Tämä runo oli isäni kuolin ilmoituksessa:
Nyt olen vapaa ja mukana tuulen,
saan kulkea rajoilla ajattomuuden.
Olen kimallus tähden, olen pilven lento,
olen kasteisen aamun pisara hento.
En ole poissa vaan luoksenne saavun,
mukana jokaisen nousevan aamun
ja jokaisen tummuvan illan myötä,
toivotan teille hyvää yötä!
kiitos kun jaksoitte lukea!!!
Tämä on pakko laittaa tänne....
11
17620
Vastaukset
- ffffsss
Kaunis!=)
Osaan ottoni! - Kaarina...........
Oletko itse keksinyt vai onko jonkun toisen keksimä.. Ajattelin vaan kirjoittaa tämän kauniin runon runokirjaani muistoksi. Enkä tietenkään laita omaa nimeä alle.
- Jussu
Kysessä on siis yksi Eino Leinon rakastetuimmista ja tunnetuimmista runoista.
- Vaan mikä on nimi
Jussu kirjoitti:
Olen lukenut samaisen runon joskus, mutta voisiko joku kertoa runon nimen?
- myös isänsä menettänyt
Jussu kirjoitti:
Onko siis tietoa mikä Eino Leinon runo on kyseessä? Kaunis ja koskettava runo on vaikka normaalisti en runoja luekaan.
- Tellu
Printtasin itselleni talteen, kun oli niin koskettava... Enpä ole ennen tavannut, vaikka tapanani on hyvinkin tarkkaan lukea kuolinilmoitusten värssyjä ja jopa joskus leikellä niitä talteen "tarpeen varalle". Käyttöä niille onkin tässä viimeaikoina ollut lähipiirissä ihan "kiitettävästi". Taas tuli arkistoon yksi lisää.
Osanotto ja kiitos! - Veljeni kuolinilmoituksessa
Me valitsimme myös tuon runon veljeni yllättäen nukuttua pois.
- isänsä menettänyt
Itse en tiie runon nimeä.....
Mutta kiitän kaikkia jotka ootte vastannu ja
osaanottoni kaikille jotka ootte lähinmäisenne menettänyt!
- kivahyypiö
Ihana
- Ei ole Eikkaa
Kaunis runo, mutta ei ole Eino Leinon, vaikka voisi tyylinsä puolesta ollakin. Jotenkin niin lämmin ja jopa humoristinen sanan positiivisimmassa merkityksessä, silti niin harras ja kunnioittavakin...
Runo on kirjoitettu 1990-luvun puolivälissä kirjoittajan omaisen kuolinilmoitusta varten.
Kirjoittaja on nimeltään Vuokko Laatio
Lähde: http://yle.fi/radio1/kulttuuri/aristoteleen_kantapaa/eino_leino_-_runoilija_alkaa_l-kirjaimella_ja_paattyy_o-kirjaimeen_24561.html - jk
osann ottoni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760