Jeesus rohkaisee omiaan

Anonyymi

Vainon alla houkutus luopua uskosta voi kasvaa suureksi. Marttyyrit pitivät kiinni uskosta, vaikka ajallisena kohtalona oli kuolema.

Jeesus oli valinnut 12 opetuslasta, jotka edustivat Israelin 12 heimoa. Hän antoi heille jo tuolloin tehtävän lähteä viemään evankeliumia lähialueen kyliin. Jeesus neuvoi julistamaan aluksi: ”Taivasten valtakunta on tullut lähelle” (Matt. 10:7). Tämä julistus erottui kaikesta muusta hengellisestä puheesta, koska sen voimasta sairaat parantuivat, kuolleet heräsivät eloon, spitaaliset puhdistuivat ja saastaiset henget karkotettiin (Matt. 10:8).

Lyhyt etsikkoaika

Jeesuksen neuvot Jumalan valtakunnan työhön sisälsivät myös ajallisen viisauden siemeniä. Hänen neuvojensa mukaan on uudella paikkakunnalla selvitettävä koti, joka voisi olla vastaanottavainen Jumalan valtakunnan läsnäololle. Tuon voi saada selville toivottamalla vierailun alussa asukkaille Jumalan rauhaa.

Jos julistustyö torjutaan, on Jeesuksen sanojen mukaan lähdettävä pois (Matt. 10:14). Jumalan aika oli vain lyhyt hetki. Talossa, jossa oltiin evankeliumin sanalle vastaanottavaisia, opetuslapset viipyivät pitempään. He saattoivat jäädä joksikin aikaa asumaan taloon. He rohkaisivat sekä neuvoivat toisiaan opin ja elämän kysymyksissä. Siihen käytettiin aikaa, jotta kysyjä saisi riittävästi vastauksia uskon tielle.

Jumala avaa tunnon

Jo ensimmäinen kristittyjen sukupolvi kohtasi Jeesuksen ennustamia vainoja. Jeesuksen seuraajat joutuivat oikeuden eteen ja pahoinpideltäväksi, koska heissä puhui Jumalan Henki (Matt. 10:20). Jumalan totuus paljastaa salaisuudet, ja se synnyttää vihan sielunvihollisessa.

Mitä Jeesus tarkoittaa kehottaessaan hyödyntämää viisautta käärmeen tavoin? Onko mahdollista välttää vainoja viisaasti toimimalla, vai voiko Jumalan evankeliumin asiaa edistää viisailla sanoilla? Uskovaiset puhuvat siitä, miten he uskovat. Puheen sävyisyys voi johtaa Jumalan tahdon toteutumiseen silloin, kun on oikea etsikonaika. Ilman synnintuntoa Jumalan sana ei saa aikaan pelastavaa uskoa, vaan torjuntaa ja pahennusta.

Synnintunnon kautta ihmiselle voi avautua Jumalan armo, jolloin hän voi löytää totuuden pelastuksen lahjasta. Vainojenkin aikana ihmeellinen Jumalan suunnitelma voi toteutua. Jumala on voinut herätellä jopa vainoojista Jeesuksen seuraajia.

Usko pelastaa

Jumala on jo antanut anteeksi Jeesuksen sovintotyön tähden. Saamme uskoa toteutuneeseen syntien sovitukseen. Jokaisen ihmisen on mahdollista saada omakohtaisesti sovittua asiat Jumalan kanssa, kun ottaa sydämen uskolla vastaan evankeliumin sanoman. Jumala haluaa tarjota omiensa kautta pelastavaa sanomaa myös tänä haastavana aikana. Vaikka ihmisen kannalta jokin voi tuntua täysin mahdottomalta, Jumalalle kaikki on mahdollista (Matt. 19:26).

Parannuksen jälkeen on hyvä olla, sillä omantunnon vaivoina olleet synnit ovat poissa. Myös kaikkitietävä Jumala unohtaa anteeksiannetut synnit (Jes. 43:25). Anteeksiantava mieli auttaa myös, jos vainot kohtaavat. Ensimmäinen marttyyri Stefanos rukoili vainoojien puolesta juuri ennen kuolemaansa: ”Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!” (Apt. 7:60.)

Jaakko Sääskilahti

36

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensin sinulle uskotellaan että olet sairas, syntinen. Mutta paranet, pelastut, kun vain uskot. Plasebo parantaa luulosairauden. Nerokas huijaus.

    • >>Vainon alla houkutus luopua uskosta voi kasvaa suureksi. ** Mitä maata mahtaa kirjoittaja tarkoittaa? Ei se ainakaan Suomi ole.
      Maassamme ei ole yhtään marttyyriä, ellei oteta huomioon hoidoissa itsemurhan tehneitä Jeesuksen Herraksi tunnustaneita Pyhiä.

      Jeesuksen opetuslapset eivät edusta 12 Israelin heimoa, Hän valisti ne kansasta oman tietämyksensä mukaan. Tuo pitäisi jo tajuta siitä, että joukossa oli serkkuja sekä veljeksiä.

      >>”Taivasten valtakunta on tullut lähelle” (Matt. 10:7). Tämä julistus erottui kaikesta muusta hengellisestä puheesta, koska sen voimasta sairaat parantuivat, kuolleet heräsivät eloon, spitaaliset puhdistuivat ja saastaiset henget karkotettiin (Matt. 10:8).*** Hienoa että kirjoittaja huomasi sen, Jumalan Valatakunta on tullut lähelle, sitä meidänkin pitää julistaa.
      JV ei ole vielä täällä. Tuhatvuotinenkin aika on ennen sitä.

      Sairaiden parantuminen kristittyjen kokouksessa toimii hyvin laajalti, kautta maailman vieläkin, katsokaa vaikka TV7, ja se toimii täällä lähialueellakin. Mutta ei Hengettömässä SRK;ssa?

      Tuo tietosi Jumalan Valaitkunnasta on lapsenomainen, se ei ole eri paikossa, vaan Uudessa Jerusalemissa, josta Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
      6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

      Sen pitää tajuta lukemalla Jeesuksen ja Jumalan Sanan, vaikka ilman toivotuksiakin.

      Julistustyötä tekee Kristityt usean sadan miljoonan ihmisen voimin, mutta miten on SRK? Ei yhtään lähetystyön tekijää?
      Eikö hieman Hävetä ja kun Raamattuakaan ei saa tutkia epäuskoisen kanssa ja tai tulee hoito?

      Sanoiko tuon Matt 10 tekstin kenelle, Hän sanoi sen Opetuslapsilleen, ei se kuulu meille, joten tehkää parannus ja lähtekää Viidakkoon asumaan heidän kanssaan ja kertokaa Jeesuksesta.

      Opetuslapsethan eivät julistaneet Jumalaa, vaan Poikaa, mietipä miten te?Jeesuksesta on jäljellä vain nimi, "nimeen", ei Jeesusta, olette samaa kun Jehovan todistajat.

      >> Jumalan aika oli vain lyhyt hetki. Talossa, jossa oltiin evankeliumin sanalle vastaanottavaisia, opetuslapset viipyivät pitempään.** Se aika, kun kerrotaan evankeliumia Jeesuksesta on Jeesuksen aikaa, ei muiden, se vain on teillä hukassa ja pysyy, loppuun asti, siihen toiseen jonoon.
      >>Jo ensimmäinen kristittyjen sukupolvi kohtasi Jeesuksen ennustamia vainoja. Jeesuksen seuraajat joutuivat oikeuden eteen ja pahoinpideltäväksi, koska heissä puhui Jumalan Henki (Matt. 10:20). Jumalan totuus paljastaa salaisuudet, ja se synnyttää vihan sielunvihollisessa.** Pitäisköhän tarkentaa tilannetta Opetuslasten osalta, Jeesuhan puhalsi Hengen Heihin ja varmisti, että pysykää Jerusalemissa, ennekuin saatte päällenne Pyhän Hengen, He todellakin tekivät Jeeuksen työtä Hengen suojeluksessa sekä voimassa.

      Miksi teillä ei ole sitten Pyhää Henkeä, jonka tunnistaa armolahjoista, mm parantamisesta ja kielillä puhumisista.

      Ilman synnintuntoa Jumalan sana ei saa aikaan pelastavaa uskoa, vaan torjuntaa ja pahennusta.** Onko pakko tehdä syntiä, että löytää Jeesuksen kaikkivaltiaana pelastajana? Mitä ajat takaa?

      Jos Israelin ja Jaakobin Jumalalla olisi armo, kaiken kattava armo, ei Jeesuksen olisi tarvinnut kuolla puolestamme Golgatalla, armohan peittäisi kaiken. Mieti nyt vähän, Valta on Jeesuksella.

      Jumala ei herättele ketään, kaikki valta Taivaassa ja maan päällä on Jeesuksen; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      Vahvistus Dan 7/14.

      Olet Jehovan Todistaja? Miksi et puhu Raamatun sanoilla, evankeliumi Jeesuksesta on suora kontakti Häneen ja kun ottaa kasteen, sekä ehtoolliset, Hän siinäkin sovittaa synnin? Missä Jumala sen tekee, Hän huolehtii kansastaan Israelista, eikä ole edes puhunut sanaakaan pakanoille.

      >>Parannuksen jälkeen on hyvä olla, sillä omantunnon vaivoina olleet synnit ovat poissa.** Miksi ette sen jälkeen hakeudu kasteelle, kuten Sana opettaa ja näin synnit on pyyhitty pois, jota ei ole pelkän parannuksen jälkeen.

      Mieti Saulusta, keneen Hän teki parannuksen ja KENESTÄ?

      Jeesus esittelee Isälle omansa jotka Hän on pelastanut, yhtään unohtamatta, eikä Jumala lisää siihen yhtään lisää.

      jatkuu

      • Nyt olet törkeä; Israelin synti, Herran armo

        22 Minua et ole avuksesi huutanut, Jaakob, minun vuokseni, Israel, et ole vaivaa nähnyt.
        23 Lampaita et ole tuonut minulle polttouhriksi etkä teurasuhreillasi ole minua kunnioittanut. Minä en ole rasittanut sinua ruokauhreilla, en uuvuttanut vaatimalla suitsutusuhreja.
        24 Etkä sinä ole liioin tuhlannut hopeaasi suitsutusruokoon, et juottanut minulle teurasuhriesi rasvaa. Mutta synneilläsi kyllä olet minua rasittanut, pahoilla teoillasi minua vaivannut.
        25 Mutta minä, minä itse pyyhin pois sinun rikkomuksesi oman itseni tähden enkä muistele sinun syntejäsi.

        Kysymys on ISRAELISTA, ei lestadiolaisista. Taas Stefanoksen tapauksessa Hänen uskonsa oli niin kova JEESUKSEEN, että Hän pysyi antamaan Jumala uskoville anteeksi.

        Hän osoitti pyynnön Jeesukselle, ei Jumalalle; 60 Hän vaipui polvilleen ja huusi kovalla äänellä: "Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!" Sen sanottuaan hän nukkui pois

        Kannattaa tehdä parannus, kuten Stefanuskin teki, ei Sinua tapata. ja hakeudu Kristittyyn seurakuntaan kasteelle, että syntisi pyyhitään pois.


      • Anonyymi

        Jeesus sanoi ehtoollisesta, tehkää se minun muistokseni. Kirkot ym ovat vääntäneet senkin asian niin että vastaanottamalla leivän ja viinin saa synnit anteeksi. Se on väärä oppi ja käytäntö.
        Pitää uskoa Jeesusta eikä eksyttäjiä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Nyt olet törkeä; Israelin synti, Herran armo

        22 Minua et ole avuksesi huutanut, Jaakob, minun vuokseni, Israel, et ole vaivaa nähnyt.
        23 Lampaita et ole tuonut minulle polttouhriksi etkä teurasuhreillasi ole minua kunnioittanut. Minä en ole rasittanut sinua ruokauhreilla, en uuvuttanut vaatimalla suitsutusuhreja.
        24 Etkä sinä ole liioin tuhlannut hopeaasi suitsutusruokoon, et juottanut minulle teurasuhriesi rasvaa. Mutta synneilläsi kyllä olet minua rasittanut, pahoilla teoillasi minua vaivannut.
        25 Mutta minä, minä itse pyyhin pois sinun rikkomuksesi oman itseni tähden enkä muistele sinun syntejäsi.

        Kysymys on ISRAELISTA, ei lestadiolaisista. Taas Stefanoksen tapauksessa Hänen uskonsa oli niin kova JEESUKSEEN, että Hän pysyi antamaan Jumala uskoville anteeksi.

        Hän osoitti pyynnön Jeesukselle, ei Jumalalle; 60 Hän vaipui polvilleen ja huusi kovalla äänellä: "Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!" Sen sanottuaan hän nukkui pois

        Kannattaa tehdä parannus, kuten Stefanuskin teki, ei Sinua tapata. ja hakeudu Kristittyyn seurakuntaan kasteelle, että syntisi pyyhitään pois.

        Jussi elää harhassa, että yksi pääsky kesän tekee. Voi sinua lahkolainen höpinöinesi. Eipäs ne siellä sinun "kristillisissä" seurakunnissa saa sinua parannettua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi ehtoollisesta, tehkää se minun muistokseni. Kirkot ym ovat vääntäneet senkin asian niin että vastaanottamalla leivän ja viinin saa synnit anteeksi. Se on väärä oppi ja käytäntö.
        Pitää uskoa Jeesusta eikä eksyttäjiä.

        Olet oikeassa, Jeesus itse sanoi näin; Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Toinen tapa, mikä luvattiin Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Miten kommentoit, missä eksytän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jussi elää harhassa, että yksi pääsky kesän tekee. Voi sinua lahkolainen höpinöinesi. Eipäs ne siellä sinun "kristillisissä" seurakunnissa saa sinua parannettua.

        Jos pääsky ei tee, niin mikä?
        Miten olet niin avuton, ettet pysty kommentoimaan selittämiäni Raamatun kohtia?
        Israel on Jumalan omaisuuskansa, Velluista ei Raamattu sano sanaakaan, kun yhdessä asiassa, fariseuksia edustamassa tälläkin ajalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi ehtoollisesta, tehkää se minun muistokseni. Kirkot ym ovat vääntäneet senkin asian niin että vastaanottamalla leivän ja viinin saa synnit anteeksi. Se on väärä oppi ja käytäntö.
        Pitää uskoa Jeesusta eikä eksyttäjiä.

        Eivätkö ne ihmiset jotka loivat jeesuksen kirjallisena toimenpiteenä olleet eksyttäjiä mielestäsi?

        Tuosta fiktiivisestä jeesuksestahan ei urotöistään huolimatta jäänyt jälkeäkään kirjoitettuun tqi arkeologiseen historiaan.


      • he-ma kirjoitti:

        Eivätkö ne ihmiset jotka loivat jeesuksen kirjallisena toimenpiteenä olleet eksyttäjiä mielestäsi?

        Tuosta fiktiivisestä jeesuksestahan ei urotöistään huolimatta jäänyt jälkeäkään kirjoitettuun tqi arkeologiseen historiaan.

        Lähes koko Raamattu ja jos käyt Jerusalemissa, niin suojellut paikat kyllä puhuu puolestaan arkeologiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi ehtoollisesta, tehkää se minun muistokseni. Kirkot ym ovat vääntäneet senkin asian niin että vastaanottamalla leivän ja viinin saa synnit anteeksi. Se on väärä oppi ja käytäntö.
        Pitää uskoa Jeesusta eikä eksyttäjiä.

        Se on paljon enempi kuin muistoateria:

        Mitä Luther opetti:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/5osa.html

        " "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."

        "Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."

        KASTEESTA:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html

        "Kaste antaa sen vuoksi jokaiselle kristitylle koko elämän ajaksi riittämiin oppimista ja harjoittamista. Hänellä on jatkuvasti täysi työ uskoa lujasti se, minkä kaste lupaa ja vaikuttaa: voitto Perkeleestä ja kuolemasta, syntien anteeksiantamus, Jumalan armo, Kristus kaikkinensa ja Pyhä Henki lahjoinensa"

        Luther totesi myös, että missä Kristus uskolla otetaan vastaan siiinä on syniten anteeksiantamus.

        Vl- opissa ei siis saada kun ei uskota. Epäuskoinen ei tosiaan saa anteeksi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Lähes koko Raamattu ja jos käyt Jerusalemissa, niin suojellut paikat kyllä puhuu puolestaan arkeologiasta.

        Älä valehtele, raamattu on komiteatyönä n. vuonna 300 kasattu opus, jonka tarinoissa ei ole päätä eikä häntää.

        Edelleen kaikki jeesuksesta kirjoitettu on kirjoitettu kymmeniä vuosia hänen kuolemansa jälkeen. Yhtään silminnäkijätodistusta ei ole olemassa.

        Arkeologista ei löydy yhtään todistetta eikä edes mitään jeesukseen edes etäisesti liittyvää.

        ÄLÄ SIIS VALEHTELE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on paljon enempi kuin muistoateria:

        Mitä Luther opetti:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/5osa.html

        " "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."

        "Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."

        KASTEESTA:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html

        "Kaste antaa sen vuoksi jokaiselle kristitylle koko elämän ajaksi riittämiin oppimista ja harjoittamista. Hänellä on jatkuvasti täysi työ uskoa lujasti se, minkä kaste lupaa ja vaikuttaa: voitto Perkeleestä ja kuolemasta, syntien anteeksiantamus, Jumalan armo, Kristus kaikkinensa ja Pyhä Henki lahjoinensa"

        Luther totesi myös, että missä Kristus uskolla otetaan vastaan siiinä on syniten anteeksiantamus.

        Vl- opissa ei siis saada kun ei uskota. Epäuskoinen ei tosiaan saa anteeksi.

        Hupsista. Luteerus antaa kyytiä nyky srk-opille. Pitäisikö ees' kristittyinä...!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on paljon enempi kuin muistoateria:

        Mitä Luther opetti:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/5osa.html

        " "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."

        "Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."

        KASTEESTA:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html

        "Kaste antaa sen vuoksi jokaiselle kristitylle koko elämän ajaksi riittämiin oppimista ja harjoittamista. Hänellä on jatkuvasti täysi työ uskoa lujasti se, minkä kaste lupaa ja vaikuttaa: voitto Perkeleestä ja kuolemasta, syntien anteeksiantamus, Jumalan armo, Kristus kaikkinensa ja Pyhä Henki lahjoinensa"

        Luther totesi myös, että missä Kristus uskolla otetaan vastaan siiinä on syniten anteeksiantamus.

        Vl- opissa ei siis saada kun ei uskota. Epäuskoinen ei tosiaan saa anteeksi.

        Olet vilpitön. Luther on aivan eriä, mitä Lut kirkko opettaa ja viimeisillään Hän myös totesi upotuskasteen olevan ainut kaste.
        Hyvä koonti, vaikka hän kilvoitteli enemmänkin kun normaali synnillinen ihminen.


      • he-ma kirjoitti:

        Älä valehtele, raamattu on komiteatyönä n. vuonna 300 kasattu opus, jonka tarinoissa ei ole päätä eikä häntää.

        Edelleen kaikki jeesuksesta kirjoitettu on kirjoitettu kymmeniä vuosia hänen kuolemansa jälkeen. Yhtään silminnäkijätodistusta ei ole olemassa.

        Arkeologista ei löydy yhtään todistetta eikä edes mitään jeesukseen edes etäisesti liittyvää.

        ÄLÄ SIIS VALEHTELE!

        Missä valehtelen.
        Raamattu on kaanonisoitu n 5000 eri kirjallisesta lähteestä, lähes kokonaan Jumalan omaisuuskansan Jäsenten, Israelin kansan kirjoituksista.
        Arkeologia on arkeologiaa, ja kun löytää Jeesuksen, se on ihmisen Rauha, sekä pelastus.
        Mielenkiintoista se, että siitäkin piiristä moni on löytänyt Jeesuksen, etsi Sinäkin.
        Olet aika pimeydessä Raamatun tuntemuksesta, Jeesus oli heti alussa, mutta se pitää lukea sieltä, älä ammu summassa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Missä valehtelen.
        Raamattu on kaanonisoitu n 5000 eri kirjallisesta lähteestä, lähes kokonaan Jumalan omaisuuskansan Jäsenten, Israelin kansan kirjoituksista.
        Arkeologia on arkeologiaa, ja kun löytää Jeesuksen, se on ihmisen Rauha, sekä pelastus.
        Mielenkiintoista se, että siitäkin piiristä moni on löytänyt Jeesuksen, etsi Sinäkin.
        Olet aika pimeydessä Raamatun tuntemuksesta, Jeesus oli heti alussa, mutta se pitää lukea sieltä, älä ammu summassa.

        Kanonisointi ei tee asioista totta.

        Kuten sanoin, jeesuksesta ei ole jälkeäkään historiassa eikä arkeologiassa.

        Koko jeesus on mielikuvituksen tuotetta ja siten epäjumalan epäpoikaäpärä!


      • he-ma kirjoitti:

        Kanonisointi ei tee asioista totta.

        Kuten sanoin, jeesuksesta ei ole jälkeäkään historiassa eikä arkeologiassa.

        Koko jeesus on mielikuvituksen tuotetta ja siten epäjumalan epäpoikaäpärä!

        Jotenkin näinkin tärkeässä asiassa, kun Jumalan Sanan "kasaamisessa" on ensin tunnettava, profetoit, ilmestykset, sekä kirjoitukset kautta aikojen.
        Olen saanut käsityksen, ettet juuri tunne Pyhiä kirjoituksia, mutta sopivan tyhmänä niitä on tuntematta mahdollisuus haukkua, vaikka et ole edes kuullut kaikista Kirjoituksista.
        Kanonisointi ei ole profetiallista kirjallisuutta, vaan Kanonisointi tarkoittaa henkilön julistamista pyhimykseksi, uskonnollisen kirjoituksen ottamista pyhien, ohjeellisten kirjojen kokoelmaan tai uskonnollisen dogmin julistamista ohjeelliseksi. Kanonisointi on myös yleisemmin jonkin asian asettamista ohjeelliseksi, julistamista esikuvaksi.
        Siinä ei kehitetä mitään uutta, ainoastaan valitaan niteeseen kirjoituksia sillä pohjalla, ettei tule liikaa päällekkäisyyttä.
        Kirjaan hyväksyttyjä tekstejä ei juuri muunneta, tarkastetaan vain sen alkuperäisyys.
        Se kesti n 200vuotta, että jonkinlainen yhteinen näkemys, Rooman ja Konstantinopolin kesken löytyi, toki porttokirkko Rooma veti koko ajan välistä.
        Minua se ei juuri haita, käytän aina tarkastuksessa alkutekstejä.

        Miten Sinä, mikä on kompetenssisi?

        Tuo suhteesi Jeesukseen? Sinähän olet pakana- ateisti, et juuri tarvitsekaan Häntä, joten kenelle kommentoit ja mitä on tarjota osaltasi asiaan?

        Ei muuta, kun säilytä linja, tiehän on osaltasi tiedossa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jotenkin näinkin tärkeässä asiassa, kun Jumalan Sanan "kasaamisessa" on ensin tunnettava, profetoit, ilmestykset, sekä kirjoitukset kautta aikojen.
        Olen saanut käsityksen, ettet juuri tunne Pyhiä kirjoituksia, mutta sopivan tyhmänä niitä on tuntematta mahdollisuus haukkua, vaikka et ole edes kuullut kaikista Kirjoituksista.
        Kanonisointi ei ole profetiallista kirjallisuutta, vaan Kanonisointi tarkoittaa henkilön julistamista pyhimykseksi, uskonnollisen kirjoituksen ottamista pyhien, ohjeellisten kirjojen kokoelmaan tai uskonnollisen dogmin julistamista ohjeelliseksi. Kanonisointi on myös yleisemmin jonkin asian asettamista ohjeelliseksi, julistamista esikuvaksi.
        Siinä ei kehitetä mitään uutta, ainoastaan valitaan niteeseen kirjoituksia sillä pohjalla, ettei tule liikaa päällekkäisyyttä.
        Kirjaan hyväksyttyjä tekstejä ei juuri muunneta, tarkastetaan vain sen alkuperäisyys.
        Se kesti n 200vuotta, että jonkinlainen yhteinen näkemys, Rooman ja Konstantinopolin kesken löytyi, toki porttokirkko Rooma veti koko ajan välistä.
        Minua se ei juuri haita, käytän aina tarkastuksessa alkutekstejä.

        Miten Sinä, mikä on kompetenssisi?

        Tuo suhteesi Jeesukseen? Sinähän olet pakana- ateisti, et juuri tarvitsekaan Häntä, joten kenelle kommentoit ja mitä on tarjota osaltasi asiaan?

        Ei muuta, kun säilytä linja, tiehän on osaltasi tiedossa.

        Melkoinen ristiriita syntyy, kun väität epäjumalasi äpärälapsesta olevan todisteita etkä pysty niitä esittämäön. Toisaalta naurettava pyhä kirjasi kieltää antamasta väärää todistusta.



        Miksi tieten tahtoen valehtelet?

        Eikö valehtelu estä sinua saamasta sitä tavoittelemaasi mielikuvitustaivaspaikkaa?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Älä valehtele, raamattu on komiteatyönä n. vuonna 300 kasattu opus, jonka tarinoissa ei ole päätä eikä häntää.

        Edelleen kaikki jeesuksesta kirjoitettu on kirjoitettu kymmeniä vuosia hänen kuolemansa jälkeen. Yhtään silminnäkijätodistusta ei ole olemassa.

        Arkeologista ei löydy yhtään todistetta eikä edes mitään jeesukseen edes etäisesti liittyvää.

        ÄLÄ SIIS VALEHTELE!

        KYllähän Jeesustarinan kirjoittaja tiesi Golgatan ja Pontiuspilatuksen vaikka kirjoittikin jutun useita vuosia Pontiuksen kuoleman jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on paljon enempi kuin muistoateria:

        Mitä Luther opetti:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/5osa.html

        " "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."

        "Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."

        KASTEESTA:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html

        "Kaste antaa sen vuoksi jokaiselle kristitylle koko elämän ajaksi riittämiin oppimista ja harjoittamista. Hänellä on jatkuvasti täysi työ uskoa lujasti se, minkä kaste lupaa ja vaikuttaa: voitto Perkeleestä ja kuolemasta, syntien anteeksiantamus, Jumalan armo, Kristus kaikkinensa ja Pyhä Henki lahjoinensa"

        Luther totesi myös, että missä Kristus uskolla otetaan vastaan siiinä on syniten anteeksiantamus.

        Vl- opissa ei siis saada kun ei uskota. Epäuskoinen ei tosiaan saa anteeksi.

        Luteerus antaa kyytiä srk-valtakunnan opeille sakramenteista.

        Tuskin pitäisi edes kritittynä kun heissä ei ole Henkeäkään enää.

        Jos tietäisi, että ajoivat Kristus uskoisista itse keksimiään henkiä ja potkivat ulos kun eivät osannneet oikeilla sanoilla pyytää anteeksi tai kyselivät Raamatullisten perusteiden perään,
        niin pakanoina tai ainakin omavahurskainan hurmakenkisinä pitäisi.


      • Anonyymi

        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Mikä oli mielestäsi jo tapahtunut? Ja miksi hebr. 12 väittää että olemme tulleet uuteen Jerusalemiin? Ja miksi Jeesus kehottaa etsimään Jumalan valtakuntaa?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Melkoinen ristiriita syntyy, kun väität epäjumalasi äpärälapsesta olevan todisteita etkä pysty niitä esittämäön. Toisaalta naurettava pyhä kirjasi kieltää antamasta väärää todistusta.



        Miksi tieten tahtoen valehtelet?

        Eikö valehtelu estä sinua saamasta sitä tavoittelemaasi mielikuvitustaivaspaikkaa?

        Tarkista tykkisi koordinaatit he-ma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on paljon enempi kuin muistoateria:

        Mitä Luther opetti:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/5osa.html

        " "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."

        "Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."

        KASTEESTA:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/4osa.html

        "Kaste antaa sen vuoksi jokaiselle kristitylle koko elämän ajaksi riittämiin oppimista ja harjoittamista. Hänellä on jatkuvasti täysi työ uskoa lujasti se, minkä kaste lupaa ja vaikuttaa: voitto Perkeleestä ja kuolemasta, syntien anteeksiantamus, Jumalan armo, Kristus kaikkinensa ja Pyhä Henki lahjoinensa"

        Luther totesi myös, että missä Kristus uskolla otetaan vastaan siiinä on syniten anteeksiantamus.

        Vl- opissa ei siis saada kun ei uskota. Epäuskoinen ei tosiaan saa anteeksi.

        Miksi vedät Lutherin totuudeksi? Mikä merkitys on 1500 luvulla eläneellä juopolla munkilla.
        Kirkko on sotkenut ihmisen opit ja käsitykset joilla on hämärretty todellinen totuus Jeesus.
        Ehtoollisella jaetaan viiniryypyllä synnit anteeksi vastoin Jeesuksen ilmoittamaa ehtoollisen todellista tarkoitusta. Ehtoollinen nautitaan julistamaan Jeesuksen kuoleman todellista merkitystä hänen muistokseen. Se on fakta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Mikä oli mielestäsi jo tapahtunut? Ja miksi hebr. 12 väittää että olemme tulleet uuteen Jerusalemiin? Ja miksi Jeesus kehottaa etsimään Jumalan valtakuntaa?

        Sen vuoksi, kun toinen vaihtoehto on kadotus.
        Hän oli maan päällä todistus tulevasta Jumalan Valtakunnasta.
        Tuo Heprealaiskirjeen 12 luku ja 22 on hypoteesi Uudesta Jerusalemista, mutta se on Taivaallinen, eli siellä Taivaassa valmistumassa, mutta myös ihmisten mielessä, innoittavana etsiä Jeesusta, joka on myös tie sinne.
        Tuo mikä oli otantasi Ilm 21; kirjasta, on sitten se todellinen, joka alkaa näin; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

        Tänne me kilvoittelemme, ei vaivoja eikä murheita, ja saamme olla Jumalan kanssa samassa Valtakunnassa, jota HÄN johtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vedät Lutherin totuudeksi? Mikä merkitys on 1500 luvulla eläneellä juopolla munkilla.
        Kirkko on sotkenut ihmisen opit ja käsitykset joilla on hämärretty todellinen totuus Jeesus.
        Ehtoollisella jaetaan viiniryypyllä synnit anteeksi vastoin Jeesuksen ilmoittamaa ehtoollisen todellista tarkoitusta. Ehtoollinen nautitaan julistamaan Jeesuksen kuoleman todellista merkitystä hänen muistokseen. Se on fakta.

        Mitä?
        Eikö ehtoollisella saadakaan syntejä anteeksi?
        Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Laitan vielä alkutekstin; 28. Tämä on minun vereni, joka on se uusi liitto, joka monien puolesta vuodatetaan, synneistä vapauttamiseksi.

        Mitä Raamattua käytät???

        Ei Velluilla ole mitään lupaa jakaa syntien anteeksi antamista, se on Jumalan pilkkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkista tykkisi koordinaatit he-ma.

        Siinäkö uskonsoturin panospetto kristinuskonharhan puolustamiseksi?

        Tuollaisesta olematon jeesuskin tuntee myötähäpeää!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Siinäkö uskonsoturin panospetto kristinuskonharhan puolustamiseksi?

        Tuollaisesta olematon jeesuskin tuntee myötähäpeää!

        Tiedät he-ma :toimit vihollisen antamien koordinaattien mukaan.
        Etkö muista sääntöä:älä ota käskyjä viholliselta, vaan omalta päälliköltäsi.?

        Sinun pitäisi harjoittaa tehokasta vastatykistötoimintaa vihollista, ei omia vastaan.


    • Anonyymi

      Ihania sanoja! Mutta pitää muistaa, että opinasioissa terve kriittisyys ei ole ollenkaan aina vainoa. Vaiikka aika moni tuo ajatuksensa esiin tälläkin palstalla hieman karkeasti, niin vl:t kuin nk. epäuskoisetkin, on tervettä koittaa löytää ydin. Ainakin niistä kommenteista, joissa on sisältöä. Uskonasioista pitäisi pystyä keskustelemaan avoimesti, eikä vain käännytystarkoituksessa.

      Monet entiset vl: t ymmärtävät, että aloittaja haluaa kovasti muistuttaa jumalanvaltakunnan läsnäolosta täällä maan päällä. Ja se on hyvää ja kaunista. Mutta monella entisellä vl:llä on myös vahva kokemus, tai oikeastaan pettymys siihen, miten jumalanvaltakuntaa on hoidettu.. Rakkauden sanaa on viljelty, mutta itse rakkaus on ollut vahvasti ehdollista. Siinä mielessä ei voi sanoa jumalavaltakuntaa kutsuvaksi . Eikä myöskään uskottavaksi. Tärkein kun puuttuu. Rakkaus kun näkyy teoissa. Eli tuo anteeksiantavainen henki "vainoojaa kohtaan" ei ole toteutunut.

      • Anonyymi

        Vl liikkeessä ei ole tervettä uskoa lainkaan. Sen todistaa kuinka syntiset saarnaajat lunastavat veljensä synnit Jumalalle. Miksei ymmärretä etteivät he ole Jeesus?


    • Hyvää tekstiä...

    • Anonyymi

      Jeesus rohkaisee omiaan..

      Kyllä Herrani tiedän mutta se ei rohkaise lestaadiolaisia pedofiliaan!
      Teillä on eri arvot lahkossa.

    • Anonyymi

      Jätkä puhuu Juutalaisuudesta lestilahkoon? Häh?

    • Anonyymi

      Muistakaa kuitenkin,vl on 1800 luvun Ruotsin ja Suomen lapin viinan juonti kielto lahkoja. Lukekaa,mistä nämä on peräisin eli lestit on alkujaan raittiusliike Lapista.
      No,siellä juodaa viinaa vieläkin.
      Lestejä on kolme lahkoa ja hekin ovat erimielisiä kaikesta,eli saatana tekee tehtävänsä.
      Vaikka mulle riittäs,että tämä OLEVINAA NIIN VITUN PYHÄ LAHKO,VAIKKA LOPPUIS KOKONAAN.

      Ai miksi..näen työssän miten lapset sekaisin,osa aikuisista käy hoidossa ja vetää lääkkeitä. Onko tämä oikein?
      Miksi annetaan pelolle valtaa,miksi ihmisen mieltä hallitaan ja peloitellaan?

    • Anonyymi

      Rakas Jaakko-sisar!
      Oli melko ontto puhe. Voisitko tiivistää tekstisi kahteen sanaan?
      Jumalan rauhaan

    • Anonyymi

      Noin on hyvä uskoa. Mutta kun oikeasti se ei missään nimessä ole vanhoillislestadiolainen oppi, joka pelastaa Vaatii kyllä erittäin vahvaa uskoa uskoakseen ne vääryydet oikeiksi. Surullista, erittäin surullista, että niin on. Sitä on monen vaikea tunnustaa itselleen. Mutta jos hiljaa mielessään miettii niitä sanoja, jossa niin sanotusti uskoa vahvistetaan, saattaa huomata, että sitä uskoa vahvistetaan paljon enemmän yhteisöön kuin Jumalaan. Ja se ei pelasta, vaikka miten kauniita sanoja laittaisi.

    • Anonyymi

      Jeesus oli profeetta Hoosean Jisreel. Kun taas Imaami Mahdi lo ammi ja lo ruhama. Toivo lepää pitkälti siis islamin eskatologian varassa niin uskovilla kuin koko maailmalla. Hän tuo totuuden , rauhan, oikeuden ja vaurauden.
      Hänen mukanaan saapuu vielä Isa ja Elia.

      Jeesuksen evankeliumin lohdutus on toki suuri senkin. Ennen oikeaa Mahdia tulee kyllä väärä Mahdi ja Sufy Ani niminen ahdistava vihollinen. Joten varovainen pitää olla . Evankeliumista paljon täyttyy vielä Mahdin jälkeenkin. Se on ikuinen perusta. Tulee kohta melko suuri profetioiden täyttymys.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe