tietää oliko Jeesus jumala vai ei. Oliko Pyhä Henki joka tuli Marian "päälle "Jeesuksen isä? Vai oliko se Jumala itse kun Jeesus käski ettei Isäksi saa puhutella muuta kuin Jumalaa?
Hän itse puhutteli Jumalaa isäkseen.
Vai kutsuiko Jeesus raksahommissa isäkseen Joosefia? Siis Jeesus oli parhassa tapauksessa pyhän hengen poika, Jumalan poika ja Joosefin poika.
Koettakaas ny pinnistää te eksyttäjät ja Jeesuksen seuraajat saada vastaus. Vuoden loppuun on vielä 355 päivää.
Joko 2022 voidaan
19
59
Vastaukset
Raamatusta sen on voinut alusta asti löytää.
Jeesus oli lihallisesti Daavidin poika, mutta hengellisesti jumalan poika.- Anonyymi
Tähän Isän rooliin ei tunnu hellareilta löytyvän vastausta. Eivät siis itsekään tunne Jumalaansa?
- Anonyymi
Kummallista. Väitetään että pyhä henki on persoona kuten Jeesus ja Jumalakin. Kun ph siitti Marian niin silloin isä on pyhä henki. Etenkin kolminaisuutta puolustavien mielestä ph on myös persoona, ja tällöin Jeesuksen isä.
Mistään Raamatusta ei löydy että Jumala siitti Marian mutta silti Jeesus kutsui häntä Isäkseen. Hieman sekava juttu.- Anonyymi
26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta." 1:38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan." Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
39 Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin
40 ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia.
41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
42 Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
43 Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
46 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
47 ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
48 sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.
49 Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä,
50 ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.
51 Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään.
52 Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset.
53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
54 Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan
55 Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut."
56 Ja Maria oli hänen tykönänsä noin kolme kuukautta ja palasi jälleen kotiinsa.
57 Mutta Elisabetin synnyttämisen aika tuli; ja hän synnytti pojan.
( Luuk. 1)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta." 1:38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan." Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
39 Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin
40 ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia.
41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
42 Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
43 Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
46 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
47 ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
48 sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.
49 Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä,
50 ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.
51 Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään.
52 Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset.
53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
54 Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan
55 Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut."
56 Ja Maria oli hänen tykönänsä noin kolme kuukautta ja palasi jälleen kotiinsa.
57 Mutta Elisabetin synnyttämisen aika tuli; ja hän synnytti pojan.
( Luuk. 1)
s-seutulainenS-seutulainen. Mitä sanoo jae 35? Minä toteutan Jumalan antamaa käskyä että syntyvää lasta PITÄÄ kutsua Jumalan Pojaksi.
Miksi sinä et kutsu Jeesusta Jumalan Pojaksi vaan jumalaksi. Et tottele Jumalan käskyä että lasta pitää kutsua Jumalan Pojaksi.
Etkö usko Jumalaa?
- Anonyymi
Vaikka kannatan ymmärtäväisyyttä pienissä asioissa eksyviä kohtaan, sitä joka kieltää että Jeesus Kristus on Herra, maan ja taivaan Luoja, Kaikkivaltias Jumala, pidän jumalattomana ja perkeleen lapsena. Sellaisen on turha kuvitella, että säästyisi Jumalan vihalta. Ei ole uhria niiden puolesta, jotka kieltävät Jeesuksen. Kadotustuomiota ei soviteta ilman että joku kärsii siihen verrattavasti. Jumala on säätänyt, että ainoastaan hän, voi olla se uhri, koska ei kukaan muu voi ottaa ylleen iankaikkista piinaa ja nousta siitä voittajana. Siksi Raamattu sanookin:"Jumala oli Kristuksessa". Kadotustuomio pysyy niiden yllä, ketkä eivät usko, että Jeesus eli Jumala, on sen mitätöinyt itsensä uhraamalla.
- Anonyymi
...
Tässä sanotaan aika selvästi, että Herra Jumala on ainoa pelastaja:
Jesaja 43:11
“Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.”
Hän on ainoa kuka voi kärsiä sijaisena kadotustuomion.
Laki vaatii kuoleman kuolemasta. Vahingon vahingosta. Kadotustuomion kadotustuomiosta.
Kristuksen yllä, oli ristillä kadotustuomio koko maailman edestä. Siksi me jotka uskomme häneen, olemme täydellisesti puhdistetut ja armahdetut ja syntimme ovat täysin anteeksiannetut, eikä kadotustuomiota meille enää ole, kuten Roomalaiskirjeessä Pyhä Henki ilmoittaa.
Roomalaiskirje 8.1
“Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.”
Se joka on kuollut, voi tuomita kadotukseen, minkäkö takia? Hän on koko maailman syntien sovitusuhri. Jumala on tehnyt Jeesuksen Kristuksen tuomioksi ja pelastukseksi:
Roomalaiskirje 8:34
“Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.”
Kaikki paha maailmassa on nyt väkivaltaa Jumalan Kristusta kohtaan koska hän on kaiken pahan tähden ristillä. Siispä tuomiokin on hänen. Jeesus antaa anteeksi sen mitä me teemme hänelle ja Isä antaa anteeksi sille jolle Poika antaa anteeksi. Mutta Isä ei anna anteeksi sille jolle Poika ei anna anteeksi, vaan kostaa jokaiselle joka tekee väkivaltaa hänen ainoalle Pojalleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Tässä sanotaan aika selvästi, että Herra Jumala on ainoa pelastaja:
Jesaja 43:11
“Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.”
Hän on ainoa kuka voi kärsiä sijaisena kadotustuomion.
Laki vaatii kuoleman kuolemasta. Vahingon vahingosta. Kadotustuomion kadotustuomiosta.
Kristuksen yllä, oli ristillä kadotustuomio koko maailman edestä. Siksi me jotka uskomme häneen, olemme täydellisesti puhdistetut ja armahdetut ja syntimme ovat täysin anteeksiannetut, eikä kadotustuomiota meille enää ole, kuten Roomalaiskirjeessä Pyhä Henki ilmoittaa.
Roomalaiskirje 8.1
“Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.”
Se joka on kuollut, voi tuomita kadotukseen, minkäkö takia? Hän on koko maailman syntien sovitusuhri. Jumala on tehnyt Jeesuksen Kristuksen tuomioksi ja pelastukseksi:
Roomalaiskirje 8:34
“Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.”
Kaikki paha maailmassa on nyt väkivaltaa Jumalan Kristusta kohtaan koska hän on kaiken pahan tähden ristillä. Siispä tuomiokin on hänen. Jeesus antaa anteeksi sen mitä me teemme hänelle ja Isä antaa anteeksi sille jolle Poika antaa anteeksi. Mutta Isä ei anna anteeksi sille jolle Poika ei anna anteeksi, vaan kostaa jokaiselle joka tekee väkivaltaa hänen ainoalle Pojalleen.Onko ihminen vai ehtoollinen puhdistanut syntisi?
- Anonyymi
Jeesus on nimenomaan Herra koska Jumala teki hänet Herraksi todistaa Apt 2:36.
Joh 13:13 Jeesus sanoo opetuslapsilleen että oikein te puhuttelette Herraksi, ja oikein sanotte, sillä se minä olen.
Hän ei ole jumala vaan Herra jonka teki Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on nimenomaan Herra koska Jumala teki hänet Herraksi todistaa Apt 2:36.
Joh 13:13 Jeesus sanoo opetuslapsilleen että oikein te puhuttelette Herraksi, ja oikein sanotte, sillä se minä olen.
Hän ei ole jumala vaan Herra jonka teki Jumala.Heprealaiskirjeen alku jo yksin kertoo että Jeesus on Jumala. Sinä valheen rakastaja et tietenkään halua sitä uskoa ja lukea. Ja siksi sinua ei ole pelastettu. Olet pahempi kuin ateisti. Luet Jumalasta ja Jeesuksesta mutta et rakasta häntä vaan puhut valhetta häntä vastaan. Välinpitämätön ateisti on lähempänä pelastusta kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heprealaiskirjeen alku jo yksin kertoo että Jeesus on Jumala. Sinä valheen rakastaja et tietenkään halua sitä uskoa ja lukea. Ja siksi sinua ei ole pelastettu. Olet pahempi kuin ateisti. Luet Jumalasta ja Jeesuksesta mutta et rakasta häntä vaan puhut valhetta häntä vastaan. Välinpitämätön ateisti on lähempänä pelastusta kuin sinä.
Minä uskon mitä Jeesus itse sanoi. Hän on Herra. Enkä ole ateisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heprealaiskirjeen alku jo yksin kertoo että Jeesus on Jumala. Sinä valheen rakastaja et tietenkään halua sitä uskoa ja lukea. Ja siksi sinua ei ole pelastettu. Olet pahempi kuin ateisti. Luet Jumalasta ja Jeesuksesta mutta et rakasta häntä vaan puhut valhetta häntä vastaan. Välinpitämätön ateisti on lähempänä pelastusta kuin sinä.
Jos Jeesus on sama kuin Jumala(Isä), niin miten Jeesus voi olla Jumalan oikealla puolella, toimia esirukoilijana taivaassa, rukoilla ketä?, olla ylipappi, Jumalaa ei ole kai koskaan sanottu ylipapiksi jne. ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus on sama kuin Jumala(Isä), niin miten Jeesus voi olla Jumalan oikealla puolella, toimia esirukoilijana taivaassa, rukoilla ketä?, olla ylipappi, Jumalaa ei ole kai koskaan sanottu ylipapiksi jne. ?
Eihän se voi olla sama. Raamattu ilmoittaa että Jumala lähetti poikansa maan päälle. Kasteessa ääni sanoi taivaasta tämä on minun rakas poikani. Ennen kuolemaa Jeesus huusi Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit ja monta muuta tapausta.
Eli Jumala on Jumala ja Poika on poika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se voi olla sama. Raamattu ilmoittaa että Jumala lähetti poikansa maan päälle. Kasteessa ääni sanoi taivaasta tämä on minun rakas poikani. Ennen kuolemaa Jeesus huusi Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit ja monta muuta tapausta.
Eli Jumala on Jumala ja Poika on poika.Näin minäkin uskon mutta yritän vielä saada täältä jotain selitystä tälle uskolle.
- Anonyymi
Niin minäkin. Totuus on Jeesus. En tee hänestä valehtelijaa uskomalla että hän on jumala, kun hän ilmoitti olevansa HERRA!
- Anonyymi
Kyllä, näin on. Raamatun käännöksissä on se ongelma että sekä Jumalaa että Jeesusta sanotaan Herraksi, ja ehkäpä kääntäjilläkin on ollut oma uskonsa, joten aina ei voida tietää kummasta puhutaan. Kukaan ei ole kieltämässä Jeesuksen Herruutta, vaan sen että Hän olisi sama Jumala kuin Isä. Jos Hän sanoo olevansa Jumalan Poika, niin Hän on. Eikä poika ole mikään maan päällä ollut Jumala, vaan Jeesus on edelleen Jumalan Poika. Jumaluuden toinen persoona, niinkuin oikea kolminaisuus oppi opettaa.
Olen kertonut sen jo 37 vuotta sitten, että Jeesus oli Marian ja Joosefin esikoinen, ihmisen poika.
Kun hän Henkeä ilmestyi minulle ja otti opetuslapsekseen.
Jumalan pojaksi hän tuli silloin, kun Pyhä Henki kävi hänet
äitinsä kohdussa merkitsemässä Jumalan pojaksi:
"Jokainen poikalapsi, joka esikoisena tulee äitinsä kohdusta, on pyhitettävä Herralle."
Näin kävi minullekin, petturin pojalle, joka ei tunnustanut minua omakseen. Mutta Jumala tunnusti:
"Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa."
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
Jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."- Anonyymi
Wannabe-teologit sotkevat täällä HERRAt, herrat, jumalat, Jumalat, Jumalan Pojat, Ihmisen Pojat, siittämisen ja sikiämisen. Ei voi mitään !
No ei kukaan tämän ketjun wannabe-teologi (ml. Teuvo) ole kuitenkaan eksyttäjä. Tulee mieleen se MontyPython sketsi olympialaisista, jossa yhtenä kilpailulajina oli 100 yardin juoksu suuntavaistonsa täysin menettäneille !- Anonyymi
On parasta kun itse selvittää Raamatusta mikä on totuus. Ja niin pitää tehdäkin sillä jokaisella on vastuu omasta pelastuksesta. Sitä totuutta ei löydy istumalla kirkon penkissä tai jonkun uskonnollisen järjestön tilasuudessa. Siellä opetetaan muunneltua totuutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1945741Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971- 931969
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291345- 751289
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää111247Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165