Dpf järjestelmä turha, ei mitattua haittaa elämään ja hiukkasia on aina ilmassa

Anonyymi

Dfp järjestelmien laittaminen oli turhaa koska ilmassa on aina kaikenlaisia hiukkasia muitakin.

Ja elämää jatkuu samalla lailla.

Tuollaisen järjestelmän lisäys on oikeasti tarpeeton ja samalla tekniikasta tehdään turhaan polttoainetta enemmän polttava sekä vikaantuva ja kallis korjauttaa firmassa. Eli auton elinikä jää lyhyemmäksi turhaan.

Jokainen ajattele ihminen ymmärtää miksi dfp on turha. Koska haittoja ei ole tiedossa ja mitattu eikä näy ihmisten elämässä haitallisesti.

15

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmaan parempi kieltää sitten diesel kokonaan?

      • Anonyymi

        Suorasuihkutus bensoista tulee enemmän haitallisia partikkeleita mitä dieselistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suorasuihkutus bensoista tulee enemmän haitallisia partikkeleita mitä dieselistä.

        Hiukkasloukku on pakollinen nykyisin myös noissa bensa-autoissa jo muutaman vuoden.

        Näin ollen pakoputkista tulevat hiukkaset eivät ole enää ongelma uudemmissa autoissa. Dieseleissä muistaakseni joskus vuodesta 2009 alkaen ja noissa bensoissa tais olla vuodesta 2018 alkaen hiukkasloukut pakollisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukkasloukku on pakollinen nykyisin myös noissa bensa-autoissa jo muutaman vuoden.

        Näin ollen pakoputkista tulevat hiukkaset eivät ole enää ongelma uudemmissa autoissa. Dieseleissä muistaakseni joskus vuodesta 2009 alkaen ja noissa bensoissa tais olla vuodesta 2018 alkaen hiukkasloukut pakollisia.

        Pakoputkista tulevat hiukkaset ovat ongelma.

        Ylipäätään nokilekoja markkinoidaan pienemmällä kulutuksella. Joka johtuu pitkälti polttonaineen suuremmasta tiheydestä! Kilossa besaa j a dieseliä on likimain yhtä paljon energiaa ja niistä tulee likimain yhtä palljon CO2. Vaan kun dieselin tiheys on suurempi, niin litraa kohti energiasisältö on suurempi ja kulutus pienempi.

        Luonnollisesti nokilekoilla saastuttavat vertaavat aina litroja eikä päästöjä, jotka dieselillä suuremmat. Eihän nokilekojen päästöjä valvota mitenkään, joten tässä huijaavat niin valmistajat kuin autojen omistajat.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/037e10d3-f6e8-49cd-81d4-4a45cdc18e0d

        https://yle.fi/uutiset/3-8836746

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f83f84f3-845d-4509-a267-4036061832ea

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005036146.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakoputkista tulevat hiukkaset ovat ongelma.

        Ylipäätään nokilekoja markkinoidaan pienemmällä kulutuksella. Joka johtuu pitkälti polttonaineen suuremmasta tiheydestä! Kilossa besaa j a dieseliä on likimain yhtä paljon energiaa ja niistä tulee likimain yhtä palljon CO2. Vaan kun dieselin tiheys on suurempi, niin litraa kohti energiasisältö on suurempi ja kulutus pienempi.

        Luonnollisesti nokilekoilla saastuttavat vertaavat aina litroja eikä päästöjä, jotka dieselillä suuremmat. Eihän nokilekojen päästöjä valvota mitenkään, joten tässä huijaavat niin valmistajat kuin autojen omistajat.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/037e10d3-f6e8-49cd-81d4-4a45cdc18e0d

        https://yle.fi/uutiset/3-8836746

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f83f84f3-845d-4509-a267-4036061832ea

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005036146.html

        Dieselin päästöt ovat pienemmät kuin bensan,, kun verrataan samanlaisia autoja ja yhtä pitkän ajomatkan tuottamia päästöjä. Tämä on kiistämätön fakta ja tämähän on se oleellinen asia eikä se mitä päästöjä syntyy, kun polttoainetta poltetaan huvin vuosi ilman mitään tarkoitusta.

        Se on useimmille päivänselvää, vaikka tämä dieselien iänikuinen kestovihaaja on toista väittänyt vääristelevillä tarinoillaan vähintäänkin kymmenen vuoden ajan tällä palstalla.
        Ja kun mitään oikeita faktoja tällä kestokitisijällä ei väitteittensä tueksi mistään löydy, niin sitten otetaan avuksi laittomuuksia tekevät ja tietysti usein vielä 10-20 vuotta vanhat dieselit, joita verrataan uudiin bensa-autoihin.


    • Anonyymi

      Sinun ajatuksesi kiertää melko pientä rinkiä .

    • Anonyymi

      Ilman dpf:ää ja muita päästövähennyslaitteita dieselit olisi jo aikaa sitten kielletty useimmissa Suomenkin kaupungeissa!

      Eli diesel-miehet repikää vain urearuiskut, dpf:t, yms. autoistanne niin vähän ajan päästä päästään kokonaan eroon nokivasaroista.

      • Anonyymi

        Ihan samoin olisi tehty bensa-autoillekin, jos kaikki päästövähennyslaitteet otettaisiin pois.
        Kaikki kiellettäisiin heti.

        Bensaneiti voi koittaa, miten käy....


    • Anonyymi

      Onneksi katsastukseen on kohta tulossa myös pdf testi.
      Ja myös obd testi dieselille.
      Loppuu diesel miesten pdf poisto kun on muka niin turha.

      • Anonyymi

        Sehän on hyvä juttu. Ilman muuta. Laittomuudet pitää ilman muuta kieltää.

        Se, että laittomuudet kielletään, ei mitenkään tee bensa-autoista yhtään vähäpäästöisempiä eikä edes lähellekään yhtä vähäpäästöisiä kuin dieselit ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on hyvä juttu. Ilman muuta. Laittomuudet pitää ilman muuta kieltää.

        Se, että laittomuudet kielletään, ei mitenkään tee bensa-autoista yhtään vähäpäästöisempiä eikä edes lähellekään yhtä vähäpäästöisiä kuin dieselit ovat.

        Siis laittomuudet karsia.... kiellettyjähän laittomuudet jo ovatkin.... 😎


    • Anonyymi

      Olen ehkä väärässä mutta kyllä nyky bensa esim. Auris hydrid on paljon dieseliä saatteettomampi. Siinä ei suorasuihkua vaan perinteinen poltyoaine suihkutus.

      • Anonyymi

        Ehkä oikea vertailukohde olisi vastaava dieselhybridi. Se tosin ei taida olla mahdollista, koska dieselmoottoria ei enää löydy pikkuautoista.
        Ja tuossahan edellä oli kyse vain pienhiukkasista, joka ei enää ole se pahin päästö, koska hiukkasloukuilla niiden päästö on saatu käytännössä olemattomiksi. Näin myös ruiskumoottorilla varustetuissa bensa-autoissa

        Sehän näissä keskusteluissa onkin kovasti tyypillistä, ettei verrata vastaavia autoja keskenään. Ja kyllä, pikkubensahybridiauto aika todennäköisesti tuottaa vähemmän päästöjä kuin iso dieselauto ilman hybridiä.


      • Anonyymi

        Eihän Tojota tietenkään käytä nykyaikaista polttoainetta säästävää tekniikkaa , kun se on himpunverran kalliimpaa .


      • Anonyymi

        Olet väärässä .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      83
      998
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      922
    5. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    6. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      769
    Aihe