Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme. Jeesus sanoi hänelle: Niin kauvan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sanot: Näytä meille Isä? Kol.1:15. Hebr.1:3-6
- Anonyymi
Eipä tuo todista yhtään mitään. Jeesus oli Jumalan kuva kuten Raamattu ilmoittaa. Lisäksi mies on jumalan kuva ja jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
Säälittävää että on tuollaisia Raamattua tuntemattomia pösilöitä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83072814Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1952777Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy492382Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1661464Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171152Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään481136- 58833
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j12813- 19769
- 56726