Tässä kirjeen käsittelyä:
https://www.fairlatterdaysaints.org/blog/2022/01/12/the-ces-letter-rebuttal-part-40?fbclid=IwAR0iDh4SNe3QJlI_5P-63ivswOJmPs9uqg3qjEK_XoMS9mZEIdJf3H5BsGk
Kirjeessä on niin monta asiaa, että ne täytyy käsitellä jokainen erikseen.
CES-letter
8
287
Vastaukset
- Anonyymi
Se käsittely on samaan tyyliin kuin Mormonin kirjan arkeologisten todisteiden puutteiden käsittely
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17271844/mormonikirkon-vastavaitteet-kriitikoille- Anonyymi
Jos CES Letter ei ole kivaa luettavaa taikka MAP-kirkko on saaanut sen kirjoittajan tarpeeksi pahasti mustamaalatuksi, voi lukea aiheesta lisää vaikka näiltä sivuilta...
Suomeksi:
http://www.mormonismi.net/perustietoa.shtml
Englanniksi:
https://www.letterformywife.com/the-letter
https://lettertoanapostle.org/ Anonyymi kirjoitti:
Jos CES Letter ei ole kivaa luettavaa taikka MAP-kirkko on saaanut sen kirjoittajan tarpeeksi pahasti mustamaalatuksi, voi lukea aiheesta lisää vaikka näiltä sivuilta...
Suomeksi:
http://www.mormonismi.net/perustietoa.shtml
Englanniksi:
https://www.letterformywife.com/the-letter
https://lettertoanapostle.org/Kannattaa tutustua molempien osapuolten väitteisiin, eikä vain noiden vihollisten väitteisiin. Kirkko on rehellinen ja oikeassa, nuo perustuvat valheisiin ja puolitotuuksiin.
Onko Jumala olemassa? Pitääkö Jeesukseen uskoa? On. Pitää.
Uskonasioita. Niin myös kirkon asiat. Pyhä Henki todistaa, että Morminin Kirja, Toinen todistus Jeesuksesta Kristuksesta, on totta, Joseph Smith on Jumalan profeetta, Kirkko on Jumalan kirkko.
Tutkimusta on puolesta ja vastaan ja kirkon apología hakkaa luopioiden väitteet mennen tullen. He vaan yrittävät todistaa itselleen, että heidän ratkaisunsa, luopua todistuksestaan ja uskostaan, oli oikea. Ei se ollut oikea. Se oli luopumista.
Ei tarvitsisi taistella kirkkoa vastaan. Voisi antaa kirkon olla rauhassa. Eivät voi.Olli.S kirjoitti:
Kannattaa tutustua molempien osapuolten väitteisiin, eikä vain noiden vihollisten väitteisiin. Kirkko on rehellinen ja oikeassa, nuo perustuvat valheisiin ja puolitotuuksiin.
Onko Jumala olemassa? Pitääkö Jeesukseen uskoa? On. Pitää.
Uskonasioita. Niin myös kirkon asiat. Pyhä Henki todistaa, että Morminin Kirja, Toinen todistus Jeesuksesta Kristuksesta, on totta, Joseph Smith on Jumalan profeetta, Kirkko on Jumalan kirkko.
Tutkimusta on puolesta ja vastaan ja kirkon apología hakkaa luopioiden väitteet mennen tullen. He vaan yrittävät todistaa itselleen, että heidän ratkaisunsa, luopua todistuksestaan ja uskostaan, oli oikea. Ei se ollut oikea. Se oli luopumista.
Ei tarvitsisi taistella kirkkoa vastaan. Voisi antaa kirkon olla rauhassa. Eivät voi.Millä tavalla se Pyhä Henki todistaa, että Smith olisi Jumalan profeetta? Ei millään tavalla. Pyhä Henki sanoo siinä asiassa täsmälleen samaa kuin terve järki ja moraali.
Mormonien selitykset (mm. pallopurkki) ja valheet (ettei Smith nainut muita kuin Emmaa) on todella helppo hakata mennen tullen. Tuon jälkimmäisen kirkko hakkasi itsekin myöntämällä v. 2014 aiemmat kannanottonsa valheiksi.
Pahuutta vastaan pitää aina taistella. Omatunto siihen kehottaa.
- Anonyymi
Tässä tähän aiheeseen liittyvä ihan hauska meemikin
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17275895/fakta-joseph-smith-ja-orson-prattin-vaimo- Anonyymi
Tuo meemi on siitä kun MAP-kirkon perustaja ja suuresti kunnioitettu Profeetta Joseph Smith lähetti kirkkonsa jäsenen Orson Prattin pitkälle matkalle ilman vaimoaan. Orson lähetettiin pois jotta hän olisi tiellä häiritsemässä kun Joseph rakasteli hänen vaimonsa kanssa.
Tämäkin on fakta jonka nuo MAP-sirkuksen historian akrobaatit yrittävät kääntää joksikin muuksi. - Anonyymi
Tuolla ei nyt mitään meemiä ole. Alla oleva linkki toimii paremmin:
https://www.reddit.com/r/exmormon/comments/s4i8xs/another_version_of_a_meme_i_posted_a_couple_weeks/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla ei nyt mitään meemiä ole. Alla oleva linkki toimii paremmin:
https://www.reddit.com/r/exmormon/comments/s4i8xs/another_version_of_a_meme_i_posted_a_couple_weeks/Mormonien luoma kuva perustajastaan on komeampi kuin mitä äijä oli todellisessa elämässä. Heille kun ulkonäkö on tärkeä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381
