Helluntailainen oppi menee "synitön olin jo syntyissäni...ja synnitön olin mennessäni uskovien eli vanhurskasten kasteelle"
Raamatun oppi: "Syntinen olin jo syntyissäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."...
ja syntisenä minut kastettiin...
On siinä melkoinen ero opeissa....
288
1047
Vastaukset
Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa oppia, on vain ihmisten tulkintoja.
- Anonyymi
Totuus on totta sellaisenaan. Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja.
Varo tulkintoja ja helluntailaisten tekemiä vääristelyjä ja muita hurmospuheita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varo tulkintoja ja helluntailaisten tekemiä vääristelyjä ja muita hurmospuheita.2000 vuotta sitten kuolleiden ukkojen hupatusta.
Anonyymi kirjoitti:
Varo tulkintoja ja helluntailaisten tekemiä vääristelyjä ja muita hurmospuheita.Aivan näin Rakas !!!
- Anonyymi
Siinä kylläkin lukee, että SYNNIN ALLE !
Siis jokainen ihminen syntyy turmaltuneeseen lihaan !
Eli siis SYNNIN ALLE / ALAISUUTEEN.
Tämä on Totuus !
Mutta jokainen ihminen vastaa vain OMISTA SYNNEISTÄÄN, eikä peri muiden syntejä !
Miten tämä on sinulle niin vaikeaa käsittää ???
Miksi aina ohitat tämän selvän Raamatun Sanan:
Hes. 18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Laitetaan nyt erikseen vielätämä:
Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.- Anonyymi
Helluntailaisuuden opit on valheiden viidakko, jonka vuoksi he joutuvat vääristelemään ja kieltämään täysin selviä asioita, mitä Raamattu ilmoittaa täysin yksiselitteisesti.
Jenkkipastorien suunnittelma eksytys niille, jotka eivät tunne Raamattua, niihin helluntailaisuuden opit menee perille.
Helluntailaiset eivät edes yritä käännyttää helluntailaieksi niitä, jotka tuntevat Raamatun hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuuden opit on valheiden viidakko, jonka vuoksi he joutuvat vääristelemään ja kieltämään täysin selviä asioita, mitä Raamattu ilmoittaa täysin yksiselitteisesti.
Jenkkipastorien suunnittelma eksytys niille, jotka eivät tunne Raamattua, niihin helluntailaisuuden opit menee perille.
Helluntailaiset eivät edes yritä käännyttää helluntailaieksi niitä, jotka tuntevat Raamatun hyvin.Sinä siis väität tätä Raamatun selvää sanaa valheeksi ???
Hes. 18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset eivät edes yritä käännyttää helluntailaieksi niitä, jotka tuntevat Raamatun hyvin.Amerikasta noin sata vuotta sitten lähteneiden uususkontojen tarkoitus on syrjäyttää alkuperäinen kristinusko pois ja tulla sen tilalle.
Uususkonnot ja niiden perustajat ovat:
Joseph Smith: Mormonismi
Ellen G. White: Adventismi
Charles Fox Parham: Helluntailaisuus
Charles Russell: Jehovantodistaminen - Anonyymi
Lue nyt se seuraavakin jae siitä Hesekielistä.
Vanhempien syntivelan poistuminen niskasta edellyttää kaikkien Jumalan käskyjen ja Mooseksen lakien 100% noudattamista.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siis väität tätä Raamatun selvää sanaa valheeksi ???
Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.kauhean vaikeaa on lutterillaiselle ottaa kantaa selvään raamatun tekstiin, ei sanan sanaa vaikka lypsämällä lypsäisi.
mutta vauvakasteita nähdään jo mooseksen kirjoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kauhean vaikeaa on lutterillaiselle ottaa kantaa selvään raamatun tekstiin, ei sanan sanaa vaikka lypsämällä lypsäisi.
mutta vauvakasteita nähdään jo mooseksen kirjoissa.vauvat Mooseksen kirjassa:
"Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija, kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisesi."
"Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt, että rahalla ostamasi; ja NIIN minun
LIITTONI, on MERKITTY teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi"
1 Moos: 17: 12-13
jos Vanhan liiton aikana olisi ollut mahdollisuus, Jumalan säädösten eksytyksiin, helluntailaiset olisi sanoneet: "sitten vasta ympärileikkaus, kun lapsi ymmärtää ja tekee ratkaisun . . .
tai , sitten olisivat ´ympärileikanneet UUDELLEEN, kun ihminen ITSE tekee ratkaisun ja tahtoo ympärileikkauksen.
Ympärileikkaus = Uuden liiton kasteen "esikuva"
"Tuon ESIKUVAN mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, EI siksi että luovuitte sastaisesta
elämästänne, vaan siksi että Jumala teki kanssanne IANKAIKKISEN liiton"
1 Piet: 3: 21
IHMINEN ei mitään JUMALAN LIITTOJA tee, se kunnia kuuluu yksin JUMALALLE !
AINOA, mitä voi tehdä, on:
TUNNUSTAA syntisyytensä, ja YLENTÄÄ Jeesus Kristus kertakaikkiseksi Vapahtajaksi, myös minun syntisyyteni vuoksi. - Anonyymi
"Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava"
KUKA kuoli ?? MEIDÄN SYNIEMME vuoksi , niin.
KUKA otti kantaakseen MAAILMAN synnin, niin
Jeesus Kristus on Ylösnoussut, onpa vielä herätettykin, ja HÄN aina rukoilee meidän puolestamme;
"Sillä NIIN on JUMALA maailmaa rakastanut, että ANTOI Ainokaisen Poikansa, ettei
yksikään joka HÄNEEN uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
"Sillä EI Jumala lähettänyt poikaansa tuomitsemaan MAAILMAA, vaan että MAAILMA ,
HÄNEN KAUTTANSA pelastuisi"
Joh: 3: 16-17 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siis väität tätä Raamatun selvää sanaa valheeksi ???
Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.Syntivelka tulee aina maksettavaksi, vaikka tekijä saisi sen teon itse anteeksi.
3. Moos. 26:40
"Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan"
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
Jumalan hengelliset lain on aina voimassa riippumatta siitä, minkä liiton aikaa kulloinkin eletään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue nyt se seuraavakin jae siitä Hesekielistä.
Vanhempien syntivelan poistuminen niskasta edellyttää kaikkien Jumalan käskyjen ja Mooseksen lakien 100% noudattamista.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoliPerisynti tarkoittaa Adamin syntiin lankeemusta paratiisista, jonka seurauksena kaikki ihmiset tulivat samantien syntisiksi Jumalan edessä.
Perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä jo sikiämisestä alkaen ja kadotustuomion alaisia, ilman Kristuksen ikuisesti ruumiiseen liittämistä Kristittyjen kasteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vauvat Mooseksen kirjassa:
"Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija, kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisesi."
"Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt, että rahalla ostamasi; ja NIIN minun
jos Vanhan liiton aikana olisi ollut mahdollisuus, Jumalan säädösten eksytyksiin, helluntailaiset olisi sanoneet: "sitten vasta ympärileikkaus, kun lapsi ymmärtää ja tekee ratkaisun . . .
tai , sitten olisivat ´ympärileikanneet UUDELLEEN, kun ihminen ITSE tekee ratkaisun ja tahtoo ympärileikkauksen.
"Tuon ESIKUVAN mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, EI siksi että luovuitte sastaisesta
TUNNUSTAA syntisyytensä, ja YLENTÄÄ Jeesus Kristus kertakaikkiseksi Vapahtajaksi, myös minun syntisyyteni vuoksi.Ja sinun Mooseksen kirjan Jumalasi on Jahve, tulivuoren Jumala, joka puhuu jo Mooseksen kirjoissa palavasta pensaasta, eli tulenliekeistä.
Ja vuoden 2013 arkeologisin kaivauksin tämä jumaluus on voitu osoittaa VT:n Baal-jumalaksi eli Saatanaksi yhdistymällä nimeen Asera, joka on Jahven äitinä ja vastaavasti Asera oli Baalin äiti.
Ja tämä sama asia selviää jo pelkästään lukemalla Raamatusta profeetta Jeremian tekstin, jossa israelin Jumalaksi itseään kutsuva ankarasti tuomitsee uhripalvontakultin Baalille, jota israelilaiset palvoivat Egyptin matkallaan, eivätkä kuulleen hänen ääntään. Veivät vielä uhrikultti-iljetyksen temppeliin, joka siellä temmpelissä, kirkossa on tälläkin hetkellä Jeesuksen uhrilahjana Jahvelle kristinuskona, joka 'Herran kuolemaa' julistetaan Paavalin Raamatussa antamin ehtoollisen asetussanoin (1.Kor.11:23). Koko juttu on saatananpalvontaa.
Ja profeetta Jeremia vastaavasti on ylipappi Hilkian poika, joka oli särkemässä kuningas Salomon rakentamia lasten uhrauspaikkoja 2.Kuningasten kirjan 23. luku, josta juontaa mm. ehtoollisella käytetty happamaton leipä ja juutalaisten happamattoman leivän juhla, pääsiäinen, jolloin Jeesus surmattiin 'Jumalan ainoana poikana'. Happamattoman leivän juhlan määrää Jahve 2.Moos.13, jolloin on määrä surmata kaikki esikoispojat - niin ihmisten kuin eläinten uropuolet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kauhean vaikeaa on lutterillaiselle ottaa kantaa selvään raamatun tekstiin, ei sanan sanaa vaikka lypsämällä lypsäisi.
mutta vauvakasteita nähdään jo mooseksen kirjoissa.helluntailaiset kun ei osaa kastetta tutkia "kirjoitukista", niinkuin Apostolit tutki, eikä Apostoleilla mitään Uuta testamentti edes ollut, vaan tutkivat " k i r j o i t u k s i a" !
Helluntailaiset kun ei osaa "lukea", niin katsovat ", mitä toiset TEKI . . .
"äiti", mä haluan kans tehdä niinkuin toikin teki, siis : t e k i.
Jeesus sanoo: "Sinun SANASI on totuus!
Joh: 17:17 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikasta noin sata vuotta sitten lähteneiden uususkontojen tarkoitus on syrjäyttää alkuperäinen kristinusko pois ja tulla sen tilalle.
Charles Russell: Jehovantodistaminentarkoitatko, että alkuperäinen lutteri verikäsi hukutus anabaptisiuskonto on hekumanne ja kun ne pakotettiin maanpakoon, sitten kiroatte heidät.
Kun he eivät synnnissä siintyile, tapanne mukaan.
Kyllä tänne amerikasta kelpaa hävittäjät - mutta hapatteenne esiintuominen se on paha asia.
Vauvapesuvati pelastaa - Ei viitti aina kaivaa luteris-verikäsiä, mitä kirkkonne pyytää anteeksi - sekä kirjoittaa. Mutta te pattipäisinä vain veisaatte pakanuuttanne tänne.
Me emme pelastu teidän pesuvatiuskonnolla. SE johtaa vain teitinlaisiin vihanne aaltoihin.
Pesuvatimantraajat vain pilaavat pesän. Heillä pesuvati pelastaa.
Mutta, ne luterilaiset, jotka todella ovat uskossa, he eivät saarnaa pesuvadista, vaan Jeesuksesta ja sijaisesta. He pelastuvat, mutta pesuvati kainalossa Herran eteen menevät, hirvittää - mitä tuomiota he uskonnollista ihmistä kumarteaen saavat.
Ei enkeleitäkään pidä kumartaa - mutta kuolevaa pesuvatiopettajaa siinä te olette rähmällään. Pitää ihan kadunmiehen sanoilla sanoa, että jonkun kaaliin menisi perille.
Ajattelitteko vielä, että joka ei ole pesuvadissä herrojen linnoissa ole hulevesissä tukkakasteluja tehty- niin pitää hautuumaassakin vielä haudat kiviaidan ulkopuolelle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TUNNUSTAA syntisyytensä, ja YLENTÄÄ Jeesus Kristus kertakaikkiseksi Vapahtajaksi, myös minun syntisyyteni vuoksi.Niin ympärileikkaus on vauvavaelun keskipiste.
No , miksi te tyttöjä sitten valelette- ympärileikkaatteko te sitten heidän pimpin?=
Ympärileikkaus oli pojille. ja te valheella kastelette tyttöjä
Päättäkää jo sanankäytön väärän valheen julistuksessa, millä valheella te tytöt kastelette? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti tarkoittaa Adamin syntiin lankeemusta paratiisista, jonka seurauksena kaikki ihmiset tulivat samantien syntisiksi Jumalan edessä.
Perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä jo sikiämisestä alkaen ja kadotustuomion alaisia, ilman Kristuksen ikuisesti ruumiiseen liittämistä Kristittyjen kasteessa.höpölöpö- Minua ei kadota Aatamin synti - vaan omat synnit.
Kuolema ei ole sitä, että vanhurskas kuolee syntinsä tähden, vaan Jumalan aivoituksen Sanansa mukaan. Ettei syö elämänpuusta ja näin eläisi - luvattomasti.
Adam sai ohjeet elämään, iankaikkisesti se hänen se rikkomus teki hänestä katoavaisen, katoavaisen, ellei ole puettu - alastomuuden peittovaatteeseen, eli lampaan nahkaan.
Kastevesi ei paljoakaan peitä mitään. Vaan sijaisuhri, se peittää.
Ja jolla sijaisuhri on elämässä - sekä seuraa Vapahtajaa - hän lepää kuoleman unessa.
Uni on seurausta levolle, ja levossa odotetaan aamua. Ja aamunvalkeuden lupaus on Kristuksessa - joka on kuullut HÄNEN äänesä- saa levätä.
VAi pitäisikö se olla että kun kummitus mumisee vauvavalelulinnanherran tarinassa, niin hänen äänensä - kun pappi kysyy uskoa, niin kummi mumisee ja pappi sen muminman mukaan kastaa - ja voi mikä autuuuuuuuus vauvavalelu pelastaa - vinku vinku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset eivät edes yritä käännyttää helluntailaieksi niitä, jotka tuntevat Raamatun hyvin."Helluntailaiset eivät edes yritä käännyttää helluntailaieksi niitä, jotka tuntevat Raamatun hyvin."
No kun ei tarvitse. Helluntailaiset eivät tee käännynnäisiä, vaan julistavat Jeesuksen ristin ja veren täyttä evankeliumia parannuksen tekemisineen. Toki helluntailaisiakin on moneen junaan ja valitettavasti esiintyy myös ylilyöntejä niin kuin muissakin kristillisissä piireissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TUNNUSTAA syntisyytensä, ja YLENTÄÄ Jeesus Kristus kertakaikkiseksi Vapahtajaksi, myös minun syntisyyteni vuoksi.Älä viitsi olla typerä. Toki helluntailaisetkin kastaisivat kaikki lapsensa 8 päivän ikäisenä, jos Raamattu niin kehottaisi. Vaan kun ei kehota.
Ympärileikkaus ei ole vertauskuva kasteesta, koska tytöt jäisivät pelastuksesta osattomiksi, eikä Jumala niin tarkoittanut.
Hakemalla pitää hakea Raamatusta hyväksyntää lapsikasteelle, mutta turhaan, kun siellä ei sellaista ole. Se on vaan luterilaisten poppaskonsti saada jäseniä ja kirkollisveron maksajia.
Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi eikä veden valelulla lapsen päähän. Kyllä sen pitäisi tyhmempikin käsittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset eivät edes yritä käännyttää helluntailaieksi niitä, jotka tuntevat Raamatun hyvin.Lutteriko sinulle olisi autuas raamatun tuntija, jolle Ilmestyskirjankin oli punainen vaate.
Siksi Agricolan Uudessa testamentista kirkkoraamatussa 1642 Ilmestyskirja oli pantu apokryfikirjojen otsikon alle. Ts. ohjeellisten kirjojen ulkopuolelle, lisälukemistoksi.
Lutteri oli välillä pihalla kuin lumiukko. Ihmistäkö pitäisi kumartaa?
Samaa henkeä on monessa ateistissa. He eivät ymmärrä raamattua, ei sitä, miten sitä pitäisi ymmärtää. Jos lutteri oli niin hakusessa, kuten kasteasiakin oli - miksi se lihallisen ihmisen tarina on pakko olla pyhä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TUNNUSTAA syntisyytensä, ja YLENTÄÄ Jeesus Kristus kertakaikkiseksi Vapahtajaksi, myös minun syntisyyteni vuoksi.Jättäkääs tytöt kastamasta, koska heitähän ei poikien tapaan, mitä pidätte kasteen oppina, niin ympärileikata.
Kastelkaa vain poikien päitä ja selittäkää nimen annon jälkeen, että näin me ympärileikkasimme hänet.
Tyttöjä emme kasta, koska ympärileikkaus on kasteen "vertauskuvamme".
Hokaatko ontumisen teidän tarinassanne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset kun ei osaa kastetta tutkia "kirjoitukista", niinkuin Apostolit tutki, eikä Apostoleilla mitään Uuta testamentti edes ollut, vaan tutkivat " k i r j o i t u k s i a" !
Helluntailaiset kun ei osaa "lukea", niin katsovat ", mitä toiset TEKI . . .
"äiti", mä haluan kans tehdä niinkuin toikin teki, siis : t e k i.
Jeesus sanoo: "Sinun SANASI on totuus!
Joh: 17:17Ongelmahan ole sitä itse - itsellesi. Tutkit vain pakanauskontojen kirkkoisien oppeja, jotka olivat murhamiehiä.
Me katsomme Sanaan ja sieltä jopa se hoviherran kaste - jota edelsi sanan tutkiminen, sijaisuhrin löytäminen ja siitä kasteelle.
Eli usko ja kaste - joka on hyvän omantunnon liitto, koska usko tuo hyvän omatunnon, synnit sovitettu - Jumala ei lue syntiä ja siinä ollaan opetuslapsia, ja opetuslapset Nooan arkin mukaan sanasta joka viittaa kasteeseen raamatussa. Kastetaan. Rakas !!
Paavali Rom. 7 sanoi että oli myyty synnin alaisuuteen .
Ja tämä pitää useimmat uskovaiset oikein ja tila,,.
Kun taas Pyhä Raamattu korostaa että uskovaiset ovat ostettu vapaiksi synnin alaisuudesta ja vallasta Jeesuksen kalliilla Verellä.
Mihin Helluntaiset ovat hukanneet Jeesuksen kalliilla Veren ??Anonyymi kirjoitti:
Amerikasta noin sata vuotta sitten lähteneiden uususkontojen tarkoitus on syrjäyttää alkuperäinen kristinusko pois ja tulla sen tilalle.
Charles Russell: JehovantodistaminenVau vaude !!!
Autsch sanoi helluntailainen . Onnexi en ole Helluntailainen armosta !!!
- Anonyymi
Pariitissa, - s y n n i t t ö m ä n ä:
"Ja he olivat molemmat alasti, eivätkä hävenneet "
1 Moos: 2: 25
noinkin selkeä raamatun sana, "eivät hävenneet", ja nyt täällä raamatun paratiisista karkotettuna, kaikilla on luontainen "syy", - p u k e u t u a. ("hävetä)
Vasta paratiisista karkotuksen JÄLKEEN "he huomasivat olevansa alasti", ja sitä samaa kaikilla täällä edelleen, jo pieni lapsi melko varhain huomaa, että tahtoo pukeutua, vaikka olisi kesähelle, jos se luontainen tarve jokaisella on pukeutua.
Jumalan paratiisissa ei ollut "synnin tuntoa" kun ei syntiä ollut, "eivätkä hävenneet".
Jo tuokin kertoo täysin selkeästi, että jokaisella on se "häpeä" olla alasti.
Kuin ihmeessä joku voi pyyhkiä perisynnin pois, millään raamatun sanaan vedoten?
Sellaista kun ei löydy raamatusta.
mitään ALKU-seurakuntaa ei voi ruveta jäljitelmänä, alkuseurakunnan aikaan, heillä oli jo ennestään ympärileikkauksen liitto, joka vaihtui kastekäskyyn:
"Kaste > Uusi liitto minun veressäni" Vanhan liiton ympärileikkauksen liitto vaihtui Uuden liiton kastekäskyyn, siis Alkuseurakunnalla oli jo ennestään liitto Jumalan kanssa, ja heidän piti uskoa, "mikä Vanhaa on se on kadonnut", ja MUUTTAA MIELENSÄ, etteivät ENÄÄ usko Vanhan liiton ympärileikkaukseen pelastavana Jumalan liittona.
Uusi liitto:
"menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA
heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Matt: 28: 19>>> Vasta paratiisista karkotuksen JÄLKEEN "he huomasivat olevansa alasti"...
Kyllä ihmiset huomasivat olevansa alasti siellä Paratiisissa, kuten Raamattu kertoo (1. Moos 3:6-7).
Tärkeämpi kysyy on, miksi alastomuus muuttui yhtäkkiä synniksi jos vielä hetkeä aiemmin se ei sitä ollut ?- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Vasta paratiisista karkotuksen JÄLKEEN "he huomasivat olevansa alasti"...
Kyllä ihmiset huomasivat olevansa alasti siellä Paratiisissa, kuten Raamattu kertoo (1. Moos 3:6-7).
Tärkeämpi kysyy on, miksi alastomuus muuttui yhtäkkiä synniksi jos vielä hetkeä aiemmin se ei sitä ollut ?"Sinä päivänä. jona te siitä syötte, te kuolette"
Jumalan yhteys katkesi perisyntiin ja koko ihmiskunta luovutettiin Saatanan haltuun tähän maailmaan.
Tämä maailman on Paholaisen hallussa, jossa ihmiset ovat heti sikiämisestä alkaen.
Jumalan valtakuntaan Jumala siirtää ihmisen kun on ensin hänet kasteessa pessyt kaikesta synnistä puhtaaksi ja liittää puhtaan sielun Kristuksen ikuisesti elävään ruumiiseen KRISTILLISESSÄ KASTEESSA.
Raamatun mukaan Kristukseen kastamaton pakana ei ole vielä ikuisuusolento,
vaan on sen kadotustuomion alainen. Sellaisen ihmisen taru loppuu kokonaan fyysiseen kuolemaan, koska häntä ei ole Kristittyjen kasteessa Jumala liittänyt ikuisesti elävää Kristuksen ruumiiseen.
1. Kor. 12:13
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä." - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Tärkeämpi kysyy on, miksi alastomuus muuttui yhtäkkiä synniksi jos vielä hetkeä aiemmin se ei sitä ollut ?sorry.'
huomasivat kyllä jo paratiisissa, mutta "eivät hävenneet toisiansa"
synnin seurauksena "häpeämme olla alasti" Anonyymi kirjoitti:
sorry.'
huomasivat kyllä jo paratiisissa, mutta "eivät hävenneet toisiansa"
synnin seurauksena "häpeämme olla alasti"Emme häpeä synnin vuoksi. Tunnemme häpeää, koska olemme osa ihmissukua.
Henki kirjoitti:
Tärkeämpi kysyy on, miksi alastomuus muuttui yhtäkkiä synniksi jos vielä hetkeä aiemmin se ei sitä ollut ?Siksi koska kultti, jossa elettiin ja jonka kertomus pöllittiin ei pitänyt alastomuutta häpeänä, mutta nyt se oli käännettävä ylösalaisin, jotta kultista erotuttaisiin.
Verum_an_falsum kirjoitti:
Siksi koska kultti, jossa elettiin ja jonka kertomus pöllittiin ei pitänyt alastomuutta häpeänä, mutta nyt se oli käännettävä ylösalaisin, jotta kultista erotuttaisiin.
Ensin täytyy määrittää, onko häpeän tunne syntiä vai ei ja miksi Jumala ei tunne häpeää vaan ainoastaan vihaa ja rakkautta?!
Henki kirjoitti:
Ensin täytyy määrittää, onko häpeän tunne syntiä vai ei ja miksi Jumala ei tunne häpeää vaan ainoastaan vihaa ja rakkautta?!
Alastomuus on juutalaisuudessa häpeällistä. Varsinkin naisen alastomuus.
Alkuperäinen kertomus ei nähnyt sitä paheksuttavana ja se oli käännettävä paheksuttavaksi kun naisjumalat ja hedelmällisyyden jumalat hävitettiin miesjumalan tieltä.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Emme häpeä synnin vuoksi. Tunnemme häpeää, koska olemme osa ihmissukua.
Kyllä raamattu kertoo selkeästi, vasta "syntiinlankeemuksen JÄLKEEN, he huomasivat olevansa alasti, ja suojautuivat viikunalehteen.
Synnin seurauksena, siis tuli "alastomuus", paratiisissa ollessaan sitä ei ollut.
"synnin seuraus" > perisynti.
"niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa"
"Kristuksessa" > "liittää Kristukseen > kaste. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä raamattu kertoo selkeästi, vasta "syntiinlankeemuksen JÄLKEEN, he huomasivat olevansa alasti, ja suojautuivat viikunalehteen.
Synnin seurauksena, siis tuli "alastomuus", paratiisissa ollessaan sitä ei ollut.
"synnin seuraus" > perisynti.
"niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa"
"Kristuksessa" > "liittää Kristukseen > kaste.>>> syntiinlankeemuksen JÄLKEEN, he huomasivat olevansa alasti...
Raamattu kertoo ainaostaan sen, että "silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti". Ihmiset söivät siis hyvän ja pahan tiedon puun antimia ja oppivat uuden tiedon eli häpeän tunteen. Mitään muuta ei kerrota. Ja nyt tulee viiden pisteen kysymys: missä on synti eli onko häpeä syntiä?
>>> "Kristuksessa" > "liittää Kristukseen > kaste.
Kukaan ei puhunut kasteesta. Opettele pysymään aiheessa.Verum_an_falsum kirjoitti:
Alastomuus on juutalaisuudessa häpeällistä. Varsinkin naisen alastomuus.
Alkuperäinen kertomus ei nähnyt sitä paheksuttavana ja se oli käännettävä paheksuttavaksi kun naisjumalat ja hedelmällisyyden jumalat hävitettiin miesjumalan tieltä.Puhumme edelleen hieman eri asioista. Ihmisten käsitys synnistä ei tee itse käsityksestä syntistä. Käsitys itsessään ei myöskään vastaa kysymykseen onko häpeän tunne syntiä vai ei.
Henki kirjoitti:
Puhumme edelleen hieman eri asioista. Ihmisten käsitys synnistä ei tee itse käsityksestä syntistä. Käsitys itsessään ei myöskään vastaa kysymykseen onko häpeän tunne syntiä vai ei.
Juutalaisuus
1. Nainen ei ole miehen arvoinen
2. Alastomuus on häpeällistä
3. Miesjumala naisjumalan tilalle
4. Muutetaan hedelmällisyyden jumala pahaksi
Se että ihminen häpeää tekojaan tuskin on synti.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Tärkeämpi kysyy on, miksi alastomuus muuttui yhtäkkiä synniksi jos vielä hetkeä aiemmin se ei sitä ollut ?Ei Raamattu kerro, että alastomuus olisi synti. Adam ja Eeva vain tajusivat olevansa alasti ja häpesivät alastomuutta, mutta ei se mikään synti ollut.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Puhumme edelleen hieman eri asioista. Ihmisten käsitys synnistä ei tee itse käsityksestä syntistä. Käsitys itsessään ei myöskään vastaa kysymykseen onko häpeän tunne syntiä vai ei.
Taas hengen liirumlaarumia. Ei häpeä itsessään ole mikään synti. On Jumalan mielen mukaista, jos ihminen ymmärtää olevansa syntinen ja häpeää ja katuu tekemiään syntejä. Se on sitä Jumalan mielen mukaista murhetta.
2. Kor:7:10 "Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman." Anonyymi kirjoitti:
Taas hengen liirumlaarumia. Ei häpeä itsessään ole mikään synti. On Jumalan mielen mukaista, jos ihminen ymmärtää olevansa syntinen ja häpeää ja katuu tekemiään syntejä. Se on sitä Jumalan mielen mukaista murhetta.
2. Kor:7:10 "Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.">>> On Jumalan mielen mukaista, jos ihminen ymmärtää olevansa syntinen ja häpeää
Tästäkö syystä Jumala ei tunne häpeää (= ei ole syntinen), vaan ainoastaan rakkautta ja vihaa? Raamattu ei tietääkseni mainitse muita adjektiiveja kun Hänestä puhutaan.
>>> Se on sitä Jumalan mielen mukaista murhetta.
Tästä ollaan joskus palstalla keskustellet ja olen edelleen sitä mieltä, että murhe (eli tässä tapauksessa häpeä) ei saa aikaan parannusta. Eivät asiat murehtimalla aka häpeämällä parane.
Nyt kun saimme vastauksen yhteen välikysyksistä (häpeän tunne), voimme siirtyä eteenpäin: onko alastomuus syntiä?- Anonyymi
Taas vauvavalelua valheen kielellä ymmärtämättä, mistä puhuu - niin puhuu.
väite.
Vasta paratiisista karkotuksen JÄLKEEN "he huomasivat olevansa alasti", ja sitä samaa kaikilla täällä edelleen, jo pieni lapsi melko varhain huomaa, että tahtoo pukeutua, vaikka olisi kesähelle, jos se luontainen tarve jokaisella on pukeutua.
Jumalan paratiisissa ei ollut "synnin tuntoa" kun ei syntiä ollut, "eivätkä hävenneet".
Miksi Edenissä "huomattiin" alastomuus? Siksi, kun oli Jumalan Sana ja se oli rikottu, jouduttiin synnin "alle"... Synti on Sanan mukaan Jumalan lain rikkomista. Vasta rikkominen tekee lain alaiseksi. Laki on Herran työkalu, eli Valkeus tielle, joka kertoo sen, onko tiellä, neuvon mukaan vai ei - onko vapaa - eli ei lain alla, vai onko rikkonut - alaston, ts. silloin on lain alla.
Vauva ei ole lain alla, koska hän ei pysty tekemään syntiä vaan on PYHÄ Jumalansilmissä.
Adam ja Eva oli Edenissä rikkoneena, ts. alaston, omassa voimassa, ja vielä Edenissä heidät Jumala puki ja ulkoisti senjälkeen heidät.
Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi >>> paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin". <<<< Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?" Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin". (1Mo 3:10-12)
[paratiisissa lymyttiin alastomana]
Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" >>>>>Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. (1Mo 3:21-23)
Ts. ei pidä laittaa kirjoituksiin muuta, mitä siinä on. Adam ja Eva puetiin, eli anteeksianto on pukemista, kun se sijaisuhrin lammas tuli esikuvalliseksi vaatteeksi.
Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. (1Mo 3:21-23)
Sitten alat puhumaan alastomuudesta - suomalaiselle saunakansalle, että saunassa olisi se syntisten porukka, vaikka saunassa olisi uskovaisten saunapäivänä alastomat.
Eiköhän se alastomuus kerro sitä, että ei ole pukeutunut Jumalan "käytän esimerkkinä" sota-asua. Eli pukeutunut Jumalan vanhurskauteen.
Ei lapsi koe vaikka perheen saunapäivässä alastomuuttaan häpeäksi.
Toinen ongelma sinulla oli kirjoituksessasi - puolustaessasi vauvavalelua.
Ensin kummipuheet on vilunkia. Ei siinä vauva puheesikin mukaan ymmärrä - koska hän ei hokaa ajatuksesi alastomuutta, ja hakee kummin puheella oikeutta kasteeseen. Tuot vasta myöhempään hetkeen lapsen ymmärryksen kehittymiseen.
Ja se alastomuuden merkitys - lapsella, hän pitää luonnollista alastomuutta perheen piirissä normaalina, niin saunassa, rannalla, tai pihapiirissä, joka on perheen piha.
Se alastomuuden kohdalla vanhemmat opettavat lapsen turvallisuuden ja muu suhteen, että puetaan. Luonnollinen pukeutuminen on ok. Myös se on hygienisyys syystä tarpeen ja en minä tahdo "aikusia" rannalla nähdä alastomana - uimahallisaunassa ja suihkussa asia on normaali - alastomuus.
Mutta, tämä meni sivuraiteelle.
Alastomuus raamatussa kertoo vanhurskauden puvun puuttumisesta, jossa PYHYYS- pukisi meidät sen Jumalantahdon - eli lain päämäärä on rakkaus - niin rakkauden pukeutumisen Jumalalliseen pukuun. Siitähän on pukeutumisen puvun tarkoitus.
Meistä heijastaisi Jumalan mieleinen ajatus, suunta, elämä, toiminta - eli olisimme samanmielisiä.
Siksi vanhurskautetut isät vastuullisesti opettavat perheensä ja lapsensa Jumalan Sanan mukaan tuntemaan Taivaallisen Isän. Eli lapselle kasvatetaan Isä- tunne, jonka tuntevuus on Jumalan rakkauden kohtaaminen, sekä se, että halutaan olla Herranomaa kansaa- sekä sen keskellä opetuslapseus on - olla oppimassa Isän Sanan opetuslapseus. Opetuslapseudessa halullisuus kuulua Jumalankansaan ja kaste astuukin nyt mukaan.
Eli jo raamattu puhuu kasteen viittauksessa Nooan arkkiin ja mitä se opettaa.
Syntinen maailma hukkuu - Mutta Herran omat saavat hyvänomantunnon liitossa nousta vedestä - Jeesus- arkkiin. Hän pelastaa. Tätä seurakunta opettaa- halullisten elämään.
He ovat pukeutuneet Kristukseen. Uhrikaritsan nahkaan - Anonyymi kirjoitti:
Taas vauvavalelua valheen kielellä ymmärtämättä, mistä puhuu - niin puhuu.
väite.
Miksi Edenissä "huomattiin" alastomuus? Siksi, kun oli Jumalan Sana ja se oli rikottu, jouduttiin synnin "alle"... Synti on Sanan mukaan Jumalan lain rikkomista. Vasta rikkominen tekee lain alaiseksi. Laki on Herran työkalu, eli Valkeus tielle, joka kertoo sen, onko tiellä, neuvon mukaan vai ei - onko vapaa - eli ei lain alla, vai onko rikkonut - alaston, ts. silloin on lain alla.
Vauva ei ole lain alla, koska hän ei pysty tekemään syntiä vaan on PYHÄ Jumalansilmissä.
Adam ja Eva oli Edenissä rikkoneena, ts. alaston, omassa voimassa, ja vielä Edenissä heidät Jumala puki ja ulkoisti senjälkeen heidät.
Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi >>> paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin". <<<< Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?" Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin". (1Mo 3:10-12)
[paratiisissa lymyttiin alastomana]
Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" >>>>>Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. (1Mo 3:21-23)
Ts. ei pidä laittaa kirjoituksiin muuta, mitä siinä on. Adam ja Eva puetiin, eli anteeksianto on pukemista, kun se sijaisuhrin lammas tuli esikuvalliseksi vaatteeksi.
Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. (1Mo 3:21-23)
Sitten alat puhumaan alastomuudesta - suomalaiselle saunakansalle, että saunassa olisi se syntisten porukka, vaikka saunassa olisi uskovaisten saunapäivänä alastomat.
Eiköhän se alastomuus kerro sitä, että ei ole pukeutunut Jumalan "käytän esimerkkinä" sota-asua. Eli pukeutunut Jumalan vanhurskauteen.
Ei lapsi koe vaikka perheen saunapäivässä alastomuuttaan häpeäksi.
Toinen ongelma sinulla oli kirjoituksessasi - puolustaessasi vauvavalelua.
Ensin kummipuheet on vilunkia. Ei siinä vauva puheesikin mukaan ymmärrä - koska hän ei hokaa ajatuksesi alastomuutta, ja hakee kummin puheella oikeutta kasteeseen. Tuot vasta myöhempään hetkeen lapsen ymmärryksen kehittymiseen.
Ja se alastomuuden merkitys - lapsella, hän pitää luonnollista alastomuutta perheen piirissä normaalina, niin saunassa, rannalla, tai pihapiirissä, joka on perheen piha.
Se alastomuuden kohdalla vanhemmat opettavat lapsen turvallisuuden ja muu suhteen, että puetaan. Luonnollinen pukeutuminen on ok. Myös se on hygienisyys syystä tarpeen ja en minä tahdo "aikusia" rannalla nähdä alastomana - uimahallisaunassa ja suihkussa asia on normaali - alastomuus.
Mutta, tämä meni sivuraiteelle.
Alastomuus raamatussa kertoo vanhurskauden puvun puuttumisesta, jossa PYHYYS- pukisi meidät sen Jumalantahdon - eli lain päämäärä on rakkaus - niin rakkauden pukeutumisen Jumalalliseen pukuun. Siitähän on pukeutumisen puvun tarkoitus.
Meistä heijastaisi Jumalan mieleinen ajatus, suunta, elämä, toiminta - eli olisimme samanmielisiä.
Siksi vanhurskautetut isät vastuullisesti opettavat perheensä ja lapsensa Jumalan Sanan mukaan tuntemaan Taivaallisen Isän. Eli lapselle kasvatetaan Isä- tunne, jonka tuntevuus on Jumalan rakkauden kohtaaminen, sekä se, että halutaan olla Herranomaa kansaa- sekä sen keskellä opetuslapseus on - olla oppimassa Isän Sanan opetuslapseus. Opetuslapseudessa halullisuus kuulua Jumalankansaan ja kaste astuukin nyt mukaan.
Eli jo raamattu puhuu kasteen viittauksessa Nooan arkkiin ja mitä se opettaa.
Syntinen maailma hukkuu - Mutta Herran omat saavat hyvänomantunnon liitossa nousta vedestä - Jeesus- arkkiin. Hän pelastaa. Tätä seurakunta opettaa- halullisten elämään.
He ovat pukeutuneet Kristukseen. Uhrikaritsan nahkaan ->>> Synti on Sanan mukaan Jumalan lain rikkomista. Vasta rikkominen tekee lain alaiseksi...
Tämä on mielenkiintoinen väite, mutta väärä.
Ensinnäkin, paratiisissa ei ole/ollut Jumalan lakia. Sen olemassolo tarkoittaisi yksinkertaisesti sitä, että synti on peseytynyt Jumalan luomaan kehtoon. Tarvitaanko lakia hyvää tarkoitusta varten? Ei, ei tarvita.
Toiseksi, ei voi rikkoa sellaista, mitä ei ole olemassa (Paratiisissa) - ilman lain olemassaoloa sitä ei tietenkään voi rikkoa.
Kolmanneksi, kun ajattelee vähän laajemmin huomaa, että Saatana ei ole lain alla, vaikka väitteen mukaan Saatanan jos kenen pitäisi olla. Onhan se rikkonut Jumalaa vastaan aina aikojen alusta asti. Miksi näin? Siksi, koska Raamatun mukaan Saatana ei ole tehnyt ainuttakaan liittoa Jumalan kanssa, se ei ole sidottu. Juuri Jumalan kanssa solmitut (uudet) liitot tekevät lain alaiseksi. Kannattaa lukea se pienellä kirjoitettu teksti: liittymällä hyväksyt liiton kaikki ehdot.
- Anonyymi
Vastaamalla Jumalan kutsuun myönteisesti Jumala antaa uskon, se on Jumalan teko.
Se on sisäinen tapahtuma, sitten ulkoinen kaste, jolla liitetään seurakunnan jäseneksi.
Ihmiselle se on mahdotonta mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.
Jumala ei luovu ratkaisuvallastaan.
Luojan ja luodun välillä on ontologinen kuilu jota ihminen ei voi ylittää.
Jumala on Pyhä. Jumalan Pyhyys tuhoaa kaiken pahuuden ja saastaisuuden.
Jeesus on ainoa tie totuus ja elämä.
Johanneksen evankeliumi: 4:34 Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.
Eikö ole kaunis skenaario tulevaisuudesta. Eikö tämä kuulu kokonaisvaltaiseen ajatteluun, ja vastuuseen tulevaisuudesta. Se mikä hyvää on, sitä ajatelkaa.
Katse Isän oikealle puolelle taivaaseen! - Anonyymi
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]- Anonyymi
maaginen on tuo kaikki-sana luterilaisten suussa.
Jeesus sanoo ehtoollisella....juokaa tästä kaikki... eli ensimmäinen oppilas joi pytin tyhjäksi eikö niin!? - Anonyymi
Charles Russell: Jehovantodistaminen
Näillä ei-kristityillä "lahkolaisilla" on valmiin keskustelu- ja väittelyohjeet käännyttäjille kuinka Luterilaisia eksytetään luopumaan esikoisoikeudestaan ja kuinka heitä houkutellaan liittymään mukaan saatanallisiin uskonlahkoihinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä ei-kristityillä "lahkolaisilla" on valmiin keskustelu- ja väittelyohjeet käännyttäjille kuinka Luterilaisia eksytetään luopumaan esikoisoikeudestaan ja kuinka heitä houkutellaan liittymään mukaan saatanallisiin uskonlahkoihinsa.kasva aikuiseksi !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä ei-kristityillä "lahkolaisilla" on valmiin keskustelu- ja väittelyohjeet käännyttäjille kuinka Luterilaisia eksytetään luopumaan esikoisoikeudestaan ja kuinka heitä houkutellaan liittymään mukaan saatanallisiin uskonlahkoihinsa.He hokevat käännytysmantrojaan kuin robotit: hauki on kala, hauki on kala.
Ja vaikka luet heille oikeasta Kirkkoraamatusta ääneen asiakohdan, he eivät ota sitä huomioon ollenkaan, vaan hokevat samaa mantraa: hauki on kala, hauki on kala... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He hokevat käännytysmantrojaan kuin robotit: hauki on kala, hauki on kala.
Ja vaikka luet heille oikeasta Kirkkoraamatusta ääneen asiakohdan, he eivät ota sitä huomioon ollenkaan, vaan hokevat samaa mantraa: hauki on kala, hauki on kala...Taas kerran aloit jakaantuneessa ja häijyssä mielessäsi keskustella itsesi kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He hokevat käännytysmantrojaan kuin robotit: hauki on kala, hauki on kala.
Ja vaikka luet heille oikeasta Kirkkoraamatusta ääneen asiakohdan, he eivät ota sitä huomioon ollenkaan, vaan hokevat samaa mantraa: hauki on kala, hauki on kala...Raamatun mukaan Kristukseen kastamaton pakana ei ole vielä ikuisuusolento,
vaan on sen kadotustuomion alainen. Sellaisen ihmisen taru loppuu kokonaan fyysiseen kuolemaan, koska häntä ei ole Kristittyjen kasteessa Jumala liittänyt ikuisesti elävää Kristuksen ruumiiseen.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Kristukseen kastamaton pakana ei ole vielä ikuisuusolento,
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."Helluntailaisten ja muiden Amerikasta tulleiden uususkontojen kaste on pelkkä ihmisteko ja pelkkä vesikaste, joka ei liitä ihmistä Kristuksen ruumiiseen.
Ei Raamattu turhaan lopun ajan harahoppisista uskonlahkoista varoita, joita on tänne Amerikasta puskettu kaikella valheen voimalla! - Anonyymi
helluntailaiset ovat hyljänneet Vanhan testamentin.
Jumalan sana ei VANHENE täällä maan päällä, vasta taivaassa "avataan kirjat".
Raamattu on : "kaikkina aikoina kaikelle kansalle" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten ja muiden Amerikasta tulleiden uususkontojen kaste on pelkkä ihmisteko ja pelkkä vesikaste, joka ei liitä ihmistä Kristuksen ruumiiseen.
Ei Raamattu turhaan lopun ajan harahoppisista uskonlahkoista varoita, joita on tänne Amerikasta puskettu kaikella valheen voimalla!Harhaoppiset Jenkkilahkot yrittävät käännyttää entuudestaan kristityn ihmisen omaan harhaoppiseen uskoonsa ja kastaa sitten pelkällä vesikasteella ihmisen uskonlahkon maksavaksi jäseneksi.
Lahkojen uudestikasteet ovat pelkkää vettä ja ihmistekoa, ne eivät sisällä yhtään mitään siitä mitä Raamattu sanoo Jumalan tekevän oikeassa Kristittyjen kasteessa, josta on monta jaetta Raamatussa, mitä Jumala kasteessa tekee ja miksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppiset Jenkkilahkot yrittävät käännyttää entuudestaan kristityn ihmisen omaan harhaoppiseen uskoonsa ja kastaa sitten pelkällä vesikasteella ihmisen uskonlahkon maksavaksi jäseneksi.
Lahkojen uudestikasteet ovat pelkkää vettä ja ihmistekoa, ne eivät sisällä yhtään mitään siitä mitä Raamattu sanoo Jumalan tekevän oikeassa Kristittyjen kasteessa, josta on monta jaetta Raamatussa, mitä Jumala kasteessa tekee ja miksi.se on hirvee EKSYTTÄVÄ , e k s y t y s.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maaginen on tuo kaikki-sana luterilaisten suussa.
Jeesus sanoo ehtoollisella....juokaa tästä kaikki... eli ensimmäinen oppilas joi pytin tyhjäksi eikö niin!?ei muuten sanota ehtoollisella, sanaa KAIKKI, vaan sanotaan:
"tulkaa , ja ottakaa tästä"
onko helluntailaisuus lisännyt omiin oppeihinsa väärentämällä,
toisen kirkkokunnan , ehtoollískutsun . . .
- Anonyymi
Näin Herra siunasi elämäntavan, ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
Jeesus toimi kuin kommunisti, vain hyvässä, koska Jeesuksessa ei ollut mitää pahaa Hän on täysin kirkas.
Apt:2:44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
2:46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
Näin Herra siunasi elämäntavan, ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. Kuinka kauaksi olemme eksyneet oikeasta Jumalan siunaamasta elämäntavasta.- Anonyymi
Olet jo tarpeeksi väitellyt itsesi kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet jo tarpeeksi väitellyt itsesi kanssa.
"Mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä Jeesusta."
- Anonyymi
ei ALKUSEURAKUNTAA voi ruveta JÄLJITTELEEN, se on silloin "jäljitelmä", vaan:
Sanoma KRISTUKSESTA kaikkeen maailmaan.
eikä se , "mitä toiset teki", vaan mitä KRISTUS teki !
Kärsi Ristinkuoleman MEIDÄN syntiemme puolesta > siis p u o l e s t a. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ALKUSEURAKUNTAA voi ruveta JÄLJITTELEEN, se on silloin "jäljitelmä", vaan:
eikä se , "mitä toiset teki", vaan mitä KRISTUS teki !
Kärsi Ristinkuoleman MEIDÄN syntiemme puolesta > siis p u o l e s t a.Sanoma KRISTUKSESTA kaikkeen maailmaan.
eikä se , "mitä toiset teki", vaan mitä KRISTUS teki ! Se on seuraus alku seurakunnalle se on oikea elämäntapa, jonka Jumala siunasi. Ja Henki ei ole muuttunut, kaikilla sama henki, eikä se ole matkimista.
Usko nyt Raamattuun ja usko Jumalaa. Se on Jumalan tahto.
Usko on Jumalakeskeistä, ei ihmiskeskeistä. - Anonyymi
Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:
Joh. 2:10
Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikä se , "mitä toiset teki", vaan mitä KRISTUS teki ! Se on seuraus alku seurakunnalle se on oikea elämäntapa, jonka Jumala siunasi. Ja Henki ei ole muuttunut, kaikilla sama henki, eikä se ole matkimista.
Usko on Jumalakeskeistä, ei ihmiskeskeistä."Jumalan huone"
"Minun huoneeni on kutsuttava KAIKKIEN KANSOJEN rukoushuoneeksi"
Mark: 11: 17
helluntaihuoneet:
"Mutta te olette tehneet minun Isäni huoneesta RYÖVÄRIEN luolan"
helluntailaisuudessa "jumalan huoneessa", te, myytte, tapatte, raiskaatte"
ja sen on tosi.
"tapatte" vilpittömien uskon !
"te myytte : tuotteet , ja myyntipisteet HETI auki, ja TUOTe_ESITTELY alkaa jo
saarnastuolista, siis siitä SAMASTA "tuolista", jossa tulee julistaa VAIN Jumalan sanaa !
"raiskaatte" > raiskaatte Jumalan terveen EVANKELIUMIN !
"eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin"
Matt: 24: 24
"eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalan huone"
helluntaihuoneet:
ja sen on tosi.
saarnastuolista, siis siitä SAMASTA "tuolista", jossa tulee julistaa VAIN Jumalan sanaa !
"eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin"voi raukkaa ei ihme ettet ole töissä keskellä arkea, eihän tuollaiset höperöt ajatukset ole terveitä alkuunkaan huhuijaa..!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi raukkaa ei ihme ettet ole töissä keskellä arkea, eihän tuollaiset höperöt ajatukset ole terveitä alkuunkaan huhuijaa..!
ne on, raamatun Jeesuksen sanaa.
"Sinun sanasi on totuus"
Joh: 17: 17 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko on Jumalakeskeistä, ei ihmiskeskeistä.kenenkään toisen tekeminen ei ole "totuus", vaan Jeesus sanoo:
"Sinun SANASI on totuus"
Joh: 17: 17 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalan huone"
helluntaihuoneet:
ja sen on tosi.
"eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin"Törkeää herjaamista ja yleistämistä.
Kyllä se on pikemminkin niin, että liberaalinen luterilainen kirkko on hyljännyt terveen opin.
Ei kirkon korkein johtokaan enää tunnusta Raamattua Jumalan sanaksi.
Luterilainen kirkko se on se ryövärien luola, joka kyllä ottaa verot, mutta ei anna hengellistä ravintoa jäsenilleen vaan johdattaa ne julmien susien saaliiksi.
Kannattaisi siivota oma pesä ensin, ennen kuin rupeaa täällä pullistelemaan ja herjaamaan helluntailaisia ja muita vapaiden suuntien kristittyjä.
- Anonyymi
Vapaa-ajattelua ei niin kannata harrastaa https://youtu.be/Dvo5tYYo6e8
- Anonyymi
Jumalako siunaisi riistokapitalismia? Hyi teitä!
- Anonyymi
Täälläkin syntijutut menee niin vituralleen kuin olla ja voi. Jumalan sanoin luomiskertomuksesta ihminen kyllä tuli jumalien kaltaiseksi, eikä syntiseksi ja saatanan kaltaiseksi synnillä - on sitten kyse mistä tahansa uskonnon opista. Ongelma Luojajumalan sanoin oli ihmisen kyky erottaa hyvä tieto ja paha tieto, josta syystä ikuinen elämä oli suojattava. Mitään syntiä ei ole koskaan edes ollut - juttu on Raamatusta paavalin väännös, eikä tuollaista väännöstä edes ole millään muulla uskonnolla, joka perustuu juutalaisuuteen, vaikka on sama luomiskertomus.
Todellisuudessa luomiskertomuksessa lukee näin:
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<
Ihan sama liittyykö nuo puheet kasteeseen tai ihan mihin tahansa kohtaan uskonnossa. Syntijumala on oma jumaluutensa eli Sin-jumala, ja sille riittää kyllä palvojia aina Jeesuksen uhraamisesta ja verellään uutena liittona ja joka ainoassa uskonnon uhrikulttihaarassa.- Anonyymi
Kaikki syntipuheet liittyvät Paavalin opin käsitteeseen, että Jumala olisi vehkeillyt Saatanan kanssa jo paratiisissa niin, että ihminen olisi sortunut syntiin ja tottelemattomuuteen Jumalaa vastaan, josta tulee käsite 'perisynti'. Ja perisynti perustuu vain ja ainoastaan Paavalin oppiin. Se ei ole tietenkään mikään paratiisi, jos siellä olisi ollut saatana. Vähän järkeä, kiitos.
<<Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa niin sanotun syntiinlankeemuksen jälkeen. Juutalaisuudessa ja islamissa ei sitä esiinny. Käsitettä syntiinlankeemus ei esiinny Vanhassa testamentissa. Perisyntioppi pohjautuukin pitkälti Paavalin kirjeisiin roomalaisille ja efesolaisille. Tärkeimpänä raamatullisena lähtökohtana perisyntiopille pidetään Roomalaiskirjeen 5. luvun jaetta 12.[3][4]<<
Lähde: wikipedia, perisynti - Anonyymi
Ja tämä Jahve Jumala oli juuri se Jumala, jota Jeesus vastusti ja joutui jumalanpilkasta kuolemaan tuomituksi - löytyy selvitys, kun luet wikipedia Pyhä Stefanos, koska vielä kolmisen vuotta Jeesuksen kuolemaan tuomitsemisen jälkeen Stefanos kivitettiin kuoliaaksi, kun tämä opetti Jeesuksen opetuksia. Hänen puolustuspuheestaan voi lukea, että mitä Jeesus todellisuudessa opetti.
Paavalin kirjeet on tehty vuodesta 50, hän kuoli vuonna 64. Ja evankeliumit on kirjoitettu suullisen perimätiedon mukaan ja osittain Paavalin kirjeiden varassa vasta vuosina 70-100 vakuuttamaan syntioppikulttia Jahvelle, joihin evakeliumeihin on Jeesuksen suuhun laitettu tekstiä, joka vastaa Paavalin oppia. Jopa ehtoollisen asetussanat kuin Jeesus olisi käskenyt syödä omaa rumistaan ja juoda vertaan. Niissä on vain noin 20 prosenttia aitoa Jeesuksen puhetta.
Nyt Kristuksena, tosi Jumalana, kristinusossa Jeesus on uhrilahja Jahvelle ja syödään tämän ylipapin ateriana teurastettuna lampaana (Paavalin sanat Raamatusta).
Paavalin sanat - ja Matteuksen evankeliumissa Jeesus opettaa, että taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, ja piti alkaa julistamaan taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle, eikä Jahven syntienvaltakuntaa, mutta Paavalin opilla se nyt sitten vaihdetaankin syntivaltakunnaksi käyttämällä Jeesusta uhrilahjana Jahvelle Kristus-nimellä. Jeesuksella ei ole mitään tekemistä sen enempää nimen 'Kristus' kanssa kuin tämän hänestä tehdyn uhrikultinkaan kanssa. Muuta siis kuin uhrin osa tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus), ja jos uhrina käytetään tosi Jumalaa, ollaan saatananpalvonnassa ihan kannibalistista ihmissyöntiriittiä myöten.
1.Korinttolaiskirje:
<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<
Lähde: Raamattu
Augsburgin tunnustus:
<<Pyhästä Ehtoollisesta: Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<
Lähde: wikipedia
- Anonyymi
Mutta jokainen ihminen vastaa vain OMISTA SYNNEISTÄÄN, eikä peri muiden syntejä !
Miten tämä on sinulle niin vaikeaa käsittää ???
Miksi aina ohitat tämän selvän Raamatun Sanan:
Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Laitetaan nyt erikseen vielätämä:
Jotta asia nyt vihdoin tulisi selväksi, niin katsotaan se, että mitä siellä viimeisellä tuomiolla tapahtuukaan ???
Ilm. 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, TEKOJENSA MUKAAN.
Eli siis TEKOJENSA MUKAAN Jumala tuomitsee kaikki ihmiset !!!
Ei vauva eikä pieni lapsi ole tehnyt henkilökohtaisesti mitään syntiä, se on aivan varma se !!!
Mutta kirkkokuntien opin mukaan siis Jumala hukuttaa synnittömät vauvat ja heittää heidät helvetin tuleen, kuten kirkoissa on pitkään peloiteltu !!!
On teillä melkoinen jumala !!!
Siitä vaan synnittömät vauvat helvetin tuleen !
Joten !
Herätkää jo vihdoin harhoistanne !!!- Anonyymi
on eri asia "vastata vain omista synneistään", tottakai jokainen "vastaa" OMISTA synneistään.
Vaan: tunnustaa syntisyytensä.
Ihmisellä kun on se perisynti, joka alkoi jo paratiisista karkotuksen jälkeen, ja ihminen on JUMALAN edessä "syntinen" jo äidin kohdusta asti !
se synnin "olemus" / taipumus tehdä syntiä, on se "juuri", mikä mahdollistaa halun tehdä syntiä.
esim. "syön, kun on nälkä", ensin pitää vatsan ilmoittaa, että minulla on nälkä, vaikka en vielä TEE mitään, se tulee luonnostaan, samoin synnin olemus jokaisessa tulee "luonnostaan", ensin "ajatus" sitten teko.
eikä synnin teko välttämättä, vaan jo "ajatus" on se "synnin olemus", mikä ASUU meissä.
"synti, joka minussa, A S U U"
"ei ole KETÄÄN vanhurskasta, ei ainoatkaan"
Room: 3: 10
jos raamattu sanoo: "ei KETÄÄN", niin silloin ei ole KETÄÄN, ei yhden yhtäkään, ja KAIKKI tarvitsevat : Kasteen KRISTUKSEEN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on eri asia "vastata vain omista synneistään", tottakai jokainen "vastaa" OMISTA synneistään.
Ihmisellä kun on se perisynti, joka alkoi jo paratiisista karkotuksen jälkeen, ja ihminen on JUMALAN edessä "syntinen" jo äidin kohdusta asti !
se synnin "olemus" / taipumus tehdä syntiä, on se "juuri", mikä mahdollistaa halun tehdä syntiä.
esim. "syön, kun on nälkä", ensin pitää vatsan ilmoittaa, että minulla on nälkä, vaikka en vielä TEE mitään, se tulee luonnostaan, samoin synnin olemus jokaisessa tulee "luonnostaan", ensin "ajatus" sitten teko.
eikä synnin teko välttämättä, vaan jo "ajatus" on se "synnin olemus", mikä ASUU meissä.
jos raamattu sanoo: "ei KETÄÄN", niin silloin ei ole KETÄÄN, ei yhden yhtäkään, ja KAIKKI tarvitsevat : Kasteen KRISTUKSEEN.LUKEKAAPA ja tutkikaapa jumalan sanaa Jehovan todistajien tulkintojen mukaan, niin tiedätte totuuden, jota ei ole maallistuneet uskonnot turmelleet. Tosin hekin erehtyvät joissakin ilmestyskirjain tulkinnoissa,mutta muuten kenelläkään muulla ei ole niin yhtenäinen ja kaikkien raamatun oppien mukainen oppi, joka ei ole ristiriidassa itsensä kanssa. Lisäksi Jehovan todistajien kristillisyys ei ole mistään toisesta lahkosta eronnut, vaan on täysin itsenäisesti jumalan ja raamatun oppien mukaan muodostunut. Kristin uskon lahkot vihaavat heitä, niinkuinraamattu sanookin. Herra herra, emmekö me profetoineet sinun nimessäni.....Menkää pois, sillä minä en tunne teitä.
- Anonyymi
Koita käsittää, että kastamaton ihminen ei ole ikuisesti elävä olento, vaan kadotustuomion alainen perisynnin vuoksi. Kastamattomana kuolleen pakanan elämä päättyy fyysiseen kuolemaan, ei sellaista mikään ikuinen tuomio kohtaa, koska Kristukseen kastamattoman ihmisen elämä päättyy totaalisesti fyysiseen kuolemaan.
Ikuinen elämä lahjoitetaan ihmiselle Kristillisessä kasteessa, jossa Jumala liitää kaikesta synnistä kasteessa puhdistamansa sielun ikuisesti elävään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos raamattu sanoo: "ei KETÄÄN", niin silloin ei ole KETÄÄN, ei yhden yhtäkään, ja KAIKKI tarvitsevat : Kasteen KRISTUKSEEN.Olet niin totaalisen sekaisin "perisyntioppeinesi" !
Tuo onneton selitys, että "synti joka minussa asuu", ei mene läpi, sillä sen sanoi Paavali, joka ei ollut menossa kadotukseen !
Sinun tulkintasi mukaan siis Paavali meni kadotukseen, kun hänelläkin siis on turmeltunut liha kiusanaan !
Raamattu ei puhu mistää "perisynnistä" vaan ihmisen turmeltuneesta luonnosta !!!
Ne on 2 ihan eri asiaa, eli kirkkokuntien oma perisynnillä peloittelu ja sitten turmeltunut liha !
1) Siis teidän perisyntioppinne mukaan syntiä itse tekemätön vauva ja pieni lapsikin menee / joutuu helvetin tuleen !!!
2) Mutta Raamattu taas sanoo, että kadotukseen joutuu se, joka ITSE on syntiä tehnyt, eikä siis vauva, eikä pieni lapsi sinne varmasti joudu, kuten teidän oppinne väittää!!!
Milloin ja miten te heräätte vihdoin harhoistanne ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos raamattu sanoo: "ei KETÄÄN", niin silloin ei ole KETÄÄN, ei yhden yhtäkään, ja KAIKKI tarvitsevat : Kasteen KRISTUKSEEN.Niin ja teidän kirkkojenne suorittama vedellä täträämisenne ei pelsta yhtään ketään, se on aivan varma !
Vesi ei pese syntejä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet niin totaalisen sekaisin "perisyntioppeinesi" !
Tuo onneton selitys, että "synti joka minussa asuu", ei mene läpi, sillä sen sanoi Paavali, joka ei ollut menossa kadotukseen !
Sinun tulkintasi mukaan siis Paavali meni kadotukseen, kun hänelläkin siis on turmeltunut liha kiusanaan !
Raamattu ei puhu mistää "perisynnistä" vaan ihmisen turmeltuneesta luonnosta !!!
Ne on 2 ihan eri asiaa, eli kirkkokuntien oma perisynnillä peloittelu ja sitten turmeltunut liha !
1) Siis teidän perisyntioppinne mukaan syntiä itse tekemätön vauva ja pieni lapsikin menee / joutuu helvetin tuleen !!!
2) Mutta Raamattu taas sanoo, että kadotukseen joutuu se, joka ITSE on syntiä tehnyt, eikä siis vauva, eikä pieni lapsi sinne varmasti joudu, kuten teidän oppinne väittää!!!
Milloin ja miten te heräätte vihdoin harhoistanne ???Pesisynti on juurikin sama kuin turmeltunut luonto!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja teidän kirkkojenne suorittama vedellä täträämisenne ei pelsta yhtään ketään, se on aivan varma !
Vesi ei pese syntejä !Ei pelsta ei, mutta kaste pelastaa.
Vesi ei pese syntejä vaan kaste - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pesisynti on juurikin sama kuin turmeltunut luonto!!!
Perisyntioppi on kirkkokuntien kehittämä oppirakennelma !
Sillä on peloiteltu kirkkoon kuuluneita kastattamaan ja liittämään vauvojaan kirkkoon ja sen jäseniksi.
Eli sen YDIN sanoma on ollut ja on tämä:
Jos et liitä vauvaasi MEIDÄN kirkon jäseneksi, niin vauva joutuu helvetin tuleen ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pesisynti on juurikin sama kuin turmeltunut luonto!!!
turmeltunut luontokin on "perisynnin seurausta", paratiisista karkottamisen jälkeen.
"luontokin huokaa synnytystuskissa"
naisen synnytystuskat muuten Jumalan langettamasta synninseurauksesta "vaimolle".
helluntailaisnaisilla ei varmaankaan niitä synnytyskipuja ole ollenkaan, kun ovat "SYNNITTÖMIÄ . . .
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät ole kristittyjä ollenkan, vaan antikristillisiä lahkolaisia, jotka työntyi tänne Amerikasta 100 v. sitten.
Nehän jättää lapsensakin kastamattomiksi pakanoiksi tämän mailman ruhtinaan valtakuntaan ilman uskon Hengen lahjaa.
Oikeat Kristityt vie heti lapsensa kastettavaksi Kristuksen ruumiin eli taivaallisen seurakunnan jäseniksi. Kristityt lukee Raamattua, uskoo sanan ja tottelee sitä.
1. Kor. 12:13 (Kristittyjen Kaste)
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."
Lahkolaisten kasteet ovat pelkkää vettä ja teatteria, pelkkää ulkoista rituaalia sitoutua Parhamilaiseen uskonkulttiin ja lahkoon.- Anonyymi
"pelkkää ulkoista"
lahkoissa on KAIKKI muukin pelkästään, ULKONAISTA, ja pakkohan sen on ollakin, kun eivät tunnusta perisyntiä (synnin olemusta) kaikissa ihmisissä.
paitsi:
"SILLOIN he tunnustavat syntivelkansa ja ISIENSÄ syntivelan"
3 Moos: 26: 40 ( "syntivelka > perisynti)
- Anonyymi
Parhamin perustamaan Pentecostalismin uskonlahkoon liittyminen tarkoittaa muuttamista Sodomaan ja Gomorraan.
Eli melkoisen riskin ottaa, joka siihen kulttiin sotkeentuu. - Anonyymi
Kristukseen kastamaton pakana ei elä ikuisesti. Koska on perisynnin vuoksi kadotustuomion alainen.
22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
Ikuinen elämä lahjoitetaan perisyntiselle ihmiselle Kristillisessä kasteessa, kun Jumala puhdistaa ihmisen kaikesta synnistä Kristuksen sovintoveren tähden ja liittää puhtaan sielun ikuuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen. Vakuudeksi tästä ja kuulumisesta Uuden liiton jäseneksi ihminen saa Kristittyjen kasteessa Pyhän uskon Hengen sinetin sieluunsa. (vrt.verensively, vihan enkelin kulkea ohi)
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."- Anonyymi
helluntailaisuudessa , ovat hylänneet Vanhan testamentin, ja perisynnin.
Jumalan sanasta, ei voida "ottaa mitään POIS, eikä LISÄTÄ.
raamattu on: "kaikkina aikoina kaikelle kansalle" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisuudessa , ovat hylänneet Vanhan testamentin, ja perisynnin.
Jumalan sanasta, ei voida "ottaa mitään POIS, eikä LISÄTÄ.
raamattu on: "kaikkina aikoina kaikelle kansalle"Eihän helluntailaiset edes luo oikeata Kirkkoraamattua.
Heillä on ihan samanlaiset omiin tarkoituksiin räätälöidyt kirjat ja opit kuin Mormoneilla ja Jehovantodistajilla.
Helluntailaisilla on ihan omat pyhät kirjat, joihin ne oppinsa perustaa.
Helluntailaiset ja Mormonit saivat oppikirjansa suoraan taivaasta, kun heille sieltä laskeutui alkuseurakunta takaisin noin 100 v. sitten Ameriikkaan..
Mormonit saivat Enkeli Moronin ja Helluntailaiset saivat taivaasta Enkeli Parhamin.
- Anonyymi
Jumalan sana on ollu valmis jo ennen maailma alkua, Se on alkuperäinen "Raamattu" ja vasta jälkeenpäin annettiin maailmalle.
Jeesuksessa toteutuu Raamatun lupaukset, me saamme Jeesuksen asio omaksemme vilpittömän uskon kautta. Ja se on armoa syntisen sielulle, josta voi todella ylistää Jumalaa.
Evankeliumi on Jumalan valmistama pelastus, siihen ei ole lisäämistä se on valmis, ihmisellä ei siihen ole mitään osaa kuin ottaa uskossa vastaan. Evankeliumi on Jumalan voima joka luo uuden ihmisen, ja alkaa pyhittyminen Jeesuksen kaltaisuuteen.- Anonyymi
Jeesus ei ollut mikään kaatuileva ja lahkokellareita kiertävä hihhuli helluntailainen, joka hurmoksessa puhui sekavia molotusta.
Jeesus oli Juutalainen uskonnoltaan ja uskoltaan.
Jos olisit Jeesuksen seuraaja tekisit näin:
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:
Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.
Mark. 10:18
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ollut mikään kaatuileva ja lahkokellareita kiertävä hihhuli helluntailainen, joka hurmoksessa puhui sekavia molotusta.
Jeesus oli Juutalainen uskonnoltaan ja uskoltaan.
Jos olisit Jeesuksen seuraaja tekisit näin:
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.
Mark. 10:18
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.Ainoastaa Jeesus kelpasi Jumalalle, Jeesus on meidän turvamme ,, uskossa saame Hänen ansiot omaksemme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaa Jeesus kelpasi Jumalalle, Jeesus on meidän turvamme ,, uskossa saame Hänen ansiot omaksemme.
uskossa. KUN olemme Häneen liitettyinä.
"Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette HÄNET päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27
Näille kaikille:
adventisti, aglikaanit, alfalaiset, anomyymiseurakuntalaiset,ateistit, babtistit, birkittalaissisaret, branhamilaiset, cityseurakuntalaiset, dominikaanit, elämänsanalaiset, slevy:n miespapit, slevy:n naispapit, elovainiolaiset, elämänlähdeläiset, eläväsanalaiset, ekumeeniset, exoduslaiset, hartaanselkäläiset, Harhaopit kristinuskon sisällä, Helsteenin instituuttilaiset,henotesläiset, helluntailaiset, hengenuudistuslaiset, heränneet, esikoiset, ilosanomalaiset, israelinystävät, jehovalaiset Jeesuksen pyhän veren papit, joosualaiset, jeesusonherralaiset, katolilaiset, katolilaiset kylväjät, kansanraamattuseuralaiset, kalleimman veren sisaret, kansanlähetysläiset, kuninkaansoturit, kristilliset eläkeläiset, kriisipalvelulaiset, kellonkartanolaiset, kotisatamalaiset, luterilaiset, lähetysseurakuntalaiset, luthersäätiöläiset, lasarusveljet, lähdekalliolaiset, maranatalaiset, metodistit, missionuoret, mormoonit, munkkiluostarin munkit, MrHyvisläiset, nunnaluostarin nunnat, nokialaiset, onewayhouselaiset, ortodoksit, pelastusarmeijalaiset, patmoslaiset, palatsiseurakuntalaiset, paavalinsynodilaiset, paratiisikotilaiset, pikkuesikoiset, pysäkkiläiset, radiodeiläiset. priskillalaiset, pyhänikolauslaiset, perjantaikristuksellelaiset, raamattupuhuulaiset, risteyspaikkalaiset, ristiretkeläiset, rukouspalvelulaiset, rukousystäväläiset , rauhansanalaiset, rauhanyhdistysläiset, ristiinnaulittulaiset, ropolaiset, saalemilaiset, sanansaattajalaiset, scientologilaiset, siloalaiset,stefanuslaiset, suomenraamattuopistolaiset, teologiset instuuttilaiset, bernaakkelilaiset, takeitnowlaiset, tuomasmessulaiset, totuudenystäväläiset, tunnustukselliset luterilaiset, torontonsiunaajalaiset, uusheränneet , uusapostoliset, uusiviiniläiset, vapaakirkolliset, vanhauskoiset, vapaamuurarit, viadolorosalaiset, vineyardilaiset, yhteyskristuksessalaiset, yhteysliikeläiset, yeshualaiset.
On yhteistä Saatanan heille lahjoittama Jeesuksen veri, ekumenia eli yhdessä eksyttäminen ja yhdessä vihaaminen:
"Kuulkaa siis:
Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."- Anonyymi
Mee lääkäriin, pääs on nyrjähtänyt. Tiedossa sulla vuosien hoito...jos tokenet sittenkään normaaliksi kansalaiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Mee lääkäriin, pääs on nyrjähtänyt. Tiedossa sulla vuosien hoito...jos tokenet sittenkään normaaliksi kansalaiseksi.
Hyvin on Saatana sinulle ilmoittanut, että kohtasit ensimmäisen kerran elämässäsi tällaisen miehen:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
Joten kiitos kun teit lahjoituksen taivastililleni:
"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Hyvin on Saatana sinulle ilmoittanut, että kohtasit ensimmäisen kerran elämässäsi tällaisen miehen:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
Joten kiitos kun teit lahjoituksen taivastililleni:
"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."Kyllä käsitteet on niin sekaisin. Sanat on vääristynyt ja menettänyt merkityksensä ja viittaavat mihin sattuu, Kontekstista ei tietoakaan, mistä sisäisestä ajatusmaailmasta ne kumpuaa, oli sitten puolesta tai vastaan.
Ei ihme että ehdotetaan hoitoa. Vaihtoehtoja ei ole.
Ainoastaa voimme rukoilla parannuksen puolesta. Ja sen voi aikaan saada vain Jeesus. Aamen! Anonyymi kirjoitti:
Kyllä käsitteet on niin sekaisin. Sanat on vääristynyt ja menettänyt merkityksensä ja viittaavat mihin sattuu, Kontekstista ei tietoakaan, mistä sisäisestä ajatusmaailmasta ne kumpuaa, oli sitten puolesta tai vastaan.
Ei ihme että ehdotetaan hoitoa. Vaihtoehtoja ei ole.
Ainoastaa voimme rukoilla parannuksen puolesta. Ja sen voi aikaan saada vain Jeesus. Aamen!Kristinusko kumpuaa täältä:
KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS
SEN laativat Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.
"Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.
Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.
Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."
Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.
Siksi Johannes tiesi tämän jo vuonna 90.
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."Teukka, joululoma on jo päättynyt. Sinun itsesi vuoksi kannattaisi palata pikaisesti sinne, tiedät kyllä minne, ennen kuin miehet valkoisissa alkaa huolestua luvattomasta poissaolostasi.
- Anonyymi
Sinulta unohtuivat pontikankeittäjät.
Ne ovat mukana eri lahkoissa, jokaisella on omat keittäjänsä ja Porton Vihan viinin anniskelijat.
- Anonyymi
Matteuksen evankeliumi: 12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Olkaa siis rakentajia älkää hajottako. Olkoon kompassinne suunnassa Pyhään Jumalaan, joka tuhoaa kaiken pahuuden Pyhyydellään.
Ristin työ on ainoa pelastus. - Anonyymi
<<Jeesus oli Juutalainen uskonnoltaan ja uskoltaan.<<<
Jeesus tuli Taivaasta Isän oikealta puolelta. Hänella ei ole alkua eikä loppu, ei ole luotu kuten ihmiset,.
"Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Rabbit ei voi tulkita Raamattua kun heillä ei ole Jeesuksen Henkeä. Ne ovat eksyttäjiä,
kuten muurarit.Hän ottaa ne pois Pyhällä Hengellä, eikä Saatanan hänestä vuodattamalla verellä.
SEN laatvati Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.
"Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.
Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Hän ottaa ne pois Pyhällä Hengellä, eikä Saatanan hänestä vuodattamalla verellä.
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."Eli Paavaliko onkin eksyttäjä ?
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Hän ottaa ne pois Pyhällä Hengellä, eikä Saatanan hänestä vuodattamalla verellä.
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."Hän ottaa ne pois Pyhällä Hengellä, eikä Saatanan hänestä vuodattamalla verellä.
Jeesus vuodatti verensä antaakseen meille Pyhän Henkensä.
Se oli Jumalan Rakkaus teko jota ihmisen on mahdoton loppuun asti käsittää, koska se on toisesta luomakunnasta., Taivaasta. Aamen! Anonyymi kirjoitti:
Eli Paavaliko onkin eksyttäjä ?
Niin kuin on ilmoiutettukin: Väärä profeetta, koko ihmiskunnan eksyttäjä.
Saatanan oli pakko tappaa Jumalan Poika, että sai hänen tilalle Paavalin, pakanain apostolöin ja pakanoille Kristinuskon.Anonyymi kirjoitti:
Jeesus vuodatti verensä antaakseen meille Pyhän Henkensä.
Se oli Jumalan Rakkaus teko jota ihmisen on mahdoton loppuun asti käsittää, koska se on toisesta luomakunnasta., Taivaasta. Aamen!Saatanalle Aamenia huutelet:
"Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Niin kuin on ilmoiutettukin: Väärä profeetta, koko ihmiskunnan eksyttäjä.
Saatanan oli pakko tappaa Jumalan Poika, että sai hänen tilalle Paavalin, pakanain apostolöin ja pakanoille Kristinuskon.Oletko ihan tosissasi ?
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Jos valehtelisin, et tuollaista kyselisi.
Kerrotko sitten sen, että moniko uskoo samoin kuin sinä ?
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko sitten sen, että moniko uskoo samoin kuin sinä ?
Minulla on Fb- kodissani 4 kaveria, ja yli tuhat seuraajaa. Minä en tiedä, moniko heistä pääsee perille saakka, mutta lähettäjäni tietää:
"Sinun on kerrottava heille minun sanani.
Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta."
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt.
Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
Joka kuulee, hän siirtyy lähettäjäni vastuulle:
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.
Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."
Joka kuulee - vaikka olisi siihen asti eletyn elämän hengellisiä haluja tyydyttänyt minkä tahansa porton perässä kulkien.
Huomaa itsessään, että hän alkaa päivä päivältä yhä enemmän ymmärtää totuutta.
Jumala kuitenkin häntä edelleen koettelee, oletko vain hetken huumassa, vaiko aidosti totuutta rakastava.
Jos pyrit aidosti totuuteen, saat jonakin päivänä kokea tämän
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
JOKA HYLKÄÄ, on hylkäyksen tehnyt jo paljon ennen, kuin Pyhä Henki minut tämän kansan keskelle lähetti.
He ovat saaneet Golgatalta Saatanan veripesun, joka on antanut heille laumasuojan totuutta vastaan. Eikä edes Jumala saa heitä enää totuuden tielle:
Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen - niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi.
Heidän tärkein tehtävä on Pyhän Hengen herjaaminen, koska sillä Saatana sitoo heidät ikuisesti omakseen:
"Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."- Anonyymi
Kyllä Jeesus tuli Marian kohdusta ihmiseksi tähän maailmaan.
Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi on Jumalasta.
Riivaajatkin uskoo ja tunnustaa Jeesuksen Jumalan Korkeimman Pojaksi.
Jeesuksen nimen ja veren hokeminen ei ole tae mistään oikeasta uskosta ja hengestä.
Vasta Johanneksen kasteessa Jordanilla Jumala loi Jeesukselle ylösnousemusruumiin, jossa hän ilmestyi opetuslapsille ja käveli jopa seinien ja ovien läpi, mutta söi ja joi samalla tavalla kuin muutkin ihmiset,
Jumala sanoi Jeesuksen kasteen yhteydessä : Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
Siitä alkoi Jeesuksen tehtävä Messiaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jeesus tuli Marian kohdusta ihmiseksi tähän maailmaan.
Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi on Jumalasta.
Riivaajatkin uskoo ja tunnustaa Jeesuksen Jumalan Korkeimman Pojaksi.
Jeesuksen nimen ja veren hokeminen ei ole tae mistään oikeasta uskosta ja hengestä.
Vasta Johanneksen kasteessa Jordanilla Jumala loi Jeesukselle ylösnousemusruumiin, jossa hän ilmestyi opetuslapsille ja käveli jopa seinien ja ovien läpi, mutta söi ja joi samalla tavalla kuin muutkin ihmiset,
Jumala sanoi Jeesuksen kasteen yhteydessä : Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
Siitä alkoi Jeesuksen tehtävä Messiaana.Jeesuksen kasteen ja paholaisen kiusaamisen jälkeen tuli Nikodemus yöllä kyselemään Jeesuksen kasteen merkityksestä.
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Kielitieteilijöiden mukaan lauseessa sana "joku" liittää puhujan itsensä muiden ihmisten joukkoon. Eli sana "joku" lauseessa tarkoittaa puhujaa itseään kaikkien muiden ihmisten ohella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli Paavaliko onkin eksyttäjä ?
Kyllä on, loppukin on helvetin tulessa Paavalin sanoin. Löytyy 1.Kor. 3:13, joka rakentaa hänen luomansa kristuskultin perustalle, jossa Jeesusta käytetään uhrilahjana Jahvelle.
- Anonyymi
Pyhä Henki voi tulla syntisen ihmisen päälle, mutta ei tule ihmisen sisälle siivoushommiin.
Pyhä Henki on Pyhä, eikä Pyhä koske ihmisen syntiin. Ei se muuten olikaan Pyhä, jos se koskisi syntiin.
Pyhä Henki ei pese syntejä pois eikä koske syntiin, eikä tule synnin sekaan ihmisen sisälle. Pyhä Henki tulee vasta synnistä puhdistettuun sieluun. Uutta viiniä ei vuodateta synnin sekaan, vaan uuteen puhtaaseen leiliin. Siinä puhutaan Pyhästä Hengestä, jonka sana lupaa lahjaksi kasteessa tapahtuvan syntien pesun jälkeen.
Raamatun mukaan synnit pestään pois Jumalan sanalla ja vedellä kasteessa.
Syntien pesuun Jumala käyttää vettä ja sanaa.
4. Moos. 8:7
"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."
Kasteen vesi on Jumalan sanan takia synnistä puhdistava vesi.
Muutama tippa Jumalan sanaan yhdistettyä vettä riittää pesemään lapsen perisynnin kirouksen pois lapsesta.- Anonyymi
Murhamies Tarsolaiselle sanottiin: ja mitä viivyttelet, nouse ylös ja huuda Jumalaa pesemään synnit pois kasteessa.
Vasta kasteessa Jumalan sanalla ja vedellä puhdistettuun sieluun voi tulla Pyhän Hengen uskon lahja.
Pietari sanoo, että ensin syntien tunnustaminen (kääntyminen) ja sitten kaste syntien anteeksisaamiseksi ja vasta sitten sinne puhtaaseen sydämeen tulee Pyhä uskon Henki.
Ja ottakoon kukin kasteen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.
Miehet ja miesten lapset ja perhekuntalaiset kastettiin heti Pietarin käskyn mukaan.
Pyhän Hengen ominaisuuksia on usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky eli terve järki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murhamies Tarsolaiselle sanottiin: ja mitä viivyttelet, nouse ylös ja huuda Jumalaa pesemään synnit pois kasteessa.
Vasta kasteessa Jumalan sanalla ja vedellä puhdistettuun sieluun voi tulla Pyhän Hengen uskon lahja.
Pietari sanoo, että ensin syntien tunnustaminen (kääntyminen) ja sitten kaste syntien anteeksisaamiseksi ja vasta sitten sinne puhtaaseen sydämeen tulee Pyhä uskon Henki.
Ja ottakoon kukin kasteen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.
Miehet ja miesten lapset ja perhekuntalaiset kastettiin heti Pietarin käskyn mukaan.
Pyhän Hengen ominaisuuksia on usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky eli terve järki.Pyhä Henki ja Paha henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.
1. Sam. 16:14
"Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
Paavalille kävi ihan samalla tavalla. Jumala veti ensin oman Pyhän Henkensä pois Paavalista ja lähetti Pahan hengen tilalle (The Messenger of Sathan -nimisen demonihengen) Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki ja Paha henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.
"Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
Paavalille kävi ihan samalla tavalla. Jumala veti ensin oman Pyhän Henkensä pois Paavalista ja lähetti Pahan hengen tilalle (The Messenger of Sathan -nimisen demonihengen)Siksi Saatana teki Paavalista kaikkien pappiensa esi-isän.
- Anonyymi
Ilmaisu "sanalla pesten" tarkoittaa Kristillistä kastetta. Pesu liittyy aina veteen, jota Jumala käyttää syntien pesuun. Kristillistä kastetta nimitetään syntien pesuksi ja uudestisyntymisen pesoksi. Kun synnit on kasteessa pesty pois siitä seuraa hyvä omatunto. Hoviherrakin jatkoi matkaa "iloiten". Ilo on yksi kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuus.
Muita kasteessa lahjaksi asuvaksi saatavan Pyhän Hengen omianisuuksia on usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky, eli maalaisjärki.
"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä." - Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Siksi Saatana teki Paavalista kaikkien pappiensa esi-isän.
Mitä Pyhä Raamattu kertoo Paavalista, entisestä Saulus Tarsolaisesta. Mitä hänen sielussaan tapahtui kun hän kääntyi Jeesuksen puoleen. Minkälainen totaalinen muutos.
Heitti kaiken entisen roskana pois; kaikki ansiot ja suoritukset ja otti armon vastaan.
Roomalaiskirje:
1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
1:6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
1:7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
"Minun armoni riittää sinulle": Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisu "sanalla pesten" tarkoittaa Kristillistä kastetta. Pesu liittyy aina veteen, jota Jumala käyttää syntien pesuun. Kristillistä kastetta nimitetään syntien pesuksi ja uudestisyntymisen pesoksi. Kun synnit on kasteessa pesty pois siitä seuraa hyvä omatunto. Hoviherrakin jatkoi matkaa "iloiten". Ilo on yksi kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuus.
Muita kasteessa lahjaksi asuvaksi saatavan Pyhän Hengen omianisuuksia on usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky, eli maalaisjärki.
"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."Ilman uskoa Jumala ei vanhurskauta ihmistä, vaikka kuin kastetaan ja pestään.
On kai se sama missä on järjestys kun vain uudesti syntyminen tapahtuu ja tapahtuu parannus. Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi ja antaa ymmärryksen ja johtaa oikealla tiellä, kompassi näyttää ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle Poikaan.
"Ilman minua te ett voi tehdä mitään": Jeesus. - Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Siksi Saatana teki Paavalista kaikkien pappiensa esi-isän.
Paavalista oli alunpitäen paha mies ja Jumala valitsi ja koulutti hänet pahan palvelijaksi ja antoi häneen Paholaien demonihengen uudeksi henkioppaaksi ja veti sitä ennen oman Henkensä pois Paavalista.
Pahat apostolit pistivät yhden pariskunnankin lihoiksi pelkän rahan ahneuden takia (Ananias ja Sariifa) Ja syyttivät teosta härskisti Pyhää Henkeä.
Pääepäilty lienee eräs Tarsolainen murhamies. Anonyymi kirjoitti:
Mitä Pyhä Raamattu kertoo Paavalista, entisestä Saulus Tarsolaisesta. Mitä hänen sielussaan tapahtui kun hän kääntyi Jeesuksen puoleen. Minkälainen totaalinen muutos.
Heitti kaiken entisen roskana pois; kaikki ansiot ja suoritukset ja otti armon vastaan.
Roomalaiskirje:
1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
1:6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
1:7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
"Minun armoni riittää sinulle": Jumala.Raamatussa on pyhää vain Jeesuksenksen ja prpofeetteeojen ilmoittamat totuudet.
Pahaa, ihmisten mielestä hyvää ,vain Paavalin perään lähteneiden apostolien saatanalliset valheet, ilmestykset ja näyt. Paavalin sanoin;
"Olenhan teidän keskuudessanne todistanut olevani oikea apostoli, kun olen tehnyt tunnustekoja, ihmeitä ja voimatöitä yhden toisensa jälkeen."Anonyymi kirjoitti:
Paavalista oli alunpitäen paha mies ja Jumala valitsi ja koulutti hänet pahan palvelijaksi ja antoi häneen Paholaien demonihengen uudeksi henkioppaaksi ja veti sitä ennen oman Henkensä pois Paavalista.
Pahat apostolit pistivät yhden pariskunnankin lihoiksi pelkän rahan ahneuden takia (Ananias ja Sariifa) Ja syyttivät teosta härskisti Pyhää Henkeä.
Pääepäilty lienee eräs Tarsolainen murhamies.Jeesus hänet valitsi, murhaajan, koska tiesi, että Pyhän Hengen kouluksen jälkeen hän siirtyy Saatanan palvelukseen, ja pystyy erinomaisella tavalla liittämään yhteen totuuden ja valheet.
Näin aloitti maailman valloituksen Golgatalta Jeesuksen tappanut Saatana, profeettansa Paavalin ja hänen perään lähteneiden apostolien kanssa,
Siksi hänestä tuli kristinuskon perusisä, lopun ajan väärä profeetta,
"Mmutta juutalaiset väittivät herjaten vastaan.
Silloin hän pudisti pölyn vaatteistaan ja sanoi:
"Tulkoon teidän verenne teidän itsenne päälle!
Minä en enää ole teistä vastuussa.
Tästedes puhun pakanoille."
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."- Anonyymi
Pyhä henki termi on Paavalin antama vuonna 53, Jeesuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ja tästä syystä myö Apostolien tekojen 19. luku kertoo, että myös Jeesusken ylösnousemustarina on valetta.
- Anonyymi
Joh: 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Nämä ovat Jeesuksen Pyhät Sanat. - Anonyymi
Tämä ei ole mikään hihuli palsta
- Anonyymi
Jeesus on uskoltaan Juutalainen. Eikä perustanut mitään uutta uskontoa tai uskoa maan päälle.
Jumalalle riittää ihan sama usko kuin niillä uskon esikuvilla Aabrahamilla, Iisakilla ja Jaakobilla oli.
Ei mikään lahkokellareita kiertävä ja kaatuileva helluntailainen pellehermanni.
Kristinuskon sepitelmät on yksin Paavalin keksintöä, koska Paavali sai Korintissa sisälleen Saatanan demonihengen. Engl.käännös "The Messenger of Sathan" -nimisen saatanan viestien välittäjäenkelin, joka on henkiolento, joka sai Paavalista uuden asumuksen kun Jumala veti ensin omanHenkensä pois Paavalista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on uskoltaan Juutalainen. Eikä perustanut mitään uutta uskontoa tai uskoa maan päälle.
Jumalalle riittää ihan sama usko kuin niillä uskon esikuvilla Aabrahamilla, Iisakilla ja Jaakobilla oli.
Kristinuskon sepitelmät on yksin Paavalin keksintöä, koska Paavali sai Korintissa sisälleen Saatanan demonihengen. Engl.käännös "The Messenger of Sathan" -nimisen saatanan viestien välittäjäenkelin, joka on henkiolento, joka sai Paavalista uuden asumuksen kun Jumala veti ensin omanHenkensä pois Paavalista.Saatanan enkeli ja Pyhä Henki ei ole yhtä aikaa samassa ihmisessä (Paavalissa, eikä kenessäkään muussa ihmisessä) se periaate on ihan selvä.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon sepitelmät on yksin Paavalin keksintöä, koska Paavali sai Korintissa sisälleen Saatanan demonihengen. Engl.käännös "The Messenger of Sathan" -nimisen saatanan viestien välittäjäenkelin, joka on henkiolento, joka sai Paavalista uuden asumuksen kun Jumala veti ensin omanHenkensä pois Paavalista.Jeesus tuli Taivaasta Isän oikealta puolelta. Hänella ei ole alkua eikä loppu, ei ole luotu kuten ihmiset,.
Luuk: 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
24:26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
Apt: 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
Rabbit ei voi tulkita Raamattua kun heillä ei ole Jeesuksen Henkeä. Ne ovat eksyttäjiä,
kuten muurarit.
Ottakaa pelastus ja evankeliumi vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tuli Taivaasta Isän oikealta puolelta. Hänella ei ole alkua eikä loppu, ei ole luotu kuten ihmiset,.
Luuk: 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
24:26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
Apt: 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
kuten muurarit.
Ottakaa pelastus ja evankeliumi vastaan.Usko on Jumalasta toisesta luomakunnasta Itse Luojalta eikä mistään ihmisestä.
Se on täysin selvä juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon sepitelmät on yksin Paavalin keksintöä, koska Paavali sai Korintissa sisälleen Saatanan demonihengen. Engl.käännös "The Messenger of Sathan" -nimisen saatanan viestien välittäjäenkelin, joka on henkiolento, joka sai Paavalista uuden asumuksen kun Jumala veti ensin omanHenkensä pois Paavalista.No enpä osannut edes kuvitella, että miten sekaisin tällä palstalla, osiossa on totuudet sekaisin. Jeesus juutalainen ja riehuu Benjaminilaisten juutalaisten Jahven tempelissä ja ajaa ruoskan kanssa uhrieläinten myyjät pihalle?! Ei teillä paljon järki päätä paina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko on Jumalasta toisesta luomakunnasta Itse Luojalta eikä mistään ihmisestä.
Se on täysin selvä juttu.No sitten vielä ne Luojajumalan sanat 1.Moos.3:22, että miten ihminen tulikin jumalien kaltaiseksi tiedolla, eikä saatanan kaltaiseksi synnillä.
- Anonyymi
synnin seurauksena (> perisynti
Ja vaimolle hän sanoi:
"Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia;
mutta mieheesi sinun on halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva"
1 Moos: 3: 16
"Ja Aadamille hän sanoi:
"Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: "Älä syö siitä",
NIIN kirottu on maa sinun tähtesi".
Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itsesi siitä koko elinaikasi"
1 Moos: 3: 17
edelliset Jumala antoi synnin seurauksena, vielä tänäkin päivänä nuo ei ole
poistuneet > =perisynti -seuraus.
helluntailaisiako ei kosketa lainkaan perisynnin seuraukset ??- Anonyymi
Perisynnin kirous on voimissaan: maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynnin kirous on voimissaan: maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.
No nämä ihmiset ovat syntyneet helvetissä, jos kerran siellä oli saatanakin. Jumalan paratiisissa ei ollut, ja siellä ihminen syntyi jumalien kaltaiseksi. Luojajumalan sanat:
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.<<
Vaan kun ei tiedä, ja siksi oli ikuinen elämä suojattava. Teille saatana on Jumalana.
- Anonyymi
Parhami oli...piip..., joten ei sellaisesta apostolista voi mitään hyvää tulla.
- Anonyymi
<< perisynnin seuraukset ??<<
Jeesus on pelastus perisyntiin, uudesti syntyminen evankeliumin seurauksena, kun sen ottaa uskossa vastaan. Tapahtuu uusi luominen. Ja yhteys Jumalaan jälleen syntyy.
Turha Paavalia moittia on. Hän oli vain ihminen. Samoin Pietari, he sai martyyri kuoleman Jeesuksen tähden. Miten sinu seraamisesi on Jeesuksessa, onko ehdoton.?- Anonyymi
Raamatun mukaan Jumala luo ihmisen uudeksi sanallaan "vedestä ja Hengestä" kasteessa.
Ei pelkästä Hengestä mitään luoda.
Luomisessa on aina oltava paikalla kasteen maallinen vesi, josta kaikki on luotu, sekä taivaat että maa ja taivaiden asukkaat luodaan vedestä ja Hengestä Jumalan sanan voimasta.
2. Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta."
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
υδωρ
hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.
5204
Sanan tausta
Sanaluokka
from the base of 5205
subst. (neut.)
Lukumäärä
King James käännökset sanasta
79
AV-water 79
Merkitys
1) water
1a) of water in rivers, in fountains, in pools
1b) of the water of the deluge
1c) of water in any of the earth's repositories
1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Jumala luo ihmisen uudeksi sanallaan "vedestä ja Hengestä" kasteessa.
Ei pelkästä Hengestä mitään luoda.
Luomisessa on aina oltava paikalla kasteen maallinen vesi, josta kaikki on luotu, sekä taivaat että maa ja taivaiden asukkaat luodaan vedestä ja Hengestä Jumalan sanan voimasta.
2. Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta."
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
υδωρ
hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.
5204
Sanan tausta
Sanaluokka
from the base of 5205
subst. (neut.)
Lukumäärä
King James käännökset sanasta
79
AV-water 79
Merkitys
1) water
1a) of water in rivers, in fountains, in pools
1b) of the water of the deluge
1c) of water in any of the earth's repositories
1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compactedIhminen sitä vettä liruttaa mutta Jumala antaa Hengen.
Kastettuja on paljon mutta Hengen saaneita vähän.
Kaste on ulkoinen rituaali, mutta hen tulee sisälle sydämeen, ja syntyy ihminen syntyy uudesti ylhäältä Hengestä.
Ei, vesi päähän lirahtaa ja sielu taivaaseen vilahtaa, se on taikuutta, pikemminkin noituutta.
Pääasia on että synnytään uudesti ylhäältä, oli sitten järjestys mikä hyvänsä. Se on Jumalan teko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen sitä vettä liruttaa mutta Jumala antaa Hengen.
Kaste on ulkoinen rituaali, mutta hen tulee sisälle sydämeen, ja syntyy ihminen syntyy uudesti ylhäältä Hengestä.
Ei, vesi päähän lirahtaa ja sielu taivaaseen vilahtaa, se on taikuutta, pikemminkin noituutta.
Pääasia on että synnytään uudesti ylhäältä, oli sitten järjestys mikä hyvänsä. Se on Jumalan teko.kasteessa annetaan Pyhä Henki,
"Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä"
"Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen
mielistynyt"
Matt: 3: 16-17 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen sitä vettä liruttaa mutta Jumala antaa Hengen.
Pääasia on että synnytään uudesti ylhäältä, oli sitten järjestys mikä hyvänsä. Se on Jumalan teko.Tuntuu uudestikastajile tuo noituus olevan sydämen asia. Uudestisyntyminen on Jumalan työ ja tapahtuu vedestä ja Hengestä
- Anonyymi
Ei yhtään töki ajatus, että Jumalan paratiisissa olisi ollut Saatana ja synti, jopa perisynti? Siellä nimittäin ei voi edes olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kasteessa annetaan Pyhä Henki,
"Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä"
"Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen
mielistynyt"
Matt: 3: 16-17Kannattaisi nyt kuitenkin lukea wikipediasta kohta 'evankeliumit', että tietää edes miten ne ovat syntyneet. Annatte täällä ihan umpihullun vaikutelman.
- Anonyymi
Onpa täällä tietämättömiä ja ymmärtämättömiä ihmisiä ja uskovaisia, luterilaisella puolella olemme sentään totuudessa edenneet jo huomattavasti pidemmälle.
- Anonyymi
Täälläkö ei todella vielä tiedetä, että Raamatun tarina liittyy kahteen eri Jumalaan? Toinen on taivasten valtakunnan Isä Jumala, Jeesuksen puhuma Isä, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle. Toinen on sitten Paavalin Jeesuksen uhrilahjalla luoma kristuskultti ja julistama synnin valtakunta, jonka Jumala on VT:n Jahve.
- Anonyymi
Johannes kastaja sai Pyhän Hengen jo syntymässä.
Monet on tullut ilman kastamista, ja monet ei ole uskossa vaikka on kastettu. Ja niitä on paljon.
Byrokraatit ja lakihenkiset pitää muodollisuuksista ja seremonioista kiinni.
Sama: Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi.
Uudestisyntyminen on Jumalan teko, mysteeri.
Sanojen taustalla on tarkoitus kontekstialisuus, ja se tilanne mihin sanat sovitetaan kunkin aivoissa.- Anonyymi
Eiköhän se Jumala tiedä paremmin kenellä se Pyhä uskon Henki on, kun helluntailaiset hevosmiehet.
- Anonyymi
raamattu sanoo selkeästi, joka ei synny , "vedestä ja Hengestä", EI voi päästä Jumalan valtakuntaan:
Jeesus meille on esimerkkinä, eikä ihmiset.
"Kun Jeesus oli KASTETTU, nousi hän kohta VEDESTÄ, ja katso, TAIVAAT aukenivat, ja hän Jumalan Hengen niinkuin kyyhkysen ja LASKEUTUVAN hänen PÄÄLLENSÄ.
"Ja katso, TAIVAISTA kuuluin ääni, joka sanoi: "TÄMÄ on MINUN rakas poikani , johon MINÄ
olen mielistynyt"
Matt: 3: 16-17
kasteessa meidätkin liitetään JEESUKSEEN, ja kasteessa annetaan Pyhä Henki.
"KAIKKI te, jotka olette, JOTKA olette KRISTUKSEEN kastetut, olette HÄNET päällenne
pukeneet
Gal: 3: 27 - Anonyymi
Johannes Kastaja sai Pyhän Hengen jo kohdussa ollessaan ja reagoi tervehdyksen ääneen iloiten kohdussa ollessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja sai Pyhän Hengen jo kohdussa ollessaan ja reagoi tervehdyksen ääneen iloiten kohdussa ollessaan.
Vauva kuuli ja reagoi siihen jo kohdussa ollessaan. Johanneksella oli uskon Henki jo kohdussa ollessaan.
Luuk. 1:15
Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
Luuk. 1:41
Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan ja hän täyttyi Pyhällä Hengellä.
Luuk. 1:44
Samalla hetkellä kun tervehdyksesi tuli korviini, lapsi hypähti riemusta kohdussani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Johannes sai kasteen, vaan MEIDÄN tulee seurasta JEESUSTA., - ei "Johannesta . . .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauva kuuli ja reagoi siihen jo kohdussa ollessaan. Johanneksella oli uskon Henki jo kohdussa ollessaan.
Luuk. 1:15
Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
Luuk. 1:41
Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan ja hän täyttyi Pyhällä Hengellä.
Luuk. 1:44
Samalla hetkellä kun tervehdyksesi tuli korviini, lapsi hypähti riemusta kohdussani.On härskiä verrata vauvakastetta Johannes-vauvaan.
Johannes oli suurin ihmisistä.
Luterilaisten vauvat ovat vain tavallisia pakanoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä höpise lapsellisia, minun vaimoni syntymättömät vauvat ovat sataan kertaan reagoineet vaik amihin ääniin ja tapahtumiin !
mistään Pyhän Hengen kohtuun saamisista EI raamattu kerro, eli miksi puhut soopaa, miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On härskiä verrata vauvakastetta Johannes-vauvaan.
Johannes oli suurin ihmisistä.
Luterilaisten vauvat ovat vain tavallisia pakanoita.Kuten helluntaivauvatkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä höpise lapsellisia, minun vaimoni syntymättömät vauvat ovat sataan kertaan reagoineet vaik amihin ääniin ja tapahtumiin !
mistään Pyhän Hengen kohtuun saamisista EI raamattu kerro, eli miksi puhut soopaa, miksi?Luepas tarkemmin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Johannes sai kasteen, vaan MEIDÄN tulee seurasta JEESUSTA., - ei "Johannesta . . .
Johanneksen kastetoiminta syntinen anteeksisaamiseksi kasteessa oli uuden liiton evankeliumin alku Markuksen mukaan.
Mark.1
Johannes Kastaja
1 Ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta, lähti liikkeelle näin.
2 Profeetta Jesajan kirjassa sanotaan: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
3 Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!"
4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
5 Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mistään Pyhän Hengen kohtuun saamisista EI raamattu kerro, eli miksi puhut soopaa, miksi?Luuk. 1:15
- Anonyymi
Luterilaisilla vauvakastetuilla on sama logiikka kuin Jeesuksen aikaisilla fariseuksilla. He haalivat roskaväkeä todistamaan Jeesusta vastaan.
Sama käytäntö on luterilaisilla, jotka ovat palkanneet roskaväkeä rienaamaa helluntailaisia.- Anonyymi
helluntai- laisia kukaan herjaa, vaan helluntai - OPETUS on eksytys.
ei eksytetyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntai- laisia kukaan herjaa, vaan helluntai - OPETUS on eksytys.
ei eksytetyt.Helluntain opetus kulkee lähimpänä apostolien opetuksia, koita jaksaa sen faktan kanssa.
mitään eksytystä et ilman valehtelua paisuttelua tai vääristelyä helluntain opetuksesta löydä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntain opetus kulkee lähimpänä apostolien opetuksia, koita jaksaa sen faktan kanssa.
mitään eksytystä et ilman valehtelua paisuttelua tai vääristelyä helluntain opetuksesta löydä!Helluntain opetu on kaukana Raamatusta, lähde vaikka symboleistä liikkeeelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntain opetus kulkee lähimpänä apostolien opetuksia, koita jaksaa sen faktan kanssa.
mitään eksytystä et ilman valehtelua paisuttelua tai vääristelyä helluntain opetuksesta löydä!Kaikki uskonnot, joissa Jeesusta käytetään itsen puolesta uhrilahjana teurastettuna lampaana (kuten Raamatussa lukee) Jahvelle, ovat ihan sitä samaa ja syvältä, ja niiden loppu Raamatun mukaan on tulenliekeissä eli helvetissä. Löytyy 1.Kor. 3:13.
- Anonyymi
<<Luterilaisilla vauvakastetuilla on sama logiikka kuin Jeesuksen aikaisilla fariseuksilla.<<
Koko kristinuskon logiikka ja syntioppi perustuu juuri Jeesuksen aikaisten fariseusten oppiin ja Jumalaan, jota Jeesus itse vastusti ja joutui jumalanpilkasta kuolemaantuomituksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntain opetu on kaukana Raamatusta, lähde vaikka symboleistä liikkeeelle
vieläkö siellä sakastissa veistetään lattiasta paksu lastu jos viinakaupan antia läikähtää hiukan lattialle ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vieläkö siellä sakastissa veistetään lattiasta paksu lastu jos viinakaupan antia läikähtää hiukan lattialle ?
Vieläkö siellä lahkokellarissa pidetään niitä molotuskursseja?
Vai keskityttänkö vain lapsityöhön?
- Anonyymi
Matt: 3:14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.
3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."
"Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
Lisäys. Jotta kirjoitukset tulisi toteen. Jeesus kastettiin siksi, lihaksi tulleeksi ihmiseksi.
Ihmisen täytyy syntyä ylhäältä Hengestä. Ei lihasta ihmisen tahdosta vaan Jumalana tahdosta.
Ristin ryöväriä ei kastettu.
Jotka pitää kirjaimesta kiinni ne on keinottelijoita ja etsivät porsaanreikiä kuten verosuunnittelu.- Anonyymi
Onko täällä vielä niin pöljää juttua, ettei tiedetä Raamatun kirjoitusten perustuvan ensinnäkin Paavalin kirjeisiin alkaen vuodesta 50 ja evankeliumeihin, jotka on kirjoitettu vuosina 70-100 pääosin Paavalin kirjeiden perusteella, joihin on lisätty Jeesuksen sanomaksi asioita, jotka eivät mitenkään liity Jeesuksen opetukseen? Vain noin 20 prosenttia evankeliumeissa on todellisuudessa Jeesuksen sanomaa. Se miten erottaa Jeesuksen opetuksen Paavalin syntiopista on tiedettävä, että mikä ero näillä on. Ei se selviä vain uskomalla siihen mitä Raamatussa lukee. Evankeliumit eivät ole historiankirjoituksia, vaan saarnaajien muokkaamia kertomuksia syntiopin julistamiseksi ja heidän ihan omaa tarinointia.
<<Ihmisen täytyy syntyä ylhäältä Hengestä. Ei lihasta ihmisen tahdosta vaan Jumalana tahdosta.<<
Se on nyt vähän kiinalainen juttu tämä 'Jumalan tahto', jos kyseessä on VT:n Jahve Mooseksen kirjoista eli Baal Jumala, eikä Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala. Tuo nyt pitäisi ensimmäisenä osata erottaa. Esimerkiksi koko Pyhä henki termikin on lanseerattu Paavalin toimesta Raamatun mukaan yli 20 vuotta väitetyn Jeesuksen kuoleman jälkeen, joten opissa Jeesus ja tarinat 'Pyhä henki' häneen liittyen eivät mitenkään sovi Jeesuksen opetukseen. Eihän siinä mistään 'ylhäältä synnytä', koska Jeesus opettaa, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme jo tässä ja nyt. - Anonyymi
>Ristin ryöväriä ei kastettu< väite on helluntailaisten tyypillinen yritys eksyttää kasteasiassa
ei tehoa niihin, jotka ovat lukeneet Raamattua, että Kristillisen kasteen aika Jeesuksen sovintoveren osallisuuteen alkoi vasta Jeesuksen valmistettua ristillä kasteen sisällön.
Room.6:3
"Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Kuolema, sovintoveri, veren suoja saadaan Kristillisessä kasteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>Ristin ryöväriä ei kastettu< väite on helluntailaisten tyypillinen yritys eksyttää kasteasiassa
ei tehoa niihin, jotka ovat lukeneet Raamattua, että Kristillisen kasteen aika Jeesuksen sovintoveren osallisuuteen alkoi vasta Jeesuksen valmistettua ristillä kasteen sisällön.
"Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Kuolema, sovintoveri, veren suoja saadaan Kristillisessä kasteessa.<<Ihmisen täytyy syntyä ylhäältä Hengestä. Ei lihasta ihmisen tahdosta vaan Jumalana tahdosta.<<
Taas väärin.
Jeesus sanoi, että kaikkien ihmisten on synnyttävä Jumalan tekona /Ylhäältä
"vedestä ja Hengestä." (Joh.3:5) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Ihmisen täytyy syntyä ylhäältä Hengestä. Ei lihasta ihmisen tahdosta vaan Jumalana tahdosta.<<
Taas väärin.
Jeesus sanoi, että kaikkien ihmisten on synnyttävä Jumalan tekona /Ylhäältä
"vedestä ja Hengestä." (Joh.3:5)et suinkaan vaan taas lainaa mielilausettasi " se on Jumalan teko että usk..." !?
opettele nyt tänä vuonna tajuaaan mitä jeesus siinä sanoo ok ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et suinkaan vaan taas lainaa mielilausettasi " se on Jumalan teko että usk..." !?
opettele nyt tänä vuonna tajuaaan mitä jeesus siinä sanoo ok !Ethän sinä Jumalan tekoihin usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et suinkaan vaan taas lainaa mielilausettasi " se on Jumalan teko että usk..." !?
opettele nyt tänä vuonna tajuaaan mitä jeesus siinä sanoo ok !"et suinkaan taas vain lainaa . . .
helluntailaisuus siis herjaa Jumalan sanaakin, EI voi sanoa,
"se on Jumalan teko . . .
Jeesus sanoo tämä e v a n k e l i u m i, pitää saarnattaman !!
helluntailaisille EI siis kelpaa JEESUKSEN evankeliumista "tutkia", vaan tutkiminen aloitetaan jostain Paavalin kirjeistä . . .
e v a n k e l i u m i on se SANOMA ihmiskunnalle ! > " Ilosanoma" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"et suinkaan taas vain lainaa . . .
helluntailaisuus siis herjaa Jumalan sanaakin, EI voi sanoa,
"se on Jumalan teko . . .
Jeesus sanoo tämä e v a n k e l i u m i, pitää saarnattaman !!
helluntailaisille EI siis kelpaa JEESUKSEN evankeliumista "tutkia", vaan tutkiminen aloitetaan jostain Paavalin kirjeistä . . .
e v a n k e l i u m i on se SANOMA ihmiskunnalle ! > " Ilosanoma"Ei Jeesus tuollaisia sanonut.
Jeesus ei puhunut mistään evankeliumista yhtään mitään.
Jeesus käski kastaa kaikki kansat eli kaikki ihmiset Jeesuksen opetuslapsiksi ja sitten Jeesus kasteessa lupasi antaa ihmiselle uskon Hengen lahjaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolema, sovintoveri, veren suoja saadaan Kristillisessä kasteessa.>Ristin ryöväriä ei kastettu< väite on helluntailaisten tyypillinen yritys eksyttää kasteasiassa<
Totta. On kiistaton tosiasia, että Marthin Lutheri aikamatkasi keskiajalta vuoteen 33 jkr ja kävi Golgatalla pirskottelemassa vähäsen H2O:ta tämän ristin ryövärin päälle.
- Anonyymi
Jos nyt kuitenkin pidämme perustana Martin Lutheria ja hänen sanojaan, niin tästä se totuus löytyy hänen Vähä Katekismuksensa liitteestä - kasteen merkitys:
<<Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia KÄYDÄ PERKELEEN KIMPPUUN . KASTEESSA EI VAIN KARKOITETA PERKELETTÄ LAPSEN LUOTA, VAAN TOISAALTA TUO MAHTAVA VIHOLLINEN ÄRSYSTETÄÄN AHDISTAMAAN KASTETTUA KOKO ELÄMÄN AJAN. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta, vaan että hän myös vahvistaisi lasta, niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella Perkelettä vastaan koko elämän ajan ja vielä kuoleman hetkellä. Kun kastetut ihmiset usein turmeltuvat niin kelvottomiksi, se saattaa mielestäni johtua siitä, että kaste on toimitettu kylmän välinpitämättömästi ja että kastettavan puolesta on toimituksen aikana rukoiltu täysin vailla tosi tarkoitusta.<<
Koko kristinusko tällä synti- ja perkelehokemalla on tosi syvältä Kuten 'Isä meidän' -rukouskin, jossa rukoillaan, että 'älä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta'aivan kuin Jeesusken opettama taivasten valtakunnan Isä Jumala ihmisiä houkuttelisi pahuuteen. Kaikki tämä johtuu siitä, että kristinuskon Jumala on todellisuudessa tuo VT:n Jahve perkele Mooseksen kirjoista, josta Jeesus sanoo Johanneksen evankeliumissa juutalaisille fariseuksille, mille Jumalalle Paavali teki tämän syntihokemauskonnon Jeesuksen uhrilahjalla ja verellään uutena liittona, kuten sanotaan:
Joh. <<8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.<<
Ja tämä sama Isä Perkele on nyt sitten kristinuskon Jumala, jonka te hoette olevan Jumalan tahto, ja johon syntivaltakuntaan teidän mielestänne ihmisen pitäisi 'ylhäältä syntyä'. Tätä Luther on vihjaillut jo 1500-luvulla, kun tuolloin asiaa ei ole selvästi voinut ilmaista, jos on halunnut säilyttää päänsä harteillaan.
Koko pelikenttä on väärinpäin. - Anonyymi
Uudestisyntymisen prosessi on Jumalan teko, se tulee ylhäältä ja kastaminen on ihmisen teko, pistää vettä päähän tai upotuskaste jotka ovat rituaaleja, vihitään seurakunnan jäseneksi.
Onko Jumala itse heittänyt vettä päähän?
Ristinryöväriä ei kastettu.- Anonyymi
Helluntailaiset ovat monet lukutaidottomia linnavempuloita,joilla on pelkkiä omia mielipieteitä, mutta ne eivät perustu ollenkaan oikeaan Raamattuun.
Kastaminen uuden liiton kaste on Jeesuksen teko, kun Jeesus kastaa on veden lisäksi kasteessa mukana Jeesuksen oma uskon Henki.
On synnyttävä Jeesuksen tekona vedestä ja Hengestä uudeksi Kristuksen ruumiin jäseneksi kasteessa.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset ovat monet lukutaidottomia linnavempuloita,joilla on pelkkiä omia mielipieteitä, mutta ne eivät perustu ollenkaan oikeaan Raamattuun.
Kastaminen uuden liiton kaste on Jeesuksen teko, kun Jeesus kastaa on veden lisäksi kasteessa mukana Jeesuksen oma uskon Henki.
On synnyttävä Jeesuksen tekona vedestä ja Hengestä uudeksi Kristuksen ruumiin jäseneksi kasteessa.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.Helluntailaiset yrittävät mitätöidä uuden liiton kasteen merkityksen sanomalla, mutta eihän sitä ristinryöväriä kastettu.
Vaikeatahan sitä olisi siihen aikaan käytössä olleella Johanneksen kasteella Jordanilla kastaa, kun mies oli naulattu käsistään ja jaloistaa ristinpuuhun.
Jeesuksella oli eläissään valta antaa syntejä anteeksi maan päällä ilman kastettakin.
Keitä hän vain tapasikin matkoillaan. (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta sitten kun Jeesus oli kuollut, mennyt taivaaseen ja lähetti sieltä kasteen veden lisäksi omaa uskon Henkeään kasteeseen helluntaina.
Helluntaina 3000 eri ikäistä ihmistä kastettiin vedellä ja Hengellä ja he uudestisyntyivät ylhäältä vedestä ja Hengestä kasteessa, kuten Jeesus oli Nikodemkselle sanonut.
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset yrittävät mitätöidä uuden liiton kasteen merkityksen sanomalla, mutta eihän sitä ristinryöväriä kastettu.
Vaikeatahan sitä olisi siihen aikaan käytössä olleella Johanneksen kasteella Jordanilla kastaa, kun mies oli naulattu käsistään ja jaloistaa ristinpuuhun.
Jeesuksella oli eläissään valta antaa syntejä anteeksi maan päällä ilman kastettakin.
Keitä hän vain tapasikin matkoillaan. (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta sitten kun Jeesus oli kuollut, mennyt taivaaseen ja lähetti sieltä kasteen veden lisäksi omaa uskon Henkeään kasteeseen helluntaina.
Helluntaina 3000 eri ikäistä ihmistä kastettiin vedellä ja Hengellä ja he uudestisyntyivät ylhäältä vedestä ja Hengestä kasteessa, kuten Jeesus oli Nikodemkselle sanonut.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."ristinryöväri,
ne siellä helluntailaisuudessa lukee niin kiireellä vauhdilla raamattua, etteivät ehdi syventyyn raamatun sanomaan , s y v ä l l i s e s t t,
niinkuin esimerkkinä vetoovat siihen "kun ristinryövärikin pelastui",
ensinnäkin raamatussa: "tietääksenne Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ, antaa syntejä anteeksi",
Jeesus on nyt Ylösnoussut, ja syntien anteeksianto on: KASTEESSA.
Pitäishän nyt jo peruskristityn senverran osata ja ymmärtää, mitä tapahtui Jeesuksen Kristuksen Ylösnousemuksessa, k o k o ihmiskunnalle.
- Anonyymi
Ihminen saa tehdä mitä vaan, mutta Jumalasta se pelastus tulee, ja se tulee Jeesuksen ansioista, yksin Jeesuksesta. Teko on jo valmis, sen seurauksena sinä saat ottaa sen uskossa vastaan, niin Jumala vanhurskauttaa sinut, antaa synnit anteeksi ja antaa uskon, ja sitten kasteelle liittymään seurakuntaan. Elämäsi on uudet läksyt, koita teeskentelemättömästi elää pyhää elämää,. mutta huomaat että joka päivä tarvitset Jeesusta, ja hänen armoaan. Silloin tietää että on oikealla tiellä. Pikku hiljaa Jeesus alkaa kirkastumaan.
- Anonyymi
<<elää pyhää elämää,. mutta huomaat että joka päivä tarvitset Jeesusta, ja hänen armoaan<<
Ei niin kuin koskaan ennen ole välähtänyt päähän, että ihmisen tappaminen kiduttamalla ja naulaamalla ristiin on kuvottavan sairasta ja pahaa tietoa, eikä mikään pyhä rituaali uhrata tosi Jumala muuta kuin saatananpalvonnassa, jolla saisi jostakin armon. Raamatun mukaan olet matkalla suorinta tietä helvettiin tällä sairaalla sadistisella, masokistisella ja kuvottavan pakanallisella intiaaneilta (Askenasit, ai mutta juutalaiset ovatkin Askenatseja, no niinpä) plagioidulla sairaalla opilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<elää pyhää elämää,. mutta huomaat että joka päivä tarvitset Jeesusta, ja hänen armoaan<<
Ei niin kuin koskaan ennen ole välähtänyt päähän, että ihmisen tappaminen kiduttamalla ja naulaamalla ristiin on kuvottavan sairasta ja pahaa tietoa, eikä mikään pyhä rituaali uhrata tosi Jumala muuta kuin saatananpalvonnassa, jolla saisi jostakin armon. Raamatun mukaan olet matkalla suorinta tietä helvettiin tällä sairaalla sadistisella, masokistisella ja kuvottavan pakanallisella intiaaneilta (Askenasit, ai mutta juutalaiset ovatkin Askenatseja, no niinpä) plagioidulla sairaalla opilla.Intiaanit tekivät ihmisistä jumalia ennen kuin kiduttivat heidät kuoliaaksi. Olenkin ihmetellyt Mesopotamian zikkuratien samakaltaisuutta intiaanien uhripyramideihin. Kyse on samoista uhrikukkulapapeista, joiden touhuilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen puhuman taivasten valtakunnan Isän kanssa, vaan tulivuorenjumala Jahven kanssa.
- Anonyymi
Markus sanoi, että Johanneksen kaste on evankeliumin alkua ja kuuluu uuden liiton evankeliumin alkuun. Sen helluntailaiset on kokonaan unohtaneet, kun pitävät vain Paavalin hurmoskieliä evankeliumin sisältönä.
Markus 1.
Johannes Kastaja
1 Ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta, lähti liikkeelle näin.
2 Profeetta Jesajan kirjassa sanotaan: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
3 Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!
4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
5 Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
Helluntailaisten kannattaisi lukea Markuksen alkua, eikä sitä tuntemattomaksi jääneen henkilön jälkikäteistä lisäystä Markuksen loppuun. Se ei ole Markuksen eikä Jeesuksen puhetta ollenkaan.
Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi
Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
-syntinen nainen
-sokea mies
-lapset (syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun)
-ristinryöri
-ja monta muuta syntisairasta ihmistä, joita Jeesus maan päällä tapasi ja kohtasi
Nyt Jeesus on taivaassa.
Jeesus on tavattavissa ihmisen syntiongelman takia Kristillisessä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
-syntinen nainen
-sokea mies
-ristinryöri
-ja monta muuta syntisairasta ihmistä, joita Jeesus maan päällä tapasi ja kohtasi
Nyt Jeesus on taivaassa.
Jeesus on tavattavissa ihmisen syntiongelman takia Kristillisessä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa.'Herran Pyhä Ehtoollinen' on kyllä Paavalin antamin ehtoollisen asetussanoin Raamatun mukaan Herran kuoleman julistamiseksi.
Tässä, Paavalin 1.Korintolaiskirje, luku 11 ja jakeesta 23, ja tämä on sitten laitettu Jeesuksen suuhun evankeliumeihin, jotka on kirjoitettu kymmeniä vuosia myöhemmin kuin Paavalin kirjeet. Uskovaiset vie ateisteja kuin pässejä naurussa, kun nämä eivät tiedä, että mitä Raamatussa lukee.
<<11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN, otti leivän, kiitti, mursi ja .... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAAte julistatte Herran kuolemaa ... Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.<<
Ja mikä sitten on 'kelvoton' tapa tähän kannibalistiseen uhrikulttirituaaliin - siihen antaa vastauksen Augsburgin tunnustus:
<<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<
On siis kuviteltava, että RUUMIS JA VERI OVAT TODELLISINA LÄSNÄ.
Siinä sitä pyhää rituaalia Jeesuksen kuoleman julistamiseksi ja kuka idiootti on voinut päässään edes kuvitella, että Jeesus olisi käskenyt fyysisesti syömään ruumistaan ja juomaan vertaan ennen ristille tapahtuvaa kidutuskuolemaansa?! Pahin herjaus Raamatussa mikä Jeesusta vastaan on koskaan edes keksitty.
Ja tuon Paavalin sanoma 'kavallettiin' on mielenkiintoinen, nimttäin hän itse johti Jeesuksen seuraajien surmaamista ja ja vielä Jeesuksen surman jälkeen kivitettin Stefanos kuoliaaksi, kun tämä opetettua Jeesuksen opetuksia, ja koska silloinkin vielä Paavali oli Suuren juutalaisneuvoston johdossa hoitamassa päiviltä Jeesuksen seuraajia, niin ilman muuta hän oli silloin myös kun Jeesus surmattiin. Paavali, johon kristinusko perustuu, ei koskaan edes tavannut Jeesusta - ellei sitten tuolloin käynyt vankityrmässä tapaamassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-syntinen nainen
-sokea mies
-ristinryöri
Nyt Jeesus on taivaassa.
Jeesus on tavattavissa ihmisen syntiongelman takia Kristillisessä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa.<<Nyt Jeesus on taivaassa.<<
Ei todellakaan ole, vaan Paavain kiroamana helvetissä, jonne uskontunnustuksen mukaan astuukin. Paavali luki Jeesuksen päälle kirouksen, joka on nyt kestänyt 2000 vuotta.
Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<
Ja näin juutalaiset itse vapautuivat uhraamasta, kun uhraavat Jeesuksen teille Jahven uhrilahjana, jonka te syötte kannibalistisella riitillä ja seuraatte sinne helvettiin perässä, löytyy 1.Kor.3:13. Huomioi sama luku- ja jaenumero. Tällä tavalla selviää ylipäätään koko Raamatun totuus.
Ylösnousemusta ei tapahtunut. Vasta 53 opetuslapset saivat kuulla Paavalilta termin Pyhä henki, jonka piti liittyä Jeesuksen ylösnousemukseen, jonka piti tapahtua pian Jeesuksen kuoleman jälkeen. Ja tämä totuus sitten löytyy Apostolien tekojen 19. luvusta.
Kaikki mitä uskovaiset teille selittävät, on täyttä valhetta, joka on todistettavissa Raamatusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Nyt Jeesus on taivaassa.<<
Ei todellakaan ole, vaan Paavain kiroamana helvetissä, jonne uskontunnustuksen mukaan astuukin. Paavali luki Jeesuksen päälle kirouksen, joka on nyt kestänyt 2000 vuotta.
Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<
Ja näin juutalaiset itse vapautuivat uhraamasta, kun uhraavat Jeesuksen teille Jahven uhrilahjana, jonka te syötte kannibalistisella riitillä ja seuraatte sinne helvettiin perässä, löytyy 1.Kor.3:13. Huomioi sama luku- ja jaenumero. Tällä tavalla selviää ylipäätään koko Raamatun totuus.
Ylösnousemusta ei tapahtunut. Vasta 53 opetuslapset saivat kuulla Paavalilta termin Pyhä henki, jonka piti liittyä Jeesuksen ylösnousemukseen, jonka piti tapahtua pian Jeesuksen kuoleman jälkeen. Ja tämä totuus sitten löytyy Apostolien tekojen 19. luvusta.
Kaikki mitä uskovaiset teille selittävät, on täyttä valhetta, joka on todistettavissa Raamatusta.Siellähän se edellä on Paavalin itsekin sanomana.
<<"Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?<<
Ja Lutherin mukaan sitten se perkele laitetaan lapsen kimppuun jo kasteella. Paha ei muutu pyhäksi, vaikka te uskovaiset sitä kuinka hokisitte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-syntinen nainen
-sokea mies
-ristinryöri
Nyt Jeesus on taivaassa.
Jeesus on tavattavissa ihmisen syntiongelman takia Kristillisessä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa.<<Jeesus on tavattavissa ihmisen syntiongelman takia<<
Vain niillä on syntiongelma, jotka vaihtavat Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan synnin valtakunnaksi käyttämällä tätä teurastettuna pääsiäisen lampaana Paavalin opilla ja uskovat Luojajumalan petollisesti vehkeilleen jo paratiisissa saatanan kanssa, kun Raamatussa lukee luojajumalan omat sanat, että ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi (1.Moos.3:22). Oli vaan niin mukava kuvitella itsensä narsistisesti niin suureksi, että jopa itse tosi Jumala kuoli minun puolestani ja pelasti minut synteineni. Ei pelastanut, seurasitte väärää profeetta, joka teki kristuskultin Jeesuksen nimeen. Jeesus sanoo Matteuksen evankeliumin 7. luvussa, että se mikä tehdään hänen nimeensä, on laittomuuden tekemistä ja tällaisille hän sanoo, että menkää pois, en tunne teitä, vaikka kuinka hokisitte, että Herra, Herra emmekö me sinun nimesi kautta tehneet sitä ja tätä. Ei auta.
- Anonyymi
Raamatun tehtävä on luoda uusia luomuksia Jumalalle, uudessa Hengessä, vapaaksi pois lain kirjaimesta ja synnistä, uuteen olotilaan; rauhaan jonka Jeesus antaa. Silloin tapahtuu Raamatun Henki.
Raamattu on annettu Taivaasta kaikkein pyhimmästä. Ja on ollut olemassa jo aikojen alusta saakka Jumalan mielessä, joka jälkee päin on ilmoitettu Jumalan tahtona.
Evankeliumi on Jumalan uusi luomistyö; Jeesuksen Kristuksen elämä ja ristin työ kuolema, ja ylösnousemus, pelastukseksi kaikille ihmisille. Jotta he ylistäisivät ja kunnioittaisivat Jumalaa.
Usko on taivaallinen näkökulma, Jumalakeskeinen. - Anonyymi
Aivan, raamatun mukaan vauva on synnitön. Jumalan antama Henki - ja raamatun mukaan synti on Jumalan lain rikkominen.
Siinäpä on synnissä siittäneillekin selittämistä, että miksi se Jumalalta elämänsaaneen elämä on syntyessään synnitön. Se pitää selittää raamtunmukaan, ei jonkun tarinan keksineen kirkkoisän mukaan.
Eli teidän mukaan vauva - on valeltava päälaelta, ettei ymmärtämätön joutuisi helvettiin. Meillä ei Jumala laita synnitöntä helvettiin, mutta teillä onkin eri jumala - pakanallinen vaikkapa martti jumala- joka vaatii vauvalle suun tunnustuksen kummin kautta, kun synnitön ei osaa puhua, eikä ymmärrä mitään, niin pitäähän se tarinan juttuun saada jatko. SE oli Martillekin ongelma ja hän "keksi" kummit.
Kummeille martti opetti hapatteen, joka sokaisi jopa vanhurskaatkin tänään.
sokea ei hokaa tässä hapatteessa mitään ongelmaa
Kummista tulee mieleen vatsastapuhuja ja sen nukke. Näyttää siltä, että nukke puhuu, vaikka tosiasiassa se on vatsastapuhuja kun puhuu. Ihan sama asia on tässä kummikysymyksessä. Näyttää siltä, että vauva puhuu ja vastailee papin kysymyksiin. Mutta todellisuudessa se onkin kummi, joka vastailee.
Mitä ovat nuo kysymykset, joihin kummi vastailee lapsen puolesta?
Ensimmäinen kysymys Lutherin alkuperäisen katekismuksen mukaan kuuluu näin:
- Luovutkos perkeleestä? - Luovun, vastaa kummi. Pappi jatkaa kysymyksiä ja kummi vastailee.
- Luovutko kaikista hänen teoistaan? - Luovun. - Luovutko kaikesta hänen petoksestaan? - Luovun.
Lopulta pappi esittää tärkeän ja keskeisen kysymyksen.
- Uskotko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka syntyi ja kärsi kuoleman?
- Uskon, vastaa kummi lapsen puolesta. Lopuksi pappi kysyy: - Tahdotko, että sinut kastetaan? - Tahdon.
Eli nyt siis on ilmassa uskoa. Se merkitsee sitä, että voidaan kastaa.- Anonyymi
Jeesus oli ainoa synnitön. On suuri hapate väittää että ihminen olisikin synnitön ja armostaosaton ilman Jeesusta.
Meillä Jumala on oikeudenmukainen mutta te olette lähettämässä lapsia helvettiin ja puhutte päälakivalelusta. Sairasta - Anonyymi
Mutta teillä onkin oma jumala, onko se sitten se joogajumala vai parhamijumala mutta Raamatu Jumala se ei ole. Teidän mukaan siis ihminen on synnitön, eikä tarvi Jeesusta, ei uskoa, ei armoa, ei vanhuskautusta, ei kääntymystä, ei parannust ei mitään. Tuollaista hapatetta yritätte ujuttaa kristittyjen joukkoon.
Ja martti ei ole keksinyt kumkmeja vaan kummijärjestelmä on hyvin vanha ja sillä tuetaan lapsen opetusta ja kristillistä kasvatusta mutta koska teillä lapsi on viaton niin häntä ei tarvitse opettaa vaan hyökkkäätte niitä vastaan jotka lapsensa kristityksi kasvattavat Eikä millään vatsastapuhumisella ole asian kanssa mitään tekemistä... - Anonyymi
Siis - mihin kastaa? Pakanalliseen muotouskonnon kaavaan, jota ylläpitää kylien keskellä oleva linnaherrojen tarinatoimituvat. Tarinatoimituvissa vahtii ovella vauvavalelun vahtimestari.
Sisälle pääsee "heidän herransa ehtoolliselle" vain kummin uskotarinan toistajien usko, eli älyttömän lapsen väitteet uskostaan. Miettikääs!
tuo kirkkovahtimestari jopa vahtii hautausmaata, ettei sitä saastuta, vaikka uskovien kasteella olleet, vaan heidät haudataan sen hautausmaan ulkopuolelle. Ainakin ennen.
Hän ei kaiva hautaa muille, kuin valelutarinan jutuissa pysyneille.
Kirkonkylään ei pääse edes opettajaksi, tai opettajakouluun, ellei ole vauvavaleltu. Siis pakkotoisto - on kirkkolinnan tarinan pakkopulla. Näin vanhemmat vievät ateisteinakin vauvansa kasteelle ja kummi taas tekee sen suun tunnustuksen ateistisen perheen lapselle, muotomenoksi, eikä sitä lasta opeteta näkemään sijaisuhriaan. vaan "kaste pelastaa, ts. se päälaen kastelu". Näinhän se väitteen jatko on.
Sitten tämä opettamaton - vielä tietämättömänä synnistä, mutta ei vauvavalelun tähden, vaan Jumalan antaman pyhän elämän tähden hän on kelvollinen, jos kuolisi.
Vasta tämä vauvavaeltu tullessaan elämässä vastuulliseksi - hänen omatuntonsa voi häntä syyttää häntä, eli tullaan hetkeen, jossa tälle olisi pitänyt olla isä - joka itse olisi Jumalanpelossa neuvonut elämäntien.. ja nuori valinnut tien. Mutta - näinhän ei linnaherroken kerhossa toimita. Tällainen pakkovaleltu on taivaskelpoinen, vaikka hän kieltää uskonsa, eikä edes isä, eikä äiti uskoneet, mutta saivat lapsensa opettajakouluun, kansankynttiläksi. ja siellä samanhenkiset sitten kokoontuu "kirkkokahveille". Siinä pappi voi olla epäuskonlihallinen, mutta leipäpappi elää kirkonn kirkkolinnan kerätyillä kolehtiveroilla.
Ja samaan hiileen on opettajakin puhallettava, vaikka ei usko, mutta kummitusjutut kuulema täyttää vaatimukset.
eli sen, että voidaan kastaa.
- Uskotko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka syntyi ja kärsi kuoleman?
- Uskon, vastaa kummi lapsen puolesta. Lopuksi pappi kysyy: - Tahdotko, että sinut kastetaan? - Tahdon.
Eli nyt siis on ilmassa uskoa. Se merkitsee sitä, että voidaan kastaa.
Tämä tarina on kuin tatti vauvavalelijoiden otsassa merkkinä pakanallisesta uskonnosta.
Ei ollenkaan sitä Raamatun, vaikka Hoviherran kasteopetusta.
Ja kun he olivat todistaneet ja Herran sanaa puhuneet, palasivat he Jerusalemiin ja julistivat evankeliumia monessa Samarian kylässä. Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio".
(Apt 8:25-26)
Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta. Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
(Apt 8:27-29)
Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?" Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä. Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa. Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?" (Apt 8:30-34)
Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?" (Apt 8:35-36)
Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
(Apt 8:38-39)
Näin se kasteen asia on. Kuullaan Sana - opitaan tuntemaan sijaisuhri ja Hänen tarkoituksensa. Tullaan halulliseksi - tunnustetaan kaste omalle kohalle ja sitten Herran kansan opetuslapsi ottaa, astuvat veteen ja kastaa hänet ---raamatun opin ja opetuksen mukaan. Siitä lähdetään iloiten. Kaste on hyvän omantunnon liitto Jeesuksen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis - mihin kastaa? Pakanalliseen muotouskonnon kaavaan, jota ylläpitää kylien keskellä oleva linnaherrojen tarinatoimituvat. Tarinatoimituvissa vahtii ovella vauvavalelun vahtimestari.
Sisälle pääsee "heidän herransa ehtoolliselle" vain kummin uskotarinan toistajien usko, eli älyttömän lapsen väitteet uskostaan. Miettikääs!
tuo kirkkovahtimestari jopa vahtii hautausmaata, ettei sitä saastuta, vaikka uskovien kasteella olleet, vaan heidät haudataan sen hautausmaan ulkopuolelle. Ainakin ennen.
Hän ei kaiva hautaa muille, kuin valelutarinan jutuissa pysyneille.
Kirkonkylään ei pääse edes opettajaksi, tai opettajakouluun, ellei ole vauvavaleltu. Siis pakkotoisto - on kirkkolinnan tarinan pakkopulla. Näin vanhemmat vievät ateisteinakin vauvansa kasteelle ja kummi taas tekee sen suun tunnustuksen ateistisen perheen lapselle, muotomenoksi, eikä sitä lasta opeteta näkemään sijaisuhriaan. vaan "kaste pelastaa, ts. se päälaen kastelu". Näinhän se väitteen jatko on.
Sitten tämä opettamaton - vielä tietämättömänä synnistä, mutta ei vauvavalelun tähden, vaan Jumalan antaman pyhän elämän tähden hän on kelvollinen, jos kuolisi.
Vasta tämä vauvavaeltu tullessaan elämässä vastuulliseksi - hänen omatuntonsa voi häntä syyttää häntä, eli tullaan hetkeen, jossa tälle olisi pitänyt olla isä - joka itse olisi Jumalanpelossa neuvonut elämäntien.. ja nuori valinnut tien. Mutta - näinhän ei linnaherroken kerhossa toimita. Tällainen pakkovaleltu on taivaskelpoinen, vaikka hän kieltää uskonsa, eikä edes isä, eikä äiti uskoneet, mutta saivat lapsensa opettajakouluun, kansankynttiläksi. ja siellä samanhenkiset sitten kokoontuu "kirkkokahveille". Siinä pappi voi olla epäuskonlihallinen, mutta leipäpappi elää kirkonn kirkkolinnan kerätyillä kolehtiveroilla.
Ja samaan hiileen on opettajakin puhallettava, vaikka ei usko, mutta kummitusjutut kuulema täyttää vaatimukset.
eli sen, että voidaan kastaa.
Eli nyt siis on ilmassa uskoa. Se merkitsee sitä, että voidaan kastaa.
Tämä tarina on kuin tatti vauvavalelijoiden otsassa merkkinä pakanallisesta uskonnosta.
Ei ollenkaan sitä Raamatun, vaikka Hoviherran kasteopetusta.
Ja kun he olivat todistaneet ja Herran sanaa puhuneet, palasivat he Jerusalemiin ja julistivat evankeliumia monessa Samarian kylässä. Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio".
(Apt 8:25-26)
Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta. Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
(Apt 8:27-29)
Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?" Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä. Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa. Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?" (Apt 8:30-34)
Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?" (Apt 8:35-36)
Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
(Apt 8:38-39)
Näin se kasteen asia on. Kuullaan Sana - opitaan tuntemaan sijaisuhri ja Hänen tarkoituksensa. Tullaan halulliseksi - tunnustetaan kaste omalle kohalle ja sitten Herran kansan opetuslapsi ottaa, astuvat veteen ja kastaa hänet ---raamatun opin ja opetuksen mukaan. Siitä lähdetään iloiten. Kaste on hyvän omantunnon liitto Jeesuksen kanssa.KAtos, tuo lastenraiskaaja puhuu vauvanvalelusta... hän himoitsee kristityjen lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli ainoa synnitön. On suuri hapate väittää että ihminen olisikin synnitön ja armostaosaton ilman Jeesusta.
Meillä Jumala on oikeudenmukainen mutta te olette lähettämässä lapsia helvettiin ja puhutte päälakivalelusta. Sairastahelluntailaisuus on eksytys, te katsotte asioita ihmisen silmin, ette niin kuinka Jumala sanoo sanassaan:
"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas "
Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
Job: 15: 14-15
helluntailaiset on hyljänneet puolet raamatun sanasta !
"Jumalan sanasta ei häviä piirtoakaan, ennenkuin kaikki tämä on tapahtunut:" - Anonyymi
Mutta uudestikaskatjien mukaan ihminen on taivaskelpoinen ilman parannusta ja Jeeusesta. Siinä sitten voi himoita ja naida minkä ehtii - syntiä kun ei ole. onhan ihminen synnitön, niin se menee. Järkyttävää hapatetta on uudestikastajien jutut
Kun luemme Kristuksen ja apostolien kasteopetusta, niin se on aivan erilaista kuin mitä noilla Amerikasa lähtöisin olevien lahkojen lastenraiskaajilla
Jumalan Sana pitää ymmärtää kokonaisuutena eikä parhamin leikeistä käsin, eikä parhamijumala vie ketään taivaaseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAtos, tuo lastenraiskaaja puhuu vauvanvalelusta... hän himoitsee kristityjen lapsia.
Ei ihan tervejärkisen kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihan tervejärkisen kommentti.
Olet oikeassa, tervejärkiset ei himoitse noin vauvoja. Tuntuu olevan tyypillistä uudestikastajille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa, tervejärkiset ei himoitse noin vauvoja. Tuntuu olevan tyypillistä uudestikastajille
Ei kun tarkoitin juuri sinua. Et ole ihan normaali.
- Anonyymi
Jumalan sana on elävää sanaa, jos pitää kiinni mustissa kirjaimista kiinni, eikä ymmärrä Henkeä, ei sillä voi rakentaa, eikä rakastaa.
Sana on aina yhteydessä ja linjassa Pyhään Jumalaan, harmoniassa 1 käskyn kanssa ja Jeesuksen evankeliumin kanssa.
Usko on Jumalakeskeinen. - Anonyymi
Älkää tuomitko.
Juudaan kirje:1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Jeesus ei tuominnut vaikka Johannes kastajalta katkaistiin pää. Oletteko vielä Pyhempiä.
Käyttäytymismalli: Efesolaiskirje: 5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."
Ainoa tapa kasvaa Jeesuksessa.- Anonyymi
Helluntailaisten mukaan mukaan Jumalan sana on epämääräistä molotusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kursseille siis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on sana vauvakastetuille herjaajille!
"5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta."
- Anonyymi
Raamatun mukaan pilkkaamalla pääse vain helvettiin.
Kannattaisi ruveta itse lukemaan sitä raamattua.
Papit saarnastuolista selvästikin valehtelevat teille.- Anonyymi
Jep, Kristus pelastajana on sinulle valhetta. Ymmärrän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Kristus pelastajana on sinulle valhetta. <<
Sen lisäksi olet pilkkaaja, olet vielä valehtelijakin, joka lausuu vääriä todistuksia lähimmäisistään.
1. Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
1. Joh. 4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija.
Ilm. 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.
Matt. 3:8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Kristus pelastajana on sinulle valhetta. <<
Sen lisäksi olet pilkkaaja, olet vielä valehtelijakin, joka lausuu vääriä todistuksia lähimmäisistään.
1. Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
1. Joh. 4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija.
Ilm. 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.
Matt. 3:8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiäMitä se on pilkkaamista jos sanoo ettet usko Jeesukseen pelastajana vaan sellainen on pappien valhetta.
Kirjoita Raamattu edes isolla! Ja lue sitä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se on pilkkaamista jos sanoo ettet usko Jeesukseen pelastajana vaan sellainen on pappien valhetta.
Kirjoita Raamattu edes isolla! Ja lue sitä!RAAMATTU, sinä onneton ihmispolo, jota itse olen saanut opettaakin Herran armosta, ei sinun suunsoitostasi ja väitteistäsi muuksi muutu. Vähiten jonkun 'Papiston' puheista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAAMATTU, sinä onneton ihmispolo, jota itse olen saanut opettaakin Herran armosta, ei sinun suunsoitostasi ja väitteistäsi muuksi muutu. Vähiten jonkun 'Papiston' puheista.
Ei onneksi Raamattu muutu sinun hahapuheistasi muuksi!
Vain Kristuksessa on pelastus, Amen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Kristuksessa on pelastus, Amen!On, eikä tuon luterilaisia mollaavan suunsoittajan selittelyt asiaa miksikään muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Kristuksessa on pelastus, Amen!Raamattu-sana on suomeksi yksinkertaisesti "kirjoitukset". Etymologia: sana Raamattu tulee kreikan kielen sanasta grammata eli ’kirjoitukset’. Siitä monissa kielissä, aikoinaan suomessakin käytetty nimi Biblia muunnelmineen (esimerkiksi englannin Bible) puolestaan tulee kreikan kielen sanasta (ta) biblia, ’kirjakääröt’.
Raamattua ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella sen takia, että se on Jumalan sanaa, vaan siksi, että kaikkien kirjojen nimet kirjoitetaan suomenkielessä isolla alkukirjaimella!
Raamatussa on pyhää sen sanoma, tärkeää on oikea käännös alkukielestä ja raamatun sanoman uskominen, ei raamatun paperi, painomuste, kannet tai nimi. Sen vuoksi paljon raamattua käyttävät uskovat uskaltavat heittää vanhan ja kuluneen raamattunsa pois ja ostaa tilalle uuden.
On aivan yhdentekevää, kirjoittaako raamatun pienellä vai isolla. Jumalalle on tärkeää se, että raamatusta ymmärretään oikein ne asiat, mitkä sinne on kirjoitettu!
Enkä ole opetuksissani Jeesuksen ristintyötä missään mitätöitynyt.
"sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu-sana on suomeksi yksinkertaisesti "kirjoitukset". Etymologia: sana Raamattu tulee kreikan kielen sanasta grammata eli ’kirjoitukset’. Siitä monissa kielissä, aikoinaan suomessakin käytetty nimi Biblia muunnelmineen (esimerkiksi englannin Bible) puolestaan tulee kreikan kielen sanasta (ta) biblia, ’kirjakääröt’.
Raamattua ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella sen takia, että se on Jumalan sanaa, vaan siksi, että kaikkien kirjojen nimet kirjoitetaan suomenkielessä isolla alkukirjaimella!
Raamatussa on pyhää sen sanoma, tärkeää on oikea käännös alkukielestä ja raamatun sanoman uskominen, ei raamatun paperi, painomuste, kannet tai nimi. Sen vuoksi paljon raamattua käyttävät uskovat uskaltavat heittää vanhan ja kuluneen raamattunsa pois ja ostaa tilalle uuden.
On aivan yhdentekevää, kirjoittaako raamatun pienellä vai isolla. Jumalalle on tärkeää se, että raamatusta ymmärretään oikein ne asiat, mitkä sinne on kirjoitettu!
Enkä ole opetuksissani Jeesuksen ristintyötä missään mitätöitynyt.
"sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi""Raamattua ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella sen takia, että se on Jumalan sanaa, vaan siksi, että kaikkien kirjojen nimet kirjoitetaan suomenkielessä isolla alkukirjaimella! "
Aamen! Miksi et tee niin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Raamattua ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella sen takia, että se on Jumalan sanaa, vaan siksi, että kaikkien kirjojen nimet kirjoitetaan suomenkielessä isolla alkukirjaimella! "
Aamen! Miksi et tee niin?Siksi, koska sillä ei ole merkitystä jossain suomi24 palstalla. Täällä ei vahdita oikeinkirjoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Raamattua ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella sen takia, että se on Jumalan sanaa, vaan siksi, että kaikkien kirjojen nimet kirjoitetaan suomenkielessä isolla alkukirjaimella! "
Aamen! Miksi et tee niin?"Raamatussa on pyhää sen sanoma, tärkeää on oikea käännös alkukielestä ja raamatun sanoman uskominen, ei raamatun paperi, painomuste, kannet tai nimi."
Jos ei ymmärtänyt edes tätä lausetta, kannattaa siirtyä vain lukijaksi, eikä esiintyä raamatun tuntijana alkuunkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi, koska sillä ei ole merkitystä jossain suomi24 palstalla. Täällä ei vahdita oikeinkirjoitusta.
Ahaa, sill ei ole merkitystä! XD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus pelastajana on valhetta monelle kirkkoon kuuluvalle. On luterilaisia, jotka jopa työskentelevät kirkossa, mutta jotka suoraan ovat sanoneet, minullekin, etteivät he usko raamatun ilmoittamaan Jumalaan tai muuhunkaan raamatussa mainittuun asiaan, vaan he ovat töissä kirkossa muista syistä, kuten palkan takia. Tai kuuluvat kirkkoon tavan takaa. On myös kahta tietä kulkevia luterilaisia, jotka ovat kirkossa vaikkapa diakoniatyöntekijänä, mutta jotka ovat mukana myös okkultismissa ja esiintyvät rajatiedon kokouksissa ufokontaktihenkilönä.
https://www.youtube.com/watch?v=nRm3DE6KjBU
Noin kohdasta 1:03:00 eteenpäin kirkon "diakoni-ufokontaktihenkilö" kertoo omin sanoin itsestään ja suhteestaan "jeesukseen".
Ei tarvitse kertoa, onko juuri oman paikkakunnan diakoni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, sill ei ole merkitystä! XD
Ei pienintäkään merkitystä.
Tapakristityt vahtivat raamattu-sanan oikeinkirjoitusta. Tämäkään ei ollut ensimmäinen kerta sitä lajia.
Uudestisyntyneet taas vahtivat sitä, että julistetaan raamatun sanomaa oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus pelastajana on valhetta monelle kirkkoon kuuluvalle. On luterilaisia, jotka jopa työskentelevät kirkossa, mutta jotka suoraan ovat sanoneet, minullekin, etteivät he usko raamatun ilmoittamaan Jumalaan tai muuhunkaan raamatussa mainittuun asiaan, vaan he ovat töissä kirkossa muista syistä, kuten palkan takia. Tai kuuluvat kirkkoon tavan takaa. On myös kahta tietä kulkevia luterilaisia, jotka ovat kirkossa vaikkapa diakoniatyöntekijänä, mutta jotka ovat mukana myös okkultismissa ja esiintyvät rajatiedon kokouksissa ufokontaktihenkilönä.
https://www.youtube.com/watch?v=nRm3DE6KjBU
Noin kohdasta 1:03:00 eteenpäin kirkon "diakoni-ufokontaktihenkilö" kertoo omin sanoin itsestään ja suhteestaan "jeesukseen".
Ei tarvitse kertoa, onko juuri oman paikkakunnan diakoni.Totta. On myös helluntaikirkkoon kuuluvia jotka eivät usko Jeesukseen.
Sellaiset eivät ole pelastuksen tiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. On myös helluntaikirkkoon kuuluvia jotka eivät usko Jeesukseen.
Sellaiset eivät ole pelastuksen tiellä.Helluntaikirkkoon ei pääse jäseneksi kuin uudestisyntyneet Jeesukseen raamatun mukaisesti uskovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaikirkkoon ei pääse jäseneksi kuin uudestisyntyneet Jeesukseen raamatun mukaisesti uskovat.
Kyllä pääsee, jos tunnustaa uskonsa valheellisesti!!
- Anonyymi
Toinen uskoo Isä Jumalaan, toinen uskoo poikaan jeesukseen, ohnan tuossa jo selkeä erokin.
- Anonyymi
ja toiset: "Isään , Poikaan ja Pyhään Henkeen" !
Jeesus sanoo"
"ettekö usko, että minä olen Isässä, ja Isä on minussa"
ja
"Minä lähetä teille Pyhän Hengen olemaan teidän kanssanne"
/ "nyt ja aina ja Iankaikkisesti"
"Kolmiyhteinen Jumala"
- Anonyymi
Vauvatasoisille vauvakaste.
Eivät siedä vielä kuin tissimaitoa.- Anonyymi
vauva, vauva, vauva - muusta te lastenraiskaajt ette puhu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vauva, vauva, vauva - muusta te lastenraiskaajt ette puhu
Vauvatasoiset lastenraiskaajat puhuvat vauvakasteesta
Raamatulliset kristityt kautta aikojen ovat puhuneet ja puhuvat kasteesta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvatasoiset lastenraiskaajat puhuvat vauvakasteesta
Raamatulliset kristityt kautta aikojen ovat puhuneet ja puhuvat kasteestaSiltä tuo vaikuttaa
- Anonyymi
Riitely ja väittely ja toisten mollaamiksi se on syntiä, eikä Pyhää elämää Jumalan kunniaksi. Jeesus kehottaa ojentaa oikealle tielle langenneita.
Kuunnelkaa edes Raamatun opetta Jukka Norvantoa.
Raamatussa on totuus tie ja elämä, koska se on kertomus Jeesuksesta ja Hänen elämästään, joka on evankeliumi. Kaikille jotka ottivat Hänet vastaan, he saivat voiman tulla Jumalan lapsiksi.- Anonyymi
Eiköhän siellä lahkokellareissa oteta vastaan ihan muita villitseviä ja ihmisiä maahan kaatavia henkiä.
Ylivainiokin ihmetteli, mikä kumman henki heitä oikein viskoo maahan selälleen, kun se sama voima ei pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään, kun oikea lääkäri paljasti hellunailaisten 1403 väitettä paranenisistaan täysin perättömiksi tarinoiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siellä lahkokellareissa oteta vastaan ihan muita villitseviä ja ihmisiä maahan kaatavia henkiä.
Ylivainiokin ihmetteli, mikä kumman henki heitä oikein viskoo maahan selälleen, kun se sama voima ei pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään, kun oikea lääkäri paljasti hellunailaisten 1403 väitettä paranenisistaan täysin perättömiksi tarinoiksi.Tiede todistaa että solut tuntee Luojansa, kun ihminen on ottanut vastaan Jeesuksen ja ylistää koko sydämellisesti Herraa, se on immuniteettisuoja pahaa maailmaan vastaan, niin henkisesti kuin fyysisesti. terveyden kannalta ja tuottaa iloa itselle että lähimmäisille että koko ympäristölle. Näi se vaan on!
Jumala luonut luomakunnan ja ihmisen ulkoa ja sisältä, se on sellaista nerokkuutta ettei sitä ymmärretä, kuin hiukan jotka on saanut sitä maistaa.
Kiitos Luojan ja ylistys iankaikkisesti. Aamen!
- Anonyymi
Monet julkisuudessa esiintyvät luterilaiset, Norvanto, Puhakka, Nummela, Rainerma, Lehtinen, Simojoki ym., vaikka ovat kaikki lapsena kastettuja, ovat kaikki kertoneet, että ovat tulleet uskoon myöhemmällä iällä. Kukaan ei ole väittänyt tulleensa vauvana kasteessa uskoon.
- Anonyymi
Monet julkisuudessa esiintyvät luterilaiset asettelevat sanansa hyvin varovasti, etteivät vain astuisi Lutherin kalmon varpaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet julkisuudessa esiintyvät luterilaiset asettelevat sanansa hyvin varovasti, etteivät vain astuisi Lutherin kalmon varpaille.
lutteri on edelleen herkkähipiäinen, ei sietänyt eriä näkemyksiä eläissään ja sama meno jatkuu kainalolapsissaan.
- Anonyymi
Jumalahan uskon synnyttää,
"Se on JUMALAN teko, että te uskotte häneen, joka on minut lähettänyt"
joillekin se on "OMA teko" . .. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lutteri on edelleen herkkähipiäinen, ei sietänyt eriä näkemyksiä eläissään ja sama meno jatkuu kainalolapsissaan.
vähän kuin käkätyskin
- Anonyymi
Ihminen saa silloin uskon lahjan kun hän saa Pyhän Hengen lahjan.
Raamatun mukaan Kristitty lapsi saa kasteessa Pyhän Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta Kristuksen ruumiiseen ja uuden liiton jäseneksi.
Jumala kyllä tietää ja näkee kenelle hän on Pyhän uskon Hengen antanut.
Ei se ole helluntailaisten linnakundien määrättävissä kenellä on Jumalan lahja.
Oikea usko perustuu Jumalan sanan lupauksiin ja käskyjen pitämiseen, uskollisuuteen.
- Anonyymi
>> Monet julkisuudessa esiintyvät luterilaiset, Norvanto, Puhakka, Nummela, Rainerma, Lehtinen, Simojoki ym., vaikka ovat kaikki lapsena kastettuja, ovat kaikki kertoneet, että ovat tulleet uskoon myöhemmällä iällä. Kukaan ei ole väittänyt tulleensa vauvana kasteessa uskoon. <<
Muun muassa luterilaisen Leif Nummelan uskoontulosta voi kuunnella One Way TV:ltä ohjelmasarjasta "Merellä".
https://oneway.tv/fi/video/KmotckW3FDY?cid=PLdZAghCIk-sHiJCrw-rdIUrwB9RShM1RQ
Ohjelmassa Leif kertoo tulleensa ns. Jeesus-herätyksen aikaan uskoon, tai "lähteneensä tielle", kuten hän itse asiaa kuvailee.
Kyseinen hippityyppinen Jeesus-herätys tuli Amerikan kautta ja levisi eri puolille maailmaa. Nämä Jeesus-nuoret kertoivat, kuten apostolit raamatussa, että Jeesus pitää ottaa vastaan ja kääntyä hänen puoleensa. Leif sanoi, että nämä nuoret olivat niin lähellä sitä, mitä hän oli lukenutkin.
Hän sanoi nuorille haluavansa oppia tuntemaan sen Jeesuksen, mistä uusi testamentti opettaa, mutta ei tiedä miten. He rukoilivat siinä luokkahuoneessa, jossa kokous pidettiin. Jossain vaiheessa hän jäi yksin, nuorten lähtiessä pois ja hän jäi luokkaan raamatun kanssa. Sieltä hän luki jakeen "tahto hyvän tekemiseen minulla on, mutta ei voimaa". Se oli hänelle kuin pieni sähköisku, koska juuri se oli hänen tilanteensa. Hän oli jo muutaman kuukauden rippikoulun jälkeen etsinyt Jumalaa, mutta ei ollut löytänyt häntä. Sitten hän tajusi Jeesuksen läsnäolon olevan huoneessa ja puhuvan hänelle jne.
Ohjelmassa Leif puhuu myös kirkon nykytilasta, kuten sen harhaopeista ja maallistumisesta. Hän puhuu myös Jumalan sanan käännyttävästä voimasta ja herätyksestä, jossa ihminen näkee olevansa syntinen, hyvän uutisen kuulemisesta ja siitä, kuinka Jumalan sana on se väline, jolla Jumala murtaa sydämen. Hän myös sanoo, ettei autuuden kysymys ole se, kuuluuko kirkkoon, vaan uskooko Jeesukseen jne.
Loput voi kuunnella itse. - Anonyymi
Turha on kiukutella.
Evankenkeliumi on jo valmis, ei sitä enää voi muuttaa. Se oli Jumalan luomisteko syntiä vastaan.
Jos rakastaa Jeesusta silloin evankeliumi avautuu, se on Jumalan voima.
Jumalan lapset pyrkii rauhaan.
Jeesus:" Minun ikeeni on kevyt kantaa". Jeesus on se toinen ohjaava vetojuhta. - Anonyymi
Helluntailaisuus on pahojen miesten perustama ja järjestämä henkiliike ja henkivalta, joka pyrkii syrjäyttämään aidon kristinuskon pois tieltään tarkituksena tuoda tilalle omia henkivaltojan ilmestyksiä ja harhaopeilla sitoa ihmiset niihin kiinni.
- Anonyymi
Luterilaiset valehtelemisen armolahjalla varustetut ihmiset riehuvat täällä helluntailaisten palstalla.
Helluntailaiset täältä ovat poistuneet jo kymmenen vuotta sitten.- Anonyymi
Ylivainion aikaiset helluntailaiset valehtelivat parantuneensa sairauksista, jotka oikea lääkäri paljasti perättömiksi kun tutki kaikki helluntailaisten 1403 väittämää ihmeparanemista pelkiksi valheiksi.
Totuuden Henkeä heissä ei ole. Helluntailaisuuden henki on eri kuin Totuuden Henki, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainion aikaiset helluntailaiset valehtelivat parantuneensa sairauksista, jotka oikea lääkäri paljasti perättömiksi kun tutki kaikki helluntailaisten 1403 väittämää ihmeparanemista pelkiksi valheiksi.
Totuuden Henkeä heissä ei ole. Helluntailaisuuden henki on eri kuin Totuuden Henki,Jep, halllreilla tuntuu olevan valehtelu toinen työ!
- Anonyymi
Kristukseen kastetuilla Kristittyjen lapsilla on oikea Totuuden Henki.
Joka ei ota Pyhää Henkeä vastaan (Jumalan valtakuntaa) niinkuin lapsi sen ottaa kasteessa vastaan, ei sinne pääse sisälle.
Totuuden Henki ei valehtele eikä molise eikä mölise joutavia eikä sekavia Jumalan palveluksessa, eikä johda ihmistä harhaan kuten hurmahenkien tarkoitus on tehdä hartaille ja hiljaisille uskovaisille.
Hes. 13:17
"Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."- Anonyymi
Sinussa on valheen isän henki. Kirjoitat joka ikinen päiväö valhetta, joissa ei ole järjen hiventäkään. Sanan mukaan kasteessa ei saada uskon henkeä.
Olet omistanut elämäsi tämän maailman ruhtinaan palvelemiseen. - Anonyymi
Hyvä tiivistys! Amen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinussa on valheen isän henki. Kirjoitat joka ikinen päiväö valhetta, joissa ei ole järjen hiventäkään. Sanan mukaan kasteessa ei saada uskon henkeä.
Olet omistanut elämäsi tämän maailman ruhtinaan palvelemiseen.Jumalan Sanan mukaan:
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN
te SAATTE Pyhän Hengen lahjan"
Apt: 2: 38
väittääkö joku raamatun vastaisesti, etteikö uskon Hengen saa kasteessa !
"Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet omistanut elämäsi tämän maailman ruhtinaan palvelemiseen.Pyhä Henki on sama kuin Uskon Henki.
Raamatun mukaan Pyhä Henki saadaan Kristittyjen kasteessa, kun Jumala on ensin kasteessa puhdistanut ihmisen syntisyyden pois pesemällä sen kasteessa ja liittänyt puhtaan sielun ikuisesti elävään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.
Kristittyjen kaste on syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki on sama kuin Uskon Henki.
Raamatun mukaan Pyhä Henki saadaan Kristittyjen kasteessa, kun Jumala on ensin kasteessa puhdistanut ihmisen syntisyyden pois pesemällä sen kasteessa ja liittänyt puhtaan sielun ikuisesti elävään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.
Kristittyjen kaste on syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.Helluntailaisten silmillä on vaippa. He eivät ymmärrä selvää Jumalan sanaa,
koska uskovat sekaviin sielullisiin molotuksiin ja molinoihin, kirkumisiin ja huutamisiin ja luulevat niiden olevan Jumalan puhetta.
Jumalan sana on totuus.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita,
ON KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."
- Anonyymi
Tällä pastalla on joku muu henki kuin rauhan henki. Joka on Jeesuksessa hänen ei tarvi räyhätä. Jeesus ohjaa ettei tarvi kinastella, tosi voi sanoa miten asia on.
Koetelkaa kaste. Kastettuja on paljon ja he ovat ateisteja. eikä uskovia.
Toki kaste kuuluu uskon prosessiin, ensin usko ja sitten kasterituaali. VT:ssa oli seremonialait, kaste kuuluu niihin, puhdistus riitteihin.- Anonyymi
Eihän kasteen koettelemiseen liity se, uskooko joku kastettu, vaan se mitä Raamattu opettaa kasteesta. Kastettuna oleminen ja usko ovat molemmat "jatkuvaa toimintaa" joten niitä ei voi laittaa mihinkään tiettyyn muottiin.
- Anonyymi
"Se on JUMALAN teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
Joh: 6: 29 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh: 6: 29Suomeen kun alkoi tulla ensimmäisiä helluntailaisia 1920-luvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset sanoivat heti, että helluntailaisissa on vieras henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeen kun alkoi tulla ensimmäisiä helluntailaisia 1920-luvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset sanoivat heti, että helluntailaisissa on vieras henki.
vieras henki - vieras kieli - vieras tarkoitus - vieras jumala =helluntailaisuus
Pakene helluntailaisten lahkosta pois, jos se suinkin on vielä mahdollista!
Joh. 10:5
"Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kasteen koettelemiseen liity se, uskooko joku kastettu, vaan se mitä Raamattu opettaa kasteesta. Kastettuna oleminen ja usko ovat molemmat "jatkuvaa toimintaa" joten niitä ei voi laittaa mihinkään tiettyyn muottiin.
Totta, syntyä uudesti ylhäältä Hengestä. Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, syntyä uudesti ylhäältä Hengestä. Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi.
Siis vedestä ja Hengestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh: 6: 29vieläkö kuinka monta vuotta meinaat hokea tuota jaetta jonka sisältö on täysin hukassa ?
jospa oppisit lukemaan sisällönkin kirjainten lisäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vieläkö kuinka monta vuotta meinaat hokea tuota jaetta jonka sisältö on täysin hukassa ?
jospa oppisit lukemaan sisällönkin kirjainten lisäksi.Harmittaako kun Jumalan Sanaa täällä jaetaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaako kun Jumalan Sanaa täällä jaetaan?
Jakeen sisältö on juuri se mitä se sanoo
- Anonyymi
helluntailaisuus opettaa, että ihminen on hyvä, puhdas, synnitön Jumalan veroinen jo syntymästään" . . .
Jeesus sanoo:
"Miksi sanot minua hyväksi ? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin"
Luuk: 18: 19
siis, Jeesus sanoo !! kuinka on ?- Anonyymi
Luterilainen vauvakastettu opettaa, että vauvakasteen jälkeen
"ihminen on hyvä, puhdas, synnitön Jumalan veroinen"
Kuolemaansa asti ja saa elää syntisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolemaansa asti ja saa elää syntisesti.Taasko tuo lastenraiskaaja puhuu vauvakstetuista. Se himoitsee kristittyjen lapsia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolemaansa asti ja saa elää syntisesti."Jeesuksen kautta :)
- Anonyymi
Kun ajattelette yhtä aikaa taivaallisella tavalla ja maallisella tavalla laskelmoimattomasti, niin aina jää astian maku ja itsekkyys tulee esiin, puhtaista motiiveja ihmisellä ei ole. Ainostaan Jeesuksella oli puhtaat motiivit.
Vajavaisuudessamme tarvitaan Jeesusta evankeliumia Jumalan valmistavaa pelastusta. Joka on jo valmistettu Golgatan ristillä.
He jotka Hengen johdatuksessa ovat ei ota oppiriitoihin riettauksiin osaa, niinkuin jotka vielä lihallisia ovat. Näin kärjistettynä sanottu. Joka on kokemusasiantuntia kääntymyksessä Jeesuksen puoleen.
Ymmärtäkää mitä tarkoitta Jumalan Pyhyys joka tuhoaa kaiken pahuuden. Siksi ihminen ei voi suoraan lähestyä Pyhää Jumalaa ettei kuolisi, niin kuin VT:ssa tapahtui. - Anonyymi
<<Joka on kokemusasiantuntia kääntymyksessä Jeesuksen puoleen.<<
Paavali kääntymyksen kokemusasiantuntia, mitää kaikke hänen elämässä tapahtui, kun kaikki ansiot ja suoritukset erinomaisuutensa fariseuksena hän heitti roskana pois Jeesuksen tähden.- Anonyymi
Apostilisena aikana EI ollut mitään Uutta testamenttia, ja toisia Paavaleita ei enää tule, meille on annettu: R a a m a t t u, helluntailaiset on hylänny 50 %, elikkä hylänneet koko Vanhan liiton kirjoitukset, vaikka:
"raamattu on kaikkina aikoina kaikelle kansalle"
helluntailaiset rupee seuraan Paavalia, vaikka Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua" Joh; 21: 22
- Anonyymi
helluntailaiset rupee seuraan Paavalia, vaikka Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua" Joh; 21: 22
Ristin työtä se Paavali opetta, siinä ole mitää erotusta. Sama opetus on, Paavali on ihminen ja Jeesus on Jumala, se on ero. Jeesus on kaiken luoja. Ihmisen ja luojan välillä on ontologinen kuilu, jota ihminen ei voi opettaa.
Paavalille ilmoitettiin evankeliumi koska sitä ei voi alhaalta päin maasta päätellä koska siinä emergenssi ilmiö.
Opetus on samaa.- Anonyymi
evankeliumi: Matteus, Markus, Luukas, Johannes,
Paavlin puhui seurakunnalleen, pitänee MAALLISISSA asioissa erottaa se, mikä on olut senaikainen yhteiskunta, ja kuinka evankeliumi on levinnyt sitten ALKU-aikojen, ja evankeliumia kuulee joka sunnuntai ainakin Suomen yhteiskunnassa.
tottakai Paavalin sana on raamattua, Jeesus kuitenkin kehoittaa ostaan:
"silmävoidetta jotta näkisit" . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
evankeliumi: Matteus, Markus, Luukas, Johannes,
Paavlin puhui seurakunnalleen, pitänee MAALLISISSA asioissa erottaa se, mikä on olut senaikainen yhteiskunta, ja kuinka evankeliumi on levinnyt sitten ALKU-aikojen, ja evankeliumia kuulee joka sunnuntai ainakin Suomen yhteiskunnassa.
tottakai Paavalin sana on raamattua, Jeesus kuitenkin kehoittaa ostaan:
"silmävoidetta jotta näkisit" . . .<<<evankeliumi: Matteus, Markus, Luukas, Johannes,<<<<<
Evankeliumi: kertomus Jeesuksen elämästä ja ristiinnaulitsemisesta kuolemasta ja ylösnousemisesta. He kertovat eri näkökulmista tapahtumat. Tämä on evankeliumin sisältö meidän pelastukseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<<evankeliumi: Matteus, Markus, Luukas, Johannes,<<<<<
Evankeliumi: kertomus Jeesuksen elämästä ja ristiinnaulitsemisesta kuolemasta ja ylösnousemisesta. He kertovat eri näkökulmista tapahtumat. Tämä on evankeliumin sisältö meidän pelastukseksi.Paavalihan puhuu, kertoo kuulijoilleen juurikin Vanhan liiton ympärileikkauksen liitosta, kun kuulijatkin oli Vanhan liiton ympärileikkauksen kansaa, kertoo siis, kuinka ympärileikkaus EI ENÄÄ "hyödytä" (pelasta), ja kuinka Vanhan liiton ympärileikkaus vaihtui ARMON liittoon, ja tätä Paavali julistaa useissakin kirjeissään.
Uuden liiton evankeliumia julistettu ja julistetaan edelleen kaikissa kristityissä maissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalihan puhuu, kertoo kuulijoilleen juurikin Vanhan liiton ympärileikkauksen liitosta, kun kuulijatkin oli Vanhan liiton ympärileikkauksen kansaa, kertoo siis, kuinka ympärileikkaus EI ENÄÄ "hyödytä" (pelasta), ja kuinka Vanhan liiton ympärileikkaus vaihtui ARMON liittoon, ja tätä Paavali julistaa useissakin kirjeissään.
Uuden liiton evankeliumia julistettu ja julistetaan edelleen kaikissa kristityissä maissa.Ei pelkkä julistus vielä ketään pelasta yhtään mistään.
Jumalan pelastusteko, syntien peseminen kasteessa ja Pyhän uskon Hengen lahjoitus tarvitaan, jotta ihminen saisi sen pelastuksen omakseen.
Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa tarkoittaa antakaa kastaa itsenne syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkkä julistus vielä ketään pelasta yhtään mistään.
Jumalan pelastusteko, syntien peseminen kasteessa ja Pyhän uskon Hengen lahjoitus tarvitaan, jotta ihminen saisi sen pelastuksen omakseen.
Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa tarkoittaa antakaa kastaa itsenne syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.Jumala synnyttää uskon,
"Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"
Joh: 6: 29
helluntailaisille on "myrkkyä" edellinen Jeesuksen sana.
Helluntailaisuudessa se on, OMA teko.
- Anonyymi
Uskossa vanhuskas saa elää uudessa kuin vanhahassa liitossa. Vanhanliiton lupaus on Jeesus Kristus, siis Jumala.
- Anonyymi
Siitä teidät tunnetaan että teillä on KESKINÄINEN RAKKAUS.
Varsinkin luulisi sen kukoistavan Luterilaisten ja Helluntailaisten kesken kun molemmat Jeesuksen nimessä vaeltavat.
Antikristukset toista mieltä????
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976008Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442827- 442297
- 932049
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291395- 771362
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2941346Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131297Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61226